320153
Książka
W koszyku
Praca [...] jest oryginalnym studium poświęconym problematyce szkolnej socjalizacji dzieci na lekcjach w klasach początkowych. [...] Na szczególne podkreślenie zasługuje [...] metodologiczna kreatywność Autorki, odwaga i rozmiar jej przedsięwzięcia badawczego. Materialnym efektem tak wielostronnego ujęcia problemu był ogrom zebranych danych empirycznych. [...] W kolejnych rozdziałach Autorka przedstawia i omawia wyniki badań z poszczególnych odsłon projektu. W części etnometodologicznej zaproponowała dwa przecinające się wektory, wokół których zorganizowane są praktyki socjalizacyjne (wektor władzy nauczycielskiej i wektor zaufania nauczyciela do kompetencji dziecka). [...] Innym ważnym aspektem jest rozpatrywanie form i rodzajów socjalizacji w kontekście spektrum zachowań związanych z podporządkowaniem i oporem uczniowskim jako reakcjami na wpływ nauczyciela. Kolejną odsłoną projektu są semiotyczne analizy socjalizującej przestrzeni. [...] W tej części pracy Autorka pozostaje wierna założeniom „pedagogiki miejsca”, wskazując wyraźnie na warunki możliwości praktyk socjalizacyjnych zachodzących w obserwowanych przez siebie klasach szkolnych. Ukazuje również socjalizacyjną wartość znaków, dźwięków, ciszy, czasu. [...] Rozdział piąty jest odsłoną, w której Autorka dokonuje analizy zidentyfikowanych koncepcji dzieciństwa i narracji konstytuowanych wokół dziecka jako współczesnego i dawnego aktora społecznego oraz samego procesu socjalizacji. [Z recenzji wydawniczej prof. UG, dr hab. Lucyny Kopciewicz]
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 388448 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 392-414.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej