Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(34)
Forma i typ
Książki
(34)
Poradniki i przewodniki
(12)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(7)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(22)
wypożyczone
(8)
nieokreślona
(3)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(32)
Biblioteka Obcojęzyczna
(1)
Czytelnia BG
(1)
Autor
Pisula Ewa (1964- )
(3)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
Grandin Temple (1947- )
(2)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Tammet Daniel (1979- )
(2)
Baron-Cohen Simon (1958- )
(1)
Budzińska Anna (psycholog)
(1)
Burgess Rebecca
(1)
Byłów Katarzyna
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Castellon Siena (2003- )
(1)
Chawziuk Tadeusz
(1)
Crowder Amanda K
(1)
Czechowska Justyna (1979- )
(1)
Elsenraat Tracy
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Faherty Catherine
(1)
Field Elizabeth Ives
(1)
Furgał Ewa (1979- )
(1)
Hull Robert
(1)
Jakś Joanna
(1)
Jurewicz Joanna (1962- )
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kanar Mirosława
(1)
Kaufman Raun K. (1973- )
(1)
Kmiecik Anna M
(1)
Krzysztofik Karolina (psycholog)
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Leśnik Aleksandra
(1)
Liszka-Drążkiewicz Agnieszka
(1)
Lynch Christopher
(1)
Lyte Kaufman Samahria
(1)
Marsh Wendela Whitcomb
(1)
May Katherine
(1)
Moore Debra
(1)
Nannery Larry
(1)
Nannery Sarah
(1)
Nerenberg Jenara
(1)
Nowak-Młynikowska Agnieszka
(1)
Oszczęda Aleksandra (1963- )
(1)
Phifer Lisa Weed
(1)
Pietrzyk Karol
(1)
Podgórska-Jachnik Dorota
(1)
Poznański Adam
(1)
Prokopiak Anna
(1)
Remus-Duda Joanna
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Shaul Joel
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Składanowska Kinga
(1)
Solecka-Nowak Dominika
(1)
Szubrycht Monika
(1)
Tucker Sandra
(1)
Twardowska Sabina
(1)
Törnvall Clara
(1)
Wilde Kate
(1)
Winciorek Agnieszka
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Wojciechowska Aneta (pedagog)
(1)
Wojtkiewicz Anita
(1)
Ławicka Joanna
(1)
Żabiński Dawid
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(31)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(34)
Kraj wydania
Polska
(33)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(33)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(11)
9-13 lat
(4)
6-8 lat
(3)
Dzieci
(3)
Nauczyciele
(3)
Psychoterapeuci
(3)
14-17 lat
(2)
Psycholodzy
(2)
Dziewczęta
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzież
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(3)
Literatura polska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Kobieta
(6626)
Język angielski
(3431)
Rodzina
(3365)
Język niemiecki
(3174)
Relacje międzyludzkie
(3077)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(-)
II wojna światowa (1939-1945)
(2767)
Płyty gramofonowe
(2615)
Przyjaźń
(2594)
Tajemnica
(2245)
Film fabularny
(2183)
Muzyka rozrywkowa
(2118)
Miłość
(2110)
Żydzi
(2036)
Literatura polska
(2003)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1995)
Śledztwo i dochodzenie
(1960)
Powieść polska
(1946)
Życie codzienne
(1900)
Pisarze polscy
(1872)
Zabójstwo
(1864)
Dzieci
(1727)
Muzyka rozrywkowa polska
(1715)
Polacy za granicą
(1591)
Mężczyzna
(1556)
Kościoły i kaplice
(1490)
Wojsko
(1454)
Kultura
(1432)
Język polski
(1345)
Filozofia
(1323)
Politycy
(1277)
Zamki i pałace
(1267)
Tematy i motywy
(1260)
Historia
(1259)
Powieść amerykańska - 20 w.
(1246)
Policjanci
(1241)
Polityka
(1224)
Podróże
(1219)
Dziewczęta
(1184)
Nastolatki
(1117)
Małżeństwo
(1097)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1087)
Władcy
(1074)
Powieść angielska
(1062)
Magia
(1060)
Sztuka
(1051)
Zwierzęta
(1048)
Literatura
(1045)
Uczucia
(1041)
Jazz
(1025)
Dramat filmowy
(1017)
Trudne sytuacje życiowe
(997)
Film amerykański
(995)
Literatura niemiecka
(975)
Rodzeństwo
(972)
Język angielski - podręcznik
(966)
Dziennikarze
(945)
PRL
(914)
Polityka międzynarodowa
(914)
Powieść amerykańska
(910)
Powieść angielska - 20 w.
(889)
Kościół katolicki
(876)
Poezja polska - 20 w.
(867)
Wielkanoc
(865)
Holokaust
(853)
Rock
(853)
Muzyka polska
(852)
Sekrety rodzinne
(843)
Społeczeństwo
(841)
Powieść francuska
(833)
Sztuka polska
(813)
Ludzie a zwierzęta
(783)
Osoby zaginione
(778)
Duchowieństwo katolickie
(770)
Młodzież
(765)
Arystokracja
(757)
Boże Narodzenie
(753)
Śmierć
(736)
Przestępczość zorganizowana
(716)
Wojna
(708)
Relacja romantyczna
(707)
Gramatyka
(704)
Matki i córki
(694)
Teatr polski
(691)
Pisarze
(683)
Chłopcy
(678)
Język francuski
(675)
Poszukiwania zaginionych
(672)
Literatura austriacka
(664)
I wojna światowa (1914-1918)
(662)
Nauka
(660)
Samorealizacja
(654)
Obyczaje i zwyczaje
(651)
Polacy
(640)
Budownictwo miejskie
(636)
Film obyczajowy
(631)
Miasta
(630)
Psy
(619)
Świadomość społeczna
(612)
Wybory życiowe
(611)
Uprowadzenie
(607)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gatunek
Poradnik
(14)
Opracowanie
(6)
Pamiętniki i wspomnienia
(3)
Autobiografia
(2)
Książka do wypełniania
(2)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Autograf
(1)
Biografia
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dedykacje
(1)
Esej
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Podręcznik
(1)
Powieść
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Raport z badań
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(27)
Medycyna i zdrowie
(10)
Edukacja i pedagogika
(7)
Językoznawstwo
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
34 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The pattern seekers, 2020.
Indeksy.
Simon Baron-Cohen, psycholog z Uniwersytetu w Cambridge, od kilkudziesięciu lat prowadzi badania autyzmu i zgłębia psychologiczne spektrum ludzkiego myślenia, którego wszyscy doświadczamy. W książce "Poszukiwacze wzorów" Baron-Cohen przekonuje, że autyzm odegrał równie ważną rolę w historii naszej kreatywności i kultury, jak opanowanie ognia. Baron-Cohen twierdzi, że ludzie z autyzmem odgrywają decydującą rolę w rozwoju ludzkości już od siedemdziesięciu tysięcy lat, od powstania pierwszych narzędzi po rewolucję cyfrową. W jaki sposób? Otóż geny, które wywołują autyzm, umożliwiają również poszukiwanie wzorów będące istotą ludzkiej wynalazczości. Autyści płacą jednak za te zdolności nader wysoką cenę w postaci trudności społecznych, a często również problemów medycznych, dlatego Baron-Cohen apeluje, abyśmy wspierali i honorowali ludzi z autyzmem zarówno w ich ułomnościach, jak i w ich triumfach. Książka "Poszukiwacze wzorów" nie jest tylko opisem nowej teorii ludzkiej cywilizacji, lecz także wezwaniem do refleksji nad tym, jak społeczeństwo traktuje tych, którzy myślą inaczej.
Simon Baron-Cohen jest profesorem psychopatologii rozwojowej na Uniwersytecie w Cambridge i wykładowcą w tamtejszym Trinity College. Kieruje Centrum Badań Autyzmu w Cambridge (autismresearchcentre.com). Ukończył studia w dziedzinie nauk o człowieku w New College na Oxfordzie, a następnie uzyskał tytuł doktora psychologii w University College London oraz tytuł Master of Philosophy w dziedzinie psychologii klinicznej w Instytucie Psychiatrii w Londynie. Jest autorem bestsellerowej książki "Teoria zła : o empatii i genezie okrucieństwa".
"Książka "Poszukiwacze wzorów" wnosi istotny wkład w literaturę naukową dotyczącą neuroróżnorodności. Simon Baron-Cohen przygląda się neuroróżnorodności przez pryzmat ludzkich cech, a jego podejście jest odświeżająco różne od współczesnych ujęć autyzmu oraz innych zaburzeń rozwojowych. Choć te zaburzenia istnieją naprawdę, Baron-Cohen umieszcza je w kontekście ewolucyjnym, przyglądając się cechom, które są z nimi powiązane. Autor od lat występuje w imieniu osób z autyzmem i jest orędownikiem neuroróżnorodności, a jego skłaniająca do refleksji książka z pewnością wywoła ożywioną dyskusję." (John Robinson, autor książki "Look Me in the Eye")
"Nader rzadko napotykamy zaskakującą nową ideę, która wyjaśnia ważne zjawisko. Rozważania Simona Barona-Cohena na temat abstrakcyjnego poszukiwania wzorów w rozwoju ludzkości są jedną z takich idei. Ta książka rzuca światło na jedną z najbardziej niezwykłych cech naszego gatunku, celebruje różnorodność poznawczą i niejako wbrew swojej tematyce jest pełna empatii i wglądu." (Steven Pinker, profesor psychologii na Uniwersytecie Harvarda, autor książki "Tabula rasa : spory o naturę ludzką")
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 366870 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 177-191.
Chciałbym, aby ta książka przyczyniła się do podjęcia szerokiej dyskusji nie tylko nad uświadomieniem nam, czym jest autyzm. Przede wszystkim konieczne jest dokonanie zmiany zakresu pola widzenia i odejście od przeliczania ilości autyzmu w autyzmie na rzecz postrzegania osoby z zaburzeniem ze spektrum autyzmu jako członka naszego społeczeństwa, mającego takie same prawa jak inni ludzie, którzy często określani są jako neurotypowi. Podjęcie dyskusji i wprowadzenie zmian są konieczne, chociaż zdaję sobie sprawę, że opór społeczny, brak najnowszej wiedzy i prowadzenia badań na poziomie światowym (w tym netnografii) mogą być trudne do przezwyciężenia. Niemniej pierwszy krok został uczyniony. Poznanie osób z ZSA dzięki ich przekazowi otworzyło drogę nie tylko do dokonywania opisu ich stanów wewnętrznych, zmysłowych odczuć, budowania świadomości, ale także do zrozumienia wizji innego odbioru świata i tworzenia na tym podłożu. Otwarcie się na ich doznania zmysłowe uświadamia, jak ich odbiór jest zwizualizowany. Jak to samo doznanie może być w różnoraki sposób odbierane i wzorcujące. (Od Autora)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 366033 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Metody i techniki stosowanej analizy zachowania.
Bibliografia, netografia na stronach 276-279.
Wczesna diagnoza i jak najszybsze rozpoczęcie skutecznej terapii mogą znacząco wpłynąć na funkcjonowanie dziecka z autyzmem oraz całej jego rodziny. Dają niepowtarzalną szansę na godne i samodzielne życie.
W przypadku zaburzeń ze spektrum autyzmu kluczowa jest terapia o udowodnionej naukowo skuteczności - stosowana analiza zachowania, zwana też terapią behawioralną. Autorka, specjalistka z wieloletnim doświadczeniem, szczegółowo omawia praktyczne kwestie związane z kolejnymi etapami terapii. Wyjaśnia, jak stworzyć zindywidualizowany system motywacyjny, jakie techniki terapeutyczne najlepiej stosować, jak ocenić i rozwijać sfery deficytowe oraz jakie programy wprowadzać, w miarę jak dziecko robi postępy. Wskazuje konkretne metody radzenia sobie z zachowaniami utrudniającymi naukę i codzienne funkcjonowanie. Podkreśla również wagę odpowiedniej organizacji przestrzeni terapeutycznej i zaangażowania rodziców w proces terapii, tak aby stał się stylem życia rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 364980 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The Spectrum Girl's Survival Guide", 2020.
Bibliografia na stronach 243-244.
Na temat autyzmu i zespołu Aspergera napisano wiele książek, jednak w większości skierowane są do osób neurotypowych albo ich autorami są autystyczni dorośli, którzy dzieciństwo i okres nastoletni mają dawno za sobą. Niezbędnik dziewczyny ze spektrum to poradnik dla autystycznej dziewczyny napisany przez inną autystyczną dziewczynę - osobę, która wie, jak to jest być nastolatką w czasach Snapchata, Instagrama, WhatsAppa, YouTube’a i selfików, i dobrze to rozumie.
Czytelniczki znajdą tu mnóstwo życiowych porad oraz wszelkie narzędzia, dzięki którym rozkwitną i łatwiej osiągną w życiu to, czego pragną. Praktyczne wskazówki dotyczące przyjaźni, randek, szkoły, postrzegania ciała i stawiania własnych granic, a także dbania o zdrowie fizyczne i psychiczne zostały opracowane przez Sienę Castellon - uhonorowaną nagrodami rzeczniczkę neuroróżnorodności - na podstawie jej własnych doświadczeń. Dzięki nim przezwyciężysz każdą napotkaną trudność!
Książka została napisana z myślą o dziewczynach ze spektrum autyzmu w wieku 12-20 lat, ale cieszy się popularnością także wśród starszych autystek oraz chłopaków ze spektrum. Niezbędnik będzie też przystępnym źródłem informacji dla rodziców, rodzeństwa i przyjaciół osób z autyzmem, ich nauczycieli, terapeutów oraz wszystkich zainteresowanych zagadnieniem neuroróżnorodności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 375712 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Building communication and independence for children across the autism spectrum : strategies to address minimal language, echolalia and behavior.
Bibliografia, netografia na stronach 213-215. Indeks.
Książka pomoże logopedom, terapeutom, nauczycielom i rodzicom dzieci z autyzmem.
Nie ma dwojga takich samych dzieci z autyzmem – trudności związane z komunikacją przejawiane przez osoby ze spektrum autyzmu mogą być bardzo różnorodne. Aby zapewnić dziecku odpowiednie wsparcie, przede wszystkim należy trafnie rozpoznać, jakie umiejętności są dla niego osiągalne na danym etapie rozwoju oraz będą przydatne w codziennym życiu – zarówno w dzieciństwie, jak i później, kiedy dorośnie. Niniejsza książka pomoże logopedom, terapeutom, nauczycielom i rodzicom dzieci z autyzmem dostosować sposób postępowania do osoby.
Autorka dzieli się ekspercką wiedzą zgromadzoną podczas wieloletniej pracy z osobami ze spektrum autyzmu. Dzięki przedstawieniu przypadków chłopców i dziewczynek na różnych etapach rozwoju mowy czytelnik łatwiej określi, jakie cele i strategie będą najkorzystniejsze dla konkretnego dziecka: - niemówiącego - posługującego się umiarkowanie funkcjonalną mową - przejawiającego echolalię - z wysoko rozwiniętą mową i bogatym słownictwem, ale mającego trudności z uchwyceniem metafor językowych, zrozumieniem intencji rozmówcy lub interpretacją usłyszanych żartów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 382542 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autentyczna w spektrum / [tekst:] Ewa Furgał ; [ilustracje: Sabina Twardowska]. - Wydanie I. - Warszawa : Buchmann, 2023. - 236, [4] strony : ilustracje ; 21 cm.
Na okładce: Jak odnalazłam siebie w spektrum autyzmu.
Książka z autografem Autorki.
Egzemplarz z autografem Autorki i dedykacją dla czytelników WBP w Opolu.
Bibliografie przy niektórych rozdziałach.
Temat kobiecego autyzmu jest nadal czymś zagadkowym i tajemniczym. Dla wielu wręcz nieistniejącym, ponieważ to słowo w powszechnym wyobrażeniu zarezerwowane jest dla chłopców. Badania pokazują, że w porównaniu do dziewczynek diagnozowani są oni aż cztery razy częściej. Co za tym idzie, cztery razy częściej mogą liczyć na otrzymanie profesjonalnej pomocy oraz wsparcia. Ewa Furgał diagnozę dostała już jako dorosła kobieta. Jej przypadek nie jest odosobniony, w ostatnim czasie swoje „nieneurotypowe coming outy” zrobiła m.in. Natalia Fiedorczuk czy Joanna Erbel.
"Autentyczna w spektrum" to książka, która poprowadzi cię do diagnozy, pozwoli oswoić świat po diagnozie i dokładnie wytłumaczy na czym polega kobiece oblicze autyzmu. Ten poradnik jest po to, żeby cię wesprzeć. Jeśli masz myśli, że możesz być w spektrum autyzmu, chcesz się dowiedzieć, jesteś w trakcie diagnozy lub zaraz po, znajdziesz w tej książce informacje, które poprowadzą cię dalej. Oczywiście nie ma jednej drogi. Możesz coś dla siebie wybrać spośród treści zaproponowanych w tej książce, możesz przeczytać i stwierdzić „chcę inaczej”. Cokolwiek zdecydujesz, bądź dla siebie życzliwa i wyrozumiała. Pamiętaj, że ty wiesz najlepiej. Nie psycholog, nie psychoterapeutka, nie psychiatra ani nie autorka poradnika. To ty jesteś ekspertką od swojego życia.
„Poczuć się sobą i u siebie - to bezcenna rzecz, zwłaszcza, gdy czujesz się we własnym życiu trochę obca. Ewa opowiada o swojej własnej drodze, przy okazji proponując rady - nie kategorycznie, raczej pod rozwagę, łagodnie. Ta nieduża książka to "poradnik bez presji" - historie i wskazówki, które pomagają zadać sobie właściwe pytania i znaleźć własne odpowiedzi przy diagnozie spektrum autyzmu w wieku dorosłym.” (Olga Drenda)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 383728 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 321-337. Indeks.
Światowej sławy autorka i osoba autystyczna Temple Grandin oraz psycholożka Debra Moore przedstawiają dziewięć sposobów wspierania dzieci i nastolatków w spektrum autyzmu. Temple Grandin dzieli się swoim osobistym doświadczeniem i historiami opowiadanymi przez szukających jej wsparcia rodziców i specjalistów, a Debra Moore wykorzystuje doświadczenie psychologa, pracującego od wielu lat z dziećmi i nastolatkami w spektrum oraz ich opiekunami. I to właśnie do tej grupy skierowany jest Autyzm. Przewodnik. Nauczyciele, pedagodzy specjalni, psycholodzy, terapeuci zajęciowi, logopedzi, a przede wszystkim rodzice dzieci i nastolatków w spektrum znajdą w książce wiele przykładów i porad oraz szczegółowo opisane sposoby wsparcia. Listy pytań pomocniczych i krótkie streszczenia porad ułatwiają wprowadzenie tych metod w życie. Żadne dziecko nie może pokonać drogi do dorosłości samotnie. Pedagodzy, rodzice i terapeuci są wzorcami, kibicami i przewodnikami. To dary, które możemy przekazać każdemu dziecku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 377525 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pod lodem / Joanna Jurewicz. - Warszawa : Linia, 2023. - 115, [1] strona ; 19 cm.
(Biała Plama)
Co znajdziecie Pod lodem? Przerażoną osobę, która język drzew rozumie lepiej niż ludzki. Samotność, ciągłą zimę i wieczne długi. Zachwyt nad lataniem i wspomnienia z dzieciństwa. Szklane kulki, smyczki, gwiazdy i LAS. Piękna opowieść pozwalająca zrozumieć, jak wygląda życie osoby w spektrum autyzmu, która według neurotypowych standardów świetnie sobie radzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 386394 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Dla profesjonalistów, praktyków, studentów pedagogiki specjalnej, psychologii, logopedii i audiofonologii.
"Praca dotyczy bardzo istotnej i doniosłej społecznie problematyki, jaką stanowi prezentacja rozmaitych form wspomagania procesu komunikacji osób z autystycznym spektrum zaburzeń (ASD). Autorzy wykorzystali z jednej strony aktualne dane z literatury sięgając do prac wybitnych badaczy zamieszczonych w publikacjach książkowych oraz czasopismach o znaczeniu i zasięgu międzynarodowym. Obszerna monografia wychodzi na przeciw pilnym potrzebom związanym z udostępnianiem najnowszych informacji w zakresie rozwijania zdolności porozumiewania się, ze szczególnym uwzględnieniem procesu edukacyjnego dzieci i młodzieży z ASD. Zawarte w książce rozdziały, odznaczają się wysokim poziomem profesjonalizmu i mogą stanowić niewątpliwie cenne źródło wiedzy oraz inspiracji dla czytelników. Ukazanie się tej książki pozwoli czytelnikom zapoznać się z wieloma różnorodnymi i często wypróbowanymi podejściami i metodami związanymi z diagnozą trudności komunikacyjnych i oddziaływaniami pozwalającymi je zmniejszyć lub im zapobiegać u dzieci z ASD. Lekturę ocenianej publikacji można polecić zarówno profesjonalistom jaki praktykom, a także studentom takich kierunków jak pedagogika specjalna, psychologia, logopedia, audiofonologia. Myślę, że także rodzice tej grupy dzieci będą zainteresowani tymi koncepcjami i propozycjami, jakie stanowią przedmiot rozważań omawianej publikacji." (z recenzji profesora Tadeusza Gałkowskiego)
"Odczytanie i zrozumienie komunikatów dziecka daje szansę na wprowadzenie alternatywnych i wspomagających form terapii. Książka jest dziełem wielu autorów - naukowców i praktyków. Jest ona cennym wkładem do badań nad budowaniem takich form postępowania terapeutycznego, które umożliwią dziecku autystycznemu komunikację społeczną. Prezentowane formy pracy z dzieckiem i jego otoczeniem budzą nadzieję na zbudowanie drogi, która umożliwi dziecku autystycznemu odnalezienie się w środowisku społecznym. Książka winna być podstawowym źródłem wiedzy dla wszystkich terapeutów pracujących z dziećmi z deficytami rozwojowymi." (prof. Hanna Jaklewicz)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378807 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 155-167.
Publikacja została dofinansowana przez Uniwersytet Zielonogórski
W książce podjęto problem źródeł wiedzy o sobie, znaczenia diagnozy oraz oddziaływań terapeutycznych z perspektywy osób w spektrum autyzmu. O tych ważnych kwe­stiach związanych z tożsamością człowieka autorzy piszą używając słów wypowiedzianych przez osoby neuroatypowe, a tak­że prezentują ich przemyślenia oraz wskazówki dotyczące różnych form wsparcia. Pierwsza i druga część książki zostały ukierunkowane na ukazanie szerokiej perspek­tywy dotyczącej spektrum autyzmu oraz na ustalenia termino­logiczne dotyczące samowiedzy, jej źródeł, a także etapów rozwoju wiedzy o sobie. W części metodologicznej uzasadniono wybór paradygma­tu interpretatywnego, a także opisano przyjętą fenomenogra­ficzną perspektywę opracowania materiału badawczego. Kolejne części książki odpowiadają na problemy badawcze oraz ukazują źró­dła samowiedzy, znaczenie diagnozy spektrum autyzmu, a także rolę oddziaływań psychoedukacyjnych dla wiedzy o sobie doro­słych osób neuroatypowych. Pracę kończy syntetyczne ujęcie uzyskanych wyników badań w kontekście dotychczasowych ustaleń na temat samowiedzy osób ze spektrum autyzmu, a także rekomendacje dla praktyki. Książka polecana jest pedagogom, psychologom, socjologom,a także osobom w spektrum autyzmu i ich rodzicom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 393738 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 415-425.
Program Son-Rise, który pomógł rodzinom na całym świecie Poruszająca historia Rauna Kaufmana, który został zdiagnozowany przez ekspertów jako dziecko w spektrum autyzmu o IQ poniżej 30. Lata później Raun ukończył studia z zakresu Etyki Biomedycznej na Uniwersytecie Browna i stał się najlepszym dowodem na to, że wyjście z autyzmu jest możliwe. Kaufman opisuje program Son-Rise opracowany przez swoich rodziców. W jego książce znajdziesz: przełomowe informacje i zasady, dzięki którym każdy rodzic ma szansę dotrzeć do swojego dziecka i nawiązać z nim porozumienie; wyjątkowe metody oparte na bezpieczeństwie emocjonalnym, pomagające stworzyć dziecku z autyzmem przestrzeń, w której może powoli otwierać się na innych i nawiązywać społeczne relacje; sposoby pracy, które przystosowują dzieci w spektrum autyzmu do przebywania wśród ludzi i tworzą grunt pod budowanie w nich pewności siebie; strategie, dzięki którym zniwelowanie stresu, strachu i poczucia wyobcowania u dziecka staje się proste i dostępne dla rodziców, opiekunów i osób pracujących z osobami w spektrum autyzmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 381550, 381551 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia, netografia na stronach 183-210.
Dlaa: terapeutów, nauczycieli, rodziców i członków rodzin dzieci z ASD, a także studentów psychologii, pedagogiki i logopedii.
Finansowanie: Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Streszczenie w języku angielskim.
Celem podjętych w książce analiz jest scharakteryzowanie wzorców zróżnicowania nasilenia poszczególnych symptomów zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) poprzez poziom reaktywności sensorycznej i poziom rozwoju teorii umysłu. Opis tych wzorców pozwala na sformułowanie propozycji uporządkowania oddziaływań terapeutycznych dla dzieci z ASD. Publikacja zawiera także historyczne i aktualne koncepcje wyjaśniające genezę i przebieg ASD, przebieg i rozwój procesów przetwarzania sensorycznego oraz rozwój teorii umysłu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376015 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drugie miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 431-484.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Książka jest wynikiem współpracy różnych specjalistów: głównie logopedów, ale także psychologów, pedagogów specjalnych i lekarzy. Są oni nie tylko badaczami zaburzenia ze spektrum autyzmu, ale także praktykami (diagnostami i terapeutami), którzy na co dzień pracują z dziećmi z zaburzeniami o różnym patomechanizmie. W publikacji opisano dostępne na polskim rynku narzędzia (w tym również autorskie), które można wykorzystywać podczas diagnozowania logopedycznego.
Recenzowana praca w sposób kompleksowy porusza problematykę diagnozowania trudności w obszarze komunikacji oraz wspierania rozwoju w tym zakresie u małych dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ang. autism spectrum disorders, ASD). Na polskim rynku wydawniczym problematyka ta jest wciąż reprezentowana w niewielkim, niewystarczającym stopniu. […] Biorąc pod uwagę rolę diagnozy i terapii logopedycznej we wspieraniu osób z ASD, należy tę rozbudowaną, wielowątkową, przygotowaną z dużą erudycją i znajomością rzeczy propozycję wydawniczą powitać z uznaniem i radością. […] Z książki będą mogli skorzystać przede wszystkim logopedzi, ale także wielu innych profesjonalistów pracujących z dziećmi z ASD. (Z recenzji prof. dr hab. Ewy Pisuli)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 364264 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spektrum)
Dla dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu zwykłe codzienne sytuacje w szkole czy w domu często stanowią nieustające źródło lęku. To on jest jedną z przyczyn gniewu, frustracji, a nawet agresji. Negatywnie wpływa też na umiejętności społeczne dziecka, jego zdolności zapamiętywania i koncentrację. Czy można temu zaradzić?
Poradnik "Lęk u dzieci ze spektrum autyzmu" stanowi wsparcie dla rodziców, nauczycieli i terapeutów w pracy nad opanowaniem lęku. Jest również pomocny w łagodzeniu jego skutków i odblokowywaniu potencjału drzemiącego w młodym człowieku.
Christopher Lynch, psycholog kliniczny z ponaddwudziestoletnią praktyką, w przystępny sposób tłumaczy, jak rozpoznać, czy dziecko odczuwa lęk, oraz wyjaśnia, jakie sytuacje powodują jego nasilenie. Autor szczegółowo omawia pięć głównych czynników będących źródłem lęku. Praktyczne zalecenia, które proponuje w każdym rozdziale, pomagają dziecku uspokoić ciało i umysł oraz uczą umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 366894 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spektrum autyzmu i Stosowana Analiza Potrzeb / Joanna Jakś, Joanna Ławicka, Aleksandra Oszczęda. - Wydanie pierwsze. - Wrocław ; [Opole] : Fundacja Prodeste, 2023. - 222, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Nazwa pierwszej autorki wyróżniona typograficznie. Drugie miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Bibliografia na stronach 217-[223].
„W niniejszej lekturze spotkasz się z tematyką dotyczącą rozwoju w spektrum autyzmu, a także potrzeb. Te dwa zagadnienia - rozwój i potrzeby - stanowią oś kształtowania się osobowości człowieka. Zdrowy rozwój może dokonywać się wyłącznie w sprzyjającym otoczeniu społecznym, w którym osoby bliskie potrafią wzajemnie odpowiadać na swoje potrzeby. W tak trudnych czasach jak dzisiejsze, w cieniu następstw pandemii Covid-19, szczególnie warto pochylić się nad tą kwestią, ponieważ bardzo potrzebujemy ludzi o zdrowej psychice, których rozwój dokonał się w oparciu o budowanie bezpiecznych więzi. Dziękuję, że tu jesteś". Ruszamy dalej! Asia Jakś
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 393828 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 293-295.
Książka Samodzielne życie z autyzmem to poradnik przeznaczony dla nastolatków i młodych dorosłych ze spektrum autyzmu, którzy przygotowują się do nowych wyzwań codzienności. Publikacja przyda się także czytelnikom w średnim wieku i starszym, którzy mają trudności w odczytywaniu niewerbalnych sygnałów społecznych, niezależnie od tego, czy otrzymali oni diagnozę, czy też nie. Osoby z ASD znajdą tu przystępny zestaw wskazówek, dzięki którym zadania dorosłego życia będą o wiele łatwiejsze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 368490 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The electricity of every living thing : a woman's walk in the wild to find her way home.
Książka dla wszystkich, którzy czasem czują się trochę dziwni. Debiutancka książka autorki bestsellerowego "Zimowania".
Katherine zmaga się z nadmiarem bodźców i zadań, żyje w nieustannym pędzie… Nawet drobiazg wyprowadza ją z równowagi, a dotyk drugiej osoby - choćby najbliższej - jest nie do wytrzymania. W końcu czuje, że tego wszystkiego jest po prostu zbyt wiele. To moment przesilenia. Aby na nowo odnaleźć siebie, wyrusza w drogę najdłuższym, wymagającym siły i hartu ducha szlakiem wzdłuż wybrzeża Wielkiej Brytanii. Brnąc przez błoto i kamienie, walcząc z własnymi ograniczeniami, zaczyna rozumieć, skąd bierze się jej poczucie niedopasowania. Ale czy na pewno chce się dopasować? A co, jeśli to wcale nie będzie dla niej najlepsze?
"Przesilenie" jest jak rozumiejąca przyjaciółka, która pomaga lepiej zadbać o siebie i z czułością wspiera w procesie samoakceptacji. Opowieść będąca afirmacją życia w czystej postaci. Pomaga zaprowadzić ład w naszych niespokojnych umysłach. Ta książka uczy, jak odnaleźć własny rytm i w pełni mu się poddać, zamiast dopasowywać się do życia, jakie odpowiada innym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 377999 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Twoje Poradniki)
Nietypowy przewodnik po neurotypowym świecie komunikacji międzyludzkiej Small talk, białe kłamstwa, aluzje, komunikaty niewerbalne, niepisane zasady i opanowujące myśli pytanie: „Co teraz powiedzieć?” - to tylko niektóre z elementów codzienności, które dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu stanowią nie lada wyzwanie. Sarah Nannery doskonale je rozumie. Już jako dorosła kobieta usłyszała diagnozę, która wyjaśniła jej trudności w komunikacji interpersonalnej, z jakimi zmagała się przez lata. Choć spektrum autyzmu skomplikowało jej karierę naukową i zawodową, a także relacje z najbliższymi, nie zamknęło jej drogi do spełnienia się w roli zarówno specjalistki ds. rozwoju dużych organizacji, jak i szczęśliwej żony oraz mamy. Dzięki cierpliwemu wsparciu swojego męża Larry’ego krok po kroku wypracowała strategie radzenia sobie z trudnościami komunikacyjnymi i opracowała szczegółowy ich opis, z którego skorzystać mogą nie tylko osoby zmagające się z zespołem Aspergera i innymi zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Książka podpowiada wiele rozwiązań, które można wykorzystać w codziennym życiu z osobami z autyzmem. Polecam ją także jako wartościowe opracowanie dla profesjonalistów zajmujących się problematyką autyzmu. Jan Reszkiewicz, kierownik warsztatów terapii zajęciowej przy Fundacji Pomocy Osobom z Autyzmem MADA
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373426 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 241-253.
Książka ma na celu wzmocnienie kobiet, które mają głębokie poczucie tego, że są „inne”, lecz do tej pory nie wiedziały, że związane jest to z ich neuroodmiennością. Przywołując rozmowy z osobami w spektrum autyzmu, z ADHD, synestezją, „zaburzeniem” przetwarzania sensorycznego i osobami wysoko wrażliwymi, Nerenberg rozwiewa powszechne mity na temat różnic neurorozwojowych i pokazuje, w jaki sposób mogą objawiać się u kobiet. Wykorzystuje do tego perspektywę neuroróżnorodności, która odchodzi od podejścia dzielącego mózgi na „normalne” i „odstające od normy” na rzecz rozpoznania bogactwa ludzkiej neurorozwojowej różnorodności. Pełna praktycznych wskazówek, dzięki którym kobiety neuroodmienne będą mogły łatwiej odnaleźć się w miejscu pracy, w relacjach i w domu, książka prezentuje wytyczne, dzięki którym możemy wspierać neuroróżnorodność i tworzyć lepsze jutro dla nas wszystkich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 393370 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Miejsce i rok wydania na podstawie serwisu e-ISBN. Okładka wliczona w paginację. Oprawa spiralna.
Polskie wydanie "CBT TOOLBOX" - najpopularniejszej na świecie książki terapeutycznej dla dzieci i młodzieży pojawia się wreszcie w Polsce w kolorowej, udoskonalonej odsłonie i przytulnym stylu hygge. Potrzeba jest matką wynalazku. Podręcznik ten jest źródłem wiarygodnych i rzetelnych ćwiczeń psychologicznych - owocem wieloletniego doświadczenia psychologów, pedagogów i terapeutów. Udało im się stworzyć wspaniałe narzędzie, które odpowiada na setki problemów młodego człowieka. Opracowali proste strategie łagodzące symptomy kojarzone z traumą, adhd, autyzmem, depresją, złością, zaburzeniami nastroju, depresją i zaburzeniami lękowymi. Zebrali klasyczne ćwiczenia zaczerpnięte z psychoterapii poznawczo-behawioralnej, jak i mniej konwencjonalne podejścia bazujące na arteterapii i uczeniu polisensorycznym (nasze mózgi lubią to najbardziej!).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 372070 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej