Wychowanie do wartości
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(29)
Forma i typ
Książki
(29)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje fachowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
Proza
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(25)
tylko na miejscu
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(25)
Czytelnia BG
(3)
Rogów
(1)
Autor
Dymara Bronisława
(3)
Foerster Friedrich Wilhelm (1869-1966)
(2)
Barnes Robert G. (1947- )
(1)
Bielecka-Prus Joanna
(1)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Buyno-Arctowa Maria (1877-1952)
(1)
Błoniarz Jarosław
(1)
Carròn Julián (1950- )
(1)
Cholewa-Gałuszka Bogusława
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Cudowska Agata
(1)
Czechowska Anna
(1)
Czupała Hubert
(1)
Denek Kazimierz (1932- )
(1)
Dudek Joanna (psycholog)
(1)
Dymna Anna (1951- )
(1)
Gajdziński Marek (1960- )
(1)
Grochal Dariusz (1962- )
(1)
Grodecka Ewa (1904-1973)
(1)
Gudro Maria (1946- )
(1)
Hayes Louise L
(1)
Hosiasson Janina (1899-1942)
(1)
Juul Jesper (1948-2019)
(1)
Kalinowski Mirosław (1962- )
(1)
Karwatowska Małgorzata
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Korzeniowska Wiesława (1939- )
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Koźmińska Irena (1952- )
(1)
Lukašova-Kantorkova Hana (1952- )
(1)
Mariański Janusz (1940- )
(1)
Michalak Marek (1971- )
(1)
Miszczuk Marian (1953-2022). Ewa Konstancja Grodecka - jej życie i książki
(1)
Murzyn Andrzej (1955- )
(1)
Nelsen Jane
(1)
Niewiadomska Iwona (nauki prawne)
(1)
Nowak Grzegorz
(1)
Olszewska Elżbieta (socjolożka)
(1)
Onderka Katarzyna
(1)
Opolska Anna
(1)
Parzyszek Magdalena (1970- )
(1)
Pawełek Katarzyna
(1)
Pietruszka Lidia
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Rosiak Anna
(1)
Russell Bertrand (1872-1970)
(1)
Sadowska Katarzyna (ilustratorka)
(1)
Sepielak Paweł
(1)
Sewer (1835-1901)
(1)
Sewer (1835-1901). Dzieła
(1)
Skweres Artur
(1)
Syska Dariusz
(1)
Tadla Beata (1975- )
(1)
Wollny Zuza
(1)
Wójcik-Cifoletti Monika
(1)
Żurawska-Zaręba Marta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(3)
1940 - 1949
(1)
1930 - 1939
(1)
1910 - 1919
(1)
1900 - 1909
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
1901-2000
(3)
1901-1914
(2)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(27)
Niemcy
(1)
Język
polski
(24)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Rodzice
(3)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
0-5 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Instruktorzy harcerscy
(1)
Katecheci
(1)
Menedżerowie
(1)
Młodzież
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy samorządowi
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura włoska
(1)
Temat
Kobieta
(6651)
Język angielski
(3434)
Rodzina
(3383)
Język niemiecki
(3176)
Relacje międzyludzkie
(3094)
Wychowanie do wartości
(-)
II wojna światowa (1939-1945)
(2777)
Przyjaźń
(2617)
Płyty gramofonowe
(2615)
Tajemnica
(2257)
Film fabularny
(2183)
Muzyka rozrywkowa
(2119)
Miłość
(2118)
Żydzi
(2040)
Literatura polska
(2011)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1997)
Śledztwo i dochodzenie
(1983)
Powieść polska
(1943)
Życie codzienne
(1911)
Pisarze polscy
(1878)
Zabójstwo
(1877)
Dzieci
(1736)
Muzyka rozrywkowa polska
(1715)
Polacy za granicą
(1592)
Mężczyzna
(1561)
Kościoły i kaplice
(1492)
Wojsko
(1456)
Kultura
(1438)
Język polski
(1356)
Filozofia
(1330)
Zamki i pałace
(1283)
Politycy
(1279)
Tematy i motywy
(1270)
Historia
(1262)
Policjanci
(1257)
Powieść amerykańska - 20 w.
(1246)
Polityka
(1235)
Podróże
(1230)
Dziewczęta
(1188)
Nastolatki
(1129)
Małżeństwo
(1102)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1091)
Władcy
(1077)
Magia
(1064)
Powieść angielska
(1062)
Zwierzęta
(1061)
Sztuka
(1056)
Uczucia
(1052)
Literatura
(1049)
Jazz
(1026)
Dramat filmowy
(1017)
Trudne sytuacje życiowe
(1005)
Film amerykański
(995)
Literatura niemiecka
(977)
Rodzeństwo
(976)
Język angielski - podręcznik
(965)
Dziennikarze
(947)
PRL
(919)
Polityka międzynarodowa
(919)
Powieść amerykańska
(910)
Powieść angielska - 20 w.
(889)
Kościół katolicki
(877)
Poezja polska - 20 w.
(864)
Wielkanoc
(864)
Holokaust
(854)
Muzyka polska
(853)
Rock
(853)
Sekrety rodzinne
(852)
Społeczeństwo
(849)
Powieść francuska
(832)
Sztuka polska
(816)
Ludzie a zwierzęta
(787)
Osoby zaginione
(782)
Duchowieństwo katolickie
(773)
Młodzież
(770)
Arystokracja
(762)
Boże Narodzenie
(759)
Śmierć
(740)
Przestępczość zorganizowana
(720)
Wojna
(712)
Relacja romantyczna
(708)
Gramatyka
(704)
Matki i córki
(698)
Teatr polski
(696)
Pisarze
(690)
Chłopcy
(681)
Poszukiwania zaginionych
(678)
Język francuski
(677)
Literatura austriacka
(665)
I wojna światowa (1914-1918)
(662)
Nauka
(662)
Samorealizacja
(658)
Obyczaje i zwyczaje
(655)
Polacy
(642)
Miasta
(639)
Budownictwo miejskie
(637)
Film obyczajowy
(631)
Psy
(624)
Wybory życiowe
(620)
Świadomość społeczna
(614)
Uprowadzenie
(613)
Temat: dzieło
Biblia
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Galicja (kraina historyczna)
(1)
Poręba Wielka (woj. małopolskie, pow. limanowski, gm. Niedźwiedź)
(1)
Gatunek
Poradnik
(7)
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Opowiadania i nowele
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Biblia dla dzieci
(1)
Biografia
(1)
Dyskusja
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Mowy
(1)
Powieść biograficzna
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Filozofia i etyka
(4)
Psychologia
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Religia i duchowość
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Historia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
29 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 287892 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 253-272.
Streszczenie w języku angielskim.
Książka, którą oddajemy do rąk Czytelnikom ma dwa cele: poznawczy i praktyczny. Zaletą tej publikacji są zarówno szeroko zakrojone syntezy wyników badań autorów polskich i zagranicznych podejmujących tę problematykę, ale także analiza rezultatów własnych badań empirycznych prowadzonych w Polsce w 2016 roku. Celem badań była przede wszystkim diagnoza, aczkolwiek mają one także wymiar praktyczny. Podjęto w nich zagadnienia związane z przyczynami decyzji podjęcia edukacji domowej, organizacją czasu pracy dziecka w domu, problemami, jakie edukacja domowa wnosi oraz realizowanym i oczekiwanym wsparciem szkoły, w których dzieci składają coroczne egzaminy przedmiotowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 359613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: "Zapomnij o kursach MBA, czytaj Kopciuszka" - Paul Hellman.
Bibliografia, netografia na stronach 243-[277].
Współfinansowanie: Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania (Uniwersytet Jagielloński)
Zdaniem Henry’ego Mintzberga programy MBA niewłaściwie edukują ludzi, kładąc nadmierny nacisk na umiejętności analityczne. Uczą zarządzania pozornie, bo zarządzania nauczyć się nie da - tym samym utwierdzają absolwentów w fałszywym przekonaniu, że zostali wystarczająco przygotowani do pełnienia funkcji menedżerów. Ma to destrukcyjny wpływ na praktykę zarządzania, organizacje i społeczeństwo. Studia MBA powinny nie tylko szkolić w metodach i technikach, lecz także kształtować wartości etyczne i instrumentalne. Obecnie wiele szkół zarządzania zmienia już swoje programy, dostrzegając znaczenie wartości organizacyjnych.
To właśnie wartości, takie jak sprawiedliwość, zaufanie, solidarność czy uczciwość, łączą omawiane w tej książce zagadnienia. Autor w niekonwencjonalny sposób zestawia dalekowschodnie bajki - od wieków wykorzystywane do kształtowania ludzkich postaw - z praktyką zarządzania i badaniami naukowymi. Zwraca w ten sposób uwagę, że w kierowaniu organizacjami oraz zespołami ludzkimi główną rolę odgrywają nie tylko kwalifikacje zawodowe, lecz także postępowanie osadzone w sferze aksjonormatywnej. Dzięki przystępnie omówionym analogiom między ludowymi opowieściami a kwestiami związanymi z funkcjonowaniem organizacji (m.in. procesem awansowania, innowacyjnością, wyznaczaniem celów, CSR czy wsparciem kierowniczym i kontrolą pracowników) dowiadujemy się, w jaki sposób wykorzystać bajki do rozwijania kompetencji i cech menedżerskich. Pozwala to przygotować liderów do skutecznego i odpowiedzialnego zarządzania opartego na wartościach, mającego pozytywny wpływ na ludzi, gospodarkę oraz środowisko.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 388768 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Nie ma większego wyzwania od wyzwania wychowawczego” – to jedna z głównych tez tej niewielkiej książeczki. I kolejna myśl: „Wychowuje nie ten, kto robi propagandę, ale kto angażuje się, by rozbudzić coś, co znajduje się w młodym człowieku, w poruszenie jego wolności” .
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 365346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Współfinansowanie: Wydział Pedagogiki i Psychologii (Uniwersytet w Białymstoku)
Współczesność stwarza niespotykane dotychczas możliwości rozwoju, urzeczywistniania twórczego potencjału jednostki, a jednocześnie niesie ze sobą szereg zagrożeń życia, od ekologicznych po cywilizacyjne. Niezbędny jest zatem pedagogiczny namysł nad wychowaniem do życia wartościowego, z całym bogactwem znaczeń, które wywołuje ta kategoria aksjologiczna. Analiza złożonej i trudnej sytuacji współczesnego człowieka została w niniejszej monografii zogniskowana na kwestiach, które kształtują przestrzeń wartości odkrywanych, akceptowanych i tworzonych przez człowieka poszukującego swojego miejsca w świecie. Przedmiotem rozważań czynimy etyczny wymiar człowieczeństwa, powiązany z odpowiedzialnością wobec Innego, wolnością i sprawiedliwością, jako wartościami kreującymi dialogiczne relacje ze światem, a także wychowanie moralne będące egzemplifikacją rozstrzygnięć w zakresie aksjologicznego i etycznego uniwersum conditio humana człowieka XXI wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352869 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 322667/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 15)
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
Streszcz. ang. przy rozdz. Wstęp równol. pol., ang.
Niniejsza książka jest XV tomem serii Nauczyciele-Nauczycielom, a zarazem drugą, obszerną częścią opracowania "Dziecko w świecie wartości". Tom ten składa się z pięciu części prezentujących bogactwo spojrzeń na problematykę wartości i wartościową edukację. Poszukiwanie ładu umysłu i serca jako drogi do wartości nad wartościami, którą jest szczęście stanowi główny wątek całej książki, a zarazem podstawę dociekań w rozdziale pierwszym. Szczególne miejsce w książce zajmuje prezentacja tzw. "pedagogiki serca". Pozycja ta dowodzi, że pedagogika serca, oparta na miłości generuje wiele innych wartości takich jak: życzliwość, współdziałanie, tolerancja, prawdomówność. Część druga prezentuje istotę pedagogiki serca, określa jej program oraz relacje między dziećmi a dorosłymi, akcentuję, że analfabetyzm emocjonalny dorosłych stanowi wielkie zagrożenie dla wychowania dziecka w szacunku do wartości, zawiera także opisy działań wychowawczych nawiązujących do konkretnych sytuacji. Część trzecia odsłania głębszy wymiar edukacji i znaczenie humanistycznego kształcenia, ukazuje proces przezwyciężania instrumentalnego podejścia do przyrody i nauki o Ziemi na rzecz kształtowania całościowego obrazu świata. Część czwarta uzasadnia potrzebę humanizacji społeczeństwa informacyjnego, mówi o potrzebie odbudowy przystani, jaka jest rodzina, uzależnieniu od gazety, radia, telewizji i komputera. Część piąta kontynuuje tę tematykę w aspekcie informacyjnym i edukacyjnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 322849/II, 322667/II (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 313871 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rogów
Brak informacji o dostępności: sygn. 118195 podr. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CM 338497 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fotografie z Archiwum Warszawskiej Szesnastki (16 Warszawska Drużyna Harcerzy im. Zawiszy Czarnego). Fotografie także na wyklejkach.
Książka Marka Gajdzińskiego, po ponad 10 latach od pierwszego wydania, należy do ścisłego kanonu literatury harcerskiej i jest lekturą obowiązkową dla każdego, kto chce zrozumieć, jak działa harcerska metoda wychowawcza.
Czytana i doceniana przez instruktorów wszystkich organizacji harcerskich, a także pedagogów i wychowawców nie związanych z harcerstwem. Podsumowuje wieloletnie doświadczenia drużynowego 16 WDH im. Zawiszy Czarnego oraz twórcy licznych harcerskich programów i organizacji. Dostarcza wiedzy oraz narzędzi ambitnym wychowawcom oraz pozwala zrozumieć czemu harcerstwo zawdzięcza swoje sukcesy wychowawcze.
Niniejsze, piąte wydanie, zostało przejrzane i uzupełnione przez Autora oraz poddane nowej redakcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 377492 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka metodyczna XX wieku ; Tom IV)
Bibliografia na stronach 149-151.
Książka przeznaczona dla harcerek i harcerzy pełniących funkcje instruktorskie. To podstawowa pozycja wykorzystywana od pokoleń w szkoleniu instruktorskim.
W opracowaniu uwzględniony jest dorobek "Kursów podharcmistrzyń (I-XXII)", które odbyły się w Harcerskiej Szkole Instruktorskiej na Buczu w latach 1933-1936.
W suplemencie Marian Miszczuk przedstawia biografię autorki "O metodzie harcerskiej i jej stosowaniu".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 377487 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 279-281.
Książka stanowi propozycję 40 zajęć prowadzonych metodami aktywizującymi, w tym metodą dramy. Znakomita pomoc metodyczna dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
To praktyczny przewodnik po wartościach i problemach współczesnej młodzieży. Scenariusze dotyczą różnorodnej tematyki, takiej jak konflikty, agresja, zaniżona samoocena ucznia, odrzucenie, wybór drogi, mobbing, tolerancja, rozbita rodzina, patriotyzm, wiara. Wykorzystano w nich teksty piosenek, filmy, literaturę. Scenariusze mogą być realizowane na godzinach wychowawczych, lekcjach przygotowujących do życia w rodzinie, na języku polskim, historii czy warsztatach pozaszkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 361880 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The thriving adolescent : using acceptance and commitment therapy and positive psychology to help teens manage emotions, achieve goals, and build connection. Na okładce i grzbiecie: Model DNA-V.
Bibliografia na stronach 362-374. Indeksy.
Nastolatki jednego dnia mogą doświadczać intensywnych i zupełnie przeciwstawnych uczuć: euforii i przygnębienia, poczucia przynależności do grupy rówieśniczej i poczucia wykluczenia z niej, entuzjazmu i zniechęcenia, brawury i lęku, wiary w siebie i zwątpienia we własne możliwości. Odczuwają silny stres, ponieważ brakuje im umiejętności potrzebnych do radzenia sobie z przytłaczającymi emocjami oraz nawiązywania satysfakcjonujących relacji.
.Przedstawiony w książce model pracy z młodzieżą (DNA-V) łączy założenia terapii akceptacji i zaangażowania oraz psychologii pozytywnej z najnowszą wiedzą naukową na temat procesów rozwojowych. Jest to całościowy program pokazujący, jak pomóc młodym ludziom odkryć i rozwijać własne mocne strony, radzić sobie z trudnymi emocjami oraz przełamywać negatywne wzorce myślenia. Zaprezentowane narzędzia pomagają wykształcić umiejętności psychologiczne, które pozwolą młodym osobom zaangażować się w działania zgodne z własnymi wartościami, osiągnąć stawiane sobie cele, w pełni zrealizować swój potencjał oraz zbudować pozytywne relacje z rówieśnikami i rodziną. Umiejętności te ułatwią im przejście przez trudny okres dojrzewania.Zaprezentowana wiedza została zilustrowana przykładami i opisami przypadków.
Książka zawiera zestaw przydatnych materiałów, takich jak formularze i karty pracy, a także ćwiczenia i rady dotyczące dostosowania technik do indywidualnych potrzeb nastolatka. Autorzy wyjaśniają też, jak zorganizować pracę w dużych grupach i klasach szkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 359704 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Europejski autorytet w dziedzinie wychowania.
Jakie wartości są ważne w waszej rodzinie? Na czym budujecie swój rodzicielski autorytet? Jak cenna jest dla was integralność waszych dzieci? Czy uczycie je przejmować odpowiedzialność za siebie? Oto lektura dla rodziców, którzy nie chcą wychowywać dzieci groźbami i karami, ale wiedzą też, że tak zwane wychowanie bezstresowe prowadzi donikąd. Jesper Juul proponuje cztery podstawowe wartości, które pozwolą dorosłym rozwinąć naturalny autorytet i bez przemocy sprawować władzę w rodzinie.
Jesper Juul to pedagog, który odrzuca wszelkie metody wychowawcze. Dużo ważniejsze są, twierdzi, ogólne wartości, które służą jak kompas w codziennym życiu rodzinnym i przy rozwiązywaniu konfliktów. To one budują kulturę rodziny, którą dzieci wyniosą z domu na całe życie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 348992 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304947 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wybrane materiały konf. nauk. "Aksjologiczne obszary uniwersyteckiej edukacji pedagogów", która odbyła się w dn. 28-29 września 2006 r. w Krakowie.
Bibliogr. przy ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 294860 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 221-223.
Dlaczego trzeba i jak uczyć dziecko wartości? Okazywanie szacunku, uczciwość, odpowiedzialność, odwaga – co zrobić, by nie pozostały one pustymi słowami. Odpowiedź na te pytania, i na wiele innych, znajdziecie w książce „Z dzieckiem w świat wartości” Ireny Koźmińskiej – założycielki i prezesa Fundacji „ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom”, inicjatorki sławnej kampanii społecznej, oraz Elżbiety Olszewskiej – dyrektor programowej Fundacji. Książka ta powstała w oparciu o najnowsze badania i wieloletnie doświadczenie Ireny Koźmińskiej, jest napisana przystępnym językiem i zawiera wiele praktycznych porad dla rodziców, chcących zadbać o emocjonalny rozwój i szczęście swoich dzieci.
"To jest ważna książka dla mądrych i wrażliwych dorosłych, często pogubionych w dzisiejszym świecie. Daje im nie tylko wskazówki, ale przede wszystkim, pewność i nadzieję, że opierając swoje działania i kontakty z dzieckiem na wartościach, sprzyjają jego dorastaniu i przekształcaniu się w szczęśliwą dorosłą osobę – ciekawą świata, ale i potrzebującą bliskości ludzi oraz umiejącą dawać to innym." (prof. dr hab. Anna Brzezińska, psycholog)
"Siłą tej książki jest jej praktyczny charakter. Autorki, odwołując się do konkretnych doświadczeń oraz zmuszając do refleksji, pomagają rodzicom i wychowawcom nie tylko wprowadzić dzieci w świat wrażliwości moralnej i uczuciowej, lecz także uczyć je podejmowania właściwych decyzji." (Tadeusz Gadacz, filozof)
"Wielkie wyrazy uznania należą się Autorkom za tę książkę, gdyż jest ona niezbędnym elementarzem postępowania z dziećmi. Jeśli dziecko w pierwszych latach życia nie przyswoi sobie, co znaczy: szacunek dla innych, uczciwość, odpowiedzialność, odwaga i sprawiedliwość, to nie będzie w stanie w dorosłym życiu na tych wartościach opierać swojego postępowania." (prof. dr hab. Andrzej Zoll, prawnik)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 306095 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dialog bez Granic = Dialogue without Borders = Dialog bez Hranic ; t. 4)
Bibliogr. przy rozdz.
Tekst częśc. w jęz. czes., słowac., wstęp również w jęz. ang., czes. Streszcz. rozdz. w jęz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 313929 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 209-249.
Monografia stanowi interesujące kompendium wiedzy z zakresu godności ludzkiej naświetlonej w perspektywie filozoficznej, teologicznej i społecznej. Jej wartością dodaną jest analiza procesu wychowania do wartości progodnościowych w perspektywie teoretycznej i praktycznej, ze szczególnym uwzględnieniem roli rodziny w tym procesie. Książka jest uzupełnieniem literatury obejmującej wielorakie aspekty kategorii godności ludzkiej, analizowanej w kontekście nauk humanistycznych i społecznych. Publikacja znajdzie zastosowanie w kształceniu humanistów na wielu kierunkach studiów, a także będzie stanowić inspirację do dalszych badań naukowych. Opracowanie nie daje recept na indywidualnie i społecznie godne życie, chociaż można w nim odnaleźć pewne wskazania praktyczne, a nawet wyraźne wartościowanie badanych zjawisk i procesów społecznych. Z recenzji prof. dr hab. Krystyny Leśniak-Moczuk
Godność człowieka stała się hasłem przewodnim w wielu debatach społeczno-politycznych, a obecnie trafiła także do nauk pedagogicznych i psychologii. Liczne programy i materiały dydaktyczne dotyczą właśnie godności człowieka, choć podejścia do włączania tej koncepcji są różne. Mówiąc o poszanowaniu godności człowieka na tle edukacji poznawczej i emocjonalnej, musimy zapytać, dlaczego oba aspekty mają relewantne znaczenie. Na tak postawione pytanie daje konstruktywną odpowiedź w niniejszej publikacji ks. Prof.. Janusz Mariański, uznany znawca socjologii religii i socjologii moralności. Autor kieruje uwagę na relację godności osoby ludzkiej i wychowania progodnościowego. Jego refleksje jako wytrawnego socjologa przedstawiają podstawy teoretyczne zagadnienia i perspektywę konsekwencji dla edukacji na rzecz poszanowania przyrodzonej i niezbywalnej godności człowieka, która „stanowi źródło wolności i praw człowieka i obywatela. Jej poszanowanie i ochrona jest obowiązkiem władz publicznych” (art.. 30 Konstytucji RP). Również papież Franciszek podkreśla wyjątkową rolę edukacji w ochronie środowiska i godności człowieka, zaznaczając, „aby nowe pokolenia były wychowywane do troski o godność człowieka i wspólny dom”. Czytelnikami recenzowanej publikacji będą nie tylko przedstawiciele nauk pedagogicznych, psychologowie i socjologowie, ale także teologowie, filozofowie, religioznawcy, jak również reprezentanci innych dyscyplin humanistycznych, np.. Kulturoznawstwa. Z recenzji ks. Prof.. Dr. Hab.. Cypriana Rogowskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 388644 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej