Niepowodzenia szkolne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(24)
Forma i typ
Książki
(24)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(20)
tylko na miejscu
(2)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(20)
Biblioteka Austriacka
(1)
Biblioteka Obcojęzyczna
(1)
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
(2)
Autor
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Spionek Halina
(2)
Barth Karlheinz
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Czajkowska Irena (?-2008)
(1)
Domagała Aneta
(1)
Dyrda Jolanta
(1)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(1)
Gold Andreas
(1)
Gostyńska-Rymkiewicz Ilona
(1)
Herda Kazimierz (1938-2008)
(1)
Komorowska Hanna (1946- )
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Liwo Helena
(1)
Materny Katarzyna
(1)
Mickiewicz Janina
(1)
Nurowski Eugeniusz
(1)
Oszwa Urszula
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Referda Mateusz
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Szczygieł Aleksandra
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Turnau Marta
(1)
Valognes Aurélie (1983- )
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Zwettler-Otte Sylvia (1946- )
(1)
Łysek Jan (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(20)
Niemcy
(2)
Austria
(1)
Język
polski
(20)
niemiecki
(3)
Odbiorca
Nauczyciele
(6)
Pedagodzy
(5)
14-17 lat
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Wychowawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura francuska
(1)
Temat
Kobieta
(6626)
Język angielski
(3431)
Rodzina
(3366)
Język niemiecki
(3174)
Relacje międzyludzkie
(3078)
Niepowodzenia szkolne
(-)
II wojna światowa (1939-1945)
(2767)
Płyty gramofonowe
(2615)
Przyjaźń
(2594)
Tajemnica
(2245)
Film fabularny
(2183)
Muzyka rozrywkowa
(2118)
Miłość
(2110)
Żydzi
(2036)
Literatura polska
(2003)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1995)
Śledztwo i dochodzenie
(1960)
Powieść polska
(1946)
Życie codzienne
(1901)
Pisarze polscy
(1872)
Zabójstwo
(1864)
Dzieci
(1727)
Muzyka rozrywkowa polska
(1715)
Polacy za granicą
(1591)
Mężczyzna
(1556)
Kościoły i kaplice
(1490)
Wojsko
(1454)
Kultura
(1432)
Język polski
(1345)
Filozofia
(1323)
Politycy
(1277)
Zamki i pałace
(1267)
Tematy i motywy
(1260)
Historia
(1259)
Powieść amerykańska - 20 w.
(1246)
Policjanci
(1241)
Polityka
(1224)
Podróże
(1219)
Dziewczęta
(1184)
Nastolatki
(1117)
Małżeństwo
(1097)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1087)
Władcy
(1074)
Powieść angielska
(1062)
Magia
(1060)
Sztuka
(1051)
Zwierzęta
(1049)
Literatura
(1045)
Uczucia
(1042)
Jazz
(1025)
Dramat filmowy
(1017)
Trudne sytuacje życiowe
(998)
Film amerykański
(995)
Literatura niemiecka
(975)
Rodzeństwo
(972)
Język angielski - podręcznik
(966)
Dziennikarze
(945)
PRL
(915)
Polityka międzynarodowa
(914)
Powieść amerykańska
(910)
Powieść angielska - 20 w.
(889)
Kościół katolicki
(876)
Poezja polska - 20 w.
(867)
Wielkanoc
(865)
Holokaust
(853)
Rock
(853)
Muzyka polska
(852)
Sekrety rodzinne
(843)
Społeczeństwo
(841)
Powieść francuska
(833)
Sztuka polska
(813)
Ludzie a zwierzęta
(783)
Osoby zaginione
(778)
Duchowieństwo katolickie
(770)
Młodzież
(765)
Arystokracja
(757)
Boże Narodzenie
(753)
Śmierć
(736)
Przestępczość zorganizowana
(716)
Wojna
(708)
Relacja romantyczna
(707)
Gramatyka
(704)
Matki i córki
(694)
Teatr polski
(691)
Pisarze
(683)
Chłopcy
(678)
Język francuski
(675)
Poszukiwania zaginionych
(672)
Literatura austriacka
(664)
I wojna światowa (1914-1918)
(662)
Nauka
(660)
Samorealizacja
(655)
Obyczaje i zwyczaje
(651)
Polacy
(640)
Budownictwo miejskie
(636)
Film obyczajowy
(631)
Miasta
(630)
Psy
(619)
Wybory życiowe
(612)
Świadomość społeczna
(612)
Uprowadzenie
(607)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Kompendia i repetytoria
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki
(1)
Powieść
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Psychologia
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
24 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 235-241.
Eine beträchtliche Anzahl von Kindern entwickelt nach der Einschulung oftmals trotz guter Intelligenz - besondere Schwierigkeiten im Erwerb des Lesens, Rechtschreibens und/oder Rechnens. Kann man diese Kinder mit ihren Lernproblemen frühzeitig erkennen? Unter Umständen sogar bereits in ihrer Kindergartenzeit? Und woran kann man diese ,Risikokinder' erkennen ? Lernstörungen ziehen weitreichende emotionale und soziale Folgestörungen nach sich. Frühzeitiges Erkennen von Lern- und Entwicklungsauffälligkeiten ist daher von fundamentaler Bedeutung, will man die negativen Auswirkungen von Leistungsversagen auf die Persönlichkeitsentwicklung von Kindern verhindern oder mildern. Das Buch gibt einen Überblick über den derzeitigen Forschungsstand, zeigt anschaulich und praxisbezogen konkrete Möglichkeiten der Früherkennung aufund will besonders Lehrern, Erziehern und Eltern helfen, die Lernstörungen ihrer Kinder besser zu verstehen.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P-803.0 M-15/9x (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 92-96.
Praca będąca rezultatem wieloletnich doświadczeń logopedycznych autorki, prowadzonych przez nią badań i poszukiwań skutecznych metod nauczania dzieci czytania, a także gruntownej znajomości zagadnień z zakresu logopedii i dziedzin pokrewnych. W książce obok rozdziałów o charakterze teoretycznym znalazły się rozdziały, które zaznajamiają z diagnozowaniem dzieci przedszkolnych oraz z formami terapii dzieci wykazujących trudności w czytaniu i pisaniu. Dopełnieniem pracy jest aneks, zawierający liczne przykłady i ćwiczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352142 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 292991 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 319275 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trudności w pisaniu : poziom graficzny pisma / Aneta Domagała. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2023. - 222 strony : ilustracje ; 25 cm.
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia na stronach 202-206. Indeks.
"Książka Anety Domagały "Trudności w pisaniu : poziom graficzny pisma" to ważna publikacja skierowana do środowiska edukacyjno-diagnostyczno-terapeutycznego. Przedstawiona w niej systematyczna charakterystyka zjawisk oraz nowo opracowane narzędzie "Karta oceny poziomu graficznego pisma z rejestrem symptomów trudności grafomotorycznych" zapewne okażą się przydatne dla specjalistów (logopedów, pedagogów, psychologów), w szczególności zaś dla nauczycieli (przede wszystkim nauczania początkowego oraz polonistów), pomagających uczniom szkół podstawowych w opanowaniu umiejętności pisania. Książka zainteresuje także studentów logopedii, psychologii, pedagogiki oraz pracowników nauki, których przedmiotem badań są sprawności grafomotoryczne i zaburzenia w ich rozwoju. Autorka ukazała w logopedycznej perspektywie badawczej istotne problemy w opanowaniu umiejętności pisania obserwowane w sferze grafomotoryki, wnikliwie analizując niepożądane zjawiska, udokumentowane licznymi przykładami zgromadzonymi w toku badań uczniów szkół podstawowych, a także wskazując sposoby postępowania z wykorzystaniem różnych procedur diagnostycznych." (z recenzji dr hab. Urszuli Mireckiej, em. prof. UMCS)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 393795 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy rozdziałach.
Współfinansowanie: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Polska)
Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi stanowi ważny i coraz częściej spotykany podmiot w rzeczywistości edukacyjnej. Czy współczesna szkoła, realizując kluczowe dla edukacji kompetencje, jest dla niego szansą rozwoju? W jaki sposób nauczyciel może stać się inspiratorem procesu uczenia się dziecka z dysfunkcjami - to zasadnicze pytania, jakie zostały postawione w książce.
Szkoła - nauczyciel - uczeń: trzy obszary refleksji nad dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej - jak nauczać skutecznie? Dziecko z dysfunkcją słuchu: "zdarzenie krytyczne" dla praktyki pedagogicznej. Specyficzne trudności w uczeniu się jako przyczyna niepowodzeń szkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 365799 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nicht alle können alles gleich gut lernen - etwa jedes zehnte Kind hat mit größeren Schwierigkeiten im Lesen, Schreiben oder Rechnen zu kämpfen. Warum das so ist und was man dagegen tun kann, ist das Thema dieses Buches. Lerner unterscheiden sich. Ob und in welchem Maße Lernen gelingt, hängt entscheidend davon ab, wie gut die pädagogischen Maßnahmen diesen Unterschieden Rechnung tragen. In diesem Lehrbuch werden die Ursachen schulischer Lern- und Leistungsprobleme behandelt und Fördermaßnahmen vorgestellt, die Abhilfe versprechen. Dazu wird eine kognitionspsychologische, an den individuellen Lernvoraussetzungen orientierte Betrachtungsweise mit einer den Unterricht und die Bildungsinstitutionen in den Blick nehmenden verbunden.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P-803.0 M-15/8x (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 24113 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Praca Naukowa / Wyższa Szkoła Edukacji Wczesnoszkolnej z siedzibą w Mysłowicach ; nr 2)
Bibliogr. przy pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 242057, 242058 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 130-131.
Opracowanie poświęcone jest diagnozowaniu zaburzeń dyslektycznych u uczniów klas starszych. Wydaje się ono bardzo potrzebne, gdyż ukazujące się na ten temat prace na ogół dotyczą dzieci młodszych , a także często brak w nich poglądowego przedstawienia i interpretacji omawianych zjawisk. Niniejsza pozycja, oparta na bogatym i różnorodnym materiale faktograficznym, będącej wynikiem wieloletniej pracy i doświadczeń Autorki w rozpoznawaniu i reedukacji dysleksji, próbuje tę lukę wypełnić. Praca adresowana jest do osób zainteresowanych problematyką trudności w uczeniu się. Głównie jednak do pedagogów i psychologów a zwłaszcza nauczycieli języka polskiego i języków obcych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352143 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 204888 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 389580 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trudne sytuacje w klasie szkolnej : identyfikacja, propozycje rozwiązań / Aneta Paszkiewicz. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 233, [1] strona ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografie przy rozdziałach.
Dla wychowawców, nauczycieli, studentów pedagogiki i psychologii. Jako literatura uzupełniająca do wykładów z zakresu pedagogiki czy teorii wychowania.
Publikacja ma na celu wskazanie trudności, jakie mogą pojawić się na gruncie klasy szkolnej oraz sposobów działań, jakie mogą podjąć nauczyciele w celu ich wyeliminowania. Omówiono w niej zagadnienia związane m.in. z: niezdyscyplinowaną klasą, agresją i przemocą w klasie, niską motywacją do nauki, niepowodzeniami w szkole, wagarami, mobbingiem elektronicznym oraz z uczniami różniącymi się kulturowo i językowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 359961 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografie przy pracach.
Współfinansowanie: Państwowa Uczelnia im. Stefana Batorego (Skierniewice)
Streszczenia w języku angielskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.
Monografia stanowi zbiór tekstów skoncentrowanych wokół dyskusji na temat szkoły, nauczyciela oraz kształcenia ustawicznego. Adresowana jest do pedagogów, nauczycieli, wychowawców, rodziców i opiekunów dzieci i młodzieży, również ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Tematyka monografii stanowi także przyczynek do podjęcia cyklu debat i dyskusji na temat roli i zadań szkoły, wizerunku współczesnego nauczyciela, a także miejsca ucznia (dziecka) w procesie edukacyjnym realizowanym w warunkach dynamicznych przeobrażeń społecznych i zmian technologicznych. Wierzymy zatem, że prezentowana publikacja przyczyni się do nowego spojrzenia zarówno na szkolę, nauczyciela, jak i najważniejszy podmiot procesu edukacji, a więc ucznia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 364175 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia na stronach 160-184.
Choć sposób myślenia autora nawiązuje do klasycznych ujęć znanych psychologom, reprezentujących psychologię różnicową oraz edukacyjną, to sam wybór tematu i sposób jego ujęcia są autorskie, oryginalne, sensowne. Autor wybrał temat istotny poznawczo i praktycznie, plasując go w mniej znanym planie dotychczasowych studiów psychologicznych. Odnosząc się do programu badań, akcentuję jego poprawność oraz rozmach koncepcyjny i realizacyjny. Autor udokumentował „co i jak działa” między umysłem ucznia a porażką ponoszoną w szkole, wykraczającą poza niepowodzenia w nauce. (z recenzji prof. dr hab. Marii Ledzińskiej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360192 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy rozdziałach i bibliografia, netografia na stronach 271-288.
Niniejsza publikacja wpisuje się w obszar poszukiwań i uzupełnia rynek wydawniczy o pozycję pedagogiczną, która adresowana jest do wielu różnych podmiotów: nauczycieli, studentów i kandydatów na nauczycieli, wychowawców, opiekunów, pedagogów oraz wszystkich osób, które przygotowują się do zawodu terapeuty pedagogicznego lub chcą podjąć działania pomocowe wobec uczniów w ramach codziennej praktyki edukacyjno-wychowawczej. Szeroki zakres teoretyczny i praktyczny terapii pedagogicznej został świadomie ograniczony do wybranych zagadnień i połączony z kształtowaniem u Czytelnika postawy krytycznego myślenia i refleksyjności. Niniejsza książka powstała we współpracy dwóch autorek, których zainteresowania naukowe i długoletnia praktyka pedagogiczna koncentrują się wokół zagadnień związanych z pomocą psychopedagogiczną i wspomaganiem rozwoju dziecka – ucznia ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w szkole i poradni psychologiczno-pedagogicznej. Autorki mają nadzieję, że "Terapia pedagogiczna w teorii i działaniu : wybrane zagadnienia" stanowić będzie źródło informacji i kształtowania umiejętności i postaw terapeutycznych, jak też namysłu nad codziennością terapeutyczną. Szczególnie pomocna może być krótka refleksja nad proponowanymi zagadnieniami po każdym rozdziale i zamieszczony tam wykaz literatury tematycznej. Niniejsza publikacja jest poszerzoną i zmienioną wersją pozycji autorek z roku 2015 "Terapia pedagogiczna w zarysie : teoria, praktyka, refleksja".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 370759 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286007/I, 286008/I, 286009/I (3 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286009/II+CD, 286008/II+CD, 286007/II+CD (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CEB 659, 94200, 42613 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CEB 824 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej