Terapeuci zajęciowi
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(46)
Forma i typ
Książki
(46)
Publikacje fachowe
(41)
Publikacje dydaktyczne
(20)
Publikacje naukowe
(10)
Poradniki i przewodniki
(3)
Dostępność
dostępne
(30)
nieokreślona
(11)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(44)
Księgozbiór Podręczny
(1)
Biblioteka Muzyczna
(1)
Autor
Grudziewska Ewa
(6)
Hinz Magdalena
(5)
Miodowski Mikołaj
(4)
Attwood Tony (1952- )
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Gubała Magdalena (1982- )
(2)
Hopkins Amanda
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Ordetx Kristina
(2)
Arciszewska-Binnebesel Alina
(1)
Bac Aneta
(1)
Bala Joanna
(1)
Baron-Cohen Simon (1958- )
(1)
Bentkowska Dorota
(1)
Busz Anna
(1)
Cabała Monika
(1)
Colina Donatella
(1)
Cylkowska-Nowak Mirosława
(1)
Czajkowska Agata
(1)
Davenhill Rachel
(1)
Dudek Sandra
(1)
Elvén Bo Hejlskov (1965- )
(1)
Foremniak Katarzyna
(1)
Franczyk Anna
(1)
Furtak Dominika
(1)
Garnett Michelle
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Glińska-Lachowicz Anna
(1)
Gómez de la Cuesta Gina
(1)
Grabowska Natalia (nauczycielka)
(1)
Hopkins Amanda (1962- )
(1)
Hopkins Amanda. To logiczne!
(1)
Jońca Dominika
(1)
Kaja Antoni
(1)
Kaleta Tadeusz (1953- )
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
Kmieć-Krzewniak Katarzyna (1984- )
(1)
Kokocińska Agata
(1)
Konieczna-Nowak Ludwika
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Kołodziej-Józefowicz Elżbieta
(1)
Krajewska Katarzyna (pedagog)
(1)
Krauss G. W
(1)
Lasota Adam
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
LeGoff Daniel B
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Lewczuk Dorota
(1)
Miller Peter Michael (1942- )
(1)
Miękina-Pindur Jadwiga
(1)
Moreno Susan J
(1)
Młynarska Iwona
(1)
Niezgoda Ewa (pedagog)
(1)
Olszewska Agnieszka (logopeda)
(1)
Pelc Maria (ilustratorka)
(1)
Piekarska Jolanta (językoznawca)
(1)
Piekarski Wiesław
(1)
Pilch Alicja
(1)
Piotrowska-Madej Klaudia
(1)
Potocka Agnieszka (dogoterapeuta)
(1)
Pucek Robert (1959- )
(1)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(1)
Sienkiewicz-Wilowska Julia Anastazja
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Strzelecki Wojciech
(1)
Suchon Szymon
(1)
Sutton Carole
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Szczęśniak Sylwia
(1)
Szyszka Katarzyna (pedagog)
(1)
Tupek Patrycja
(1)
Waligóra Anna (socjolog)
(1)
Wejner-Jaworska Teresa (1947- )
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(1)
Węglarz Joanna (psycholog)
(1)
Ślusarska Monika
(1)
Żychowicz Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(22)
Okres powstania dzieła
2001-
(41)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(46)
Język
polski
(45)
Odbiorca
Dzieci
(7445)
9-13 lat
(4357)
6-8 lat
(3866)
Młodzież
(3218)
14-17 lat
(2094)
Terapeuci zajęciowi
(46)
Szkoły wyższe
(1784)
0-5 lat
(1739)
Dorośli
(774)
Niewidomi
(701)
Nauczyciele
(681)
Studenci
(629)
Rodzice
(541)
Szkoły średnie
(469)
Szkoły podstawowe
(426)
Poziom podstawowy
(423)
A2 (poziom biegłości językowej)
(394)
B1 (poziom biegłości językowej)
(345)
A2 poziom biegłości językowej
(332)
Poziom średniozaawansowany
(319)
B1 poziom biegłości językowej
(314)
A1 poziom biegłości językowej
(301)
18+
(300)
A1 (poziom biegłości językowej)
(289)
Szkoły muzyczne I stopnia
(232)
Nauczyciele języka angielskiego
(226)
Poziom zaawansowany
(219)
B2 (poziom biegłości językowej)
(200)
Szkoły muzyczne II stopnia
(200)
Nauczyciele języka niemieckiego
(182)
B2 poziom biegłości językowej
(176)
Lekarze
(170)
Menedżerowie
(165)
Chorzy
(161)
Pedagodzy
(158)
Psychoterapeuci
(158)
Poziom niższy średniozaawansowany
(155)
Osoby z niepełnosprawnością
(151)
Psycholodzy
(148)
Uczniowie
(142)
Przedszkola
(113)
Historycy
(103)
C1 poziom biegłości językowej
(98)
Przedsiębiorcy
(90)
Szkoły ponadgimnazjalne
(88)
Klasa 8.
(80)
Tłumacze
(80)
C1 (poziom biegłości językowej)
(79)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(75)
Prawnicy
(74)
Literaturoznawcy
(73)
Cudzoziemcy
(66)
Licea
(66)
Psychiatrzy
(66)
Klasa 1.
(65)
Technikum
(64)
Gimnazja
(62)
Klasa 2.
(61)
Szkoły zawodowe
(59)
Językoznawcy
(58)
Klasa 3.
(57)
Nauczyciele języków
(55)
Klasa 7.
(52)
Logopedzi
(52)
Kobieta
(51)
Osoby w wieku starszym
(51)
C2 poziom biegłości językowej
(50)
Fizjoterapeuci
(50)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(50)
Nauczanie początkowe
(48)
Pracownicy naukowi
(44)
Poziom profesjonalny
(43)
Szkoły ponadpodstawowe
(43)
Nauczyciele akademiccy
(39)
Nauczyciele przedszkoli
(39)
Pediatrzy
(38)
A0 poziom biegłości językowej
(35)
Pracownicy socjalni
(35)
Bibliotekarze
(33)
Nauczyciele nauczania początkowego
(33)
Socjolodzy
(33)
A2+ (poziom biegłości językowej)
(31)
Terapeuci
(31)
Ekonomiści
(30)
Klasa 5.
(30)
Urzędnicy
(30)
Lekarze rodzinni
(29)
Neurolodzy
(29)
Dziennikarze
(28)
Klasa 4.
(27)
Klasa 6.
(27)
Poziom rozszerzony
(27)
Specjaliści ds. marketingu
(26)
C2 (poziom biegłości językowej)
(24)
Informatycy
(23)
Programiści
(23)
Księgowi
(22)
Dietetycy i żywieniowcy
(21)
Psycholodzy kliniczni
(21)
Radcy prawni
(21)
Temat
Kompetencje społeczne
(9)
Terapia zajęciowa
(9)
Dzieci
(8)
Młodzież
(7)
Socjoterapia
(7)
Wychowanie
(7)
Dziecko z zespołem Aspergera
(4)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(4)
Zaburzenia zachowania
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Arteterapia
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Nauczanie
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Dobre praktyki
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy
(2)
Język polski
(2)
Muzykoterapia
(2)
Pomoc psychologiczna
(2)
Psychoterapia
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Teoria umysłu
(2)
Terapia zabawą
(2)
Uczucia
(2)
Wiek szkolny
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Wspomaganie rozwoju
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Aktywizacja społeczna
(1)
Alkoholizm
(1)
Animaloterapia
(1)
Autyzm
(1)
Budownictwo
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Depresja wieku podeszłego
(1)
Diagnoza
(1)
Dogoterapia
(1)
Dziecko chore na nerwice
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dzienne domy opieki
(1)
Ekspresja emocji
(1)
Etologia
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Ewaluacja
(1)
Fizjoterapia dziecięca
(1)
Fonetyka
(1)
Fotografie
(1)
Fotografoterapia
(1)
Gniew
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Integracja społeczna
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Klocki Lego
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Leczenie
(1)
Lęk
(1)
Medycyna oparta na dowodach naukowych
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Motoryka mała
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Narkomania
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Otępienie
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Przedszkola
(1)
Przestrzeń publiczna (urbanistyka)
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Rehabilitacja
(1)
Rozumowanie (logika)
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Samokontrola
(1)
Spostrzeganie
(1)
Superwizja dla pedagogów
(1)
Szkolnictwo
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Polska
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(23)
Scenariusz zajęć
(16)
Ćwiczenia i zadania
(9)
Materiały pomocnicze
(7)
Opracowanie
(7)
Praca zbiorowa
(6)
Podręcznik
(3)
Raport z badań
(2)
Karty pracy ucznia
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(34)
Psychologia
(22)
Medycyna i zdrowie
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Językoznawstwo
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
46 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Twórcze podróże plastyczne : wykorzystanie sztuki w terapii i arteterapii / Alina Arciszewska-Binnebesel. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020. - 56, [3] strony, [40] kart tablic luzem : ilustracje ; 31 cm.
Niektóre karty tablic złożone. Całość w tece.
Bibliografia na stronie [59].
Prezentowana publikacja to zaproszenie do zabawy plastycznej zarówno młodszych, jak i dorosłych odbiorców. Zawiera ona propozycje różnorodnych aktywności plastycznych – od malowania, rysowania, tworzenia na płaszczyźnie, poprzez komponowanie przestrzenne z łatwo dostępnych materiałów, do tworzenia drobnych przedmiotów o charakterze użytkowym. Druga część zawiera zbiór szablonów formatu A4 i A3 do wykonywania kolorowych witraży. Książka może być źródłem inspiracji dla nauczycieli, terapeutów, rodziców oraz kreatywnej młodzieży. Przyda się również w trakcie zajęć z dziećmi i młodzieżą z różnorodnymi problemami edukacyjnymi i z niepełnosprawnościami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Księgozbiór Podręczny
Brak informacji o dostępności: sygn. IM 3389+teka (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Dla psychologów,nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje. Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2–5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na zaburzenia lękowe u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 361025 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje.
Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2-5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na problemy z radzeniem sobie z uczuciem złości u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 361989 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 123.
Dzieci i nastolatki z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często mają trudności z odruchowym, intuicyjnym okazywaniem ciepłych uczuć: sympatii i miłości. Nierzadko nie rozumieją, że ich rodzice, rodzeństwo i przyjaciele potrzebują czułości. Jeszcze większe wyzwanie stanowi dla nich wyrażanie sympatii do nauczycieli, zaprzyjaźnionych terapeutów lub przyjaciół rodziny.
Tony Attwood i Michelle Garnett - eksperci w dziedzinie autyzmu z wieloletnim doświadczeniem - przedstawiają autorski program terapii poznawczo-behawioralnej, dzięki któremu chłopcy i dziewczęta z zaburzeniami ze spektrum autyzmu nauczą się rozpoznawać oraz wyrażać sympatię i miłość w taki sposób, który będzie sprawiał radość zarówno im, jak i osobom z ich otoczenia. Zaprezentowane w książce ćwiczenia umożliwią dzieciom i nastolatkom z ASD odczytywanie swoich emocji oraz uczuć innych osób na podstawie zachowania, gestów lub słów, a także ułatwią wybór właściwej reakcji. Program stworzono z myślą o nauczycielach, psychologach i terapeutach, którzy mogą go realizować z dzieckiem indywidualnie lub z grupą od dwóch do sześciu osób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 364235 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa : kompendium / redakcja naukowa dr hab. n. med. Aneta Bac, prof. AWF Kraków ; [redaktor merytoryczny: Monika Ślusarska]. - Wydanie II poprawione i rozszerzone. - Warszawa : PZWL, 2023. - XVII, [1], 184 strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merytoryczny Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Bibliografie, netografie przy pracach. Indeks.
Książka dostępna także jako e-book.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 390868 (1 egz.)
Książka
W koszyku
SOS emocjonalne : scenariusze zajęć socjoterapeutycznych dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej / Anna Busz. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020. - 77, [3] strony : fotografie, ilustracje, tabele ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 77-[78].
Socjoterapia coraz częściej pojawia się w formach pomocy psychologiczno-pedagogicznych dla dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi oraz zachowania. Dzięki tej formie terapii zwiększa się możliwość udzielenia pomocy jednostkom nieprzystosowanym społecznie, wzrastającym w rodzinach dysfunkcyjnych czy dzieciom sprawiającym trudności wychowawcze.
Prezentowana publikacja stanowi pomoc dla pedagogów, psychologów, terapeutów, którzy w swojej codziennej pracy mierzą się z różnego rodzaju trudnościami przejawianymi przez dzieci. Książka łączy rozważania teoretyczne dotyczące oddziaływań socjoterapeutycznych z programem zajęć dla dzieci w młodszym wieku szkolnym.
Zaprezentowany program socjoterapeutyczny z pewnością przyczyni się do wzbogacenia warsztatu pracy osób prowadzących oddziaływania socjoterapeutyczne, wychowawcze czy terapeutyczne. W trosce o harmonijny rozwój dzieci...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 370418 (1 egz.)
Książka
W koszyku
150 zabaw ruchowych : rozwijanie sprawności ruchowej i praksyjnej niezbędnych w procesie nabywania nowych umiejętności / Donatella Colina ; [przekład: Katarzyna Foremniak]. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019. - 200 stron, [1] karta tablic luzem, [2] karty tablic złożone luzem : ilustracje, fotografie ; 30 cm.
Karty tablic złożone luzem zadrukowane dwustronnie.
Bibliografia na stronie 13.
Dla nauczycieli, wychowawców, terapeutów rozwoju neuro- i psychomotorycznego, rodziców.
Propozycje 150 zabaw ruchowych narodziły się z konieczności zapewnienia narzędzi potrzebnych do rozwijania sprawności motorycznej i praksyjnej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, a także dzieci starszych ze stwierdzonymi deficytami rozwojowymi. Zgodnie z wynikami najnowszych badań w tej dziedzinie proponujemy 150 zabaw, których celem jest poprawa: percepcji i kontroli ciała; równowagi i motoryki dużej; koordynacji ręka–oko i motoryki małej; sprawności grafomotorycznej; sprawności praksyjnej niezbędnej do czynności samoobsługowych i do nauki pisania. Przedstawione w książce propozycje aktywności można wykorzystać w przedszkolu lub szkole, w domu, a także w ramach zajęć wczesnego wspomagania rozwoju czy rehabilitacji. Opis każdej zabawy zawiera wskazówki dotyczące wieku dziecka, celu aktywności, formy pracy (indywidualna, w parze, w grupie), potrzebnych materiałów, czasu trwania, przebiegu oraz możliwych modyfikacji i wariantów. Ostatni element opisu jest bardzo ważny, bo pozwala dostosować zabawę do potrzeb dziecka, zwiększyć jego elastyczność poznawczą i rozwijać umiejętność generalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 363488+3 plansze (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zdrowie, Choroba, Niepełnosprawność, Terapia.)
Bibliografia, netografia na stronach 422-456. Indeks.
Publikacja dofinansowana ze środków Wydziału Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu oraz Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych w Poznaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 345785 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 147-152.
Fototerapia, czyli zastosowanie fotografii w pracy nauczyciela, pedagoga, doradcy i terapeuty, jest coraz częściej używana w zakresie coachingu i rozwoju osobistego. Autorka rozumie ją jako zbiór powiązanych ze sobą technik opartych na osobistych i rodzinnych fotografiach oraz na zdjęciach wykonanych przez inne osoby - przywoływane dzięki nim uczucia i wspomnienia są wykorzystywane jako katalizatory komunikacji terapeutycznej, procesu zmiany czy rozwoju osobistego. W publikacji znajdują się też scenariusze ćwiczeń skonstruowanych na podstawie zagadnień omówionych w części teoretycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352811 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie gryzę, nie biję, nie krzyczę / Bo Hejlskov Elvén ; przełożył Robert Pucek. - Warszawa ; Ożarów Mazowiecki : Wydawnictwo Linia, 2018. - 253, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
(Biała Plama)
Na okładce: Jak zachowywać się pozytywnie w stosunku do osób z autyzmem i innymi dysfunkcjami rozwojowymi.
Gryzienie, bicie, krzyk oraz inne trudne zachowania osób niepełnosprawnych lub nietypowych rozwojowo są często powodowane przez ich otoczenie, które stawia im nierealistyczne wymagania.
Bo Hejlskov Elvén pokazuje, że właściwe rozpoznanie problemu i jego źródeł może doprowadzić do pozytywnej zmiany w zachowaniu. Jego książkę można potraktować jako praktyczny poradnik zawierający właściwe sposoby postępowania w trudnych sytuacjach oraz strategie wychowawcze pozwalające osiągać pożądane rezultaty bez stosowania zakazów i kar. Proponowane przez Elvéna metody "niskiego pobudzenia" dają szansę na znaczną poprawę jakości życia osób mających kłopoty z kontrolą własnego zachowania oraz korzystnie wpływają na funkcjonowanie bliskich z ich otoczenia: członków rodziny, wychowawców, opiekunów.
Zaletą książki jest wielkie bogactwo przykładów zachowań osób z najróżniejszymi zaburzeniami rozwojowymi, od zespołu Downa po autyzm. W każdym z nich autor omawia naturę problemu, po czym wskazuje sposób jego rozwiązania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 353370 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy scenariuszach.
Dla arteterpaeutów, pedagogów, psychologów, terapeutów, nauczycieli, wychowawców, pielegniarek i osób pracujących jako personel "niemedyczny" oraz studentów.
Książka zawiera 15 scenariuszy warsztatów bazujących na różnorodnych technikach arteterapeutycznych. Czytelnicy znajdą tu m. innymi działania oparte na muzykoterapii, filmoterapii, choreoterapii, terapii poprzez ekspresję plastyczną, a także działania, które proponują różnorodność sztuk.
Książka skierowana do arteterapeutów, ale również do pedagogów, psychologów, terapeutów, nauczycieli, wychowawców, pielęgniarek i osób pracujących w szpitalach jako personel "niemedyczny" oraz studentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 348707 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Dla pedagogów, psychologów, nauczycieli i wychowawców.
Książka zawiera szczegółowy opis programów socjoterapeutycznych przeznaczonych dla dzieci i młodzieży przejawiających różnego rodzaju trudności, np. nieśmiałość, agresję, niskie poczucie własnej wartości, deficyty w zakresie rozwiązywania konfliktów oraz brak asertywności, a także kwestie związane z eurosieroctwem.
W książce czytelnik znajdzie odpowiedź między innymi na następujące pytania: Jak radzić sobie z trudnościami pojawiającymi się w toku pracy z grupą socjoterapeutyczną? Jakie są podstawowe zasady zawierania kontraktu z grupą, aby stał on się skutecznym narzędziem pracy socjoterapeuty?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378654 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
W poradniku Czytelnik znajdzie teksty dotyczące diagnozy w socjoterapii wraz ze wskazaniem narzędzi do jej przeprowadzenia oraz ewaluacji, jakże istotnej z punktu prowadzenia oddziaływań socjoterapeutycznych. Ponadto znajdzie w niej trzy niezależne programy zajęć dla dzieci i młodzieży przejawiających trudności w zakresie rozwiązywania konfliktów, wyrażaniu emocji oraz mających nieadekwatną samoocenę.
Publikacja pozwoli uzyskać odpowiedzi na pytania: Jakiego rodzaju diagnozę zastosować w toku doboru grupy do oddziaływań socjoterapeutycznych? Jakie jest znaczenie ewaluacji w socjoterapii oraz jakie jej rodzaje można zastosować? Jak radzić sobie z trudnościami w wyrażaniu emocji u dzieci w wieku przedszkolnym?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378655 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Książka łączy rozważania teoretyczne dotyczące oddziaływań socjoterapeutycznych z programami zajęć przeznaczonych dla konkretnych grup dzieci i młodzieży, borykających się na co dzień z różnego rodzaju trudnościami, które utrudniają funkcjonowanie psychospołeczne.
W części teoretycznej Czytelnik znajdzie tekst dotyczący etyki praktyki zawodowej, która jest wyznacznikiem profesjonalizmu osób zajmujących się pomaganiem dzieciom i młodzieży oraz materiał związany z prowadzeniem oddziaływań socjoterapeutycznych.
Publikacja ma umożliwić Czytelnikom znalezienie odpowiedzi na nurtujące ich pytania dotyczące etyki pracy socjoterapeutycznej (oraz grupowej). Ponadto ma wskazać na znaczenie superwizji dla osoby socjoterapeuty oraz stać się inspiracją do pracy z dziećmi i młodzieżą dla pedagogów, psychologów, nauczycieli, wychowawców z różnego typu placówek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378656 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Poradnik zawiera propozycje programów zajęć socjoterapeutycznych przygotowanych przez praktyków, którzy na co dzień w swojej pracy zawodowej stosują metodę socjoterapii. Przeznaczone dla różnych grup odbiorców, przejawiających różnego rodzaju zaburzenia zachowania, czy trudności wychowawcze.
Poradnik stanowi inspirację w pracy wychowawców, nauczycieli, terapeutów, pedagogów i psychologów oraz wszystkich osób, które są zainteresowane socjoterapią i jej możliwościami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografie przy rozdziałach.
Dla osób pracujących z dziećmi i młodzieżą w zawodach zaufania publicznego, pedagogów, psychologów, psychoterapeutów, pracowników socjalnych i studentów tychże specjalności, rodziców, opiekunów, wolontariuszy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 393754 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 393764 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla nauczycieli, terapeutów, logopedów.
Publikacja została przygotowana przede wszystkim dla nauczycieli, terapeutów oraz logopedów, którzy pracują z uczniami mającymi problemy z percepcją słuchową. Materiał przedstawiony w książce jest bardzo bogaty. Ćwiczenia dotyczą rozmaitych operacji (np. analizy i syntezy, zamiany, dodania i opuszczenia), które dziecko ma wykonać na wyrazach, sylabach i głoskach. Poziom trudności poleceń jest różny: od zadań stosunkowo łatwych do dość trudnych. Dorosły pracujący z uczniem powinien więc określić stopień problemów dziecka i dobrać właściwe ćwiczenia. Może też pominąć trudniejsze przykłady lub dopisać własne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 358148 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej