Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(257)
Forma i typ
Książki
(257)
Publikacje naukowe
(106)
Publikacje fachowe
(79)
Publikacje dydaktyczne
(38)
Poradniki i przewodniki
(17)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Muzyka
(1)
Dostępność
dostępne
(234)
wypożyczone
(12)
nieokreślona
(9)
tylko na miejscu
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(249)
Czytelnia BG
(2)
Dział Informacji
(3)
Biblioteka Muzyczna
(6)
Autor
Miodowski Mikołaj
(19)
Grudziewska Ewa
(11)
Karolak Wiesław (1949- )
(10)
Szurowska Beata (1973- )
(6)
Jegier Aneta
(5)
Karolak Barbara
(5)
Kozdroń Agnieszka
(5)
Sikorski Wiesław (psycholog)
(5)
Augustynek Andrzej
(4)
Borecka-Biernat Danuta
(4)
Radwańska Anna (1987- )
(4)
Szmalec Jacek
(4)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(4)
Ziółkowska Beata (1967- )
(4)
Brytek-Matera Anna
(3)
Czepczor-Bernat Kamila
(3)
Cęcelek Grażyna
(3)
Kozak Stanisław (psycholog)
(3)
Rostowska Teresa (1947- )
(3)
Zabłocka-Żytka Lidia
(3)
Zasępa Ewa
(3)
Andrzejewska Anna (pedagog)
(2)
Bakiera Lucyna
(2)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(2)
Brzuzy Grzegorz
(2)
Dodziuk Anna (1947- )
(2)
Dołęga Zofia
(2)
Dyjakon Dorota
(2)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(2)
Gąstoł Agnieszka
(2)
Jastrzębski Mateusz (psycholog)
(2)
Kliszcz Joanna
(2)
Krasiejko Izabela
(2)
Kubitsky Jacek (1944- )
(2)
Kułaga Karolina
(2)
Lasota Agnieszka
(2)
Lewandowska-Tarasiuk Ewa
(2)
Manicki Krystian
(2)
Ogińska-Bulik Nina
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Piekarska Jolanta (językoznawca)
(2)
Piekarski Wiesław
(2)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(2)
Ratajczak Zofia (1937- )
(2)
Sokołowska Ewa
(2)
Sokół-Siedlińska Aneta
(2)
Spaczyńska Ewa (psycholog)
(2)
Stasiła-Sieradzka Marta
(2)
Stawiarska Patrycja
(2)
Stelter Żaneta
(2)
Stepaniuk Joanna
(2)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(2)
Szmidt Krzysztof J
(2)
Wejner-Jaworska Teresa (1947- )
(2)
Witerska Kamila
(2)
Woźnicka Elżbieta
(2)
Wycisk Jowita (1971- )
(2)
Łaszczyk Jan
(2)
Łukasiak-Goszczyńska Maryla (1943- )
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Adamska-Staroń Monika
(1)
Baran Agnieszka
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bereza Bernarda
(1)
Binkuńska Ewa
(1)
Boryczko Marcin
(1)
Brandt-Salmeri Anna
(1)
Brol Michał
(1)
Bronowski Paweł
(1)
Brzezińska Małgorzata (psycholog)
(1)
Bręczewski Grzegorz
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Bąk Jadwiga
(1)
Bąk Olga
(1)
Bąk-Gajda Dorota
(1)
Błachnio Aleksandra (1977- )
(1)
Cegiełka-Mendalka Kamila
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chatizow Joanna (1964- )
(1)
Chodkiewicz Jan
(1)
Cieślik Anna
(1)
Cybulski Mateusz
(1)
Czarnecki Paweł Stanisław (1980- )
(1)
Czerniawska Ewa (1955- )
(1)
Danilewicz Dariusz
(1)
Dembińska Aleksandra
(1)
Dobrenko Kamila
(1)
Dobrowolski Zbysław
(1)
Duda Wioleta
(1)
Dunajska Anna (praca socjalna)
(1)
Dybel Paweł (1951- )
(1)
Dzierżanowski Tomasz (onkolog)
(1)
Fabiś Artur
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Flaszyńska Ewa
(1)
Fopka-Kowalczyk Małgorzata
(1)
Fortuna Paweł
(1)
Gabryszak Renata
(1)
Galli Janusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(86)
2010 - 2019
(156)
2000 - 2009
(15)
Okres powstania dzieła
2001-
(173)
Kraj wydania
Polska
(249)
Język
polski
(243)
Odbiorca
Nauczyciele
(42)
Pedagodzy
(30)
Rodzice
(30)
Psycholodzy
(28)
Szkoły wyższe
(22)
Terapeuci zajęciowi
(12)
Pracownicy socjalni
(11)
Studenci
(10)
Szkoły podstawowe
(9)
Psychoterapeuci
(8)
Logopedzi
(7)
Nauczyciele akademiccy
(7)
Asystenci rodzin
(6)
Arteterapeuci
(4)
Klasa 5.
(4)
Klasa 6.
(4)
Lekarze
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Socjoterapeuci
(4)
Fizjoterapeuci
(3)
Klasa 4.
(3)
Klasa 7.
(3)
Klasa 8.
(3)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(3)
Przedszkola
(3)
Psychologowie
(3)
Terapeuci
(3)
Animatorzy kultury
(2)
Dzieci
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(2)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Wychowawcy
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Coachowie
(1)
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Doradcy personalni
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Instruktorzy zajęć plastycznych
(1)
Katecheci
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy społeczni
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pielęgniarki
(1)
Pracodawcy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Pracownicy oświaty
(1)
Pracowników naukowych
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Psychoonkolodzy
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Rehabilitanci
(1)
Rodziców
(1)
Socjolodzy
(1)
Specjaliści ds. rekrutacji
(1)
Studenci kierunków pedagogicznych
(1)
Studentów
(1)
Szkoły średnie
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wizytatorzy
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Wychowawcy świetlic
(1)
Zawody medyczne
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Dzieci
(23)
Młodzież
(23)
Psychoterapia
(16)
Rodzina
(16)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(16)
Wychowanie
(15)
Arteterapia
(13)
Uczniowie
(12)
Wychowanie w rodzinie
(11)
Praca socjalna
(10)
Relacje międzyludzkie
(10)
Osoby w wieku starszym
(9)
Socjoterapia
(9)
Terapia zajęciowa
(9)
Uczucia
(9)
Jakość życia
(8)
Zdrowie psychiczne
(8)
Dysleksja i dysgrafia
(7)
Kompetencje społeczne
(7)
Nauczanie
(7)
Pomoc psychologiczna
(7)
Trudności wychowawcze
(7)
Warsztaty artystyczne
(7)
Wsparcie społeczne
(7)
Dziecko
(6)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(6)
Nauczyciele
(6)
Opieka społeczna
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Internet
(5)
Konflikt społeczny
(5)
Kreatywność
(5)
Otyłość
(5)
Pracownicy socjalni
(5)
Przemoc w rodzinie
(5)
Rzeczywistość wirtualna
(5)
Starość
(5)
Stres
(5)
Szkolnictwo
(5)
Uzależnienie (nałóg)
(5)
Wsparcie edukacyjne
(5)
Cierpienie
(4)
Depresja psychiczna
(4)
Diagnoza
(4)
Dobrostan psychiczny
(4)
Etyka zawodowa
(4)
Kobieta
(4)
Kryzys psychiczny
(4)
Leczenie
(4)
Lęk
(4)
Miłość
(4)
Motywacja
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Niepełnosprawność
(4)
Osoby z niepełnosprawnością
(4)
Przemoc w szkole
(4)
Radzenie sobie ze stresem
(4)
Rozwój emocjonalny
(4)
Rozwój osobowości
(4)
Starzenie się
(4)
Szczęście
(4)
Terapia plastyczna
(4)
Trudne sytuacje życiowe
(4)
Zaburzenia zachowania
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Agresywność
(3)
Alkoholizm w rodzinie
(3)
Cyberprzemoc
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(3)
Godzina wychowawcza
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Kadry
(3)
Klimat szkoły
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Komunikacja niewerbalna
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Małżeństwo
(3)
Mindfulness
(3)
Mobbing
(3)
Motywacja uczenia się
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Mężczyzna
(3)
Nadwaga
(3)
Nastolatki
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Obraz własnego ciała
(3)
Odżywianie
(3)
Opieka paliatywna
(3)
Osoby otyłe
(3)
Patologia społeczna
(3)
Poradnictwo zawodowe
(3)
Praca
(3)
Problemy społeczne
(3)
Przedsiębiorczość (postawa)
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Rozwiązywanie konfliktów
(3)
Rozwój psychiczny
(3)
Temat: czas
2001-
(41)
1989-
(4)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
2001-0
(3)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(50)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Skandynawia
(1)
Warszawa
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(54)
Poradnik
(50)
Praca zbiorowa
(38)
Scenariusz zajęć
(29)
Monografia
(27)
Raport z badań
(17)
Podręcznik
(11)
Case study (studium przypadku)
(5)
Materiały pomocnicze
(5)
Podręczniki
(4)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Karty pracy ucznia
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Poradnik metodyczny
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Słowniki
(2)
Dzienniki
(1)
Film
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Melodia z tekstem podłożonym i funkcjami harmonicznymi
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(109)
Edukacja i pedagogika
(84)
Socjologia i społeczeństwo
(49)
Medycyna i zdrowie
(37)
Kultura i sztuka
(13)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(10)
Rozwój osobisty
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Biologia
(2)
Historia
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Językoznawstwo
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Religia i duchowość
(1)
257 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 249-262.
Książka opisuje podróż w świat rocka i jej (edukacyjne) konsekwencje, opowiada o edukacyjnych sensach i znaczeniach, jakie nadali rockowym tekstom studenci pedagogiki oraz twórcy rocka, opisuje metodologiczne podstawy tej podróży oraz implikacje dla praktyki badawczej i edukacyjnej. W książce znajdują się wywiady z Wojciechem Waglewskim, Jackiem Śliwczyńskim, Samem Davidsonem, Jarosławem Woszczyną, Mikserem – Mikołajem Mądrzykiem, Rafałem Nowakowskim oraz Kubą Cabajem, opowiadające o edukacyjnych aspektach artystycznego, w tym rockowego, świata.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Muzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 4878 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 257-268, netogr. s. 268-271, wykaz aktów prawnych s. 271-272.
Dla rodziców, nauczycieli, przedstawicieli instytucji edukacyjnych i organizacji stojących na straży praw dzieci i młodzieży.
Współfinansowanie: Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej.
Najnowsze media cyfrowe i interaktywne technologie informacyjno-komunikacyjne, tworzące cyberprzestrzeń oraz świat wirtualny stwarzają wiele możliwości, ale także zagrożeń dla najmłodszego pokolenia. Mają one charakter dynamiczny i powszechny, a ich wymiar jest globalny. Dzieci i młodzież są najbardziej narażone na niebezpieczeństwa występujące w cyberprzestrzeni. Z tego też powodu istotne znaczenie ma poznanie przyczyn rozwoju tych zagrożeń, obecnego stanu oraz skutków w aspekcie wychowawczym. W tej sytuacji istotnego wymiaru nabierają wszelkie działania pedagogiczne, profilaktyczne oraz terapeutyczne podejmowane nie tylko w rodzinach, ale także w szkołach oraz innych placówkach oświatowych.
Prezentowana monografia jest pracą interdyscyplinarną łączącą wiedzę pedagogiczną, psychologiczną oraz społeczną. Książka podejmuje w swych treściach nowy obszar, w dużej mierze nie rozpoznany na gruncie środowiska oświatowo-wychowawczego. W szczególności rodzice i nauczyciele nie mają świadomości bezpieczeństwa dzieci w cyberprzestrzeni. Nie potrafią diagnozować różnorodnych zagrożeń tam występujących i im przeciwstawiać. W publikacji przedstawione zostały przyczyny, objawy oraz skutki zagrożeń cyberprzestrzeni dla dzieci i młodzieży. Omówiono działania edukacyjne i profilaktyczne w środowiskach oświatowo-wychowawczych w tym obszarze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 340488 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak walczyć z uzależnieniami? / Andrzej Augustynek. - Warszawa : Difin, 2011. - 118 s. : il. ; 23 cm.
(Engram)
Temat
Gatunek
Tytuł serii: Engram
Bibliogr. s. 108-113. Indeksy.
Dla lekarzy, psychoterapeutów, pedagogów, socjologów, studentów, osób borykających się z problemem własnego uzależnienia.
Czytelnik otrzymuje monografię psychologiczną, zawierającą aktualną wiedzę wzbogaconą badaniami i doświadczeniem terapeutycznym autora na temat uzależnień opisanych od strony diagnozy, rozpowszechnienia i terapii. Książka adresowana jest nie tylko do specjalistów terapii uzależnień, ale także studentów kierunków medycznych i psychologicznych oraz osób borykających się z problemem własnego uzależnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 320300 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak wygrać z uzależnieniami? / Andrzej Augustynek ; [projekt okładki Mikołaj Miodowski]. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 249, [3] strony ; 20 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 246-249.
Dla lekarzy, psychoterapeutów, pedagogów, socjologów, studentów oraz dla osób uzależnionych.
Najczęściej uzależniamy się od substancji psychoaktywnych, ostatnie dekady przynoszą także niemal pandemiczny wzrost liczby uzależnień od czynności i urządzeń mających ekran, a także łączność z internetem.
Gdzie przebiega granica między użyciem optymalnym a nadmiernym lub nałogowym? Kiedy coś jest pasją, a kiedy już uzależnieniem, kiedy czynność jest natrętna, a kiedy jest nałogiem? Czym różni się zależność od uzależnienia? Co decyduje o skuteczności leczenia uzależnienia? Jaką rolę odgrywa w nim motywacja? Jak wyglądają programy terapeutyczne? Czy można wygrać z uzależnieniem?
Zagadnienia te w sposób przystępny omawia w książce psychoterapeuta pracujący z osobami uzależnionymi nieprzerwanie od 1981 roku. Autor, obok praktyki, prowadzi badania naukowe w zakresie uzależnień. To wszystko pozwala mu to na sformułowanie konkretnych, bezpośrednich wniosków i zaleceń.
Książka skierowana jest do lekarzy, psychoterapeutów, pedagogów, socjologów, studentów wielu kierunków, ale także dla tych, którzy doświadczają skutków uzależnienia bądź dostrzegają u siebie lub u osób bliskich objawy wskazujące na wystąpienie u nich uzależnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 387107 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 146-153.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 303754, 304125 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do psychologii / Andrzej Augustynek. - Warszawa : Difin, 2018. - 456, [1] strona : ilustracje, fotografie, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Odbiorca
Temat
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Tytuł serii: Engram
Instytucja: Difin
Bibliografia, netografia przy rozdziałach. Indeksy.
Psychologia współczesna, jako jedna z nauk o człowieku, zajmuje się jego psychiką i zachowaniem. Jest zarówno dyscypliną naukową, jak i formą działalności praktycznej. Psychologiczna wiedza ciągle się dynamicznie rozwija, zwłaszcza w XXI wieku, wraz z kształtowaniem się społeczeństwa informacyjnego. Jedne aspekty tej wiedzy są lepiej poznane, inne dopiero oczekują na eksplorację badawczą i opracowanie teoretyczne. Aktualny stan wiedzy psychologicznej jest wynikiem wiele lat trwających poszukiwań, których założenia i metody inspirowane są przez różne dziedziny wiedzy (zwłaszcza biologię, fizykę i chemię), systemy filozoficzne i często zupełnie odmienne podejścia metodologiczne.
"Wprowadzenie do psychologii" to podręcznik zawierający podstawową i aktualną wiedzę psychologiczną w szerokim zakresie. Omówiono szereg zagadnień: od biologicznych podstaw psychiki, poprzez pamięć, uczenie się, wywieranie wpływu, po zaburzenia psychiczne i ich leczenie. Książka adresowana jest do szerokiego grona Czytelników interesujących się zagadnieniami psychologii i psychopatologii, zwłaszcza do lekarzy, pedagogów i studentów, nie tylko psychologii i medycyny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 353749 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 287-298. Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 312415/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 279-290. Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 312415/II (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 311615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 300-301.
Książka jest jednocześnie poradnikiem metodologicznym i metodycznym. Z jednej bowiem strony Autorzy piszą o tym, jakie działania należy podjąć, żeby zaprojektować i przeprowadzić trening pamięci (metodologia), a z drugiej pokazują, jak to zrobić – jakie postawić sobie cele, jakie przekazać treści, jakimi metodami się posłużyć, jakie techniki i ćwiczenia wykorzystać (metodyka). Oryginalność książki wyraża się w możliwości wykorzystania zawartych w niej treści w pracy zarówno z dziećmi, młodzieżą, jak i osobami dorosłymi i starszymi; zarówno w ramach placówek oświatowych (szkół, uczelni), instytucji kulturalnych i edukacyjnych (domy kultury, kluby, świetlice), jak i organizacji pozarządowych i firm szkoleniowych, realizujących projekty edukacyjne. Możliwe jest także samodzielne korzystanie z proponowanych ćwiczeń w celu podniesienia własnych możliwości pamięciowych. Książka skierowana jest przede wszystkim do osób projektujących szkolenia – warsztaty pamięci i koncentracji uwagi dla różnych grup odbiorców. Prezentuje nie tylko różne ćwiczenia i techniki, ale sposoby ich wykorzystania podczas przygotowywania tego typu warsztatów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 312189 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 306051, 305887 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Współfinansowanie: Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej.
Zagrożenia cyberprzestrzeni i świata wirtualnego w ostatnich latach stają się coraz bardziej istotne dla współczesnej refleksji pedagogicznej. Dotyczą nowych niebezpiecznych zjawisk, zakłócających proces wychowawczy i kształcenia. Najbardziej narażoną grupą na niebezpieczeństwa generowane przez sieciową przestrzeń są dzieci i młodzież. Dlatego Autor poleca tę książkę szerokiemu gronu odbiorców, w szczególności rodzicom, pedagogom, psychologom, nauczycielom szkół różnych szczebli edukacji oraz specjalistom zajmującym się profilaktyką i terapią. Publikacja przydatna również będzie dla pracowników naukowo-dydaktycznych uczelni humanistycznych i społecznych, a także studentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339449 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Dziedzina i ujęcie
Tytuł serii: Engram
Instytucja: Difin
Bibliografie przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim.
W książce Autorzy przedstawili w sposób przekrojowy różne oblicza złości – złość w normie (czym się wyraża, jak sobie z nią radzić, jakie funkcje pełni, skąd się bierze) oraz złość w patologii (w uzależnieniach, w zaburzeniach psychicznych, zaburzeniach odżywiania, w nerwicach, zaburzeniach osobowości itp.) W publikacji zostały również omówione sposoby radzenia sobie z gniewem oraz formy pracy terapeutycznej z pacjentami, którym złość towarzyszy m.in. w uzależnieniach, obrazie osobowości, zaburzeniach nastroju, zaburzeniach lękowych. Praca zawiera ponadto unikatowe badania w zakresie złości przeprowadzone na gruncie polskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 382299 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwojowe zaburzenia koordynacji ruchowej / redakcja naukowa Jacek Szmalec, Ewa Binkuńska, Grzegorz Brzuzy, Dariusz Wyszyński. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 216, [2] strony : fotografie, ilustracje, tabele ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 208-216.
Dla nauczycieli przedszkoli, szkół, terapeutów zajęciowych, terapeutów wczesnej interwencji, wczesnego wspomagania, rodziców.
Książka zawiera podstawy wiedzy na temat rozwojowych zaburzeń koordynacji wraz z opisem ich symptomatologii i kryteriów diagnostycznych, w tym tych, które pozwolą odróżnić to zaburzenie od innych, podobnych. Autorzy przedstawili krótki zarys rozwoju wiedzy na temat DCD i zmian zachodzących w rozumieniu ich istoty, uwarunkowania etiologiczne oraz rozwój i powiązania z innymi sferami funkcjonalnymi człowieka: percepcją wzrokową, słuchową oraz złożoną i wielomodalną aktywnością związaną z czynnościami mowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 366437 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 213-216.
Poradnik zawiera zbiór metod, ćwiczeń i zabaw wykorzystywanych przez Autorkę podczas długoletniej praktyki zawodowej, obejmującej obowiązki m.in. trenera KLANZY, trenera Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, nauczyciela fortepianu, psychologa w szkole muzycznej i psychologa w bursie szkół artystycznych. Książka składa się z części teoretycznej i praktycznej. Część teoretyczna pozwala na usystematyzowanie wiedzy dotyczącej: 1) edukacji muzycznej w rozwoju ogólnym i artystycznym dzieci i młodzieży, w tym niepełnosprawnej; 2) podstaw metodyki aktywizującej w edukacji szkolnej i pozaszkolnej, ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji psychologicznych nauczyciela/animatora. Część praktyczna zawiera szczegółowe opisy kilkuset metod, ćwiczeń i zabaw do wykorzystania na muzycznych zajęciach indywidualnych, grupowych, edukacyjnych i terapeutycznych. Adresatami poradnika są nauczyciele przedszkoli, szkół artystycznych, ogólnokształcących, integracyjnych, doradcy metodyczni, psycholodzy i pedagodzy szkolni, instruktorzy i animatorzy kultury, pracownicy socjalni, studenci wyższych uczelni psychologicznych, pedagogicznych i muzycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Muzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 5132 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram.)
Bibliografia, netografia na stronach 221-236.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.
Trema stanowi najbardziej specyficzną trudność doświadczaną przez osoby podejmujące się praktycznego muzycznego wykonawstwa, zarówno na poziomie szkolnym, akademickim, jak i zawodowym. W książce Czytelnik znajdzie podstawowe informacje o strukturze procesu stresu scenicznego oraz wiele praktycznych wskazówek, jak sobie z nim poradzić, wraz ze szczegółowymi metodami i scenariuszami pozwalającymi na ich samodzielne zastosowanie. Książka napisana została z myślą o koncertujących muzykach, aktywnych nauczycielach muzykach, animatorach edukacji muzycznej, studentach akademii muzycznych i wychowania muzycznego, starszych uczniach szkół muzycznych oraz rodzicach udzielających szeroko rozumianego wsparcia swoim uzdolnionym muzycznie dzieciom. Bez względu na rodzaj podejmowanej aktywności muzycznej (uczenie się, nauczanie, profesjonalne czy amatorskie wykonawstwo muzyczne) o zjawisku tremy warto mieć wiedzę, którą następnie można wykorzystywać w praktycznych strategiach postępowania pedagogicznego i wykonawczego. W poszczególnych rozdziałach książki Czytelnik znajdzie odpowiedź na pytanie, jak skutecznie, dzięki zrozumieniu zjawiska tremy, okiełznać stres towarzyszący występom publicznym. Eliminując napięcia wynikające ze złego przygotowania i negatywnego postrzegania występów publicznych, Czytelnik-wykonawca będzie mógł odszukać/rozpoznać wiele osobistych zasobów, które pozwolą mu na stosowanie efektywnych metod psychologicznych, przygotowujących do pomyślnego występu publicznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Muzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 4900 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia, filmografia na stronach 164-187. Indeksy.
Koszty wydania publikacji zostały dofinansowane ze środków Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy i Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Starość i starzenie się społeczeństw staje się stopniowo coraz lepiej rozpoznanym problemem. Wyzwaniem pozostaje zdiagnozowanie, na ile starość można uczynić produktem i to rentownym. Autorki określają zakres, w jakim seniorzy wpisują się w najnowsze strategie marketingowe na rynku, w jakim zakresie ich zasoby stają się doceniane na rynku pracy (międzygeneracyjny mentoring) i jak oni sami rewolucjonizują technologię (telesenior). Bezsprzecznym atutem książki jest wpisanie się w najnowsze trendy badań społecznych dotykające aktualnych rewolucji w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi z nakierowaniem na mentoring międzygeneracyjny oraz żywo dyskutowaną dehumanizację medycyny w kierunku teleusług jako sposobów na redukcję kosztów starzenia się globalnego społeczeństwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349424 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 195-219.
Publikacja dofinansowana przez Uniwersytet Wrocławski i Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Książka stanowi istotny głos w dyskusji nad uwarunkowaniami, specyfiką, sposobami przezwyciężania i skutkami sytuacji trudnych, które są udziałem młodzieży. Umożliwi ona pogłębienie refleksji nad znaczeniem sytuacji trudnych, ich istotą, poszukiwaniem sposobów konstruktywnego rozwiązywania tych sytuacji przez młodzież.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351066 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 209-228.
Współfinansowanie: Uniwersytet Wrocławski, Uniwersytet Gdański
Konflikty społeczne to nieuchronne zjawisko przenikające ludzką egzystencję, mogące destruktywnie i konstruktywnie oddziaływać na jednostkę czy grupę. Dlatego niezwykle istotne jest poznanie mechanizmów wyzwalających proces konfliktowy, jak i strategie radzenia sobie z nimi, aby rozwijać kompetencje umożliwiające umiejętne zarządzanie tymi trudnymi sytuacjami. Ważne i cenne są podejmowane w monografii rozważania teoretyczne, które dają możliwość spojrzenia na zagadnienie konfliktu w kontekście środowiska szkolnego i rodzinnego, a także pozwalają na usystematyzowanie pewnych ważnych kwestii. Duże znaczenie mają rozdziały o charakterze empirycznym, będące sprawozdaniami z badań własnych ich Autorów. Wyniki prezentowanych badań poszerzają dotychczasową wiedzę w obszarze problemów dotyczących sytuacji konfliktowych w różnych środowiskach wychowawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 355652 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego i ich uwarunkowania / Danuta Borecka-Biernat. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 202 strony : ilustracje, tabele ; 24 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 175-200.
Publikacja dofinansowana przez Uniwersytet Wrocławski
Sytuacje trudne są integralną część ludzkiego życia. Stanowią one zarówno zagrożenie dla dobrostanu jednostki, jak i szansę dla jej rozwoju i wzrostu, czasami są jedyną drogą prowadzącą do uzyskania pożądanych rezultatów. Zatem ważne jest, aby jednostka konfrontująca się z sytuacjami trudnymi, miała umiejętność radzenia sobie z nimi. Autorka opracowania za sytuację trudną uznaje taką, która przerasta możliwości adaptacyjne jednostki. Sytuacje tego typu są bardzo rozpowszechnione w życiu każdego człowieka i są one bardzo różnorodne. Przedmiotem swojego zainteresowania Autorka czyni jeden rodzaj takich sytuacji, a mianowicie sytuacje konfliktu społecznego. Ważne jest skupienie uwagi właśnie na konfliktach społecznych, ze względu na powszechność oraz na ich ogromne znaczenie w życiu każdego człowieka. Autorka swoje zainteresowanie tym zagadnieniem ogranicza się do ściśle określonej grupy, jaką jest młodzież w okresie dorastania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 368541 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej