320099
Książka
W koszyku
"Logostorki. Teksty do terapii logopedycznej oraz ćwiczeń ogólnorozwojowych. Głoska [r]" to zbiór 22 wierszyków przeznaczonych do usprawniania prawidłowej realizacji głoski [r]. Opracował je doświadczony logopeda i terapeuta pedagogiczny. Publikacja oprócz tekstów zawiera ćwiczenia łączące oddziaływanie logopedyczne z ogólnorozwojowym.
Znajdą w niej Państwo propozycje zadań wspierających: funkcje percepcyjno-motoryczne; pamięć słuchową; koncentrację uwagi; motorykę małą; mowę opowieściową; sprawności czytelnicze; umiejętności społeczne; wiedzę o świecie.
Wierszyki, które znalazły się w opracowaniu, przeznaczone są do ćwiczeń artykulacyjnych oraz ogólnorozwojowych. Głównym celem tych ćwiczeń jest utrwalanie i doskonalenie prawidłowej wymowy głoski [r]. "Logostorki" to zbiór, którym można posługiwać się zarówno w gabinecie terapeutycznym, jak i podczas utrwalania pożądanego sposobu artykulacji w domu. Jasne instrukcje stwarzają możliwość wykorzystywania materiałów zawartych w publikacji przez rodziców czy opiekunów dziecka pragnących kontynuować terapię logopedyczną w formie samodzielnej pracy i wspierać samoistny rozwój jego mowy. To właśnie oni obok nauczycieli wychowania przedszkolnego są pierwszymi obserwatorami trudności artykulacyjnych dziecka. Zatem oprócz logopedy to rodzice nie tylko mogą, ale także powinni być głównym wsparciem procesu rozwoju mowy i czuwać nad jego prawidłowym przebiegiem. Dlatego też zachęcam do pracy z tą książeczką w warunkach domowych jako wsparcia procesu terapeutycznego prowadzonego przez specjalistę.
Wszystkie propozycje oprócz tekstu właściwego zawierają wstępne ćwiczenia narządów artykulacyjnych, przygotowujące je do prawidłowej wymowy danej zbitki głosek, wraz z zadaniami utrwalającymi nabywaną umiejętność. Każdy tekst powinien zostać zaprezentowany dziecku przez logopedę, nauczyciela lub rodzica. Dziecko może też odczytać wierszyk samodzielnie, najlepiej w obecności dorosłego, który dokona natychmiastowej korekty w razie błędnej realizacji.
Wierszyki nasycone są głoską [r] kolejno po wybranych głoskach przednio­językowo-zębowych, dwuwargowych i wargowych, tylnojęzykowych, przedniojęzykowo-dziąsłowych oraz środkowojęzykowych i w otoczeniu samogłoskowym, w nagłosie, a także w wygłosie wyrazu. Umożliwia to wprowadzanie głoski [r] w optymalnej kolejności, stosownie do możliwości i potrzeb dziecka. Treść przeznaczona do ćwiczeń zapisana została czcionką bezszeryfową, wielkimi literami. Zapis taki znacząco ułatwia indywidualną pracę, przy czym początkującym czytelnikom umożliwia jednoczesny trening samodzielnego czytania.
Teksty stworzył logopeda i terapeuta pedagogiczny, dlatego łączą one w sobie wspieranie sprawności komunikacyjnych z rozwijaniem innych funkcji percepcyjno-motorycznych. Mogą być wykorzystywane m.in. do ćwiczeń percepcji wzrokowej i koncentracji uwagi poprzez wyszukiwanie wyrazów zawierających głoskę [r]. Powtarzane z pamięci pozytywnie wpływają także na rozwijanie się pamięci słuchowej dziecka.
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 391798 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronie 63.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej