Okuniewski Juliusz
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(29)
Forma i typ
Książki
(28)
Poradniki i przewodniki
(16)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Audiobooki
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Dostępność
dostępne
(21)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(29)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1679)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(794)
Okuniewski Juliusz
(-)
Kowalska Dorota
(672)
Doyle Arthur Conan
(643)
Wallace Edgar
(585)
Konopnicka Maria
(543)
Kochanowski Jan
(505)
Cartland Barbara
(494)
Shakespeare William
(473)
Dickens Charles
(448)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(433)
Waidacher Toni
(423)
Verne Jules
(391)
Twain Mark
(365)
Poe Edgar Allan
(364)
Christie Agatha (1890-1976)
(361)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(352)
May Karl
(345)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(336)
Siemianowski Roch (1950- )
(329)
Shakespeare William (1564-1616)
(328)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(321)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(315)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
London Jack
(298)
Leśmian Bolesław
(291)
Boy-Żeleński Tadeusz
(289)
Słowacki Juliusz
(288)
Dönges Günter
(286)
Sienkiewicz Henryk
(286)
Mahr Kurt
(284)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(284)
Darlton Clark
(280)
Kraszewski Józef Ignacy
(280)
King Stephen (1947- )
(279)
Ewers H.G
(278)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(277)
Orzeszkowa Eliza
(277)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(267)
Krasicki Ignacy
(265)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(259)
Kühnemann Andreas
(258)
Калинина Дарья
(257)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(254)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(248)
Mickiewicz Adam
(241)
Francis H.G
(240)
Montgomery Lucy Maud
(238)
Conrad Joseph
(237)
Austen Jane
(234)
May Karol
(232)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(232)
Vlcek Ernst
(231)
Prus Bolesław
(230)
Barner G.F
(229)
Autores Varios
(228)
Kürschner Joseph
(228)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(227)
Domańska Joanna (1970- )
(226)
Andersen Hans Christian
(225)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(219)
Stevenson Robert Louis
(218)
Balzac Honoré de
(217)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Wells H. G
(215)
Kipling Rudyard
(212)
Voltz William
(211)
Goethe Johann Wolfgang von
(209)
Howard Robert E
(204)
Cieślik Donata
(203)
Zimnicka Iwona (1963- )
(203)
Braiter-Ziemkiewicz Paulina (1968- )
(201)
Evans Virginia
(201)
Goliński Zbigniew
(201)
Hałas Jacek "Stranger"
(201)
Bazán Emilia Pardo
(200)
Baczyński Krzysztof Kamil
(199)
Dug Katarzyna
(198)
Mark William
(195)
Popczyński Marcin (1974- )
(195)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(194)
Czechowicz Józef
(189)
Kienzler Iwona (1956- )
(188)
Dickens Charles (1812-1870)
(187)
Hoffmann Horst
(186)
Alcott Louisa May
(185)
Kinder-Kiss Hanna (1958- )
(184)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(27)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Odbiorca
Rodzice
(12)
Psychoterapeuci
(7)
Nauczyciele
(4)
6-8 lat
(3)
Dzieci
(3)
9-13 lat
(2)
Logopedzi
(2)
Osoby z zespołem Aspergera
(2)
Psychiatrzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
0-5 lat
(1)
Chorzy
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Niewidomi
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Osoby z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Wychowawcy
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Temat
Autyzm
(8)
Dziecko autystyczne
(6)
Psychoterapia
(5)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(5)
Zespół Aspergera
(5)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Osoby z autyzmem
(3)
Osoby z zespołem Aspergera
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Techniki samopomocy
(3)
Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT)
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Edukacja domowa
(2)
Kobieta
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Młodzież
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Rodzina
(2)
Rozwój psychospołeczny
(2)
Stres pourazowy
(2)
Wychowanie
(2)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Autopsychoterapia
(1)
COVID-19
(1)
Diagnostic and statistical manual of mental disorders
(1)
Diagnoza
(1)
Dorosłość
(1)
Dziecko chore na nerwice
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziewczęta
(1)
Epidemie
(1)
Farmakoterapia
(1)
Gniew
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Lęk
(1)
Metody nauczania
(1)
Nastolatki
(1)
Niemowlę
(1)
Praca
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Putin, Władimir (1952- )
(1)
Relacja terapeutyczna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Samodzielność
(1)
Samokontrola
(1)
Samopoznanie
(1)
Savoir-vivre
(1)
Socjalizacja
(1)
Stres
(1)
Terapia poznawcza
(1)
Terapia poznawcza oparta na uważności
(1)
Terapia transdiagnostyczna
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Trauma
(1)
Trauma złożona
(1)
Trening umiejętności społecznych
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uczucia
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia nerwicowe
(1)
Zaburzenia odżywiania
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(1)
Zdolność do rozumienia emocji
(1)
Ćwiczenia oddechowe
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Rosja
(1)
Gatunek
Poradnik
(21)
Podręcznik
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Opracowanie
(2)
Karty pracy ucznia
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(21)
Edukacja i pedagogika
(13)
Medycyna i zdrowie
(7)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Rozwój osobisty
(2)
Językoznawstwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
29 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Dla psychologów,nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje. Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2–5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na zaburzenia lękowe u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 361025 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje.
Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2-5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na problemy z radzeniem sobie z uczuciem złości u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 361989 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Dziecko a integracja sensoryczna [Dokument dźwiękowy] / A. Jean Ayres ; [przekład: Juliusz Okuniewski]. - Warszawa : Fundacja Edukacji Nowoczesnej, 2020. - 1 płyta audio (CD) (13 godz. 48 min) : zapis cyfrowy, stereo. ; 12 cm.
(Książka dla Każdego)
Czas trwania: 13 godz. 48 min.
Czyta: Aleksandra Mróz.
Książka dofinansowana przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Nagranie w formacie DAISY.
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. T 21054 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 399-401.
Zasadniczą częścią książki Jeda Bakera, znanego specjalisty w dziedzinie terapii, autora między innymi cenionego "Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych", są lekcje pozwalające młodemu człowiekowi z autyzmem bądź zespołem Aspergera wykształcić kompetencje przydatne na co dzień.
Umiejętności te są związane z konkretnymi sytuacjami, z jakimi wszyscy stykamy się w dorosłym życiu. Dotyczą takich obszarów, jak: rozmowy oraz komunikacja niewerbalna - jak należy się witać i przedstawiać, inicjować rozmowę i kulturalnie zmieniać jej temat oraz rozpoznawać nieoczywiste sygnały dawane przez rozmówcę; radzenie sobie ze złością i lękiem - jak rozpoznać czynniki wywołujące gwałtowne emocje i co zrobić, by je zneutralizować, a także jak przeciwdziałać sytuacjom, w których ujawniają się fobie; budowanie i podtrzymywanie przyjaźni oraz randki - jak nawiązywać bliższe relacje z innymi ludźmi, a przy tym szanować ich prywatność, oraz jak i gdzie poznawać nowe osoby; radzenie sobie z wymaganiami szkolnymi i rodzinnymi - jak rozwiązywać konflikty w domu i szkole oraz w jaki sposób korzystać z udogodnień przysługujących osobom z zaburzeniami; zatrudnienie - jak znaleźć pracę i poradzić sobie z wymaganiami stawianymi przez przełożonych, a także jak dobrze wypaść podczas rekrutacji; finanse - jak zarządzać swoimi pieniędzmi i racjonalnie planować wydatki; transport - jaki sposób przemieszczania się wybrać oraz jak korzystać z komunikacji publicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 367130 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografie, netografie przy rozdziałach i na stronach 447-520. Indeks.
Nieocenione źródło wiedzy dla klinicystów i terapeutów zajmujących się terapią traumy.
W rozszerzonym wydaniu przełomowego poradnika na temat leczenia traumy młodzieży i dorosłych zgodnego z klasyfikacją DSM-5* John N. Briere i Catherine Scott łączą różne metody leczenia ostrych i przewlekłych zaburzeń pourazowych: od terapii poznawczo-behawioralnych przez trening regulacji afektu i techniki uważności do strategii psychofarmakologicznych. Prezentują nie tylko wskazówki terapeutyczne i opisy przypadków, lecz także najnowsze wyniki badań naukowych oraz proponują konkretne rozwiązania farmakologiczne. Autorzy "Podstaw terapii traumy..." czerpią wiedzę z empirycznie potwierdzonych technik terapeutycznych i uwzględniają złożony charakter praktyki klinicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360990 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 237-239, netografia na stronie 241.
Lori Ernsperger i Tania Stegen-Hanson […] poruszają jeden z poważniejszych problemów dotyczących współczesnych rodzin. Mam tu na myśli dzieci, które wykazują opór wobec samego jedzenia albo niechęć do określonych pokarmów. Autorki przedstawiają swoje nowatorskie podejście do tego, w jaki sposób poszerzać jadłospis dziecka i budować jego zrównoważoną dietę. W książce przewija się motyw zrozumienia fizjologicznych, rozwojowych, sensorycznych i motorycznych zdolności dziecka, a także - co najważniejsze - uszanowania tego, co dziecko próbuje nam przekazać w reakcji na pokarm. […] W publikacji znajdziemy też szczegółową listę różnych objawów wskazujących na to, że mamy do czynienia z istnieniem pewnych fundamentalnych problemów. Z jej pomocą czytelnik może dokonać odpowiedniego oglądu sytuacji i jej oceny. Autorki zamieszczają w publikacji ćwiczenia dla rodziców i specjalistów. (Z przedmowy Temple Grandin)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 364228 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temple Grandin - wysoko funkcjonująca osoba z autyzmem, doktor zoologii i znana na całym świecie działaczka na rzecz dobrostanu zwierząt - opowiada o swoim dzieciństwie i problemach związanych z dorastaniem z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD. Doświadczenia własne autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących wychowywania dziecka z autyzmem. W książce skupiono się na sposobie myślenia osób ze spektrum oraz na problemach sensorycznych. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 346660 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zmiany wywołane pandemią COVID-19 – konieczność izolacji i dostosowania się do nowych wymogów sanitarnych, odstępstwa od ustalonego planu dnia, a także zamknięcie szkół i placówek opiekuńczych oraz nauka zdalna – stanowią wyzwanie dla wszystkich. W szczególnej sytuacji znalazły się osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz ich rodziny. Książka Autyzm w czasie pandemii zawiera praktyczne porady i wskazówki, które przydadzą się w tym trudnym okresie, a także w wielu innych sytuacjach życiowych. Autorami poszczególnych rozdziałów publikacji są światowej sławy eksperci w dziedzinie autyzmu, integracji sensorycznej i terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 362713 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 447-449.
Od wczesnych lat dziecięcych zmagali się z trudnościami wynikającymi z autyzmu, ale obecnie Temple Grandin i Sean Barron to osoby szczęśliwe, znane i spełnione w społeczeństwie. Osiągnęli ten sam cel, jednak drogi, którymi do niego dotarli, były całkiem różne. Zachowania społeczne Temple kontrolował jej logiczny umysł, podczas gdy zachowania społeczne Seana sterowane były przez emocje. Oboje ostatecznie pogodzili się ze światem społecznym i znaleźli w nim dla siebie miejsce. Dlatego też ich historie, sugestywnie ukazane w tej książce, są fascynujące i pouczające dla każdego - niezależnie od tego, czy jest osobą z autyzmem, opiekunem takiej osoby, czy po prostu interesuje go spojrzenie na społeczeństwo z perspektywy outsidera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 354046 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka opowiada o swoich doświadczeniach szkolnych, okresie dojrzewania i pierwszych krokach na rynku pracy z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD. Doświadczenia własne autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących kierowania karierą adolescenta z autyzmem. W książce skupiono się na sposobie funkcjonowania poznawczo-społecznego osób ze spektrum. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 353979 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 19.
Dialogi komiksowe (ang. comic strip conversations) to zapis rozmowy między co najmniej dwiema osobami, wykorzystujący proste rysunki. Obrazki stanowią ilustrację trwającej komunikacji i zapewniają dodatkowe wsparcie dla osób, które mają trudności ze zrozumieniem szybkiej wymiany informacji. Metoda ta nie tylko ułatwia relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, opisywanie teraźniejszości czy planowanie przyszłości, lecz także umożliwia rozpoznanie i systematyzację tego, co ludzie mówią i robią, oraz uwydatnienie ich prawdopodobnych myśli. Każdy z ośmiu znaków w zestawie symbolizuje jedną z podstawowych umiejętności konwersacyjnych. Dodatkowo podczas rozmowy można zastosować kolory, które będą odzwierciedlać emocjonalną treść wypowiedzi, myśli i pytań. Niektóre dialogi komiksowe dają wgląd w to, jak uczeń postrzega sytuację, i są doskonałym wstępem do opracowania historyjek społecznych. Dialogi komiksowe są również pomocą wizualną w omawianiu sytuacji problemowych i znajdowaniu rozwiązań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 366924 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 265-287. Indeks.
Książka opisuje samą istotę putinizmu, czyli systemu politycznego funkcjonującego w Rosji od ponad 10 lat. Van Herpen szczegółowo porównuje putinowską Rosję, Włochy Mussoliniego i Republikę Weimarską, wykazując istnienie we współczesnej Rosji silnych tendencji faszystowskich, Z drugiej strony współczesna Rosja ma też wiele wspólnego z Włochami Berlusconiego i Francją za Napoleona III, co pozwala Van Herpenowi określić ustrój w niej panujący mianem „faszyzmu w wersji light”. Marcel H. Van Herpen w swoich rozważaniach wykracza również poza sytuację w Rosji; analizuje między innymi co się zdarzy w całej strefie postkomunistycznej. Dobrym tego przykładem jest opis Ukrainy i jej byłego Prezydenta.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 333488 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The OCD workbook : your guide to breaking free from obsessive-compulsive disorder.
Bibliografia, netografia na stronach 385-399.
Dla osób cierpiących na zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne, ich rodzin, a także terapeutów pracujących na co dzień z tymi osobami.
Pokonać OCD... to doskonały poradnik oraz nieocenione źródło praktycznej wiedzy dla osób cierpiących na zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne, ich rodzin, a także terapeutów pracujących na co dzień z takimi osobami. Książka pozwala zrozumieć, czym jest OCD, jakie są jego odmiany, jak się je diagnozuje i leczy. Istotna część publikacji to zalecenia i praktyczne wskazówki, jak samodzielnie, krok po kroku przejść program walki z OCD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 394333 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psyche/Soma)
Tytuł oryginału: "The Mind-Body Stress Reset : Somatic Practices to Reduce Overwhelm and Increase Well-Being", 2020.
Bibliografia na stronach 205-207.
Wykorzystaj mądrość ciała w walce ze stresem.
Stres stale gości w naszym życiu. Długotrwały czy ekstremalny, nie dotyczy jedynie umysłu, doświadczamy go także w ciele. Odczuwamy nieustające napięcie, boli nas brzuch, a serce kołacze w odpowiedzi na napięte terminy czy wizytę teściów. Jak poradzić sobie z tym stanem?
Rebekkah LaDyne przekonuje, że jeśli naprawdę chcemy uwolnić się od stresu, musimy zmierzyć się z nim zarówno w umyśle, jak i w ciele oraz zredukować go na obu tych poziomach. Opierając się na najnowszych badaniach poświęconych terapiom somatycznym, wyjaśnia działanie autonomicznego układu nerwowego, tłumaczy fizyczne reakcje organizmu oraz pokazuje, jak wykorzystać mądrość ciała. Opracowana przez autorkę innowacyjna strategia obniżania stresu w układzie ciało-umysł (MBR, mind-body reset) za pomocą prostych ćwiczeń somatycznych pomaga trwale zredukować napięcie i odzyskać spokój.
Praktyczne narzędzia zawarte w książce "Odetnij napięcie" pomogą Ci pokonać trudną drogę od przewlekłego stresu do dobrze zakorzenionej w ciele odporności. Dzięki tej książce: dowiesz się, na czym polegają fizyczne reakcje stresowe i jak sobie z nimi radzić; poznasz naukowo potwierdzone metody autoregulacji stresu; nauczysz się budować odporność psychiczną, wykorzystując swoją inteligencję somatyczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 368802 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 479-487. Indeks.
Nowe wydanie podręcznika zawiera zbiór narzędzi usprawniających prowadzenie terapii poznawczej i dostosowywanie jej do potrzeb konkretnej osoby. Autor pokazuje, jak pomagać klientom w identyfikacji i zmianie problematycznych myśli, podstawowych przekonań i wzorców zamartwiania się, samokrytycyzmu i poszukiwania aprobaty, a także w ocenie osobistych schematów, radzeniu sobie z bolesnymi emocjami oraz podejmowaniu działań służących osiąganiu celów. Wszystkie omawiane techniki wzbogacono przykładami z życia i dialogami.
Niniejsze wydanie uzupełniono o najnowsze teorie, wyniki badań i techniki zapożyczone z terapii akceptacji i zaangażowania, aktywacji behawioralnej, terapii dialektyczno-behawioralnej, terapii schematów emocjonalnych i modelu metapoznawczego. Treści poszerzono o tematykę dotyczącą podejmowania decyzji, natrętnych myśli oraz radzenia sobie ze złością. Znaczne zmiany wprowadzono w rozdziałach o regulacji emocji i zamartwiania się. Liczne nowe techniki i materiały do powielania zawarto w 124 formularzach (wraz z przykładami ich wypełniania) - w tym 48 nowych lub poprawionych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352927 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 511-538. Indeks.
Stworzona przez Thomasa R. Lyncha radykalnie otwarta terapia dialektyczno-behawioralna (RO DBT) to przełomowe, transdiagnostyczne podejście skupione na pomocy pacjentom cierpiącym z powodu zaburzeń charakteryzujących się nadmierną kontrolą (OC). Należą do nich obsesyjno-kompulsyjne zaburzenie osobowości, anoreksja czy chroniczna depresja, które są wyjątkowo oporne na terapię. Często wiążą się z izolacją społeczną, sztywnością poznawczą, niechęcią do podejmowania ryzyka, kompulsywną potrzebą organizacji czy hiperperfekcjonizmem. RO DBT pomaga przezwyciężyć te trudności i daje szansę na odnalezienie równowagi.
Lynch w swojej rewolucyjnej terapii opiera się na założeniu, że dobrostan psychiczny wynika z połączenia otwartości, elastyczności i więzi społecznych. Analizując poszczególne elementy, pokazuje, jak modyfikować zakorzenione przekonania i schematy działań. Podkreśla znaczenie sygnalizacji społecznej i komunikacji niewerbalnej jako podstawowych mechanizmów zmiany. RO DBT przekłada osiągnięcia neuronauki na praktykę terapeutyczną i łączy je z elementami terapii dialektyczno-behawioralnej, dialogu motywującego, teorii emocji, osobowości i rozwoju. Podręcznik ten pomoże zrozumieć RO DBT i włączyć ją do terapii indywidualnej. Znalazły się w nim: szczegółowo opisana teoria, wyniki badań, konkretne protokoły leczenia, przykłady kliniczne oraz kierunki rozwoju. To niezastąpione narzędzie pracy dla terapeutów zajmujących się zaburzeniami wynikającymi z nadmiernej kontroli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 384737 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na całym świecie nastąpił zwrot ku edukacji domowej. W przypadku dziecka z autyzmem nauczanie domowe może jednak wydawać się wyjątkowo trudnym wyborem. Książka Edukacja domowa dzieci w spektrum autyzmu zapewni rodzicom narzędzia niezbędne w tej sytuacji. Dzięki niej dowiesz się, jak: zaplanować lekcje w domu, aby w pełni wykorzystać rytm dnia i mocne strony dziecka, stworzyć okazje do nauki dzięki wprowadzeniu różnorodnych, zabawnych zajęć, sprawić, żeby zdobywanie wiedzy i umiejętności przychodziło naturalnie, dostosować metody do charakteru i osobowości dziecka. Wskazówki zawarte w poradniku przydadzą się również podczas pracy z dziećmi z ADHD, OCD, zaburzeniami integracji sensorycznej i trudnościami w uczeniu się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 375173 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 293-295.
Książka Samodzielne życie z autyzmem to poradnik przeznaczony dla nastolatków i młodych dorosłych ze spektrum autyzmu, którzy przygotowują się do nowych wyzwań codzienności. Publikacja przyda się także czytelnikom w średnim wieku i starszym, którzy mają trudności w odczytywaniu niewerbalnych sygnałów społecznych, niezależnie od tego, czy otrzymali oni diagnozę, czy też nie. Osoby z ASD znajdą tu przystępny zestaw wskazówek, dzięki którym zadania dorosłego życia będą o wiele łatwiejsze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 368490 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wiek: 4-8 lat.
Ćwiczenia, gry i zabawy to świetny sposób, żeby ułatwić dziecku z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) naukę i rozwój. Książka zawiera 50 zadań, które opracowano specjalnie po to, by pomóc najmłodszym (w wieku od 4 do 8 lat) rozumieć własne uczucia, regulować emocje, skutecznie komunikować się z innymi osobami oraz poprawić koncentrację. Dzięki kolorowym ilustracjom łatwiej będzie wykształcić umiejętności przydatne w życiu i rozwinąć talenty dziecka! Autyzm. Ćwiczenia dla dzieci to propozycja zarazem nauki i zabawy. Zagadki, quizy, kolorowanki i ćwiczenia angażujące uwagę pomogą maluchom zrozumieć autyzm i poprawić codzienne umiejętności życiowe potrzebne w domu i szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 373698 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 403-408. Indeks.
DBT dostosowana do pracy z nastolatkami i ich rodzinami.
Niniejsza publikacja, zachowując fundamenty terapii dialektyczno-behawioralnej, dostosowuje ją do charakteru pracy z młodzieżą z problemami emocjonalnymi i behawioralnymi. Uwzględnia poziom rozwoju emocjonalnego nastolatków, specyficzne środowisko, w którym żyją, i trudne relacje z rodzicami oraz terapeutą, modyfikuje przeznaczone dla dorosłych materiały, a także przewiduje udział rodziny w procesie terapeutycznym i treningu umiejętności.
Wiadomości teoretyczne i instrukcje dotyczące sesji opatrzono licznymi przykładami, ćwiczeniami i scenkami. Czytelnicy dowiedzą się, jak przeprowadzić trening umiejętności DBT oraz w jaki sposób przekazać cenną wiedzę rodzicom. To doskonała pozycja dla klinicystów pracujących z młodzieżą oraz zainteresowanych nurtem DBT i CBT.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360886 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej