Szczerbicki Tomasz
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Dostępność
dostępne
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(7)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2481)
Kozioł Paweł
(2012)
Bekker Alfred
(1686)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(795)
Szczerbicki Tomasz
(-)
Kowalska Dorota
(671)
Doyle Arthur Conan
(646)
Wallace Edgar
(586)
Konopnicka Maria
(544)
Kochanowski Jan
(505)
Cartland Barbara
(496)
Shakespeare William
(474)
Dickens Charles
(448)
Buchner Friederike von
(438)
Hackett Pete
(435)
Maybach Viola
(434)
Waidacher Toni
(423)
Verne Jules
(392)
Poe Edgar Allan
(367)
Twain Mark
(367)
Christie Agatha (1890-1976)
(362)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(352)
May Karl
(345)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(336)
Siemianowski Roch (1950- )
(333)
Shakespeare William (1564-1616)
(328)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(321)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(315)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
London Jack
(299)
Leśmian Bolesław
(291)
Słowacki Juliusz
(288)
Boy-Żeleński Tadeusz
(287)
Dönges Günter
(286)
Sienkiewicz Henryk
(286)
Mahr Kurt
(284)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(284)
Kraszewski Józef Ignacy
(281)
Darlton Clark
(280)
King Stephen (1947- )
(280)
Ewers H.G
(278)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(277)
Orzeszkowa Eliza
(277)
Донцова Дарья
(270)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(267)
Krasicki Ignacy
(265)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(259)
Kühnemann Andreas
(259)
Калинина Дарья
(257)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(254)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(250)
Mickiewicz Adam
(241)
Francis H.G
(240)
Montgomery Lucy Maud
(238)
Conrad Joseph
(236)
Austen Jane
(234)
May Karol
(232)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(232)
Vlcek Ernst
(231)
Prus Bolesław
(230)
Barner G.F
(229)
Autores Varios
(228)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(228)
Kürschner Joseph
(228)
Domańska Joanna (1970- )
(226)
Andersen Hans Christian
(224)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Balzac Honoré de
(220)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(219)
Stevenson Robert Louis
(218)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Wells H. G
(214)
Kipling Rudyard
(212)
Voltz William
(211)
Goethe Johann Wolfgang von
(210)
Howard Robert E
(205)
Cieślik Donata
(203)
Zimnicka Iwona (1963- )
(203)
Braiter-Ziemkiewicz Paulina (1968- )
(201)
Evans Virginia
(201)
Goliński Zbigniew
(201)
Hałas Jacek "Stranger"
(201)
Bazán Emilia Pardo
(200)
Baczyński Krzysztof Kamil
(199)
Dug Katarzyna
(198)
Mark William
(195)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(195)
Popczyński Marcin (1974- )
(195)
Czechowicz Józef
(189)
Kienzler Iwona (1956- )
(189)
Dickens Charles (1812-1870)
(187)
Alcott Louisa May
(186)
Hoffmann Horst
(186)
Kinder-Kiss Hanna (1958- )
(184)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Motoryzacja
(2)
Syrena (samochody osobowe)
(2)
Warszawa (samochody)
(2)
Budowa i konstrukcje
(1)
Daewoo-FSO
(1)
Fabryka Samochodów Małolitrażowych (Bielsko-Biała)
(1)
Fiat 125p
(1)
Fiat 126p
(1)
Motocykl
(1)
Motorowery
(1)
Polonez (samochody)
(1)
Prototyp
(1)
Przemysł motoryzacyjny
(1)
Samochody
(1)
Samochody i przyczepy kempingowe
(1)
Samochody osobowe
(1)
Tarpan (samochód)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(5)
1945-1989
(4)
2001-
(3)
1989-2000
(2)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Publikacja bogato ilustrowana
(4)
Album
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(4)
Transport i logistyka
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Motocykle w PRL : rzecz o motoryzacji i nie tylko... / Tomasz Szczerbicki. - Wyd. 2. - Poznań : Vesper, 2014. - 562, [2] s. : il. (w tym kolor.) ; 22x22 cm.
Autor, znany dziennikarz z dziedziny motoryzacji pokazuje po raz pierwszy faktyczny stan polskiego motocyklizmu w latach 1945-1989. Przywołuje w niej wspomnienia o ludziach, którzy odegrali ważną rolę w motocykliźmie lat PRL - konstruktorach, mechanikach i wielkich pasjonatach motocykli. Poruszono w niej tematy, które były niegdyś przemilczane. Wielowątkową opowieść ilustruje imponująca liczba ponad 650 unikatowych fotografii, w większości po raz pierwszy publikowanych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331022 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Motorowery / Tomasz Szczerbicki. - Wydanie I. - Czerwonak : Vesper, 2018. - 391 stron : ilustracje ; 22 cm.
Forma i typ
Temat
Instytucja: Wydawnictwo "Vesper"
Druk dwuszpaltowy.
Motorowery to bardzo ważne pojazdy w naszej historii! Choć dziś jeździmy nowoczesnymi samochodami lub szybkimi motocyklami, to właśnie poczciwe Komary, Romety czy importowane Jawki były dla większości z nas początkiem przygody z motoryzacją. Pierwszym pojazdem silnikowym, którym jeździliśmy. Przedwojenna historia to krajowe „setki”, które były ówczesnymi motorowerami. Pamiętne marki: SHL, Podkowa, Niemen, Perkun, Wul-Gum oraz spora gama pojazdów zagranicznych. Powojenna historia motorowerów rozpoczęła się zaś w 1956 roku od modeli Ryś i Żak. Niedługo po nich pojawiły się pierwsze Komary. W kolejnych latach to właśnie motorowery były najliczniej produkowanymi pojazdami silnikowymi w naszym kraju. Każdego roku na rynek trafiało ich 150–200 tysięcy. Krajową produkcję wspierał import między innymi takich marek jak Simson czy Jawa. W latach 60. XX wieku na naszych drogach królowały Komary w różnych wersjach. Lata 70. i 80. należały do Rometów, z ich największą gwiazdą, czyli motorynką. Rola motorowerów w historii motoryzacyjnej i społecznej naszego kraju była ogromna. Z jednej strony były bardzo przydatnymi pojazdami w gospodarstwach wiejskich, z drugiej – marzeniem nastolatków mieszkających w miastach. A pomiędzy nimi ogromna lista celów, do jakich używano motorowerów oraz masa przygód, jakich dostarczały. A tak na marginesie, jakim motorowerem Ty jeździłeś???
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 394681 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polskie samochody osobowe z lat PRL : produkcja seryjna / Tomasz Szczerbiński. - Czerwonak : Wydawnictwo Vesper, 2017. - 347, [5] stron : ilustracje, faksymilia, fotografie ; 29 cm.
Polskie samochody osobowe lat PRL to chluba naszego niegdyś prężnego przemysłu motoryzacyjnego; spełniające się marzenia setek tysięcy Polaków; przedmiot prestiżu społecznego; impuls do rozwoju turystyki, pierwsze wakacje nad morzem lub w górach, pierwszy wyjazd zagraniczny do zaprzyjaźnionego NRD, Czechosłowacji lub słonecznej Bułgarii; towar eksportowy ze znaczkiem „Made in Poland”; codzienność nas wszystkich. Dziesiątki powodów, dlaczego wspominamy Warszawy, Syreny, Mikrusy, Polskie Fiaty czy ekskluzywnego w swoim czasie Poloneza. Dziesiątki nostalgicznych wspomnień czasów, być może niezbyt doskonałych pod wieloma względami, ale posiadających swój miły koloryt dnia codziennego i… niecodziennego, gdy stawaliśmy się posiadaczami samochodu. Czasami pierwszego w historii rodziny. Polski przemysł samochodowy produkował setki tysięcy aut osobowych różnych typów i różnego przeznaczenia. Warszawy i Polskie Fiaty 125p powstawały głównie dla urzędów i instytucji państwowych. Samochodami „dla Kowalskiego” były Syreny, Mikrusy i nasz sztandarowy wóz ludowy, Polski Fiat 126p. Oprócz tego nasze fabryki opuszczały jeszcze inne samochody osobowe, czy to produkowanych, czy tylko montowanych w naszym kraju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349286 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prototypy : samochody w PRL : rzecz o motoryzacji i nie tylko... / Tomasz Szczerbicki. - Wydanie I. - Czerwonak : Vesper, wrzesień 2020. - 583, [9] stron : faksymilia, fotografie, ilustracje ; 22x22 cm.
Tytuł przejęty z okładki.
W latach PRL samochody osobowe produkowane seryjnie wzbudzały u nas ogromne emocje. Jeszcze większe wzbudzały prezentowane co pewien czas prototypy. Te nowatorskie wizje rozpalały emocje i podgrzewały marzenia – Syrena Sport, Warszawa Ghia, Syrena 110, Polski Fiat 1500 coupe, Polski Fiat 1100 coupe, Polskie Fiaty 125p kabriolet czy 4x4, Wars oraz popularny Maluch z silnikiem diesla to tylko kilka przykładów.
Auta prototypowe były raczej znane ówczesnym miłośnikom motoryzacji. Nieznane były zaś projekty, które pozostały tylko na papierze, jako plany. To ogromny temat, który dotychczas nie był jeszcze szerzej poruszany. W mniejszej książce Czytelnik znajdzie opisy prototypów i niezrealizowanych projektów. Co ciekawe, o wielu projektach opowiadają ich twórcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 363426 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 311310 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Syrena / Tomasz Szczerbicki. - Czerwonak : Vesper, 2016. - 399, [1] strona : ilustracje, faksymilia, fotografie ; 22 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 399-[400].
Syrena była samochodem, z którym, jak z żadnym innym, wiązały się skrajne uczucia i opinie. Dla jednych obiekt marzeń, dla innych "wół roboczy", dla jeszcze innych prymitywna konstrukcja czy wręcz obiekt drwin. Z ocenami samochodów Syrena wiąże się kilka aspektów, które mieszają się ze sobą, a powinny być oceniane oddzielnie. To powoduje wiele dwuznaczności - z jednej strony szyderczo śmiejemy się z tego auta, z drugiej wspominamy je z ogromną nostalgią. Syrena była pierwszym po wojnie samochodem osobowym polskiej konstrukcji. Była również pierwszym samochodem, który przewidziano dla przeciętnego obywatela. W latach 60. i 70. był to obiekt marzeń i pragnień setek tysięcy Polaków. Syren wyprodukowano ogółem ponad pół miliona. Wiele egzemplarzy używanych było jako pojazdy rodzinne (typowy schemat 2+2). Często też zmieniały one właścicieli. Licząc pobieżnie od końca lat 50., gdy rozpoczęto produkcję tych samochodów, do końca lat 80., gdy zaczęły one znikać z naszych dróg, z Syrenami miało styczność kilka milionów Polaków. Dzisiejsza nostalgia za tym samochodem odnosi się głównie do jego roli społecznej, jako pojazdu rodzinnego. Do owych wspomnień lat młodości, którym towarzyszyła Syrena. W ludziach młodych, nie pamiętających lat PRL-u, to bardzo często fascynacja barwnymi i emocjonującymi opowieściami rodziców i dziadków. Mam nadzieję, że lektura opowieści o "królowej polskich dróg i poboczy" będzie dla Państwa miłą podróżą do lat młodości a dla młodych Czytelników stanie się lekcją historii o ówczesnej motoryzacji i życiu społecznym. (Tomasz Szczerbicki)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346404 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Warszawa / Tomasz Szczerbicki. - Czerwonak : Vesper, 2017. - 267, [49] stron : ilustracje ; 22 cm.
Samochód FSO Warszawa to szczególny pojazd w naszej historii gospodarczej i społecznej. To od jej produkcji - rozpoczętej jesienią 1951 roku - zaczęła się powojenna historia polskiego przemysłu samochodowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346353 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej