Dysleksja i dysgrafia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(42)
Forma i typ
Książki
(40)
Publikacje fachowe
(12)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Poradniki i przewodniki
(3)
Audiobooki
(2)
Proza
(2)
Publikacje dla niewidomych
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(35)
wypożyczone
(5)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(36)
Biblioteka Austriacka
(2)
Biblioteka Obcojęzyczna
(3)
Czytelnia BG
(1)
Czytelnia Oddziału Zbiorów Obcojęzycznych
(2)
Autor
Bogdanowicz Marta (1943- )
(5)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(4)
Radwańska Anna (1987- )
(3)
Bogdanowicz Katarzyna
(2)
Jaroszewski Karol
(2)
Kaja Barbara (1944- )
(2)
Kalka Dorota
(2)
Krzykowski Grzegorz
(2)
Wejner-Jaworska Teresa (1947- )
(2)
Aksionow Wasilij (1932-2009). Pokolenie zimy
(1)
Aksionow Wasilij (1932-2009). Więzienie i pokój
(1)
Aksionow Wasilij (1932-2009). Wojna i więzienie
(1)
Angermaier Michael
(1)
Anzorge Katarzyna
(1)
Biczysko Stanisław (1955- )
(1)
Bocheńska Aleksandra
(1)
Bogdanowicz Katarzyna Maria
(1)
Borkowska Aneta (psycholog)
(1)
Braun Eldon M (1943- )
(1)
Butkiewicz Anna
(1)
Butkiewicz Anna M
(1)
Cantor Jillian. Stracony list
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Davis Ronald D. (1942- )
(1)
Derengowska Joanna
(1)
Domagała Aneta
(1)
Eide Brock (1962- )
(1)
Eide Fernette (1961- )
(1)
Fields Natalie
(1)
Furczyk Bożena (1970- )
(1)
Gaskell Elizabeth (1810-1865). Północ i południe
(1)
Gasteiger-Klicpera Barbara
(1)
Gomes Nuno. Poza błękitem : autobiografia
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Janisławska Elżbieta
(1)
Jaworska Mariola (filolog)
(1)
Jurek Anna (pedagog)
(1)
Kinder-Kiss Hanna (1958- )
(1)
Kiss Jacek ( -2022)
(1)
Klicpera Christian
(1)
Kowalska Katarzyna. Polski El Greco : "Ekstaza św. Franciszka" : niezwykła historia odkrycia i ocalenia obrazu
(1)
Krajewski Artur (aktor) (1968- )
(1)
Lewinson Joan
(1)
Mazurkiewicz Robert (1954- )
(1)
McKeown Sally
(1)
Melillo Robert
(1)
Mickiewicz Janina
(1)
Mikuś Wiesław. Proszę się nie bać... zaraz pan zaśnie
(1)
Mirecka Urszula
(1)
Mullaly-Hunt Lynda. Ryba na drzewie
(1)
Nowik Krzysztof
(1)
Park Yeonmi (1993- ). Przeżyć : droga dziewczyny z Korei Północnej do wolności
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pecyna Maria Bogumiła
(1)
Pomirska Zofia
(1)
Preussler Otfried (1923-2013). Przygody małego Wodnika
(1)
Radwańska Anna (pedagogika)
(1)
Reid Gavin (1950- )
(1)
Rostkowski Jerzy (1950- )
(1)
Roszkowski Wojciech (1947- ). Roztrzaskane lustro : upadek cywilizacji Zachodniej
(1)
Sawa Olgierd (1972- )
(1)
Sayles H. Alan
(1)
Sazon-Brykajło Janina
(1)
Schabmann Alfred
(1)
Shaywitz Sally E
(1)
Skaife Christopher (1965-‏ ). Strażnik kruków : moje życie wśród kruków w Tower
(1)
Skoczylas Grażyna
(1)
Smoleń Mariola
(1)
Squires Garry
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Szklarz Maciej
(1)
Vargas Llosa Mario (1936- ). Rozmowa w "Katedrze"
(1)
Vollers Maryanne
(1)
Walden Kaja (1990- )
(1)
Waliś Robert (1979- )
(1)
Warnke Fred
(1)
Wasilewska Irena (tłumacz)
(1)
Wejchert-Spodenkiewicz Aleksandra
(1)
Wernic Wiesław (1906-1986). Słońce Arizony
(1)
Wiatrowska Leokadia
(1)
Woltz Anna (1981- ). Sto godzin nocy
(1)
Zawada Jacek (1982- )
(1)
Łockiewicz Marta
(1)
Łysiak Waldemar (1944- ). Polaków dzieje bajeczne
(1)
Żmuda Olga
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(25)
1901-2000
(4)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
1801-1900
(1)
Kraj wydania
Polska
(39)
Niemcy
(2)
Język
polski
(39)
niemiecki
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(11)
Pedagodzy
(6)
Rodzice
(6)
Szkoły podstawowe
(4)
14-17 lat
(2)
Klasa 5.
(2)
Klasa 6.
(2)
Klasa 7.
(2)
Klasa 8.
(2)
Młodzież
(2)
Niewidomi
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
9-13 lat
(1)
Chorzy
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Klasa 4.
(1)
Logopedzi
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wizytatorzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Literatura angielska
(1)
Literatura holenderska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura peruwiańska
(1)
Literatura polska
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Temat
Kobieta
(6626)
Język angielski
(3431)
Rodzina
(3366)
Język niemiecki
(3174)
Relacje międzyludzkie
(3079)
Dysleksja i dysgrafia
(-)
II wojna światowa (1939-1945)
(2767)
Płyty gramofonowe
(2615)
Przyjaźń
(2595)
Tajemnica
(2245)
Film fabularny
(2183)
Muzyka rozrywkowa
(2118)
Miłość
(2111)
Żydzi
(2036)
Literatura polska
(2003)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1995)
Śledztwo i dochodzenie
(1960)
Powieść polska
(1946)
Życie codzienne
(1901)
Pisarze polscy
(1872)
Zabójstwo
(1864)
Dzieci
(1727)
Muzyka rozrywkowa polska
(1715)
Polacy za granicą
(1591)
Mężczyzna
(1556)
Kościoły i kaplice
(1490)
Wojsko
(1454)
Kultura
(1432)
Język polski
(1345)
Filozofia
(1323)
Politycy
(1277)
Zamki i pałace
(1267)
Tematy i motywy
(1260)
Historia
(1259)
Powieść amerykańska - 20 w.
(1246)
Policjanci
(1241)
Polityka
(1224)
Podróże
(1219)
Dziewczęta
(1184)
Nastolatki
(1117)
Małżeństwo
(1097)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1087)
Władcy
(1074)
Powieść angielska
(1062)
Magia
(1060)
Sztuka
(1051)
Zwierzęta
(1049)
Literatura
(1045)
Uczucia
(1043)
Jazz
(1025)
Dramat filmowy
(1017)
Trudne sytuacje życiowe
(998)
Film amerykański
(995)
Literatura niemiecka
(975)
Rodzeństwo
(972)
Język angielski - podręcznik
(966)
Dziennikarze
(945)
PRL
(915)
Polityka międzynarodowa
(914)
Powieść amerykańska
(910)
Powieść angielska - 20 w.
(889)
Kościół katolicki
(876)
Poezja polska - 20 w.
(867)
Wielkanoc
(865)
Holokaust
(853)
Rock
(853)
Muzyka polska
(852)
Sekrety rodzinne
(843)
Społeczeństwo
(841)
Powieść francuska
(833)
Sztuka polska
(813)
Ludzie a zwierzęta
(783)
Osoby zaginione
(778)
Duchowieństwo katolickie
(770)
Młodzież
(765)
Arystokracja
(757)
Boże Narodzenie
(753)
Śmierć
(736)
Przestępczość zorganizowana
(716)
Wojna
(708)
Relacja romantyczna
(707)
Gramatyka
(704)
Matki i córki
(694)
Teatr polski
(691)
Pisarze
(683)
Chłopcy
(678)
Język francuski
(675)
Poszukiwania zaginionych
(672)
Literatura austriacka
(664)
I wojna światowa (1914-1918)
(662)
Nauka
(660)
Samorealizacja
(655)
Obyczaje i zwyczaje
(651)
Polacy
(640)
Budownictwo miejskie
(636)
Film obyczajowy
(631)
Miasta
(630)
Psy
(619)
Wybory życiowe
(612)
Świadomość społeczna
(612)
Uprowadzenie
(607)
Temat: dzieło
Ekstaza św. Franciszka
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Europa
(2)
Ameryka Północna
(1)
Austria
(1)
Korea Północna
(1)
Kosów Lacki (woj. mazowieckie, pow. sokołowski, gm. Kosów Lacki)
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Los Angeles (Stany Zjednoczone, stan Kalifornia)
(1)
Moskwa (Rosja)
(1)
Niemcy
(1)
Peru
(1)
RPA
(1)
Szczawno-Zdrój (woj. dolnośląskie)
(1)
Wałbrzych (woj. dolnośląskie)
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Zamojszczyzna
(1)
Gatunek
Opracowanie
(11)
Poradnik
(6)
Podręczniki akademickie
(3)
Raport z badań
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Monografia
(2)
Podręcznik
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Autobiografia
(1)
Esej
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Powieść
(1)
Reportaż
(1)
Romans
(1)
Saga rodzinna
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(21)
Psychologia
(9)
Medycyna i zdrowie
(5)
Językoznawstwo
(4)
Biologia
(1)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
42 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Bücher des Wissens ; 6306)
Aus dem Inhalt: Ursachen und Erscheinungsbild der Legasthenie ; Wie kann der Lehrer mit Hilfe von Schultest eine Legasthenie feststellen? ; Legasthenische Verursachungsmomente ;Multikausale Erklärung der Legasthenie ; Begabungsmägel der Legastheniker ; Persönlichkeitsmerkmale von Legasthenikern ; Prinzipien der Förderung legasthenischer Kinder ; Organisations- und Rechtsfragen ; Wie soll der Förderungsunterricht organisiert werden? ; Motivation und Verhaltenstraining ; Lesetraining und grundlegende Übungen ; Das Erlernen der Ortographie ; Forderungen zur Reform der konventionellen Diktatpraxis ; Das legasthenische Kind in Familie und Gesellschaft ; Das neue Verständnis der Legasthenie und seine Auswirkungen.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z I Ogólnopolskiej Konferencji "Nauczanie języków obcych dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi", która odbyła się 27 września 2003 r. w Gdańsku.
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. ang.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 19046, O 17049, O 19045 (3 egz.)
Czytelnia Oddziału Zbiorów Obcojęzycznych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 372.881.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 213116 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 137-143.
Zaprezentowane w niniejszej publikacji badania wykazały, że Skala Ryzyka Dysleksji jest metodą, która pozwala na wczesne rozpoznanie dzieci zagrożonych niepowodzeniami w nauce czytania i pisania. Książka ta jest cenną pomocą dla osób pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym bądź uczęszczającymi do klas I-III. Przedstawiono w niej procedurę korzystania ze skali oraz sposób oceniania i interpretowania wyników w celu ustalenia, czy występuje ryzyko dysleksji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352135 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Oddziału Zbiorów Obcojęzycznych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 372.881.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 28516 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 92-96.
Praca będąca rezultatem wieloletnich doświadczeń logopedycznych autorki, prowadzonych przez nią badań i poszukiwań skutecznych metod nauczania dzieci czytania, a także gruntownej znajomości zagadnień z zakresu logopedii i dziedzin pokrewnych. W książce obok rozdziałów o charakterze teoretycznym znalazły się rozdziały, które zaznajamiają z diagnozowaniem dzieci przedszkolnych oraz z formami terapii dzieci wykazujących trudności w czytaniu i pisaniu. Dopełnieniem pracy jest aneks, zawierający liczne przykłady i ćwiczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352142 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 261436 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia na stronach 808-894. Indeks.
Zalecana lektura przy rozdziałach.
Streszczenie rozdziałów w języku angielskim.
Przedstawiana monografia poświęcona jest problematyce komunikacji pisemnej. Główny cel tomu, dedykowanego Profesor Marcie Bogdanowicz, stanowi całościowe zaprezentowanie zagadnień komunikacji pisemnej i jej zaburzeń, ze szczególnym uwzględnieniem trudności w czytaniu i pisaniu w różnych jednostkach patologii mowy. Autorzy poszczególnych rozdziałów zwracają uwagę na znaczenie czytania i pisania dla funkcjonowania osób z zabu­rzeniami mowy oraz jakości ich życia. Jednym ze wskazywanych aspektów jest niwelowanie – dzięki porozumiewaniu się pisemnemu – barier komunikacyj­nych w przypadku osób niesłyszących czy osób z dyzartrią (także dzięki nowym technologiom), co stanowi dla nich szansę na osiągnięcie większej samodzielno­ści i poszerzenia możliwości zawodowych.
Publikacja kierowana jest do logopedów, ale również do psychologów, pedagogów i nauczycieli – wszystkich specjalistów zainteresowanych problematyką zaburzeń komunikacji pisemnej: badaczy akademickich i praktyków. Przydatna będzie także studentom kierunków logopedycznych, psychologicznych, pedagogicznych (i kierunków pokrewnych), słuchaczom studiów podyplomowych, przede wszystkim z zakresu logopedii oraz diagnozy i terapii trudności w czytaniu i pisaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 343529 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The dyslexic advantage: unlocking the hidden potential of the dyslexic brain", 2011.
Bibliografia, netografia na stronach 311-318. Indeks.
Dla rodziców, pedagogów i dyslektyków.
Czy wiedzieliście, że wielu wybitnych architektów, prawników i inżynierów - a nawet popularnych pisarzy - miało w dzieciństwie problemy z nauką czytania i pisania?
W przełomowej książce Brock i Fernette Eide wyjaśniają, jak niepowtarzalny styl poznawczy - wspólny dla 20 procent ludzi - przekłada się na sukces w szkole, pracy i życiu prywatnym. Opierając się na specjalistycznej wiedzy w dziedziny neurologii i pedagogiki, autorzy pokazują, że dyslektycy nie tylko inaczej odbierają słowo pisane, lecz także wyróżniają się wyobraźnią przestrzenną, dostrzegają ukryte związki, które umykają innym, myślą o świecie narracjami i przejawiają niezwykłą kreatywność.
"Dyslektyczne talenty" dostarczają bezcennych wskazówek, jak rodzice, pedagodzy i sami dyslektycy mogą rozpoznać i wykorzystać dyslektyczne talenty: myślenie materiałowe (którym posługują się architekci i inżynierowie), integracyjne (naukowcy i projektanci), narracyjne (pisarze i prawnicy) oraz dynamiczne (ekonomiści i przedsiębiorcy). Oferując praktyczne zalecenia i inspirujące przykłady z życia, ta rewolucyjna książka udowadnia, że dysleksja zamiast ciężarem może być cennym zasobem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 355649 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Niech żyje dysleksja [Dokument dźwiękowy] / Natalie Fields ; przekład Irena Wasilewska. - [Warszawa : Fundacja Klucz, 2021]. - 1 płyta audio (CD) (2 godz. 40 min.) : zapis cyfrowy, stereo. ; 12 cm.
Czas trwania: 2 godz. 40 min.
Czyta Katarzyna Anzorge.
Wyłącznie dla osób niewidomych i słabowidzących.
Książka w standardzie DAISY wydana przez Fundację Klucz w ramach projektu "Czytamy w DAISY" finansowanego przez Państwowy Fundusz Osób Niepełnosprawnych.
Nagranie w formacie DAISY. Książki w standardzie DAISY można odtwarzać m.in. za pomocą bezpłatnej przeglądarki DAISY Reader (do pobrania ze strony Fundacji Klucz).
Christina jest całkowitą ignorantką, jeśli chodzi o komputery, Internet i wszystko, co z tym związane. Okazuje się jednak, że jedynym sposobem nawiązania kontaktu z Michaelem, którego poznała na przyjęciu u kolegi, jest właśnie Internet. Ma trzy wyjścia - albo zapomnieć o chłopcu, który bardzo jej się spodobał, albo zainteresowac się wreszcie nowoczesnymi metodami komunikowania się z ludźmi, albo zwrócić się o pomoc do swojej przyjaciółki Courtney. Wybiera to trzecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. T 21480 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla nauczycieli, terapeutów, logopedów.
Publikacja została przygotowana przede wszystkim dla nauczycieli, terapeutów oraz logopedów, którzy pracują z uczniami mającymi problemy z percepcją słuchową. Materiał przedstawiony w książce jest bardzo bogaty. Ćwiczenia dotyczą rozmaitych operacji (np. analizy i syntezy, zamiany, dodania i opuszczenia), które dziecko ma wykonać na wyrazach, sylabach i głoskach. Poziom trudności poleceń jest różny: od zadań stosunkowo łatwych do dość trudnych. Dorosły pracujący z uczniem powinien więc określić stopień problemów dziecka i dobrać właściwe ćwiczenia. Może też pominąć trudniejsze przykłady lub dopisać własne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 358148 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 367-392.
Publikacja została dofinansowana przez Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Streszczenie w języku angielskim, niemieckim.
Celem niniejszej monografii jest oszacowanie warunków i perspektyw nauczania i uczenia się języków obcych młodzieży z dysleksją, ze szczególnym uwzględnieniem zasad dydaktyki autonomizującej. Dotychczasowe ustalenia naukowe w tym obszarze są niewystarczające, a zgromadzone dane wymagają usystematyzowania odpowiednio do obecnego polskiego kontekstu edukacyjnego. Rozważania prowadzone są poprzez analizę dotychczasowych ustaleń w tym zakresie (propozycje teoretyczno-analityczne zawarte w rozdziale pierwszym, drugim i trzecim) oraz dyskusję badań własnych zaprezentowanych w rozdziale czwartym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 350189 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 204-220.
Książka przybliża przyczyny niepowodzeń dzieci i młodzieży w uczeniu się języka polskiego i języków obcych oraz pokazuje możliwości skutecznego przezwyciężania specyficznych trudności w zakresie poprawnej pisowni. Publikacja jest skierowana do polonistów, nauczycieli języków obcych, pedagogów-terapeutów, nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej oraz rodziców, którzy chcą pomóc swoim dzieciom w opanowaniu ortografii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352077 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 159-179.
Przedmowa równolegle w języku polskim i angielskim. Streszczenie w języku angielskim.
Książka ta może służyć pomocą nie tylko fachowcom, którzy z urzędu są zobowiązani do śledzenia rozwoju stanu wiedzy w tej dziedzinie. Z pewnością powinna zainteresować też rodziców dzieci z dysleksją. Szersza i wnikliwsza wiedza na temat trudności, z jakimi zmagają się ich pociechy, ułatwi im wspieranie ich w dążeniu do przezwyciężania tych problemów.
Naukowcy z Wielkiej Brytanii i Polski zajęli się problemem, który do niedawna nie był w ogóle zauważany, a i dziś budzi sporo kontrowersji. Dysleksja zdaniem wielu laików jest bowiem nie chorobą, ale przejawem złej woli, a nawet lenistwa lub braku ineligencji osób dotkniętych tym zaburzeniem. Badacze w ramach niniejszego tomu skupili się na sposobach diagnozowania dysleksji. Odwołują się do zastanego stanu wiedzy, dzieląc się równocześnie najnowszymi wynikami badań w tym zakresie. Podają też kryteria, według których można stwierdzić, czy mamy do czynienia z dysleksją. Książka ukazała się dzięki grantowi przyznanemu przez Komitet Badań Naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352138, 352139 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 166-169.
W książce poruszane są takie zagadnienia jak: Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze (terapia pedagogiczna) - problemy teoretyczne. Metody stosowane w terapii dzieci (m.in. Technika relaksacji według Jacobsona w wersji B. Kaji, Relaksacja według Wintreberta, Metoda Dobrego Startu, Alfabet Piosenek, Śpiewane Litery, Metoda Symboli Dźwiękowych, Techniki parateatralne, Metoda malowania dziesięcioma palcami, System percepcyjno-motoryczny Kepharta, Metoda Weroniki Sherborne, Niedyrektywna metoda poradnictwa dla rodziców); Praca terapeutyczna z dziećmi przejawiającymi trudności w czytaniu i pisaniu (m.in. teoretyczne podstawy, organizacja pracy w zespole korekcyjno-kompensacyjnym, programowanie pracy korekcyjno-kompensacyjnej).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352141 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 141-148.
Zaprezentowane w niniejszej publikacji badania wykazały, że Skala Ryzyka Dysleksji jest metodą, która pozwala na wczesne rozpoznanie dzieci zagrożonych niepowodzeniami w nauce czytania i pisania. Książka ta jest cenną pomocą dla osób pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym bądź uczęszczającymi do klas I-III. Przedstawiono w niej procedurę korzystania ze skali oraz sposób oceniania i interpretowania wyników w celu ustalenia, czy występuje ryzyko dysleksji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352127 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(UTB Pädagogik, Psychologie ; 2472)
Mit Legasthenie müssen sich alle angehenden Lehrerinnen und Lehrer auseinandersetzen: Wie erkennt man sie? Wie entwickelt sie sich? Was weiß man über ihre Ursachen? Wie kann man die Kinder unterstützen? Anschaulich antwortet das Lehrbuch auf diese und viele weitere Fragen. Dabei werden Erklärungsansätze der Informationsverarbeitung, der Neurophysiologie, Biologie und soziale Ursachen vorgestellt. Auch der Kontext zu anderen Störungen und Verhaltensauffälligkeiten spielt eine Rolle. Die Autoren beschreiben Methoden der Diagnostik und stellen gängige Tests im kritischen Vergleich vor. Präventions- und Interventionsstrategien werden ausführlich vorgestellt: Theoretisch fundiert und mit Blick auf die künftige Praxis wird gezeigt, wie man Kinder mit Legasthenie in und außerhalb der Schule fördern kann.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Prezentowana publikacja to zbiór najważniejszych rozważań teoretycznych i praktycznych na temat dysleksji rozwojowej. Celem autorów było przedstawienie w przystępnej formie aktualnego stanu wiedzy na temat specyficznych trudności w uczeniu się.
Książka może stanowić rodzaj podręcznika dla studentów wszelkich kierunków związanych z diagnozą i terapią dysleksji, terapią pedagogiczną, poradnictwem psychopedagogicznym, a także logopedią. Będzie przydatna również dla wszystkich, którzy mają do czynienia z dziećmi i młodzieżą z trudnościami w uczeniu się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352128 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowa psychologia dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2019. - 382, [1] strona : ilustracje, wykres ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 331-374. Indeks.
"Nowa psychologia dysleksji" nie jest drugim wydaniem "Psychologii dysleksji", ale jej całkowicie nową wersją. Jej głównym celem jest przedstawienie czytelnikom najnowszych zmian w rozumieniu zjawiska, wyników nowych badań i aktualnych trendów dotyczących diagnozy i terapii tego zaburzenia. W "Nowej psychologii dysleksji" w porównaniu z jej pierwszą wersją czytelnik znajdzie: rozbudowaną tematykę ryzyka dysleksji, zwłaszcza z uwzględnieniem rodzinnego ryzyka, dotychczas rzadko w Polsce omawianego; część poświęconą mechanizmom czytania oraz prezentację modelu nabywania czytania i pisania w języku polskim; rozbudowaną część dotyczącą diagnozowania i interwencji, szczególnie omówienie narzędzi diagnostycznych i procedur diagnozowania.
„Nowa psychologia dysleksji to doskonałe kompendium najbardziej aktualnej wiedzy na temat trudności w czytaniu i pisaniu. Odpowiada na zapotrzebowanie społeczne, głównie ze strony profesjonalistów pracujących z dziećmi, którzy z różnych powodów nie mogą w sposób optymalny realizować zadań stawianych przed nimi przez system edukacji. Jest to także książka ważna dla osób pracujących w obszarze nauki – stanowi bowiem doskonały, systematyczny przegląd współczesnych badań nad dysleksją, w oparciu o starannie wyselekcjonowaną, bogatą literaturę. Z lektury monografii wyłania się złożony obraz omawianego zaburzenia. Jednym z pierwszych problemów jest konieczność uporządkowania wiedzy na temat zjawiska dysleksji rozwojowej, choćby ze względu na niejednolitą terminologię oraz zróżnicowane sposoby definiowania, co Autorka realizuje systematycznie i skrupulatnie.” (z recenzji dr hab. Anety R. Borkowskiej, prof. UMCS)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 357017 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej