Psycholodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(148)
Forma i typ
Książki
(147)
Publikacje fachowe
(96)
Publikacje naukowe
(67)
Publikacje dydaktyczne
(34)
Poradniki i przewodniki
(24)
Proza
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(112)
nieokreślona
(21)
wypożyczone
(12)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(135)
Biblioteka Austriacka
(3)
Biblioteka Obcojęzyczna
(6)
Czytelnia BG
(2)
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
(1)
Biblioteka Muzyczna
(1)
Autor
Grudziewska Ewa
(8)
Andruszko Robert
(5)
Attwood Tony (1952- )
(5)
Miodowski Mikołaj
(5)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(5)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(4)
Pollak Monika
(3)
Bednarek Dorota (psycholog)
(2)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(2)
Bystrzanowska Maria
(2)
Chyrowicz Barbara (1960- )
(2)
Dubas Elżbieta (1957- )
(2)
Gałecki Piotr (psychiatra)
(2)
Giera Magdalena
(2)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(2)
Gębka Artur
(2)
Janas-Kozik Małgorzata (1959- )
(2)
Jegier Aneta
(2)
Morrison James R. (1940- )
(2)
Muszyński Marcin
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Pinkowska-Zielińska Hanna
(2)
Pisula Ewa (1964- )
(2)
Rebar Sarah
(2)
Różycka Jagoda
(2)
Toeplitz Zuzanna
(2)
Wolańczyk Tomasz
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Zalewski Bartosz (psycholog)
(2)
Ślusarska Monika
(2)
Aitchison Jean (1938- )
(1)
Alochno-Janas Anna
(1)
Ames Louise Bates (1908-1996)
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Bac Aneta
(1)
Baker Sidney M
(1)
Barbaro Bogdan (1949- )
(1)
Bańczyk Emilia
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Bentzen Marianne
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Berger Mathias (1947- )
(1)
Bernasiewicz Maciej
(1)
Bicz Sabina
(1)
Bilejczyk Arkadiusz
(1)
Binkuńska Ewa
(1)
Bogudał-Borkowska Joanna (1982- )
(1)
Borkowska Aneta (psycholog)
(1)
Bouras Nick (1945- )
(1)
Boyer Robin
(1)
Brandau Hannes (1952- )
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Bury Agnieszka Natalia
(1)
Busz Anna
(1)
Bystrzanowska Ewelina
(1)
Błażek Magdalena
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Cabała Monika
(1)
Cegiełka-Mendalka Kamila
(1)
Chrzan-Dętkoś Magdalena
(1)
Chudnicki Andrzej
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Cleverley John
(1)
Cobham Vanessa
(1)
Crowder Amanda K
(1)
Cybulski Mateusz
(1)
Cylkowska-Nowak Mirosława
(1)
Czajka Ewa (1978- )
(1)
Czupała Hubert
(1)
Damasiewicz Anna
(1)
Davenhill Rachel
(1)
Depko Andrzej (1962- )
(1)
Dobrenko Kamila
(1)
Domagała Aneta
(1)
Dooley Jenny
(1)
Dora Marta (1986- )
(1)
Dudek Joanna (psycholog)
(1)
Dukała Karolina
(1)
Dąbkowska Monika (pedagog)
(1)
Edwards Allison
(1)
Eichstaedt Krzysztof
(1)
Elsenraat Tracy
(1)
Emich-Widera Ewa (1952- )
(1)
Fava Giovanni A. (1952- )
(1)
Flegel Kathryn
(1)
Florkowski Antoni
(1)
Foged Jakob Worre
(1)
France Hiedi
(1)
Frindte Wolfgang (1951- )
(1)
Friszke Andrzej (1956- )
(1)
Furgał Ewa (1979- )
(1)
Fürst Maria
(1)
Garnett Michelle
(1)
Garstka Tomasz
(1)
Geschke Daniel (1971- )
(1)
Giereło Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(84)
2010 - 2019
(58)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(138)
1945-1989
(5)
1901-2000
(4)
1901-1914
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(139)
Wielka Brytania
(3)
Niemcy
(2)
Stany Zjednoczone
(2)
Austria
(1)
Język
polski
(137)
angielski
(6)
niemiecki
(4)
Odbiorca
Dzieci
(7445)
9-13 lat
(4357)
6-8 lat
(3866)
Młodzież
(3218)
14-17 lat
(2094)
Psycholodzy
(148)
Szkoły wyższe
(1784)
0-5 lat
(1739)
Dorośli
(774)
Niewidomi
(701)
Nauczyciele
(681)
Studenci
(629)
Rodzice
(541)
Szkoły średnie
(469)
Szkoły podstawowe
(426)
Poziom podstawowy
(423)
A2 (poziom biegłości językowej)
(394)
B1 (poziom biegłości językowej)
(345)
A2 poziom biegłości językowej
(332)
Poziom średniozaawansowany
(319)
B1 poziom biegłości językowej
(314)
A1 poziom biegłości językowej
(301)
18+
(300)
A1 (poziom biegłości językowej)
(289)
Szkoły muzyczne I stopnia
(232)
Nauczyciele języka angielskiego
(226)
Poziom zaawansowany
(219)
B2 (poziom biegłości językowej)
(200)
Szkoły muzyczne II stopnia
(200)
Nauczyciele języka niemieckiego
(182)
B2 poziom biegłości językowej
(176)
Lekarze
(170)
Menedżerowie
(165)
Chorzy
(161)
Pedagodzy
(158)
Psychoterapeuci
(158)
Poziom niższy średniozaawansowany
(155)
Osoby z niepełnosprawnością
(151)
Uczniowie
(142)
Przedszkola
(113)
Historycy
(103)
C1 poziom biegłości językowej
(98)
Przedsiębiorcy
(90)
Szkoły ponadgimnazjalne
(88)
Klasa 8.
(80)
Tłumacze
(80)
C1 (poziom biegłości językowej)
(79)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(75)
Prawnicy
(74)
Literaturoznawcy
(73)
Cudzoziemcy
(66)
Licea
(66)
Psychiatrzy
(66)
Klasa 1.
(65)
Technikum
(64)
Gimnazja
(62)
Klasa 2.
(61)
Szkoły zawodowe
(59)
Językoznawcy
(58)
Klasa 3.
(57)
Nauczyciele języków
(55)
Klasa 7.
(52)
Logopedzi
(52)
Kobieta
(51)
Osoby w wieku starszym
(51)
C2 poziom biegłości językowej
(50)
Fizjoterapeuci
(50)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(50)
Nauczanie początkowe
(48)
Terapeuci zajęciowi
(46)
Pracownicy naukowi
(44)
Poziom profesjonalny
(43)
Szkoły ponadpodstawowe
(43)
Nauczyciele akademiccy
(39)
Nauczyciele przedszkoli
(39)
Pediatrzy
(38)
A0 poziom biegłości językowej
(35)
Pracownicy socjalni
(35)
Bibliotekarze
(33)
Nauczyciele nauczania początkowego
(33)
Socjolodzy
(33)
A2+ (poziom biegłości językowej)
(31)
Terapeuci
(31)
Ekonomiści
(30)
Klasa 5.
(30)
Urzędnicy
(30)
Lekarze rodzinni
(29)
Neurolodzy
(29)
Dziennikarze
(28)
Klasa 4.
(27)
Klasa 6.
(27)
Poziom rozszerzony
(27)
Specjaliści ds. marketingu
(26)
C2 (poziom biegłości językowej)
(24)
Informatycy
(23)
Programiści
(23)
Księgowi
(22)
Dietetycy i żywieniowcy
(21)
Psycholodzy kliniczni
(21)
Radcy prawni
(21)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Temat
Dzieci
(28)
Psychoterapia
(19)
Młodzież
(17)
Uczucia
(11)
Diagnoza psychologiczna
(10)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(10)
Kompetencje społeczne
(9)
Socjoterapia
(8)
Wychowanie
(8)
Wychowanie w rodzinie
(8)
Zaburzenia zachowania
(8)
Nastolatki
(7)
Psychologia
(7)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(7)
Zespół Aspergera
(7)
Leczenie
(6)
Nauczanie
(6)
Osoby w wieku starszym
(6)
Rozwój emocjonalny
(6)
Terapia zajęciowa
(6)
Autyzm
(5)
Dziecko autystyczne
(5)
Dziecko z zespołem Aspergera
(5)
Zaburzenia psychiczne
(5)
Zespół ADHD
(5)
Badania naukowe
(4)
Diagnostyka medyczna
(4)
Diagnoza
(4)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(4)
Empatia
(4)
Etyka zawodowa
(4)
Kompetencje emocjonalne
(4)
Lęk
(4)
Mutyzm wybiórczy
(4)
Przywiązanie (psychologia)
(4)
Seksualność
(4)
Stres
(4)
Substancje uzależniające
(4)
Trauma
(4)
Uzależnienie (nałóg)
(4)
Zaburzenia emocjonalne
(4)
Zdrowie psychiczne
(4)
Alkoholizm
(3)
Autodestruktywność
(3)
Depresja psychiczna
(3)
Dziecko trudne
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Macierzyństwo
(3)
Mindfulness
(3)
Motywacja
(3)
Narkotyki
(3)
Opieka nad dziećmi
(3)
Osobowość
(3)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(3)
Praca socjalna
(3)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(3)
Psychoanaliza
(3)
Psycholodzy
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Psychoprofilaktyka
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Rodzina
(3)
Samoakceptacja
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Zachowania ryzykowne
(3)
Żłobki
(3)
Autopsychoterapia
(2)
Behawioryzm
(2)
Bliskie związki międzyludzkie
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dojrzewanie
(2)
Fizjologia człowieka
(2)
Gniew
(2)
Homoseksualizm
(2)
Język angielski
(2)
Klimat szkoły
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Kontrola emocjonalna
(2)
Kreatywność
(2)
Małżeństwo
(2)
Medycyna oparta na dowodach naukowych
(2)
Mentalizacja
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Mniejszości seksualne
(2)
Muzykoterapia
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Mózg
(2)
Neuropsychologia
(2)
Opieka społeczna
(2)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Osoby z zespołem Aspergera
(2)
Otępienie
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pomoc psychologiczna
(2)
Temat: czas
2001-
(16)
1901-2000
(6)
1989-2000
(5)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(18)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(46)
Opracowanie
(34)
Podręcznik
(30)
Praca zbiorowa
(22)
Scenariusz zajęć
(18)
Monografia
(11)
Case study (studium przypadku)
(8)
Raport z badań
(8)
Ćwiczenia i zadania
(8)
Opowiadania i nowele
(6)
Materiały pomocnicze
(4)
Podręczniki
(3)
Esej
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Antologia
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Debata
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Legendy i podania
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Przypowieść
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Wykład
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(108)
Edukacja i pedagogika
(55)
Medycyna i zdrowie
(47)
Socjologia i społeczeństwo
(21)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(9)
Filozofia i etyka
(6)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(6)
Językoznawstwo
(3)
Biologia
(2)
Historia
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Chemia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Religia i duchowość
(1)
148 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
The articulate mammal : an introduction to psycholinguistics / Jean Aichison. - Third edition. - London ; New York : Routledge, 1996. - VIII, 309 stron : ilustracje ; 22 cm.
Bibliografia na stronach [278]-301. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 29928 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Dla psychologów,nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje. Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2–5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na zaburzenia lękowe u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 361025 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje.
Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2-5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na problemy z radzeniem sobie z uczuciem złości u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 361989 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 123.
Dzieci i nastolatki z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często mają trudności z odruchowym, intuicyjnym okazywaniem ciepłych uczuć: sympatii i miłości. Nierzadko nie rozumieją, że ich rodzice, rodzeństwo i przyjaciele potrzebują czułości. Jeszcze większe wyzwanie stanowi dla nich wyrażanie sympatii do nauczycieli, zaprzyjaźnionych terapeutów lub przyjaciół rodziny.
Tony Attwood i Michelle Garnett - eksperci w dziedzinie autyzmu z wieloletnim doświadczeniem - przedstawiają autorski program terapii poznawczo-behawioralnej, dzięki któremu chłopcy i dziewczęta z zaburzeniami ze spektrum autyzmu nauczą się rozpoznawać oraz wyrażać sympatię i miłość w taki sposób, który będzie sprawiał radość zarówno im, jak i osobom z ich otoczenia. Zaprezentowane w książce ćwiczenia umożliwią dzieciom i nastolatkom z ASD odczytywanie swoich emocji oraz uczuć innych osób na podstawie zachowania, gestów lub słów, a także ułatwią wybór właściwej reakcji. Program stworzono z myślą o nauczycielach, psychologach i terapeutach, którzy mogą go realizować z dzieckiem indywidualnie lub z grupą od dwóch do sześciu osób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 364235 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The complete guide to Asperger's syndrome, 2007.
Bibliografia, netografia na stronach 385-433. Indeksy.
Lektura dla wszystkich prywatnie i zawodowo zainteresowanych zespołem Aspergera (ZA), rzetelne źródło wiedzy, a przy tym wciągająca, znakomicie napisana książka. Tony Attwood, wybitny specjalista tematu zaburzeń ze spektrum autyzmu, opisuje specyfikę funkcjonowania osób z ZA i tłumaczy, jakie problemy mogą napotkać one za swojej drodze, jak udzielać im skutecznego wsparcia i rozwijać ich mocne strony.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 393875 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa : kompendium / redakcja naukowa dr hab. n. med. Aneta Bac, prof. AWF Kraków ; [redaktor merytoryczny: Monika Ślusarska]. - Wydanie II poprawione i rozszerzone. - Warszawa : PZWL, 2023. - XVII, [1], 184 strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merytoryczny Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Bibliografie, netografie przy pracach. Indeks.
Książka dostępna także jako e-book.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 390868 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 3750)
Bibliografia na stronach 203-217.
Dla pedagogów, psychologów i językoznawców, rodziców.
Streszczenie w języku angielskim, niemieckim.
Założeniem publikacji jest rekonstrukcja socjalizacyjnej oferty reklamy. Podjęcie tego tematu wiąże się ze współczesnymi przeobrażeniami kulturowymi i wynika z obserwacji, że obecnie procesowi wchodzenia jednostki do społeczeństwa coraz częściej towarzyszą media, a także z uznania, że w dzisiejszym świecie ogromną rolę - jako transfer wiedzy ogólnospołecznej - odgrywa reklama. Te dwa pojęcia: socjalizacja i reklama stały się przedmiotem opisu w części teoretycznej pracy. Aby ocenić socjalizacyjny potencjał reklamy, badaniu poddane zostały spoty reklamowe emitowane na kanale TVP ABC. Dzieci jako adresaci bajek stają się tutaj bowiem samoistnie odbiorcami wielu przekazów reklamowych, które dostarczają wiedzy nie tylko o produktach, ale też o stylach życia i świecie wartości. Reklama jako przekaz multikodowy poddana została badaniu za pomocą trzech różnych metod, co umożliwiło pokazanie wielowymiarowości potencjału jej oddziaływania. Polimetodologiczną analizę spotów reklamowych otwiera analiza zawartości, przybliżająca charakterystykę reklamowanych produktów, a także propagowanych w spotach wartości i ról społecznych, w jakich obsadzani zostają bohaterowie reklam. Analiza semiologiczna z kolei pozwala na uchwycenie tego, w jaki sposób pojedyncze spoty w warstwie fabularnej reprodukują zastany porządek społeczny i w jaki sposób go modyfikują. Wreszcie badaniu poddano teksty mówione reklam i z wykorzystaniem koncepcji Lubelskiej Szkoły Etnolingwistycznej opisany został wyłaniający się z nich językowy obraz świata. Atutem pracy jest aktualność analizowanego materiału badawczego oraz wieloaspektowy opis przedmiotu badania, czyli spotów reklamowych, pozwalający na uchwycenie bogactwa nakładających się na siebie znaczeń, które tworzą określony świat wartości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 388177 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia edukacyjna / redakcja naukowa Dorota Bednarek ; współpraca Hanna Bednarek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2023. - XI, [1], 524, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 29 cm.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy rozdzialach. Indeks.
Książka dostępna także jako e-book.
Współfinansowanie: Uniwersytet SWPS
Psychologia edukacyjna to niezbędna pozycja w bibliotece każdego psychologa zatrudnionego w szkole, przedszkolu lub innej placówce edukacyjnej, a także studenta, który przygotowuje się do tej roli. Zespół specjalistów pod kierunkiem Doroty Bednarek i Hanny Bednarek opracował kompendium wiedzy na temat zadań psychologa pracującego w sektorze edukacji. W podręczniku ujęto trzy obszary tematyczne związane z psychologią edukacji: Zagadnienia podstawowe. Autorzy wyjaśniają, na czym polega rola psychologa w polskim systemie edukacji, jakie ramy prawne, organizacyjne, etyczne i praktyczne go obowiązują. Osobne rozdziały poświęcono tożsamości zawodowej psychologa edukacyjnego, praktyce opartej na dowodach naukowych oraz roli szkoły w zakresie dbania o zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży. Specjalne potrzeby edukacyjne – wybrane zagadnienia (diagnoza i interwencja). Autorzy opisują tu praktyczne zadania psychologa w kontekście diagnozy i interwencji związanych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Przybliżają podstawowe typy specjalnych potrzeb edukacyjnych, jak zaburzenie rozwoju językowego, dysleksja rozwojowa, dyskalkulia czy spektrum autyzmu, opisują prawidłowy przebieg procedury diagnostycznej, dostępne narzędzia oraz potencjalne trudności w diagnozie. Czytelnik znajdzie tu także wiedzę na temat interwencji opartych na dowodach naukowych. Różnorodność zastosowań psychologii edukacyjnej. W tej części zawarto rozdziały wzbogacające wiedzę i warsztat psychologa, którego zadaniem jest nie tylko troska o ucznia, lecz także współpraca z nauczycielami i dbanie o klimat placówki edukacyjnej. Czytelnik znajdzie tu m.in. informacje na temat przekazywania informacji zwrotnej, tutoringu i mentoringu, edukacji seksualnej i międzykulturowej, stymulowania kreatywności uczniów oraz projektowania doświadczeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 385587 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawód psycholog : regulacje prawne i etyka zawodowa / Dorota Bednarek. - Nowe wydanie, wydanie drugie. - Warszawa : PWN, 2020. - 353, [1] strona ; 21 cm.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy rozdziałach.
Książka ta powstała z myślą o psychologach praktykach oraz adeptach psychologii niezależnie od specjalizacji i obszaru pracy zawodowej.
Niezależnie od charakteru i obszaru działalności wspólna dla psychologów jest szczególna natura więzi z podmiotem oddziaływań i wynikające z niej zobowiązania etyczne. Czytelnik znajdzie tu wiedzę dotyczącą: kontekstu prawnego wykonywania zawodu psychologa, obowiązujących zasad i standardów etycznych oraz sposobów ich realizacji.
Autorka poruszyła zagadnienia etyczne specyficznie związane z najważniejszymi obszarami zastosowań psychologii: w diagnozie i interwencji psychologicznej. Szczegółowo omówiła etyczne kwestie i zasady dotyczące takich specyficznych sytuacji, jak: świadczenie usług na zlecenie strony trzeciej, na odległość, wobec nieletnich, problem przeciwdziałania dyskryminacji, prowadzenie badań naukowych i publikowanie ich wyników, oraz wielu innych. W nowym, zaktualizowanym wydaniu książki Czytelnik znajdzie także informacje dotyczące: ochrony dokumentacji psychologicznej, przetwarzania danych osobowych, poufności w usługach psychologicznych, zasada oceny skuteczności interwencji psychologicznej.
Autorka odwołuje się do opracowanego na nowo Kodeksu Etycznego Psychologa Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Aktualizacja obejmuje także nowe regulacje prawne związane z dokumentacją psychologiczną - Rozporządzenie RODO oraz nowelizację prawnego obowiązku denuncjacji. Zmiany te mają głęboki wpływ na to, jakie decyzje psychologowie będą podejmować w niektórych szczególnie trudnych sytuacjach związanych z tajemnicą zawodową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 359343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Neuroafektywna książka obrazkowa jest bogato ilustrowanym wprowadzeniem w tematykę ewolucji i wczesnego rozwoju mózgu, emocji i osobowości. Autorka w prosty sposób omawia takie zagadnienia jak autonomiczny system nerwowy, rozwój neuroafektywny, kora czołowa czy strefa najbliższego rozwoju. Przedstawia również model kompasu neuroafektywnego, czyli narzędzia służącego opisowi osobowości oraz wyszukiwaniu najkorzystniejszej pod względem emocjonal­nym strefy uczenia się dziecka lub osoby dorosłej. Połączenie krótkich, łatwych do zrozumienia tekstów na temat neuroafektywnego rozwoju z utrzymanymi w lekkiej i żartobliwej formie ilustracjami sprawia, że książka jest unikalnym i niezwykle użytecznym narzędziem nauki o emocjach, umiejętnościach społecznych i samoregulacji. Dlatego adresowana jest nie tylko do psychologów, pedagogów, nauczycieli czy innych osób zawodowo zajmujących się terapią lub udzielaniem wsparcia psychologicznego, ale także do rodziców, którzy chcą poznać kluczowe etapy rozwoju swoich pociech, aby jak najlepiej wspierać je w kształtowaniu podstawowych zasobów i umiejętności życiowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360058 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 3739)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 409-411.
Publikacja adresowana jest zarówno do praktyków (gotowe scenariusze zajęć, kopalnia pomysłów), jak i teoretyków-naukowców (psychologów i pedagogów resocjalizacyjnych oraz studentów tych kierunków).
Streszczenie w języku angielskim, niemieckim.
Poprawczak w potocznym odbiorze kojarzony jest z więzieniem dla nieletnich, z miejscem przetrzymywania groźnych nieletnich bandytów. Lektura książki całkowicie obala ten stereotyp. Poznajemy nieletnich przestępców od strony ich tragicznej historii rodzinnej, przejawianych przez nich deficytów psychicznych oraz społecznych, ale przede wszystkim lektura książki pozwala poznać wszechstronność realizowanych w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich programów resocjalizacyjnych. W książce znajdujemy opis pogrupowanych tematycznie programów realizowanych przez kadrę resocjalizacyjną. Są to programy związane z: czasem wolnym (kajakarstwo, windsurfing, obozy rowerowe, itp.), opieką nad zwierzętami (animaloterapia), wykorzystaniem teatru, muzyki, plastyki, socjoterapii, promowaniem życia rodzinnego (np. opieka nad fantomem dziecka), wykorzystaniem wolontariatu (nieletni opiekują się m. in. niepełnosprawnymi dziećmi) i wiele innych. Publikacja adresowana jest zarówno do praktyków (gotowe scenariusze zajęć, kopalnia pomysłów), jak i teoretyków-naukowców (psychologów i pedagogów resocjalizacyjnych oraz studentów tych kierunków).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 388248 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwojowe zaburzenia koordynacji ruchowej / redakcja naukowa Jacek Szmalec, Ewa Binkuńska, Grzegorz Brzuzy, Dariusz Wyszyński. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 216, [2] strony : fotografie, ilustracje, tabele ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 208-216.
Dla nauczycieli przedszkoli, szkół, terapeutów zajęciowych, terapeutów wczesnej interwencji, wczesnego wspomagania, rodziców.
Książka zawiera podstawy wiedzy na temat rozwojowych zaburzeń koordynacji wraz z opisem ich symptomatologii i kryteriów diagnostycznych, w tym tych, które pozwolą odróżnić to zaburzenie od innych, podobnych. Autorzy przedstawili krótki zarys rozwoju wiedzy na temat DCD i zmian zachodzących w rozumieniu ich istoty, uwarunkowania etiologiczne oraz rozwój i powiązania z innymi sferami funkcjonalnymi człowieka: percepcją wzrokową, słuchową oraz złożoną i wielomodalną aktywnością związaną z czynnościami mowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 366437 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 273-313.
Książka skierowana do psychologów, sędziów, kuratorów, pracowników socjalnych, terapeutów, nauczycieli, osób doświadczających rozpadu rodziny.
Książka przybliża specyfikę sytuacji rozwodowej rozumianej jako procesu przebiegającego w trzech fazach: okresu nasilonego konfliktu małżeńskiego poprzedzającego decyzję o rozstaniu, okresu formalnego rozwodu oraz okresu porozwodowego cechującego się licznymi zmianami i wymagającego adaptacji do nich. W każdym z tych okresów ukazano problemy i trudności z perspektywy dorosłych i dzieci z uwzględnieniem modeli wyjaśniających ich funkcjonowanie oraz efektywność procesów adaptacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 350051 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskursy Logopedyczne - Studia Logopaedica Thoruniensia)
Bibliografie przy pracach.
Dla pedagogów, logopedów, terapeutów, psychologów, rodziców dzieci ze spektrum autyzmu, studentów pedagogiki oraz osób zainteresowanych prezentowaną problematyką.
Współfinansowanie: Uniwersytet Mikołaja Kopernika (Toruń)
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Prezentowane w niniejszej pracy nowe spojrzenie naukowo-badawcze służy lepszemu zrozumieniu zaburzeń komunikowania się osób ze spektrum autyzmu. Szczególnie cenne są implikacje praktyczne dotyczące stymulowania ich umiejętności komunikacyjnych. Proponowane narzędzia czy treningi umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej dla osób z autyzmem bez wątpienia przyczynią się do rozwoju nowoczesnej praktyki pedagogiki specjalnej. Monografia jest adresowana do pedagogów, logopedów, terapeutów, psychologów, rodziców dzieci ze wspomnianym spektrum, studentów pedagogiki specjalnej i tych osób, którym szczególnie bliskie jest zrozumienie złożoności zaburzeń komunikowania się osób autystycznych. Niniejsza książka stanowi znaczący i istotny wkład w rozwój pedagogiki specjalnej i logopedii, a także badań z zakresu komunikacji społecznej i językowej. Z recenzji dr hab. Katarzyny Pluteckiej, prof. UP
Problematyka komunikacji omawiana jest tu z różnych perspektyw badawczych i w różnych aspektach, gdyż funkcjonowanie osób z zaburzeniami spektrum autyzmu to obszar, którym współcześnie zajmują się badacze i profesjonaliści reprezentujący różne dziedziny. Autorami tekstów są przedstawicie m.in.: pedagogiki specjalnej (w tym oligofrenopedagogiki), psychologii, logopedii, neurologopedii, seksuologii, pedagogiki wczesnoszkolnej, a zagadnienia komunikacji osób ze spektrum autyzmu omawiane są z punktu widzenia badacza i teoretyka oraz praktyka – niejednokrotnie w tej samej osobie. Z recenzji dr hab. Ewy Skorek, prof. UZ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 388780 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 344652 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału i równoległy: "Psychiatric and behavioural disorders in intellectual and developmental disabilities". Na książce także ISBN oryginału i poprzedniego wydawcy.
Bibliografia, netografia przy pracach. Indeks.
Publikacja przeznaczona dla psychiatrów, psychologów, terapeutów, neurologów, pracowników socjalnych, menedżerów służby zdrowia, pielęgniarek.
Książka zawiera: charakterystykę najczęstszych zaburzeń występujących u osób niepełnosprawnych intelektualnie (m.in. depresji, zaburzeń lękowych i adaptacyjnych, schizofrenii i zaburzeń pokrewnych); omówienie symptomatologii zaburzeń psychicznych w grupie osób niepełnosprawnych intelektualnie; opis możliwości trafnego diagnozowania zaburzeń psychicznych oraz zasad właściwego leczenia farmakologicznego, interwencji terapeutycznych i psychospołecznych; skale diagnostyczne niezbędne do obiektywnej oceny psychopatologii towarzyszącej niepełnosprawności intelektualnej; aktualną, uznaną i promowaną na świecie nomenklaturę; wiele praktycznych rad i wskazówek pomocnych w opiece nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 359352 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Der Band informiert anschaulich über Symptome, Ursachen und wissenschaftliche Erklärungskonzepte von ADHS, wobei eine ganzheitliche und ressourcenorientierte Förderung der Lebensbewältigung und Stärkung der Identität im Zentrum steht. Jugendliche mit der Bezeichnung „Aufmerksamkeitsdefizithyperaktivitätsstörung“, kurz ADHS, stellen für die pädagogische und soziale Arbeit eine besondere Herausforderung dar. Kaum ein anderes Phänomen im Kindes- und Jugendalter steht so im Spannungsfeld von Medizin, Psychologie, Sozialer Arbeit und Pädagogik. Wie kann man die subjektive Wirklichkeit dieser Jugendlichen verstehen? Welche Hilfen brauchen die Betroffenen und ihre Familien, damit sie ihr Leben in einer gelungenen sozialen, schulischen und beruflichen Integration meistern? Der Band informiert anschaulich über Symptome, Ursachen und neue wissenschaftliche Erklärungskonzepte vor dem Hintergrund der aktuellen neurobiologischen Forschungsbefunde. Dabei gehen die Autoren von einem subjektorientierten und systemisch-sozialpädago-gischen Ansatz aus, für den eine ganzheitliche und ressourcenorientierte Förderung der Lebensbewältigung und Stärkung der Identität ins Zentrum rückt. Anschauliche Fallbeispiele und praxisorientierte Tipps für Hilfen und therapeutische Interventionen ermöglichen eine konkrete Orientierung für Studierende und Praktiker in Pädagogik und Sozialer Arbeit.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 597-621. Indeksy.
Wydanie nowe to poszerzony i zaktualizowany podręcznik porządkujący wiedzę z zakresu etycznych aspektów działalności psychologa. Najważniejszą zmianą wprowadzoną w nowym wydaniu jest dodatkowa część podręcznika - pierwsze w Polsce opracowanie prezentujące opisy przypadków naruszenia przez psychologów standardów etycznych. Wszystkie case studies pochodzą z wieloletniej praktyki dr Zuzanny Toeplitz (przewodniczącej Sądu Koleżeńskiego Polskiego Towarzystwa Psychologicznego I Instancji) oraz dr Małgorzaty Toeplitz-Winiewskiej (przewodniczącej Polskiego Towarzystwa Psychologicznego).
Przygotowując ten podręcznik, myśleliśmy o tym, aby mógł być on użyteczny jako pomoc dydaktyczna zarówno na zajęciach z etyki zawodu psychologa, jak i na zajęciach kształtujących wiedzę i umiejętności w zakresie metodologii badań psychologicznych, diagnostyki psychologicznej, pomocy psychologicznej czy działalności nauczycielskiej i ekspertalnej. Ponadto uznaliśmy, że w podręczniku etyki zawodu psychologa nie można pominąć ważnych zagadnień z podstaw etyki jako takiej. To na tym fundamencie można budować szczegółowe zalecenia odnoszące się do rozwiązań etycznie poprawnych w różnych sferach działalności zawodowej psychologa. (Z tekstu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349389 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 118-136.
Książka jest dedykowana zarówno studentom, naukowcom jak i praktykom z psychologii i pedagogiki.
Streszczenie w języku angielskim.
W publikacji została opisana wiedza na temat emocji podstawowych posiadanych przez dzieci z niepełnosprawnością intelektualną (NI). Zaprezentowano w niej badania: porównawcze dotyczące wiedzy o zdziwieniu dzieci z lekką NI i dzieci w normie intelektualnej, badania jakościowe językowego obrazu wiedzy o emocjach podstawowych dzieci z lekką NI, a także badania wiedzy o emocjach młodzieży z umiarkowaną NI. Podstawowym założeniem było ujawnienie, jak kształtuje się wiedza o emocjach podstawowych w obrębie poszczególnych kodów: obrazowego, werbalnego i abstrakcyjnego ze względu na poziom funkcjonowania intelektualnego. Do pomiaru dziecięcej wiedzy o emocjach podstawowych stworzono autorskie narzędzie WE06. Uzyskane wyniki dostarczały informacji na temat wiedzy o emocjach podstawowych dzieci z NI, charakteryzując tę wiedzę i wskazując prawidłowości w jej kształtowaniu w obrębie poszczególnych kodów w zależności od poziomu funkcjonowania intelektualnego. Wiedza ta natomiast stanowi przesłankę do podjęcia efektywnych działań terapeutycznych. Przedstawione opracowanie zostało napisane czytelnym językiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 374921 (1 egz.)
Książka
W koszyku
SOS emocjonalne : scenariusze zajęć socjoterapeutycznych dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej / Anna Busz. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020. - 77, [3] strony : fotografie, ilustracje, tabele ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 77-[78].
Socjoterapia coraz częściej pojawia się w formach pomocy psychologiczno-pedagogicznych dla dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi oraz zachowania. Dzięki tej formie terapii zwiększa się możliwość udzielenia pomocy jednostkom nieprzystosowanym społecznie, wzrastającym w rodzinach dysfunkcyjnych czy dzieciom sprawiającym trudności wychowawcze.
Prezentowana publikacja stanowi pomoc dla pedagogów, psychologów, terapeutów, którzy w swojej codziennej pracy mierzą się z różnego rodzaju trudnościami przejawianymi przez dzieci. Książka łączy rozważania teoretyczne dotyczące oddziaływań socjoterapeutycznych z programem zajęć dla dzieci w młodszym wieku szkolnym.
Zaprezentowany program socjoterapeutyczny z pewnością przyczyni się do wzbogacenia warsztatu pracy osób prowadzących oddziaływania socjoterapeutyczne, wychowawcze czy terapeutyczne. W trosce o harmonijny rozwój dzieci...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 370418 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej