Pedagodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(158)
Forma i typ
Książki
(158)
Publikacje fachowe
(91)
Publikacje naukowe
(50)
Publikacje dydaktyczne
(44)
Poradniki i przewodniki
(27)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(5)
Proza
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Publikacje informacyjne
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(126)
nieokreślona
(19)
tylko na miejscu
(11)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(119)
Biblioteka Austriacka
(17)
Biblioteka Obcojęzyczna
(10)
Czytelnia BG
(4)
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
(7)
Biblioteka Muzyczna
(3)
Autor
Grudziewska Ewa
(8)
Miodowski Mikołaj
(7)
Karolak Wiesław (1949- )
(4)
Czerwiec Karolina
(3)
Kańciurzewska Anna
(3)
Albers Timm (1974- )
(2)
Baley Stefan (1885-1952)
(2)
Bugajski Jarosław
(2)
Dubas Elżbieta (1957- )
(2)
Giera Magdalena
(2)
Goetz Magdalena
(2)
Grabowska Małgorzata (pedagog)
(2)
Gubała Magdalena (1982- )
(2)
Guz Sabina
(2)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(2)
Jegier Aneta
(2)
Jungmann Tanja
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Karolak Barbara
(2)
Kiełczewska Anna Katarzyna
(2)
Kozłowski Tomasz (psycholog)
(2)
Kramsch Claire (1935- )
(2)
Lange-Rachwał Magdalena
(2)
Matejek Józefa
(2)
Muszyński Marcin
(2)
Pollak Monika
(2)
Radwańska Anna (1987- )
(2)
Siedlanowski Paweł
(2)
Szmidt Krzysztof J
(2)
Szwedzik Adam
(2)
Walancik Marek
(2)
Woynarowska Barbara (1940- )
(2)
Woynarowska-Sołdan Magdalena
(2)
Łoskot Małgorzata
(2)
Aebli Hans (1923-1990)
(1)
Alochno-Janas Anna
(1)
Andrzejewska Anna (pedagog)
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Bac Aneta
(1)
Ball Stefan
(1)
Bartol Izabella
(1)
Bańczyk Emilia
(1)
Bentzen Marianne
(1)
Beuret Lawrence J
(1)
Białek Kinga
(1)
Białogłowska Agnieszka
(1)
Bigaj Laura
(1)
Blau Melinda (1943- )
(1)
Blythe Peter
(1)
Bobulska Dominika
(1)
Borkowska Aneta (psycholog)
(1)
Boyer Robin
(1)
Brandau Hannes (1952- )
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Buchner Christina
(1)
BurgessTyrrell (1931-2009)
(1)
Busz Anna
(1)
Bystrzanowska Ewelina
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Böth Gunhild
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Cegiełka-Mendalka Kamila
(1)
Chmielińska Aneta
(1)
Chmura Joanna (logopeda)
(1)
Chudnicki Andrzej
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Cieślik Elżbieta (tłumacz)
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Cleverley John
(1)
Cobham Vanessa
(1)
Crowder Amanda K
(1)
Curley Peyton
(1)
Czupała Hubert
(1)
Dittmann Jürgen (1947- )
(1)
Domagała Aneta
(1)
Dudek Joanna (psycholog)
(1)
Dudek Sandra
(1)
Dziedzic Olga (1986- )
(1)
Dąbkowska Monika (pedagog)
(1)
Edwards Allison
(1)
Eide Brock (1962- )
(1)
Eide Fernette (1961- )
(1)
Elsenraat Tracy
(1)
Elvén Bo Hejlskov (1965- )
(1)
Elżanowska Hanna
(1)
Engert Ingrid
(1)
Ernsperger Lori
(1)
Ferrari Renate
(1)
Finser Torin M. (1956-)
(1)
Fischer Gabriele
(1)
Flis Joanna (psycholog)
(1)
Foged Jakob Worre
(1)
Forde Lisa
(1)
Foster Stephanie M
(1)
Freitas Irena
(1)
Frindte Wolfgang (1951- )
(1)
Funez-Sokoła Kaja
(1)
Ganczarska Małgorzata
(1)
Geschke Daniel (1971- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(76)
2010 - 2019
(52)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(1)
1940 - 1949
(1)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(141)
1901-2000
(8)
1945-1989
(6)
1989-2000
(5)
1918-1939
(2)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
Kraj wydania
Polska
(124)
Niemcy
(22)
Wielka Brytania
(8)
Stany Zjednoczone
(2)
Szwajcaria
(1)
Język
polski
(124)
niemiecki
(23)
angielski
(10)
Odbiorca
Dzieci
(7445)
9-13 lat
(4357)
6-8 lat
(3866)
Młodzież
(3218)
14-17 lat
(2094)
Pedagodzy
(158)
Szkoły wyższe
(1784)
0-5 lat
(1739)
Dorośli
(774)
Niewidomi
(701)
Nauczyciele
(681)
Studenci
(629)
Rodzice
(541)
Szkoły średnie
(469)
Szkoły podstawowe
(426)
Poziom podstawowy
(423)
A2 (poziom biegłości językowej)
(394)
B1 (poziom biegłości językowej)
(345)
A2 poziom biegłości językowej
(332)
Poziom średniozaawansowany
(319)
B1 poziom biegłości językowej
(314)
A1 poziom biegłości językowej
(301)
18+
(300)
A1 (poziom biegłości językowej)
(289)
Szkoły muzyczne I stopnia
(232)
Nauczyciele języka angielskiego
(226)
Poziom zaawansowany
(219)
B2 (poziom biegłości językowej)
(200)
Szkoły muzyczne II stopnia
(200)
Nauczyciele języka niemieckiego
(182)
B2 poziom biegłości językowej
(176)
Lekarze
(170)
Menedżerowie
(165)
Chorzy
(161)
Psychoterapeuci
(158)
Poziom niższy średniozaawansowany
(155)
Osoby z niepełnosprawnością
(151)
Psycholodzy
(148)
Uczniowie
(142)
Przedszkola
(113)
Historycy
(103)
C1 poziom biegłości językowej
(98)
Przedsiębiorcy
(90)
Szkoły ponadgimnazjalne
(88)
Klasa 8.
(80)
Tłumacze
(80)
C1 (poziom biegłości językowej)
(79)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(75)
Prawnicy
(74)
Literaturoznawcy
(73)
Cudzoziemcy
(66)
Licea
(66)
Psychiatrzy
(66)
Klasa 1.
(65)
Technikum
(64)
Gimnazja
(62)
Klasa 2.
(61)
Szkoły zawodowe
(59)
Językoznawcy
(58)
Klasa 3.
(57)
Nauczyciele języków
(55)
Klasa 7.
(52)
Logopedzi
(52)
Kobieta
(51)
Osoby w wieku starszym
(51)
C2 poziom biegłości językowej
(50)
Fizjoterapeuci
(50)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(50)
Nauczanie początkowe
(48)
Terapeuci zajęciowi
(46)
Pracownicy naukowi
(44)
Poziom profesjonalny
(43)
Szkoły ponadpodstawowe
(43)
Nauczyciele akademiccy
(39)
Nauczyciele przedszkoli
(39)
Pediatrzy
(38)
A0 poziom biegłości językowej
(35)
Pracownicy socjalni
(35)
Bibliotekarze
(33)
Nauczyciele nauczania początkowego
(33)
Socjolodzy
(33)
A2+ (poziom biegłości językowej)
(31)
Terapeuci
(31)
Ekonomiści
(30)
Klasa 5.
(30)
Urzędnicy
(30)
Lekarze rodzinni
(29)
Neurolodzy
(29)
Dziennikarze
(28)
Klasa 4.
(27)
Klasa 6.
(27)
Poziom rozszerzony
(27)
Specjaliści ds. marketingu
(26)
C2 (poziom biegłości językowej)
(24)
Informatycy
(23)
Programiści
(23)
Księgowi
(22)
Dietetycy i żywieniowcy
(21)
Psycholodzy kliniczni
(21)
Radcy prawni
(21)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(6)
Literatura amerykańska
(1)
Nauczyciele
(1)
Temat
Dzieci
(32)
Młodzież
(17)
Pedagogika
(10)
Uczucia
(10)
Wychowanie
(10)
Kompetencje społeczne
(9)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(9)
Nauczanie
(8)
Socjoterapia
(8)
Uczniowie
(8)
Nauczyciele
(7)
Uczenie się
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Dysleksja i dysgrafia
(6)
Metody nauczania
(6)
Psychologia rozwojowa
(6)
Terapia zajęciowa
(6)
Zaburzenia zachowania
(6)
Agresywność
(5)
Arteterapia
(5)
Dojrzewanie
(5)
Kompetencje komunikacyjne
(5)
Niepowodzenia szkolne
(5)
Psychoterapia
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Bajkoterapia
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Kreatywność
(4)
Kształcenie
(4)
Lęk
(4)
Metoda Montessori
(4)
Mowa
(4)
Nastolatki
(4)
Osoby w wieku starszym
(4)
Pomoc psychologiczna
(4)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Warsztaty artystyczne
(4)
Zaburzenia emocjonalne
(4)
Zdrowie psychiczne
(4)
Zespół ADHD
(4)
Autodestruktywność
(3)
Gniew
(3)
Godzina wychowawcza
(3)
Klimat szkoły
(3)
Kompetencje emocjonalne
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Kontrola emocjonalna
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Mindfulness
(3)
Muzykoterapia
(3)
Nauczanie języków obcych
(3)
Opieka nad dziećmi
(3)
Osoby transpłciowe
(3)
Pedofilia
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Rodzina
(3)
Stres
(3)
Szkolnictwo
(3)
Szkoły
(3)
Tożsamość płciowa
(3)
Trudności wychowawcze
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
Badania naukowe
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dobrostan psychiczny
(2)
Dopalacze (substancje odurzające)
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Gry i zabawy
(2)
Higiena szkolna
(2)
Homoseksualizm
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Integracja społeczna
(2)
Interpłciowość
(2)
Jedzenie (czynność)
(2)
Język polski
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Książka artystyczna
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Kultura
(2)
Leczenie
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Media społecznościowe
(2)
Mniejszości seksualne
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Myślenie
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Mózg
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauka czytania
(2)
Temat: czas
2001-
(18)
1901-2000
(9)
1945-1989
(7)
1989-2000
(6)
1601-1700
(2)
1701-1800
(2)
1801-1900
(2)
1901-1914
(2)
1939-1945
(2)
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(17)
Anglia (Wielka Brytania)
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Niemcy
(1)
Opole (woj. opolskie ; okolice)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(52)
Opracowanie
(32)
Scenariusz zajęć
(20)
Praca zbiorowa
(19)
Podręcznik
(14)
Monografia
(13)
Raport z badań
(9)
Ćwiczenia i zadania
(7)
Opowiadania i nowele
(5)
Publikacje naukowe
(4)
Esej
(3)
Karty pracy ucznia
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Encyklopedia
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Poradnik metodyczny
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Bajka terapeutyczna
(1)
Gry i zabawy
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Scenariusz teatralny
(1)
Synteza
(1)
Wiersze
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(113)
Psychologia
(73)
Socjologia i społeczeństwo
(23)
Medycyna i zdrowie
(18)
Historia
(7)
Językoznawstwo
(7)
Kultura i sztuka
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(6)
Filozofia i etyka
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Religia i duchowość
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Biologia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
158 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 371 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Das Bilderbuch-Buch : Sprache, Kreativität und Emotionen in der Kita fördern / Timm Albers. - Weinheim ; Basel : Beltz, 2015. - 136 stron : ilustracje kololowe ; 24 cm.
(Frühpädagogik)
»Eine Kindheit ohne Bücher wäre keine Kindheit«, stellte schon Astrid Lindgren fest. Timm Albers nimmt diese Aussage in seinem Bilderbuch-Buch beim Wort und gibt zahlreiche Tipps und Impulse für ihren Einsatz in Kindertageseinrichtungen. Erzieher/innen erfahren in diesem Buch, wie Bilderbücher die Entwicklung von Kindern positiv beeinflussen, wie sie die Bilderbuchbetrachtung abwechslungsreich und sprachförderlich gestalten können und wie die Familie in die frühpädagogische Arbeit einbezogen werden kann. Begleitet werden die einzelnen Kapitel von vielen Bilderbuch-Tipps für Kinder von null bis sechs Jahren. Der Autor stellt anschaulich dar, welche Bedeutung Bilderbücher für die Entwicklung von Literacy in Krippe und Kindergarten haben, und erklärt, welchen Einfluss sie auf von Sprache, Kognition, soziale und emotionale Kompetenzen oder die Herausbildung von Werten haben. Erzieher/innen erhalten außerdem einen Einblick in Methoden zum Umgang mit Bilderbüchern in der Kita – vom dialogischen Bilderbuchlesen zum gemeinsamen Erzählen bis hin zum kreativen Spielen mit Büchern.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 803.0 M-DK (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak wygrać z uzależnieniami? / Andrzej Augustynek ; [projekt okładki Mikołaj Miodowski]. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 249, [3] strony ; 20 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 246-249.
Dla lekarzy, psychoterapeutów, pedagogów, socjologów, studentów oraz dla osób uzależnionych.
Najczęściej uzależniamy się od substancji psychoaktywnych, ostatnie dekady przynoszą także niemal pandemiczny wzrost liczby uzależnień od czynności i urządzeń mających ekran, a także łączność z internetem.
Gdzie przebiega granica między użyciem optymalnym a nadmiernym lub nałogowym? Kiedy coś jest pasją, a kiedy już uzależnieniem, kiedy czynność jest natrętna, a kiedy jest nałogiem? Czym różni się zależność od uzależnienia? Co decyduje o skuteczności leczenia uzależnienia? Jaką rolę odgrywa w nim motywacja? Jak wyglądają programy terapeutyczne? Czy można wygrać z uzależnieniem?
Zagadnienia te w sposób przystępny omawia w książce psychoterapeuta pracujący z osobami uzależnionymi nieprzerwanie od 1981 roku. Autor, obok praktyki, prowadzi badania naukowe w zakresie uzależnień. To wszystko pozwala mu to na sformułowanie konkretnych, bezpośrednich wniosków i zaleceń.
Książka skierowana jest do lekarzy, psychoterapeutów, pedagogów, socjologów, studentów wielu kierunków, ale także dla tych, którzy doświadczają skutków uzależnienia bądź dostrzegają u siebie lub u osób bliskich objawy wskazujące na wystąpienie u nich uzależnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 387107 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa : kompendium / redakcja naukowa dr hab. n. med. Aneta Bac, prof. AWF Kraków ; [redaktor merytoryczny: Monika Ślusarska]. - Wydanie II poprawione i rozszerzone. - Warszawa : PZWL, 2023. - XVII, [1], 184 strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merytoryczny Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Bibliografie, netografie przy pracach. Indeks.
Książka dostępna także jako e-book.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 390868 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia wychowawcza w zarysie / Stefan Baley. - [Wydanie drugie niezmienione]. - Wrocław ; Warszawa : Książnica-Atlas, [1947] (Wrocław : Państwowe Zakłady Graficzne Nr 2). - 686 stron ; ilustracje ; 22 cm.
(Biblioteka Pedagogiczno-Dydaktyczna ; nr 16)
Na stronie tytułowej: Z 19 rycinami.
Bibliografia na stonach 12-13. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CM 343798 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologja wychowawcza w zarysie / Stefan Baley. - Lwów ; Warszawa : Książnica-Atlas, copyright 1938 (Lwów : J. Żydaczewski). - 686 stron ; 22 cm.
(Biblioteka Pedagogiczno-Dydaktyczna ; nr 16)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CM 259149 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach. Indeksy.
Oddzielenie poglądów od faktów nie zawsze jest oczywiste. Ale nie możemy mylić medycznie ustalonych faktów o naturze człowieka z subiektywnymi poglądami na temat dojrzewania i kształtowania się tożsamości płci, którą wszyscy bez wyjątku posiadamy. Od kilku lat z pierwszych stron gazet nie znika temat mniejszości seksualnych. Słowo „gender” oraz skrót „LGBT” pojawiają się w mediach w kontekście argumentów politycznych, bez umocowania w autentycznej wiedzy medycznej. Zamiast naukowego zainteresowania powstawaniem płci, dojrzewaniem seksualnym, są emocje. Redakcja Wydawnictwa Medyk dąży do zapełnienia tej luki informacyjnej, publikując dane uzyskane z medycyny opartej na faktach (EBM; ang. evidence-based medicine). [...] Przekaz tej publikacji jest jasny: rzetelna wiedza medyczna pozwala wytrącić z ręki wszelkie argumenty osób, które atakują mniejszości seksualne. Pytanie, gdzie istnieje granica pomiędzy wiedzą a naszymi wyobrażeniami o gatunku Homo sapiens, jest wciąż aktualne. Najważniejsze jest zawsze to, by wszystkie nasze dzieci były akceptowane, miały szczęśliwe dzieciństwo, a w dorosłym życiu prawo do miłości. Bez względu na kolor skóry, światopogląd, czy orientację psychoseksualną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 375186 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 3750)
Bibliografia na stronach 203-217.
Dla pedagogów, psychologów i językoznawców, rodziców.
Streszczenie w języku angielskim, niemieckim.
Założeniem publikacji jest rekonstrukcja socjalizacyjnej oferty reklamy. Podjęcie tego tematu wiąże się ze współczesnymi przeobrażeniami kulturowymi i wynika z obserwacji, że obecnie procesowi wchodzenia jednostki do społeczeństwa coraz częściej towarzyszą media, a także z uznania, że w dzisiejszym świecie ogromną rolę - jako transfer wiedzy ogólnospołecznej - odgrywa reklama. Te dwa pojęcia: socjalizacja i reklama stały się przedmiotem opisu w części teoretycznej pracy. Aby ocenić socjalizacyjny potencjał reklamy, badaniu poddane zostały spoty reklamowe emitowane na kanale TVP ABC. Dzieci jako adresaci bajek stają się tutaj bowiem samoistnie odbiorcami wielu przekazów reklamowych, które dostarczają wiedzy nie tylko o produktach, ale też o stylach życia i świecie wartości. Reklama jako przekaz multikodowy poddana została badaniu za pomocą trzech różnych metod, co umożliwiło pokazanie wielowymiarowości potencjału jej oddziaływania. Polimetodologiczną analizę spotów reklamowych otwiera analiza zawartości, przybliżająca charakterystykę reklamowanych produktów, a także propagowanych w spotach wartości i ról społecznych, w jakich obsadzani zostają bohaterowie reklam. Analiza semiologiczna z kolei pozwala na uchwycenie tego, w jaki sposób pojedyncze spoty w warstwie fabularnej reprodukują zastany porządek społeczny i w jaki sposób go modyfikują. Wreszcie badaniu poddano teksty mówione reklam i z wykorzystaniem koncepcji Lubelskiej Szkoły Etnolingwistycznej opisany został wyłaniający się z nich językowy obraz świata. Atutem pracy jest aktualność analizowanego materiału badawczego oraz wieloaspektowy opis przedmiotu badania, czyli spotów reklamowych, pozwalający na uchwycenie bogactwa nakładających się na siebie znaczeń, które tworzą określony świat wartości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 388177 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W opracowaniu "Wsparcie zdrowia psychicznego uczniów" znajdziesz: kompleksowe porady specjalistów i praktyków - psychologów, pedagogów, terapeutów pedagogicznych i nauczycieli wychowawców umożliwiające diagnozę i rozwiązywanie problemów i trudności uczniów oraz efektywną współpracę z rodzicami i innymi nauczycielami; studia przypadków analizowane krok po kroku, by szybko i trafnie rozpoznawać problemy wychowawcze i psychologiczne uczniów i stosować pozyskaną wiedzę w praktyce; konkretne narzędzia i wytyczne do rozwiązywania trudności wychowawczych i psychologicznych uczniów wraz z procedurami postępowania i wzorcową dokumentacją poświadczającą proces pracy z uczniem; autorskie scenariusze, karty pracy i ćwiczenia do indywidualnej i grupowej pracy z uczniami.
Dzięki publikacji: nauczysz się rozpoznawać tzw. nowe uzależnienia, związane z nałogowym regulowaniem emocji przez nadużywanie różnych form uczestnictwa w świecie online; poznasz metody wczesnej diagnozy i metody wsparcia dziecka w przypadku uzależnień od substancji psychoaktywnych; dowiesz się na co zwracać szczególną uwagę w kontekście zaburzeń nastroju i depresji, w tym depresji utajonej oraz w przypadku ucznia osamotnionego; nauczysz się sprawdzonych metod mediacji, przydatnych w sytuacji konfliktu społecznego w klasie; otrzymasz praktyczne zestawy ankiet badawczych na temat poczucia bezpieczeństwa w szkole, gotowe procedury przeprowadzania interwencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360446 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Neuroafektywna książka obrazkowa jest bogato ilustrowanym wprowadzeniem w tematykę ewolucji i wczesnego rozwoju mózgu, emocji i osobowości. Autorka w prosty sposób omawia takie zagadnienia jak autonomiczny system nerwowy, rozwój neuroafektywny, kora czołowa czy strefa najbliższego rozwoju. Przedstawia również model kompasu neuroafektywnego, czyli narzędzia służącego opisowi osobowości oraz wyszukiwaniu najkorzystniejszej pod względem emocjonal­nym strefy uczenia się dziecka lub osoby dorosłej. Połączenie krótkich, łatwych do zrozumienia tekstów na temat neuroafektywnego rozwoju z utrzymanymi w lekkiej i żartobliwej formie ilustracjami sprawia, że książka jest unikalnym i niezwykle użytecznym narzędziem nauki o emocjach, umiejętnościach społecznych i samoregulacji. Dlatego adresowana jest nie tylko do psychologów, pedagogów, nauczycieli czy innych osób zawodowo zajmujących się terapią lub udzielaniem wsparcia psychologicznego, ale także do rodziców, którzy chcą poznać kluczowe etapy rozwoju swoich pociech, aby jak najlepiej wspierać je w kształtowaniu podstawowych zasobów i umiejętności życiowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360058 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Profesjonalne Publikacje dla Szkół i Placówek Oświatowych)
Na okładce: Patron medialny: PortalOświatowy.pl, FabrykaWiedzy.com Fachowe publikacje dla specjalistów.
Zbiór scenariuszy zajęć prowadzonych przez pedagoga z uczniami w klasie. Książka zawiera również karty pracy, gotowe ankiety i formularze dla uczniów, dzięki którym pedagog będzie miał komplet narzędzi do przeprowadzenia ciekawych i wartościowych zajęć.
Publikacja zawiera aż 20 scenariuszy zajęć z uczniami i aż 36 załączników - w tym praktyczne karty pracy, ćwiczenia, formularze, ankiety itp. Wszystko w formie przystępnej dla pedagoga prowadzącego zajęcia czy warsztaty. Cały materiał został podzielony na 4 bloki tematyczne: Jak się uczyć; Jak rozwiązywać konflikty; Jak bronić się przed hejtem i agresją; Jak oswajać emocje. W każdym rozdziale znajdują się scenariusze z danej tematyki wraz z niezbędnymi do pracy załącznikami. Ponadto umieszczone są praktyczne wskazówki i przykłady od autorów scenariuszy. Scenariusze zajęć prowadzonych przez pedagoga skierowane są do uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 361461 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskursy Logopedyczne - Studia Logopaedica Thoruniensia)
Bibliografie przy pracach.
Dla pedagogów, logopedów, terapeutów, psychologów, rodziców dzieci ze spektrum autyzmu, studentów pedagogiki oraz osób zainteresowanych prezentowaną problematyką.
Współfinansowanie: Uniwersytet Mikołaja Kopernika (Toruń)
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Prezentowane w niniejszej pracy nowe spojrzenie naukowo-badawcze służy lepszemu zrozumieniu zaburzeń komunikowania się osób ze spektrum autyzmu. Szczególnie cenne są implikacje praktyczne dotyczące stymulowania ich umiejętności komunikacyjnych. Proponowane narzędzia czy treningi umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej dla osób z autyzmem bez wątpienia przyczynią się do rozwoju nowoczesnej praktyki pedagogiki specjalnej. Monografia jest adresowana do pedagogów, logopedów, terapeutów, psychologów, rodziców dzieci ze wspomnianym spektrum, studentów pedagogiki specjalnej i tych osób, którym szczególnie bliskie jest zrozumienie złożoności zaburzeń komunikowania się osób autystycznych. Niniejsza książka stanowi znaczący i istotny wkład w rozwój pedagogiki specjalnej i logopedii, a także badań z zakresu komunikacji społecznej i językowej. Z recenzji dr hab. Katarzyny Pluteckiej, prof. UP
Problematyka komunikacji omawiana jest tu z różnych perspektyw badawczych i w różnych aspektach, gdyż funkcjonowanie osób z zaburzeniami spektrum autyzmu to obszar, którym współcześnie zajmują się badacze i profesjonaliści reprezentujący różne dziedziny. Autorami tekstów są przedstawicie m.in.: pedagogiki specjalnej (w tym oligofrenopedagogiki), psychologii, logopedii, neurologopedii, seksuologii, pedagogiki wczesnoszkolnej, a zagadnienia komunikacji osób ze spektrum autyzmu omawiane są z punktu widzenia badacza i teoretyka oraz praktyka – niejednokrotnie w tej samej osobie. Z recenzji dr hab. Ewy Skorek, prof. UZ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 388780 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Der Band informiert anschaulich über Symptome, Ursachen und wissenschaftliche Erklärungskonzepte von ADHS, wobei eine ganzheitliche und ressourcenorientierte Förderung der Lebensbewältigung und Stärkung der Identität im Zentrum steht. Jugendliche mit der Bezeichnung „Aufmerksamkeitsdefizithyperaktivitätsstörung“, kurz ADHS, stellen für die pädagogische und soziale Arbeit eine besondere Herausforderung dar. Kaum ein anderes Phänomen im Kindes- und Jugendalter steht so im Spannungsfeld von Medizin, Psychologie, Sozialer Arbeit und Pädagogik. Wie kann man die subjektive Wirklichkeit dieser Jugendlichen verstehen? Welche Hilfen brauchen die Betroffenen und ihre Familien, damit sie ihr Leben in einer gelungenen sozialen, schulischen und beruflichen Integration meistern? Der Band informiert anschaulich über Symptome, Ursachen und neue wissenschaftliche Erklärungskonzepte vor dem Hintergrund der aktuellen neurobiologischen Forschungsbefunde. Dabei gehen die Autoren von einem subjektorientierten und systemisch-sozialpädago-gischen Ansatz aus, für den eine ganzheitliche und ressourcenorientierte Förderung der Lebensbewältigung und Stärkung der Identität ins Zentrum rückt. Anschauliche Fallbeispiele und praxisorientierte Tipps für Hilfen und therapeutische Interventionen ermöglichen eine konkrete Orientierung für Studierende und Praktiker in Pädagogik und Sozialer Arbeit.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 118-136.
Książka jest dedykowana zarówno studentom, naukowcom jak i praktykom z psychologii i pedagogiki.
Streszczenie w języku angielskim.
W publikacji została opisana wiedza na temat emocji podstawowych posiadanych przez dzieci z niepełnosprawnością intelektualną (NI). Zaprezentowano w niej badania: porównawcze dotyczące wiedzy o zdziwieniu dzieci z lekką NI i dzieci w normie intelektualnej, badania jakościowe językowego obrazu wiedzy o emocjach podstawowych dzieci z lekką NI, a także badania wiedzy o emocjach młodzieży z umiarkowaną NI. Podstawowym założeniem było ujawnienie, jak kształtuje się wiedza o emocjach podstawowych w obrębie poszczególnych kodów: obrazowego, werbalnego i abstrakcyjnego ze względu na poziom funkcjonowania intelektualnego. Do pomiaru dziecięcej wiedzy o emocjach podstawowych stworzono autorskie narzędzie WE06. Uzyskane wyniki dostarczały informacji na temat wiedzy o emocjach podstawowych dzieci z NI, charakteryzując tę wiedzę i wskazując prawidłowości w jej kształtowaniu w obrębie poszczególnych kodów w zależności od poziomu funkcjonowania intelektualnego. Wiedza ta natomiast stanowi przesłankę do podjęcia efektywnych działań terapeutycznych. Przedstawione opracowanie zostało napisane czytelnym językiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 374921 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sprache eröffnet Kindern den Zugang zur Welt. Um ihnen gute Bildungschancen zu ermöglichen, ist es besonders wichtig, Kinder in ihrer Sprachentwicklung zu unterstützen. Hier finden Eltern viele Anregungen und praktische Tipps, mit denen sie ihre Kinder in diesem Bereich fördern können.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P-803.0 M-111/5x, 803.0 M-DK (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 27922 (1 egz.)
Książka
W koszyku
SOS emocjonalne : scenariusze zajęć socjoterapeutycznych dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej / Anna Busz. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020. - 77, [3] strony : fotografie, ilustracje, tabele ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 77-[78].
Socjoterapia coraz częściej pojawia się w formach pomocy psychologiczno-pedagogicznych dla dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi oraz zachowania. Dzięki tej formie terapii zwiększa się możliwość udzielenia pomocy jednostkom nieprzystosowanym społecznie, wzrastającym w rodzinach dysfunkcyjnych czy dzieciom sprawiającym trudności wychowawcze.
Prezentowana publikacja stanowi pomoc dla pedagogów, psychologów, terapeutów, którzy w swojej codziennej pracy mierzą się z różnego rodzaju trudnościami przejawianymi przez dzieci. Książka łączy rozważania teoretyczne dotyczące oddziaływań socjoterapeutycznych z programem zajęć dla dzieci w młodszym wieku szkolnym.
Zaprezentowany program socjoterapeutyczny z pewnością przyczyni się do wzbogacenia warsztatu pracy osób prowadzących oddziaływania socjoterapeutyczne, wychowawcze czy terapeutyczne. W trosce o harmonijny rozwój dzieci...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 370418 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 391681 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzikie opowieści : wędrówka tropem tajemnic natury / Aneta Chmielińska. - Wydanie pierwsze (dodruk). - Kraków : Wydawnictwo Nieśpieszne, 2021. - 169, [3] strony : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 167-169.
Dla rodziców, pedagogów.
Współcześni rodzice stają przed wyzwaniem: Jak opowiadać dzieciom o przyrodzie? Jak wzbudzić w nich pasję, która przerodzi się w miłość i szacunek? Jak przekonać 10-latka, że las może być równie fascynujący jak gra komputerowa? Jak zachęcić go do spędzania czasu w otoczeniu natury, który tak bardzo jest potrzebny do jego prawidłowego rozwoju?
Aneta Chmielińska zaprasza nas na wyprawę. Nie na spacer, nie na wycieczkę. Wyprawa to odkrywanie tajemnic. A w tym przydatny jest przewodnik. Ktoś, kto zaczaruje nas swoją opowieścią. Ktoś, kto sprawi, że zwykła kropla wody stanie się bohaterem historii, za którą chcemy podążać.
"Dzikie opowieści" to zbiór przyrodniczych gawęd, które zabiorą Cię w podróż przez tajemnice natury. Tej najbliższej, która otacza Cię z każdej strony i tej ukrytej w mikroświatach pod Twoimi stopami. Stworzona tak, byś mógł ją czytać na głos w rodzinnym gronie – niezależnie od tego czy robisz to przy ognisku pod rozgwieżdżonym niebem czy w przytulnym, domowym zaciszu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 384707 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 391692 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej