319874
Książka
W koszyku
(Interpretacje ; 81)
W książce szukam pierwszych przejawów procesów, tóre dzisiaj obserwujemy w dojrzałej formie i często wiążemy ze zwrotem perfomatywnym w sztuce. Analizę buduję wokół praktyk artystycznych, które w momencie, gdy się pojawiły - czyli mniej więcej w połowie XX wieku - były trudne do nazwania, ale posiadały wywrotowy potencjał (nawet jeśli nie w pełni go wykorzystywały), na różne sposoby przekraczały granicę między sztukami wizualnymi a perfomatywnymi albo wprowadzały nową perspektywę myślenia o intermedialności. Zarówno ambalaże Tadeusza Kantora, amerykański minimalizm, środowisko The Factory, jak i początki biograficznej tworczości Christiana Boltańskiego łączy próba przedefiniowania pola sztuki i rozbicia zastanych struktur myślenia i tworzenia, co, jak twierdzę, mogło dokonać się miedzy innymi za sprawą teatralności. (Fragment rozdzialu "Zakończenie. Znikający punkt")
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 389455 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, filmografia na stronach 213-224. Indeks.
Uwaga dotycząca finansowania
Współfinansowanie: Wydział Polonistyki (Uniwersytet Warszawski)
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej