Kletowski Piotr (1975- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje naukowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(11)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(11)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2480)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1693)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(794)
Kletowski Piotr (1975- )
(-)
Kowalska Dorota
(671)
Doyle Arthur Conan
(644)
Wallace Edgar
(584)
Konopnicka Maria
(543)
Kochanowski Jan
(505)
Cartland Barbara
(496)
Shakespeare William
(474)
Dickens Charles
(448)
Buchner Friederike von
(438)
Hackett Pete
(434)
Maybach Viola
(434)
Waidacher Toni
(423)
Verne Jules
(392)
Poe Edgar Allan
(367)
Twain Mark
(366)
Christie Agatha (1890-1976)
(362)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(352)
May Karl
(345)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(336)
Siemianowski Roch (1950- )
(330)
Shakespeare William (1564-1616)
(328)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(321)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(314)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
London Jack
(299)
Leśmian Bolesław
(291)
Słowacki Juliusz
(288)
Boy-Żeleński Tadeusz
(287)
Dönges Günter
(286)
Sienkiewicz Henryk
(286)
Mahr Kurt
(284)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(284)
Kraszewski Józef Ignacy
(281)
Darlton Clark
(280)
King Stephen (1947- )
(279)
Ewers H.G
(278)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(277)
Orzeszkowa Eliza
(277)
Донцова Дарья
(268)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(267)
Krasicki Ignacy
(265)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(259)
Kühnemann Andreas
(259)
Калинина Дарья
(257)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(254)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(248)
Mickiewicz Adam
(241)
Francis H.G
(240)
Montgomery Lucy Maud
(238)
Conrad Joseph
(236)
Austen Jane
(234)
May Karol
(232)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(232)
Vlcek Ernst
(231)
Prus Bolesław
(230)
Barner G.F
(229)
Autores Varios
(228)
Kürschner Joseph
(228)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(227)
Domańska Joanna (1970- )
(226)
Andersen Hans Christian
(224)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(219)
Stevenson Robert Louis
(218)
Balzac Honoré de
(217)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Wells H. G
(215)
Kipling Rudyard
(212)
Voltz William
(211)
Goethe Johann Wolfgang von
(209)
Howard Robert E
(205)
Cieślik Donata
(203)
Zimnicka Iwona (1963- )
(203)
Braiter-Ziemkiewicz Paulina (1968- )
(201)
Evans Virginia
(201)
Goliński Zbigniew
(201)
Hałas Jacek "Stranger"
(201)
Bazán Emilia Pardo
(200)
Baczyński Krzysztof Kamil
(199)
Dug Katarzyna
(198)
Mark William
(195)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(195)
Popczyński Marcin (1974- )
(195)
Czechowicz Józef
(189)
Kienzler Iwona (1956- )
(189)
Dickens Charles (1812-1870)
(187)
Alcott Louisa May
(186)
Hoffmann Horst
(186)
Kinder-Kiss Hanna (1958- )
(184)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(9)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Film europejski
(4)
Rodzaje i gatunki filmowe
(4)
Reżyserzy polscy
(3)
Film japoński
(2)
Pisarze polscy
(2)
Żuławski, Andrzej (1940-2016)
(2)
Aktorzy japońscy
(1)
Film
(1)
Film Azji
(1)
Film chiński
(1)
Film koreański
(1)
Film tajlandzki
(1)
Film tajwański
(1)
Film wietnamski
(1)
Filmografia
(1)
Filmowcy
(1)
Kino gatunkowe
(1)
Kitano, Takeshi (1947- )
(1)
Królikiewicz, Grzegorz (1939- )
(1)
Kubrick, Stanley (1928-1999)
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Reżyseria
(1)
Teoria filmu
(1)
Temat: czas
1901-2000
(5)
2001-
(5)
1945-
(2)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Europa
(1)
Francja
(1)
Japonia
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(4)
Film polski
(2)
Film
(1)
Film amerykański
(1)
Film francuski
(1)
Opracowanie
(1)
Publicystyka polska
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(6)
Historia
(5)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 413-425. Indeks.
Publikacja dofinansowana przez Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego ze środków na działalność upowszechniającą naukę oraz Instytut Studiów Międzynarodowych.
Książka zawiera pionierską na gruncie polskiego filmoznawstwa próbę opisu fenomenu europejskiego kina gatunkowego, tworzonego w obrębie najważniejszych kinematografii Starego Kontynentu. Odnajdziemy tu szkice poświęcone niemieckim, skandynawskim, włoskim, hiszpańskim i brytyjskim horrorom, reprezentantom lokalnej odmiany science fiction, sowieckiej komedii muzycznej, polskim kryminałom, jak też gatunkom charakterystycznym dla Europy: spaghetti westernom, giallo, filmom erotycznym czy jugosłowiańskim filmom partyzanckim. Autorzy zamieszczonych w tomie tekstów przybliżają także sylwetki mistrzów kina klasycznego (Jean-Pierre Melville, Sergio Leone, Mario Bava, Tinto Brass, Jesús Franco), jak i twórców współczesnych (Jörg Buttgereit, Nicolas Winding Refn, Bruno Dumont). Publikacja ta wypełnia lukę w badaniach kina gatunkowego w Polsce, udowadniając, że europejskie kino gatunkowe nie świeci tylko światłem odbitym kinematografii hollywoodzkiej, lecz stanowi nierzadko oryginalną - zarówno w warstwie estetycznej, jak i intelektualnej - propozycję.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 343322 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, filmografia, netografia na stronach 351-388. Indeks.
Współfinansowanie: Instytut Bliskiego i Dalekiego Wschodu (Uniwersytet Jagielloński)
Drugi tom "Europejskiego kina gatunków" stanowi kontynuację pionierskiej publikacji z 2017 roku. Jego redaktorzy podjęli się odważnej próby zaprezentowania wielu niezwykle interesujących i dotychczas bardzo rzadko opisywanych gatunków filmowych, takich jak poliziotteschi, macaroni combat, peplum czy ballada filmowa.
Większość omówionych w niniejszej książce fenomenów pozwala postawić pod znakiem zapytania klasyczne kategorie filmowej rozrywki i komercji, które zazwyczaj przeciwstawia się konwencjom i typologizacjom spod znaku kina autorskiego i artystycznego.
Autorzy prac wywodzą się z różnych środowisk, co pozwala podkreślić skomplikowaną naturę sposobów funkcjonowania kina gatunków w Europie, ale także zapoznać się z różnorakimi perspektywami analitycznymi i interpretacyjnymi, które nie zawsze i z niejakim trudem mają okazję pojawiać się w filmoznawczym obiegu akademickim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 363947 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, filmografia, netografia na stronach 173-180. Indeksy.
Współfinansowanie: Instytut Bliskiego i Dalekiego Wschodu (Uniwersytet Jagielloński)
Trzeci tom Europejskiego kina gatunków kontynuuje prezentację dokonań filmowców Starego Kontynentu tworzących filmy gatunkowe. Tym razem prym wiodą teksty penetrujące kino z naszej części Europy, stale obecne w filmowej produkcji, ale właśnie dziś odkrywane przez filmoznawców i miłośników X muzy. Polskie dzieła science fiction, środkowoeuropejskie horrory, zachodnio- i wschodnioniemieckie ersatz-westerny, filmy wojenne z krajów byłej Jugosławii, czechosłowackie i rosyjskie obrazy historyczne czy wreszcie kino sportowe, realizowane również przez kinematografię polską, węgierską lub rosyjską, to teksty kultury powstające nie tylko ku uciesze masowego widza, lecz często także skrywające pokłady zaskakujących symboli i znaczeń. Kino gatunkowe kręcone zwłaszcza w demoludach, ale i dziś kreowane w określonej sytuacji geopolitycznej, z jednej strony zaspokaja zapotrzebowanie na atrakcyjną – wizualnie i treściowo – filmową rozrywkę, z drugiej zaś staje się medium propagandowym albo wprost przeciwnie – demonstrującym oficjalny, politkulturowy dyskurs. Jednak Europejskie kino gatunków 3 to przede wszystkim podróż do barwnego, kinematograficznego królestwa westernów, kinowej fantastyki, historii i sportu na ekranie, realizowanego przez europejskich filmowców nie tylko zapatrzonych w hollywoodzkie wzorce, ale też wypracowujących swój własny, oryginalny idiom kina gatunkowego. Piotr Kletowski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 369118 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, filmografia na stronach 253-280. Indeks.
Współfinansowanie: Biblioteka Śląska (Katowice)
Czwarty tom cyklu "Europejskie kino gatunków" prezentuje zjawiska wcześniej albo ledwo dotknięte piórem badaczy (zwłaszcza w Polsce), albo w ogóle niepojawiające się w filmoznawczych opisach, choć stale obecne w internetowych artykułach pisanych przez fanów i twórców zinów. A przecież, jak pokazują liczne publikacje zagraniczne oraz nieliczne krajowe, kino eksploatacji, któremu poświęcamy w dużej mierze niniejszy tom, jest nie tylko bardzo ważnym nurtem w europejskim kinie gatunkowym, ale – jak dowodzą produkcje arthouse’owe – stanowi niewyczerpane źródło inspiracji dla współczesnych filmowców. Książka, która tym razem została stworzona wspólnymi siłami przez zawodowych filmoznawców, jak i miłośników kina gatunkowego niewywodzących się z uniwersyteckich katedr (w ramach programu Open Source Knowledge), przynosi opisy takich zjawisk jak kino nazisploitation, sexploitation, filmy nazi-ezoteryczne, folk horror, ale również monograficzne analizy twórczości Lucia Fulciego czy Uwe Bolla. Nurt exploitation korzeniami tkwi w kinie bardziej konwencjonalnym, takim jak filmy operowe, kino płaszcza i szpady, euro-crime, o których to zjawiskach piszemy w naszej publikacji. Jest ona skierowana zarówno do akademików zajmujących się kinem gatunkowym w jego nawet najbardziej oryginalnych europejskich przejawach, jak i do wszystkich miłośników interesujących i niebanalnych filmów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 383888 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Linia Interdyscyplinarna ; 2)
Bibliogr. s. 371-380, filmogr. S. Kubricka s. 363-369.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281384 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 294340, 294916 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Linia Filmowa ; 14)
Zawiera wywiad z Grzegorzem Królikiewiczem.
Filmogr. s. 364-[367].
Wywiad-rzeka (około pięćdziesięciu godzin rozmowy!) z mistrzem polskiego kina Grzegorzem Królikiewiczem, autorem najbardziej oryginalnej w rodzimej kinematografii koncepcji języka filmowego. O filmach, widowiskach telewizyjnych, pracach wideo, teorii, formie, awangardzie, przestrzeni poza kadrem, demokratycznej inscenizacji, "białym szumie", kinie pozawerbalnym, metodzie prowadzenia aktorów, współpracy z artystami sztuk wizualnych. O niezrealizowanych projektach, polityce, filozofii, historii, historiozofii, religii, mistyce i Bogu. Autorskie "kto był kim" w okresie PRL-u, barwne opowieści o Zbigniewie Rybczyńskim, Bogdanie Dziworskim, Zbigniewie Warpechowskim, Beacie Tyszkiewicz, Olgierdzie Łukaszewiczu i Franciszku Trzeciaku. Ale przede wszystkim narracja o artyście poszukującym wewnętrznej wolności w świecie programowego zniewolenia. "Pracuję dla przyszłości" to także jedyny w swoim rodzaju wykład reżysera o mistrzach kina: Bressonie, Herzogu, Godardzie, Wellesie, Fellinim i Bunuelu - będącym summą widzenia X muzy przez twórcę "Na wylot". Wypytywany przez duet Kletowski/Marecki Grzegorz Królikiewicz jawi się w tej książce jako postać radykalnie rozdarta między postawą "ortodoksa" i "heretyka", bluźniercy i mistyka, awanturnika ze SPATIFu i "Wojownika Bożego".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 322796 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 256628 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Śmierć jest moim zwycięstwem : kino Takeshi Kitano / Piotr Kletowski. - Kraków : "Rabid", 2001. - 119, [1] s. : 1 il. kolor. ; 21 cm.
U dołu okł.: Krakowskie Centrum Kinowe.
Bibliogr. s. 118-119. Filmogr. s. 115-117.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 305377 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Żuławski : wywiad rzeka / Piotr Kletowski, Piotr Marecki. - Wydanie 2 poprawione. - Warszawa : Wydawnictwo Krytyki Politycznej, 2019. - 445, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronie 440. Fimografia na stronie 439. Indeks.
Wywiad-rzeka o „kosmosie Żuławskiego” - rozmowa o uniwersum sztuki utkanym z setek przeczytanych książek, obejrzanych filmów i wysłuchanych oper, a takż˙e o traumatycznych doświadczeniach życiowych, które ukształtowały filmowy i pisarski warsztat artysty. Sam Peckinpah obok Fiodora Dostojewskiego, Sergiej Eisenstein obok Kena Russella, XIX-wieczna proza obok sztuki komiksu - to wszystko staje się inspiracją do stworzenia dzieła poruszającego najbardziej dotkliwe problemy - w sferze indywidualnej i społecznej. Dramatyczne opowieści o filmie w czasach PRL-u. O dwukrotnym przymusie opuszczenia Polski i o cenzurze. O kobietach... Małgorzacie Braunek, Romy Schneider, Isabelle Adjani, Valérie Kaprisky, Iwonie Petry, Sophie Marceau. O robienieu języka lewicowego w telewizji “pampersów”. O pracy z filmowcami z Polski, Francji i Ameryki - przewodnik po praktycznej stronie sztuki filmowej Nowe wydanie wzbogacone zdjęciami i nowym wstępem Piotra Kletowskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 358138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przewodniki Krytyki Politycznej ; t. 5)
Bibliogr. s. 521, filmogr. s. 520.
Wywiad-rzeka o "kosmosie Żuławskiego" - rozmowa o uniwersum sztuki utkanym z setek przeczytanych książek, obejrzanych filmów i wysłuchanych oper, a także o traumatycznych doświadczeniach życiowych, które ukształtowały filmowy i pisarski warsztat artysty. Sam Peckinpah obok Fiodora Dostojewskiego, Sergiej Eisenstein obok Kena Russella, XIX-wieczna proza obok sztuki komiksu - to wszystko staje się inspiracją do stworzenia dzieła poruszającego najbardziej dotkliwe problemy - w sferze indywidualnej i społecznej. Dramatyczne opowieści o filmie w czasach PRL-u. O dwukrotnym przymusie opuszczenia Polski i cenzurze projektów odważnych politycznie - nawiązującego do marca ‘68 Diabła oraz apokaliptycznego s-f Na srebrnym globie. O kobietach... Małgorzacie Braunek, Romy Schneider, Isabelle Adjani, Valérie Kaprisky, Iwonie Petry, Sophie Marceau. O pracy na planie z filmowcami z Polski, Francji i Ameryki - przewodnik po praktycznej stronie sztuki filmowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330199 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej