Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(13)
Forma i typ
Książki
(13)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Filmy i seriale
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(13)
Autor
Szymczyk Witold
(2)
Turek Maria (sztuki piękne)
(2)
Borzęcka Maria (1958- )
(1)
Chmielewska Aleksandra (marketing)
(1)
Domański Marek
(1)
Drozdowski Rafał (1961- )
(1)
Dutkowski Adrian
(1)
Ferenc Tomasz (1973- )
(1)
Głowala Łukasz
(1)
Głowska Aneta
(1)
Harrer Stephanie (1973- )
(1)
Has Wojciech Jerzy (1925-2000)
(1)
Holoubek Gustaw (1923-2008)
(1)
Jakubowska Małgorzata (1970- )
(1)
Kania Grażyna (1971- )
(1)
Kondrat Tadeusz (1908-1994)
(1)
Korczarowska-Różycka Natasza
(1)
Kowalska Halina (1941-)
(1)
Kozubek Małgorzata
(1)
Lechowicz Lech (1952- )
(1)
Makowska-Ferenc Aleksandra
(1)
Maksymiuk Jerzy (1936- )
(1)
Mazur Adam (1977- )
(1)
Michałowska Marianna (1970- )
(1)
Minticz-Skarżyńska Lidia (1920-1994)
(1)
Nowicki Jan (1939-2022)
(1)
Olechnicki Krzysztof (1969- )
(1)
Orska Irena (1915-2004)
(1)
Pabiś-Orzeszyna Michał
(1)
Płocki Andrzej
(1)
Schuler Margarete (1966- )
(1)
Schulz Bruno (1892-1942). Sanatorium pod Klepsydrą
(1)
Schütte Oliver
(1)
Skarżyński Jerzy (1956- )
(1)
Skwarczek Kordian
(1)
Snopkiewicz Jacek (1942- )
(1)
Sobociński Witold (1929-2018)
(1)
Sternak Wojciech
(1)
Szczepański Tadeusz (1947- )
(1)
Szuścik Agnieszka
(1)
Szyryk Marek (1966- )
(1)
Wysokińska Aleksandra
(1)
Zagrodzki Janusz (1941- )
(1)
Zarychta Anna Maria
(1)
Żak Paweł
(1)
Żyto Kamila
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Szkoły artystyczne
(2)
Scenarzyści filmowi
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Film polski
(1)
Temat
Teoria filmu
(4)
Fotografie
(2)
Inscenizacja
(2)
Reżyseria
(2)
Aktorstwo
(1)
Awangarda (kierunek artystyczno-literacki)
(1)
Bajon, Filip (1947- )
(1)
Brecht, Bertolt (1898-1956)
(1)
Cenzura
(1)
Coen, Ethan (1957- )
(1)
Coen, Joel (1954- )
(1)
Element wykonawczy
(1)
Femme fatale
(1)
Film amerykański
(1)
Film animowany
(1)
Film noir (nurt filmowy)
(1)
Film polski
(1)
Filmoznawstwo
(1)
Has, Wojciech Jerzy (1925-2000)
(1)
Historia
(1)
Historiografia
(1)
Hochschule für Schauspielkunst Ernst Busch (Berlin)
(1)
Jadowska, Anna (1973- )
(1)
Kina
(1)
Kolski, Jan Jakub (1956- )
(1)
Kreatywność
(1)
Literatura polska
(1)
Lęk
(1)
Media publiczne
(1)
Pamięć zbiorowa
(1)
Producenci filmowi
(1)
Program telewizyjny
(1)
Reżyserzy amerykańscy
(1)
Reżyserzy polscy
(1)
Scenariusz filmowy
(1)
Schulz, Bruno (1892-1942)
(1)
Szaleństwo
(1)
Sztuka polska
(1)
Sztuka żydowska
(1)
Telewizja prywatna
(1)
Telewizja publiczna
(1)
Tematy i motywy
(1)
Teoria fotografii
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: dzieło
Generał (film ; 2009)
(1)
Pornografia (film)
(1)
Poznań 56 (film)
(1)
Sanatorium pod klepsydrą
(1)
Sanatorium pod klepsydrą (film)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(5)
2001-
(4)
1801-1900
(3)
1945-1989
(2)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Niemcy
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Podręcznik
(3)
Film polski
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Adaptacja filmowa
(1)
Album
(1)
Analiza i interpretacja
(1)
Film fabularny
(1)
Film obyczajowy
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(9)
Historia
(8)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Psychologia
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
DVD
W koszyku
Książka powstała w ramach projektu Filmowe ogrody Wojciecha Jerzego Hasa.
Partnerzy wydania: Stowarzyszenie Filmowców Polskich, KinoRP, Studio"OKO".
Do książki dołączona jest płyta DVD z filmem Sanatorium pod Klepsydrą według powieści Sanatorium pod Klepsydrą Brunona Schulza.
Produkcja filmu: ZF Silesia 1973.
Opis płyty z opakowania.
Bibliografia na stronach 156-[159].
Zdjęcia Witold Sobociński; scenografia Jerzy Skarżyński, Andrzej Płocki; kostiumy Lidia Skarżyńska, Jerzy Skarżyński.
Jan Nowicki, Gustaw Holoubek, Tadeusz Kondrat, Irena Orska, Halina Kowalska.
Książkę dofinansowano ze środków: Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Urzędu Miasta Łodzi
Filmoznawcze odczytanie Hasa, który czyta i wizualizuje prozę Brunona Schulza - to swoisty dialog dwóch artystycznych wrażliwości naznaczonych czasem przeżywanym i doświadczonym w jego wszelkich odcieniach i mirażach, z których wyłania się obraz światów przeczuwanych i tych naznaczonych mocą „rzeczy ostatecznych”. Autorka wprowadza nas w liczne konteksty, w możliwe odczytania i interpretacje filmu Sanatorium pod klepsydrą tropiąc poszczególne obrazy, motywy, znaki i symbole - zarówno te filmowe, jak i literackie. Ten esej-podróż przez przemijanie i śmierci - ukochane motywy filmów Hasa - doprowadza nas do heroicznej afirmacji świata i czasu, zachęcając tym samym do stawiania nowych pytań, pytań z perspektywy czasu, który dla nas jeszcze się nie wypełnił - o czy pisze Autorka w jednym z ostatnich akapitów książki. (Wydawnictwo)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351504+DVD (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Finansowanie ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach dotacji na działalność statutową Wydziału Organizacji Sztuki Filmowej oraz z funduszy projakościowych Wydziału Operatorskiego i Realizacji Telewizyjnej PWSFTviT w Łodzi
Książka jest próbą spojrzenia na współczesną rodzima animację zarówno pod kątem kulturowym i artystycznym, jak i instytucjonalnym, prawnym, finansowym oraz społecznym. W tomie znalazły się teksty omawiające animację zaangażowaną, kierunki przemian polskiej animacji oraz kwestie rozpowszechniania najnowszego filmu animowanego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351617 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346190/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Techniki Aktorskie)
Bibliografia na stronach 223-224.
Finansowanie ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach dotacji na działalność statutową Wydziału Aktorskiego PWSFTviT w Łodzi
Niezastąpiona pozycja dla tych, którzy dopiero myślą o zawodzie aktora. Bogate źródło wiedzy dla studentów i wykładowców - znajdziemy tu ciekawy opis pierwszego semestru studiów aktorskich, wzbogacony licznymi ćwiczeniami. Pozycja zainteresuje również wszystkich tych, którzy chcieliby zdobyć warsztatową wiedzę na temat zawodu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 356353 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opis według okładki. Tytuł oryginału: Die Kunst des Drehbuchlesens.
Bibliografia, netografia na stronach 267-269. Indeks.
Książka ta jest przeznaczona dla tych, którzy czytają scenariusze. Wszyscy bowiem, którzy z racji wykonywanego zawodu profesjonalnie zajmują się scenariuszami, winni posiąść sztukę ich właściwej analizy i oceny. A są to nie tylko dramaturdzy, którzy na zlecenie firm produkcyjnych czy stacji telewizyjnych piszą dłuższe analizy, lecz także producenci, którzy muszą odróżnić dobry scenariusz od złego - i co najważniejsze - umieć rozpoznać i skorygować jego błędy. TO samo tyczy się redaktorów i reżyserów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349565 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Warsztat Realizatora Filmowego i Telewizyjnego ; z. 18)
Bibliografia i filmografia na stronach 337-342.
"Inscenizacja filmowa" jest przejrzyście napisanym podręcznikiem do reżyserii nie tylko dla początkujących. Ogólna koncepcja podręcznika oparta jest na systemie nauki inscenizacji filmowej w łódzkiej Szkole Filmowej.
Witold Szymczyk, wieloletni asystent Henryka Kluby, podpatrywał mistrza i wiele przemyśleń, idei, pomysłów profesora zostało w tej książce pokazanych. Inscenizacja płaszczyznowa, inscenizacja glębionowa, kontrplan, różne odmiany mastershotu - to pojęcia, które każdy reżyser powinien znać i umieć bez problemu wykonać. "Inscenizacja filmowa" to podręcznik dla wszystkich, którzy chcą robić filmy, którzy chcą zostać reżyserami. Przede wszystkim dla studentów szkół filmowych. Ale także dla amatorów, aby przestali być amatorami. Również dla profesjonalistów, aby wzbogacili swój warsztat. Zawiera bogaty materiał rysunkowy, który świetnie ilustruje omówione w tekście zagadnienia. (Robert Gliński)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 342003/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Warsztat Realizatora Filmowego i Telewizyjnego ; z. 23)
Bibliografia na stronach 307-308, filmografia na stronach 309-312.
Założeniem tej książki jest, że jej odbiorcą będzie ktoś, dla kogo stanie się ona przewodnikiem po filmowej materii. Stąd precyzyjne, definicyjne opisy akcji i ruchu w filmie, rodzajów inscenizacji czy praktyczne wskazówki jak filmować nie tylko sceny akcji, ale też sceny kameralne. (dr hab. prof. UŚ Marek Uhma)
Pierwsza i druga część "Inscenizacji filmowej" tworzą razem wyjątkowe na polskim rynku kompendium technik warsztatowych, wspartych setkami rysunków, przykładów i analiz. Jest to jedyna, jak dotąd, tak obszerna i rzetelna książka poświęcona technicznej stronie sztuki filmowej. (prof. dr hab. Robert Gliński)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 342003/II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 332-353. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim.
Artyści niepokorni Łodzi : Jankiel Adler, Henryk Barciński, Wincenty Brauner, Henryk (Enoch) Glicenstein, Karol Hiller, Leon Hirszenberg, Bolesław Hochlinger, Katarzyna Kobro, Jerzy Ryszard Krause, Julian Lewin, Konstanty Mackiewica, Aniela Menkes, Leopold Pilichowski, Władysław Strzemiński, Marek Szwarc, Pinkus Szwarc, Samuel Szczekacz, Stefan Wegnr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 348700 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filmo!znawcy)
Bibliografia na stronach 329-338.
Streszczenie w języku angielskim.
W "Innym spojrzeniu" Natasza Korczarowska-Różycka bierze pod uwagę filmy, w których przedstawianie historii nie przystaje do tradycyjnych wyobrażeń społeczeństwa na temat własnej przeszłości. Nie chodzi o demitologizowanie historii jako takiej, lecz jej wyobrażeń utrwalonych w pamięci społecznej. Twórcy czterech analizowanych filmów odwołują się do tych wyobrażeń, co nadaje ich dziełom charakter "wielośladowych intertekstów". Autorka zdywersyfikuje owo "inne spojrzenie", wyróżniając: spojrzenie Gombrowiczowskie (Szyfry i Pornografia), spojrzenie dziecka (Poznań 56), spojrzenie (post)historyka (Generał. Zamach na Gibraltarze). Każdy wątek zostaje udokumentowany i poświadczony szczegółowymi analizami wybranych scen.
Na podstawie czterech wybranych do analizy filmów autorka zbudowała dyskurs wielostronny, bogaty, złożony, uderzający zarówno erudycją, jak i oryginalnością. Tekst jest znakomicie napisany, żywo i zajmująco, a tok wywodu przykuwa uwagę czytelnika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 388835 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filmo!znawcy)
Bibliografia na stronach 185-194.
Celem mojej książki jest krytyczna refleksja nad tak zwanym "zwrotem historycznym" w badaniach filmoznawczych. W dyskursie akademickim [...] zwrot ten jest związany ze zmianą myślenia o przeszłości kina w ciągu ostatnich czterech dekad. Interesuje mnie materialna oraz intelektualna historia owych przemian na tle szeroko rozumianej historiografii filmoznawczej, jak również w świetle pewnych aspektów metodologii filmoznawstwa w ogóle. Zajmę się zatem nie tyle historią filmu, ile instytucjonalną oraz dyskursywną historią pewnego epizodu historiografii filmowej. (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 359337 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filmo!znawcy)
Bibliografia, netografia na stronach 321-331. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim.
Czym jest kino noir? Jakie relacje zachodzą między kinem noir a neo-noir? W jaki sposób bracia Coen czerpią z tradycji klasycznego filmu noir? Czy ich filmy jedynie „pasożytują” na historii kina, czy jednak stanowią coś więcej niż tylko próbę reanimacji nobliwego przodka?
Czytelnik otrzymuje do rąk pierwszą polską monografię, w której tak gruntownie podejmuje się tematykę filmu noir i próbę doprecyzowania tego pojęcia. Zarówno w części pierwszej, dotyczącej rozważań teoretycznych na temat kina noir i neo-noir, jak i w drugiej, na którą składają się interpretacje wybranych filmów braci Coen (Śmiertelnie proste; Ścieżka strachu; Fargo; Człowiek, którego nie było), autorka stara się wypracować własne stanowisko.
na szczególne podkreślenie i docenienie zasługuje teza autorki, w myśl której noir (w jej rozumieniu) nie mógł w okresie klasycznym, jako nurt historyczny w kinie amerykańskim lat czterdziestych, zrealizować w pełni swojego potencjału z racji ograniczeń narzuconych przez producentów, cenzurę i autocenzurę, limitujące to, co w kinie uznawano za dozwolone i eliminujące to, co zakazane. Tym samym późniejsze nawiązania do noir były nie tylko sui generis kontynuacjami tego, co zostało już zrealizowane i utrwaliło się w powszechnej świadomości jako noir właśnie, lecz także twórczym rozwijaniem niewykorzystanego potencjału.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 357035 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Finansowanie ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach dotacji na działalność statutową Wydziału Operatorskiego i Realizacji Telewizyjnej PWSTTviF w Łodzi.
Zbiór artykułów poświęconych szaleństwu w fotografii. Autorzy w ciekawy sposób poruszają temat opisując m.in. próby portretowania szaleństwa w XIX wieku, a także udział tego medium w zamykaniu zakładów psychiatrycznych we Włoszech. Podejmują również próbę opisu procesu twórczego w kryzysie psychicznym, a także wpływ substancji psychoaktywnych na sztukę. W tomie nie pominięto różnych osobliwości fotograficznych, takich jak cieszące się niezwykłą popularnością w ostatnich latach selfie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 350741 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy pracach.
Współfinansowanie: Redge Technologies i Artrama
Streszczenia w języku angielskim.
Publikacja jest swoistym kompendium wiedzy o świecie mediów. W przejrzysty sposób opowiada o rynku, jego transformacji do świata internetu i wyzwaniach, z jakimi musimy mierzyć się w erze rewolucji cyfrowej. „ Nowe Supermedium” to przekrojowa lekcja historii i predykcja przyszłości telewizji napisana z każdej perspektywy – praktyka, eksperta oraz naukowca. Czytelnik odkrywa, jak telewizja ewoluuje w erze nowych technologii, oferując użytkownikom nowe ekscytujące doświadczenia. Telewizja nie umiera – przekształca się, a ta książka jest kluczem do nowej narracji. Publikacja porządkuje wiele wymiarów funkcjonowania świata TV: produkcji, reklamy, technologii. Praktyk rynku pozyska dzięki niej akademicką perspektywę, a teoretykom przybliży realia biznesu telewizyjnego. Publikacja jest dziełem pozwalającym spojrzeć na rynek telewizyjny w szerokim zakresie. W książce tej znajdują się artykuły naukowców, wykładowców, ekspertów i praktyków, dzięki czemu tematyka zagadnienia została ujęta bardzo szeroko. Czytając zawarte w książce prace wchodzimy w labirynt, z którego nie ma dzisiaj wyjścia. Zmiany w sferze medialnej zachodzą tak gwałtownie i tak głęboko, że współcześni badacze mogą jedynie stawiać pytania, z których najważniejszym jest pytanie – co dalej? Do czego doprowadzą zmiany technologiczne – do drugiego, nierzeczywistego świata, do powstania nowych zupełnie form odbioru? Być może, ale nikt tego nie wie na pewno. Jakie treści oferować będą media i supermedia, o których mowa w książce, jak zmienią się gatunki i formaty? W jaki sposób będą te media finansowane i w jaki sposób mierzona będzie widownia i aktywne uczestnictwo? Przecież od precyzyjnych, targetowanych mierników zależą przychody i komercyjne zyski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 388026 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej