Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Legimi
(2)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Audiobooki
(2)
E-booki
(2)
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(2)
Rogów
(1)
Autor
Czeczot Krzysztof (1979- )
(1)
Doroszewski Filip
(1)
IV William M. Wright
(1)
Lebenstein Jan (1930-1999)
(1)
Martin Francis
(1)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(1)
Opec Baltazar (ok. 1485-po 1531)
(1)
Pallotinum Biblia 1000-lecia
(1)
Reczek Miłogost (1961-2021)
(1)
Walicki Adam (1976- )
(1)
Wydra Wiesław (1947- )
(1)
Zduń Leszek (1972- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
1501-1600
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Jezus Chrystus
(1)
Maria (matka Jezusa Chrystusa)
(1)
Temat: dzieło
Biblia
(2)
Temat: czas
1-100
(1)
1501-1600
(1)
Gatunek
Biografia
(1)
Faksymile
(1)
Księgi święte
(1)
Słuchowisko
(1)
Dziedzina i ujęcie
Religia i duchowość
(1)
6 wyników Filtruj
Audiobook
CD
W koszyku
Biblia audio [Dokument dźwiękowy] : superprodukcja : Nowy Testament. CD 2, Ewangelia wg św. Jana ; Dzieje Apostolskie ; Listy apostolskie (cz. 1). - [Warszawa] : Osorno, copyright 2017. - 1 płyta audio (CD) (11 godz. 30 min. ) : zapis cyfrowy, stereo. ; 12 cm.
Podstawa edycji: Biblia Tysiąclecia. Wydanie 5.
Reżyseria Krzysztof Czeczot.
Reżyseria nagrań Leszek Zduń.
Muzyka Adam Walicki.
Czas trwania: 11 godz. 30 min.
Narrator Miłogost Reczek.
Nagranie w formacie mp3.
Dźwiękowa wersja Pisma Świętego powstała w oparciu o „Biblię Tysiąclecia. Wydanie V”. "Biblia audio : Nowy Testament" to pierwsza część wydawnictwa zawierająca Ewangelie, Dzieje Apostolskie, Listy Apostolskie oraz Apokalipsę św. Jana. W nagraniach udział wzięli m.in.:Krystyna Janda, Jerzy Trela, Małgorzata Kożuchowska, Anna Seniuk, Roman Kłosowski, Anna Polony, Teresa Budzisz - Krzyżanowska, Piotr Polk, Adam Woronowicz, Mariusz Benoit, Miłogost Reczek, Wojciech Malajkat i wielu innych). Do całego materiału powstało pełne udźwiękowienie, dźwiękowe efekty specjalne, a także oryginalna muzyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. T 19373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99774, 99775 (2 egz.)
E-book
W koszyku

Po trzech pierwszych komentarzach do Ewangelii według św. Mateusza, św. Marka, św. Łukasza przyszedł czas na IV tom serii Katolicki Komentarz do Pisma Świętego, czyli komentarz do Ewangelii według św. Jana.

Wczesna tradycja chrześcijańska identyfikuje Ewangelię Jana jako ostatnią z czterech, a badacze zwykle datują jej powstanie na 90 rok n.e. Ta księga biblijna jest przesycona światem żydowskim pierwszego wieku. Na jej kartach można znaleźć Boże pouczenia wyrażone w prostych obrazach, takich jak woda i światło, w łatwych do zapamiętania opowieściach. Ewangelista, koncentrując się na Bogu, łączy literacki i dramaturgiczny talent z odkryciem wielkiej Jego tajemnicy, pochodzącej z najgłębszego mistycznego poznania. Czwarta Ewangelia pomaga czytelnikowi odnaleźć bogactwo duchowych treści i moralnych pouczeń. Stanowi jednocześnie wyzwanie postawione wszystkim jej czytelnikom, czy to początkującym, czy zaawansowanym.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Ewangelia, dosłownie ,,Dobra Nowina”, to cztery księgi kanoniczne. Autorami pierwszych trzech są: św. Mateusz, św. Marek, św. Łukasz. Te trzy ewangelie są nazwane ewangeliami synoptycznymi, bo wykazują między sobą dużo podobieństw. Autorem czwartej jest św. Jan. Jak powstały Ewangelie? Na początku miało miejsce ustne głoszenie przez Apostołów, skoncentrowane wokół głoszenia ,,Kerygmatu”, zwiastującego zbawczą śmierć i zmartwychwstanie Pana. Utrwalane były przez powtarzanie. Potem kiedy zaczęło brakować bezpośrednich świadków, zatroszczono się o spisanie tej tradycji. To księgi natchnione, spisane pod wpływem Ducha Świętego. Czasem się różnią w szczegółach, ale przesłanie zawsze jest takie samo. Przywoływanie słów Pana Jezusa i opis Jego życia zawierające orędzie zbawienia. Różnorodność w świadectwie ewangelistów tworzy harmonię czterech głosów o których Heraklit powiedział... ,,Cicha zgodność ma większe znaczenie, niż ta którą się manifestuje”...

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
(Bibliotheca Paleotyporum in Lingua Polonica Impressorum)
(Libri Librorum)
Na okładce i stronie przedtytułowej wyłącznie tytuł serii głównej: Libri Librorum.
Tekst głównie w postaci faksymile rękopisu.
Finansowanie: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
"Żywot Pana Jezu Krysta" Baltazara Opeca jest jedyną zachowaną w całości kompletną polską średniowieczną narracją apokryficzną, obejmującą życie Chrystusa i Marii, od Zwiastowania aż po Wniebowstąpienie i Wniebowzięcie. Jest nie tylko świetnie napisaną opowieścią o ewangelicznych wydarzeniach ubraną w apokryficzne wątki, ale też przewodnikiem po życiu Chrystusa i jego Matki z dodaniem w prawie każdym rozdziale wskazówek mających skłonić czytelnika do rozmyślań, dogłębnych medytacji, pracy nad sobą i duchowego zjednoczenia z Bogiem. W 1522 r. ukazały się dwie edycje Żywota Pana Jezu Krysta. Jedna, w formacie folio, drukowana ozdobną frakturą i bogato ilustrowana drzeworytami, wyszła spod pras oficyny Hieronima Wietora. Po przedmowie i towarzyszących jej wierszach opatrzona jest datą 5 maja. W tym samym roku, lecz bez daty dziennej, zmieniony tekst tego dzieła wytłoczyli Florian Ungler i Jan Sandecki nakładem Jana Hallera, również opatrzony w liczne drzeworyty. Niniejsza książka jest reprodukcją tego drugiego wydania.
W XVI w. Żywot Pana Jezu Krysta był jeszcze trzykrotnie przedrukowywany. W 1538 r. ponownie opublikował go Hieronim Wietor, a potem ukazały się dwa wydania tej książki w oficynie Macieja Szarfenberga, jedno datowane: po 1539 r., drugie: przed 1548(?).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rogów
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 118389 podr. (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka poświęcona jest terminologii misteriów w epickiej Parafrazie Ewangelii wg św. Jana napisanej przez Nonnosa z Panopolis. Temat ten jest podwójnie tajemniczy. Postać Nonnosa, późnoantycznego poety greckiego z Egiptu, który najprawdopodobniej żył i tworzył w kosmopolitycznej Aleksandrii w V w. n.e., do dziś pozostaje zagadką. Niemal wszystko, co możemy o niej powiedzieć jest wynikiem naukowej spekulacji. Jest to tym bardziej frapujące, że Nonnos uznawany jest za jednego z najważniejszych poetów późnej starożytności, a jego spuścizna literacka, która oprócz Parafrazy obejmuje też monumentalny epos poświęcony Dionizosowi, greckiego bogu wina, misteriów i rytualnej ekstazy, traktowana jest dziś jako swoista summa antycznej kultury. Nie mniej zagadkowe pozostają same starożytne misteria, sekretne kulty bóstw, w których uczestniczyć mogli jedynie wtajemniczeni. Ich treść otoczona była ścisłą tajemnicą, która do dziś pozostaje w dużej mierze nieprzenikniona, wiemy jednak, że niosły one obietnicę lepszego losu za życia i po śmierci. Nie może więc dziwić, że terminologia związana z inicjacją w misteryjne obrzędy, a zwłaszcza w najsłynniejszy kult sprawowany w Eleusis ku czci Demeter i Kore oraz w bardzo rozpowszechnione misteria Dionizosa, stała się w literaturze antycznej uniwersalną metaforą dążenia ku temu, co prawdziwie boskie. Decydująca rola w upowszechnieniu tej metafory przypadła dialogom platońskim, które niezwykle sugestywnie przedstawiają uprawianie filozofii jako wtajemniczenie w misteria. Przenośnie użyta terminologia misteryjna powraca potem nie tylko u autorów pogańskich, lecz przenika także do zhellenizowanego judaizmu i antycznego chrześcijaństwa, gdzie znajduje szeroki użytek w egzegezie Biblii. Istotną rolę pełni również w Parafrazie Nonnosa z Panopolis.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej