Nauczyciele nauczania początkowego
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(33)
Forma i typ
Książki
(33)
Publikacje dydaktyczne
(23)
Publikacje fachowe
(16)
Publikacje naukowe
(4)
Poezja
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Muzyka
(1)
Nuty
(1)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(25)
tylko na miejscu
(5)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(20)
Biblioteka Austriacka
(4)
Biblioteka Obcojęzyczna
(2)
Czytelnia BG
(1)
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
(4)
Biblioteka Muzyczna
(3)
Autor
Guz Sabina
(2)
Jungmann Tanja
(2)
Albers Timm (1974- )
(1)
Allen Frankie
(1)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(1)
Barth Karlheinz
(1)
Beall Pamela Conn
(1)
Bierońska Elżbieta
(1)
Billewicz Grażyna (logopeda)
(1)
Brooks Felicity
(1)
Cichoracki Patryk
(1)
Czaja-Chudyba Iwona
(1)
Deptuła Maria (pedagog)
(1)
Ferrero Mar (1968- )
(1)
Friedrich Gerhard
(1)
Gaeta Saverio (1958- )
(1)
Galgóczy Viola de
(1)
Gilles Cotte Delphine
(1)
Gänswein Georg (1956- )
(1)
Hausmann Friederike
(1)
Hockuba Jadwiga
(1)
Issing Katja
(1)
Kamińska Kinga
(1)
Kielan Paulina
(1)
Kiełpińska Iwona
(1)
Klebańska Izabella (1959- )
(1)
Klein Nancy Spence
(1)
Knisel-Scheuring Gerlinde
(1)
Kot Alicja
(1)
Krzyżowska Teresa
(1)
Kłos Joanna (graficzka)
(1)
Lillard Paula Polk (1931- )
(1)
Majewska Wanda (1898-1918)
(1)
Malek Renata
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
Maurer Alicja
(1)
Michalec Katarzyna
(1)
Miosga Christiane
(1)
Misiuk Agnieszka
(1)
Możdżonek Iwona
(1)
Naprawa Renata
(1)
Neumann Sandra
(1)
Nipp Susan Hagen
(1)
Nowak Zbigniew (1956- )
(1)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(1)
Reich Hans H
(1)
Reynolds Maynard C. (1922-2012)
(1)
Römer Stefanie
(1)
Skawran Katarzyna
(1)
Stein Gabriele (1971- )
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Wieszczeczyńska Ewa
(1)
Wileczek Anna
(1)
Witerska Kamila
(1)
Wycech Beata
(1)
Zioło Brygida
(1)
Ławrowska Romualda
(1)
Łubkowska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(2)
1910 - 1919
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(28)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
1914-1918
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(24)
Niemcy
(6)
Wielka Brytania
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(23)
niemiecki
(6)
angielski
(2)
Odbiorca
Dzieci
(7445)
9-13 lat
(4357)
6-8 lat
(3866)
Młodzież
(3218)
14-17 lat
(2094)
Nauczyciele nauczania początkowego
(33)
Szkoły wyższe
(1784)
0-5 lat
(1739)
Dorośli
(774)
Niewidomi
(701)
Nauczyciele
(681)
Studenci
(629)
Rodzice
(541)
Szkoły średnie
(469)
Szkoły podstawowe
(426)
Poziom podstawowy
(423)
A2 (poziom biegłości językowej)
(394)
B1 (poziom biegłości językowej)
(345)
A2 poziom biegłości językowej
(332)
Poziom średniozaawansowany
(319)
B1 poziom biegłości językowej
(314)
A1 poziom biegłości językowej
(301)
18+
(300)
A1 (poziom biegłości językowej)
(289)
Szkoły muzyczne I stopnia
(232)
Nauczyciele języka angielskiego
(226)
Poziom zaawansowany
(219)
B2 (poziom biegłości językowej)
(200)
Szkoły muzyczne II stopnia
(200)
Nauczyciele języka niemieckiego
(182)
B2 poziom biegłości językowej
(176)
Lekarze
(170)
Menedżerowie
(165)
Chorzy
(161)
Pedagodzy
(158)
Psychoterapeuci
(158)
Poziom niższy średniozaawansowany
(155)
Osoby z niepełnosprawnością
(151)
Psycholodzy
(148)
Uczniowie
(142)
Przedszkola
(113)
Historycy
(103)
C1 poziom biegłości językowej
(98)
Przedsiębiorcy
(90)
Szkoły ponadgimnazjalne
(88)
Klasa 8.
(80)
Tłumacze
(80)
C1 (poziom biegłości językowej)
(79)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(75)
Prawnicy
(74)
Literaturoznawcy
(73)
Cudzoziemcy
(66)
Licea
(66)
Psychiatrzy
(66)
Klasa 1.
(65)
Technikum
(64)
Gimnazja
(62)
Klasa 2.
(61)
Szkoły zawodowe
(59)
Językoznawcy
(58)
Klasa 3.
(57)
Nauczyciele języków
(55)
Klasa 7.
(52)
Logopedzi
(52)
Kobieta
(51)
Osoby w wieku starszym
(51)
C2 poziom biegłości językowej
(50)
Fizjoterapeuci
(50)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(50)
Nauczanie początkowe
(48)
Terapeuci zajęciowi
(46)
Pracownicy naukowi
(44)
Poziom profesjonalny
(43)
Szkoły ponadpodstawowe
(43)
Nauczyciele akademiccy
(39)
Nauczyciele przedszkoli
(39)
Pediatrzy
(38)
A0 poziom biegłości językowej
(35)
Pracownicy socjalni
(35)
Bibliotekarze
(33)
Socjolodzy
(33)
A2+ (poziom biegłości językowej)
(31)
Terapeuci
(31)
Ekonomiści
(30)
Klasa 5.
(30)
Urzędnicy
(30)
Lekarze rodzinni
(29)
Neurolodzy
(29)
Dziennikarze
(28)
Klasa 4.
(27)
Klasa 6.
(27)
Poziom rozszerzony
(27)
Specjaliści ds. marketingu
(26)
C2 (poziom biegłości językowej)
(24)
Informatycy
(23)
Programiści
(23)
Księgowi
(22)
Dietetycy i żywieniowcy
(21)
Psycholodzy kliniczni
(21)
Radcy prawni
(21)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Nauczanie początkowe
(9)
Dzieci
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Uczniowie klas początkowych
(5)
Czytanie
(4)
Metoda Montessori
(4)
Metody nauczania
(4)
Nauczanie
(4)
Psychologia rozwojowa
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Nauka czytania
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Uczenie się
(2)
Uczucia
(2)
Benedykt XVI (papież ; 1927-2022)
(1)
Czytanie sylabowe
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Etyka (przedmiot szkolny)
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Integracja społeczna
(1)
Język niemiecki
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kościół katolicki
(1)
Krytycyzm
(1)
Logoterapia
(1)
Mowa
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Niemcy (naród)
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Papieże
(1)
Patriotyzm
(1)
Pedagogika
(1)
Pisanie
(1)
Przedszkola
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rytmika
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Teolodzy katoliccy
(1)
Trening umysłu
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Wartości
(1)
Wychowanie
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
Temat: czas
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(7)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Poradnik
(5)
Scenariusz zajęć
(5)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Podręcznik
(4)
Pieśń i piosenka
(2)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Muzyka patriotyczna
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wiersze
(1)
Śpiewnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(30)
Psychologia
(6)
Językoznawstwo
(3)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
33 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Kolekcja To Ma Ręce i Nogi!)
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Dla nauczycieli, terapeutów, rodziców, opiekunów dzieci w wieku 5-8 lat.
Książeczka zawiera 48 wierszyków oraz opisów zabaw związanych z tymi rymowankami. Zabawy mają na celu rozwijanie koordynacji ruchowej rąk, przede wszystkim dłoni i palców. Dziecko uczy się trudnej sztuki ? wykonywania w tym samym czasie dwóch różnych czynności, każdej inną ręką. Czynnościom tym towarzyszy rytmiczny wierszyk wypowiadany jednocześnie przez dorosłego i dziecko, dzięki czemu zabawa jest również ćwiczeniem uwagi i pamięci słuchowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 365667 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 235-241.
Eine beträchtliche Anzahl von Kindern entwickelt nach der Einschulung oftmals trotz guter Intelligenz - besondere Schwierigkeiten im Erwerb des Lesens, Rechtschreibens und/oder Rechnens. Kann man diese Kinder mit ihren Lernproblemen frühzeitig erkennen? Unter Umständen sogar bereits in ihrer Kindergartenzeit? Und woran kann man diese ,Risikokinder' erkennen ? Lernstörungen ziehen weitreichende emotionale und soziale Folgestörungen nach sich. Frühzeitiges Erkennen von Lern- und Entwicklungsauffälligkeiten ist daher von fundamentaler Bedeutung, will man die negativen Auswirkungen von Leistungsversagen auf die Persönlichkeitsentwicklung von Kindern verhindern oder mildern. Das Buch gibt einen Überblick über den derzeitigen Forschungsstand, zeigt anschaulich und praxisbezogen konkrete Möglichkeiten der Früherkennung aufund will besonders Lehrern, Erziehern und Eltern helfen, die Lernstörungen ihrer Kinder besser zu verstehen.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P-803.0 M-15/9x (1 egz.)
Książka
Nuty
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 30570 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych, rodziców, nauczycieli, opiekunów.
Książka w przyjazny i uspokajający sposób opowiada o uczuciach. Jak je rozpoznać? Zrozumieć? Nazwać? Jak rozmawiać o emocjach i jak sobie z nimi radzić. Ta pięknie ilustrowana książka mówi m.in. o tym, dlaczego emocje są (i są ważne), jak się zmieniają? Czy możemy je zmieniać? Co czują nasi bliscy i przyjaciele? Pomaga zrozumieć radość, smutek, złość i inne emocje. Ułatwia dorosłym rozmowę z dziećmi na temat uczuć. W przystępny sposób objaśnia sprawy bliskie dzieciom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 362804 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 347751 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja dla Mądrości)
Bibliografia na stronach 209-215.
Dla nauczycieli szkół podstawowych.
W publikacji podjęto zagadnienie myślenia krytycznego pojmowanego jako proces, w którym uczniowie zdobywają wiedzę i umiejętności, jak mądrze postępować i dokonywać uzasadnionych wyborów. Współcześnie zalew informacji medialnej wymusza kształcenie podejścia krytycznego, aby nie stracić rozeznania w świecie i móc obronić się przed przeciążeniem informacyjnym. Autorka zakłada, że możliwe, a nawet konieczne jest przenoszenie filozoficznych dociekań na temat myślenia krytycznego na podstawowe, codzienne kompetencje, w które wyposażamy każde dziecko.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 363558 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 192-205. Indeksy.
Wydanie dofinansowane przez Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; publikacja dofinansowana przez Krakowską Akademię im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 391454 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Wie Kinder durch ganzheitliche und kreative Sprachförderung schon früh einen spielerischen Einstieg in die Welt der Buchstaben und der Sprache finden, zeigt dieses Buch: Im fantastischen »Buchstabenland« erleben die Buchstaben die spannendsten Abenteuer. Gemeinsam mit ihnen spielen, singen und lernen die Kinder - das ist Lern-Spiel-Spaß von A bis Z. Eine Musik-CD mit allen Buchstaben-Liedern zum Anhören, Üben und Mitsingen liegt bei.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P-803.(07)-77/4x (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Tytuł oryginału "Nient'altro che la verità" 2023.
Tłumaczenie z włoskiego na niemiecki.
Kaum einer kannte den deutschen Papst so gut und keiner war in den letzten Jahren so nahe an seiner Seite: Georg Gänswein begleitete Benedikt XVI. nahezu drei Jahrzehnte bis zu dessen Tod. Gänswein kennt Joseph Ratzinger als Glaubenspräfekten in Rom, er war einer der wichtigsten Vertrauten in seiner Zeit als Papst und er weiß, was wirklich hinter dem spektakulären Amtsverzicht steckte. Darüber spricht Gänswein in diesem Buch offen und ehrlich. Genauso schreibt er über die Jahre nach dem Rücktritt und das Leben mit »zwei« Päpsten im Vatikan. Georg Gänswein schenkt Einblicke, die niemand anders so haben konnte und die den Leser teilhaben lassen an historischen Ereignissen und an ganz persönlichen Erfahrungen. Ein Buch, das die Welt des Vatikans näherbringt und noch mehr die Persönlichkeit des deutschen Papstes. Wer Benedikt XVI. wirklich begreifen will, muss dieses Buch gelesen haben.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metoda Montessori w domu : 80 zabaw edukacyjnych / Delphine Gilles Cotte ; [tłumaczenie Katarzyna Skawran]. - Wydanie dugie. - Warszawa : Wydawnictwo RM, copyright 2017. - 192 strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronie 192.
Dla rodziców, nauczyciele przedszkoli i nauczania początkowego, osób starszych.
Naucz mnie robić to samodzielnie to zdanie doskonale definiuje pedagogikę Marii Montessori. Małemu człowiekowi należy dać możliwość działania, odpowiednio do jego wieku i umiejętności, by mógł się prawidłowo rozwijać. Dlatego pozwól dziecku wykonać zadanie samemu, pod twoim nadzorem, po zademonstrowaniu mu, jak należy to zrobić. Jeśli szukasz inspiracji, jak poprzez takie aktywności korzystnie wpłynąć na rozwój dziecka, zajrzyj do tej książki. Metoda Montessori w domu to 80 rozwijających zabaw edukacyjnych wykorzystujących zalety pedagogiki Marii Montessori. Możesz je realizować z dzieckiem w domu, używając do tego zestawów, które sami przygotujecie. Będziecie się świetnie bawić, a przy okazji twoje dziecko rozwinie koordynację ruchową i samodyscyplinę, uwrażliwi zmysły, nabierze pewności siebie i stanie się bardziej samodzielne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 362901 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Załączniki na stronach 375-385.
Dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, pedagogów kształcących i doskonalących kadrę dla oświaty i wychowania, pedagogów specjalnych, nauczycieli pracujących w placówkach integracyjnych, nauczycieli matematyków pracujących w starszych klasach szkoły podstawowej, rodziców zaangażowanych w indywidualną, domową edukację a także studentów kierunków pedagogicznych.
Jest to drugie wydanie książki, zmienione i uzupełnione. Autorka po przedstawieniu czytelnikom podstaw edukacji w systemie Montessori dokładniej zajmuje się niektórymi obszarami kształcenia dzieci w tym systemie, a mianowicie obszarem życia codziennego, kształcenia zmysłów oraz wybranymi zagadnieniami edukacji matematycznej prowadzonej w przedszkolu i szkole. W książce przedstawiono teoretyczne podstawy pracy nauczycieli w systemie Montessori oraz oryginalne materiały dydaktyczne z obszaru kształcenia zmysłów i edukacji matematycznej, opracowane przez twórczynię metody, jej współpracowników i następców. Prezentacji materiałów dydaktycznych towarzyszą przykłady praktycznych rozwiązań metodycznych oraz zestawy zadań i ćwiczeń możliwych do wykorzystania przez uczniów i nauczycieli w pracy indywidualnej i zespołowej. Omawiane zagadnienia są bogato ilustrowane barwnymi fotografiami, rysunkami, schematami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379416 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja w systemie Montessori : wybrane obszary kształcenia. T. 2 / Sabina Guz. - Wydanie drugie. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2016. - 205 stron : fotografie, ilustracje, tabele ; 24 cm.
Załączniki na stronach 199-205.
Bibliografia na stronach 191-[195].
Dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, pedagogów kształcących i doskonalących kadrę dla oświaty i wychowania, pedagogów specjalnych, nauczycieli pracujących w placówkach integracyjnych, nauczycieli matematyków pracujących w starszych klasach szkoły podstawowej, rodziców zaangażowanych w indywidualną, domową edukację a także studentów kierunków pedagogicznych.
Jest to drugie wydanie książki, zmienione i uzupełnione. Autorka po przedstawieniu czytelnikom podstaw edukacji w systemie Montessori dokładniej zajmuje się niektórymi obszarami kształcenia dzieci w tym systemie, a mianowicie obszarem życia codziennego, kształcenia zmysłów oraz wybranymi zagadnieniami edukacji matematycznej prowadzonej w przedszkolu i szkole. W książce przedstawiono teoretyczne podstawy pracy nauczycieli w systemie Montessori oraz oryginalne materiały dydaktyczne z obszaru kształcenia zmysłów i edukacji matematycznej, opracowane przez twórczynię metody, jej współpracowników i następców. Prezentacji materiałów dydaktycznych towarzyszą przykłady praktycznych rozwiązań metodycznych oraz zestawy zadań i ćwiczeń możliwych do wykorzystania przez uczniów i nauczycieli w pracy indywidualnej i zespołowej. Omawiane zagadnienia są bogato ilustrowane barwnymi fotografiami, rysunkami, schematami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379419 (1 egz.)
Książka
W koszyku
- Grundlagen zu einer Kernaufgabe der ­Frühpädagogik - Beobachtung, Diagnostik, Förderung, ­Elternbeteiligung Sprachliche Bildung ist eine Schlüsselkompetenz für andere Bildungsbereiche und gehört damit zu den Kernaufgaben der Frühpädagogik. Dieses Buch liefert fundierte Informationen zum Spracherwerb und zu Störungsbildern, zu Beobachtung und Diagnostik, Förderprogrammen und alltagsintegrierter sprachlicher Bildung.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 803.0 M-DK (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lehrer gestalten und steuern mit ihrer Sprache nahezu 70 Prozent des Unterrichts. Die Auseinandersetzung mit der eigenen Lehrersprache und bewusster Gesprächsführung ist daher für die Professionalisierung aller Lehrkräfte unausweichlich. Dieses Praxishandbuch vermittelt ein multimodales Konzept der Lehrersprache, die paraverbale, nonverbale und verbale Mittel umfasst, anschaulich und praxisnah. Die konkrete Umsetzung wird neben dem Unterrichtsgespräch auch im sprachsensiblen Fachunterricht sowie im sprachtherapeutischen Unterricht illustriert und thematisiert. Darüber hinaus widmet sich das Buch der Förderung des multimodalen Kommunikationsverhaltens von SchülerInnen mit besonderen Förderbedarfen im sprachlichen, kognitiven und sozial-emotionalen Bereich im Unterricht.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 803.0 M-D (1 egz.)
Książka
Muzyka
CD
W koszyku
Publikacja zawiera zestaw zabaw inspirowanych piosenkami z płyty "A kura stroszy pióra" w wykonaniu artystów "Piwnicy pod Baranami".
Założeniem napisania tej książki było stworzenie oryginalnej, autorskiej wizji szeroko pojętej edukacji muzycznej dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Publikacja ta, zawierająca opisy zajęć artystycznych inspirowanych piosenkami z płyty "A kura stroszy pióra" w całości stworzonej i wykonanej przez artystów krakowskiej Piwnicy pod Baranami, doskonale wpisuje się w potrzeby dzieci i ich nauczycieli. Korzystając z zaproponowanych w niej aktywności można między innymi wcielić się w Słonia w składzie porcelany, zatańczyć boogie z Ośmiornicą lub poznać sposób na to Jak się pozbyć złości. Oprócz typowych form, takich jak polka czy walczyk, na płycie zawarto tango, boogie, bluesa, a nawet szantę! Kompozytorem większości utworów, których wersje instrumentalne znajdują się na dołączonej do książki płycie CD, jest Tomasz Kmiecik, pianista i kompozytor krakowskiej Piwnicy pod Baranami. Pośród propozycji zaprezentowanych w książce, czytelnik odnajdzie opisy tańców i pląsów (wraz z choreografią), przykłady zabaw plastycznych i kołowych, masażyki, zabawy dydaktyczne oraz zabawy z rymowankami. W książce zamieszczone zostały także zapisy nutowe utworów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Muzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 5450+CD (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 336-[337].
"Praca niniejsza zostala napisana jako pomoc dydaktyczna dla nauczycieli wychowania przedszkolnego, nauczycieli młodszych klas szkół podstawowych, logopedów prowadzacych zajęcia logorytmiki oraz instruktorów zajęć pozalekcyjnych, prowadzacych zajęcia rytmiczno-muzyczne, gimnastyczne oraz korekcyjne w zakresie korekcji postawy i mowy w placówkach oświatowych i kulturalno-wychowawczych różnych typów. Zawarty w książce materiał obejmuje ćwiczenia i zabawy spełniające funkcje profilaktyczne jak też kompensacyjne w zakresie kształtowania ładnej sylwetki i wymowy. Piosenki z zabawami ruchowymi są natomiast uzupełnieniem wszystkich ćwiczeń aparatu głosowotwórczego i ruchowego."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Muzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 5250 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 211-214. Indeks.
Klasyczna książka na temat pedagogiki Montessori - nareszcie po polsku! Paula Polk Lillard zdołała przywołać poglądy wybitnej włoskiej lekarki wyraźnie i jasno, zwracając się do wszystkich, którzy chcą jej słuchać. W przeciwieństwie do wielu autorów piszących o pedagogice Montessori nie uległa pokusie, by przedstawić własną interpretację tej metody lub jej podstawowe cechy wraz z gotową krytyką. Zamiast tego w pewnym sensie pozwoliła Montessori mówić samej za siebie, dzięki czemu czytelnicy mogą wyciągnąć własne wnioski. Niniejszą książkę, będącą wprowadzeniem do myśli Montessori, można polecić nie tylko profesjonalistom zajmującym się jednostką ludzką. Powinni ją również przeczytać sami rodzice i wychowawcy, jest bowiem jedną z najlepszych publikacji poświęconych wspomnianej problematyce. dr Mario M. Montessori Jr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 353765 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Zaprezentowana w książce "Muzyczne inspiracje" metoda Romualdy Ławrowskiej nazwaną Metodą Aktywnego Słuchania Muzyki zarówno w warstwie teoretycznej (założenia, cele, wskazówki do realizacji), jak i praktycznej (13 scenariuszy) uwzględnia twórczo najnowsze osiągnięcia nauki dotyczącej dziecka, w tym wiedzy: pedagogicznej, psychologicznej, teorii poznania i neurodydaktyki, oraz miejsca edukacji muzycznej w paradygmacie edukacji zintegrowanej w przedszkolu i w klasach 1-3." (z recenzji prof. dr hab. Bożeny Muchackiej)
"Autorska koncepcja Aktywnego Słuchania Muzyki Romualdy (Romy) Ławrowskiej ukazuje nam nowe rozwiązania w zakresie uwrażliwiania dzieci na muzykę. Doceniam ją szczególnie, ze względu na brak podobnych kompleksowych prac teoretyczno-metodycznych w tym zakresie. Zaangażowanie autorów w proces inspiracji wyobraźni dzieci, umożliwienie im odczuwania zjawisk muzycznych i przeżywania walorów estetycznych muzyki jest godzien podziwu. Według mnie dzieci uczestniczące w zajęciach prowadzonych zgodnie z wytycznymi zawartymi w omawianym opracowaniu mają możliwość głębokiego przeżywania muzyki, jak również wyrażenia swoich emocji, skojarzeń czy fantazji. Recenzowana książka z pewnością zyska uznanie szerokiego kręgu odbiorców. Jest kierowana do nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych i szkół muzycznych I stopnia. Może być stosowana w kształceniu muzyczno-metodycznym studentów specjalności pedagogicznych. Moim zdaniem stanowi również cenne źródło inspiracji dla rodziców, którzy chcą wprowadzać dzieci w arkana piękna muzyki klasycznej." (prof. Rafał Majzner)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Muzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 5606 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej