Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Biblioteka Muzyczna
(2)
Autor
Cywińska Joanna
(1)
Derkowska Aneta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Baird, Tadeusz (1928-1981)
(1)
Balet
(1)
Bargielski, Zbigniew (1937- )
(1)
Bloch, Augustyn (1929-2006)
(1)
Dramat (gatunek literacki)
(1)
Formy i gatunki muzyczne
(1)
Greimas, Algirdas Julien (1917-1992)
(1)
Kantata
(1)
Kompozytorzy polscy
(1)
Kulenty, Hanna (1961- )
(1)
Matuszczak, Bernadetta (1931-2021)
(1)
Muzyka polska
(1)
Opera (utwór muzyczny)
(1)
Opieński, Henryk (1870-1942)
(1)
Oratorium (utwór muzyczny)
(1)
Penderecki, Krzysztof (1933-2020)
(1)
Sztuka
(1)
Tematy i motywy
(1)
Temat: dzieło
Ajelet, córka Jeftego
(1)
Danton - czyli kilka obrazów z dziejów Wielkiej Rewolucji Francuskiej
(1)
Julia i Romeo
(1)
Jutro
(1)
Misterium Heloizy
(1)
Mother of black-winged dreams
(1)
Paradise lost
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Biografia
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(2)
Kultura i sztuka
(2)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Konteksty w Muzyce - Muzyka w Kontekstach)
Bibliografia na stronach 311-319. Indeks.
Henryk Opieński: muzykolog, kompozytor, dyrygent, skrzypek, organizator życia muzycznego oraz pedagog. Należał do grona przyjaciół Stanisława Wyspiańskiego, Mieczysława Karłowicza oraz Ignacego Jana Paderewskiego. Zarówno jako artysta, jak i naukowiec był wybitnie wszechstronny, a jego dorobek stanowi istotny wkład w rozwój polskiej kultury muzycznej pierwszej połowy XX wieku.
W niniejszej książce szerzej przedstawiono dorobek kompozytorki Opieńskiego - jako najmniej znany i opracowany aspekt jego twórczości. Autorka prezentuje pierwszy pełny wykaz zachowanych dzieł uzupełniony o opis tych najmniej znanych lub do niedawna uznanych za zaginione. Pracę poszerza szeroki kontekst biograficzny oparty w głównej mierze na dokumentacji zgromadzonej na terenie Szwajcarii, gdzie artysta przebywał od lat 20. ubiegłego wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Muzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 5575 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Konteksty w Muzyce - Muzyka w Kontekstach)
Bibliografia na stronach 455-471. Indeks.
Współfinansowanie: Minister Edukacji i Nauki
"Spośród różnych ogniw książki wyróżniłabym opisy konstrukcji dramaturgicznej utworów. Są zręczne językowo, ciekawe, dają rzeczywisty obraz przebiegu dramaturgicznego (z zaznaczeniem sytuacji i zwrotów akcji) i muzycznego (z zaznaczeniem detali instrumentacji) z cytatami z tekstu libretta (...). Treść monografii Anety Derkowskiej jest bardzo interesująca, wartościowa (bo nowatorska) pod względem naukowym, merytorycznie i metodologicznie poprawna, oparta na szerokim zasobie właściwie dobranych lektur, a jednocześnie na samodzielnych i wnikliwych badaniach." (z recenzji dr hab. Małgorzaty Komorowskiej, prof. UMFC)
"Pierwszy rozdział książki w całości prezentuje się jako niezwykle rzetelne studium poświęcone różnorakim gatunkom dramatycznym, muzycznym, dramatyczno-muzycznym oraz wokalno-instrumentalnym w perspektywie ich definicji źródłowych. Autorka, ujawniając wartą zauważenia i podkreślenia erudycję, przeprowadza czytelnika przez meandry i zawiłości mnożonych przez twórców różnych epok i kultur definicji dramatu, opery, baletu, oratorium i kantaty. Satysfakcja poznawcza, jaką wynieść można z lektury tego fragmentu monografii, jest niewątpliwa (...). Trudno wyszczególnić wszystkie zalety zaprezentowanych przez Autorkę książki analiz. Każda z nich cechuje się skrupulatnością i drobiazgowością naukowego wywodu na wszystkich trzech – koniecznych w badaniach nad operą – płaszczyznach: muzykologicznej, teatrologicznej i literaturoznawczej. Nie tracąc z pola widzenia żadnej z tych perspektyw, Aneta Derkowska dokonała wszechstronnego oglądu wybranych oper, formułując każdorazowo dobre, płodne naukowo konkluzje (...). Publikacja ta skłania do naukowej dyskusji i otwiera perspektywy twórczego rozwinięcia postawionych w pracy tez i zawartych konkluzji. Książkę "Operowe laboratorium : hybrydy gatunkowe w polskiej twórczości operowej drugiej połowy XX wieku" uznaję za bardzo rzetelne studium przedmiotu i ważne ogniwo pro-wadzonych na gruncie polskiej muzykologii i teatrologii badań nad operą i teatrem operowym." (z recenzji dr hab. Aliny Borkowskiej-Rychlewskiej, prof. UAM)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Muzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 5566 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej