Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
nieokreślona
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(13)
Biblioteka Muzyczna
(1)
Autor
Gawda Barbara
(2)
Jach-Salamon Natalia
(2)
Miodowski Mikołaj
(2)
Broda Martyna
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Cegiełka-Mendalka Kamila
(1)
Damasiewicz Anna
(1)
Drwal Beata
(1)
Ganczarska Małgorzata
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Jakubowska Emilia (pedagog)
(1)
Jońca Dominika
(1)
Jędrzejowska Ewa (1985- )
(1)
Lasota Adam
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Nowak Zbigniew (1956- )
(1)
Nowicka Marzenna (1962- )
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Siara Olga
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Szczerbińska Monika
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Wardęszkiewicz Bożenna
(1)
Zawadzka Elżbieta (pedagog)
(1)
Ławrowska Romualda
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychologowie
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(6626)
Język angielski
(3431)
Rodzina
(3365)
Język niemiecki
(3174)
Relacje międzyludzkie
(3077)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(-)
II wojna światowa (1939-1945)
(2767)
Płyty gramofonowe
(2615)
Przyjaźń
(2594)
Tajemnica
(2245)
Film fabularny
(2183)
Muzyka rozrywkowa
(2118)
Miłość
(2110)
Żydzi
(2036)
Literatura polska
(2003)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1995)
Śledztwo i dochodzenie
(1960)
Powieść polska
(1946)
Życie codzienne
(1900)
Pisarze polscy
(1872)
Zabójstwo
(1864)
Dzieci
(1727)
Muzyka rozrywkowa polska
(1715)
Polacy za granicą
(1591)
Mężczyzna
(1556)
Kościoły i kaplice
(1490)
Wojsko
(1454)
Kultura
(1432)
Język polski
(1345)
Filozofia
(1323)
Politycy
(1277)
Zamki i pałace
(1267)
Tematy i motywy
(1260)
Historia
(1259)
Powieść amerykańska - 20 w.
(1246)
Policjanci
(1241)
Polityka
(1224)
Podróże
(1219)
Dziewczęta
(1184)
Nastolatki
(1117)
Małżeństwo
(1097)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1087)
Władcy
(1074)
Powieść angielska
(1062)
Magia
(1060)
Sztuka
(1051)
Zwierzęta
(1048)
Literatura
(1045)
Uczucia
(1041)
Jazz
(1025)
Dramat filmowy
(1017)
Trudne sytuacje życiowe
(997)
Film amerykański
(995)
Literatura niemiecka
(975)
Rodzeństwo
(972)
Język angielski - podręcznik
(966)
Dziennikarze
(945)
PRL
(914)
Polityka międzynarodowa
(914)
Powieść amerykańska
(910)
Powieść angielska - 20 w.
(889)
Kościół katolicki
(876)
Poezja polska - 20 w.
(867)
Wielkanoc
(865)
Holokaust
(853)
Rock
(853)
Muzyka polska
(852)
Sekrety rodzinne
(843)
Społeczeństwo
(841)
Powieść francuska
(833)
Sztuka polska
(813)
Ludzie a zwierzęta
(783)
Osoby zaginione
(778)
Duchowieństwo katolickie
(770)
Młodzież
(765)
Arystokracja
(757)
Boże Narodzenie
(753)
Śmierć
(736)
Przestępczość zorganizowana
(716)
Wojna
(708)
Relacja romantyczna
(707)
Gramatyka
(704)
Matki i córki
(694)
Teatr polski
(691)
Pisarze
(683)
Chłopcy
(678)
Język francuski
(675)
Poszukiwania zaginionych
(672)
Literatura austriacka
(664)
I wojna światowa (1914-1918)
(662)
Nauka
(660)
Samorealizacja
(654)
Obyczaje i zwyczaje
(651)
Polacy
(640)
Budownictwo miejskie
(636)
Film obyczajowy
(631)
Miasta
(630)
Psy
(619)
Świadomość społeczna
(612)
Wybory życiowe
(611)
Uprowadzenie
(607)
Temat: czas
2001-
(6)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Powiat białostocki (woj. podlaskie)
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Gatunek
Opracowanie
(7)
Monografia
(4)
Raport z badań
(4)
Praca zbiorowa
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Broszura
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Psychologia
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Kultura i sztuka
(1)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na 4. stronie okładki: Nowa odsłona bestsellerowych "Relaksacji dla dzieci".
Książka przeznaczona dla dzieci od 6 do 12 lat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 390757 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 247-263.
Streszczenie w języku angielskim.
Czym jest indywidualizacja? Jak ją wykorzystywać na zajęciach w edukacji wczesnoszkolnej? Czy ma znaczenie w rozwoju zdolności dzieci? To pytania, które we współczesnej szkole stawiane są bardzo często. Udzielając odpowiedzi, nauczyciele nierzadko wskazują, że nie tylko rozumieją znaczenie indywidualizacji, ale również systematycznie korzystają na zajęciach z tej formy pracy, szczególnie z uczniem zdolnym. Jednakże często są to deklaracje, w których indywidualizacja polega na ogół na łączeniu tempa nauki z różnicowaniem treści w zależności od poziomu wiedzy i możliwości uczniów. A przecież codzienność szkolna pokazuje, iż uczniowie różnią się między sobą chociażby poziomem zdobytej wiedzy, intelektem, charakterem, osobowością, temperamentem, umiejętnością wchodzenia w relacje z innymi czy sposobem radzenia sobie w sytuacjach trudnych, konfliktowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 375485 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 608)
Bibliografia na stronach 155-[157].
Streszczenie w języku angielskim.
Stres jest nieodłącznym elementem życia każdego człowieka i może być zjawiskiem zarówno pozytywnym, jak i negatywnym. Funkcjonowanie szkolne uczniów wczesnej edukacji obfituje w obydwa rodzaje stresu. Skoro w życiu szkolnym dziecka pojawia się stres negatywny, warto rozważyć zastosowanie metod czy technik relaksacyjnych. Jedną z technik relaksu jest znana od wieków wizualizacja. Polega ona na tworzeniu wielozmysłowych obrazów mentalnych, będących odzwierciedleniem pozytywnych pragnień osoby ją praktykującej. Dzięki wizualizacji można zatem odzyskiwać zdrowie, poprawiać swoją kondycję psychiczną czy też osiągać sukcesy np. w nauce. Oprócz rozważań teoretycznych w książce zawarto opis techniki „Cudowne biurko”, stanowiącej praktyczną propozycję wykorzystania wizualizacji w edukacji wczesnoszkolnej. Pełni ona funkcję profilaktyczną, czyli ma na celu wskazanie uczniom drogi, jaką można podążać, aby radzić sobie z negatywnym stresem spowodowanym nauką szkolną i szkołą. Jednocześnie jej celem jest sprawienie, aby codzienne, monotonne czynności związane z uczeniem się stały się dla dzieci radością ze zdobywania różnych kompetencji. W opracowaniu dokonano również konfrontacji teorii z praktyką edukacyjną, czyli zamieszczono opinie uczniów klasy II – uczestników wizualizacji oraz ich rysunki, a także wypowiedź ich nauczycielki, która od kilku miesięcy systematycznie relaksuje uczniów za pomocą tej techniki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 369139 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnoza w socjoterapii / redakcja naukowa Ewa Grudziewska ; [projekt okładki Mikołaj Miodowski]. - Wydanie I. - Warszawa : Difin, 2017. - 160 stron : ilustracje, tabele ; 23 cm.
(Engram)
Noty biogrficzne autorów na stronach 159-160.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Dla osób, które zawodowo zajmują się socjoterapią, a także nauczycieli i wychowawców.
Książka ma na celu wzbogacenie warsztatu diagnostycznego wszystkich osób, które zawodowo zajmują się socjoterapią, a także nauczycieli i wychowawców na co dzień pracujących z dziećmi i młodzieżą oraz studentów, którzy wiążą swoją zawodową przyszłość z pracą o charakterze wychowawczo-terapeutycznym.
Publikacja zawiera propozycje konkretnych narzędzi diagnostycznych, które można wykorzystać w trakcie procesu diagnostycznego dzieci w wieku przedszkolnym, szkolnym oraz młodzieży, a także w diagnozie kompetencji osoby socjoterapeuty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378648 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 389642 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 389632 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wychowanie obywatelskie w młodszym wieku szkolnym / Emilia Jakubowska. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2021. - 278 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 247-269.
Finansowanie: Wydział Nauk o Edukacji (Uniwersytet w Białymstoku)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 391682 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 613)
Bibliografia na stronach 145-154.
Streszczenie w języku angielskim.
Książka ma charakter teoretyczno-badawczy. Składa się z dwóch części. W pierwszej, opartej na pedagogiczno-psychologicznej literaturze, przedstawiono teoretyczne podstawy twórczości plastycznej. Omówiono pojęcie twórczości, jej istotę oraz rozwój rysunkowości dziecka, z uwzględnieniem jej etapowości. Kolejny podrozdział podejmuje temat ruchu i przestrzeni jako elementów formy plastycznej w rysunku dziecka i jest krótkim przeglądem sposobów stosowania środków artystycznego wyrazu, z podkreśleniem sposobów obrazowania w rysunku ruchu i przestrzeni. W dalszej części rozdziału teoretycznego opisano znaczenie rysunku i aktywności plastycznej w rozwoju dziecka oraz rolę nauczyciela jako osoby wspierającej aktywność plastyczną dziecka.
Część druga ma charakter empiryczny. W oparciu o analizę 1471 rysunków dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym została podjęta próba oceny dwóch elementów dziecięcej rysunkowości: umiejętności obrazowania w rysunku ruchu i przestrzeni. Uzupełnieniem analiz są zamieszczone w pracy rysunki, ilustrujące opisywane aspekty twórczości plastycznej dzieci.
Monografia jest opracowaniem z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz wychowania estetycznego. Praca może być użyteczna dla badaczy z dziedziny pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz teorii wychowania estetycznego, nauczycieli pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym oraz studentów kierunków pedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 372500 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 261-266.
Współfinansowanie: Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej (Kraków)
Publikacja zawiera 45 gotowych, inspirujących scenariuszy zajęć (wraz z załącznikami do pobrania ze strony www), wchodzących w skład programu „Plecak szczęśliwego ucznia”. Jest przeznaczona dla nauczycieli, pedagogów, psychologów, socjoterapeutów, asystentów rodzin, terapeutów oraz superwizorów do pracy profilaktyczno-terapeutycznej, podczas której dzieci w średnim i późnym dzieciństwie mogą rozwijać kompetencje emocjonalne i społeczne. Udział w kolejnych, zaprojektowanych blokach tematycznych zajęć pozwala wyposażać małego ucznia w potrzebne i przydatne umiejętności interpersonalne.
Kształtowanie umiejętności społecznych i emocjonalnych odbywa się przy jednoczesnym odkrywaniu siebie, swoich możliwości i ograniczeń jako punktu wyjścia do poznania innych. Atrakcyjna forma zajęć grupowych, cykliczne spotkania, gotowe materiały dydaktyczne, aktywne i twórcze techniki sytuują tę metodę pracy profilaktyczno-terapeutycznej jako niezwykle korzystną formę pomocy dziecku i wspierania jego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 371463 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Zaprezentowana w książce "Muzyczne inspiracje" metoda Romualdy Ławrowskiej nazwaną Metodą Aktywnego Słuchania Muzyki zarówno w warstwie teoretycznej (założenia, cele, wskazówki do realizacji), jak i praktycznej (13 scenariuszy) uwzględnia twórczo najnowsze osiągnięcia nauki dotyczącej dziecka, w tym wiedzy: pedagogicznej, psychologicznej, teorii poznania i neurodydaktyki, oraz miejsca edukacji muzycznej w paradygmacie edukacji zintegrowanej w przedszkolu i w klasach 1-3." (z recenzji prof. dr hab. Bożeny Muchackiej)
"Autorska koncepcja Aktywnego Słuchania Muzyki Romualdy (Romy) Ławrowskiej ukazuje nam nowe rozwiązania w zakresie uwrażliwiania dzieci na muzykę. Doceniam ją szczególnie, ze względu na brak podobnych kompleksowych prac teoretyczno-metodycznych w tym zakresie. Zaangażowanie autorów w proces inspiracji wyobraźni dzieci, umożliwienie im odczuwania zjawisk muzycznych i przeżywania walorów estetycznych muzyki jest godzien podziwu. Według mnie dzieci uczestniczące w zajęciach prowadzonych zgodnie z wytycznymi zawartymi w omawianym opracowaniu mają możliwość głębokiego przeżywania muzyki, jak również wyrażenia swoich emocji, skojarzeń czy fantazji. Recenzowana książka z pewnością zyska uznanie szerokiego kręgu odbiorców. Jest kierowana do nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych i szkół muzycznych I stopnia. Może być stosowana w kształceniu muzyczno-metodycznym studentów specjalności pedagogicznych. Moim zdaniem stanowi również cenne źródło inspiracji dla rodziców, którzy chcą wprowadzać dzieci w arkana piękna muzyki klasycznej." (prof. Rafał Majzner)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Muzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 5606 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 390983 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 392-414.
Praca [...] jest oryginalnym studium poświęconym problematyce szkolnej socjalizacji dzieci na lekcjach w klasach początkowych. [...] Na szczególne podkreślenie zasługuje [...] metodologiczna kreatywność Autorki, odwaga i rozmiar jej przedsięwzięcia badawczego. Materialnym efektem tak wielostronnego ujęcia problemu był ogrom zebranych danych empirycznych. [...] W kolejnych rozdziałach Autorka przedstawia i omawia wyniki badań z poszczególnych odsłon projektu. W części etnometodologicznej zaproponowała dwa przecinające się wektory, wokół których zorganizowane są praktyki socjalizacyjne (wektor władzy nauczycielskiej i wektor zaufania nauczyciela do kompetencji dziecka). [...] Innym ważnym aspektem jest rozpatrywanie form i rodzajów socjalizacji w kontekście spektrum zachowań związanych z podporządkowaniem i oporem uczniowskim jako reakcjami na wpływ nauczyciela. Kolejną odsłoną projektu są semiotyczne analizy socjalizującej przestrzeni. [...] W tej części pracy Autorka pozostaje wierna założeniom „pedagogiki miejsca”, wskazując wyraźnie na warunki możliwości praktyk socjalizacyjnych zachodzących w obserwowanych przez siebie klasach szkolnych. Ukazuje również socjalizacyjną wartość znaków, dźwięków, ciszy, czasu. [...] Rozdział piąty jest odsłoną, w której Autorka dokonuje analizy zidentyfikowanych koncepcji dzieciństwa i narracji konstytuowanych wokół dziecka jako współczesnego i dawnego aktora społecznego oraz samego procesu socjalizacji. [Z recenzji wydawniczej prof. UG, dr hab. Lucyny Kopciewicz]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 388448 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 391557 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 185-187.
Trudno przecenić znaczenie uczuć w życiu człowieka. Znamy zdolne i inteligentne dzieci, które nie osiągają oczekiwanych sukcesów. Niemało dzieci cierpi z powodu odrzucenia i różnych form przemocy rówieśniczej, pełnienia roli kozła ofiarnego w grupie. Jak im pomóc w przezwyciężaniu trudności, korzystaniu z własnych zasobów, osiąganiu satysfakcji i sukcesów w życiu? Czy można skutecznie pomóc im już teraz?
Program pt. "Podróż do świata uczuć" jest narzędziem do pracy edukacyjnej i terapeutycznej z dziećmi w obszarze rozwoju emocjonalnego i społecznego. Uczestnictwo w zajęciach pomoże dzieciom rozwinąć pełniej swój potencjał i cieszyć się życiem i dobrymi relacjami z innymi. W publikacji można znaleźć: scenariusze zajęć; bajki i opowieści w tym ich wersje dźwiękowe; karty pracy "Kartki z pamiętnika"; elementy diagnozy ericksonowskiej; strategie i metody pracy z dziećmi; opisy przypadków ilustrujące wybrane zagadnienia; analizę procesu indywidualnego i grupowego; zagadnienia dotyczące rozwoju emocjonalnego dzieci i znaczenia inteligencji emocjonalnej w rozwoju.
Patronat: Polski Instytut Ericsonowski i Specjalistyczna Poradnia Wspierania Rozwoju i Terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 380476 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej