Rydlewski Michał
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(5)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2480)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1693)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(794)
Rydlewski Michał
(-)
Kowalska Dorota
(671)
Doyle Arthur Conan
(644)
Wallace Edgar
(584)
Konopnicka Maria
(543)
Kochanowski Jan
(505)
Cartland Barbara
(496)
Shakespeare William
(474)
Dickens Charles
(448)
Buchner Friederike von
(438)
Hackett Pete
(434)
Maybach Viola
(434)
Waidacher Toni
(423)
Verne Jules
(392)
Poe Edgar Allan
(367)
Twain Mark
(366)
Christie Agatha (1890-1976)
(362)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(352)
May Karl
(345)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(336)
Siemianowski Roch (1950- )
(330)
Shakespeare William (1564-1616)
(328)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(321)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(314)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
London Jack
(299)
Leśmian Bolesław
(291)
Słowacki Juliusz
(288)
Boy-Żeleński Tadeusz
(287)
Dönges Günter
(286)
Sienkiewicz Henryk
(286)
Mahr Kurt
(284)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(284)
Kraszewski Józef Ignacy
(281)
Darlton Clark
(280)
King Stephen (1947- )
(279)
Ewers H.G
(278)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(277)
Orzeszkowa Eliza
(277)
Донцова Дарья
(268)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(267)
Krasicki Ignacy
(265)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(259)
Kühnemann Andreas
(259)
Калинина Дарья
(257)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(254)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(248)
Mickiewicz Adam
(241)
Francis H.G
(240)
Montgomery Lucy Maud
(238)
Conrad Joseph
(236)
Austen Jane
(234)
May Karol
(232)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(232)
Vlcek Ernst
(231)
Prus Bolesław
(230)
Barner G.F
(229)
Autores Varios
(228)
Kürschner Joseph
(228)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(227)
Domańska Joanna (1970- )
(226)
Andersen Hans Christian
(224)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(219)
Stevenson Robert Louis
(218)
Balzac Honoré de
(217)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Wells H. G
(215)
Kipling Rudyard
(212)
Voltz William
(211)
Goethe Johann Wolfgang von
(209)
Howard Robert E
(205)
Cieślik Donata
(203)
Zimnicka Iwona (1963- )
(203)
Braiter-Ziemkiewicz Paulina (1968- )
(201)
Evans Virginia
(201)
Goliński Zbigniew
(201)
Hałas Jacek "Stranger"
(201)
Bazán Emilia Pardo
(200)
Baczyński Krzysztof Kamil
(199)
Dug Katarzyna
(198)
Mark William
(195)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(195)
Popczyński Marcin (1974- )
(195)
Czechowicz Józef
(189)
Kienzler Iwona (1956- )
(189)
Dickens Charles (1812-1870)
(187)
Alcott Louisa May
(186)
Hoffmann Horst
(186)
Kinder-Kiss Hanna (1958- )
(184)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Poczucie upokorzenia
(2)
Wizerunek medialny
(2)
Wstyd
(2)
Analiza treści i zawartości mediów
(1)
Antropologia mediów
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Film
(1)
Klasy społeczne
(1)
Lenistwo
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Mowa nienawiści
(1)
Muzyka rozrywkowa
(1)
Retro (estetyka)
(1)
Retrotopia
(1)
Stereotyp
(1)
Taniec
(1)
Teatr tańca
(1)
Uprzedzenia
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(3)
Antologia
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Esej
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Etnologia i antropologia kulturowa
(5)
Kultura i sztuka
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Religia i duchowość
(1)
5 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 393643 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis, ISSN 0239-6661 ; no 3964)
(Colloquia Anthropologica et Communicativa, ISSN 2658-1353 ; vol. 13)
Wybitny polski uczony Krzysztof Pomian mówił o dwóch fundamentalnych metaforach rządzących naszym myśleniem historycznym. Pierwsza to abrazja — przekonanie, że historia nie działa w teraźniejszości, w tym sensie jest martwa. Druga to sedymentacja, czyli odwrotność pierwszej — historia działa w teraźniejszości, kształtuje i zmienia nasz świat, pozwalając jednocześnie na jakieś jego poznawcze obłaskawienie. Autorzy zamieszczonych w tomie artykułów wychodzą ku życiu: historia ani się nie skończyła, ani nie jest zbiorem martwych faktów. Starają się oni uchwycić zjawiska i mechanizmy „wiecznych powrotów”, mód, tendencji, trendów — zarówno w mediach, edukacji, jak i sztuce (poezji, filmie, muzyce, architekturze) — oraz dokonać ich interpretacji. W tej perspektywie nie mogło zabraknąć takich pojęć, jak retromania oraz retropia, a także pamięć, tęsknota, nostalgia. Daje się poprzez nie opowiadać o naszej zachodnio-europejskiej kulturze, która wymyśliła czas linearny, a przez to skazała nas, jako jej podmioty, na historię oraz nostalgię za utraconym światem. Choć zapatrzeni w przyszłość, nie wymazaliśmy tego, co było, a co w nowych, nierzadko zaskakujących, kulturowych dekoracjach powraca. Nasz społeczny świat składa się zatem z tego, co stare, nowe i nijakie, to jest wymykające się jasnej klasyfikacji. Przedmioty z dawnych czasów zmieniają się w gadżety, a my, dokonując estetyzacji minionej rzeczywistości, a niekiedy nawet ją mitologizując, poszukujemy swojej tożsamości, grając wyobrażeniami o tym, co było.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 381416 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis, ISSN 0239-6661 ; 4092)
Na stronie tytułowej: Pamięci Profesora Wojciecha J. Burszty (1957-2021).
Na stronie tytułowej i okładce: Medioznawstwo.
Bibliografie przy rozdziałach. Indeks.
Finansowanie: Wydziału Filologiczny (Uniwersytet Wrocławski)
Streszczenie w języku angielskim.
„Zbiór zawiera mikroanalizy różnych kulturowych artefaktów, wyniki większego projektu empirycznego, metaanalizę wywiadów i publikacji naukowych na temat kultury upokarzania w mediach oraz publicystyki społecznej na ten temat, a także własne propozycje analityczne autora. Wszystko to czyni zeń bardzo interesującą lekturę, a także cenny materiał edukacyjny. Antropologia mediów jest tutaj podstawą teoretyczną, ale nie byłaby uprawiana tak ciekawie, gdyby nie widoczne pokrewieństwa z innymi obszarami refleksji społecznej i humanistycznej, po których autor porusza się swobodnie, czerpiąc z nich w interpretacjach analizowanych przez siebie materiałów i towarzyszącym tym interpretacjom komentarzu. Idzie tu pod prąd narzucanym obecnie polskim naukom społecznym i humanistyce sztucznym podziałom, urzędowemu przypisywaniu badaczy do ściśle zdelimitowanych „dziedzin" i „dyscyplin". To świadectwo umysłowej niezależności i badawczej samoświadomości, przekładającej intelektualną wypłacalność projektu naukowego ponad jego instytucjonalne uwarunkowania i możliwe, wynikające z nich, korzyści praktyczne". [Fragment Wprowadzenia dr hab. prof. UJ Małgorzaty Lisowskiej-Magdziarz]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 381444 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis, ISSN 0239-6661 ; nr 3919)
Bibliografia, netografia na stronach 283-296. Indeks.
Finansowanie: Wydział Filologiczny (Uniwersytet Wrocławski), Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej (Uniwersytet Wrocławski)
Streszczenie w języku angielskim.
Książka pt. Scenariusze kultury upokarzania. Studium z antropologii mediów poddaje opisowi oraz krytyce szereg różnego rodzaju — zarówno pod względem gatunków medialnych, jak i tematyki — programów telewizyjnych, w których pojawia się element upokorzenia, wstydu oraz pogardy wobec pokazywanych tam bohaterów i uczestników.
Kultura upokarzania to amalgamat złożony z koncepcji społeczeństwa spektaklu, kultury narcyzmu, dyktatury ludzi pięknych oraz nierówności społecznych podbudowanych ideologią neoliberalną. Przejawia się poprzez media i dzięki mediom. To kultura, która za cnotę poczytuje sobie szczerość zabarwioną sadyzmem jako element osobowej autentyczności. Przedstawiciele tej kultury, np. artyści czy celebryci, uważają upokorzenie wynikające z publicznie wyrażonej dezaprobaty za najlepszy sposób wyrażenia przewagi pełnionej przez siebie roli społecznej nad rolą społeczną kogoś, kto aspiruje do awansu społecznego poprzez śpiew czy taniec. Świat tej kultury jako żywo przypomina średniowieczny świat opery żebraczej, w której ludzie luźni, dzisiejszy prekariat, walczą o miłosierdzie lepiej usytuowanych, dostając jednak, przy uciesze medialnego tłumu, baty pod pręgierzem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 361674 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dziennikarstwo i Media, ISSN 2082-8322 ; no 15)
Bibliografie, filmografie, netografie przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
„Od czasów starożytnych, a nawet i prehistorycznych ludzie, obserwując niebo, dostrzegali uporządkowane, rytmiczne ruchy ciał niebieskich, które utożsamiali z ideą tańca i interpretowali według własnych kodów kulturowych. Tańce są więc wszechobecne w literaturze zarówno etnograficznej, jak i mitologicznej, a ich opisy często są albo skąpe i bardzo uogólniające, albo gubią się w szczegółach, przez co interesujący nas aspekt kosmologiczny jest często trudny do zidentyfikowania. Głównym celem niniejszego artykułu jest więc nie tylko próba ustalenia, od jak dawna taniec obecny jest w kulturze indyjskiej, lecz także wskazanie na takie jego elementy, które pozwolą na udowodnienie jego kosmicznego charakteru, co zostanie zrobione na podstawie kilku wybranych przykładów. Wcześniej jednak konieczne będzie wyjaśnienie użycia terminu „taniec" w kontekście tego artykułu. Czym jest taniec? Jaki związek ma taniec z rytuałem i z mitem o kreacji? Czy muzyka jest istotnym elementem tańca?" [ADRIANA SIMONCELLI, Taniec w kulturze indyjskiej: kosmiczny przejaw boskiej kreacji i droga do wyzwolenia, fragm.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 381432 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej