Integracja sensoryczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(13)
Forma i typ
Książki
(12)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Audiobooki
(1)
Poezja
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(13)
Autor
Szmalec Jacek
(2)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Borkowska Maria (nauki medyczne)
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Charęzińska Aleksandra
(1)
Emmons Polly Godwin (1960- )
(1)
Foster Stephanie M
(1)
Freitas Irena
(1)
Freitas Irene
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Jackowska Magdalena (ilustratorka)
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Krzysztofik Karolina (psycholog)
(1)
LaVigne Melissa
(1)
Lee Brian
(1)
Mróz Aleksandra
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Remus-Duda Joanna
(1)
Rosiak Anna
(1)
Sugiero Joanna
(1)
Szulc Joanna
(1)
Szwajkowska Elżbieta
(1)
Szwajkowski Witold
(1)
Ticktin Allie
(1)
Ulatowska Agnieszka (1977- )
(1)
Wagh Kinga
(1)
Waliś Robert (1979- )
(1)
Wieczór Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Rodzice
(10)
Nauczyciele
(5)
0-5 lat
(2)
Dzieci
(2)
Logopedzi
(2)
Pedagodzy
(2)
Studenci
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Niewidomi
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(6626)
Język angielski
(3431)
Rodzina
(3365)
Język niemiecki
(3174)
Relacje międzyludzkie
(3077)
Integracja sensoryczna
(-)
II wojna światowa (1939-1945)
(2767)
Płyty gramofonowe
(2615)
Przyjaźń
(2594)
Tajemnica
(2245)
Film fabularny
(2183)
Muzyka rozrywkowa
(2118)
Miłość
(2110)
Żydzi
(2036)
Literatura polska
(2003)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1995)
Śledztwo i dochodzenie
(1960)
Powieść polska
(1946)
Życie codzienne
(1900)
Pisarze polscy
(1872)
Zabójstwo
(1864)
Dzieci
(1727)
Muzyka rozrywkowa polska
(1715)
Polacy za granicą
(1591)
Mężczyzna
(1556)
Kościoły i kaplice
(1490)
Wojsko
(1454)
Kultura
(1432)
Język polski
(1345)
Filozofia
(1323)
Politycy
(1277)
Zamki i pałace
(1267)
Tematy i motywy
(1260)
Historia
(1259)
Powieść amerykańska - 20 w.
(1246)
Policjanci
(1241)
Polityka
(1224)
Podróże
(1219)
Dziewczęta
(1184)
Nastolatki
(1117)
Małżeństwo
(1097)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1087)
Władcy
(1074)
Powieść angielska
(1062)
Magia
(1060)
Sztuka
(1051)
Zwierzęta
(1048)
Literatura
(1045)
Uczucia
(1041)
Jazz
(1025)
Dramat filmowy
(1017)
Trudne sytuacje życiowe
(997)
Film amerykański
(995)
Literatura niemiecka
(975)
Rodzeństwo
(972)
Język angielski - podręcznik
(966)
Dziennikarze
(945)
PRL
(914)
Polityka międzynarodowa
(914)
Powieść amerykańska
(910)
Powieść angielska - 20 w.
(889)
Kościół katolicki
(876)
Poezja polska - 20 w.
(867)
Wielkanoc
(865)
Holokaust
(853)
Rock
(853)
Muzyka polska
(852)
Sekrety rodzinne
(843)
Społeczeństwo
(841)
Powieść francuska
(833)
Sztuka polska
(813)
Ludzie a zwierzęta
(783)
Osoby zaginione
(778)
Duchowieństwo katolickie
(770)
Młodzież
(765)
Arystokracja
(757)
Boże Narodzenie
(753)
Śmierć
(736)
Przestępczość zorganizowana
(716)
Wojna
(708)
Relacja romantyczna
(707)
Gramatyka
(704)
Matki i córki
(694)
Teatr polski
(691)
Pisarze
(683)
Chłopcy
(678)
Język francuski
(675)
Poszukiwania zaginionych
(672)
Literatura austriacka
(664)
I wojna światowa (1914-1918)
(662)
Nauka
(660)
Samorealizacja
(654)
Obyczaje i zwyczaje
(651)
Polacy
(640)
Budownictwo miejskie
(636)
Film obyczajowy
(631)
Miasta
(630)
Psy
(619)
Świadomość społeczna
(612)
Wybory życiowe
(611)
Uprowadzenie
(607)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(9)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wiersze
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(8)
Edukacja i pedagogika
(6)
Medycyna i zdrowie
(4)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
13 wyników Filtruj
Audiobook
CD
W koszyku
Dziecko a integracja sensoryczna [Dokument dźwiękowy] / A. Jean Ayres ; [przekład: Juliusz Okuniewski]. - Warszawa : Fundacja Edukacji Nowoczesnej, 2020. - 1 płyta audio (CD) (13 godz. 48 min) : zapis cyfrowy, stereo. ; 12 cm.
(Książka dla Każdego)
Czas trwania: 13 godz. 48 min.
Czyta: Aleksandra Mróz.
Książka dofinansowana przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Nagranie w formacie DAISY.
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. T 21054 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Integracja sensoryczna na co dzień / Maria Borkowska, Kinga Wagh. - Wydanie I - 10 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2021. - 118, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografiana na stronie [119].
Integracja sensoryczna to skomplikowany proces, podczas którego układ nerwowy człowieka odbiera informacje z receptorów wszystkich zmysłów, organizuje je i interpretuje tak, aby mogły być wykorzystane w działaniu. Czasami proces ten może ulec zakłóceniu - pojawiają się zaburzenia w rozwoju emocjonalnym i ruchowym, kłopoty z przystosowaniem się do środowiska oraz trudności w nauce. W poradniku przedstawiono sposoby stymulowania układu nerwowego przez proste ćwiczenia dla dzieci, w tym zabawy przy muzyce. Książka przeznaczona jest dla rodziców i opiekunów dzieci. Może być przydatna terapeutom i nauczycielom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 370096 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Integracja sensoryczna przez cały rok / Magdalena Charbicka. - Wydanie I. - Warszawa : Difin, 2017. - 159 stron : ilustracje, fotografie ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 155-158.
Książka napisana została w formie przewodnika dla osób niezwiązanych z terapią integracji sensorycznej, czyli rodziców, nauczycieli i innych specjalistów, aby przybliżyć im w sposób czytelny te zagadnienia.
W publikacji zawarte zostały definicje, podstawy teoretyczne założeń integracji sensorycznej oraz opisy charakteryzujące podstawowe systemy zmysłowe. Dużą część książki stanowią propozycje zabaw, historii, pomysły do wykorzystania zarówno przez rodziców w domu, jak i przez nauczycieli przedszkoli czy profesjonalistów zajmujących się na co dzień terapią. Uzupełnieniem książki są tabelki pomagające określić poziom funkcjonowania naszego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 364255 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sensoryczne niemowlę / Aleksandra Charęzińska, Joanna Szulc. - Warszawa : Mamania, 2019. - 270, [1] strona : fotografie ; 23 cm.
(Mała Biała Rybka)
Na okładce: Integracja Sensoryczna, zawiera 50 pomysłów na wspierające sensozabawy.
Bibliografia, netografia na stronach 264-265. Indeks.
Dla rodziców dzieci w wieku od 0 do 18 miesięcy.
Pierwsza książka o integracji sensorycznej skierowana do rodziców malutkich dzieci. Autorki przybliżają ten fascynujący i złożony temat, pomagając wnieść do codzienności sporo elementów zabawy. Poczujesz radość rodzicielstwa wszystkimi zmysłami! To książka dla rodziców, którzy: - chcą zadbać o harmonijny rozwój swojego dziecka, - próbują poradzić sobie z trudnościami w zachowaniu niemowlęcia, - pragną zapobiec przyszłym problemom z funkcjonowaniem dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 357908 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla dzieci)
Bibliografia, netografia na stronach 131-132.
60 ĆWICZEŃ DLA DZIECI W WIEKU 3–12 LAT Dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (czyli zaburzeniami integracji sensorycznej) mogą gorzej radzić sobie w interakcjach z nauczycielami, rówieśnikami, a nawet rodzicami. Przetwarzanie sensoryczne to normalny proces, który występuje u każdego człowieka. Wszystkim nam zdarzają się lepsze i gorsze dni, ale dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej czasami odbierają bodźce zmysłowe tak intensywnie, że utrudnia im to codzienne funkcjonowanie. W ich oczach drobne trudności mogą urastać do rangi poważnych problemów. Dzieci te mają kłopot z samoregulacją, którą na szczęście można usprawnić! Właśnie w tym pomaga książka dr Stephanie M. Foster, terapeutki zajęciowej z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem. Składa się ona z dwóch części. Z części pierwszej dowiesz się, czym jest przetwarzanie sensoryczne i jak zachowują się dzieci, u których jest ono zaburzone. Autorka przybliża tu także pojęcie samoregulacji i wyjaśnia, na czym polega praktyka uważności. W części drugiej znajdziesz 60 przyjemnych i ciekawych ćwiczeń do pracy z dzieckiem z zaburzoną integracją sensoryczną. Zaspokoją one potrzeby sensoryczne twojego dziecka, a także pomogą mu poprawić samoregulację i nauczyć się uważności. W rezultacie ono: zacznie odczuwać radość i spokój; pogłębi współczucie; rozwinie wyobraźnię i kreatywność; poprawi umiejętność koncentracji; • zwiększy pewność siebie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 393791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia, netografia na stronach 183-210.
Dlaa: terapeutów, nauczycieli, rodziców i członków rodzin dzieci z ASD, a także studentów psychologii, pedagogiki i logopedii.
Finansowanie: Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Streszczenie w języku angielskim.
Celem podjętych w książce analiz jest scharakteryzowanie wzorców zróżnicowania nasilenia poszczególnych symptomów zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) poprzez poziom reaktywności sensorycznej i poziom rozwoju teorii umysłu. Opis tych wzorców pozwala na sformułowanie propozycji uporządkowania oddziaływań terapeutycznych dla dzieci z ASD. Publikacja zawiera także historyczne i aktualne koncepcje wyjaśniające genezę i przebieg ASD, przebieg i rozwój procesów przetwarzania sensorycznego oraz rozwój teorii umysłu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376015 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 187-[188].
Dla rodziców dzieci w wieku 3-9 lat
Wykorzystaj moc zabawy – 101 kreatywnych pomysłów na nawiązanie więzi, rozładowanie napięcia, oswajanie lęków i nie tylko! Jaki jest najlepszy sposób, aby dzieci budowały relacje z innymi ludźmi i światem wokół siebie? Zabawa! W tej książce znajdziesz inspirujące przykłady aktywności, które pozwolą rodzicom dzieci w wieku od 3 do 9 lat odblokować terapeutyczne korzyści płynące z zabawy. Od wzmacniania więzi po zmniejszanie uzależnienia od ekranu – Play therapy oferuje szereg prostych i skutecznych działań, które pomogą poprawić zachowanie dziecka, kontrolę impulsów, samoświadomość i wiele innych obszarów jego funkcjonowania. Ten przyjazny dla rodziców przewodnik zawiera również wprowadzenie do świata zabaw terapeutycznych, a także porady, dzięki którym ty i twoje dziecko w pełni wykorzystacie wspólne doświadczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 383909 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategie sensoryczne w jedzeniu i mówieniu / Bożena Odowska-Szlachcic, Natalia Górka-Pik. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, copyright 2020. - 361, [2] strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
(Biblioteka SI)
Bibliografia, netografia na stronach 275-297. Indeks.
Dla: logopedów, neurologopedów, psychologów, pedagogów specjalnych oraz terapeutów integracji sensorycznej.
Książka pozwala na poszerzenie lub zdobycie wiedzy dotyczącej rozwoju motorycznego, kształtowania się mowy i jej zaburzeń oraz zasad karmienia i wprowadzania pełnowartościowej diety u dzieci, od niemowląt poczynając.
Publikacja oparta jest na najnowszych doniesieniach ze światowej i polskiej literatury oraz na doświadczeniach autorek w pracy z dziećmi z opóźnieniami i zaburzeniami neurorozwojowymi. Dzięki temu jej zawartość merytoryczna wykracza poza ramy programu studiów z zakresu logopedii i neurologopedii, integracji sensorycznej oraz innych kierunków psychologiczno-pedagogicznych. Stanowi więc kompendium wiedzy nie tylko dla studentów.
Autorki przedstawiają wzajemne powiązania i zależności funkcjonalne wymienionych obszarów rozwojowych w aspekcie neurofizjologii oraz teorii integracji sensorycznej. Punkt wyjścia stanowi charakterystyka zaburzeń sensomotorycznych dotyczących karmienia, wybiórczej diety i rozwoju mowy według teorii integracji sensorycznej.
Czytelnik znajdzie w książce wskaźniki dysfunkcji, określone procedury diagnostyczne i terapeutyczne oraz ćwiczenia do domowego programu terapii. Układ graficzny (tabele, ilustracje, wyróżnienie istotnych fragmentów tekstu, indeks oraz kolorowe plansze do ćwiczeń) pozwoli czytelnikowi łatwiej i szybciej przyswoić oraz utrwalić najważniejsze zagadnienia przydatne w praktyce zawodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 364005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody terapeutyczne stosowane w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością : ruch i rozwój / redakcja naukowa Jacek Szmalec. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 234 strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Engram)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Książka przedstawia metody terapeutyczne do pracy z dziećmi z różnymi niepełnosprawnościami, instruktaże prawidłowego wykonania zabiegów oraz cele, jakie można osiągnąć, stosując daną metodę w terapii. Walorem publikacji jest opis instruktażu masażu Shantala Specjal Care, ćwiczenia na stymulację układu wzrokowego, na postawę, równowagę, motorykę dużą, a także na obustronną koordynację wzrokowo-ruchową.
W publikacji przedstawiono metody terapeutyczne dotyczące: integracji sensorycznej w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością; nieprawidłowego rozwoju ruchowego dziecka (dogoterapia); diagnozy i metodyki pracy z dzieckiem z uszkodzeniem mózgu; wspierania nieprawidłowego rozwoju psychomotorycznego dziecka (metoda Peto); narzędzi diagnostyczo-terapeutycznych do oceny dzieci z jednostronnym dziecięcym porażeniem mózgowym (test Aha); terapii zajęciowej i metod psychomotorycznych w pracy z dzieckiem z przepukliną oponowo-rdzeniową; wspomagania terapii dziecka z zaburzeniami mowy i komunikacji (arteterapia z elementami sensoplastyki); umiejętności komunikacyjnych z dzieckiem z niepełnosprawnością, m.in. z autyzmem.
Książka skierowana jest do rodziców, terapeutów pracujących z dziećmi, nauczycieli przedszkolnych i edukacji wczesnoszkolnej, logopedów oraz fizjoterapeutów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376361 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wiek: 1+.
Każdy zna rymowanki: Idzie rak nieborak…, Tu sroczka kaszkę warzyła czy Idzie kominiarz po drabinie.
Takie zabawy przygotowują dziecko do komunikacji werbalnej i słuchania ze zrozumieniem, kształtują poczucie rytmu i rymu, przybliżają dziecku nazwy części ciała i budują świadomość jego schematu. Wdrażają do liczenia i poznawania liczebników, czasowników i innych części mowy.
Z uwagi na walory i wartość edukacyjną takich zabaw, w książce znajdują się nowe zabawy i wierszyki, które powiększą istniejący już kanon. Wzbogacą one proces budowania więzi i relacji z dzieckiem oraz przysporzą wiele radości dzieciom i rodzicom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 383264 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Indeks.
Aby dzieci mogły w pełni wykorzystać swój potencjał, należy odpowiednio stymulować ich układ sensoryczny, czyli pięć podstawowych zmysłów (wzrok, słuch, smak, dotyk i węch), a także zmysł przedsionkowy (odpowiedzialny za ruch i równowagę), propriocepcję (związaną ze świadomością własnego ciała) oraz interocepcję (dzięki której odbieramy doznania z naszych narządów wewnętrznych). Dlatego dziecko zdrowo się rozwija, kiedy może poznawać otoczenie: dotykać nowych faktur, w tym także jedzenia, biegać, skakać, wspinać się i rozchlapywać wodę.
Allie Ticktin, teraputka specjalizująca się w integracji sensorycznej, zauważyła, że coraz więcej dzieci ma trudności z codziennymi zachowaniami: nie mogą usiedzieć w miejscu podczas zajęć w przedszkolu lub szkole, później uczą się chodzić lub mówić, niełatwo jest im bawić się z rówieśnikami albo nawet w pojedynkę. Dawniej dzieci spędzały dużo czasu na dworze, a podczas zabawy w naturalny sposób rozwijały swój układ sensoryczny i zdobywały umiejętności potrzebne do dalszego rozwoju. Obecnie jednak zarówno dzieci, jak i rodzice mają mniej wolnych chwil. Najmłodsi coraz więcej czasu spędzają przed ekranami różnych urządzeń, a coraz mniej - poznając otaczającą ich przestrzeń. Na szczęście wsparcie rozwoju sensorycznego dziecka nie musi być trudne! Nie wymaga wielkich nakładów ani szczególnych umiejętności.
Autorka książki "Rozwój przez zabawę" omawia działanie każdego z ośmiu zmysłów i proponuje proste, ale zabawne ćwiczenia, dzięki którym twojemu dziecku będzie łatwiej: radzić sobie z emocjami, nawiązywać przyjaźnie, mówić o swoich potrzebach, zdobywać nowe umiejętności w przedszkolu i szkole. To właśnie potęga zabawy sensorycznej!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 384987 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja przedstawia zabawy terapeutyczne do integracji sensorycznej z propozycjami ćwiczeń i narzędzi diagnostycznych możliwych do wykorzystania w przedszkolu i szkole. Zawarte są w niej także wybrane narzędzia diagnostyczne do przetwarzania sensorycznego i rozwoju motoryki u dzieci, m.in. lista kontrolna sensoryczno-motoryczna, arkusz obserwacji klinicznej oraz kwestionariusz lateralizacji.
„(...) praca obejmuje ściśle to, co zapowiada w tytule: całe bogactwo propozycji metodycznych, dobranych pod kątem znaczenia dla aktywizacji sensoryczno-motorycznej dziecka i kształtowania jego integracji sensorycznej. Ćwiczenia są przemyślane, dobrze opisane pod kątem ich funkcji, co pełni podwójną rolę - podsuwa Czytelnikowi gotowe propozycje do wykonania, ale także uczy patrzenia na ciało dziecka i jego funkcje sensoryczno-motoryczne". dr hab. Dorota Podgórska-Jachnik. prof. UKW
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 386605 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej