Gimnazja
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(18)
Forma i typ
Książki
(18)
Publikacje naukowe
(9)
Proza
(2)
Publikacje promocyjne
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
tylko na miejscu
(4)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(12)
Biblioteka Austriacka
(1)
Biblioteka Obcojęzyczna
(1)
Czytelnia BG
(4)
Autor
Achard Marion (1976- )
(1)
Bernat Joanna Barbara (1986- )
(1)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Braunstein Maria (1942- )
(1)
Chmura-Rutkowska Iwona
(1)
Gabryś-Barker Danuta (1955- )
(1)
Janowska Iwona
(1)
Jaworska Mariola (filolog)
(1)
Jelito Maria (1959- )
(1)
Juńczyk Tomasz
(1)
Kalamarz Ryszard
(1)
Korczowska Grażyna (1976- )
(1)
Kvammen Anders N. (1985- )
(1)
Kwolek Józefa
(1)
Lach Kornelia
(1)
Leksy Karina
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Michalik Piotr (historyk)
(1)
Murawska Iwona
(1)
Nietresta-Zatoń Agnieszka (1974- )
(1)
Pawełek Katarzyna
(1)
Piorunek Magdalena
(1)
Reynard Guillaume (1972- )
(1)
Strójwąs Joanna
(1)
Szafraniec Beata (nauczyciel)
(1)
Szymańska Marcela
(1)
Szymańska Maria (pedagogika)
(1)
Trzcionka-Wieczorek Anna
(1)
Łukomska Natalia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(17)
francuski
(1)
Odbiorca
9-13 lat
(2)
Młodzież
(2)
14-17 lat
(1)
Gimnazja
(1)
Nauczyciele
(1)
Urzędnicy
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura francuska
(1)
Literatura norweska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(6626)
Język angielski
(3431)
Rodzina
(3365)
Język niemiecki
(3174)
Relacje międzyludzkie
(3077)
Gimnazja
(-)
II wojna światowa (1939-1945)
(2767)
Płyty gramofonowe
(2615)
Przyjaźń
(2594)
Tajemnica
(2245)
Film fabularny
(2183)
Muzyka rozrywkowa
(2118)
Miłość
(2110)
Żydzi
(2036)
Literatura polska
(2003)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1995)
Śledztwo i dochodzenie
(1960)
Powieść polska
(1946)
Życie codzienne
(1900)
Pisarze polscy
(1872)
Zabójstwo
(1864)
Dzieci
(1727)
Muzyka rozrywkowa polska
(1715)
Polacy za granicą
(1591)
Mężczyzna
(1556)
Kościoły i kaplice
(1490)
Wojsko
(1454)
Kultura
(1432)
Język polski
(1345)
Filozofia
(1323)
Politycy
(1277)
Zamki i pałace
(1267)
Tematy i motywy
(1260)
Historia
(1259)
Powieść amerykańska - 20 w.
(1246)
Policjanci
(1241)
Polityka
(1224)
Podróże
(1219)
Dziewczęta
(1184)
Nastolatki
(1117)
Małżeństwo
(1097)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1087)
Władcy
(1074)
Powieść angielska
(1062)
Magia
(1060)
Sztuka
(1051)
Zwierzęta
(1048)
Literatura
(1045)
Uczucia
(1041)
Jazz
(1025)
Dramat filmowy
(1017)
Trudne sytuacje życiowe
(997)
Film amerykański
(995)
Literatura niemiecka
(975)
Rodzeństwo
(972)
Język angielski - podręcznik
(966)
Dziennikarze
(945)
PRL
(914)
Polityka międzynarodowa
(914)
Powieść amerykańska
(910)
Powieść angielska - 20 w.
(889)
Kościół katolicki
(876)
Poezja polska - 20 w.
(867)
Wielkanoc
(865)
Holokaust
(853)
Rock
(853)
Muzyka polska
(852)
Sekrety rodzinne
(843)
Społeczeństwo
(841)
Powieść francuska
(833)
Sztuka polska
(813)
Ludzie a zwierzęta
(783)
Osoby zaginione
(778)
Duchowieństwo katolickie
(770)
Młodzież
(765)
Arystokracja
(757)
Boże Narodzenie
(753)
Śmierć
(736)
Przestępczość zorganizowana
(716)
Wojna
(708)
Relacja romantyczna
(707)
Gramatyka
(704)
Matki i córki
(694)
Teatr polski
(691)
Pisarze
(683)
Chłopcy
(678)
Język francuski
(675)
Poszukiwania zaginionych
(672)
Literatura austriacka
(664)
I wojna światowa (1914-1918)
(662)
Nauka
(660)
Samorealizacja
(654)
Obyczaje i zwyczaje
(651)
Polacy
(640)
Budownictwo miejskie
(636)
Film obyczajowy
(631)
Miasta
(630)
Psy
(619)
Świadomość społeczna
(612)
Wybory życiowe
(611)
Uprowadzenie
(607)
Temat: czas
2001-
(11)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Chorzów (woj. śląskie)
(1)
Francja
(1)
Jemielnica (woj. opolskie, pow. strzelecki, gm. Jemielnica)
(1)
Krzanowice (woj. śląskie, pow. raciborski, gm. Krzanowice)
(1)
Norwegia
(1)
Opole (woj. opolskie ; okolice)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okolice)
(1)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okolice)
(1)
Gatunek
Raport z badań
(5)
Monografia
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Opracowanie
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Komiks
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Językoznawstwo
(3)
Historia
(2)
Psychologia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
18 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Stanowi część 3. cyklu: Dziennika Taluli, część 1. pt.: "Chcę kota i normalnych rodziców!", część 2. pt.: "Wymienię kiepską przyczepę na kompetentnych rodziców".
Książkę wydano dzięki dofinansowaniu Instytutu Francuskiego w ramach programu wsparcia wydawniczego
Trzecia część dziennika Taluli, dziewczynki, która marzy o normalnej rodzinie i spokojnym życiu.
Gimnazjum zaczyna się fatalnie! Nauczyciele są beznadziejni, zadania trudne, przyjaciółka Adela wylądowała w równoległej klasie… Talula siedzi koło Janka, bo tak wynika z kolejności alfabetycznej - a Janek przypomina jej Łukasza, okropnego starszego brata!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 377614 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 392327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 297)
Bibliografia na stronach 305-339.
Publikacja finansowana przez Grant NCN: NN106 360440
Streszczenie w języku angielskim.
Przemoc ze względu na płeć (gender-based violence, GBV) jest rozumiana jako przemoc motywowana stereotypami i uprzedzeniami związanymi z płcią, a zatem wynikająca z normatywnych oczekiwań związanych z kobiecością i męskością dominujących w danym społeczeństwie i kulturze oraz z nierównych relacji władzy między płciami. Rówieśnicza przemoc ze względu na płeć, w tym o charakterze seksualnym staje się problemem już na początku okresu dojrzewania i ma poważne konsekwencje na poziomie indywidulanym, relacyjnym oraz atmosfery i kultury całej szkoły. Celem zaprezentowanych badań było określenie form, skali i specyfiki tego "ukrytego" zjawiska oraz próba odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób kulturowe definicje kobiecości i męskości, różne oczekiwania, podwójne standardy oceniania wpływają na szkolne życie i relacje nastolatków.
Zgodnie z deklaracjami uczniów i uczennic przemocy ze względu na płeć często doświadcza w szkole ponad połowa z nich. Najczęściej jest to przemoc werbalna, obraźliwe komentarze i gesty, naruszanie przestrzeni intymnej, fizyczny atak oraz propagowanie materiałów wizualnych o seksualnym charakterze. Mimo publicznego charakteru krzywdzących sytuacji, uczniowie i uczennice mają trudność z uzyskaniem adekwatnej pomocy ze strony rówieśników i dorosłych. Przemoc ze względu na płeć jest często ignorowana lub akceptowana jako norma zachowań w relacjach chłopców i dziewcząt.
Problem ten nie był dotąd w Polsce przedmiotem szerszych badań. Zaprezentowane tu dane, narracje młodzieży oraz merytoryczny głos w dyskusji na temat dysfunkcji i stabuizownych problemów w szkołach, dotyczących seksizmu, homofobii, innych form dyskryminacji oraz równości i różnorodności społecznej z pewnością zainteresują wszystkie osoby pracujące z młodymi ludźmi. Być może staną się inspiracją do zrewidowania własnych przekonań, krytycznej refleksji oraz zmian w praktyce edukacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 359013 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 3556)
(Publikacje Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych UŚ)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Część prac w języku angielskim, francuskim. Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 392494 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 367-392.
Publikacja została dofinansowana przez Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Streszczenie w języku angielskim, niemieckim.
Celem niniejszej monografii jest oszacowanie warunków i perspektyw nauczania i uczenia się języków obcych młodzieży z dysleksją, ze szczególnym uwzględnieniem zasad dydaktyki autonomizującej. Dotychczasowe ustalenia naukowe w tym obszarze są niewystarczające, a zgromadzone dane wymagają usystematyzowania odpowiednio do obecnego polskiego kontekstu edukacyjnego. Rozważania prowadzone są poprzez analizę dotychczasowych ustaleń w tym zakresie (propozycje teoretyczno-analityczne zawarte w rozdziale pierwszym, drugim i trzecim) oraz dyskusję badań własnych zaprezentowanych w rozdziale czwartym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 350189 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacyjne konteksty psychologii pozytywnej : studium teoretyczno-empiryczne / Tomasz Juńczyk. - Wydanie I. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM, 2019. - 215, [1] strona : ilustracje, tabele ; 25 cm.
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 318)
Bibliografia, netografia na stronach 193-205.
Finansowanie: Wydział Studiów Edukacyjnych (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań)
Streszczenie w języku angielskim.
Biorąc pod uwagę doświadczenia zachodnie i coraz częściej potwierdzane empirycznie znaczenie technik psychologii pozytywnej w kształtowaniu zmotywowanych uczniów, problematyka okazuje się warta zainteresowania. Tym bardziej, że nauczyciele coraz częściej zadają sobie pytanie: Jak zmotywować uczniów do zdobywania coraz to bardziej rozbudowanych obszarów wiedzy, przy jednoczesnym zachowaniu zgodności ze strukturami, wymogami i oczekiwaniami przeróżnych interesariuszy systemu edukacji?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 362287 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gimnazjum / Anders N. Kvammen ; przełożyła z języka norweskiego Joanna Barbara Bernat. - Pierwszy nakład. - Gdańsk : Dziwny Pomysł, © 2020. - [128] stron : ilustracje ; 28 cm.
Ilustracje także na wyklejkach.
Przekład i produkcja książki ze wsparciem finansowym NORLA Norwegian Literature Abroad
Nagroda Brageprisen w kategorii książek dla dzieci i młodzieży 2016
Gimnazjum to norweski komiks dla młodzieży, który w 2016 roku zdobył prestiżową nagrodę Brageprisen w kategorii książek dla dzieci i młodzieży oraz był nominowany do Nagrody Literackiej Rady Nordyckiej. Jest także wpisany na listę Białych Kruków biblioteki w Monachium.
To komiks o dorastaniu, prześladowaniu, odrzuceniu, stracie. O szukaniu pomocy i o dobrych i złych pedagogach.
Aksel rozpoczyna naukę w gimnazjum i stara się odnaleźć swoje miejsce w tej trudnej strukturze społecznej. Kiedy jego kuzyn - idol i najlepszy przyjaciel - ginie w wypadku samochodowym, cały świat Aksela wali się w gruzy. Chłopak musi zmierzyć się ze smutkiem i gniewem, a także przetrwać konfrontację z psychiatrą młodzieży i swoimi szkolnymi dręczycielami. Na szczęście otrzymuje wsparcie i zrozumienie rodziny, która robi dla niego wszystko. I choć jest wrażliwym chłopcem, znajduje siłę potrzebną do przezwyciężenia trudności.
W swojej debiutanckiej książce Anders N. Kvammen wykazuje naturalny talent narracyjny. Wypracował wyjątkowy, poetycki styl z bogactwem detali, pasji i humoru.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 371003 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Techniques de classe / Józefa Kwolek, Iwona Janowska. - Kraków : Wydawnictwo Flair, 2005. - 212, [4] s. : il. ; 24 cm.
Na okł. błędny ISBN.
Dla nauczycieli gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych oraz dla dydaktyków.
Wstęp równol. fr., pol.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 25646, O 24659 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Gimnazjum XXI wieku / redakcja Kornelia Lach, Marcela Szymańska. - Krzanowice : Szkoła Podstawowa, 2019. - 299 stron : fotografie, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 288-290.
Wydano ze środków budżetowych Gminy Krzanowice oraz Rady Rodziców przy Szkole Podstawowej w Krzanowicach
Streszczenie w języku angielskim, czeskim, niemieckim.
Opowieść o Gimnazjum w Krzanowicach, mieście położonym w południowej części powiatu raciborskiego (województwo śląskie), tuż przy polsko-czeskiej granicy. Region ten cechuje się bogatymi, wielowiekowymi tradycjami, z silnymi wpływami kultury polskiej, czeskiej, morawskiej i niemieckiej. W krzanowickim Gimnazjum własnie to dziedzictwo kulturowe było pielęgnowane z wielką pieczołowitością. (fragm. Wprowadzenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22702 Ś (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19026 Ś (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 255-264.
W publikacji podjęto temat strategii przystosowania młodzieży oraz próbę udzielenia odpowiedzi na pytanie o to, jakie strategie adaptacji stosuje badana młodzież względem szkoły i roli ucznia. Do celów badawczych autorka wykorzystała autorską, pięciostopniową skalę do pomiaru strategii uczniowskich, opracowaną na podstawie modelu adaptacji autorstwa R.K. Mertona. Badaniem została objęta reprezentatywna grupa uczniów w wieku 13–17 lat, w ostatnim roku szkolnym funkcjonowania wszystkich klas gimnazjalnych. Wyniki badań niejako demityzują społeczne postrzeganie nastolatka, wskazują na przewagę innowacji i konformizmu nad buntem, rutyną czy wycofywaniem się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 382369 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oaza spokoju / Agnieszka Nietresta-Zatoń. - Warszawa : Prószyński Media, 2017. - 558, [2] strony ; 20 cm.
Osiedle z wielkiej płyty na peryferiach wielkiego miasta. Do Lasku Menelskiego, na który od lat mieli chrapkę developerzy, wjeżdżają pierwsze maszyny budowlane, a do osiedlowej szkoły niepewnym krokiem wchodzi Miranda. Młoda dziennikarka straciła pracę i najbliżej dwa miesiące ma spędzić w roli nauczycielki języka polskiego, zastępując chorą matkę. Kariera pedagogiczna bynajmniej nie jest spełnieniem jej marzeń, zwłaszcza że kobieta jest pochłonięta dziennikarskim śledztwem. Wraz z Mirandą na osiedlu pojawiają się starzy wrogowie i nowi przyjaciele. A może odwrotnie?
Tajemnice, przemilczenia i niedopowiedzenia czasem są doskonałym spoiwem dla kłamstwa. Ale kiedy spoiwo zaczyna pękać, zawalenie się misternej konstrukcji jest tylko kwestią czasu. Domek z kart wygląda efektownie, tylko dopóki nie runie. A jeśli otaczają nas same domki z kart… Jeśli niemal każda oaza spokoju to fatamorgana…
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 344116 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 250)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 286-293.
Publikacja dofinansowana przez Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Streszczenie w języku angielskim.
Niniejsza książka traktuje o zakłóceniach w pracy szkoły w postaci zachowań ryzykownych, podejmowanych przez uczniów u progu adolescencji, w dotychczasowej strukturze oświatowej uczęszczających do klas pierwszych gimnazjów. Przedmiotem zainteresowania stały się obok zachowań ryzykownych także warunki im sprzyjające, ujęte tu jako warunki budujące klimaty bezprawia. (Z wprowadzenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 350343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 329)
Bibliografia na stronach 173-180.
Dla teoretyków zajmujących się edukacją, w tym takimi subdyscyplinami pedagogiki, jak poradnictwo, pedagogika szkoły, pedeutologia, praktyków, decydentów wpływających na kształt szkoły, nauczycieli.
Finansowanie: Wydział Studiów Edukacyjnych (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań)
Streszczenie w języku angielskim.
Monografia koncentruje się wokół rozważań na temat szczególnej roli nauczycieli- wychowawców, wykraczającej poza stricte dydaktyczne wymagania, na ich relacjach z uczniami, mających na celu wspieranie i pomaganie im w zmaganiu się z sytuacjami stresującymi, trudnymi, w procesach podejmowania decyzji. Działania te wymagają uważności, identyfikacji potrzeb ucznia, w kontekście znajomości jego sytuacji edukacyjnej i życiowej, mobilizacji do podjęcia działań i zastosowania zróżnicowanych strategii pomocowych, przede wszystkim opartych na efektywnej komunikacji z dziećmi i młodzieżą. W tym zakresie niezbędne są też rozbudowane kompetencje społeczne, które nauczyciel-wychowawca może wykorzystać w procesach wspierania uczniów.
Zawarte w monografii wyniki badań (realizowanych w różnych paradygmatach badawczych) pochodzą z wielu rozmaitych ujęć badawczych. Ich wyniki posłużyły do zilustrowania (nie)wspierającej roli wychowawców klas, z uwzględnieniem ich kompetencji społecznych, diagnozowanych z perspektywy uczniowskiej i nauczycielskiej. Zadaniem tej refleksji jest przede wszystkim wskazanie na procesy pomocy i wsparcia adresowanego do uczniów, obecne w przestrzeni szkoły, które kreuje nauczyciel-wychowawca. Publikacja jest adresowana zarówno do teoretyków zajmujących się edukacją, w tym takimi subdyscyplinami pedagogiki, jak poradnictwo, pedagogika szkoły, pedeutologia, jak też do praktyków, decydentów wpływających na kształt szkoły, a przede wszystkim samych nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 366149 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niemiecki : egzamin gimnazjalny : testy / Joanna Strójwąs. - Warszawa : Edgard, 2010. - 208 stron ; 24 cm + 1 płyta optyczna.
Na okł. : Egzamin gimnazjany ; skuteczna powtórka ; materiał zgodny ze standardami Centralnej Komisji Egzaminacyjnej , tematy wymagane na egzaminie, gratis płyta audio cd.
"Egzamin gimnazjalny. Testy. Niemiecki" to unikalny zbiór testów tematycznych pomocny w przygotowaniu do egzaminu końcowego. Książka pozwala poznać wszystkie typy zadań egzaminacyjnych, sprawdzić umiejętności, uzupełnić braki oraz umożliwia gruntowną powtórkę przed egzaminem. Zestaw (książka + płyta CD Audio) adresowany jest przede wszystkim do uczniów gimnazjum, przygotowujących się do egzaminu, a także do uczniów pierwszej klasy liceum, chcących przypomnieć sobie i skutecznie utrwalić znajomość niezbędnych na co dzień zwrotów. Zbiór testów może być także pomocny dla nauczycieli - zawiera zestawy egzaminacyjne do wykorzystania podczas lekcji lub korepetycji. Podręcznik obejmuje 14 testów podzielonych tematycznie. Każdy test jest zbudowany identycznie jak prawdziwy egzamin - znajdują się w nim zadania na rozumienie tekstu słuchanego, czytanego oraz reagowanie językowe. Zawarte w testach zadania są zgodne ze standardami egzaminacyjnymi oraz nową podstawą programową. Przejrzysty układ graficzny oraz urozmaicony ilustracjami materiał sprawiają, że uczeń poczuje się jak na prawdziwym egzaminie. W specjalnie opracowanym na potrzeby podręcznika kluczu szczegółowo omówiono prawidłowe rozwiązania. Dodatkowo zamieszczono pełny zapis nagrań do zadań sprawdzających rozumienie ze słuchu i reagowanie językowe. Płyta Audio obejmuje ponad 40 minut nagrań specjalnie dobranych lektorów. Prezentują oni różne, dające się usłyszeć podczas prawdziwego egzaminu, akcenty. Nagrania umożliwiają osłuchanie się z językiem i przede wszystkim sprawdzają umiejętność rozumienia ze słuchu. - unikalny zbiór 14 testów tematycznych zgodnych ze standardami Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, - przystępne omówienie całego egzaminu oraz wszystkich typów zadań, - praktyczne wskazówki - dowiedz się, jak nie stracić punktów na egzaminie, - polecane jako uzupełnienie nauki w szkole i na zajęciach dodatkowych, - ciekawe i różnorodne zadania na rozumienie tekstu słuchanego, czytanego oraz reagowanie językowe, - transkrypcje nagrań, klucz odpowiedzi, - gratis - płyta z wysokiej jakości nagraniami wyłącznie native speakerów/
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 803.0 E Mag (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 37-261 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; 4011. W książce wyłącznie numeracja serii. Nazwa serii na podstawie strony internetowej wydawcy.
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 183-193.
Streszczenie w języku angielskim.
Z badań demograficznych wynika, że współczesne społeczeństwa starzeją się, a do grona państw określanych jako demograficznie stare należy Polska. W związku z tym przed młodym pokoleniem stoją nowe zadania związane z osiągnięciem dobrej jakości życia w starości oraz troską o seniorów z najbliższego środowiska. Autorka mając na uwadze istotę wczesnego przygotowania do zmian związanych z przejściem na emeryturę, kształtowania życzliwych postaw wobec seniorów oraz umiejętność integracji międzypokoleniowej podkreśla istotę edukacji do starości w szkolnictwie ogólnokształcącym. Opisuje najważniejsze zagadnienia związane ze starością, starzeniem się oraz zmianami demograficznymi w Polsce. Poddaje analizie treści związane z przygotowaniem do starości realizowane w szkole; podkreśla także rolę nauczyciela w kształtowaniu postaw młodzieży wobec osób starych, starości i inkluzji z seniorami. Na podstawie przeprowadzonych badań empirycznych w monografii zaprezentowano miejsce edukacji do starości w edukacji szkolnej oraz efekty kształcenia, czyli postawy badanych uczniów wobec starości i seniorów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 384008 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej