Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Albumy i książki artystyczne
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
nieokreślona
(2)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(3)
Czytelnia BG
(5)
Autor
Krukowski Wojciech (1944-2014)
(2)
Wawrzyńczak Marcin (1968- )
(2)
Abakanowicz Magdalena (1930-2017)
(1)
Bałdyga Janusz (1954- )
(1)
Borkowski Grzegorz (1952- )
(1)
Burlaka Viktoriâ (1974- )
(1)
Cavallucci Fabio (1961- )
(1)
Cigikalo Katerina
(1)
Czarnota Piotr (tłumacz)
(1)
Dudzińska-Facca Anna
(1)
Edelman Udi
(1)
Falkowski Piotr
(1)
Frydrych Waldemar
(1)
Gajewski Henryk
(1)
Gorządek Ewa
(1)
Goździewski Marek
(1)
Judkiewicz Małgorzata
(1)
Kolenda Karolina (1982- )
(1)
Kosmowski Jan
(1)
Krasny Marcin (1979- )
(1)
Krieger Omer
(1)
Krupennikova Katia (1982- )
(1)
Libera Zbigniew (1959- )
(1)
Maksymczak Marek
(1)
Miazek Piotr
(1)
Mojsak Łukasz
(1)
Morton Tom
(1)
Osesik-Płonka Joanna
(1)
Partum Ewa (1945- )
(1)
Pańków Marcin (1978- )
(1)
Pindera Agnieszka (1981- )
(1)
Piętak Bogumiła
(1)
Plata Tomasz (1974- )
(1)
Polisiewicz Aleksandra (1974- )
(1)
Pridybajlo Dar'â
(1)
Ronduda Łukasz (1976- )
(1)
Sil'vaši Tiberij Josipovič (1947- )
(1)
Skiba Krzysztof (1964- )
(1)
Skierski Marcel
(1)
Smidt Thorsten
(1)
Sosnowska Agnieszka (filozof)
(1)
Starewicz Artur
(1)
Szachowski Mariusz
(1)
Szymkowski Bartłomiej
(1)
Uklański Piotr (1968- )
(1)
Umiński Marcin
(1)
Vološina Tetâna
(1)
Łopacińska Iwona
(1)
Šilo Katerina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
angielski
(1)
Temat
Sztuka polska
(4)
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski
(3)
Wystawy sztuki
(3)
Polityka
(2)
Abakanowicz, Magdalena (1930-2017)
(1)
Artyści plastycy polscy
(1)
Awangarda (kierunek artystyczno-literacki)
(1)
Bałdyga, Janusz (1954- )
(1)
Czasopismo elektroniczne
(1)
Czasopismo o sztuce
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Edelman, Udi
(1)
Fydrych, Waldemar
(1)
Gajewski, Henryk
(1)
Historycy sztuki
(1)
Instytucje kultury
(1)
Katolicyzm
(1)
Krieger, Omer
(1)
Krukowski, Wojciech (1944-2014)
(1)
Krytyka artystyczna
(1)
Libera, Zbigniew (1959- )
(1)
Malarstwo polskie
(1)
Malarze polscy
(1)
Metafizyka
(1)
Modzelewski, Jarosław (1955- )
(1)
Nowosielski, Jerzy (1923-2011)
(1)
Opór (postawa)
(1)
PRL
(1)
Partum, Ewa (1945- )
(1)
Performance
(1)
Polityka kulturalna
(1)
Rzeźba polska
(1)
Skiba, Krzysztof (1964- )
(1)
Sztuka
(1)
Sztuka angielska
(1)
Sztuka publiczna
(1)
Sztuka ukraińska
(1)
Teatr eksperymentalny
(1)
Teatr polski
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Temat: dzieło
Obieg (Warszawa ; 2004)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(7)
1945-1989
(5)
2001-
(5)
1989-2000
(4)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(3)
Gatunek
Katalog wystawy
(4)
Album
(2)
Antologia
(1)
Biogram
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(7)
Historia
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na stronie redakcyjnej: Książkę wydano przy okazji wystawy Magdaleny Abakanowicz w Centrum Sztuki Współczesnej, Zamek Ujazdowski w Warszawie w 1995 r.
Bibliografia na stronach 224-230.
Tekst także w języku angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GR 7391 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wystawa: Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski Warszawa, 7 września - 15 listopada 2013 r.
Częściowo tłumaczone z języka angielskiego.
Obszerny, bogato ilustrowany katalog jest próbą ukazania niezwykłego zjawiska: równoczesnego rozkwitu sztuki współczesnej w Wielkiej Brytanii i w Polsce na przełomie lat 80./90. XX wieku, utożsamianego z Young British Artists i polską sztuką krytyczną. Ich przedstawiciele w bezpośredni sposób podejmowali podstawowe dla ludzi kwestie – życie i śmierć, seks i przemoc, etyka i polityka – tym samym wywołując w swoich krajach żywe i ważne dyskusje, również z udziałem mediów, co pozwoliło przekształcić sztukę współczesną w Wielkiej Brytanii i Polsce z dziedziny niszowej, wzbudzającej zainteresowanie tylko wtajemniczonych, w dziedzinę niemal kultury popularnej. Proces ten dokonywał się w czasie gwałtownych przemian ekonomicznych i społecznych w obu krajach: w Wielkiej Brytanii był to Big Bang, wywołany nagłą deregulacją rynków finansowych w 1986 roku, w Polsce zaś burzliwy proces transformacji ustrojowej po upadku komunizmu w 1989. Prezentację najważniejszych dzieł brytyjskiej i polskiej sztuki lat 90. uzupełniają dokonania artystów młodego pokolenia z Wielkiej Brytanii i Polski, którzy pojawili się po światowym kryzysie finansowym lat 2007/2008. W ten sposób postawione zostało pytanie: czy wybitni współcześni artyści nawiązują do spuścizny swoich poprzedników, czy ją odrzucają, a może najzwyczajniej ignorują? I czy tkwimy ciągle w „długich latach dziewięćdziesiątych”, czy też żyjemy już w nowych, nienazwanych jeszcze czasach?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GR 7694 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wystawa: Centrum Sztuki Współczesnej - Zamek Ujazdowski, 26 stycznia - 2 czerwca 2024 r.
Finansowanie: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Tekst równolegle w języku polskim i angielskim.
Bogato ilustrowany katalog wystawy prezentującej prace blisko pięćdziesięciu artystek i artystów z Polski i Ukrainy, których łączy zainteresowane pozazmysłowym wymiarem rzeczywistości.
„Bizantyjska nostalgia” – w taki poetycki sposób Tadeusz Kantor określił intencje twórczości Jerzego Nowosielskiego, którego stulecie urodzin niedawno obchodziliśmy. Jego malarstwo, fascynujące przedziwnym współistnieniem dwóch wymiarów – sacrum i profanum, duchowości i cielesności, mistyki i racjonalności, pragnienia absolutu i intensywnych doznań erotycznych – stało się punktem wyjścia poszukiwań, które doprowadziły do powstania tej wystawy. Nowosielski był jednym z najważniejszych metafizyków XX wieku, a metafizyka ta narodziła się na skrzyżowaniu tradycji kulturowych Wschodu i Zachodu.
Ideą projektu "Bizantyjska nostalgia" jest poszukiwanie podobieństw między sztuką polską i ukraińską oraz znalezienie ich wspólnych źródeł w kulturze. Chodzi nie tyle o stylistykę ikony, o sposób malowania, ile o pociąg do metafizycznej ponadczasowej rzeczywistości. Wcześniej kierowanie ku niej było głównym zadaniem sztuki, dziś już tak nie jest. Współczesna sztuka jest nośnikiem istotnych w danym momencie znaczeń - od filozofii i polityki po psychoanalizę.
Jednak potrzeba „zajrzenia za kulisy” pozostaje niezwykle silna - niczym podstawowy instynkt, który napędza sztukę. Czujemy się zmuszeni zadawać sobie pytanie, co lub kto znajduje się za obrazem. Jeśli kiedyś był tam Bóg, to kto jest teraz? Pustka? Wielkie Nic, jak twierdził Kazimierz Malewicz? Głównym dążeniem awangardy nie były, jak się powszechnie uważa, eksperymenty formalne, lecz poszukiwanie „wyższej rzeczywistości”, tej prawdziwej. U początków awangardowych kierunków - od suprematyzmu po surrealizm - leżało przekonanie o pierwszeństwie świata pozazmysłowego nad materialnym. Modernizm połowy XX wieku - od abstrakcyjnego ekspresjonizmu po minimalizm - ze swoją ideą „obiektu tautologicznego” zniósł pojęcie obrazu. Doszło do tego, że dzieło sztuki nie odzwierciedla niczego, lecz po prostu istnieje. W ten sposób idea mimesis, która napędzała sztukę od czasów antycznych, zdaje się dobiegać końca. Odtąd samodefiniująca się sztuka miała stać się Bogiem, zastąpić absolut. Estetyczny fundamentalizm, który zakłada, że głęboką istotą dzieła jest „dzieło samo w sobie”, jest dziś jednym z dominujących przekonań. Popularna jest też metafizyka postmodernistyczna, zgodnie z którą w obrazie kryje się cała historia sztuki, niekończący się labirynt aluzji... Te rozważania można kontynuować jeszcze długo - rozumienie „pełni” obrazu może być różne, ale to właśnie koncentracja metafizycznego zmysłu była głównym kryterium, według którego do wystawy dobrano artystów różnych pokoleń i nurtów." (kuratorka Viktoria Burlaka0
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GR 7757 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
DVD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 391911 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Całość w etui.
Wystawa: Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, od 21 stycznia do 24 kwietnia 2022 roku.
Finansowanie: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Polska)
Tekst równolegle w języku polskim i w przekładzie angielskim. Tekst częściowo tłumaczony z języka niemieckiego.
Bogato ilustrowany katalog największej dotąd indywidualnej wystawy Jarosława Modzelewskiego – jednego z najważniejszych współczesnych polskich malarzy. Publikacja zawiera ponad sześćdziesiąt reprodukcji prac pokazywanych w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski. Eseje Marka Maksymczaka, Marcela Skierskiego, Thorstena Smidta rzucają nowe światło na twórczość artysty. Katalog w wersji dwujęzycznej, zawiera teksty w języku polskim i angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GR 7690 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Książka jest próbą opisu procesu otwierania się polskiej neoawangardy lat 70. na rzeczywistość, a zarazem analizą napięcia między postesencjalistycznym a pragmatycznym rozumieniem sztuki, które determinowało wówczas kształt tej formacji. Tłem opisywanych strategii artystycznych jest pluralizacja postaw i gestów artystycznych, narastająca od początku lat 70., a niespotykana wcześniej w polskiej sztuce. To zróżnicowanie było efektem m.in. przekraczania dyskursu czysto awangardowego i wchodzenia w różnego rodzaju mariaże sztuki i rzeczywistości. Autorem koncepcji wydawniczej książki jest Piotr Uklański. Szczególnie istotna jest w niej propozycja „przepisania” polskiej sztuki lat 70. na poziomie wizualnym, chęć dekonstrukcji jej obrazu jako pełnej zimnych, czarno-białych kalamburów konceptualnych i próba ukazania jako rezerwuaru wyrafinowanych strategii intelektualnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GR 7377 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bęc. Seria Kieszonkowa)
Prace nad książką zrealizowano w ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Książka ma formę historii mówionej, czyli opiera się na osobistych przeżyciach i opiniach mówiących. To seria wywiadów o czasach PRL z wybitnymi polskimi artystami i aktywistami. Rozmowy te niejednokrotnie rzucają nowe światło na akcje przeprowadzane przed laty, problematyzują pojęcie performansu oporu oraz stawiają pytania o możliwości tworzenia sztuki zaangażowanej i sens radykalnych gestów w czasach PRL i dzisiaj.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 350031 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej