Konstruktywizm społeczny
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(6)
Autor
Czaputowicz Jacek (1956- )
(1)
Drab Lech
(1)
Dębska Ewa (pedagog)
(1)
Gębska Marta
(1)
Korczyński Tomasz M. (1977- )
(1)
Niesporek Andrzej (1957- )
(1)
Puzynkiewicz Kamila
(1)
Pękała-Speer Katarzyna
(1)
Świeboda Halina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Temat
Kobieta
(6651)
Język angielski
(3434)
Rodzina
(3383)
Język niemiecki
(3176)
Relacje międzyludzkie
(3094)
Konstruktywizm społeczny
(-)
II wojna światowa (1939-1945)
(2777)
Przyjaźń
(2617)
Płyty gramofonowe
(2615)
Tajemnica
(2257)
Film fabularny
(2183)
Muzyka rozrywkowa
(2119)
Miłość
(2118)
Żydzi
(2040)
Literatura polska
(2011)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1997)
Śledztwo i dochodzenie
(1983)
Powieść polska
(1943)
Życie codzienne
(1911)
Pisarze polscy
(1878)
Zabójstwo
(1877)
Dzieci
(1736)
Muzyka rozrywkowa polska
(1715)
Polacy za granicą
(1592)
Mężczyzna
(1561)
Kościoły i kaplice
(1492)
Wojsko
(1456)
Kultura
(1438)
Język polski
(1356)
Filozofia
(1330)
Zamki i pałace
(1283)
Politycy
(1279)
Tematy i motywy
(1270)
Historia
(1262)
Policjanci
(1257)
Powieść amerykańska - 20 w.
(1246)
Polityka
(1235)
Podróże
(1230)
Dziewczęta
(1188)
Nastolatki
(1129)
Małżeństwo
(1102)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1091)
Władcy
(1077)
Magia
(1064)
Powieść angielska
(1062)
Zwierzęta
(1061)
Sztuka
(1056)
Uczucia
(1052)
Literatura
(1049)
Jazz
(1026)
Dramat filmowy
(1017)
Trudne sytuacje życiowe
(1005)
Film amerykański
(995)
Literatura niemiecka
(977)
Rodzeństwo
(976)
Język angielski - podręcznik
(965)
Dziennikarze
(947)
PRL
(919)
Polityka międzynarodowa
(919)
Powieść amerykańska
(910)
Powieść angielska - 20 w.
(889)
Kościół katolicki
(877)
Poezja polska - 20 w.
(864)
Wielkanoc
(864)
Holokaust
(854)
Muzyka polska
(853)
Rock
(853)
Sekrety rodzinne
(852)
Społeczeństwo
(849)
Powieść francuska
(832)
Sztuka polska
(816)
Ludzie a zwierzęta
(787)
Osoby zaginione
(782)
Duchowieństwo katolickie
(773)
Młodzież
(770)
Arystokracja
(762)
Boże Narodzenie
(759)
Śmierć
(740)
Przestępczość zorganizowana
(720)
Wojna
(712)
Relacja romantyczna
(708)
Gramatyka
(704)
Matki i córki
(698)
Teatr polski
(696)
Pisarze
(690)
Chłopcy
(681)
Poszukiwania zaginionych
(678)
Język francuski
(677)
Literatura austriacka
(665)
I wojna światowa (1914-1918)
(662)
Nauka
(662)
Samorealizacja
(658)
Obyczaje i zwyczaje
(655)
Polacy
(642)
Miasta
(639)
Budownictwo miejskie
(637)
Film obyczajowy
(631)
Psy
(624)
Wybory życiowe
(620)
Świadomość społeczna
(614)
Uprowadzenie
(613)
Temat: dzieło
Wikipedia
(1)
Temat: czas
1901-2000
(5)
2001-
(5)
1989-2000
(3)
1801-1900
(2)
1945-1989
(2)
Temat: miejsce
Austria
(1)
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Monografia
(3)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Psychologia
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Teorie integracji europejskiej / Jacek Czaputowicz. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018. - 258 stron : wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 222-249. Indeks.
Dla studentów i badaczy.
Profesor Jacek Czaputowicz w swojej najnowszej książce przedstawia aktualny stan wiedzy na temat teorii integracji europejskiej.
Czytelnik znajdzie w niej odpowiedź na pytanie, na czym polegają różnice między poszczególnymi teoriami i nurtami w ich ramach. Będzie mógł sobie wyrobić zdanie na temat mocnych i słabych stron poszczególnych teorii oraz dowiedzieć się, co wnoszą do rozumienia integracji europejskiej. Autor szczególną uwagę poświęca znaczeniu relacji władzy i zależności oraz teoriom, które rozwinęły się w ostatnich latach, takim jak: konstruktywizm, zmodyfikowany neofunkcjonalizm, nowa międzynarodowość i teorie socjologiczne.
Teorie zostały omówione w porządku chronologicznym od kwestii podstawowych, jak zakres i modele studiów europejskich oraz ich rozwój przez funkcjonalizm, transakcjonizm czy federalizm. Autor prezentuje również międzyrządowe podejścia do integracji europejskiej i jej instytucjonalne wyjaśnienia. Objaśnia integrację europejską z perspektywy teorii zarządzania wywodzących się z polityki publicznej oraz omawia zastosowanie konstruktywizmu w studiach europejskich. Całość zwieńczona została wnioskami na temat rozwoju teorii integracji europejskiej i ich współczesnego znaczenia.
Teorie integracji europejskiej to wyróżniający się aktualnym podejściem do tematyki podręcznik akademicki uwzględniający najnowsze prace teoretyczne. Studenci oraz badacze, którzy zajmują się integracją europejską, znajdą w nim systematycznie i kompleksowo przedstawioną wiedzę niezbędną do rozwijania własnych badań i kompetencji w zakresie nauk politycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 357482 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [329]-356. Indeks.
Współfinansowanie: Wydział Pedagogiczny (Uniwersytet Warszawski)
Autorka opisuje wzajemne związki między profilami refleksyjności a typami karier osób, które profesjonalnie wspierają ludzi w wyborze drogi edukacyjno-zawodowej. Bada pojęcia refleksji i refleksyjności oraz, analizując wyniki badań jakościowych, konstruuje typologię karier badanych osób. Wyłania pięć typów karier: kumulatywne, zrównoważone, urynkowione, adaptacyjne i familijne. Na podstawie rekonstruowanych przebiegów biografii tworzy kategorię pojęciową „profil refleksyjności”, wyodrębnia jej cechy konstytutywne oraz wyróżnia profile refleksyjności: egzystencjalnej, intrapersonalnej, antycypacyjnej, racjonalnej i interpersonalnej. Następnie zastanawia się nad znaczeniem określonych profili refleksyjności dla przebiegu karier profesjonalnych doradców.
Publikacja zainteresuje poradoznawców, andragogów, psychologów i socjologów oraz studentów przygotowujących się do pracy doradców oraz praktyków zajmujących się poradnictwem zawodowym lub pracą socjalną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379192 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O autorach na stronach 426-429.
Bibliografia, netografia na stronach 391-425.
Współfinansowanie: Akademia Sztuki Wojennej
Książka stanowi drugą część monografii zatytułowanej "Podstawy bezpieczeństwa międzynarodowego" i poświęcona jest wymiarowi pozamilitarnemu bezpieczeństwa. Każdy z rozdziałów przedstawia unikatową perspektywę badawczą oraz samodzielną refleksję.
W tomie tym zebrano rozdziały zarówno badaczy doświadczonych, jak i tych będących na początku swojej drogi naukowej. W monografii zaprezentowano często nowe spojrzenie badaczy, niespotykane w innych publikacjach z tego zakresu, co szczególnie wpływa na świeżość ujęcia tematu oraz wysuniętych wniosków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 387440 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 457-483. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim. Wstęp także w języku angielskim.
"Autor z perspektywy konstruktywistycznej - dokładniej TZI, czyli teorii zwrotu inkorporacyjnego - podejmuje zagadnienia zaanonsowane w tytule pracy, egzemplifikując je szczególnie obficie opisem i interpretacją wydarzeń z historii niemieckiego faszyzmu. Miejscami - i to było dla mnie bodaj najbardziej interesujące - widać w tej książce próby tworzenia ogólniejszej teorii socjologicznej przy wykorzystaniu nieklasycznych odmian socjologii wiedzy, w tym zwłaszcza dorobku badaczy toruńskiego UMK. Autor wykorzystuje też szeroko teorie należące do innych nurtów współczesnych teorii socjologicznych. Czuje się on swobodnie na pograniczu filozofii i socjologii demonstrując duże i wszechstronne oczytanie." (z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Mirosława Chałubińskiego)
"Ta książka znajdzie czytelników nie tylko wśród socjologów, historyków, kulturoznawców. Jest studium, któremu mało co dorównuje w nowoczesnej literaturze socjologicznej w Polsce. Kontrowersyjna i paradoksalna, innowacyjna, osobista w zdwojonych zaangażowaniach naukowych, literackich, moralnych, owszem, prowokuje w najlepszym tego słowa rozumieniu, do polemiki, debaty, myślenia niestandardowego." (z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Andrzeja Wójtowicza).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 353015 (1 egz.)
Książka
W koszyku
([Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach] ; 4059)
W książce wyłącznie numeracja serii.
Bibliografia, netografia na stronach 225-237. Indeks.
Streszczenia w języku angielskim i niemieckim.
W książce podejmuje się fundamentalne zagadnienia teorii socjologicznej, w tym przede wszystkim rozumienia w socjologii pojęcia społeczeństwa i życia społecznego. Odwołuje się do idei procesu praktyki społecznej w pracach Georga Hegla oraz Karola Marksa, a także różnych sposobów interpretacji myśli Marksa w tym zakresie. Reinterpretuje pojęcie praktyki w perspektywie myślenia systemowego, w tym przede wszystkim teorii chaosu oraz idei systemów autopoietycznych. Ukazuje teoriopoznawcze konsekwencje tak rozumianego myślenia systemowego. Nawiązuje do podstawowych założeń teorii systemu społecznego Niklasa Luhmanna, przykładu socjologicznego zastosowania idei sytemu autopoietycznego. W konsekwencji w książce proponuje się pewne rozumienie procesu praktyki jako kategorii filozoficznej i społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 384026 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ars Educandi. Monografie ; t. 7)
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 329-380.
Finansowanie: Wydział Nauk Społecznych (Uniwersytet Gdański), Prorektor ds. Badań Naukowych Uniwersytetu Gdańskiego
Któż nie słyszał o Wikipedii, wielojęzycznej encyklopedii internetowej, z której korzystać można bezpłatnie, czytając ją i cytując. Nie każdy zdaje sobie jednak sprawę z tego, że sam może włączyć się w rozwijanie jej zasobów encyklopedycznych. Dzięki wykorzystaniu mechanizmu wiki, otwartych licencji i organizacji procesu współtworzenia treści w oparciu na sieciach równorzędnych Wikipedia nie tylko wprowadza w czyn postulat otwarcia dostępu do wiedzy, ale i umożliwia uczestnictwo w procesie jej tworzenia szerokiemu kręgowi osób, także tych wykluczonych z tradycyjnego obiegu wiedzy. Jak to możliwe, że encyklopedia, którą współtworzyć może każdy, bez względu na wiek, wykształcenie, a nawet stopień posiadanej wiedzy, nadal działa, jest szeroko cytowana i wciąż rośnie liczba jej artykułów? Czy powszechny i otwarty dostęp do wiedzy jest możliwy? Kto we współczesnym świecie może tworzyć wiedzę i na jakich zasadach? Co jest uznawane za wiedzę, co na to miano nie zasługuje i na jakiej podstawie dokonuje się tego rozróżnienia? Te i szereg innych pytań podejmuje niniejsza książka, prezentująca wyniki wieloletnich badań społecznego tworzenia wiedzy w Wikipedii i dająca wgląd w to, co dzieje się na jej "zapleczu", "za fasadą" gromadzonych w niej artykułów encyklopedycznych. Wikipedia okazje się projektem nie tylko encyklopedycznym, ale i pedagogicznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 387078 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej