Kołakowski Artur
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(14)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1679)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(794)
Kołakowski Artur
(-)
Kowalska Dorota
(672)
Doyle Arthur Conan
(643)
Wallace Edgar
(585)
Konopnicka Maria
(543)
Kochanowski Jan
(505)
Cartland Barbara
(494)
Shakespeare William
(473)
Dickens Charles
(448)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(433)
Waidacher Toni
(423)
Verne Jules
(391)
Twain Mark
(365)
Poe Edgar Allan
(364)
Christie Agatha (1890-1976)
(361)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(352)
May Karl
(345)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(336)
Siemianowski Roch (1950- )
(329)
Shakespeare William (1564-1616)
(328)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(321)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(315)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
London Jack
(298)
Leśmian Bolesław
(291)
Boy-Żeleński Tadeusz
(289)
Słowacki Juliusz
(288)
Dönges Günter
(286)
Sienkiewicz Henryk
(286)
Mahr Kurt
(284)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(284)
Darlton Clark
(280)
Kraszewski Józef Ignacy
(280)
King Stephen (1947- )
(279)
Ewers H.G
(278)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(277)
Orzeszkowa Eliza
(277)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(267)
Krasicki Ignacy
(265)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(259)
Kühnemann Andreas
(258)
Калинина Дарья
(257)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(254)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(248)
Mickiewicz Adam
(241)
Francis H.G
(240)
Montgomery Lucy Maud
(238)
Conrad Joseph
(237)
Austen Jane
(234)
May Karol
(232)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(232)
Vlcek Ernst
(231)
Prus Bolesław
(230)
Barner G.F
(229)
Autores Varios
(228)
Kürschner Joseph
(228)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(227)
Domańska Joanna (1970- )
(226)
Andersen Hans Christian
(225)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(219)
Stevenson Robert Louis
(218)
Balzac Honoré de
(217)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Wells H. G
(215)
Kipling Rudyard
(212)
Voltz William
(211)
Goethe Johann Wolfgang von
(209)
Howard Robert E
(204)
Cieślik Donata
(203)
Zimnicka Iwona (1963- )
(203)
Braiter-Ziemkiewicz Paulina (1968- )
(201)
Evans Virginia
(201)
Goliński Zbigniew
(201)
Hałas Jacek "Stranger"
(201)
Bazán Emilia Pardo
(200)
Baczyński Krzysztof Kamil
(199)
Dug Katarzyna
(198)
Mark William
(195)
Popczyński Marcin (1974- )
(195)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(194)
Czechowicz Józef
(189)
Kienzler Iwona (1956- )
(188)
Dickens Charles (1812-1870)
(187)
Hoffmann Horst
(186)
Alcott Louisa May
(185)
Kinder-Kiss Hanna (1958- )
(184)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Odbiorca
Rodzice
(6)
Terapeuci
(4)
Młodzież
(3)
Nauczyciele
(3)
14-17 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Chorzy na depresję
(1)
Młodzież z zaburzeniami obsesyjno-kompulsyjnymi
(1)
Nastolatki
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Temat
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(7)
Psychoterapia
(5)
Nastolatki
(4)
Depresja psychiczna
(3)
Dziecko trudne
(3)
Autopsychoterapia
(2)
Kryzys psychiczny
(2)
Mindfulness
(2)
Myśli samobójcze
(2)
Osoby z depresją
(2)
Samobójstwo
(2)
Techniki samopomocy
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Zaburzenia zachowania dziecka
(2)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(2)
Zespół ADHD
(2)
Dojrzewanie
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Farmakoterapia
(1)
Leczenie
(1)
Młodzież
(1)
Obraz siebie
(1)
Perfekcjonizm (psychologia)
(1)
Regulacja emocji
(1)
Terapia poznawcza
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zachowania samobójcze
(1)
Zachowanie
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(9)
Podręcznik
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(11)
Medycyna i zdrowie
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na okładce: Pierwszy taki poradnik w Polsce!
Bibliografia, netografia na stronach 271-277.
Depresja to choroba XXI wieku. Wiele się o niej mówi, pisze, czyta. Teoretycznie dużo o niej wiemy, a faktycznie… niestety nadal zdecydowanie za mało. Dla przykładu niewielu z nas ma świadomość, że stanowi ona poważny problem również wśród nastolatków. Dorastanie jest okresem pełnym napięć i konfliktów, dlatego tak łatwo jest przypisać objawy depresyjne młodzieńczej burzy hormonów. Nic bardziej mylnego - depresja to poważna choroba, a nie przejaw złego zachowania czy buntu. Autorzy, wybitni specjaliści na co dzień pracujący z cierpiącymi na depresję nastolatkami i ich rodzinami, przygotowali tę książkę, aby pomóc zrozumieć i zaakceptować depresję młodego człowieka oraz właściwie na nią zareagować. Odwołując się do badań i teorii naukowych, wyjaśniają nie tylko, czym jest ta choroba, ale również jak ją szybko rozpoznać, jakie pociąga za sobą skutki oraz kiedy i gdzie szukać pomocy. W zrozumiały sposób, z empatią i bazując na rzetelnej wiedzy, tłumaczą, że pokonanie depresji i powrót do zdrowia są możliwe, ale wymagają dużego zaangażowania rodziny osoby chorej. Zawarte w książce materiały dla nastolatka i dla rodziców, komiksy, ćwiczenia oraz liczne opisy przypadków ułatwiają zrozumienie treści i stanowią ciekawą inspirację do codziennej pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349475 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 205-222. Indeks.
"W książce przedstawiono aktualny stan wiedzy na temat psychopatologii, etiopatogenezy, diagnozy, rozumienia i terapii zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych. (…) Zainteresuje (ona) niewątpliwie większość psychoterapeutów poznawczo-behawioralnych oraz osoby biorące udział w takich szkoleniach. Mogą chcieć się z nią zapoznać psychoterapeuci innych orientacji, psychologowie kliniczni oraz psychiatrzy leczący chorych na zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne. (…) Z jednej strony napisana jest językiem przeglądów piśmiennictwa publikowanych w czasopismach naukowych, a z drugiej zawiera wiele bardzo łatwych w odbiorze przykładów rozmów terapeutycznych z pacjentami. (…) W obecnej postaci jest bardzo cenną pomocą dla osób zajmujących się leczeniem zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych, bądź szkolących się w tym kierunku." (z recenzji prof. Andrzeja Kokoszki)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 285306 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The suicidal thoughts workbook : CBT skill to reduce emotional pain, increase hope, and prevent suicide. Na okładce: Techniki CBT.
Bibliografia, netografia na stronach 220-226.
Dlaczego nachodzą cię myśli samobójcze? Nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie, ale tym, co łączy doświadczenie osób w sytuacji podobnej do twojej, jest ogromny, trudny do zniesienia ból. Myśli samobójcze nie są oznaką słabości, nie świadczą o tym, że jesteś kimś gorszym czy wybrakowanym, ani nie są czymś, czego należy się wstydzić. To sygnał, że cierpisz i potrzebujesz sposobu na uwolnienie się od bólu. Ta książka podpowie ci, co zrobić, by zmniejszyć ból oraz zapanować nad niebezpiecznymi impulsami i myślami samobójczymi w niedestrukcyjny, czyli zdrowy sposób. Poradnik przeprowadzi cię przez ważny proces. Będzie twoim przewodnikiem, pomagając ci znaleźć ulgę i rozwiązanie, gdy myśli samobójcze przejmą nad tobą kontrolę. Pomoże ci przejść kolejne etapy procesu zdrowienia, a także będzie źródłem wsparcia w mierzeniu się z trudnościami oraz w budowaniu takiego życia, jakiego pragniesz – życia, w którym jest więcej nadziei, radości i sensu. Książka opiera się na trzystopniowej teorii samobójstwa i technikach poznawczo-behawioralnych, które pomagają skutecznie radzić sobie z myślami samobójczymi. Znajdziesz w niej wiele praktycznych narzędzi i sprawdzonych strategii, aby przetrwać kryzys i odnaleźć nadzieję.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 386344 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The OCD workbook for teens : mindfulness and CBT skills to help you overcome unwanted thoughts and compulsions, 2021.
Na okładce: Poradnik z ćwiczeniami.
Życie z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym bywa przytłaczające i dezorientujące, szczegól- nie w burzliwym okresie dorastania. Ciągły niepokój i bezradność spowodowane uporczywymi, natrętnymi myślami (obsesjami) i czasochłonnymi powtarzalnymi zachowaniami (kompulsjami) zaburzają funkcjonowanie i uniemożliwiają cieszenie się życiem w pełni.
Wielokrotne mycie rąk, sprawdzanie, czy wszystko jest w porządku, liczenie rzeczy, porządkowanie, a nawet powtarzanie myśli w kółko - takie rytuały zabierają mnóstwo czasu! Uspokajają cię, gdy odczuwasz stres lub niepokój, ale dobrze wiesz, że ulga jest chwilowa i rytuał trzeba będzie powtórzyć, gdy znów poczujesz się nieswojo. Wpadasz w błędne koło, którego przerwanie może wydawać się niemożliwe, a nawet przerażające. Na szczęście świadomość tego, co nam dolega, może wzmacniać i dodawać sił, bo kiedy wiemy, co nam jest, możemy skorzystać z odpowiednich narzędzi i metod, żeby temu zaradzić.
Jon Hershfield, terapeuta i ekspert w dziedzinie leczenia OCD, opisuje zweryfikowane naukowo, skuteczne techniki poznawczo-behawioralne i oparte na uważności, które pomogą ci poradzić sobie nawet z bardziej dotkliwymi objawami zaburzenia. Ten napisany przystępnym językiem, z humorem poradnik, zawierający pomysłowe ilustracje oraz angażujące ćwiczenia, wyposaży cię w narzędzia potrzebne do tego, by: radzić sobie z natrętnymi myślami i zachowaniami kompulsyjnymi, być „tu i teraz", nauczyć się tolerować niepewność, rozwinąć samowspółczucie i wzmocnić pewność siebie.
Ta książka pomoże ci nie tylko przetrwać z OCD, ale również rozwinąć skrzydła. Co ważne, stanowi ona także cenne źródło wiedzy dla rodziców i klinicystów pragnących lepiej zrozumieć zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne i sposób przeżywania go przez nastolatki.
"Poradnik stanowi swego rodzaju przewodnik dla nastolatków po sposobach radzenia sobie z niechcianymi myślami i powtarzalnymi zachowaniami (kompulsjami). Jest to również drogowskaz dla rodziców, w jaki sposób pomóc dojrzewającemu dziecku. Głównym jego elementem są ćwiczenia, które stanowią wsparcie dla osób zmagających się z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym. Autor w przejrzysty sposób objaśnia, jak skutecznie radzić sobie z nieprzyjemnymi objawami. Książka jest skierowana do młodych osób oraz ich rodziców, ale będzie także wartościowym narzędziem każdego psychoterapeuty poznawczo-behawioralnego." (Agnieszka Tousty-Ingielewicz - psycholożka, psychoterapeutka poznawczo-behawioralna)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 377735 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 361-366.
Zespół nadpobudliwości psychoruchowej jest jednym z najczęstszych zaburzeń wieku dziecięcego. Każdego dnia wielu nauczycieli. rodziców i dzieci boryka się z tym problemem. co potwierdza niniejsza książka. Jest ona oparta na wieloletnim doświadczeniu autorów, wybitnych specjalistów w zakresie indywidualnej i grupowej pracy z dziećmi z ADHD, prowadzących warsztaty dla ich rodziców oraz szkolenia dla nauczycieli. "ADHD w szkole" łączy cechy kompleksowego podręcznika i skutecznego poradnika. Autorzy prezentują aktualne informacje na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, jego typowe objawy oraz cechy odróżniające go od innych zaburzeń. W przejrzysty sposób oddzielają fakty od mitów i podpowiadają, jakie kroki należy podjąć, gdy zauważymy u dziecka pierwsze symptomy zaburzenia. Omawiają kwestie dotyczące akceptacji osoby z ADHD, funkcjonowania dzieci z tym zespołem w domu dziecka czy rolę szkolnego asystenta ucznia. Opisują wiele strategii pracy z dziećmi z ADHD, najpopularniejsze i najskuteczniejsze metody i narzędzia terapeutyczne oraz kryteria diagnostyczne. Proponują także program szkoleniowy dla nauczycieli, który z pewnością - podobnie jak wszystkie zawarte w książce rady i wskazówki - pomoże im osiągać coraz lepsze rezultaty w pracy z uczniami z ADHD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 340207 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia dla Praktyków)
Indeksy.
Proces leczenia zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi to równoczesna praca z dzieckiem, rodzicami i szkołą. Ważne jest zatem dostarczenie rodzicom i wychowawcom informacji o zaburzeniu dziecka, jego przyczynach, przebiegu i ewentualnych następstwach, a także – lub może przede wszystkim – o procesie terapii i ich własnym w nim udziale.
Książka - napisana przez znakomity zespół, który od dawna zajmuje się dziećmi z ADHD i prowadzi właściwie jedyną specjalistyczną poradnię w Polsce - dostarcza uporządkowanej wiedzy na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, jego etiologii i mechanizmu powstawania. Tym samym uwalnia ona rodziców, przynajmniej w części, z poczucia winy i pozwala na zaprzestanie zadawania ciągłych pytań: "Co złego zrobiliśmy?" i "Jaki jest nasz udział w powstawaniu tego schorzenia?". Równocześnie jednak uświadamia, jak różnego rodzaju działania wychowawcze, często stosowane w dobrej wierze, mogą wzmacniać objawy zaburzenia, a także wskazuje, jak temu zapobiegać.
Obok opisu stosowanych metod edukacyjnych, psychoterapeutycznych i farmakologicznych, zawiera także wiele cennych i praktycznych uwag, na przykład kiedy i jak chwalić dziecko oraz za co. Te praktyczne uwagi, które mają pomagać rodzicom w radzeniu sobie z trudem wychowania dzieci nadpobudliwych ruchowo i mających problemy z utrzymaniem uwagi, są jednocześnie na tyle ogólne, że mogą z nich skorzystać wszyscy rodzice przeżywający trudności wychowawcze lub po prostu niepewni, jak postępować z dziećmi. Autorzy dostarczają również informacji na temat objawów zespołu ADHD w dorosłym życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 308955 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 299-304.
Książka jest swoistym instruktarzem zawierającym rady, wskazówki, ćwiczenia, podpowiedzi i odpowiedzi na nurtujące pytania. To wyczerpujący poradnik skierowany do głównych zainteresowanych: nastolatków dotkniętych depresją i ich rodziców.
Rodzicu, dzięki lekturze dowiesz się między innymi: • jak zaakceptować chorobę dziecka i jej konsekwencje; • jak poradzić sobie z uporczywym poczuciem winy; • jakie twoje zachowania sprzyjają leczeniu, a jakie mogą je zakłócić; • jak motywować, chwalić i nagradzać swojego nastolatka; • czego możesz wymagać od dziecka z depresją i jak to egzekwować; • jak zadbać o siebie i pozostałych członków rodziny. Nastolatku, dzięki lekturze dowiesz się między innymi: • jak rozmawiać z innymi o swojej chorobie; • jak planować swoją codzienność (dom, szkoła, czas wolny); • jak postępować w sytuacjach kryzysowych (spadek nastroju, myśli samobójcze); • jak pracować ze swoimi emocjami – poznasz techniki akceptacji i uważności; • jak radzić sobie z krzywdzącą stygmatyzacją społeczną; • jak się przygotować i zmotywować do terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 362154 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Wiedza i narzędzia dostosowane do polskich realiów.
Bibliografia, netografia na stronach [489]-506. Indeks.
Dla terapeutów dziecięcych.
Doświadczeni polscy terapeuci o praktycznej stronie psychoterapii dzieci i młodzieży Wielu osobom rozpoczynającym praktykę psychoterapeutyczną przeprowadzenie całego procesu leczenia dziecka lub nastolatka – od momentu pierwszej wizyty do zakończenia terapii – może nastręczać trudności. Nasuwać się mogą wątpliwości: Czy ważne są cele dziecka, czy rodzica? Czy po terapii dziecko ma lepiej spełniać oczekiwania dorosłych, czy też budować swoją autonomię? Jak zaplanować udział rodziców w psychoterapii? Który program terapeutyczny wybrać? Jak budować zaangażowanie w terapię? Niniejszy przewodnik to nieocenione źródło wiedzy dla osób pracujących terapeutycznie z dziećmi i młodzieżą. Autorzy – doświadczeni polscy terapeuci – ukazują z praktycznego punktu widzenia zasady, metody oraz niuanse pracy z tą grupą wiekową. Dzielą się swoją wiedzą i warsztatem, wyjaśniając, jak interpretować i realizować ustrukturyzowane programy terapii poznawczo-behawioralnej oraz jak uzupełnia się podejście klasycznej terapii poznawczo-behawioralnej z trzecią falą terapii behawioralnych. Uwzględniając wszystkie aspekty procesu terapeutycznego, przedstawiają kolejne etapy pracy z dzieckiem od momentu jego pierwszej wizyty z rodzicami w gabinecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 370621 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Niezbędnik dla rodziców, nauczycieli i terapeutów.
Bibliografia na stronach 356-359.
Psychologiczna Książka Roku 2011. Nagroda Teofrasta w kategorii książka popularnonaukowa.
Co zrobić, gdy dziecko na odmowę kupna zabawki reaguje wybuchem złości? Jak wydawać polecenia, by przyniosły pożądany skutek? W jaki sposób chwalić i nagradzać pozytywne zachowania? Jak ma postąpić ma nauczyciel, gdy uczniowie spóźniają się na lekcje, a na zajęciach zachowują się nieodpowiednio? Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań znajdziesz w niniejszej książce. Autorzy, mający bogate doświadczenie w pracy z dziećmi sprawiającymi problemy wychowawcze, przedstawiają proste, lecz skuteczne metody radzenia sobie z trudnymi i niepożądanymi zachowaniami. Omawiają najczęstsze błędy popełniane przez rodziców i nauczycieli oraz podpowiadają, jak się z nimi uporać. Dzieci z trudnymi zachowaniami wymagają zdecydowanie więcej uwagi i czasu niż te, które nie sprawiają żadnych kłopotów. Jeśli Wasze dziecko ma trudny temperament, musicie mu poświęcić maksimum uwagi, by dać mu szansę na dobry rozwój. Jeśli jednak Wasze dziecko zaczyna płakać, gdy próbujecie wejść do sklepu drzwiami z napisem „wyjście”, potrzebujecie zupełnie innego poradnika – jak sprawić, by dziecko nauczyło się łamać zasady.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 312747 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [356]-359.
Dla rodziców, nauczycieli, terapeutów.
Psychologiczna Książka Roku 2011. Nagroda Teofrasta w kategorii książka popularnonaukowa.
Co zrobić, gdy dziecko na odmowę kupna zabawki reaguje wybuchem złości? Jak wydawać polecenia, by przyniosły pożądany skutek? W jaki sposób chwalić i nagradzać pozytywne zachowania? Jak ma postąpić ma nauczyciel, gdy uczniowie spóźniają się na lekcje, a na zajęciach zachowują się nieodpowiednio? Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań znajdziesz w niniejszej książce. Autorzy, mający bogate doświadczenie w pracy z dziećmi sprawiającymi problemy wychowawcze, przedstawiają proste, lecz skuteczne metody radzenia sobie z trudnymi i niepożądanymi zachowaniami. Omawiają najczęstsze błędy popełniane przez rodziców i nauczycieli oraz podpowiadają, jak się z nimi uporać. Dzieci z trudnymi zachowaniami wymagają zdecydowanie więcej uwagi i czasu niż te, które nie sprawiają żadnych kłopotów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360710 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 666-679. Indeksy.
Książka w ciekawy sposób podejmuje bardzo trudną tematykę, jaką jest agresja i zaburzenia zachowania u dzieci. Całość opiera się na założeniu, że dzieci nie rodzą się złe i możemy je ochronić przed różnymi życiowymi konsekwencjami. Przedstawiono tu nie tylko wyniki badań nad agresją, ale także opisano praktyczne, realizowane programy terapeutyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352768 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Techniki i ćwiczenia, które pozwolą ci: zaakceptować i docenić siebie, przestać porównywać się z innymi, przezwyciężyć potrzebę kontroli, skończyć z prokrastynacją, poradzić sobie z lękiem, stresem i poczuciem przytłoczenia.
Tytuł oryginału: The CBT workbook for perfectionism : evidence-based skills to help you let go of self-criticism, build self-esteem and find balance.
Bibliografia na stronie [260].
Perfekcjoniści stawiają sobie nierealistycznie wysokie wymagania, dążą do doskonałych rezultatów i są bezlitośnie samokrytyczni. Wiążą swoje poczucie wartości z wynikami i osiągnięciami, dlatego z obawy przed porażką, zawstydzeniem czy uznaniem za niekompetentnych unikają angażowania się w nowe rzeczy, odmienne od tego, co znają. Łatwiej przychodzi im zauważanie swoich błędów i niedociągnięć, trudniej zalet i dokonań. Miewają też trudności z dotrzymywaniem terminów, bo chcąc wykonać zadanie jak najlepiej, odkładają je na później bądź w nieskończoność poprawiają i nigdy nie są w pełni zadowoleni. Taka postawa przyczynia się do życia w ciągłym stresie i napięciu, obniżenia nastroju, przepracowania, straty możliwości. Niszczy poczucie własnej wartości i więzi z ludźmi. Jak zatem odnaleźć równowagę?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 383000 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Techniki CBT.
Bibliografia, netografia na stronach 180-181.
Młodym ludziom często się wydaje, że tylko oni borykają się z myślami samobójczymi. To sprawia, że czują się bardzo samotni i bezradni. Burzliwy okres dojrzewania jest źródłem dodatkowego stresu, a także pogłębia trudne, bolesne uczuciai nasila negatywne myślenie.Tymczasem, jak pokazują statystyki, myśli o samobójstwie są zjawiskiem powszechnym – każdego roku doświadczają ich miliony ludzi na całym świecie. Jeśli doświadczasz myśli samobójczych, to ta książka jest właśnie dla ciebie. Pamiętaj, że nie tylko ty zmagasz się z takimi myślami. Autorami tego poradnika są dwaj specjaliści w dziedzinie zdrowia psychicznego. Ich wiedza naukowa i ogromne doświadczenie w pracy z młodymi ludźmi gwarantują, że znajdziesz tu sprawdzone i skuteczne sposoby na przezwyciężenie myśli samobójczych. Poradnik bazuje na zasadach terapii poznawczo-behawioralnej, której skuteczność potwierdziły badania naukowe. Znajdziesz w nim także autentyczne historie nastolatków takich jak ty, którym udało się uwolnić od cierpienia, zbudować wartościowe życie i zaangażować w ważne dla nich działania dające im poczucie sensu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 386345 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The 10-step depression relief workbook : a cognitive behavioral therapy approach.
Bibliografia, netografia na stronach 163-171. Indeks.
Większość z nas doświadcza okresowych wahań nastroju i krótkotrwałych epizodów smutku, co jest zupełnie normalne, lecz depresja jest czymś odmiennym. Osoby dotknięte depresją bardzo cierpią, mają problemy z funkcjonowaniem w pracy, w relacjach z ludźmi, nie radzą sobie z codziennymi obowiązkami. Ta poważna choroba wpływa na wszystkie obszary życia. Depresja jednak to nie wyrok - można ją pokonać. Ogromną pomoc w powrocie do zdrowia zapewnia książka „Uwolnij się od depresji”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 353613 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej