Pikiel Sylwia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(39)
Forma i typ
Książki
(39)
Poradniki i przewodniki
(18)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(30)
wypożyczone
(7)
tylko na miejscu
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(38)
Czytelnia BG
(2)
Dział Informacji
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1679)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(794)
Pikiel Sylwia
(-)
Kowalska Dorota
(672)
Doyle Arthur Conan
(643)
Wallace Edgar
(585)
Konopnicka Maria
(543)
Kochanowski Jan
(505)
Cartland Barbara
(494)
Shakespeare William
(473)
Dickens Charles
(448)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(433)
Waidacher Toni
(423)
Verne Jules
(391)
Twain Mark
(365)
Poe Edgar Allan
(364)
Christie Agatha (1890-1976)
(361)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(352)
May Karl
(345)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(336)
Siemianowski Roch (1950- )
(329)
Shakespeare William (1564-1616)
(328)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(321)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(315)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
London Jack
(298)
Leśmian Bolesław
(291)
Boy-Żeleński Tadeusz
(289)
Słowacki Juliusz
(288)
Dönges Günter
(286)
Sienkiewicz Henryk
(286)
Mahr Kurt
(284)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(284)
Darlton Clark
(280)
Kraszewski Józef Ignacy
(280)
King Stephen (1947- )
(279)
Ewers H.G
(278)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(277)
Orzeszkowa Eliza
(277)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(267)
Krasicki Ignacy
(265)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(259)
Kühnemann Andreas
(258)
Калинина Дарья
(257)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(254)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(248)
Mickiewicz Adam
(241)
Francis H.G
(240)
Montgomery Lucy Maud
(238)
Conrad Joseph
(237)
Austen Jane
(234)
May Karol
(232)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(232)
Vlcek Ernst
(231)
Prus Bolesław
(230)
Barner G.F
(229)
Autores Varios
(228)
Kürschner Joseph
(228)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(227)
Domańska Joanna (1970- )
(226)
Andersen Hans Christian
(225)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(219)
Stevenson Robert Louis
(218)
Balzac Honoré de
(217)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Wells H. G
(215)
Kipling Rudyard
(212)
Voltz William
(211)
Goethe Johann Wolfgang von
(209)
Howard Robert E
(204)
Cieślik Donata
(203)
Zimnicka Iwona (1963- )
(203)
Braiter-Ziemkiewicz Paulina (1968- )
(201)
Evans Virginia
(201)
Goliński Zbigniew
(201)
Hałas Jacek "Stranger"
(201)
Bazán Emilia Pardo
(200)
Baczyński Krzysztof Kamil
(199)
Dug Katarzyna
(198)
Mark William
(195)
Popczyński Marcin (1974- )
(195)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(194)
Czechowicz Józef
(189)
Kienzler Iwona (1956- )
(188)
Dickens Charles (1812-1870)
(187)
Hoffmann Horst
(186)
Alcott Louisa May
(185)
Kinder-Kiss Hanna (1958- )
(184)
Rok wydania
2020 - 2024
(21)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(27)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(38)
Język
polski
(36)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(6)
Rodzice
(6)
9-13 lat
(4)
14-17 lat
(3)
Młodzież
(3)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Nastolatki
(2)
0-5 lat
(1)
Chorzy
(1)
Młodzież z zaburzeniami obsesyjno-kompulsyjnymi
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Techniki samopomocy
(10)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(8)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(6)
Nastolatki
(5)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(5)
Samoakceptacja
(4)
Lęk
(3)
Mindfulness
(3)
Przezwyciężanie lęku
(3)
Autopsychoterapia
(2)
Autyzm
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Kryzys psychiczny
(2)
Myśli samobójcze
(2)
Odporność psychiczna
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rezyliencja
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Samobójstwo
(2)
Samopoznanie
(2)
Terapia ekspozycji
(2)
Terapia rodzinna
(2)
Trauma
(2)
Wczesne nieadaptacyjne schematy
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Altruizm
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Choroby
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnostic and statistical manual of mental disorders
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dobór płciowy
(1)
Dorosłe dzieci z rodzin dysfunkcyjnych
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko
(1)
Farmakoterapia
(1)
Freud, Anna (1895-1982)
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Inteligencja społeczna
(1)
Kobieta
(1)
Kobieta - psychologia
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kwestionariusz MTQ48
(1)
Lęk separacyjny
(1)
Martwienie się
(1)
Mentoring
(1)
Miłość
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Mężczyzna - psychologia
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Negatywne doświadczenia dziecięce (ACEs)
(1)
Ofiary prześladowań
(1)
Osobowość a choroby
(1)
Osoby z depresją
(1)
Pewność siebie
(1)
Poczucie bezpieczeństwa
(1)
Pokonywanie strachu
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Popęd płciowy
(1)
Praktyka psychologiczna oparta na dowodach empirycznych
(1)
Prawa człowieka
(1)
Prawa dziecka
(1)
Prawa kobiet
(1)
Prawo
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Przedsiębiorstwo usługowe
(1)
Przemoc emocjonalna
(1)
Przestępstwo przeciw wolności seksualnej i obyczajności
(1)
Psychoanaliza
(1)
Psychofizjologia
(1)
Psychologia ciała
(1)
Psychologia ewolucyjna
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Psychologia pozytywna
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Psychopatologia
(1)
Psychoterapia
(1)
Płeć - psychologia
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Równouprawnienie płci
(1)
Samoleczenie
(1)
Samorealizacja
(1)
Socjotechnika
(1)
Sprawcy przemocy
(1)
Stereotyp
(1)
Stosowana analiza zachowania
(1)
Strach
(1)
Stres
(1)
Stres zawodowy
(1)
Szczęście
(1)
Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT)
(1)
Terapia poznawcza
(1)
Temat: czas
1945-
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(22)
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Wydawnictwa popularne
(3)
Biografia
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(25)
Medycyna i zdrowie
(10)
Rozwój osobisty
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Edukacja i pedagogika
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
39 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Woman's book life : the biology, psychology, and spirituality of the feminine life cycle" 1996.
Bibliogr. s. 283-287.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 288189 (1 egz.)
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 61-342 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The evolution of desire : strategies of human mating.
Bibliografia na stronach 327-354. Indeksy.
Dlaczego ludzie łączą się w pary? Czy kobiety i mężczyźni pragną tego samego? Czy wierność leży w naszej naturze? Dlaczego seks jest dla nas tak ważny? Co prowadzi do romansów i dlaczego dochodzi do zdrad? Czy przyjaźń między kobietą a mężczyzną jest możliwa? Światowej sławy psycholog David M. Buss podjął niełatwe zadanie zbadania i wytłumaczenia, dlaczego mimo chęci i starań tak często ponosimy porażkę, próbując zbudować trwały i wartościowy związek z ukochaną osobą. Nawiązując do zachowań seksualnych i partnerskich obserwowanych u różnych gatunków zwierząt oraz opierając się na wynikach rozległych badań ponad 10 000 osób w różnym wieku pochodzących z trzydziestu siedmiu kultur świata, wskazuje mechanizmy leżące u podstaw strategii zachowań partnerskich ludzi. Omawia między innymi źródła tych zachowań, przyczyny konfliktów płci, powody podejmowania przelotnego seksu, ukryte strategie seksualne stosowane przez kobiety czy tajemnice doboru seksualnego ludzi. Dzięki Ewolucji pożądania jednej z najciekawszych na świecie prac z psychologii ewolucyjnej dowiadujemy się, w jakim stopniu to my, za pośrednictwem umysłu, kierujemy naszym ciałem, a w jakim jest dokładnie na odwrót. Nowe, poszerzone wydanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 365657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 769-877. Indeksy.
Niniejsza książka to najbardziej aktualne i najobszerniejsze źródło wiedzy z zakresu psychologii zaburzeń. Zawiera obowiązujące kryteria diagnostyczne klasyfikacji DSM-5 Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Dzięki niej czytelnik zapozna się z historycznymi zmianami poglądów na temat zaburzeń psychicznych, jak również z najnowszymi podejściami i wynikami badań. Pozna biologiczne, psychospołeczne i społeczno-kulturowe czynniki ryzyka wystąpienia poszczególnych – szczegółowo opisanych – zaburzeń, a także ich obraz kliniczny oraz metody leczenia: terapie psychologiczne i biologiczne.
„Psychologia zaburzeń” w doskonały sposób systematyzuje pojęcia oraz integruje i pogłębia wiedzę. Dla studentów i psychologów jest podstawowym, a przy tym wyczerpującym źródłem informacji. Jednocześnie – dzięki przystępnej formie i prostemu językowi – może być fascynującą lekturą dla osób nie związanych zawodowo z tematyką psychologii zaburzeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 361941 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Informacji
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B 34-217 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 293-336. Indeksy.
Po wielkim sukcesie "Wywierania wpływu na ludzi" Robert B. Cialdini - światowej sławy autorytet w dziedzinie psychologii społecznej - postanowił zaspokoić głód wiedzy wszystkich czytelników, którzy chcą nie tylko znaleźć sposób, aby obronić się przed perswazją, lecz przede wszystkim dowiedzieć się, jak skuteczniej wykorzystać techniki wpływu społecznego do osiągnięcia swoich celów. Zaproponowane przez autora reguły wywierania wpływu od lat są uważane za podstawowe zasady gwarantujące sukces w zakresie oddziaływania na innych. Niniejsza książka rozszerza i uzupełnia dotychczasową wiedzę. Od "Wywierania wpływu na ludzi" książka ta różni się tym, że nie tylko dostarcza naukowych dowodów na to, jakie działania należy wykonać, aby kogoś do czegoś przekonać, ale także wyjaśnia, kiedy to zrobić. Cialdini skupia się na sztuce pre-swazji, czyli niezwykle istotnym procesie pozyskiwania uwagi i pozytywnego nastawienia odbiorców do przekazu, zanim jeszcze się z tym przekazem zetkną. Czynniki inicjujące ten proces, tak zwane otwieracze, pomagają rozpocząć działania perswazyjne i usuwają istniejące przeszkody. Autor tłumaczy, jak rozpoznać i kontrolować naturalne momenty sprzyjające wywarciu wpływu. Pokazuje także, że możliwe jest – choć nieco ryzykowne etycznie – nauczenie się kreowania takich momentów. W książce znajdziemy też praktyczne wskazówki podpowiadające, jak zdobyć zaufanie odbiorcy oraz przyciągnąć i zatrzymać jego uwagę na naszym komunikacie, aby zwiększyć wydajność perswazji i zyskać przewagę decyzyjną. Cialdini zdradza również nową, siódmą regułę wywierania wpływu, tłumacząc moc jej oddziaływania. To praca przełomowa - fascynująca i błyskotliwa - a zarazem praktyczna. Jest napisana w przystępny sposób i opiera się na wynikach rzetelnych badań naukowych oraz na doświadczeniach autora.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 343582 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Większość nastolatków czuje presję nierealnych standardów wyznaczanych przez kulturę, media, rówieśników, rodziców, szkołę. Chociaż dobrze jest dążyć do tego, by stawać się coraz lepszym, to łatwo zatracić w tym procesie siebie i swoje marzenia. Chcąc być lubiane i akceptowane, nastolatki często dostosowują się do oczekiwań innych ludzi, nawet jeśli te nie są zgodne z ich przekonaniami. Aby zyskać aprobatę rówieśników, rezygnują z tego, co dla nich ważne, i obawiają się wyrażać własne opinie, stając się podatne na różne wpływy. W tym trudnym okresie nie pomagają też rodzice, którzy często decydują za swoje dzieci, jakie pasje mają rozwijać, na jakie zajęcia dodatkowe uczęszczać, do jakiej szkoły iść. To wszystko wywołuje w młodych ludziach wrażenie, że życie siłą pcha ich w różnych kierunkach, ale żaden nie jest tym, w którym oni chcieliby podążać. Jest to trudny czas poszukiwania własnej tożsamości, poznawania swoich możliwości i ograniczeń, ale również czas wielkich marzeń i zmian. Ten przystępnie napisany, ilustrowany poradnik podpowie nastolatkom, jak poradzić sobie z wyzwaniami okresu dojrzewania i jednocześnie stać się osobą, jaką chce się być. Jak nie zgubić własnej drogi, nie zapomnieć, kim się jest i co się kocha, oraz dążyć ku temu. Autorzy wyjaśniają, jak ważne jest podejmowanie ryzyka, szukanie nowych rozwiązań, pielęgnowanie pasji, nawiązywanie przyjaźni, posiadanie ideałów i odkrywanie budzącego podziw świata.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 368607 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The emotional abuse recovery workbook. Breaking the cycle of psychological violence", 2020.
Na okładce: Poradnik z ćwiczeniami.
Bibliografia na stronach [149]-151.
Jak korzystać z poradnika. Poradnik zapewni ci prywatną przestrzeń zdrowienia - będziesz tylko ty i kartki książki, która umożliwi ci rozliczenie się z tym, czego doświadczasz. Ponieważ proces zdrowienia następuje stopniowo, praca z niniejszą książką również została podzielona na etapy. Na początek nauczysz się rozpoznawać symptomy przemocy psychicznej. Następnie przeanalizujesz swoje relacje i odkryjesz wzorce, które nimi rządzą. Dzięki kolejnym ćwiczeniom przyswoisz nowe, zdrowsze zachowania. Większość ćwiczeń skłania do refleksji, co oznacza, że nie należy się spieszyć. Ze względu na układ treści najlepiej wykonać je wszystkie po kolei.
Skoro sięgasz po tę książkę, to prawdopodobnie zdajesz sobie sprawę, że w twoim życiu dzieje się coś niedobrego. Być może nie wiesz, jak to opisać czy zdefiniować, ale czujesz, że potrzebujesz pomocy w znalezieniu rozwiązania. Poradnik pomoże ci rozpoznać i zrozumieć mechanizmy przemocy psychicznej. Przede wszystkim jednak pozwoli ci uwolnić się od niej i odzyskać kontrolę nad twoim życiem.
Przemoc psychiczna jest to systematyczne znęcanie się nad kimś w sposób niemający charakteru działań fizycznych. Obejmuje szereg zachowań, które mają na celu zranienie drugiej osoby, osłabienie jej pewności siebie, uwłaczenie jej godności i przejęcie nad nią kontroli. Ofiara przemocy psychicznej może zmagać się z lękiem, depresją oraz innymi objawami fizycznymi, mieć niską samoocenę, doświadczać dezorientacji czy trudności z koncentracją lub z podejmowaniem decyzji. Przemoc ta bywa subtelna i niewidoczna, ale niszczy człowieka od środka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 368378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Tytuł oryginału: Thriving with autism : 90 activities to encourage your child's communication, engagement, and play. Na okładce: Stosowana analiza zachowania.
Bibliografia na stronie 169.
Dla dzieci w wieku 1-11 lat.
Rodzicielstwo jest wspaniałe, ale bywa też przytłaczające. Jako rodzice odgrywacie wiele różnych ról w życiu swojego dziecka, których liczba znacznie wzrasta, jeśli ono ma autyzm. Wówczas otoczenie bombarduje was informacjami o tym, co powinniście, a czego nie powinniście robić, by wspierać rozwój córki lub syna.
Lektura książki Katie Cook otworzy nowy rozdział w życiu waszej rodziny. Ćwiczenia opisane przez autorkę zaangażują was we wspólną zabawę z dzieckiem i zacieśnią więź z nim. Pracując z tą książką, wykorzystacie techniki stosowanej analizy zachowania, by nauczyć dziecko ważnych umiejętności funkcjonowania w społeczeństwie, komunikowania się, zaangażowania, samoregulacji, samoobsługi czy zabawy.
Stosowana analiza zachowania jest to terapia, która - działając na wielu poziomach - pomaga dzieciom w spektrum autyzmu rozwijać ważne umiejętności społeczne i ograniczać zachowania mogące negatywnie wpływać na ich życie. Prowadzone od ponad czterdziestu lat badania naukowe potwierdzają skuteczność stosowanych w niej procedur wzmacniania pożądanych zachowań.
Dziewięć rozdziałów drugiej części książki jest poświęconych rozwijaniu konkretnych umiejętności. W każdym znajdziecie dziesięć różnych ćwiczeń, które są ułożone według sugerowanych przedziałów wiekowych i dostosowane do poziomu rozwoju dziecka oraz pozwolą mu w pełni wykorzystać jego potencjał.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376371 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The joy of parenting : an acceptance & commitment therapy guide to effective parenting in the early years.
Bibliografia na stronach 249-251.
Książka ta pomoże wam stać się lepszymi rodzicami. Autorki podpowiadają, jak skutecznie radzić sobie w różnych sytuacjach wychowawczych oraz lepiej poznać swoje wartości, myśli i uczucia. Terapia akceptacji i zaangażowania, na której zasadach opiera się poradnik, pomaga dostrzec, zrozumieć i zaakceptować własne emocje, niepokoje czy niedociągnięcia – jednak bez ulegania im. Dzięki temu będziecie postępować w zgodzie ze sobą i swoimi wartościami zamiast działać impulsywnie i automatycznie reagować na to, co podsuwa umysł.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 359556 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The joy of parenting : an acceptance & commitment therapy guide to effective parenting in the early years.
Na okładce: Techniki ACT.
Bibliografia na stronach 249-251.
„Wyzwanie: rodzicielstwo”, oparty na zasadach terapii ACT poradnik dla rodziców młodszych dzieci, to przepełniony współczuciem przewodnik dla osób, które czują się przytłoczone i sfrustrowane rodzicielstwem. Kładzie nacisk na życie w zgodzie z własnymi wartościami i potrzebami. Zawiera praktyczne ćwiczenia, które pomogą wam: • radzić sobie z emocjami, trudnymi myślami i ocenami; • reagować odpowiednio na napady złości i buntu dziecka; • skoncentrować się na wartościach, gdy poczujecie się przytłoczeni; • okazać sobie współczucie, kiedy popełnicie jakiś błąd; • radzić sobie z wyzwaniami typowymi dla kolejnych etapów rozwoju dziecka; • pogłębić relację z dzieckiem i zaspokajać jego potrzeby; • być bardziej wrażliwymi, elastycznymi, uważnymi, a zarazem skutecznymi rodzicami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 375412 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Anna Freud / Rose Edgcumbe ; przekł. Sylwia Pikiel. - Wyd. 1 w jęz. pol. - Gdańsk ; Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2007. - 344 s. ; 21 cm.
(Twórcy Psychoterapii)
Na okł. podtyt.: psychoanaliza.
Bibliogr. s. 319-333. Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 296956 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The Interpersonal Problems Workbook : ACT to End Painful Relationship Patterns", 2013.
Na okładce: Trening umiejetności.
Bibliografia na stronach 175-176.
Jak często reagujesz w sposób, którego później żałujesz? Obwiniasz, krytykujesz, narzekasz, stawiasz nierealne żądania bądź wycofujesz się, zamykasz w sobie i czujesz się zraniony? Po wszystkim rozpamiętujesz sytuację, przeżywasz ją na nowo, cierpisz z powodu poczucia winy. Powtarzasz sobie, że następnym razem będzie zupełnie inaczej, ale ostatecznie reagujesz dokładnie tak samo.
Czas przestać budować mury, a zacząć tworzyć więzi! Przyczyną trudności w relacjach międzyludzkich są głęboko zakorzenione, nieuświadomione schematy myślowe. Autorzy - odwołując się do zasad terapii schematów oraz terapii akceptacji i zaangażowania - tłumaczą, w jaki sposób powodują one problemy z zachowaniem i prowadzą do utrwalenia niesprawdzających się strategii działania, które ostatecznie uniemożliwiają budowanie zdrowych relacji.
Stań się osobą, jaką chciałbyś być, i zbuduj relacje, jakich pragniesz!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349995 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie redakcyjnej: Wydanie pierwsze w języku polskim 2016 rok.
Bibliografia na stronach 197-208.
Pierwsze polskie wydanie jednego z najskuteczniejszych programów terapii zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego. Doskonały przewodnik dla klinicystów pracujących z osobami cierpiącymi na zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne, prezentujący program terapii ekspozycji i powstrzymania reakcji oparty na teoretycznych i praktycznych zasadach terapii poznawczo-behawioralnej. Autorki, po wprowadzeniu teoretycznym oraz przedstawieniu tła historycznego i wyników przeprowadzonych badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo wyjaśniają, jak planować i prowadzić terapię. Prezentują pełen opis programu składającego się z pięciu głównych komponentów: ekspozycji in vivo, ekspozycji wyobrażeniowych, technik powstrzymania reakcji, przetwarzania i wizyt domowych, z których każdy został zilustrowany licznymi przykładami. Podczas sesji pacjent poddawany jest działaniu bodźców (realnych lub wyobrażonych), które wywołują u niego natrętne myśli i kompulsje. Ekspozycje są stopniowane w taki sposób, aby z czasem uświadomił sobie, że to, czego się obawia, wcale nie musi się wydarzyć, jeśli nie ucieknie się do podejmowanych dotąd rytuałów. Terapia obejmuje techniki ekspozycji i powstrzymania reakcji stosowane zarówno pod nadzorem terapeuty, jak i samodzielnie przez pacjenta w domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 372593 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera aneksy.
Tytuł oryginału: "Treating your OCD with exposure and response (ritual) prevention therapy. Worlbook" 2012.
Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne to przewlekła choroba wpływającą nacodzienne funkcjonowanie i jakość życia. Książka ta to doskonały poradnik, który został napisany z myślą o osobach, które pragną uzyskać kontrolę nad swoimi obsesyjnymi myślami i kompulsywnymi rytuałami za pomocą terapii, którejskuteczność została potwierdzona klinicznie. Autorki w przystępny sposóbwyjaśniają, czym cechuje się zaburzenie OCD, jakie są przyczyny i jak sobieradzić z objawami. Opisują, najskuteczniejszy w przypadku tego rodzajuzaburzenia, program terapii ekspozycji i powstrzymywania reakcji w tym jegocele, strategie oraz opis poszczególnych sesji. Poradnik dla pacjenta,stanowiący uzupełnienie Podręcznika terapeuty, zawiera wszystkie formularzewykorzystywane podczas sesji, także te do wykonywania zadań domowych. Formularze te służą do tworzenia hierarchii ekspozycji, codziennego monitorowania rytuałów, przeprowadzania ekspozycji in vivo i ekspozycji wyobrażeniowej oraz prowadzenia zapisu samodzielnych ekspozycji in vivo w ramach pracy domowej. Są niezbędne do zapisywania codziennych zmagań z powstrzymywaniem rytuałów, notowania obserwacji podczas wykonywania zadań domowych oraz utrwalania tego, czego pacjenci dowiedzieli się podczas spotkania z terapeutą. Publikacja stanowi źródło rzetelnych informacji, które są istotnym wsparciem dla osób korzystających z terapii poprzez podtrzymywanie ich działań pomiędzy sesjami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 383783 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 273322 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The suicidal thoughts workbook : CBT skill to reduce emotional pain, increase hope, and prevent suicide. Na okładce: Techniki CBT.
Bibliografia, netografia na stronach 220-226.
Dlaczego nachodzą cię myśli samobójcze? Nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie, ale tym, co łączy doświadczenie osób w sytuacji podobnej do twojej, jest ogromny, trudny do zniesienia ból. Myśli samobójcze nie są oznaką słabości, nie świadczą o tym, że jesteś kimś gorszym czy wybrakowanym, ani nie są czymś, czego należy się wstydzić. To sygnał, że cierpisz i potrzebujesz sposobu na uwolnienie się od bólu. Ta książka podpowie ci, co zrobić, by zmniejszyć ból oraz zapanować nad niebezpiecznymi impulsami i myślami samobójczymi w niedestrukcyjny, czyli zdrowy sposób. Poradnik przeprowadzi cię przez ważny proces. Będzie twoim przewodnikiem, pomagając ci znaleźć ulgę i rozwiązanie, gdy myśli samobójcze przejmą nad tobą kontrolę. Pomoże ci przejść kolejne etapy procesu zdrowienia, a także będzie źródłem wsparcia w mierzeniu się z trudnościami oraz w budowaniu takiego życia, jakiego pragniesz – życia, w którym jest więcej nadziei, radości i sensu. Książka opiera się na trzystopniowej teorii samobójstwa i technikach poznawczo-behawioralnych, które pomagają skutecznie radzić sobie z myślami samobójczymi. Znajdziesz w niej wiele praktycznych narzędzi i sprawdzonych strategii, aby przetrwać kryzys i odnaleźć nadzieję.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 386344 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Współczesnych Problemów Edukacji)
(Pedagogika - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Bibliogr. s. 239-245. Indeksy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279774, 280229 (2 egz.)
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 37-171 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The thriving adolescent : using acceptance and commitment therapy and positive psychology to help teens manage emotions, achieve goals, and build connection. Na okładce i grzbiecie: Model DNA-V.
Bibliografia na stronach 362-374. Indeksy.
Nastolatki jednego dnia mogą doświadczać intensywnych i zupełnie przeciwstawnych uczuć: euforii i przygnębienia, poczucia przynależności do grupy rówieśniczej i poczucia wykluczenia z niej, entuzjazmu i zniechęcenia, brawury i lęku, wiary w siebie i zwątpienia we własne możliwości. Odczuwają silny stres, ponieważ brakuje im umiejętności potrzebnych do radzenia sobie z przytłaczającymi emocjami oraz nawiązywania satysfakcjonujących relacji.
.Przedstawiony w książce model pracy z młodzieżą (DNA-V) łączy założenia terapii akceptacji i zaangażowania oraz psychologii pozytywnej z najnowszą wiedzą naukową na temat procesów rozwojowych. Jest to całościowy program pokazujący, jak pomóc młodym ludziom odkryć i rozwijać własne mocne strony, radzić sobie z trudnymi emocjami oraz przełamywać negatywne wzorce myślenia. Zaprezentowane narzędzia pomagają wykształcić umiejętności psychologiczne, które pozwolą młodym osobom zaangażować się w działania zgodne z własnymi wartościami, osiągnąć stawiane sobie cele, w pełni zrealizować swój potencjał oraz zbudować pozytywne relacje z rówieśnikami i rodziną. Umiejętności te ułatwią im przejście przez trudny okres dojrzewania.Zaprezentowana wiedza została zilustrowana przykładami i opisami przypadków.
Książka zawiera zestaw przydatnych materiałów, takich jak formularze i karty pracy, a także ćwiczenia i rady dotyczące dostosowania technik do indywidualnych potrzeb nastolatka. Autorzy wyjaśniają też, jak zorganizować pracę w dużych grupach i klasach szkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 359704 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach. Indeksy.
Dla psychoterapeutów.
Dwaj wybitni badacze – Steven C. Hayes i Stefan G. Hofmann – stworzyli książkę przełomową, która łączy korzyści płynące z różnych modeli w ramach terapii poznawczo-behawioralnej, w tym nurtów tak zwanej trzeciej fali. Jest to pierwsza tak wszechstronna publikacja – zawiera przegląd najważniejszych założeń, dziedzin i obszarów stanowiących teoretyczne fundamenty tytułowego podejścia jako zbioru empirycznie zweryfikowanych terapii, a także szczegółowe omówienie podstawowych kompetencji klinicznych w zakresie interwencji behawioralnych, poznawczych, doświadczeniowych oraz opartych na akceptacji i uważności. Pozwala dogłębnie zrozumieć podstawowe procesy zmiany w ramach wdrażanych interwencji, które powinien znać każdy klinicysta. Stanowi olbrzymi krok naprzód w rozwoju przedmiotowej dziedziny, wyznaczając nowe standardy psychoterapii opartej na dowodach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 365052 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The OCD workbook for teens : mindfulness and CBT skills to help you overcome unwanted thoughts and compulsions, 2021.
Na okładce: Poradnik z ćwiczeniami.
Życie z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym bywa przytłaczające i dezorientujące, szczegól- nie w burzliwym okresie dorastania. Ciągły niepokój i bezradność spowodowane uporczywymi, natrętnymi myślami (obsesjami) i czasochłonnymi powtarzalnymi zachowaniami (kompulsjami) zaburzają funkcjonowanie i uniemożliwiają cieszenie się życiem w pełni.
Wielokrotne mycie rąk, sprawdzanie, czy wszystko jest w porządku, liczenie rzeczy, porządkowanie, a nawet powtarzanie myśli w kółko - takie rytuały zabierają mnóstwo czasu! Uspokajają cię, gdy odczuwasz stres lub niepokój, ale dobrze wiesz, że ulga jest chwilowa i rytuał trzeba będzie powtórzyć, gdy znów poczujesz się nieswojo. Wpadasz w błędne koło, którego przerwanie może wydawać się niemożliwe, a nawet przerażające. Na szczęście świadomość tego, co nam dolega, może wzmacniać i dodawać sił, bo kiedy wiemy, co nam jest, możemy skorzystać z odpowiednich narzędzi i metod, żeby temu zaradzić.
Jon Hershfield, terapeuta i ekspert w dziedzinie leczenia OCD, opisuje zweryfikowane naukowo, skuteczne techniki poznawczo-behawioralne i oparte na uważności, które pomogą ci poradzić sobie nawet z bardziej dotkliwymi objawami zaburzenia. Ten napisany przystępnym językiem, z humorem poradnik, zawierający pomysłowe ilustracje oraz angażujące ćwiczenia, wyposaży cię w narzędzia potrzebne do tego, by: radzić sobie z natrętnymi myślami i zachowaniami kompulsyjnymi, być „tu i teraz", nauczyć się tolerować niepewność, rozwinąć samowspółczucie i wzmocnić pewność siebie.
Ta książka pomoże ci nie tylko przetrwać z OCD, ale również rozwinąć skrzydła. Co ważne, stanowi ona także cenne źródło wiedzy dla rodziców i klinicystów pragnących lepiej zrozumieć zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne i sposób przeżywania go przez nastolatki.
"Poradnik stanowi swego rodzaju przewodnik dla nastolatków po sposobach radzenia sobie z niechcianymi myślami i powtarzalnymi zachowaniami (kompulsjami). Jest to również drogowskaz dla rodziców, w jaki sposób pomóc dojrzewającemu dziecku. Głównym jego elementem są ćwiczenia, które stanowią wsparcie dla osób zmagających się z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym. Autor w przejrzysty sposób objaśnia, jak skutecznie radzić sobie z nieprzyjemnymi objawami. Książka jest skierowana do młodych osób oraz ich rodziców, ale będzie także wartościowym narzędziem każdego psychoterapeuty poznawczo-behawioralnego." (Agnieszka Tousty-Ingielewicz - psycholożka, psychoterapeutka poznawczo-behawioralna)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 377735 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej