Wychowawcy klas
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(6)
Autor
Białek Kinga
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Kiełczewska Anna Katarzyna
(1)
Koniuszewska Marzena
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Lutze Izabella
(1)
Piorunek Magdalena
(1)
Pyrdoł Danuta
(1)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(1)
Raczyńska-Chomyn Kamila
(1)
Radwańska Anna (1987- )
(1)
Samujło Małgorzata
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Sołtys Anna (psycholog)
(1)
Swędrowska Małgorzata (1974- )
(1)
Synakiewicz Alina
(1)
Winiarek Maciej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Dzieci
(7445)
9-13 lat
(4357)
6-8 lat
(3866)
Młodzież
(3218)
14-17 lat
(2094)
Wychowawcy klas
(-)
Szkoły wyższe
(1784)
0-5 lat
(1739)
Dorośli
(774)
Niewidomi
(701)
Nauczyciele
(681)
Studenci
(629)
Rodzice
(541)
Szkoły średnie
(469)
Szkoły podstawowe
(426)
Poziom podstawowy
(423)
A2 (poziom biegłości językowej)
(394)
B1 (poziom biegłości językowej)
(345)
A2 poziom biegłości językowej
(332)
Poziom średniozaawansowany
(319)
B1 poziom biegłości językowej
(314)
A1 poziom biegłości językowej
(301)
18+
(300)
A1 (poziom biegłości językowej)
(289)
Szkoły muzyczne I stopnia
(232)
Nauczyciele języka angielskiego
(226)
Poziom zaawansowany
(219)
B2 (poziom biegłości językowej)
(200)
Szkoły muzyczne II stopnia
(200)
Nauczyciele języka niemieckiego
(182)
B2 poziom biegłości językowej
(176)
Lekarze
(170)
Menedżerowie
(165)
Chorzy
(161)
Pedagodzy
(158)
Psychoterapeuci
(158)
Poziom niższy średniozaawansowany
(155)
Osoby z niepełnosprawnością
(151)
Psycholodzy
(148)
Uczniowie
(142)
Przedszkola
(113)
Historycy
(103)
C1 poziom biegłości językowej
(98)
Przedsiębiorcy
(90)
Szkoły ponadgimnazjalne
(88)
Klasa 8.
(80)
Tłumacze
(80)
C1 (poziom biegłości językowej)
(79)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(75)
Prawnicy
(74)
Literaturoznawcy
(73)
Cudzoziemcy
(66)
Licea
(66)
Psychiatrzy
(66)
Klasa 1.
(65)
Technikum
(64)
Gimnazja
(62)
Klasa 2.
(61)
Szkoły zawodowe
(59)
Językoznawcy
(58)
Klasa 3.
(57)
Nauczyciele języków
(55)
Klasa 7.
(52)
Logopedzi
(52)
Kobieta
(51)
Osoby w wieku starszym
(51)
C2 poziom biegłości językowej
(50)
Fizjoterapeuci
(50)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(50)
Nauczanie początkowe
(48)
Terapeuci zajęciowi
(46)
Pracownicy naukowi
(44)
Poziom profesjonalny
(43)
Szkoły ponadpodstawowe
(43)
Nauczyciele akademiccy
(39)
Nauczyciele przedszkoli
(39)
Pediatrzy
(38)
A0 poziom biegłości językowej
(35)
Pracownicy socjalni
(35)
Bibliotekarze
(33)
Nauczyciele nauczania początkowego
(33)
Socjolodzy
(33)
A2+ (poziom biegłości językowej)
(31)
Terapeuci
(31)
Ekonomiści
(30)
Klasa 5.
(30)
Urzędnicy
(30)
Lekarze rodzinni
(29)
Neurolodzy
(29)
Dziennikarze
(28)
Klasa 4.
(27)
Klasa 6.
(27)
Poziom rozszerzony
(27)
Specjaliści ds. marketingu
(26)
C2 (poziom biegłości językowej)
(24)
Informatycy
(23)
Programiści
(23)
Księgowi
(22)
Dietetycy i żywieniowcy
(21)
Psycholodzy kliniczni
(21)
Radcy prawni
(21)
Temat
Godzina wychowawcza
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Nauczanie
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Uczniowie
(2)
Edukacja psychologiczna
(1)
Gimnazja
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Klimat szkoły
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Krytycyzm
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczyciele
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Samoświadomość
(1)
Trening umiejętności społecznych
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Zdrowe odżywianie
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Poznań (woj. wielkopolskie ; okolice)
(1)
Gatunek
Scenariusz zajęć
(4)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Psychologia
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Profesjonalne Publikacje dla Szkół i Placówek Oświatowych)
Na okładce: Patron medialny: PortalOświatowy.pl, FabrykaWiedzy.com Fachowe publikacje dla specjalistów.
Zbiór scenariuszy zajęć prowadzonych przez pedagoga z uczniami w klasie. Książka zawiera również karty pracy, gotowe ankiety i formularze dla uczniów, dzięki którym pedagog będzie miał komplet narzędzi do przeprowadzenia ciekawych i wartościowych zajęć.
Publikacja zawiera aż 20 scenariuszy zajęć z uczniami i aż 36 załączników - w tym praktyczne karty pracy, ćwiczenia, formularze, ankiety itp. Wszystko w formie przystępnej dla pedagoga prowadzącego zajęcia czy warsztaty. Cały materiał został podzielony na 4 bloki tematyczne: Jak się uczyć; Jak rozwiązywać konflikty; Jak bronić się przed hejtem i agresją; Jak oswajać emocje. W każdym rozdziale znajdują się scenariusze z danej tematyki wraz z niezbędnymi do pracy załącznikami. Ponadto umieszczone są praktyczne wskazówki i przykłady od autorów scenariuszy. Scenariusze zajęć prowadzonych przez pedagoga skierowane są do uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 361461 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 185-191 i bibliografie przy rozdziałach.
"Książka kierowana jest do nauczycieli, wychowawców i studentów, pragnących pracować z dziećmi i młodzieżą. Może również znacząco i skutecznie wspierać rodziców, którzy troszczą się o stymulowanie rozwoju dziecka. Składa się z dwunastu rozdziałów, odpowiadających ważnym kompetencjom osobistym i społecznym z perspektywy oddziaływań efektywnego pedagoga. Do kształtowania kluczowych kompetencji niezbędny jest odpowiedni trening uświadamiający uczniowi, jakie cechy są u niego ugruntowane, nad którymi warto jeszcze popracować, a które kompletnie nie współgrają z jego osobowością i ich rozwój może być bardzo trudny i nie zawsze prowadzi do sukcesu, ale powinien być podejmowany. Każdy rozdział książki zawiera podstawy teoretyczne, wskazówki oraz propozycje ćwiczeń wraz z opracowanymi kartami ułatwiającymi i pozwalającymi uatrakcyjnić pracę z uczniami/wychowankami. Osoba pracująca z grupą dobiera ćwiczenia, biorąc pod uwagę wiek, wiedzę i umiejętności uczestników zajęć." (Autorki)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 377007 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 329)
Bibliografia na stronach 173-180.
Dla teoretyków zajmujących się edukacją, w tym takimi subdyscyplinami pedagogiki, jak poradnictwo, pedagogika szkoły, pedeutologia, praktyków, decydentów wpływających na kształt szkoły, nauczycieli.
Finansowanie: Wydział Studiów Edukacyjnych (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań)
Streszczenie w języku angielskim.
Monografia koncentruje się wokół rozważań na temat szczególnej roli nauczycieli- wychowawców, wykraczającej poza stricte dydaktyczne wymagania, na ich relacjach z uczniami, mających na celu wspieranie i pomaganie im w zmaganiu się z sytuacjami stresującymi, trudnymi, w procesach podejmowania decyzji. Działania te wymagają uważności, identyfikacji potrzeb ucznia, w kontekście znajomości jego sytuacji edukacyjnej i życiowej, mobilizacji do podjęcia działań i zastosowania zróżnicowanych strategii pomocowych, przede wszystkim opartych na efektywnej komunikacji z dziećmi i młodzieżą. W tym zakresie niezbędne są też rozbudowane kompetencje społeczne, które nauczyciel-wychowawca może wykorzystać w procesach wspierania uczniów.
Zawarte w monografii wyniki badań (realizowanych w różnych paradygmatach badawczych) pochodzą z wielu rozmaitych ujęć badawczych. Ich wyniki posłużyły do zilustrowania (nie)wspierającej roli wychowawców klas, z uwzględnieniem ich kompetencji społecznych, diagnozowanych z perspektywy uczniowskiej i nauczycielskiej. Zadaniem tej refleksji jest przede wszystkim wskazanie na procesy pomocy i wsparcia adresowanego do uczniów, obecne w przestrzeni szkoły, które kreuje nauczyciel-wychowawca. Publikacja jest adresowana zarówno do teoretyków zajmujących się edukacją, w tym takimi subdyscyplinami pedagogiki, jak poradnictwo, pedagogika szkoły, pedeutologia, jak też do praktyków, decydentów wpływających na kształt szkoły, a przede wszystkim samych nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 366149 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja dla Mądrości)
Bibliografia, netografia na stronach 149-153.
Celem serii przewodników metodycznych Edukacja dla mądrości, jest wskazanie praktycznych i metodycznych wskazówek pozwalających nauczycie­lom, wychowawcom i rodzicom uczniów organizować warunki rozwijania mądrości oraz zdolności sprzyjających mądremu myśleniu i działaniu. W pierwszej części tej serii zostały przedstawione propozycje metodyczne służące rozwijaniu mądrości dzieci w wieku przedszkolnym oraz uczniów w szkole podstawowej, natomiast w tej części autorka zaproponowała scenariusze ćwiczeń i zajęć na poziomie ponadpodstawowym. By jednak umożliwić czytelnikom jedynie tej książki poznanie podstaw teoretycznych edukacji dla mądrości, podobnie jak w części pierwszej z tej serii, zostały tu zaprezentowane najistotniejsze informacje dotyczące koncepcji rozwijania mądrości w szkole. Prezentowana publikacja stanowi praktyczny przewodnik metodyczny dla nauczycieli gimnazjów i liceów zakresie rozwijania mądrości dzieci. Kolejny tom po publikacji dla przedszkoli i szkół podstawowych. W książce zaprezentowano syntetycznie koncepcję edukacji dla mądrości oraz dostarczono nauczycielom konkretnych narzędzi do wykorzystania w pracy edukacyjnej i wychowawczej z młodzieżą w postaci ćwiczeń proponowanych w codziennych sytuacjach edukacyjnych oraz scenariuszy zajęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 377655 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Godziny wychowawcze z nastolatkami : scenariusze zajęć / Anna Radwańska, Anita Sołtys. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2022. - 140 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 139-140.
Dla nauczycieli i wychowawców szkół ponadpodstawowych.
Publikacja skierowana jest do nauczycieli i wychowawców szkół ponadpodstawowych. Zawiera materiały do pracy na godzinach wychowawczych zgodne z podstawą programową. Tematyka scenariuszy zajęć dotyczy problemów, z jakimi borykają się młodzi ludzie m.in., takich jak: szacunek oraz kultura dyskusji; uzależnienie; zaburzenia odżywiania; cyberprzemoc; bezpieczeństwo w internecie; tolerancja i akceptacja; transpłciowość; stres oraz techniki relaksacyjne;z drowy tryb życia; asertywność; samoświadomość w życiu człowieka; samorozwój; depresja, nerwice i inne choroby cywilizacyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 380271 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praktyczny przewodnik po myśleniu krytycznym w edukacji / pod redakcją Macieja Winiarka. - Kielce : WP, copyright 2022. - 253, [3] strony : faksymilia, fotografie, ilustracje ; 21 cm.
Na okładce: Pierwsze w Polsce kompendium wiedzy z myślenia krytycznego.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Do praktycznego zastosowania w edukacji domowej oraz dla dyrektorów, wychowawców, nauczycieli.
Książka jest opracowana dla nauczycieli, którzy poszukują praktycznych rozwiązań do rozpoczęcia pracy z wykorzystaniem metod myślenia krytycznego. W naszej publikacji znajdziecie Państwo wyjaśnienie czym dokładnie jest myślenie krytyczne, z czego się składa, jakiej interpretacji myślenia krytycznego używają trenerzy i jak rozwijają poszczególne postawy oraz mnóstwo praktycznej wiedzy, wskazówek i inspiracji w kluczowych przedmiotach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 374336 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej