Cichosz Anna
Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(2)
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
E-booki
(2)
Książki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Biblioteka Muzyczna
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2474)
Kozioł Paweł
(2010)
Bekker Alfred
(1871)
Vandenberg Patricia
(1342)
Kotwica Wojciech
(811)
Cichosz Anna
(-)
Kowalska Dorota
(665)
Konopnicka Maria
(511)
Doyle Arthur Conan
(499)
Kochanowski Jan
(496)
Buchner Friederike von
(487)
Cartland Barbara
(484)
Hackett Pete
(440)
Shakespeare William
(428)
autores Varios
(405)
Wallace Edgar
(398)
Dickens Charles
(396)
Maybach Viola
(374)
Christie Agatha (1890-1976)
(364)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(352)
Sternberg Andre
(347)
Poe Edgar Allan
(345)
Shakespeare William (1564-1616)
(333)
Twain Mark
(325)
Waidacher Toni
(324)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(324)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(323)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(317)
Siemianowski Roch (1950- )
(316)
May Karl
(310)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Донцова Дарья
(304)
Verne Jules
(297)
King Stephen (1947- )
(287)
Mahr Kurt
(284)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(282)
Darlton Clark
(280)
Ewers H.G
(278)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(278)
Dönges Günter
(275)
Boy-Żeleński Tadeusz
(270)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(269)
Leśmian Bolesław
(267)
Vega Lope de
(264)
Barca Pedro Calderón de la
(261)
Trzeciak Weronika
(260)
Калинина Дарья
(260)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(259)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(255)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(255)
Krasicki Ignacy
(253)
Słowacki Juliusz
(252)
Wells H. G
(251)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(249)
Kühnemann Andreas
(244)
Francis H.G
(240)
Chávez José Pérez
(238)
Vlcek Ernst
(231)
Domańska Joanna (1970- )
(229)
Goethe Johann Wolfgang von
(228)
Kürschner Joseph
(228)
Barner G.F
(226)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(226)
Ellmer Arndt
(222)
Braiter-Ziemkiewicz Paulina (1968- )
(221)
Mickiewicz Adam
(218)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(218)
Palmer Roy
(215)
Orzeszkowa Eliza
(212)
London Jack
(211)
Voltz William
(211)
Austen Jane
(207)
Andersen Hans Christian
(205)
Zimnicka Iwona (1963- )
(205)
Cieślik Donata
(204)
Bazán Emilia Pardo
(201)
Evans Virginia
(201)
Popczyński Marcin (1974- )
(199)
Goliński Zbigniew
(198)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(198)
Dug Katarzyna
(197)
Sienkiewicz Henryk
(197)
Baczyński Krzysztof Kamil
(196)
Kienzler Iwona (1956- )
(196)
Kraszewski Józef Ignacy
(196)
Stevenson Robert Louis
(193)
Czechowicz Józef
(188)
Dickens Charles (1812-1870)
(188)
Kinder-Kiss Hanna (1958- )
(188)
Hoffmann Horst
(187)
Kneifel Hans
(183)
Markiewicz Henryk (1922-2013)
(178)
P. Fabienne
(177)
Panczakiewicz Paweł
(177)
Prus Bolesław
(177)
Alcott Louisa May
(175)
Bieroń Tomasz (1963- )
(174)
Cyceron (106-43 p.n.e.)
(173)
Dragun Jacek
(173)
Wilde Oscar
(171)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(3)
angielski
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Hard rock
(1)
Kultura popularna
(1)
Muzyka rozrywkowa
(1)
New romantic (muzyka)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Reportaż
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(2)
Kultura i sztuka
(2)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Jedna wielka impreza : historia hard rocka lat 80. bez cenzury / Tom Beaujour i Richar Bienstock ; tłumaczenie Anna Cichosz ; tłumaczenie Anna Cichosz. - Wydanie pierwsze. - Poznań : Kagra, 2022. - 498, [1] strona, [16] stron tablic : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Konkretna, pozbawiona cenzury historia hard rocka i hair metalu z lat osiemdziesiątych, opowiadana przez muzyków i przedstawicieli branży muzycznej, którzy jej doświadczyli osobiście.
Od pierwszych, najtrudniejszych dni, gdy muzycy musieli samodzielnie finansować swoje nagrania i osobiście przygotowywali oprawę koncertów, krzykliwą i odważną zresztą; przez lata świetności, multiplatynowych płyt i sukcesów w MTV, stadionowych hymnów i ballad zdobywających szczyty list przebojów; aż do ostatecznego upadku, kiedy to zespoły grunge, takie jak Nirvana, na zawsze zmieniły kształt branży muzycznej. Jedna Wielka Impreza wiernie oddaje klimat tamtych lat, ich energię i nastrój, szaleństwo i ekscesy, a robi to słowami muzyków, menadżerów, producentów, inżynierów dźwięku, szefów wytwórni, specjalistów od reklamy, stylistów, projektantów kostiumów, fotografów, dziennikarzy, wydawców magazynów, reżyserów teledysków, księgowych klubów, technicznych, groupies i osób towarzyszących zespołom – ludzi, którzy przeżyli to wszystko na własnej skórze.
Czerpiąc z ponad dwustu autorskich wywiadów z członkami grup takich jak Van Halen, Mötley Crüe, Poison, Guns N’Roses, Skid Row, Bon Jovi, Ratt, Twisted Sister, Winger, Warrant, Cinderella, Quiet Riot, a także z Ozzym Osbourne’em, Litą Ford i wieloma innymi, autorzy stworzyli konkretną, pozbawioną cenzury i momentami nieco oderwaną od rzeczywistości kronikę czasów, w których przesada i sukces szły w parze; kronikę opowiedzianą przez mężczyzn i kobiety, którzy stworzyli brzmienie i styl, który zdefiniował muzyczną erę lat osiemdziesiątych – styl, według którego dla zespołów i ich fanów każdy dzień był jak jedna wielka impreza. 
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Muzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 5456 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sweet dreams : od kultury klubowej do kultury stylu : opowieść o Nowych Romantykach / Dylan Jones ; tłumaczenie: Anna Cichosz. - Wydanie pierwsze - luty 2022. - Poznań : Kagra, 2022. - 621, [3] strony : ilustracje ; 24 cm.
Tytuł oryginału: Sweet dreams : from club culture to style culture : the story of the New Romantics, 2020.
Na okładce: Roxy Music, David Bovie, Spandau Ballet, Duran Duran, Soft Cell, Eurythmics, Depeche Mode, Ultravox, Heaven 17, The Human League, Orchestral Manoeuvres in The Dark, Tubeway Army, Visage, Yazoo, Classix Nouveaux, Japan Bow Wow Wow, Culture Club, Tears for Fears, Wham!, Adam and the Ants, Frankie Goes To Hollywood, Erasure, Gary Newman, Blondie, Marc Almond, ABC, Sade, MTV.
Dyskografia na stronach 597-616, bibliografia na stronach 621-[622].
Okres nowego romantyzmu New Romantic, jakkolwiek luźno go zdefiniować, z pewnością obrodził w mnóstwo niezwykle wyjątkowych artystów, z których wielu zagorzale propagowało to, co było przez chwilę znane jako muzyka taneczna białych Europejczyków: Spandau Ballet, Duran Duran, Soft Cell, Eurythmics, Depeche Mode, Ultravox, Simple Minds, The Normal, The Human League, Heaven 17, Visage, Orchestral Manoeuvres in the Dark, Tubeway Army (a potem Gary Numan), Yazoo, Classix Nouveaux i Japan. Wraz z biegiem lat, gatunek ten stał się jeszcze bardziej podzielony, co zaowocowało takimi zespołami jak Bow Wow Wow, ABC, Funkapolitan, Culture Club, Haysi Fantayzee, Blue Rondo la Turk, Tears for Fears, Wham! oraz przebranżowieniem się grupy Adam and the Ants. Niektóre zespoły powstały w bezpośredniej konsekwencji danej chwili (Spandau, Duran, Culture Club), inne przekształciły się w bardziej błyszczące wersje samych siebie (Simple Minds, Psychedelic Furs, Japan itp.), a inne powstały dość nieoczekiwanie (w tym te związane, na przykład, z Mute Records Daniela Millera). Przez jakiś czas właśnie tak realizowały się marzenia. Słodkie marzenia i sny. Tytułowe Sweet Dreams.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Muzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 5432 (1 egz.)
E-book
W koszyku
A Frequency Dictionary of Old English Prose is a list of Old English words arranged according to their frequency, covering the whole York–Toronto–Helsinki Parsed Corpus of Old English Prose (Taylor et al. 2003), i.e. an electronic collection of all prose texts written in Old English. Thus, if you want to get a quick insight into a prose text written in Old English, you should start your study with the first entries. The dictionary includes all the words which occur at least 25 times in the corpus (over 2,700 entries altogether). Each lexical item is accompanied by its part of speech classification, translation into Modem English, an authentic example from the corpus (carefully handpicked to include the most basic words and thus be understandable even to beginners), the absolute frequency of the word in the corpus and the number of texts where it appears at least once. * The dictionary will prove an invaluable aid to learners of Old English. In addition to the basic list of lemmas in order of frequency, it highlights the distribution of lemmas within a number of exemplar texts, demonstrating in a striking way the value of learning lemmas in order of frequency. The frequency list is also interspersed with useful tables listing the most frequent lemmas within the major grammatical categories (pronouns, adjectives, verbs, etc.), but also quite a number of semantic categories, such as animals, body parts, temporal expressions, etc., which could potentially reveal insights into the Anglo-Saxon world. While primarily aimed at learners, the dictionary, particularly in conjunction with the online morphological and collocation dictionaries produced by the same team (http://varioe.pelcra.pl), will add to the growing number of excellent resources now available to support research by scholars of Old English prose. Ann Taylor, co-creator of the YCOE corpus, University of York (UK) A Frequency Dictionary of Old English Prose and its online sister tools, the morphological dictionary and the collocation dictionary, are much welcome resources for research and teaching. The frequency dictionary is a very useful guide for students of Old English who want to increase their vocabulary in a targeted way, and it provides an excellent overview of the Old English lexicon in general. Students can also have fun writing papers and theses on the basis of the resources, for example by identifying items of interest in the frequency dictionary and then searching for patterns in the collocation dictionary. The dictionary may also serve as an inspiration and a time-saving point of departure for research projects. It is very encouraging for the field that new resources are being created ta serve the community of Old English scholars. Kristin Bech, professor of English linguistics, University of Oslo (Norway)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Synchronic variability in the area of phonetics, phonology, vocabulary, morphology and syntax is a natural feature of any language, including English. The existence of competing variants is in itself a fascinating phenomenon, but it is also a prerequisite for diachronic changes. This volume is a collection of studies which investigate variability from a contemporary and historical perspective, in both native and non-native varieties of English. The topics include Middle English spelling variation, lexical differences between Middle English dialects, Late Middle and Early Modern English forms of address, Middle English negation patterns, the English used by Polish immigrants living in London, lexical fixedness in native and non-native English used by Polish learners, and the phenomenon of phonetic imitation in Polish learners of English. The book should be of interest to anyone interested in English linguistics, especially English phonetics and phonology as well as history of English, historical dialectology and pragmatics.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej