Psychoterapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(158)
Forma i typ
Książki
(157)
Publikacje fachowe
(122)
Publikacje naukowe
(70)
Poradniki i przewodniki
(30)
Publikacje dydaktyczne
(19)
Proza
(6)
Audiobooki
(2)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(118)
wypożyczone
(28)
nieokreślona
(12)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(157)
Biblioteka Austriacka
(1)
Autor
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(12)
Andruszko Robert
(10)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(9)
Golec Danuta
(8)
Okuniewski Juliusz
(7)
Porges Stephen W
(7)
Gomola Aleksander (1963- )
(6)
Kalita Lech
(6)
Kruszyńska-Mąka Marta
(6)
Pikiel Sylwia
(6)
Pollak Monika
(5)
Attwood Tony (1952- )
(4)
De Masi Franco (1940- )
(4)
Hayes Steven C
(4)
Klecka Małgorzata
(4)
Beck Aaron T. (1921-2021)
(3)
Cierpisz Małgorzata
(3)
Cioch Agnieszka
(3)
Hofmann Stefan G. (1964- )
(3)
Kańciurzewska Anna
(3)
Leahy Robert L. (1946- )
(3)
Lemma Alessandra (1965- )
(3)
Linehan Marsha M. (1943- )
(3)
Lipińska Marta (tłumacz)
(3)
Miodowski Mikołaj
(3)
Okoń Katarzyna
(3)
Barbaro Bogdan (1949- )
(2)
Barlow David H. (1942- )
(2)
Bruchnalski Marcin (1958- )
(2)
Casement Patrick (1935- )
(2)
Chrząstowski Szymon
(2)
Cubała Wiesław Jerzy
(2)
Dana Deb
(2)
Dragan Małgorzata
(2)
Fisher Janina
(2)
Gabbard Glen O. (1949- )
(2)
Gmitrowicz Agnieszka (1953- )
(2)
Groth Jarosław
(2)
Grudziewska Ewa
(2)
Gubała Magdalena (1982- )
(2)
Gębka Artur
(2)
Hershfield Jon
(2)
Jacob Gitta
(2)
Jakima Sławomir (1958- )
(2)
Jastrzębska Julia
(2)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Krakowiak-Gennari Dobrosława
(2)
Kłos Joanna (graficzka)
(2)
Magryta-Wojda Iwa
(2)
Malek Renata
(2)
Moskal Maria
(2)
Owsiak Anna
(2)
Paluch Jan
(2)
Pinkowska-Zielińska Hanna
(2)
Popiel Agnieszka
(2)
Sikorski Wiesław (psycholog)
(2)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(2)
Turopolski Witold
(2)
Zagrodzki Michał
(2)
Zalewski Bartosz (psycholog)
(2)
Zdankiewicz-Ścigała Elżbieta
(2)
Łubkowska Agnieszka
(2)
Allen Jon G. (1944- )
(1)
Alochno-Janas Anna
(1)
Arden John Boghosian
(1)
Arentewicz Joanna
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Arntz Arnoud
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Balcerkiewicz Katarzyna
(1)
Balfour Andrew
(1)
Bateman Anthony (1952- )
(1)
Beck Judith S. (1954- )
(1)
Bell Mary
(1)
Bennett Shannon M
(1)
Bentley Kate H
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Berger Mathias (1947- )
(1)
Bicz Sabina
(1)
Bieniewicz-Wolak Magdalena
(1)
Biernacka Edyta
(1)
Biernacka Katarzyna (psycholog)
(1)
Bilejczyk Arkadiusz
(1)
Bilek Emily L
(1)
Boettcher Hannah T
(1)
Boon Suzette
(1)
Bourne Edmund J
(1)
Brandt-Salmeri Anna
(1)
Briere John
(1)
Brockman Robert
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Budzińska Anna (psycholog)
(1)
Bullis Jacqueline R
(1)
Buzzella Brian A
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Bąk Ewa (psychoterapeutka)
(1)
Cassiello-Robbins Clair
(1)
Catty Jocelyn (1971- )
(1)
Cegiełka-Mendalka Kamila
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(93)
2010 - 2019
(61)
2000 - 2009
(3)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(150)
1901-2000
(8)
1989-2000
(5)
1945-1989
(3)
Kraj wydania
Polska
(157)
Austria
(1)
Język
polski
(156)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Dzieci
(7445)
9-13 lat
(4357)
6-8 lat
(3866)
Młodzież
(3218)
14-17 lat
(2094)
Psychoterapeuci
(158)
Szkoły wyższe
(1784)
0-5 lat
(1739)
Dorośli
(774)
Niewidomi
(701)
Nauczyciele
(681)
Studenci
(629)
Rodzice
(541)
Szkoły średnie
(469)
Szkoły podstawowe
(426)
Poziom podstawowy
(423)
A2 (poziom biegłości językowej)
(394)
B1 (poziom biegłości językowej)
(345)
A2 poziom biegłości językowej
(332)
Poziom średniozaawansowany
(319)
B1 poziom biegłości językowej
(314)
A1 poziom biegłości językowej
(301)
18+
(300)
A1 (poziom biegłości językowej)
(289)
Szkoły muzyczne I stopnia
(232)
Nauczyciele języka angielskiego
(226)
Poziom zaawansowany
(219)
B2 (poziom biegłości językowej)
(200)
Szkoły muzyczne II stopnia
(200)
Nauczyciele języka niemieckiego
(182)
B2 poziom biegłości językowej
(176)
Lekarze
(170)
Menedżerowie
(165)
Chorzy
(161)
Pedagodzy
(158)
Poziom niższy średniozaawansowany
(155)
Osoby z niepełnosprawnością
(151)
Psycholodzy
(148)
Uczniowie
(142)
Przedszkola
(113)
Historycy
(103)
C1 poziom biegłości językowej
(98)
Przedsiębiorcy
(90)
Szkoły ponadgimnazjalne
(88)
Klasa 8.
(80)
Tłumacze
(80)
C1 (poziom biegłości językowej)
(79)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(75)
Prawnicy
(74)
Literaturoznawcy
(73)
Cudzoziemcy
(66)
Licea
(66)
Psychiatrzy
(66)
Klasa 1.
(65)
Technikum
(64)
Gimnazja
(62)
Klasa 2.
(61)
Szkoły zawodowe
(59)
Językoznawcy
(58)
Klasa 3.
(57)
Nauczyciele języków
(55)
Klasa 7.
(52)
Logopedzi
(52)
Kobieta
(51)
Osoby w wieku starszym
(51)
C2 poziom biegłości językowej
(50)
Fizjoterapeuci
(50)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(50)
Nauczanie początkowe
(48)
Terapeuci zajęciowi
(46)
Pracownicy naukowi
(44)
Poziom profesjonalny
(43)
Szkoły ponadpodstawowe
(43)
Nauczyciele akademiccy
(39)
Nauczyciele przedszkoli
(39)
Pediatrzy
(38)
A0 poziom biegłości językowej
(35)
Pracownicy socjalni
(35)
Bibliotekarze
(33)
Nauczyciele nauczania początkowego
(33)
Socjolodzy
(33)
A2+ (poziom biegłości językowej)
(31)
Terapeuci
(31)
Ekonomiści
(30)
Klasa 5.
(30)
Urzędnicy
(30)
Lekarze rodzinni
(29)
Neurolodzy
(29)
Dziennikarze
(28)
Klasa 4.
(27)
Klasa 6.
(27)
Poziom rozszerzony
(27)
Specjaliści ds. marketingu
(26)
C2 (poziom biegłości językowej)
(24)
Informatycy
(23)
Programiści
(23)
Księgowi
(22)
Dietetycy i żywieniowcy
(21)
Psycholodzy kliniczni
(21)
Radcy prawni
(21)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(6)
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Psychoterapia
(67)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(28)
Dzieci
(21)
Trauma
(20)
Psychoanaliza
(16)
Młodzież
(15)
Uczucia
(14)
Lęk
(12)
Stres pourazowy
(12)
Przywiązanie (psychologia)
(11)
Leczenie
(10)
Relacja terapeutyczna
(10)
Terapia psychodynamiczna
(9)
Zaburzenia psychiczne
(9)
Autonomiczny układ nerwowy
(8)
Diagnoza psychologiczna
(8)
Nastolatki
(8)
Relacje międzyludzkie
(8)
Depresja psychiczna
(7)
Teoria poliwagalna
(7)
Zaburzenia emocjonalne
(7)
Mindfulness
(6)
Nerw błędny
(6)
Seksualność
(6)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(6)
Terapia behawioralna
(6)
Terapia poznawcza
(6)
Terapia schematów
(6)
Diagnostyka medyczna
(5)
Kompetencje społeczne
(5)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Psychofizjologia
(5)
Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT)
(5)
Uzależnienie (nałóg)
(5)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(5)
Autopsychoterapia
(4)
Bajkoterapia
(4)
Diagnoza
(4)
Osobowość
(4)
Osoby z zaburzeniami psychicznymi
(4)
Pomoc psychologiczna
(4)
Przeniesienie (psychoanaliza)
(4)
Przezwyciężanie lęku
(4)
Psychoedukacja
(4)
Psychozy
(4)
Regulacja emocji
(4)
Terapia par i małżeństw
(4)
Terapia rodzinna
(4)
Trening umiejętności społecznych
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Zaburzenia nerwicowe
(4)
Zaburzenia osobowości
(4)
Autyzm
(3)
Dojrzewanie
(3)
Dysocjacja (psychologia)
(3)
Komunikacja niewerbalna
(3)
Lekarze a pacjenci
(3)
Mentalizacja
(3)
Pograniczne zaburzenie osobowości
(3)
Praktyka psychologiczna oparta na dowodach empirycznych
(3)
Psychoprofilaktyka
(3)
Psychoterapia krótkoterminowa
(3)
Rodzina
(3)
Rozwój emocjonalny
(3)
Samoakceptacja
(3)
Samokontrola
(3)
Schizofrenia
(3)
Techniki samopomocy
(3)
Zaburzenia zachowania
(3)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Zdrowie psychiczne
(3)
Zespół Aspergera
(3)
Agresywność
(2)
Alkoholizm
(2)
Autodestruktywność
(2)
Bliskie związki międzyludzkie
(2)
Chorzy na schizofrenię
(2)
Ciało ludzkie
(2)
Diagnostic and statistical manual of mental disorders
(2)
Dysfunkcje seksualne
(2)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Etiologia (medycyna)
(2)
Gniew
(2)
Ja (psychologia)
(2)
Kontrola emocjonalna
(2)
Małżeństwo
(2)
Medycyna oparta na dowodach naukowych
(2)
Mózg
(2)
Narkotyki
(2)
Neurobiologia
(2)
Opracowanie przypadku (psychologia)
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Osoby z depresją
(2)
Osoby z zaburzeniami osobowości
(2)
Osoby z zespołem Aspergera
(2)
Pedofilia
(2)
Pewność siebie
(2)
Potraumatyczny wzrost
(2)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(2)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(51)
Poradnik
(47)
Opracowanie
(41)
Praca zbiorowa
(17)
Ćwiczenia i zadania
(13)
Case study (studium przypadku)
(10)
Opowiadania i nowele
(6)
Materiały pomocnicze
(5)
Raport z badań
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Monografia
(2)
Antologia
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Podręczniki
(1)
Protokoły
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(147)
Medycyna i zdrowie
(63)
Edukacja i pedagogika
(16)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(9)
Filozofia i etyka
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Biologia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Rozwój osobisty
(1)
158 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 485-530. Indeks.
Nie sposób przecenić znaczenia książki "Mentalizowanie w praktyce klinicznej" autorstwa znakomitych badaczy i klinicystów. Zapoznaje nas ona z koncepcją mentalizowania, która wyjaśnia istotne zjawiska zachodzące w procesie rozwoju psychicznego człowieka, będąc pomostem pomiędzy teoriami psychoanalitycznymi, badaniami nad rozwojem małego dziecka i danymi wniesionymi przez neuronaukę. Co więcej, pokazuje ona, iż mentalizowanie jest rdzeniem skutecznych oddziaływań terapeutycznych niezależnie od tego, czy dokonuje się ono w ramach podejścia psychoanalitycznego, poznawczego, interpersonalnego, czy systemowego, niezależnie od tego, czy pracujemy z dziećmi, osobami dorosłymi, rodzinami, czy też parami. To odniesienie teorii i badań do praktyki klinicznej terapeuty jest szczególnie wartościową i inspirującą częścią pracy. (dr hab. Barbara Józefik Pracownia Psychologii i Psychoterapii Systemowej Kliniki Psychiatrii Dzieci i Młodzieży, Uniwersytet Jagielloński)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360281 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia, netografia na stronach 351-368. Indeks.
W praktyce współczesnej psychoterapii bardzo istotna staje się integracja powszechnie znanych teorii z najnowszymi osiągnięciami nauki. Dzięki rozwojowi neurobiologii i psychologii coraz lepiej rozumiemy funkcjonowanie naszego umysłu, ciała i zależności zachodzących między nimi, konieczne jest zatem nowe spojrzenie na zdrowie psychiczne. John B. Arden, odwołując się do różnych dyscyplin badawczych – od genetyki i epigenetyki po teorię przywiązania, psychologię rozwojową i psychoimmunologię – pokazuje wzajemne zależności między umysłem, mózgiem a genami. Udowadnia, że konkretne doświadczenia oraz reakcje na nie zmieniają strukturę mózgu, układ odpornościowy, a nawet wpływają na ekspresję genów. Stany zapalne, jak również zaburzenia immunologiczne są związane z zaburzeniami lękowymi i depresją. Mikroflora bakteryjna i sposób odżywiania wpływają na kondycję psychiczną, a pozytywne relacje społeczne – na neuroplastyczność mózgu. Autor książki Umysł – mózg – gen nie tylko wprowadza do zagadnień psychoneuroimmunologii i epigenetyki, ale również łączy te dziedziny z neurobiologią dynamiki emocjonalnej, interpersonalnej i poznawczej. Scalając uważność z różnymi podejściami terapeutycznymi, proponuje rewolucyjną, zintegrowaną wizję psychoterapii. Arden zaprasza do holistycznego spojrzenia na człowieka, a także do refleksji nad czynnikami wpływającymi na zdrowie ludzi w ciągu całego życia i z pokolenia na pokolenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 366037 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach. Indeksy.
Terapia schematów stworzona przez doktora Jeffreya E. Younga to nowatorskie podejście terapeutyczne wywodzące się z tradycyjnego nurtu poznawczo-behawioralnego. Łączy aspekty terapii poznawczo-behawioralnej z innymi modelami terapeutycznymi, między innymi z teorią przywiązania, z koncepcją psychodynamiczną oraz z modelami terapeutycznymi skoncentrowanymi na emocjach. Celem terapii schematów jest pomoc pacjentom w rozpoznaniu ich podstawowych potrzeb emocjonalnych i wskazanie, jak mogą je zaspokoić. Terapia ta znajduje zastosowanie szczególnie w przypadku pacjentów z długotrwałymi, utrwalonymi problemami emocjonalnymi, także z zaburzeniami osobowości. Doktor Christof Loose idzie o krok dalej i prezentuje zastosowanie terapii schematów w pracy z dziećmi i młodzieżą oraz z ich rodzicami. Podręcznik pod jego redakcją został napisany przez klinicystów dla klinicystów. W sposób niezwykle przystępny prezentuje teoretyczne i praktyczne zasady pracy psychoterapeutycznej z dziećmi na różnych etapach rozwoju (od narodzin do wczesnego okresu dorosłości) oraz z ich opiekunami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352503 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 329-332. Indeks.
Dla klinicystów i terapeutów.
Terapia schematów - łącząca elementy terapii poznawczo-behawioralnej, psychodynamicznej, Gestalt i teorii przywiązania - cieszy się coraz większą popularnością dzięki potwierdzonej empirycznie skuteczności. Niniejsza książka to obszerny przewodnik po tym podejściu, pokazujący, w jaki sposób praca z trybami pomaga pacjentom z różnymi zaburzeniami osobowości, z zaburzeniami nastroju, z depresją, z zaburzeniami lękowymi czy obsesyjno-kompulsywnymi.
Niniejsza książka to nieocenione źródło wiedzy dla klinicystów i terapeutów chcacych zdobyć praktyczne informacje na temat najnowszych technik terapeutycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 383849 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Dla psychologów,nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje. Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2–5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na zaburzenia lękowe u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 361025 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje.
Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2-5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na problemy z radzeniem sobie z uczuciem złości u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 361989 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The complete guide to Asperger's syndrome, 2007.
Bibliografia, netografia na stronach 385-433. Indeksy.
Lektura dla wszystkich prywatnie i zawodowo zainteresowanych zespołem Aspergera (ZA), rzetelne źródło wiedzy, a przy tym wciągająca, znakomicie napisana książka. Tony Attwood, wybitny specjalista tematu zaburzeń ze spektrum autyzmu, opisuje specyfikę funkcjonowania osób z ZA i tłumaczy, jakie problemy mogą napotkać one za swojej drodze, jak udzielać im skutecznego wsparcia i rozwijać ich mocne strony.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 393875 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak wygrać z uzależnieniami? / Andrzej Augustynek ; [projekt okładki Mikołaj Miodowski]. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 249, [3] strony ; 20 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 246-249.
Dla lekarzy, psychoterapeutów, pedagogów, socjologów, studentów oraz dla osób uzależnionych.
Najczęściej uzależniamy się od substancji psychoaktywnych, ostatnie dekady przynoszą także niemal pandemiczny wzrost liczby uzależnień od czynności i urządzeń mających ekran, a także łączność z internetem.
Gdzie przebiega granica między użyciem optymalnym a nadmiernym lub nałogowym? Kiedy coś jest pasją, a kiedy już uzależnieniem, kiedy czynność jest natrętna, a kiedy jest nałogiem? Czym różni się zależność od uzależnienia? Co decyduje o skuteczności leczenia uzależnienia? Jaką rolę odgrywa w nim motywacja? Jak wyglądają programy terapeutyczne? Czy można wygrać z uzależnieniem?
Zagadnienia te w sposób przystępny omawia w książce psychoterapeuta pracujący z osobami uzależnionymi nieprzerwanie od 1981 roku. Autor, obok praktyki, prowadzi badania naukowe w zakresie uzależnień. To wszystko pozwala mu to na sformułowanie konkretnych, bezpośrednich wniosków i zaleceń.
Książka skierowana jest do lekarzy, psychoterapeutów, pedagogów, socjologów, studentów wielu kierunków, ale także dla tych, którzy doświadczają skutków uzależnienia bądź dostrzegają u siebie lub u osób bliskich objawy wskazujące na wystąpienie u nich uzależnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 387107 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Terapii Małżeńskiej )
Bibliografia przy rozdziałach.
"Oddajemy w Państwa ręce psychoanalityczny przewodnik po życiu rodziny, w którym terapeuci pracujący w Tavistock Relationships opisują nowe metody skutecznego wspierania par na różnych etapach ich rozwoju. Pokazują nam, jak pracują podczas: grupowej terapii par, jak wygląda terapia pary w leczeniu depresji, a jak terapia psychoseksualna. Dostajemy wgląd w terapię pary rodziców adopcyjnych, a także terapię pary osób z demencją i wiele innych. Każda z omawianych metod jest bogato ilustrowana inspirującymi fragmentami psychoterapii związków hetero i homoseksualnych. Publikację wydano z okazji 70-lecia Tavistock Relationships, ośrodka, który powstał w odpowiedzi na kryzys relacji rodzinnych po II Wojnie Światowej. W związku z niepokojami ostatnich lat, pary i rodziny coraz częściej zgłaszają się do gabinetów psychoterapii chcąc od innej strony i w pogłębiony sposób zaangażować się w pracę nad swoją relacją – jednym z fundamentalnych obszarów życia." (Od Wydawcy)
"„Posłuchajmy pary” to niezwykle zajmująca książka. Proponuje klinicyście dzieło bogato utkane z historii, nauki i sztuki psychoanalitycznej terapii par, praktykowanej i badanej przez prawdopodobnie najznakomitszych terapeutów par w anglojęzycznym analitycznym świecie. Od teorii do praktyki, od rodzicielstwa do starości, ta książka bada wiele kwestii, z jakimi spotykają się terapeuci par. To niezbędna lektura dla wszystkich analitycznych terapeutów par, czy to nowicjuszy, czy weteranów”. (David Scharff)
"Terapia problemów psychicznych występujących w parze okazuje się być jedną z najskuteczniejszych metod interwencji psychologicznej. Ta książka orientuje klinicystę na niuanse i wyzwania terapii par, a także znakomicie podsumowuje kliniczne osiągnięcia kilku pokoleń specjalistów. Stworzyli oni unikalną i znakomitą tradycję myślenia o tym, że zmianę w jednostce może inicjować podejmowanie problemów pary. Jest to klejnot, który powinien dumnie zajmować miejsce na półce każdego klinicysty”. (professor Peter Fonag)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 381951 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Ujednolicony protokół leczenia.
Bibliografia na stronach 221-227.
Większość osób zmagających się z jakimś zaburzeniem doświadcza też innych problemów lub zaburzeń współistniejących. Rodzi to wiele pytań o to, z których protokołów terapii korzystać, jakie interwencje wdrażać i w jakiej kolejności.Naprzeciw tym wątpliwościom wychodzi niniejszy program terapeutyczny, dotyczącyzaburzeń emocjonalnych - lękowych i nastroju (depresyjnych). Jest to protokół ujednolicony, ponieważ obejmuje zintegrowany zestaw procedur terapeutycznych skutecznych w przypadku całej grupy zaburzeń. Jest to także protokół transdiagnostyczny, ponieważ stworzono go z myślą o efektywnej pracy nad wszystkimi zaburzeniami emocjonalnymi, jakie mogą współwystępować u jednej osoby.
Program terapeutyczny skupia się na zestawie cech predysponujących do rozwoju zaburzeń emocjonalnych: temperamentalnej skłonności do częstego przeżywania silnych negatywnych emocji (neurotyzmie), negatywnym ocenianiu własnych przeżyć emocjonalnych oraz skłonności do unikania i tłumienia emocji, czyli stosowania nieadaptacyjnych strategii regulacji emocjonalnej. Kładzieduży nacisk na pracę z emocjami, co czyni go wyjątkowym wśród protokołów terapii poznawczo-behawioralnej.
Autorzy, po wprowadzeniu teoretycznym oraz przedstawieniu wyników badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo wyjaśniają, jak planować i prowadzić terapię. Prezentują pełen opis programu składającego się z ośmiu modułów, z których każdy został zilustrowany licznymi przykładami. Terapia koncentruje się na rozwijaniu uważnej świadomości emocji, rewizji automatycznych ocen poznawczych, zmianie tendencji do działania pod wpływem emocji oraz stosowaniu procedury ekspozycji. Podręcznik zawiera również informacje na temat diagnozy funkcjonalnej i zastosowania niniejszego protokołu leczenia w psychoterapii grupowej.
Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest poradnik, który zawiera przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, oraz testy, zadania domowe i formularze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 367167 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Ujednolicone protokoły leczenia.
Bibliografia na stronach 453-457.
Podręcznik jest poświęcony podejściu transdiagnostycznemu w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych) – dzieci i młodzieży. Opisany w nim program terapeutyczny powstał z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami, które wykazują objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Modułowa struktura programu umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Podręcznik terapeuty uzupełniają poradniki, które zawierają przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, niezbędne formularze, ćwiczenia i zadania do pracy własnej. Prezentowany program terapeutyczny ma charakter ujednolicony, ponieważ obejmuje zintegrowany zestaw procedur terapeutycznych skutecznych w przypadku całej grupy zaburzeń. Jest to także program transdiagnostyczny, ponieważ stworzono go z myślą o efektywnej pracy nad wszystkimi zaburzeniami emocjonalnymi, jakie mogą współwystępować u jednej osoby.
Podręcznik terapeuty zawiera między innymi: omówienie opartych na dowodach naukowych strategii terapeutycznych, które pozwalają specjalistom wspomagać młodych klientów w poprawie funkcjonowania; konkretne wytyczne co do prowadzenia terapii; informacje na temat włączania rodziców w terapię i wprowadzania ukierunkowanych na nich strategii, które wspomogą długofalową generalizację nowo nabytych przez dziecko umiejętności. Program terapeutyczny dotyczy takich zaburzeń, jak: zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, separacyjne zaburzenie lękowe, fobie swoiste, zaburzenie paniczne, agorafobia, zaburzenia depresyjne. Model terapii jest tak elastyczny, że znajduje zastosowanie także w przypadkach zaburzeń: pourazowych i związanych z czynnikiem stresowym (w tym zaburzeń adaptacyjnych), z objawami somatycznymi, tikowych, obsesyjno-kompulsyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373337 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Instytutu Analizy Grupowej "Rasztów")
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie przy pracach. Indeks.
Książka adresowana do superwizorów, psychoterapeutów.
Książka dostępna także jako e-book.
Superwizja grupowo-analityczna to superwizja relacji terapeutycznej a nie, jak często pojmuje się ten proces − superwizja pacjenta. Pacjenta odnajdujemy poprzez poznanie i zrozumienie relacji terapeutycznej, jaka powstaje pomiędzy nim a jego terapeutą i/lub grupą. W taki sposób w procesie superwizji wyłaniamy hipotezy na temat świata wewnętrznego pacjenta, relacji z jego wczesną grupą: rodziną i społecznym otoczeniem i współzależnościach w nim. Choć przedstawimy model superwizji w podejściu grupowo-analitycznym, jest to książka dla wszystkich psychoterapeutów i superwizorów, którzy w swoje praktyce superwizyjnej chcą korzystać z superwizji grupowej i/lub poszukują metod wspomagających rozwój międzyludzkich zasobów terapeuty, takich jak empatia czy zdolność odzwierciedlania. Z tekstu
Polskie środowisko psychoterapeutyczne doczekało się bogatego, zarówno w treści teoretyczne jak i przykłady kliniczne, opracowania dotyczącego superwizji. Wydawałoby się, że jest to książka adresowana do superwizorów, ale tytuł „Superwizja psychoterapii. Podejście grupowo-analityczne” sugeruje, że wiele różnorodnych myśli na temat procesu psychoterapii znajdą w niej również psychoterapeuci, ponieważ proces psychoterapii został wzięty „pod lupę” całościowo. Z recenzji Hanny Pinkowskiej-Zielińskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 394183 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 403-408. Indeks.
Oprócz podstawowych aspektów psychoterapii poznawczo-behawioralnej, które zostały przedstawione w pierwszym wydaniu tej książki, drugie wydanie omawia innowacje w zakresie teorii i praktyki klinicznej. Podobnie jak jej poprzedniczka, książka ta jest skazana na międzynarodowy sukces. Jest napisana w przejrzysty i interesujący sposób i zawiera wiele praktycznych wskazówek i przykładów klinicznych. Jest to naprawdę niezbędna lektura dla każdego, kto chce stać się ekspertem w dziedzinie psychoterapii poznawczo-behawioralnej. (Dr Keith S. Dobson, profesor i kierownik Katedry Psychologii Uniwersytet w Calgary, Kanada)
To nowoczesny i pełen rzetelnej wiedzy podręcznik napisany z myślą o szerokim gronie odbiorców - od początkujących terapeutów poznawczo-behawioralnych do bardziej doświadczonych praktyków - którzy chcą doskonalić swoje umiejętności. Stanowi niezbędną lekturę na podyplomowych kursach z psychologii klinicznej, pracy socjalnej, psychiatrii i poradnictwa psychologicznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 366685 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
"Nie wierzyłem, że model leczenia szpitala Cassel z Londynu, oparty na połączeniu psychoterapii psychoanalitycznej i społeczności terapeutycznej, może się rozwinąć w innych warunkach społeczno-kulturowych i w innej tradycji klinicznej. W ciągu 20 lat osoby pracujące na Oddziale Leczenia Zaburzeń Osobowości i Nerwic stworzyły w odmiennych niż Cassel warunkach bliźniaczy model, który pomaga pacjentom borykającym się z bardzo poważnymi dolegliwościami. OLZON, dzięki pracy, wykształceniu, zdolnościom i doświadczeniu zespołu, stał się legendą i inspiracją dla środowiska psychiatrii i psychoanalizy. Wspierany przez administrację Szpitala, Oddział prowadzi nie tylko efektywną pracę kliniczną, ale również jest miejscem, gdzie psychoanalitycy, psychiatrzy i psychoterapeuci mogą się uczyć i rozwijać. Książka zawiera interesujący i wnikliwy opis problemów związanych z terapią pacjentów, którzy doświadczyli procesu degradacji psychicznej i społecznej." (Wojtek Hańbowski)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376420 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 507-512. Indeks.
Niniejsza książka to usystematyzowany trening umiejętności dla osób cierpiących na zaburzenia dysocjacyjne będące skutkiem przebytej traumy. Autorzy nie tylko dokonują przeglądu zaburzeń i ich objawów, lecz także szczegółowo opisują praktyczne umiejętności, dzięki którym można nad nimi zapanować.
Boon, Steele i van der Hart uczą, jak rozumieć i regulować emocje, kwestionować dysfunkcyjne myśli oraz radzić sobie z gniewem, strachem, wstydem i poczuciem winy. Ponadto książka zawiera przydatne strategie panowania nad wyzwalaczami emocji i radzenia sobie z pragnieniem samookaleczania, by krok po kroku zmierzać ku poprawie samopoczucia i relacji z innymi osobami.
Zaburzenia dysocjacyjne po traumie to także znakomity poradnik dla terapeutów pracujących z pacjentami, którzy zmagają się ze wspomnianymi problemami. Prezentowane w książce porady można z powodzeniem wykorzystać zarówno w terapii grupowej, jak i indywidualnej. W przewodniku zamieszczonym na końcu książki znajduje się zarys wprowadzających i pożegnalnych sesji grupowych. Arkusze zadań domowych umieszczone na końcu każdego rozdziału ułatwiają pracę nad strategiami radzenia sobie z problemami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 359689 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Tytuł oryginału: The anxiety & phobia workbook.
Na okładce: radzenie sobie z napadami paniki, ekspozycja, mowa wewnętrzna, ćwiczenia fizyczne, medytacja, odzywianie się, zapobieganie nawrotom.
Bibliografie przy większości rozdziałów.
Najnowsze, zaktualizowane wydanie uznanego poradnika dla osób z zaburzeniami lękowymi Lęk, napady paniki i fobie nie pozwalają normalnie funkcjonować, rozwijać się, wywołują poczucie braku kontroli. Edward J. Bourne, specjalista w dziedzinie terapii poznawczo-behawioralnej, udowadnia, że dzięki odpowiednim narzędziom można przezwyciężyć zamartwianie się, wyciszyć negatywną mowę wewnętrzną i zapanować nad natrętnymi myślami. Autor, opierając się na dowodach i najnowszych badaniach klinicznych, krok po kroku omawia skuteczne strategie leczenia agorafobii, lęku uogólnionego, zespołu stresu pourazowego i innych zaburzeń lękowych. Podkreśla znaczenie ekspozycji, wizualizacji i wyrażania emocji w procesie terapeutycznym. W nowym wydaniu tego klasycznego podręcznika zaktualizowano opisy poszczególnych zaburzeń zgodnie z klasyfikacją DSM-5 oraz dane dotyczące zakresu i częstotliwości ich występowania. Uzupełniono informacje na temat neurobiologicznych przyczyn napadów paniki i zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych. Dodano rozdziały o zamartwianiu się i zapobieganiu nawrotom po zakończonym leczeniu. Lęk i fobia to praktyczny poradnik zawierający cały wachlarz strategii niezbędnych do pokonywania problemów z lękiem. Zgromadzone w nim precyzyjne wskazówki i arkusze ćwiczeń będą pomocne zarówno dla terapeutów, jak i osób, które chcą się uwolnić od lęku, napadów paniki i fobii. Dzięki tej książce: poznasz przyczyny występowania zaburzeń lękowych, dowiesz się, jak wykorzystać techniki relaksacyjne, aktywność fizyczną i sposób odżywiania się w redukowaniu lęku, nauczysz się kontrolować natrętne i negatywne myśli, wypracujesz indywidualny program skutecznego leczenia dowiesz się, jak zapobiegać nawrotom po zakończonym leczeniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 382883 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rak piersi : wyznaczniki pozytywnych zmian / Anna Brandt-Salmeri. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 194, [2] strony : ilustracje, tabele, wykres ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 157-194.
Współfinansowanie: Uniwersytet Śląski (Katowice)
Prezentowana książka to cenna monografia poglądowa z zakresu psychoonkologii. Autorka opisuje koncepcje, umocowane głównie w literaturze zagranicznej, w świetle których obecność symptomów stresu traumatycznego związanego z chorobą nie wyklucza optymalnego funkcjonowania. W publikacji dokonuje szerokiego przeglądu badań ukazujących, iż wydarzenia wysoce stresujące bywają czynnikiem spustowym, uruchamiającym potencjał rozwojowy jednostki. Taka dwoistość w ujmowaniu zjawiska adaptacji do rzeczywistości potraumatycznej (tj. uwzględnianie spektrum dystresu oraz elementów pozytywnych świadczących o wzroście potraumatycznym) stanowi novum we współczesnej przestrzeni badawczej, a zarazem oś narracji przedstawionej monografii.
Książka może stać się cennym źródłem wiedzy dla psychoterapeutów, gdyż przybliża niezwykle obiecującą dla praktyki klinicznej perspektywę doświadczania rozwoju po doznaniu traumy. Stanowić może również inspirację dla samych pacjentek, dając im nadzieję na odnalezienie "dobrego w złym".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 367987 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografie, netografie przy rozdziałach i na stronach 447-520. Indeks.
Nieocenione źródło wiedzy dla klinicystów i terapeutów zajmujących się terapią traumy.
W rozszerzonym wydaniu przełomowego poradnika na temat leczenia traumy młodzieży i dorosłych zgodnego z klasyfikacją DSM-5* John N. Briere i Catherine Scott łączą różne metody leczenia ostrych i przewlekłych zaburzeń pourazowych: od terapii poznawczo-behawioralnych przez trening regulacji afektu i techniki uważności do strategii psychofarmakologicznych. Prezentują nie tylko wskazówki terapeutyczne i opisy przypadków, lecz także najnowsze wyniki badań naukowych oraz proponują konkretne rozwiązania farmakologiczne. Autorzy "Podstaw terapii traumy..." czerpią wiedzę z empirycznie potwierdzonych technik terapeutycznych i uwzględniają złożony charakter praktyki klinicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360990 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Metody i techniki stosowanej analizy zachowania.
Bibliografia, netografia na stronach 276-279.
Wczesna diagnoza i jak najszybsze rozpoczęcie skutecznej terapii mogą znacząco wpłynąć na funkcjonowanie dziecka z autyzmem oraz całej jego rodziny. Dają niepowtarzalną szansę na godne i samodzielne życie.
W przypadku zaburzeń ze spektrum autyzmu kluczowa jest terapia o udowodnionej naukowo skuteczności - stosowana analiza zachowania, zwana też terapią behawioralną. Autorka, specjalistka z wieloletnim doświadczeniem, szczegółowo omawia praktyczne kwestie związane z kolejnymi etapami terapii. Wyjaśnia, jak stworzyć zindywidualizowany system motywacyjny, jakie techniki terapeutyczne najlepiej stosować, jak ocenić i rozwijać sfery deficytowe oraz jakie programy wprowadzać, w miarę jak dziecko robi postępy. Wskazuje konkretne metody radzenia sobie z zachowaniami utrudniającymi naukę i codzienne funkcjonowanie. Podkreśla również wagę odpowiedniej organizacji przestrzeni terapeutycznej i zaangażowania rodziców w proces terapii, tak aby stał się stylem życia rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 364980 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 263-267.
Dla psychoanalityków, psychoterapeutów psychoanalitycznych i psychodynamicznych, pracowników socjalnych i innych profesjonalistów.
"Niniejsza książka stanowi bogate źródło wiedzy dla psychoanalityków i terapeutów (zarówno początkujących, jak i doświadczonych w zawodzie), a także wielu innych specjalistów: lekarzy, pracowników socjalnych, doradców i wszystkich, którzy pragną lepiej poznać psychodynamikę relacji służącej pomaganiu. Kiedy poproszono mnie o napisanie słowa wstępnego, bardzo się ucieszyłem, ponieważ pamiętałem przedstawioną przez tego autora niezmiernie ciekawą i owocną prezentację materiału klinicznego, w której szczegółowo opisał przebieg wewnętrznej superwizji. Ta prezentacja (Rozdział 5) stała się zalążkiem niniejszej książki. Wewnętrzna superwizja to proces autorefleksji dokonywany w trakcie sesji terapeutycznej. Patrick Casement opisuje i demonstruje jej wartość oraz liczne zastosowania jako narzędzia monitorowania procesu terapeutycznego, rozpoznawania tego, jak pacjent postrzega terapeutę, przewidywania możliwych konsekwencji różnorodnych interwencji terapeutycznych, a także śledzenia ich konsekwencji. Następnie podaje przykłady wykorzystania wewnętrznej superwizji w trakcie analitycznego słuchania w celu wyjaśnienia szeregu zagadnień klinicznych i technicznych, lepszego ich zrozumienia i sprawniejszego radzenia sobie z nimi. Autor oferuje bogaty zbiór przykładów, w tym ciekawe przypadki kliniczne, z których każdy stanowi nieocenione źródło wiedzy nie tylko dla adeptów psychoterapii, lecz również dla wszystkich profesjonalistów pracujących psychodynamicznie z osobami potrzebującymi pomocy. Autor opisuje uczenie się na błędach, szczególnie własnych. Jeśli psychoanalityk popełni błąd, może go wychwycić w procesie autorefleksji i niemal zawsze może też dokonać zmiany. Wewnętrzna superwizja to swoisty kompas, który zawsze ułatwia wyznaczenie właściwego kierunku w spowitej mgłą sytuacji psychoanalitycznej. Byłem pod wrażeniem tego, jak autor stawia czoła własnym błędom i unikom. Aby dokonywać takiej autorefleksji potrzeba odważnie mierzyć się z własnymi porażkami, błędami i zaniedbaniami (niekiedy, co bardziej bolesne, nawet głupotą), być oddanym prawdzie, kierować się naukowym zaciekawieniem, okazywać szacunek pacjentowi i mieć dużo pokory, a jednocześnie zachować tyle pewności siebie i wytrwałości, by kontynuować pracę. I Patrick Casement to wszystko w sobie ma. Autor opisuje własną pracę z niezwykłą wręcz otwartością. Czytelnik zyskuje tym samym okazję, by przyjrzeć się pracy psychoanalityka lub terapeuty, który zmaga się ze sobą i z pacjentem, usiłuje zrozumieć i wykorzystać różnorodne komunikaty oraz emocjonalne wpływy, jakim podlega w procesie terapeutycznym. To zaszczyt czytać świadectwo autora, który opowiada, jak uczył się od swoich pacjentów, by doskonalić metody pracy z nimi. Nie zdawałem sobie sprawy, jak duży wpływ wywarła na mnie ta książka, dopóki nie uzmysłowiłem sobie, że - całkowicie nieświadomie - zacząłem stosować opisane tu metody we własnej pracy psychoanalitycznej. Nieżyjący już Wilfred Bion napisał kiedyś: „Nie mogę ci pomóc w sprawie jutrzejszej sesji. Tylko twój pacjent może to zrobić”. Patrick Casement dowodzi, że to motto zawsze mu przyświeca w pracy." (Słowo wstępne - dr Arthur Hyatt Williams)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 350499 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej