Logopedzi
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(52)
Forma i typ
Książki
(51)
Publikacje fachowe
(36)
Publikacje dydaktyczne
(26)
Publikacje naukowe
(10)
Proza
(6)
Poradniki i przewodniki
(3)
Poezja
(2)
Dostępność
dostępne
(31)
nieokreślona
(15)
wypożyczone
(5)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(48)
Biblioteka Austriacka
(1)
Biblioteka Obcojęzyczna
(2)
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
(1)
Autor
Galewska-Kustra Marta
(4)
Kłos Joanna (graficzka)
(4)
Gulewicz Artur (1978- )
(3)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(3)
Szmalec Jacek
(3)
Attwood Tony (1952- )
(2)
Jankowska-Szafarska Lucyna
(2)
Kalina Agata
(2)
Kułaga Karolina
(2)
Manicki Krystian
(2)
Miechowska Anna
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Olszewska Agnieszka (logopeda)
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Szyfter Maria
(2)
Abbink-Spruit Manon
(1)
Agazzi Nina
(1)
Andrzejewska Anna (pedagog)
(1)
Baron-Cohen Simon (1958- )
(1)
Beniak-Haremska Ewa (1973- )
(1)
Bierońska Elżbieta
(1)
Billewicz Grażyna (logopeda)
(1)
Binkuńska Ewa
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Buszkiewicz Anna M
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Cabała Justyna
(1)
Chmura Joanna (logopeda)
(1)
Chorębała Ewelina
(1)
Dell Carl W
(1)
Domagała Aneta
(1)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(1)
Field Elizabeth Ives
(1)
Franczyk Anna
(1)
Fuks Agata
(1)
Glej Sandra
(1)
Gómez de la Cuesta Gina
(1)
Graemiger Diana
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Jabłoński Marcin
(1)
Jacoby Edmund (1948- )
(1)
Jastrzębowska-Jasińska Aleksandra
(1)
Johnson Maggie (1955- )
(1)
Kamińska Barbara (logopeda)
(1)
Kamińska Dorota (logopedia)
(1)
Kamińska Urszula (literatura dziecięca)
(1)
Kara Roman
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Kot Alicja
(1)
Kozłowska Ewa
(1)
Krajewska Katarzyna (pedagog)
(1)
Krauss G. W
(1)
Krupa Dorota
(1)
Krzemińska Marcelina (1986- )
(1)
Kupiec Kamil
(1)
Kurowska Marlena
(1)
Kuś Joanna (pedagog)
(1)
LeGoff Daniel B
(1)
Maurer Alicja
(1)
Meyer Rebecca
(1)
Mierzejewska Beata
(1)
Mikosza Lucyna
(1)
Milewski Stanisław (1956- )
(1)
Miodowski Mikołaj
(1)
Ordetx Kristina
(1)
Paluch Anna
(1)
Pietrzak-Szymańska Barbara
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Pszczółka Jolanta
(1)
Robak Andrzej
(1)
Rostkowska Joanna
(1)
Różańska-Gał Anna
(1)
Sadowska-Krajewska Aleksandra
(1)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(1)
Sienkiewicz Sylwia
(1)
Sienniak Aleksandra
(1)
Siwińska Agnieszka
(1)
Skoniecka Katarzyna (1979- )
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Stebelska Agnieszka
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Suligowska Beata
(1)
Szewczyk Sara
(1)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(1)
Wasilewska Joanna (pedagog)
(1)
Wielądek Małgorzata
(1)
Wintgens Alison
(1)
Wojewódzka Dorota
(1)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(1)
Zioło Brygida
(1)
Ćwiklińska Joanna
(1)
Łozińska Magdalena
(1)
Śnieżkowska-Bielak Elżbieta (1947- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(33)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(51)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(48)
Ukraina
(2)
Niemcy
(1)
Szwajcaria
(1)
Język
polski
(47)
niemiecki
(2)
ukraiński
(2)
Odbiorca
Dzieci
(7445)
9-13 lat
(4357)
6-8 lat
(3866)
Młodzież
(3218)
14-17 lat
(2094)
Logopedzi
(52)
Szkoły wyższe
(1784)
0-5 lat
(1739)
Dorośli
(774)
Niewidomi
(701)
Nauczyciele
(681)
Studenci
(629)
Rodzice
(541)
Szkoły średnie
(469)
Szkoły podstawowe
(426)
Poziom podstawowy
(423)
A2 (poziom biegłości językowej)
(394)
B1 (poziom biegłości językowej)
(345)
A2 poziom biegłości językowej
(332)
Poziom średniozaawansowany
(319)
B1 poziom biegłości językowej
(314)
A1 poziom biegłości językowej
(301)
18+
(300)
A1 (poziom biegłości językowej)
(289)
Szkoły muzyczne I stopnia
(232)
Nauczyciele języka angielskiego
(226)
Poziom zaawansowany
(219)
B2 (poziom biegłości językowej)
(200)
Szkoły muzyczne II stopnia
(200)
Nauczyciele języka niemieckiego
(182)
B2 poziom biegłości językowej
(176)
Lekarze
(170)
Menedżerowie
(165)
Chorzy
(161)
Pedagodzy
(158)
Psychoterapeuci
(158)
Poziom niższy średniozaawansowany
(155)
Osoby z niepełnosprawnością
(151)
Psycholodzy
(148)
Uczniowie
(142)
Przedszkola
(113)
Historycy
(103)
C1 poziom biegłości językowej
(98)
Przedsiębiorcy
(90)
Szkoły ponadgimnazjalne
(88)
Klasa 8.
(80)
Tłumacze
(80)
C1 (poziom biegłości językowej)
(79)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(75)
Prawnicy
(74)
Literaturoznawcy
(73)
Cudzoziemcy
(66)
Licea
(66)
Psychiatrzy
(66)
Klasa 1.
(65)
Technikum
(64)
Gimnazja
(62)
Klasa 2.
(61)
Szkoły zawodowe
(59)
Językoznawcy
(58)
Klasa 3.
(57)
Nauczyciele języków
(55)
Klasa 7.
(52)
Kobieta
(51)
Osoby w wieku starszym
(51)
C2 poziom biegłości językowej
(50)
Fizjoterapeuci
(50)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(50)
Nauczanie początkowe
(48)
Terapeuci zajęciowi
(46)
Pracownicy naukowi
(44)
Poziom profesjonalny
(43)
Szkoły ponadpodstawowe
(43)
Nauczyciele akademiccy
(39)
Nauczyciele przedszkoli
(39)
Pediatrzy
(38)
A0 poziom biegłości językowej
(35)
Pracownicy socjalni
(35)
Bibliotekarze
(33)
Nauczyciele nauczania początkowego
(33)
Socjolodzy
(33)
A2+ (poziom biegłości językowej)
(31)
Terapeuci
(31)
Ekonomiści
(30)
Klasa 5.
(30)
Urzędnicy
(30)
Lekarze rodzinni
(29)
Neurolodzy
(29)
Dziennikarze
(28)
Klasa 4.
(27)
Klasa 6.
(27)
Poziom rozszerzony
(27)
Specjaliści ds. marketingu
(26)
C2 (poziom biegłości językowej)
(24)
Informatycy
(23)
Programiści
(23)
Księgowi
(22)
Dietetycy i żywieniowcy
(21)
Psycholodzy kliniczni
(21)
Radcy prawni
(21)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(8)
Temat
Korekcja mowy
(19)
Język polski
(14)
Wymowa
(11)
Zaburzenia mowy
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Mowa
(6)
Terapia logopedyczna
(6)
Komunikacja werbalna
(5)
Afazja
(4)
Chorzy z afazją
(4)
Jąkanie
(4)
Logopedia
(4)
Rodzina
(4)
Dzieci
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Leczenie
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Fizjoterapia
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Przyjaźń
(2)
Psychoterapia
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Wspomaganie rozwoju
(2)
Zabawa
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Zwierzęta
(2)
AFA-Skala (metoda diagnostyczna)
(1)
Afazja dziecięca
(1)
Autoprezentacja
(1)
Autyzm
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Czytanie
(1)
Diagnostyka
(1)
Diagnostyka różnicowa
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dyslalia
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko chore na nerwice
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z opóźnionym rozwojem mowy
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Echolalia
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Fonetyka
(1)
Foniatria
(1)
Giełkot
(1)
Gniew
(1)
Grafomotoryka
(1)
Gry i zabawy
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Język dziecka
(1)
Język minimalny
(1)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1)
Klocki Lego
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie głosu
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie zawodowe
(1)
Logopedia dziecięca
(1)
Logopedzi
(1)
Lęk
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Nauczanie
(1)
Neonatologia
(1)
Neurologia dziecięca
(1)
Neurologopedia
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Obserwacja pedagogiczna
(1)
Osoby jąkające się
(1)
Osoby z zaburzeniami mowy
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Pamięć słuchowa
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Percepcja słuchowa
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Pisanie
(1)
Pismo
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Prezentacje i wystąpienia
(1)
Profilaktyka logopedyczna
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Przedszkola
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Pucio (postać fikcyjna)
(1)
Rehabilitacja
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(14)
Poradnik
(11)
Podręcznik
(8)
Materiały pomocnicze
(7)
Praca zbiorowa
(7)
Opowiadania i nowele
(6)
Opracowanie
(5)
Publikacja bogato ilustrowana
(5)
Broszura
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Wiersze
(2)
Ćwiczenia logopedyczne
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(41)
Językoznawstwo
(19)
Psychologia
(14)
Medycyna i zdrowie
(9)
Biologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
52 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 129-137.
Giełkot to zaburzenie mowy, któremu przez długi czas logopedzi nie poświęcali należytej uwagi. Na szczęście w ostatnich latach wzrosło ich zainteresowanie tym rodzajem trudności w komunikacji. Zidentyfikowano, które objawy giełkotu przyczyniają się do tego, że otoczenie często nie rozumie mowy osób zmagających się z tym zaburzeniem. Rozpoznano także symptomy mające znaczenie podczas stawiania diagnozy różnicowej.
Treści zawarte w tej książce dotyczą zarówno zagadnień teoretycznych, jak i charakterystyki giełkotu. Są zgodne z aktualnym stanem wiedzy w tej dziedzinie. Wyczerpująco opisano w niej postępowanie diagnostyczne i istotne na tym etapie rozpoznanie różnicowe. Przedstawiono też metody planowania i prowadzenia skutecznej terapii. Dzięki temu książka może służyć jako podręcznik diagnostyki i terapii giełkotu dla studentów i praktykujących logopedów. Z przedmowy do polskiego wydania autorstwa dr Marii Faściszewskiej: Giełkot to zaburzenie, które nie jest w pełni rozpoznane i opisane. Wiedza związana z tym tematem jest słabo rozpowszechniona zarówno wśród terapeutów, lekarzy, jak i ogółu społeczeństwa. Mimo iż nie jest to często pojawiające się zaburzenie, prędzej czy później każdy praktykujący logopeda spotka się z osobą z giełkotem. Często specjaliści nie mają wystarczającej wiedzy na temat istoty tego zaburzenia i przebiegu terapii lub też mylnie je interpretują i utożsamiają z jąkaniem. Niniejsza pozycja prezentuje w bardzo przystępny sposób zagadnienie giełkotu od strony teoretycznej oraz praktycznej. Autorka korzysta tu ze swoich bogatych doświadczeń terapeutycznych. Ważną część książki stanowi aneks, który zawiera narzędzia diagnostyczne (arkusz wywiadu, kwestionariusz zaburzeń płynności mówienia) oraz przykładowe materiały przydatne w terapii mowy bezładnej. Sądzę, że terapeuci docenią praktyczne walory tej pozycji, skorzystają z licznych wskazówek i pomysłów, w jaki sposób pomóc osobie z giełkotem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 385161 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Alltagshandlungen mit Kindern planen und sprachlich begleiten: 54 Handlungsabläufe aus dem Kinderalltag initiieren das spontane Sprechen, erweitern den Wortschatz und fördern neben der Sprechfreude des Kindes auch seine kognitive Entwicklung. Das Material knüpft an den handlungsorientierten Therapieansatz (HOT) an. Daher sind die Handlungsabfolgen im Rahmen einer gezielten Sprachtherapie einsetzbar. Im Kindergarten unterstützt es die Erzieherin bei der Durchführung von Sprachfördermaßnahmen und bei der gemeinsamen Planung von Aktionen in der Gruppe. Die Handlungen sind nach Schwierigkeitsstufen aufeinander aufgebaut und lassen sich leicht in den Kindergartenalltag integrieren: eine reichhaltige Sammlung an Ideen für Therapeuten und Erzieherinnen. Themenkreise: Selbstständigkeit, Essen, Trinken, Basteln, Bewegung und Musik, Jahreszeiten und Feste. Inhalt: Praxisbuch mit 250 Seiten A4: 54 illustrierte Handlungsabläufe mit vielen Karten zum Kopieren und Ausschneiden, Material- und Zutatenkarten, Arbeitsgerätekarten und Übersichtskarten mit den Miniaturen der Handlungsschritte sowie mehr als 500 Handlungskarten. Geeignet für: Kindergarten und Therapie, Sprachförderung, Sprachtherapie, Handlungsorganisation.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P-803.0 M-111/1x (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Dla psychologów,nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje. Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2–5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na zaburzenia lękowe u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 361025 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje.
Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2-5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na problemy z radzeniem sobie z uczuciem złości u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 361989 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwojowe zaburzenia koordynacji ruchowej / redakcja naukowa Jacek Szmalec, Ewa Binkuńska, Grzegorz Brzuzy, Dariusz Wyszyński. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 216, [2] strony : fotografie, ilustracje, tabele ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 208-216.
Dla nauczycieli przedszkoli, szkół, terapeutów zajęciowych, terapeutów wczesnej interwencji, wczesnego wspomagania, rodziców.
Książka zawiera podstawy wiedzy na temat rozwojowych zaburzeń koordynacji wraz z opisem ich symptomatologii i kryteriów diagnostycznych, w tym tych, które pozwolą odróżnić to zaburzenie od innych, podobnych. Autorzy przedstawili krótki zarys rozwoju wiedzy na temat DCD i zmian zachodzących w rozumieniu ich istoty, uwarunkowania etiologiczne oraz rozwój i powiązania z innymi sferami funkcjonalnymi człowieka: percepcją wzrokową, słuchową oraz złożoną i wielomodalną aktywnością związaną z czynnościami mowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 366437 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskursy Logopedyczne - Studia Logopaedica Thoruniensia)
Bibliografie przy pracach.
Dla pedagogów, logopedów, terapeutów, psychologów, rodziców dzieci ze spektrum autyzmu, studentów pedagogiki oraz osób zainteresowanych prezentowaną problematyką.
Współfinansowanie: Uniwersytet Mikołaja Kopernika (Toruń)
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Prezentowane w niniejszej pracy nowe spojrzenie naukowo-badawcze służy lepszemu zrozumieniu zaburzeń komunikowania się osób ze spektrum autyzmu. Szczególnie cenne są implikacje praktyczne dotyczące stymulowania ich umiejętności komunikacyjnych. Proponowane narzędzia czy treningi umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej dla osób z autyzmem bez wątpienia przyczynią się do rozwoju nowoczesnej praktyki pedagogiki specjalnej. Monografia jest adresowana do pedagogów, logopedów, terapeutów, psychologów, rodziców dzieci ze wspomnianym spektrum, studentów pedagogiki specjalnej i tych osób, którym szczególnie bliskie jest zrozumienie złożoności zaburzeń komunikowania się osób autystycznych. Niniejsza książka stanowi znaczący i istotny wkład w rozwój pedagogiki specjalnej i logopedii, a także badań z zakresu komunikacji społecznej i językowej. Z recenzji dr hab. Katarzyny Pluteckiej, prof. UP
Problematyka komunikacji omawiana jest tu z różnych perspektyw badawczych i w różnych aspektach, gdyż funkcjonowanie osób z zaburzeniami spektrum autyzmu to obszar, którym współcześnie zajmują się badacze i profesjonaliści reprezentujący różne dziedziny. Autorami tekstów są przedstawicie m.in.: pedagogiki specjalnej (w tym oligofrenopedagogiki), psychologii, logopedii, neurologopedii, seksuologii, pedagogiki wczesnoszkolnej, a zagadnienia komunikacji osób ze spektrum autyzmu omawiane są z punktu widzenia badacza i teoretyka oraz praktyka – niejednokrotnie w tej samej osobie. Z recenzji dr hab. Ewy Skorek, prof. UZ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 388780 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ładnie i Składnie)
Rok wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Na okładce: Interaktywna książeczka do stymulacji mowy dziecka od 6. miesiąca do 3. roku życia.
Dla dzieci od 6 miesiąca do 3 roku życia.
Dla rodziców, logopedów, nauczycieli przedszkoli.
Pierwsza na rynku interaktywna książeczka do stymulacji językowej, przeznaczona do oglądania, czytania z dzieckiem i zabawy. Bubu zachęca maluchy do aktywności, pokazuje swoją rodzinę, otoczenie, wykonuje proste, codzienne czynności. Bawiąc się razem z nim dziecko ćwiczy pamięć, koncentrację oraz percepcję wzrokową. Bubu uczy onomatopei i pierwszych słów przez ruch i działanie, a to najskuteczniejsza z metod.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 363098, 365190 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Profesjonalne Publikacje dla Szkół i Placówek Oświatowych)
Rok wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Na okładce: Patron medialny: PortalOświatowy.pl, FabrykaWiedzy.com Fachowe publikacje dla specjalistów.
W publikacji "Logopedia w edukacji wczesnoszkolnej. Zeszyt ćwiczeń" logopedzi - wieloletni praktycy zamieszczają szereg przemyślanych, przydatnych kart pracy - dzięki zróżnicowanej trudności każde dziecko - przy pomocy rodziców lub logopedy - będzie mogło znaleźć odpowiedni materiał dla siebie. Materiał jest podzielony na 3 części. Dzięki temu dostajecie Państwo w swoje ręce praktyczną, narzędziową pomoc w codziennej pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 361410 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 391692 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 391685 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Profesjonalne Publikacje dla Szkół i Placówek Oświatowych)
Rok wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Na okładce: Patron medialny: PortalOświatowy.pl, FabrykaWiedzy.com Fachowe publikacje dla specjalistów.
W publikacji "Logopedia w edukacji wczesnoszkolnej. Zeszyt ćwiczeń. Dziecko z wadą słuchu, zaburzenie przetwarzania słuchowego, mowa bezdźwięczna" logopedzi - wieloletni praktycy, zamieszczają szereg przemyślanych, przydatnych kart pracy - dzięki zróżnicowanej trudności każde dziecko - przy pomocy rodziców lub logopedy - będzie mogło znaleźć odpowiedni materiał dla siebie. Materiał jest podzielony na 3 części. Dzięki temu dostajecie Państwo w swoje ręce praktyczną, narzędziową pomoc w codziennej pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 361466 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 344369 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trudności w pisaniu : poziom graficzny pisma / Aneta Domagała. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2023. - 222 strony : ilustracje ; 25 cm.
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia na stronach 202-206. Indeks.
"Książka Anety Domagały "Trudności w pisaniu : poziom graficzny pisma" to ważna publikacja skierowana do środowiska edukacyjno-diagnostyczno-terapeutycznego. Przedstawiona w niej systematyczna charakterystyka zjawisk oraz nowo opracowane narzędzie "Karta oceny poziomu graficznego pisma z rejestrem symptomów trudności grafomotorycznych" zapewne okażą się przydatne dla specjalistów (logopedów, pedagogów, psychologów), w szczególności zaś dla nauczycieli (przede wszystkim nauczania początkowego oraz polonistów), pomagających uczniom szkół podstawowych w opanowaniu umiejętności pisania. Książka zainteresuje także studentów logopedii, psychologii, pedagogiki oraz pracowników nauki, których przedmiotem badań są sprawności grafomotoryczne i zaburzenia w ich rozwoju. Autorka ukazała w logopedycznej perspektywie badawczej istotne problemy w opanowaniu umiejętności pisania obserwowane w sferze grafomotoryki, wnikliwie analizując niepożądane zjawiska, udokumentowane licznymi przykładami zgromadzonymi w toku badań uczniów szkół podstawowych, a także wskazując sposoby postępowania z wykorzystaniem różnych procedur diagnostycznych." (z recenzji dr hab. Urszuli Mireckiej, em. prof. UMCS)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 393795 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Building communication and independence for children across the autism spectrum : strategies to address minimal language, echolalia and behavior.
Bibliografia, netografia na stronach 213-215. Indeks.
Książka pomoże logopedom, terapeutom, nauczycielom i rodzicom dzieci z autyzmem.
Nie ma dwojga takich samych dzieci z autyzmem – trudności związane z komunikacją przejawiane przez osoby ze spektrum autyzmu mogą być bardzo różnorodne. Aby zapewnić dziecku odpowiednie wsparcie, przede wszystkim należy trafnie rozpoznać, jakie umiejętności są dla niego osiągalne na danym etapie rozwoju oraz będą przydatne w codziennym życiu – zarówno w dzieciństwie, jak i później, kiedy dorośnie. Niniejsza książka pomoże logopedom, terapeutom, nauczycielom i rodzicom dzieci z autyzmem dostosować sposób postępowania do osoby.
Autorka dzieli się ekspercką wiedzą zgromadzoną podczas wieloletniej pracy z osobami ze spektrum autyzmu. Dzięki przedstawieniu przypadków chłopców i dziewczynek na różnych etapach rozwoju mowy czytelnik łatwiej określi, jakie cele i strategie będą najkorzystniejsze dla konkretnego dziecka: - niemówiącego - posługującego się umiarkowanie funkcjonalną mową - przejawiającego echolalię - z wysoko rozwiniętą mową i bogatym słownictwem, ale mającego trudności z uchwyceniem metafor językowych, zrozumieniem intencji rozmówcy lub interpretacją usłyszanych żartów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 382542 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Â Graûsâ, â Včusâ)
Симпатичний хлопчик Бодьо стане улюбленим товаришем вашої дитини під час її перших кроків у навчанні мови
У ній зосереджено увагу передусім на звуконаслідувальних словах і голосних звуках, які вимовляють уже однорічні діти. Видання також рекомендоване для роботи з трохи старшими дітьми, що затримуються в розвитку мовлення.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 32525 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Â Graûsâ, â Včusâ)
Finansowanie tłumaczenia: Instytut Książki (Kraków)
Познайомтеся з Бодем и его веселою родиною та проведіть Із ними канікули в горах!
Симпатичний хлопчик Бодьо стані Улюблений іншому Вашої дитини во время ее дерло кроків у навчанні мови...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 32524 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Pucio mówi pierwsze słowa" 2017.
Der kleine Moritz lernt seine ersten Worte. Alle Gegenstände, Tätigkeiten, Situationen und Tiere werden in diesem Pappbilderbuch lautmalerisch begleitet: Die Suppe macht "Blupp Blupp", "Ham" bedeutet essen und "Tipp Tapp" rennen. Die polnische Logopädin Marta Galewska-Kustra will damit eine therapeutische Hilfe für Kinder mit verzögerter Sprachentwicklung geben, und zudem ein Bilderbuch liefern, mit dem Eltern Kinder zum Sprechen ermuntern. Die Illustrationen von Joanna Klos zeigen Alltagsszenen in warmen gedämpften Tönen und laden zum Entdecken ein. Eine Geschichte im eigentlichen Sinne wird dabei nicht erzählt, vielmehr werden die "Vokabeln" in Szene gesetzt. Ob tatsächlich ein lautmalerisches "Ruckediku", "Tatü Tata" oder "Knurps Knurps" den Kindern vermittelt werden soll, ist sicher aus entwicklungspsychologischer Sicht umstritten. Viele Bilderbücher eignen sich, um mit Kindern ins Gespräch zu kommen und können altersgemäß angepasst werden, indem nur einzelne Tätigkeiten oder Dinge benannt werden.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 930-93 dz (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 381670 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej