Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(36)
Forma i typ
Książki
(36)
Publikacje fachowe
(19)
Publikacje naukowe
(13)
Poradniki i przewodniki
(9)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(26)
wypożyczone
(9)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(36)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1679)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(794)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(-)
Kowalska Dorota
(672)
Doyle Arthur Conan
(643)
Wallace Edgar
(585)
Konopnicka Maria
(543)
Kochanowski Jan
(505)
Cartland Barbara
(494)
Shakespeare William
(473)
Dickens Charles
(448)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(433)
Waidacher Toni
(423)
Verne Jules
(391)
Twain Mark
(365)
Poe Edgar Allan
(364)
Christie Agatha (1890-1976)
(361)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(352)
May Karl
(345)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(336)
Siemianowski Roch (1950- )
(329)
Shakespeare William (1564-1616)
(328)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(321)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(315)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
London Jack
(298)
Leśmian Bolesław
(291)
Boy-Żeleński Tadeusz
(289)
Słowacki Juliusz
(288)
Dönges Günter
(286)
Sienkiewicz Henryk
(286)
Mahr Kurt
(284)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(284)
Darlton Clark
(280)
Kraszewski Józef Ignacy
(280)
King Stephen (1947- )
(279)
Ewers H.G
(278)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(277)
Orzeszkowa Eliza
(277)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(267)
Krasicki Ignacy
(265)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(259)
Kühnemann Andreas
(258)
Калинина Дарья
(257)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(254)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(248)
Mickiewicz Adam
(241)
Francis H.G
(240)
Montgomery Lucy Maud
(238)
Conrad Joseph
(237)
Austen Jane
(234)
May Karol
(232)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(232)
Vlcek Ernst
(231)
Prus Bolesław
(230)
Barner G.F
(229)
Autores Varios
(228)
Kürschner Joseph
(228)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(227)
Domańska Joanna (1970- )
(226)
Andersen Hans Christian
(225)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(219)
Stevenson Robert Louis
(218)
Balzac Honoré de
(217)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Wells H. G
(215)
Kipling Rudyard
(212)
Voltz William
(211)
Goethe Johann Wolfgang von
(209)
Howard Robert E
(204)
Cieślik Donata
(203)
Zimnicka Iwona (1963- )
(203)
Braiter-Ziemkiewicz Paulina (1968- )
(201)
Evans Virginia
(201)
Goliński Zbigniew
(201)
Hałas Jacek "Stranger"
(201)
Bazán Emilia Pardo
(200)
Baczyński Krzysztof Kamil
(199)
Dug Katarzyna
(198)
Mark William
(195)
Popczyński Marcin (1974- )
(195)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(194)
Czechowicz Józef
(189)
Kienzler Iwona (1956- )
(188)
Dickens Charles (1812-1870)
(187)
Hoffmann Horst
(186)
Alcott Louisa May
(185)
Kinder-Kiss Hanna (1958- )
(184)
Rok wydania
2020 - 2024
(22)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(31)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(35)
Język
polski
(34)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(12)
Rodzice
(5)
Nauczyciele
(4)
Psychoanalitycy
(4)
Psycholodzy
(4)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Logopedzi
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Psychiatrzy
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Uzależnieni
(1)
Temat
Psychoanaliza
(10)
Psychoterapia
(9)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(5)
Terapia schematów
(5)
Dziecko autystyczne
(4)
Leczenie
(4)
Regulacja emocji
(4)
Relacja terapeutyczna
(4)
Techniki samopomocy
(4)
Dzieci
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Nauczanie
(3)
Przeniesienie (psychoanaliza)
(3)
Teoria umysłu
(3)
Zaburzenia emocjonalne
(3)
Autyzm
(2)
Mindfulness
(2)
Mózg
(2)
Młodzież
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Osoby z zespołem Aspergera
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Terapia par i małżeństw
(2)
Trzecia fala CBT
(2)
Uczenie się
(2)
Wczesne nieadaptacyjne schematy
(2)
Zaburzenia psychiczne
(2)
Analiza funkcjonalna
(1)
Asertywność
(1)
Autodestruktywność
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Ciąża
(1)
Czytanie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Depresja wieku podeszłego
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Duchowość
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Empatia
(1)
Etiologia (medycyna)
(1)
Grandin, Temple (1947- )
(1)
Ja (psychologia)
(1)
Kazirodztwo
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Lęk
(1)
Małżeństwo
(1)
Medytacja
(1)
Miłość
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Narcyzm
(1)
Narodziny
(1)
Nastolatki
(1)
Nauki przyrodnicze
(1)
Nieświadomość
(1)
Osobowość
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z zaburzeniami osobowości
(1)
Otępienie
(1)
Paranauka
(1)
Pisanie
(1)
Postawy
(1)
Poznanie
(1)
Poznanie społeczne
(1)
Praktyka psychologiczna oparta na dowodach empirycznych
(1)
Praktyki religijne
(1)
Przeznaczenie
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psychoanalitycy
(1)
Psychologia ewolucyjna
(1)
Psychologia poznawcza
(1)
Psychozy
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Schizofrenia
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Stres
(1)
Terapia poznawcza
(1)
Terapia transdiagnostyczna
(1)
Umysł
(1)
Urojenia
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wpływ na zdrowie ludzi
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wywiad motywujący
(1)
Zaburzenia lękowe
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia osobowości
(1)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(1)
Zazdrość
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(12)
Opracowanie
(11)
Podręcznik
(6)
Praca zbiorowa
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Antologia
(1)
Esej
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Protokoły
(1)
Publicystyka
(1)
Raport z badań
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(28)
Medycyna i zdrowie
(10)
Edukacja i pedagogika
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
Religia i duchowość
(1)
36 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 329-332. Indeks.
Dla klinicystów i terapeutów.
Terapia schematów - łącząca elementy terapii poznawczo-behawioralnej, psychodynamicznej, Gestalt i teorii przywiązania - cieszy się coraz większą popularnością dzięki potwierdzonej empirycznie skuteczności. Niniejsza książka to obszerny przewodnik po tym podejściu, pokazujący, w jaki sposób praca z trybami pomaga pacjentom z różnymi zaburzeniami osobowości, z zaburzeniami nastroju, z depresją, z zaburzeniami lękowymi czy obsesyjno-kompulsywnymi.
Niniejsza książka to nieocenione źródło wiedzy dla klinicystów i terapeutów chcacych zdobyć praktyczne informacje na temat najnowszych technik terapeutycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 383849 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwa drugiego autora wyróżniona typograficznie.
Bibliografia na stronach 299-300.
Książka Doktor Tony odpowiada to zbiór konkretnych porad i wyjaśnień dotyczących zagadnień najistotniejszych dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz ich bliskich. W publikacji zgromadzono materiał z programu, w którym dr Tony Attwood – światowy autorytet w dziedzinie zespołu Aspergera i autyzmu – odpowiadał na pytania samych osób z ASD, pracujących z nimi specjalistów oraz członków ich rodzin. Dzięki tematycznemu podziałowi zagadnień książka stanowi przystępne źródło informacji dla wszystkich, którzy chcieliby lepiej zrozumieć autyzm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 362439 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 383-386.
W niniejszej książce autor odpowiada na trzy podstawowe pytania zadawane przez rodziców dzieci z autyzmem: Co powinienem najpierw wiedzieć? Co powinienem najpierw zrobić? Jaki program terapii jest odpowiedni dla mojego dziecka? James Ball w przystępny sposób tłumaczy, czym jest autyzm, a czym nie jest, i przedstawia program wczesnej interwencji oraz składniki „idealnego” programu terapii dla małych dzieci z zaburzeniem ze spektrum autyzmu. Omawia też różne techniki o udowodnionej skuteczności oraz narzędzia pozwalające ocenić, czy techniki te są odpowiednie dla danego dziecka i jego rodziny.
"Wczesna interwencja może radykalnie odmienić los dziecka i poprawić jakość nie tylko jego życia, ale także całej jego rodzi­ny. Tak ogromny bywa jej wpływ. Jeśli od najwcześniejszych lat życia dziecka zaczniemy kłaść solidne fundamenty pod przyszłe procesy uczenia się, to zwiększymy jego szanse na odniesienie sukcesu w wieku dorosłym. Niestety często dzieje się tak, że po przeprowadzeniu diagnozy dziecka rodzice zostają z nią sami, pozbawieni istotnych informacji poruszają się po omacku, nie wiedząc, od czego zacząć. Niniejsza książka będzie światełkiem, które wskaże wam drogę i rozjaśni mrok tych pierwszych, często przerażających chwil." (z przedmowy dr Temple Grandin)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 341677 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 271-275. Indeks.
Anat Baniel przedstawia, jak można poprawić funkcjonowanie młodego mózgu. Autorka oraz wyszkoleni przez nią terapeuci pracują z dziećmi z różnorodnymi deficytami: z zaburzeniem ze spektrum autyzmu, porażeniem mózgowym, zaburzeniami genetycznymi, ADD (zespołem deficytu uwagi), ADHD, zaburzeniami odżywiania, urazami splotu ramiennego, kręczem szyi i niezdiagnozowanymi zaburzeniami rozwojowymi. Do każdego dziecka podchodzą holistycznie, traktując je jako odczuwającą i myślącą istotę ludzką. Pracę Anat Baniel aprobują lekarze i naukowcy z całego świata. Ta przystępna, wnikliwa, praktyczna książka dla rodziców chłopców i dziewczynek ze specjalnymi potrzebami zdecydowanie pogłębi ich umiejętność pomagania własnym dzieciom. Baniel podąża śladami niezwykłego naukowca – Moshego Feldenkraisa – największego XX-wiecznego teoretyka usprawniania ruchu. Autorka pokazuje, że nasze dominujące podejście do dzieci z trudnościami często okazuje się niewłaściwe, czasem wręcz niszczące, ponieważ szkoli dzieci w „małpowaniu” kamieni milowych rozwoju, których młodzi ludzie nie są jeszcze gotowi osiągnąć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 367893 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Ujednolicony protokół leczenia.
Bibliografia na stronach 221-227.
Większość osób zmagających się z jakimś zaburzeniem doświadcza też innych problemów lub zaburzeń współistniejących. Rodzi to wiele pytań o to, z których protokołów terapii korzystać, jakie interwencje wdrażać i w jakiej kolejności.Naprzeciw tym wątpliwościom wychodzi niniejszy program terapeutyczny, dotyczącyzaburzeń emocjonalnych - lękowych i nastroju (depresyjnych). Jest to protokół ujednolicony, ponieważ obejmuje zintegrowany zestaw procedur terapeutycznych skutecznych w przypadku całej grupy zaburzeń. Jest to także protokół transdiagnostyczny, ponieważ stworzono go z myślą o efektywnej pracy nad wszystkimi zaburzeniami emocjonalnymi, jakie mogą współwystępować u jednej osoby.
Program terapeutyczny skupia się na zestawie cech predysponujących do rozwoju zaburzeń emocjonalnych: temperamentalnej skłonności do częstego przeżywania silnych negatywnych emocji (neurotyzmie), negatywnym ocenianiu własnych przeżyć emocjonalnych oraz skłonności do unikania i tłumienia emocji, czyli stosowania nieadaptacyjnych strategii regulacji emocjonalnej. Kładzieduży nacisk na pracę z emocjami, co czyni go wyjątkowym wśród protokołów terapii poznawczo-behawioralnej.
Autorzy, po wprowadzeniu teoretycznym oraz przedstawieniu wyników badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo wyjaśniają, jak planować i prowadzić terapię. Prezentują pełen opis programu składającego się z ośmiu modułów, z których każdy został zilustrowany licznymi przykładami. Terapia koncentruje się na rozwijaniu uważnej świadomości emocji, rewizji automatycznych ocen poznawczych, zmianie tendencji do działania pod wpływem emocji oraz stosowaniu procedury ekspozycji. Podręcznik zawiera również informacje na temat diagnozy funkcjonalnej i zastosowania niniejszego protokołu leczenia w psychoterapii grupowej.
Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest poradnik, który zawiera przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, oraz testy, zadania domowe i formularze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 367167 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Ujednolicony protokół leczenia.
Program terapeutyczny opisany w niniejszej książce jest przeznaczony dla osób dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi, takimi jak zaburzenie paniczne, fobia społeczna, zaburzenie lękowe uogólnione, zaburzenie stresowe pourazowe, zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne oraz depresja. Pomaga lepiej zrozumieć odczuwane emocje i rozpoznać działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających doświadczeń emocjonalnych. Uczy, że emocje - nawet te trudne i niewygodne - pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej.
Cele programu terapeutycznego obejmują: lepsze zrozumienie własnych przeżyć emocjonalnych, dopuszczanie do siebie emocji oraz ich akceptowanie, podważanie automatycznych myśli i rozwijanie elastyczności poznawczej, wyeliminowanie emocjonalnego reagowania, oswojenie się z doznaniami fizycznymi wpływającymi na sposób przeżywania emocji, zwalczenie negatywnych, unikowych reakcji, reagowanie na emocje w konstruktywny sposób.
Niniejszy poradnik - stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty - służy do powtarzania i utrwalania informacji uzyskanych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań wyznaczonych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla osób uczestniczących w terapii, wspierając ich działania między sesjami. Uwzględniono w nim także wskazówki dotyczące zapobiegania nawrotom zaburzenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 368627 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Ujednolicone protokoły leczenia.
Bibliografia na stronach 453-457.
Podręcznik jest poświęcony podejściu transdiagnostycznemu w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych) – dzieci i młodzieży. Opisany w nim program terapeutyczny powstał z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami, które wykazują objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Modułowa struktura programu umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Podręcznik terapeuty uzupełniają poradniki, które zawierają przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, niezbędne formularze, ćwiczenia i zadania do pracy własnej. Prezentowany program terapeutyczny ma charakter ujednolicony, ponieważ obejmuje zintegrowany zestaw procedur terapeutycznych skutecznych w przypadku całej grupy zaburzeń. Jest to także program transdiagnostyczny, ponieważ stworzono go z myślą o efektywnej pracy nad wszystkimi zaburzeniami emocjonalnymi, jakie mogą współwystępować u jednej osoby.
Podręcznik terapeuty zawiera między innymi: omówienie opartych na dowodach naukowych strategii terapeutycznych, które pozwalają specjalistom wspomagać młodych klientów w poprawie funkcjonowania; konkretne wytyczne co do prowadzenia terapii; informacje na temat włączania rodziców w terapię i wprowadzania ukierunkowanych na nich strategii, które wspomogą długofalową generalizację nowo nabytych przez dziecko umiejętności. Program terapeutyczny dotyczy takich zaburzeń, jak: zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, separacyjne zaburzenie lękowe, fobie swoiste, zaburzenie paniczne, agorafobia, zaburzenia depresyjne. Model terapii jest tak elastyczny, że znajduje zastosowanie także w przypadkach zaburzeń: pourazowych i związanych z czynnikiem stresowym (w tym zaburzeń adaptacyjnych), z objawami somatycznymi, tikowych, obsesyjno-kompulsyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373337 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 393367 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Książka, którą trzymacie w ręku, pomoże wam ustalić, czy wasze dziecko ma problemy z przetwarzaniem sensorycznym, i podpowie, jakie działania można od razu podjąć tym zakresie. Znajdziecie tu mnóstwo praktycznych informacji na temat tego, jak radzić sobie z nadpobudliwością czy niską wytrzymałością, jak poprawić koncentrację, uwagę i zachowanie dziecka. Zamieszczono tu również bardzo przydatne porady i techniki radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami, takimi jak mycie, czesanie i obcinanie włosów, ubieranie się, robienie zakupów w supermarkecie, grymaszenie w czasie posiłków, spokojne przesypianie nocy. Dowiecie się, jak postępować w sytuacjach społecznych w szkole i na przyjęciu, u dentysty, w momencie, gdy słychać głośny hałas, a także w wielu innych. Nareszcie rodzice, którzy chcą pomóc swoim dzieciom poradzić sobie z problemami integracji sensorycznej i je przezwyciężyć, będą mogli zdobyć wiedzę i odpowiedzi na nurtujące ich pytania. [Ze wstępu Temple Grandin]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 385853 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 267-271.
"W książce niniejszej badam, w jaki sposób psychoanaliza umożliwia uwolnienie prawdziwego self pacjenta, zarówno poprzez używanie elementów osobowości analityka (lub używanie obiektu), jak i poprzez twórczą ekspresję procesu swobodnych skojarzeń. Niezależnie od tego, jak bardzo zaburzony i trudny jest pacjent, kluczowe zadanie psychoanalityka polega na celebrowaniu prawdziwego self jednostki. Ma on pozwalać, by idiom danej osoby nadawał kształt sesjom, co umożliwi ekspresję logiki self. Analiza charakteru wymaga zatem starannego zachowania równowagi: z jednej strony trzeba sprzyjać artykulacji idiomu, z drugiej – od czasu do czasu skupiać się na zaburzających i autodestrukcyjnych konstelacjach niszczącej organizacji. To delikatne zadanie i właśnie ono sprawia, że zawód psychoanalityka stanowi tak wyjątkowe, nieskończenie fascynujące wyzwanie." (z Przedmowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373804 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [431]-439.
Rozległy zakres zainteresowań autora naprawdę robi wrażenie. Teksty wzbogaca głęboka znajomość psychoanalizy, literatury i innych form sztuki, dodatkowo rozszerza on swe rozważania, poruszając ogólniejsze kwestie dotyczące kultury i społeczeństwa. Jeden z głównych wątków to docenienie i obrona złożoności ludzkiego umysłu, zwłaszcza twórczego potencjału i inteligencji nieświadomego, a także możliwości pielęgnowania albo blokowania jednego i drugiego w jednostce i w grupie. Niełatwo było wybrać rozdziały do niniejszego zbioru esejów, oczywiście musiałem pominąć wiele ważnych i nowatorskich prac. Zbiór ten adresowany jest do wszystkich, których interesuje złożoność wewnętrznego życia człowieka. Czytelnicy nie muszą być dobrze obeznani z literaturą psychoanalityczną, ponieważ nie znalazła się tu większość bardziej technicznych tekstów Bollasa. Tym niemniej w kilku rozdziałach autor omawia najważniejsze kwestie psychoanalityczne, często ilustrując je przykładami pracy klinicznej z pacjentami. (Arne Jemsted, Wprowadzenie)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 375600 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 263-267.
Dla psychoanalityków, psychoterapeutów psychoanalitycznych i psychodynamicznych, pracowników socjalnych i innych profesjonalistów.
"Niniejsza książka stanowi bogate źródło wiedzy dla psychoanalityków i terapeutów (zarówno początkujących, jak i doświadczonych w zawodzie), a także wielu innych specjalistów: lekarzy, pracowników socjalnych, doradców i wszystkich, którzy pragną lepiej poznać psychodynamikę relacji służącej pomaganiu. Kiedy poproszono mnie o napisanie słowa wstępnego, bardzo się ucieszyłem, ponieważ pamiętałem przedstawioną przez tego autora niezmiernie ciekawą i owocną prezentację materiału klinicznego, w której szczegółowo opisał przebieg wewnętrznej superwizji. Ta prezentacja (Rozdział 5) stała się zalążkiem niniejszej książki. Wewnętrzna superwizja to proces autorefleksji dokonywany w trakcie sesji terapeutycznej. Patrick Casement opisuje i demonstruje jej wartość oraz liczne zastosowania jako narzędzia monitorowania procesu terapeutycznego, rozpoznawania tego, jak pacjent postrzega terapeutę, przewidywania możliwych konsekwencji różnorodnych interwencji terapeutycznych, a także śledzenia ich konsekwencji. Następnie podaje przykłady wykorzystania wewnętrznej superwizji w trakcie analitycznego słuchania w celu wyjaśnienia szeregu zagadnień klinicznych i technicznych, lepszego ich zrozumienia i sprawniejszego radzenia sobie z nimi. Autor oferuje bogaty zbiór przykładów, w tym ciekawe przypadki kliniczne, z których każdy stanowi nieocenione źródło wiedzy nie tylko dla adeptów psychoterapii, lecz również dla wszystkich profesjonalistów pracujących psychodynamicznie z osobami potrzebującymi pomocy. Autor opisuje uczenie się na błędach, szczególnie własnych. Jeśli psychoanalityk popełni błąd, może go wychwycić w procesie autorefleksji i niemal zawsze może też dokonać zmiany. Wewnętrzna superwizja to swoisty kompas, który zawsze ułatwia wyznaczenie właściwego kierunku w spowitej mgłą sytuacji psychoanalitycznej. Byłem pod wrażeniem tego, jak autor stawia czoła własnym błędom i unikom. Aby dokonywać takiej autorefleksji potrzeba odważnie mierzyć się z własnymi porażkami, błędami i zaniedbaniami (niekiedy, co bardziej bolesne, nawet głupotą), być oddanym prawdzie, kierować się naukowym zaciekawieniem, okazywać szacunek pacjentowi i mieć dużo pokory, a jednocześnie zachować tyle pewności siebie i wytrwałości, by kontynuować pracę. I Patrick Casement to wszystko w sobie ma. Autor opisuje własną pracę z niezwykłą wręcz otwartością. Czytelnik zyskuje tym samym okazję, by przyjrzeć się pracy psychoanalityka lub terapeuty, który zmaga się ze sobą i z pacjentem, usiłuje zrozumieć i wykorzystać różnorodne komunikaty oraz emocjonalne wpływy, jakim podlega w procesie terapeutycznym. To zaszczyt czytać świadectwo autora, który opowiada, jak uczył się od swoich pacjentów, by doskonalić metody pracy z nimi. Nie zdawałem sobie sprawy, jak duży wpływ wywarła na mnie ta książka, dopóki nie uzmysłowiłem sobie, że - całkowicie nieświadomie - zacząłem stosować opisane tu metody we własnej pracy psychoanalitycznej. Nieżyjący już Wilfred Bion napisał kiedyś: „Nie mogę ci pomóc w sprawie jutrzejszej sesji. Tylko twój pacjent może to zrobić”. Patrick Casement dowodzi, że to motto zawsze mu przyświeca w pracy." (Słowo wstępne - dr Arthur Hyatt Williams)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 350499 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stanowi kontynuację rozważań zawartych w książce pt.: O uczeniu się od pacjenta.
Bibliografia na stronach 243-247.
W drugim tomie poświęconym tematyce uczenia się od pacjenta Patrick Casement kontynuuje rozważania nad dynamiką relacji terapeutycznej, zwracając szczególną uwagę na dwa jej aspekty: przestrzeń analityczną i proces analityczny. Dowodzi, że terapeuci mogą pracować bardziej skutecznie, gdy monitorują przestrzeń i proces w poszukiwaniu potencjalnych zakłóceń.
Podążanie za procesem analitycznym, zachowanie otwartości umysłu, doskonalenie wewnętrznej superwizji, śledzenie przejawów nieświadomej nadziei żywionej przez pacjenta i nieświadomych sposobów poszukiwania przez niego pomocy - to tylko niektóre z zaleceń autora dla profesjonalistów zajmujących się pomaganiem.
Książka "O uczeniu się od pacjenta - ciąg dalszy", podobnie jak tom pierwszy, napisana jest przystępnym językiem, a rozważania teoretyczne autor ilustruje licznymi przykładami klinicznymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 358876 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 301-312.
Tytuł tej książki może w pierwszej chwili wydać się nieco zaskakujący, gdyż kliniczny termin psychoza obejmuje rozmaite zaburzenia o zróżnicowanym stopniu nasilenia. Dwie grupy nozologiczne tradycyjnie włączane do tej kategorii to psychoza maniakalno-depresyjna i schizofrenia.
W tej publikacji stawiam tezę, że za uruchomienie psychozy odpowiada to, co dzieje się w podstawowych procesach nadających strukturę pierwszym relacjom emocjonalnym dziecka. Wczesne i ciągłe zniekształcenia tych procesów kładą podwaliny pod zmienioną percepcję wewnętrznej rzeczywistości psychicznej, która ulega odszczepieniu i zastąpieniu światem fantazji. Po przyjęciu takiej perspektywy można wyciągnąć wniosek, że psychoza nie różni się od innych form cierpienia psychicznego, których korzenie sięgają okresu niemowlęcego. Jednakże tak nie jest. Różnica polega na tym, że owa choroba rozwija się w specyficzny sposób, a poza tym w jej przebiegu ujawnia się dążenie do zniszczenia funkcji emocjonalnych i procesów poznawczych.
W niniejszym tomie przedstawię niektóre powody poddawania się pacjentów uwodzącemu urokowi choroby, która ostatecznie skazuje ich na życie w ciągłym chaosie mentalnym i szaleństwie. (Autor)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 358875 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [349]-359.
Autor opisuje zmienne koleje losu małżeństwa, rozpoczynając od "Zimowej opowieści", a kończąc na "Otellu" Shakespeare’a. Objaśnia w ten sposób główną tezę, wedle której zmagania pary w związku miłosnym oscylują między dwoma kategoriami: „narcyzm - małżeństwo”. Udało mu się wyłożyć własne i cudze idee dotyczące relacji międzyludzkich w sposób naukowy, acz przejrzysty. Jednocześnie czytelnik przez cały czas odczuwa pasję, cierpienie i przerażenie, które stanowią chleb powszedni psychoanalityków." (Ronald Britton, Brytyjskie Towarzystwo Psychoanalityczne")
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378162 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The addiction recovery skills workbook : changing addictive behaviors using CBT, mindfulness, and motivational interviewing techniques.
Bibliografia, netografia na stronach 233-243.
Droga do wyjścia z uzależnienia nie jest prosta. Używki poprawiają samopoczucie, pomagają się odprężyć, funkcjonować w sytuacjach społecznych, uciec od trudności. Często jednak okazjonalne sięganie po alkohol czy narkotyk stopniowo prowadzi do niekontrolowanego przymusu ich używania – do uzależnienia. Nadzieja na poprawę nastroju stanowi ogromną przeszkodę w radzeniu sobie z nałogiem nawet wówczas, gdy już wiesz, że rujnuje on życie twoje i twoich bliskich. Twój uzależniony mózg kusi, nakłania, przekonuje: „To ukoi ból”, „Gdy się napijesz, poczujesz się lepiej”, „Jeśli tylko zechcesz, możesz nad tym zapanować”, „To już ostatni raz”. Ulegasz więc. Nie po raz pierwszy. Właśnie dlatego potrzebujesz konkretnych narzędzi i umiejętności, które pozwolą ci wytrwać w trzeźwości, nawet gdy sytuacja, inni ludzie czy nastrój będą cię popychały na powrót w stronę używek.
W niniejszym poradniku znajdziesz zestaw technik, których skuteczność potwierdziły badania naukowe, a które wywodzą się z trzech osobnych, choć uzupełniających się modeli: dialogu motywującego, terapii poznawczo-behawioralnej i uważności. Pomogą ci one podjąć trwałą decyzję o zmianie stylu życia, podtrzymać motywację, która w naturalny sposób ulega wahaniom, a także rozpoznać i zmienić „uzależniające myślenie”, które zwiększa podatność na nawrót uzależnienia. Przy podejmowaniu codziennych decyzji twoje myślenie będzie nastawione na proces zdrowienia, dzięki czemu wytrwasz w abstynencji. Poradzisz sobie z przytłaczającymi myślami, frustracją, słabościami, brakiem wiary w siebie, gniewem, lękiem. Zaczniesz czerpać przyjemność z codziennych, zwyczajnych pozytywnych doświadczeń, a co najważniejsze – przejmiesz kontrolę nad własnym życiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 368075 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The way I see it : a personal look at autism & Asperger's.
Bibliografie przy niektórych artykułach i bibliografia na stronach 299-302. Indeks.
Temple Grandin - wysoko funkcjonująca osoba z autyzmem, doktor zoologii i znana na całym świecie działaczka - opowiada o trudnościach związanych z tym zaburzeniem oraz radzi, jak im sprostać. Opisuje najważniejsze zagadnienia na różnych etapach życia: od wczesnej interwencji terapeutycznej po problemy dorosłych osób z autyzmem. Podpowiada też rodzicom, jak wspierać dziecko, aby mogło wykorzystać swój potencjał. Któż lepiej niż Temple Grandin mógłby przedstawić nam osobiste spojrzenie na autyzm i zespół Aspergera?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 357699 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach. Indeksy.
Dla psychoterapeutów.
Dwaj wybitni badacze – Steven C. Hayes i Stefan G. Hofmann – stworzyli książkę przełomową, która łączy korzyści płynące z różnych modeli w ramach terapii poznawczo-behawioralnej, w tym nurtów tak zwanej trzeciej fali. Jest to pierwsza tak wszechstronna publikacja – zawiera przegląd najważniejszych założeń, dziedzin i obszarów stanowiących teoretyczne fundamenty tytułowego podejścia jako zbioru empirycznie zweryfikowanych terapii, a także szczegółowe omówienie podstawowych kompetencji klinicznych w zakresie interwencji behawioralnych, poznawczych, doświadczeniowych oraz opartych na akceptacji i uważności. Pozwala dogłębnie zrozumieć podstawowe procesy zmiany w ramach wdrażanych interwencji, które powinien znać każdy klinicysta. Stanowi olbrzymi krok naprzód w rozwoju przedmiotowej dziedziny, wyznaczając nowe standardy psychoterapii opartej na dowodach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 365052 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Dla psychoterapeutów.
W książce przedstawiono bieżące trendy i nowości w terapii schematów, bogato ilustrując je szczegółami i przykładami z praktyki klinicznej. Kolejne rozdziały zawierają przejrzyste omówienie twórczego podejścia do diagnozy, sformułowania przypadku oraz zastosowania różnorodnych metod interwencji. Autorzy wyczerpująco omawiają ograniczone powtórne rodzicielstwo, pracę wyobrażeniową, pracę z krzesłami, dialogi między trybami, empatyczną konfrontację i wykorzystanie relacji terapeutycznej na rzecz zmiany. Zwracają także uwagę na aspekt somatyczny, prezentując metody pracy z ciałem, które wzbogacają podstawowe techniki. Zastosowanie poszczególnych metod przedstawiono w kontekście terapii wielu różnych problemów klinicznych, w tym traumy i traumy złożonej, zaburzeń odżywiania, jak również pracy ze sprawcami przestępstw oraz z parami. Uwzględniono także zagadnienia dotyczące krótkoterminowej terapii poznawczo-behawioralnej opartej na schematach i wykorzystania technik zaczerpniętych z terapii skoncentrowanej na współczuciu. Ta ważna książka wyposaża czytelników w skuteczne narzędzia i pozwala od razu wdrożyć nowe sposoby pracy w praktyce. Skorzystają z niej nie tylko terapeuci z krótkim stażem, ale także ci doświadczeni, pragnący pogłębiać wiedzę i rozwijać umiejętności kliniczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 384558 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Stosuj na sesji model "Awareness-Courage-Love": kształtuj empatię i współczucie, buduj zaufanie; pomagaj w pogłębianiu więzi klienta z samym sobą oraz z innymi ludźmi; przezwyciężaj przeszkody w procesie terapeutycznym.
Bibliografia na stronach 313-320. Indeks.
Głębokie, znaczące relacje z innymi ludźmi są niezmiernie ważne dla naszego rozwoju i zdrowego funkcjonowania - wpływają na nasz nastrój, poziom stresu, ogólny dobrostan, zdolność osiągania celów, poczucie bezpieczeństwa, poczucie sensu i celu w życiu. To dzięki więziom społecznym rozwijamy się i osiągamy pełnię swoich możliwości. Dlatego tak ważne jest stworzenie bezpiecznej, wspierającej, pełnej ciepła, życzliwości i szacunku atmosfery w gabinecie psychoterapeutycznym.
Psychoterapia oparta na analizie funkcjonalnej (FAP) wywodzi się z nurtu trzeciej fali terapii poznawczo-behawioralnych oraz kontekstualnej nauki o zachowaniu. Koncentruje się na relacji terapeutycznej jako podstawowym narzędziu zmiany i zdrowienia klienta. Oferuje konkretne wytyczne, które pozwalają budować głębokie, autentyczne, oparte na zaufaniu, empatyczne relacje podczas sesji, a jednocześnie zapewnia ramy teoretyczne pozwalające myśleć o procesie terapii w sposób wysoce zindywidualizowany i zarazem bardzo precyzyjny.
Niniejsza książka stanowi wprowadzenie do teorii i praktyki klinicznej FAP z naciskiem na praktyczne scenariusze kliniczne. Autorzy skupiają się na budowaniu, podtrzymywaniu i doskonaleniu relacji terapeutycznej oraz związanych z tym wyzwaniach. Specjaliści w zakresie zdrowia psychicznego dowiedzą się z tego przewodnika, jak znaleźć równowagę między autentycznością, troskliwością i myśleniem strategicznym. Poznają też wskazówki dotyczące opracowywania konceptualizacji przypadku oraz nauczą się działać z otwartością, uważnością i zaangażowaniem w każdej interakcji z każdym klientem, aby tworzyć kontekst sprzyjający zmianie. Dzięki temu będą mogli budować pełne współczucia, elastyczne i skuteczne relacje terapeutyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 383186 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej