Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(745)
Legimi
(129)
IBUK Libra
(17)
Forma i typ
Książki
(730)
E-booki
(146)
Publikacje naukowe
(107)
Publikacje fachowe
(45)
Publikacje dydaktyczne
(26)
Proza
(17)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(13)
Muzyka
(12)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje popularnonaukowe
(7)
Poezja
(6)
Nuty
(3)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(615)
tylko na miejscu
(115)
nieokreślona
(86)
wypożyczone
(13)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(678)
Biblioteka Austriacka
(2)
Biblioteka Obcojęzyczna
(4)
Czytelnia BG
(95)
Czytelnia Oddziału Zbiorów Obcojęzycznych
(1)
Dział Informacji
(17)
Rogów
(1)
Biblioteka Muzyczna
(30)
Czytelnia Biblioteki Muzycznej
(1)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(26)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(13)
Lichtenberg-Kokoszka Emilia
(12)
Gajdzica Zenon
(9)
Chybicka Aneta
(8)
Fuks Agata
(8)
Janiuk Ewa
(8)
Korzeniowska Wiesława (1939- )
(8)
Murzyn Andrzej (1955- )
(8)
Dymara Bronisława
(7)
Głażewski Michał
(7)
Konieczna Ewelina J
(7)
Węglińska Maria (1936- )
(7)
Andrzejewska Anna (ilustratorka)
(6)
Dzierżanowski Jerzy
(6)
Franczyk Anna
(6)
Grzybowski Przemysław Paweł (1968- )
(6)
Lubina Monika
(6)
Melosik Zbyszko (1956- )
(6)
Plopa Mieczysław (1948- )
(6)
Schoenebeck Hubertus von (1947- )
(6)
Sikorski Wiesław (psycholog)
(6)
Szołtysek Adolf Ernest (1942- )
(6)
Węglarz Józef (1949- )
(6)
Damasiewicz Anna
(5)
Gajda Janusz (1933- )
(5)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(5)
Jakubowski Witold (1963- )
(5)
Klinik Anna
(5)
Kowalewska Barbara (1950- )
(5)
Muchacka Bożena (1953- )
(5)
Olszówka Piotr (1970- )
(5)
Rottermund Jerzy
(5)
Skałbania Barbara
(5)
Skorek Ewa Małgorzata
(5)
Szkudlarek Tomasz
(5)
Winczura Barbara (1969- )
(5)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(4)
Giese-Szczap Klaudia
(4)
Grzybowski Przemysław Paweł
(4)
Jaworska Anetta
(4)
Kaczmarek Bogusława Beata
(4)
Moroz Henryk (1924- )
(4)
Ogonowska Agnieszka
(4)
Pastwa-Wojciechowska Beata (1965- )
(4)
Przybyliński Sławomir (1977- )
(4)
Szerląg Alicja (1958- )
(4)
Szmidt Krzysztof J
(4)
Szuścik Urszula
(4)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(4)
Bidzan Mariola
(3)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(3)
Bystrzanowska Maria
(3)
Błeszyński Jacek (1963- )
(3)
Coltrane John (1926-1967)
(3)
Cytowska Beata (1964- )
(3)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(3)
Jaworska-Witkowska Monika
(3)
Kierczak Urszula
(3)
Kieszkowska Anna
(3)
Krause Amadeusz
(3)
Krzemińska Marcelina (1986- )
(3)
Kulisiewicz Beata
(3)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(3)
Kurzępa Jacek
(3)
Leppert Roman
(3)
Majda Jan (1932- )
(3)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(3)
Murzyn Andrzej
(3)
Nowosad Inetta
(3)
Oszwa Urszula
(3)
Ptaszek Grzegorz
(3)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(3)
Sadowska-Krajewska Aleksandra
(3)
Stasica Jadwiga
(3)
Walasek Stefania (1947- )
(3)
Witkowski Lech (1951- )
(3)
Woynarowska Agnieszka
(3)
Śliwerski Bogusław
(3)
Belzyt Joanna (1977- )
(2)
Bernasiewicz Maciej
(2)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(2)
Bogudał-Borkowska Joanna (1982- )
(2)
Borowska-Beszta Beata (1966- )
(2)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(2)
Brühlmeier Arthur (1934- )
(2)
Bęczkowska Krystyna (1940- )
(2)
Błażek Magdalena
(2)
Cabała Monika
(2)
Chmura-Rutkowska Iwona
(2)
Chojnacka-Szawłowska Gabriela (1946- )
(2)
Czelakowska Danuta
(2)
Delecka-Bury Alicja
(2)
Denek Kazimierz (1932- )
(2)
Gajda Janusz
(2)
Gardian-Miałkowska Renata
(2)
Garrison Jimmy (1934-1976)
(2)
Gmerek Tomasz
(2)
Grabowski Henryk (1935- )
(2)
Gwiazda-Elmerych Małgorzata (1967- )
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(133)
2010 - 2019
(316)
2000 - 2009
(407)
1990 - 1999
(35)
Okres powstania dzieła
2001-
(190)
1901-2000
(8)
1918-1939
(3)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(842)
Stany Zjednoczone
(6)
Francja
(3)
Język
polski
(757)
angielski
(4)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(22)
Dzieci
(21)
6-8 lat
(19)
Rodzice
(18)
0-5 lat
(14)
Logopedzi
(14)
Pedagodzy
(10)
Terapeuci zajęciowi
(7)
Przedszkola
(5)
Psycholodzy
(5)
Szkoły wyższe
(5)
9-13 lat
(4)
Pedagodzy specjalni
(4)
14-17 lat
(3)
Młodzież
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Studenci
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Terapeuci
(2)
A1 poziom biegłości językowej
(1)
Arteterapeuci
(1)
Chorzy
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziewczęta
(1)
Lekarze
(1)
Literatura polska
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Nauczyciele śpiewu
(1)
Opiekunowie
(1)
Policjanci
(1)
Politycy
(1)
Poziom średniozaawansowany
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Pracownicy sądów
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rehabilitanci
(1)
Straż miejska
(1)
Szkoły muzyczne II stopnia
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wychowawcy internatów
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(27)
Muzyka amerykańska
(5)
Muzyka argentyńska
(1)
Muzyka polska
(1)
Temat
Pedagogika
(48)
Wychowanie
(41)
Rodzina
(31)
Dziecko
(26)
Szkolnictwo
(25)
Nauczanie
(22)
Język polski
(20)
Kobieta
(18)
Wychowanie w rodzinie
(18)
Młodzież
(17)
Nauczyciele
(17)
Pedagogika resocjalizacyjna
(17)
Niepełnosprawni
(15)
Uczniowie
(15)
Dzieci
(14)
Postawy
(14)
Edukacja międzykulturowa
(13)
Pedagogika specjalna
(13)
Relacje międzyludzkie
(13)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(13)
Nauczanie początkowe
(12)
Więźniowie
(12)
Kształcenie
(11)
Wychowanie przedszkolne
(11)
Środki masowego przekazu
(11)
Korekcja mowy
(10)
Metody nauczania
(10)
Psychologia dziecka
(10)
Szkolnictwo wyższe
(10)
Komunikacja społeczna
(9)
Mężczyzna
(9)
Wartość
(9)
Arteterapia
(8)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(8)
Kultura masowa
(8)
Leczenie
(8)
Mowa
(8)
Myślenie twórcze
(8)
Osobowość
(8)
Pedagogika społeczna
(8)
Wsparcie społeczne
(8)
Antropologia filozoficzna
(7)
Dziecko autystyczne
(7)
Integracja społeczna
(7)
Niedostosowanie społeczne
(7)
Niepełnosprawni umysłowo
(7)
Pedagodzy
(7)
Przemoc w rodzinie
(7)
Sztuka
(7)
Wielokulturowość
(7)
Autyzm
(6)
Bajkoterapia
(6)
Chorzy w rodzinie
(6)
Dziecko niepełnosprawne
(6)
Edukacja regionalna
(6)
Kształcenie integracyjne
(6)
Kultura
(6)
Opieka społeczna
(6)
Osoby z niepełnosprawnością
(6)
Oświata
(6)
Patologia społeczna
(6)
Pedagogika kultury
(6)
Przestępczość
(6)
Psychoterapia
(6)
Uczucia
(6)
Wychowanie obywatelskie
(6)
Wymowa
(6)
Zachowanie
(6)
Świadomość społeczna
(6)
Życie codzienne
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością
(5)
Jakość życia
(5)
Jąkanie
(5)
Logopedia
(5)
Lęk
(5)
Małżeństwo
(5)
Metoda Montessori
(5)
Mutyzm wybiórczy
(5)
Muzyka
(5)
Niepowodzenia szkolne
(5)
Pedagogika penitencjarna
(5)
Poczucie własnej wartości
(5)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(5)
Postmodernizm
(5)
Prace dyplomowe
(5)
Psychologia społeczna
(5)
Rodzice
(5)
Stres
(5)
Studenci
(5)
Terapia zajęciowa
(5)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Wychowanie do wartości
(5)
Wychowanie estetyczne
(5)
Wychowanie fizyczne
(5)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(5)
Zmiana społeczna
(5)
Adopcja
(4)
Antropologia społeczna
(4)
Autorytet
(4)
Temat: dzieło
Harry Potter
(1)
Kobieta i Życie (czasopismo ; 1951-2002)
(1)
Nauczyciele-Nauczycielom (seria wyd.)
(1)
Przyjaciółka (czasopismo)
(1)
Telewizja Dziewcząt i Chłopców (program telewizyjny)
(1)
Temat: czas
2001-
(72)
1989-
(40)
1901-2000
(34)
2001-0
(24)
1901-
(14)
1989-2000
(14)
1945-1989
(11)
1801-
(9)
1801-1900
(8)
1918-
(4)
1701-1800
(3)
1918-1939
(3)
1945-
(3)
1901-1914
(2)
1914-1918
(2)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-
(1)
1601-1700
(1)
1701-
(1)
1939-
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(58)
Czechy
(3)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(3)
Śląsk
(3)
Europa
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Województwo pomorskie (1999- )
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Arabia Saudyjska
(1)
Austria
(1)
Belgia
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Chocznia (woj. małopolskie, pow. wadowicki, gm. Wadowice)
(1)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Francja
(1)
Galicja
(1)
Grecja
(1)
Legnica (woj. dolnośląskie ; okolice)
(1)
Litwa
(1)
Małopolskie, województwo
(1)
Newcastle-upon-Tyne (Wielka Brytania)
(1)
Niemcy
(1)
Opole (woj. opolskie ; okręg)
(1)
Podkarpackie, województwo
(1)
Pomorze Zachodnie
(1)
Powiat białostocki (woj. podlaskie)
(1)
RFN
(1)
Sarajewo (Bośnia i Hercegowina)
(1)
Singapur
(1)
Stróża (woj. małopolskie, pow. myślenicki, gm. Pcim)
(1)
Ukraina
(1)
Wadowice (woj. małopolskie)
(1)
Warszawa
(1)
Wilno (Litwa ; okręg)
(1)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie ; okręg)
(1)
Zabór rosyjski
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie ; okolice)
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(56)
Poradnik
(33)
Monografia
(31)
Praca zbiorowa
(29)
Podręczniki akademickie
(19)
Raport z badań
(18)
Opowiadania i nowele
(14)
Ćwiczenia i zadania
(14)
Materiały konferencyjne
(12)
Podręcznik
(12)
Podręczniki
(10)
Scenariusz zajęć
(10)
Jazz
(8)
Case study (studium przypadku)
(6)
Wiersze
(6)
Materiały pomocnicze
(5)
Muzyka rozrywkowa
(5)
Poezja dziecięca polska
(5)
Biografia
(4)
Broszura
(4)
Księga pamiątkowa
(4)
Pamiętniki i wspomnienia
(4)
Esej
(3)
Powieść
(3)
Publicystyka polska
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Śpiewnik
(3)
Bajka terapeutyczna
(2)
Bibliografia
(2)
Literatura polska
(2)
Melodia z tekstem podłożonym
(2)
Muzyka instrumentalna
(2)
Muzyka na saksofon
(2)
Nagranie studyjne
(2)
Partytura
(2)
Pieśń (głos i fortepian)
(2)
Pieśń i piosenka
(2)
Piosenka dziecięca polska
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Reportaż
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Ćwiczenia logopedyczne
(2)
Antologia
(1)
Aranżacja i transkrypcja
(1)
Autograf
(1)
Bajka i baśń polska
(1)
Blues
(1)
Country (muzyka)
(1)
Czasopisma młodzieżowe polskie
(1)
Czasopisma społeczno-kulturalne polskie
(1)
Dedykacje
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Encyklopedia
(1)
Felieton
(1)
Felieton polski
(1)
Hip-hop (muzyka)
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka-zabawka
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Literatura młodzieżowa polska
(1)
Muzyka dla dzieci
(1)
Muzyka fortepianowa
(1)
Muzyka na fortepian, saksofon i instrumenty perkusyjne
(1)
Muzyka na głos i fortepian
(1)
Muzyka na harfę i zespół instrumentalny
(1)
Muzyka na kontrabas i fortepian
(1)
Nagranie na żywo
(1)
Opowiadanie młodzieżowe polskie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Piosenka harcerska
(1)
Piosenka polska
(1)
Poezja polska
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Rap
(1)
Relacja z podróży
(1)
Reprint
(1)
Rock
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Scenariusz imprezy szkolnej
(1)
Scenariusz teatralny
(1)
Słownik biograficzny
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Słowniki polskie
(1)
Testy na iloraz inteligencji
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży polska
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(114)
Socjologia i społeczeństwo
(53)
Psychologia
(50)
Językoznawstwo
(19)
Medycyna i zdrowie
(18)
Historia
(17)
Filozofia i etyka
(12)
Kultura i sztuka
(12)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(9)
Kultura fizyczna i sport
(8)
Literaturoznawstwo
(4)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Nauka i badania
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Religia i duchowość
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
891 wyników Filtruj
Muzyka
CD
W koszyku
Secular Hymns / wyk. Madeleine Peyroux. - Francja : Impulse, 2016. - 1 płyta CD (33 min 39 s) : digital ; 12 cm.
Zawiera: Got You On My Mind ; Tango Till They're Sore ; Highway Kind ; Everything I Do Gonna Be Funky ; If The Sea Was Whiskey ; Hard Times ; Helo Babe ; More Time ; Shout Sister Shout ; Trampin'.
Madeleine Peyroux, śpiew, git. akust. ; John Herington, śpiew, git. elektr. ; Barak Mori, śpiew, git. bas.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Muzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39155 (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Country For Old Men [Dokument dźwiękowy] / John Scofield. - Stany Zjednoczone : Impulse!, 2016. - 1 płyta CD (1 godz 02 min 34 s) : zapis cyfrowy ; 12 cm.
Zawiera: Mr Fool ; I’m So Lonesome I Could Cry ; Bartender’s Blues ; Wildwood Flower ; Wayfaring Stranger ; Mama Tried ; Jolene ; Faded Love ; Just A Girl I Used To Know ; Red River Valley ; You’re Still The One ; I’m An Old Cowhand.
John Scofield, gitara, ukulele ; Larry Goldings, fortepian, organy ; Steve Swallow, gitara basowa ; Bill Stewart, perkusja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Muzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39319 (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Brand New Life [Dokument dźwiękowy] / Brandee Younger. - Stany Zjednoczone : Impulse! Records, 2023. - 1 płyta audio (CD) (37 min 03 s) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
Zawiera: You're A Girl For One Man Only ; Brand New Life (feat. Mumu Fresh) ; Come Live With Me (Interlude) ; Livin' And Lovin' In My Own Way (feat. Pete Rock) ; Running Game Intro ; Running Game ; Moving Target ; Dust (feat. Meshell N’degeocello) ; The Windmills Of Your Mind (feat. 9th Wonder) ; If It’s Magic.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Muzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41399 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
ak rozpocząć pracę terapeutyczną z małym dzieckiem? Obserwacja jest poradnikiem wiedzy dla terapeutów rozpoczynających pracę z dziećmi z deficytami rozwojowymi, niepełnosprawnościami i innymi zaburzeniami rozwoju dzieci w wieku od 5 do 10 roku życia. Opisuje jak od samego początku zająć się dzieckiem w ujęciu wielodyscyplinarnym, jak poprowadzić właściwie obserwację, na podstawie której sporządzany jest optymalny program terapii dziecka. Wskazuje jak poprowadzić pierwsze wizyty dziecka w sposób wyczerpujący wiedzę na temat jego rozwoju. Opisuje sfery rozwojowe i umiejętność terapeutycznego postrzegania ich w kontekście normy biologicznej, a ewentualnych odstępstw od niej. Porównuje wiek biologiczny z wiekiem rozwojowym dziecka. Poradnik prowadzi terapeutę przez wszystkie sfery rozwojowe dziecka. Tłumaczy, na co zwracać uwagę w przygotowaniu zajęć, jak oceniać dziecko i jak prowadzić obserwację różnicową. Jest punktem wyjścia do podjęcia pierwszych kroków terapeutycznych w pracy z dzieckiem z deficytami. Książka napisana jest z myślą o terapeutach pracujących czynnie i w procesie z dziećmi z niepełnosprawnościami i deficytami rozwojowymi. Książka Jak rozpocząć pracę terapeutyczną z małym dzieckiem? Obserwacja zawiera również arkusz obserwacji dla terapeuty jako gotowy materiał do podjęcia pracy z dzieckiem. Książka opatrzona jest rysunkami metodą sketchnotingu i flipchartelingu, które wprowadzają czytelnika w każdy rozdział.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Polecana książka jest już drugą Autorki, napisaną z innej niż poprzednia perspektywy. Tym razem Waszą przewodniczką jest Zuzia, dziewczynka z diagnozą ASD, czyli spektrum zaburzeń autystycznych. W tej książce – podobnie jak w poprzedniej pt. Moja siostra ma supermoce – przedstawione postacie nie są prawdziwe, natomiast sytuacje i trudności, z którymi na co dzień się zmagają, już tak. Autorka ma nadzieję, że jej próba ukazania równoległego świata, celem poznania i zrozumienia go, w niedalekiej przyszłości zmieni postawy ludzi, nas wszystkich, którzy żyjemy obok.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozważania o problemach rodziny można podejmować w różnorodny sposób. Przyjęta w niniejszej książce perspektywa wynika z podjęcia próby ukazania przeobrażeń w życiu polskich rodzin w ujęciu teorii problemów społecznych. Zmieniający się dynamicznie świat wpłynął na rodzinę, z kolei zmiany na poziomie życia rodzinnego wiążą się z dalszymi skutkami społecznymi. Toteż, jak próbuje dowieść autorka, liczne przeobrażenia w zakresie funkcjonowania oraz struktury rodzin doprowadziły do powstania swoistego społecznego problemu dezorganizacji i dysfunkcjonalności rodziny, stanowiącego wieloaspektowy syndrom powiązanych ze sobą i wzajemnie na siebie oddziałujących przejawów, problemów i nieprawidłowości uwarunkowanych zarówno wpływami zewnętrznymi (globalnymi, państwowymi, lokalnymi), jak i podmiotowo-sytuacyjnymi. Ukształtowana współcześnie złożona postać społecznego problemu rodziny stanowi ogromne wyzwanie dla twórców polityki rodzinnej oraz jej realizatorów na poziomie lokalnych społeczności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Praca dotyczy bardzo istotnej i doniosłej społecznie problematyki, jaką stanowi prezentacja rozmaitych form wspomagania procesu komunikacji osób z autystycznym spektrum zaburzeń (ASD). Autorzy wykorzystali z jednej strony aktualne dane z literatury sięgając do prac wybitnych badaczy zamieszczonych w publikacjach książkowych oraz czasopismach o znaczeniu i zasięgu międzynarodowym. Obszerna monografia wychodzi na przeciw pilnym potrzebom związanym z udostępnianiem najnowszych informacji w zakresie rozwijania zdolności porozumiewania się, ze szczególnym uwzględnieniem procesu edukacyjnego dzieci i młodzieży z ASD. Zawarte w przygotowywanej do druku książce rozdziały, odznaczają się wysokim poziomem profesjonalizmu i mogą stanowić niewątpliwie cenne źródło wiedzy oraz inspiracji dla czytelników. Ukazanie się tej książki pozwoli czytelnikom zapoznać się z wieloma różnorodnymi i często wypróbowanymi podejściami i metodami związanymi z diagnozą trudności komunikacyjnych i oddziaływaniami pozwalającymi je zmniejszyć lub im zapobiegać u dzieci z ASD. Lekturę ocenianej publikacji można polecić zarówno profesjonalistom jaki praktykom, a także studentom takich kierunków jak pedagogika specjalna, psychologia, logopedia, audiofonologia. Myślę, że także rodzice tej grupy dzieci będą zainteresowani tymi koncepcjami i propozycjami, jakie stanowią przedmiot rozważań omawianej publikacji. z recenzji Profesora Tadeusza Gałkowskiego Odczytanie i zrozumienie komunikatów dziecka daje szansę na wprowadzenie alternatywnych i wspomagających form terapii. Książka Autyzm i AAC. Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem jest dziełem wielu autorów – naukowców i praktyków. Jest ona cennym wkładem do badań nad budowaniem takich form postępowania terapeutycznego, które umożliwią dziecku autystycznemu komunikację społeczną. Prezentowane formy pracy z dzieckiem i jego otoczeniem budzą nadzieję na zbudowanie drogi, która umożliwi dziecku autystycznemu odnalezienie się w środowisku społecznym. Książka winna być podstawowym źródłem wiedzy dla wszystkich terapeutów pracujących z dziećmi z deficytami rozwojowymi. Prof. Hanna Jaklewicz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Oddajemy do rąk książkę, która powstała w wyniku prac zespołu instruktorskiego. Mamy nadzieję będzie ona pomocą w pracy wychowawczej w różnych pionach metodycznych. Połączyliśmy zagadnienia mowy nienawiści i Druha Wicka celowo. Uważamy, że działalność Patrona harcerstwa może stać się przykładem dla naszych zuchenek, zuchów, harcerek, harcerzy instruktorek i instruktorów w podejmowaniu pracy nad własnym rozwojem, w tym pracy nad umiejętnością nadawania rzeczywistości innych narracji. Narracji zbudowanych o braterstwo i szacunek do drugiego człowieka. Jeszcze nie tak dawno, różni specjaliści rozdzielali nasze rzeczywistości na świat realny i wirtualny, twierdząc, że żyjemy w nich oddzielnie. Jednak już teraz wiemy, że znaczna część z nas, a zwłaszcza dzieci i młodzieży żyje równocześnie w obu światach, które się wzajemnie przeplatają, uzupełniają. Tak naprawdę dopiero poznajemy mechanizmy tej rzeczywistości, pojawiają się nowe zachowania, mody, standardy, również zachowania nieporządne. Do jednych z nich należy „mowa nienawiści”, która niestety występuje też wśród braci harcerskiej. W 2019 roku Druhna Naczelniczka ZHP i Druh Przewodniczący ZHP zwrócili uwagę na to zjawisko. hm Anna Nowosad w opublikowanym rozkazie zaakcentowała: „Zło i przemoc przybierają różne formy. Jedną z nich jest agresja słowna. Możemy podjąć działania, które taką agresję w naszym otoczeniu ograniczą, a nawet zupełnie wyeliminują… Podejmijcie stojące przed nami wyzwanie – wyeliminujmy z naszych zachowań mowę nienawiści.” hm Dariusz Supeł w swym liście podkreślił: “Słowami potrafimy wyrażać miłość, przyjaźń, radość, dobroć, zaufanie, poważanie, zrozumienie i szacunek dla drugiego człowieka. Mamy tyle pięknych słów, wyrzućmy, więc te złe i raniące.”
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Arteterapia w wąskim znaczeniu obejmuje terapię z użyciem sztuk plastycznych, w szerokim znaczeniu obejmuje natomiast muzykoterapię, biblioterapię, a ponadto działania terapeutyczne z wykorzystaniem teatru, filmu oraz malarstwa, rzeźby, grafiki i innych sztuk plastycznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ruch Open Access zdobywa rosnącą popularność, pojawia się jednak wokół niego wiele mitów i niekoniecznie uzasadnionych nadziei. Celem tej książki jest przyjrzenie się temu zjawisku i jego ocena z punktu widzenia polskiego badacza. W tym celu w pierwszym rozdziale zastanowimy się nad przyczynami powstania tego ruchu, a następnie w rozdziale drugim sprecyzujemy, czym jest Open Access oraz pokrewne inicjatywy, często mylnie z nim utożsamiane. Rozdział trzeci będzie analizą ruchu otwartego dostępu z punktu widzenia różnych grup interesu związanych z nauką. Wreszcie rozdziały czwarty i piąty skoncentrują się na praktycznych aspektach publikowania artykułów w otwartym dostępie z punktu widzenia polskiego badacza. W rozdziale szóstym dokonamy krótkiego podsumowania informacji o ruchu Open Access. Impuls poleca ebooki
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja Kluczowe zagadnienia tyflopedagogiki i nauk pokrewnych pod redakcją naukową badaczek z Katedry Pedagogiki Specjalnej Wydziału Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie: prof. Jadwigi Kuczyńskiej Kwapisz, dr hab. Marzeny Dycht, prof. UKSW oraz dr Emilii Śmiechowskiej-Petrovskij zawiera przegląd najnowszych badań i praktyk tyflopedagogicznych, a także rozważania teoretyczne pedagogów i okulistów. Książka może służyć zarówno badaczom zajmującym się pedagogiką specjalną, jak i nauczycielom, wychowawcom, terapeutom, specjalistom z zakresu orientacji przestrzennej i rehabilitacji wzroku oraz studentom, szczególnie pedagogiki i pedagogiki specjalnej. Lektura niniejszej publikacji może zainspirować do przeformułowania niektórych dotychczasowych sposobów postrzegania tyflologicznych zagadnień i skłonić do zadania sobie podstawowych pytań – także w wymiarze aksjologicznym i egzystencjalnym – o jakość współcześnie proponowanej edukacji, rehabilitacji i wsparcia na rzecz osób niewidomych i słabowidzących w różnym wieku. Autorzy u podłoża swoich rozważań stawiają konieczność uświadomienia sobie różnic między sposobem, w jaki poznają i porządkują informacje o świecie osoby widzące i niewidome. Uwrażliwienie społeczeństwa na te różnice nie tylko ułatwi porozumiewanie się osób niewidomych z widzącymi, lecz także zwiększy ich bezpieczeństwo i samodzielność, co w przyszłości przełoży się na poprawę jakości ich życia. Mecenasem publikacji jest FUNDACJA SZANSA DLA NIEWIDOMYCH, która od prawie 30 lat wspiera osoby niewidome i słabowidzące, szkoli je, wyposaża w materiały i pomoce oraz nowoczesne urządzenia niwelujące skutki niepełnosprawności wzroku. Już od dwudziestu lat Fundacja organizuje międzynarodową konferencję pod nazwą REHA FOR THE BLIND IN POLAND. To największe w Europie Wschodniej i Środkowej, a od kilku lat nawet na świecie tego typu wydarzenie, w którym corocznie uczestniczy kilka tysięcy osób, w tym wielu gości z całego świata. Inspiracją do przygotowania oraz opublikowania niniejszej monografii była XVII edycja konferencji REHA FOR THE BLIND® IN POLAND, która odbyła się w październiku 2019 r. w 20. rocznicę jej inauguracji i 20-lecie Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Tematem przewodnim tej konferencji była „Edukacja i okulistyka przywracające nadzieję”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejsza książka jest próbą przedstawienia najczęściej stosowanych metod i technik w badaniach pedagogicznych. Każda z metod poddana jest bardziej lub mniej szczegółowej charakterystyce łącznie z przypisywaną jej wartością poznawczą, w tym z zarówno przysługującymi jej zaletami jak i niedomaganiami pod względem merytorycznym. Szeroko omawia warunki, od spełnienia których uzależnia się poprawne zastosowanie poszczególnych metod i technik badawczych. Publikacja jest adresowana szczególnie do studentów studiów pedagogiki i młodszych pracowników naukowo-dydaktycznych, podejmujących prace badawcze dotyczące szeroko rozumianej problematyki pedagogicznej. Może być przydatna także w pisaniu prac dyplomowych i magisterskich, rozpraw doktorskich i habilitacyjnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz osiągnięcie umiejętności reprezentowania dźwięków mowy za pomocą liter alfabetu. Jest on przeznaczony do pracy z dziećmi od 3 roku życia. Polecany jest dla nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, ale również logopedów, pedagogów szkolnych, psychologów, rodziców i studentów. Zawiera przykładowy wykaz literatury dziecięcej, który pomoże rodzicom i nauczycielom wprowadzić dzieci w świat dźwięków mowy poprzez organizowanie proponowanych zabaw słownych. Materiał słowny podręcznika sprzyja koncentrowaniu uwagi dzieci na formie dźwiękowej słów. Ćwiczenia z rymami koncentrują uwagę dziecka na dźwiękach rymujących się słów, uczą rozpoznawania rymów oraz ich tworzenia. „Zabawy z rymami” kształtują i rozwijają wrażliwość dzieci na ogólnie ujmowane różnice i podobieństwa fonologiczne w toku interakcji z nauczycielem i grupą dzieci. „Głoski rozpoczynające i kończące słowa” stanowią zestaw ćwiczeń ułatwiający przejście od umiejętności wyodrębniania cząstek wewnątrzsylabowych (rymów, aliteracji) do rozpoznawania fonemów. „Głoska a litera” poświęcona jest kształtowaniu umiejętności podziału słów na głoski oraz łączeniu głosek
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Niniejsze opracowanie jest próbą spojrzenia na mutyzm wybiórczy z różnych perspektyw. Punktem odniesienia stało się dziecko, ponieważ to właśnie z dziećmi pracuje każda z nas. Nie ma dwóch osób z takim samym przebiegiem mutyzmu – nawet wśród bliźniąt są spore różnice w funkcjonowaniu. Autorki proponują podejście do tego zaburzenia z wielu stron. Inaczej widzi je rodzic dziecka – często towarzyszą temu emocje, poczucie winy czy wreszcie refleksje, w jaki sposób najlepiej mu pomóc. Inaczej patrzy dziecko – nie rozumie wielu mechanizmów, które nim kierują, nie potrafi samo poradzić sobie z niemówieniem, często rządzą nim emocje, których nie umie opanować; zdarza się, że winy szuka w sobie. Jako ostatnie zaprezentowano binarne spojrzenie specjalisty. Pierwsza część zawiera opis tego, z czym zmaga się dziecko w placówce przedszkolnej czy szkolnej. Opowieść o chłopcu jak sopel lodu pokazuje zaś spojrzenie terapeuty, który wyposażony w wiedzę staje się wsparciem dla dziecka i jego rodzica w zmaganiach z mutyzmem. To specjalista po dokładnym wywiadzie zaproponuje dziecku terapię uszytą na jego miarę, często z wykorzystaniem elementów różnych metod terapeutycznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem tej książki jest m.in. ukazanie potencjału nowej transdyscypliny – cyberpsychologii, która wykracza poza tradycyjne dyscypliny naukowe (głównie psychologię i media studies) oraz rozwija się równolegle do cyberkultury.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja omawia badania zrealizowane przez Instytut Medycyny Pracy w Łodzi na losowej próbie ponad 1200 nauczycieli szkół publicznych z całego kraju. W książce przedstawiono wyniki aktualnej diagnozy stanu pozytywnych (salutogennych) i negatywnych (stresorów) czynników środowiska pracy nauczycieli. Dane uzupełniono o analizę jakości relacji nauczyciel – uczeń, także w zakresie przemocy w tym wymiarze. Omówiono również konsekwencje oddziaływania warunków pracy na nauczycieli, w tym poziom wypalenia zawodowego. Publikacja zawiera także propozycje praktycznych rozwiązań w kwestii redukcji ujemnego wpływu środowiska pracy nauczyciela na jego dobrostan. Niniejsza książka na podstawie wyników aktualnych reprezentatywnych badań na dużej próbie nauczycieli opisuje, jak spostrzegają oni pozytywne i negatywne czynniki występujące w ich miejscu pracy. Podjęto w niej dyskusję na temat związków między warunkami pracy nauczyciela a relacją nauczyciel – uczeń. Ponieważ z założenia prezentowana publikacja ma mieć wymiar praktyczny, czytelnika zainteresowanego metodologią zrealizowanych badań odsyłamy do aneksu, gdzie przedstawiono podstawowe informacje dotyczące schematu badawczego, doboru próby i zastosowanych narzędzi. […] Pragniemy, aby głównymi odbiorcami książki były osoby zajmujące się planowaniem i organizacją pracy nauczycieli na różnych poziomach – od systemowego po zarządzanie konkretną placówką oświatową. Staraliśmy się zatem uzyskać kompromis – przedstawiamy rzetelne dane naukowe jednak w przystępnej formie, świadomie rezygnując z niektórych dyskusji teoretycznych czy bardziej skomplikowanych metod analizy uzyskanych wyników. […] […] Struktura książki obejmuje rozdziały wprowadzające do zagadnień stresorów i czynników salutogennych w środowisku pracy oraz rozwiązań na rzecz wspierania dobrostanu nauczyciela w środowisku pracy. W kolejnych rozdziałach omówiono wpływ warunków pracy na nauczyciela, uwzględniając zarówno negatywne (np. poziom wypalenia zawodowego), jak i pozytywne (np. chęć ponownego wyboru zawodu) konsekwencje. Następnie dokładnie scharakteryzowano poszczególne stresory psychospołeczne w środowisku pracy. Każdy z rozdziałów dotyczących tego tematu zawiera krótkie wprowadzenie teoretyczne i odniesienie do wcześniejszych badań. Przedstawiono w nich także wybrane wyniki naszych badań i zaproponowano rozwiązania praktyczne mające na celu zapobieganie negatywnym skutkom oddziaływania określonego stresora w środowisku pracy, jego eliminację bądź redukcję. Podjęto także problematykę przemocy w relacji nauczyciel – uczeń i jej powiązania ze stanem psychospołecznych warunków pracy nauczyciela. Następnie, zachowując podobną strukturę, omówiono salutogenne elementy środowiska pracy. W rozwiązaniach praktycznych skoncentrowano się na tym, jak wspierać pozytywne aspekty środowiska pracy nauczycieli. Osobny rozdział poświęcono fizycznym warunkom pracy nauczycieli, które także, chociaż w ograniczonym zakresie, były diagnozowane w naszych badaniach prezentowanych w niniejszej publikacji. Książkę zamykają rozważania ukazujące, jak działania na rzecz dobrostanu nauczycieli mogą być realizowane w formie dobrze zaplanowanego, ustrukturyzowanego programu promocji zdrowia. […] Jacek Pyżalski Dorota Merecz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Treścią niniejszej publikacji są zagadnienia diagnozy i terapii w pracy logopedy i nauczyciela-terapeuty, co porządkuje niejako i ogranicza zakres podjętych rozważań. Zarówno logopeda, jak i nauczyciel/terapeuta są specjalistami, których działania pomocowe regulowane zapisami prawa wpisują się w działania szkoły i oświatowego systemu pomocy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Większość z nas zdaje sobie sprawę z tego, że czytanie to jedna z najważniejszych umiejętności, które człowiek powinien opanować w czasie swojego życia. Społeczeństwo amerykańskie uważa, że czytanie jest zajęciem zbyt trudnym, aby warto się było nim interesować. Nie inaczej jest w polskim społeczeństwie. Gwałtownie spada liczba osób czytających cokolwiek. Sondaże są wręcz zastraszające. Świadomość tego, jak wielką rolę odgrywa umiejętność czytania we współczesnym świecie, powinna skłaniać wszystkich nauczycieli do zwracania uwagi na kształcenie umiejętności czytania, co ma zapobiec późniejszym trudnościom w jej opanowaniu. W książce Autor opisuje rodzaje czytania, metody stosowane w początkowej nauce czytania (także te eksperymentalne). Czytelnik znajdzie tu również informacje na temat cech dobrego czytania, troszeczkę historii na temat elementarzy, z których uczyli się nasi przodkowie. Ważną problematykę poruszono w rozdziale na temat dziecięcych trudności w czytaniu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka ma na celu przybliżenie idei integracji oraz miejsca dziecka niepełnosprawnego w świecie. Autorki skupiają uwagę przede wszystkim na pracy pedagoga specjalnego, która wymaga olbrzymiego zaangażowania i poświęcenia. Obok przedstawienia charakterystyki upośledzenia umysłowego z najczęściej spotykanymi przyczynami trudności w uczeniu się książka porusza tematykę edukacji dzieci upośledzonych umysłowo w szkole masowej (nie zapominając o założeniach prawnych). Czytelnik zapoznaje się z ideą klas integracyjnych, założeniami i warunkami dobrej integracji. m.in. kwestią doboru dzieci do klas integracyjnych, ocenianiem uczniów niepełnosprawnych czy też rolą pracy w grupach, a także poznaje cele i zadania rewalidacji indywidualnej wraz z ramowym programem rewalidacji oraz wskazówki do pracy z dzieckiem upośledzonym umysłowo na tego typu zajęciach. Przejrzystość programu i podział na etapy rozwoju określonych umiejętności stanowi cenne źródło pomocy dydaktycznej dla pedagogów i innych osób zainteresowanych prowadzeniem terapii indywidualnej z dzieckiem niepełnosprawnym. Praca zawiera przykładowe opracowania: dokumentów, standardów wymagań, rozkładów materiału dla uczniów, konspektów oraz przykładowych ocen opisowych, które w mniejszym, bądź większym stopniu towarzyszą pedagogom specjalnym w ich pracy. Książka stanowi skarbnicę informacji dla pedagogów prowadzących bądź zaczynających prowadzić zajęcia w klasach integracyjnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka Agnieszki Woynarowskiej podejmuje problem stosunkowo mało eksploatowany w polskiej pedagogice specjalnej. Praca osób z niepełnosprawnością stanowiła wprawdzie już przedmiot badań w latach dwutysięcznych, jednak problematyka ta ze względu na dynamikę zmian na rynku pracy wymaga ciągłej aktualizacji. [...] Monografię Woynarowskiej na tle podobnych opracowań wyróżnia obszerna i pogłębiona analiza teoretyczna zagadnienia. Wychodząc od rozważań aksjologicznych na temat sensu i wartości pracy, omawia ewolucję znaczeń z nią związanych, od wczes­nego kapitalizmu po współczesny konsumpcjonizm. Autorka dobrze wyjaśnia powstanie stereotypu nieproduktywności i jego następstw dla osób z niepełnosprawnością. Jednocześnie – wskazując na konsumpcjonizm współczesnego neoliberalizmu – pokazuje ryzyka wykluczenia ze środowiska osób pracujących i tożsamościowe znaczenia tego procesu. [...] To jedno z najbardziej kompletnych opracowań na temat zatrudniania osób z niepełnosprawnością intelektualną. Największą wartością monografii jest wyjście poza prosty ogląd rynku pracy oraz nadanie zjawisku zatrudniania osób z niepełnosprawnością intelektualną kontekstów podmiotowych i emancypacyjnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej