319961
Książka
W koszyku
„(...) Farhadi (i jego filmy) jawi się w tej książce jako „podwójny fenomen’, czyli jako nieoczywisty kontynuator tradycji kina irańskiego i zarazem jego innowator, a jednocześnie jeden z liderów kina autorskiego o transnarodowym charakterze i światowym uznaniu. (...) Autorka z pasją badawczą tropi w kolejnych filmach zasadnicze tematy podejmowane przez irańskiego reżysera: specyfikę życia rodzinnego i małżeństwa w Iranie (i nie tylko tam), modele kobiecości określane ze względu na patriarchalny kodeks obyczajowości irańskiej, wpływ prawa szariatu na wybory etyczne bohaterów, napięcia między tradycją a nowoczesnymi wzorami życia zaczerpniętymi z Zachodu, różnice społeczno-ekonomiczne dzielące społeczeństwo irańskie. Autorka omawia również specyfikę formalną dzieł A. Farhadiego, odróżniającą je od innych dzieł autorskiego kina irańskiego (...). Istotę jego autorskiego stylu trafnie dostrzega w precyzyjnej dramaturgii, mającej korzenie w europejskim dramacie literackim (Ibsen, Czechow, Pinter), w estetyce realizmu określającej filmowy czas i przestrzeń, a także w intertekstualnym charakterze niektórych filmów nawiązujących do konkretnych dzieł literackich odnoszących się do kina gatunków (najczęściej thriller, np. Rozstanie, Klient). Ponadto interpretację każdego z filmów wieńczy omówienie ich recepcji krytycznej, irańskiej, polskiej i światowej". dr hab. Marcin Maron
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 383885 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, filmografia, netografia na stronach 359-380.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej