Szkoły wyższe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(31)
Forma i typ
Książki
(26)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Druki ulotne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Audiobooki
(1)
Czasopisma
(1)
Filmy i seriale
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(19)
tylko na miejscu
(8)
nieokreślona
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(16)
Biblioteka Austriacka
(3)
Biblioteka Obcojęzyczna
(5)
Czytelnia BG
(4)
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
(2)
Czytelnia Zbiory Specjalne
(2)
Autor
Baraniecki Bronisław (1934- )
(1)
Benken Przemysław
(1)
Benner Dietrich (1941- )
(1)
Boglar Krystyna (1931-2019)
(1)
Bondar' Natal'â
(1)
Budzanowska-Drzewiecka Małgorzata
(1)
Bugaj Justyna
(1)
Chałupniak Radosław (1967-2020)
(1)
Chmielewska-Dryszel Mirosława
(1)
Chwalewik Witold (1900-1985)
(1)
Czaja Andrzej (1963- )
(1)
Demitrów Andrzej (1971- )
(1)
Dobrenko Kamila
(1)
Feluś Grzegorz (1957- )
(1)
Filipowski Filip
(1)
Gabryś-Barker Danuta (1955- )
(1)
Gajewska Elżbieta (filolog)
(1)
Galas Zenon (?-2002)
(1)
Haidt Jonathan (1963- )
(1)
Homberg Jens O
(1)
Hvatov Sergej
(1)
Ilgiewicz Henryka (1949- )
(1)
Jodełka Joanna (1973- )
(1)
Jodzewicz Jan (1898-1985)
(1)
Kalamarz Ryszard
(1)
Kaszubska-Dziergas Patrycja
(1)
Kałuża Krystian (1973- )
(1)
Kic-Drgas Joanna
(1)
Kowalewski Krzysztof (1937-2021)
(1)
Lange Daisy
(1)
Lis Marcin (organizacja i zarządzanie)
(1)
Lis Marek (1967- )
(1)
Lukianoff Greg (1974- )
(1)
Michalak Michał
(1)
Młynarska Agata (1965- )
(1)
Niemen Czesław (1939-2004)
(1)
Nossol Alfons (1932- )
(1)
Nowak Żaneta (pedagog)
(1)
Nowinowski Sławomir M. (1965- )
(1)
Nycz Edward (1961- )
(1)
Ostertag Eckhard
(1)
Pawłowska-Balcerska Agnieszka
(1)
Perucka-Szczygieł Ewa
(1)
Pleskot Patryk (1980- )
(1)
Pułło Andrzej
(1)
Race Phil
(1)
Rahn Stefan
(1)
Reekles Beth
(1)
Rutkowski Tadeusz Paweł (1965- )
(1)
Sienkiewicz Krystyna (1935-2017)
(1)
Smith Glenda
(1)
SmithMike
(1)
Sobeczko Helmut Jan (1939-2021)
(1)
Sowa Magdalena (1976- )
(1)
Stemplewski Jerzy
(1)
Stępkowski Dariusz (1968- )
(1)
Sułkowski Łukasz
(1)
Weker Maria Magdalena
(1)
Woźnicki Jerzy
(1)
Zabłocka-Żytka Lidia
(1)
Zagórowski Zbigniew
(1)
Zarawska Patrycja (1970- )
(1)
Łęski Janusz (1930- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
1950 - 1959
(1)
1920 - 1929
(1)
1890 - 1899
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(26)
Niemcy
(2)
Wielka Brytania
(2)
Ukraina
(1)
Język
polski
(24)
niemiecki
(3)
angielski
(2)
francuski
(1)
rosyjski
(1)
Odbiorca
Studenci
(6)
Szkoły wyższe
(3)
14-17 lat
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Poziom zaawansowany
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Psycholodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Film polski
(1)
Literatura angielska
(1)
Temat
Kobieta
(6626)
Język angielski
(3431)
Rodzina
(3365)
Język niemiecki
(3174)
Relacje międzyludzkie
(3077)
Szkoły wyższe
(-)
II wojna światowa (1939-1945)
(2767)
Płyty gramofonowe
(2615)
Przyjaźń
(2594)
Tajemnica
(2245)
Film fabularny
(2183)
Muzyka rozrywkowa
(2118)
Miłość
(2110)
Żydzi
(2036)
Literatura polska
(2003)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1995)
Śledztwo i dochodzenie
(1960)
Powieść polska
(1946)
Życie codzienne
(1900)
Pisarze polscy
(1872)
Zabójstwo
(1864)
Dzieci
(1727)
Muzyka rozrywkowa polska
(1715)
Polacy za granicą
(1591)
Mężczyzna
(1556)
Kościoły i kaplice
(1490)
Wojsko
(1454)
Kultura
(1432)
Język polski
(1345)
Filozofia
(1323)
Politycy
(1277)
Zamki i pałace
(1267)
Tematy i motywy
(1260)
Historia
(1259)
Powieść amerykańska - 20 w.
(1246)
Policjanci
(1241)
Polityka
(1224)
Podróże
(1219)
Dziewczęta
(1184)
Nastolatki
(1117)
Małżeństwo
(1097)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1087)
Władcy
(1074)
Powieść angielska
(1062)
Magia
(1060)
Sztuka
(1051)
Zwierzęta
(1048)
Literatura
(1045)
Uczucia
(1041)
Jazz
(1025)
Dramat filmowy
(1017)
Trudne sytuacje życiowe
(997)
Film amerykański
(995)
Literatura niemiecka
(975)
Rodzeństwo
(972)
Język angielski - podręcznik
(966)
Dziennikarze
(945)
PRL
(914)
Polityka międzynarodowa
(914)
Powieść amerykańska
(910)
Powieść angielska - 20 w.
(889)
Kościół katolicki
(876)
Poezja polska - 20 w.
(867)
Wielkanoc
(865)
Holokaust
(853)
Rock
(853)
Muzyka polska
(852)
Sekrety rodzinne
(843)
Społeczeństwo
(841)
Powieść francuska
(833)
Sztuka polska
(813)
Ludzie a zwierzęta
(783)
Osoby zaginione
(778)
Duchowieństwo katolickie
(770)
Młodzież
(765)
Arystokracja
(757)
Boże Narodzenie
(753)
Śmierć
(736)
Przestępczość zorganizowana
(716)
Wojna
(708)
Relacja romantyczna
(707)
Gramatyka
(704)
Matki i córki
(694)
Teatr polski
(691)
Pisarze
(683)
Chłopcy
(678)
Język francuski
(675)
Poszukiwania zaginionych
(672)
Literatura austriacka
(664)
I wojna światowa (1914-1918)
(662)
Nauka
(660)
Samorealizacja
(654)
Obyczaje i zwyczaje
(651)
Polacy
(640)
Budownictwo miejskie
(636)
Film obyczajowy
(631)
Miasta
(630)
Psy
(619)
Świadomość społeczna
(612)
Wybory życiowe
(611)
Uprowadzenie
(607)
Temat: czas
2001-
(10)
1901-2000
(7)
1989-2000
(4)
1945-1989
(3)
1918-1939
(2)
Temat: miejsce
Opole (woj. opolskie)
(6)
Polska
(5)
Niemcy
(3)
Austria
(1)
Kalifornia (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Lwów (Ukraina, obw. lwowski)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szwajcaria
(1)
Wilno (Litwa)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(6)
Praca zbiorowa
(5)
Monografia
(4)
Poradnik
(4)
Księga pamiątkowa
(2)
Pocztówka
(2)
Podręcznik
(2)
Powieść
(2)
Biogram
(1)
Czasopismo akademickie
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Esej
(1)
Film fabularny
(1)
Film familijny
(1)
Kalendarium
(1)
Kryminał
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Raport z badań
(1)
Romans
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Serial filmowy
(1)
Słownik biograficzny
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(13)
Nauka i badania
(7)
Językoznawstwo
(5)
Historia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Psychologia
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
31 wyników Filtruj
Film
DVD
W koszyku
Film na podstawie powieści Krystyny Boglar "Nie głaskać kota pod włos".
Opis z płyty i opakowania.
Płyty zawierają odcinki 1-7.
Muzyka Czesław Niemen ; zdjęcia Bronisław Baraniecki.
Krystyna Sienkiewicz, Krzysztof Kowalewski, Agata Młynarska.
Dźwięk: mono; obraz: 4:3.
Ścieżka dźwiękowa w języku polskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O F 5098 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Centralny Projekt Badawczy IPN Władze PRL Wobec Środowisk Twórczych, Dziennikarskich i Naukowych)
(Dziennikarze, Twórcy, Naukowcy)
Materiały z konferencji naukowej "Konsekwencje Marca '68 dla kultury, nauki i mediów w Polsce Ludowej", 23-24 kwietnia 2018 r., Warszawa.
Bibliografia, netografia przy referatach. Indeks.
Tom zawiera dziesięć artykułów badaczy pochodzących z różnych ośrodków naukowych na temat konsekwencji Marca 1968 r. dla środowisk naukowych, dziennikarskich i literackich. Wśród artykułów są zarówno studia dotyczące instytucji, jak i poszczególnych przypadków oraz biografii. Intencją autorów było pokazanie implikacji wydarzeń Marca ’68 w szerszej perspektywie, w tym nie tylko ich bezpośrednich następstw dla badanych środowisk, lecz przede wszystkim długofalowych skutków działań władz PRL. Kwestie te stanowiły dotąd przedmiot zainteresowania naukowców w stosunkowo niewielkim stopniu, zatem obecna publikacja choć częściowo wypełnia tę lukę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 358274 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 391683 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Współfinansowanie: Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania (Uniwersytet Jagielloński)
Streszczenia w języku angielskim.
"Publikacja jest rezultatem współpracy osób o niekwestionowanym doświadczeniu dydaktycznym, zaangażowanych w działania na rzecz doskonalenia jakości kształcenia na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Można w niej znaleźć wiele praktycznych rekomendacji wynikających przede wszystkim z doświadczeń dydaktycznych, organizacyjnych i naukowych autorek. Książka nie dostarcza prostych rozwiązań ani jednoznacznych odpowiedzi na pytania dotyczące jakości kształcenia. Liczymy jednak, że przedstawione dobre praktyki osadzone w odmiennych kontekstach dziedzinowych mogą być z powodzeniem stosowane w różnych uczelniach i stanowić inspirację do dalszych poszukiwań dla teoretyków i badaczy edukacyjnych oraz praktyków zarządzania w szkolnictwie wyższym. Monografia jest unikatową pozycją na rynku wydawniczym poświęconą jakości kształcenia akademickiego akademickiego. To publikacja o bardzo wysokim poziomie merytorycznym, prezentująca omawiane zagadnienia z punktu widzenia różnorodnych kierunków kształcenia i dyscyplin naukowych. Niewątpliwie jednak wiodącą dyscypliną, w którą wpisują się poruszane tematy i stosowane metody opisu rzeczywistości, są nauki o zarządzaniu i jakości, odniesione do praktyki zarządzania szkołami wyższymi. Walorem monografii jest różnorodność przedstawionych przypadków i wiele perspektyw wykorzystanych w ich opisie. Jej zawartość ma nowatorski charakter, a niekwestionowane doświadczenie dydaktyczne i dorobek naukowy autorek gwarantują wysoki poziom merytoryczny tekstu, zarówno w warstwie opisu kwestii formalnych i proceduralnych, jak i prezentowanych studiów przypadku oraz krótszych przykładów." (z recenzji dra hab. Radosława Mącika, prof. UMCS)
"Książka jest potrzebną pozycją literaturową. Podejmuje ona problematykę różnych aspektów jakości kształcenia w szerszym znaczeniu oraz na przykładzie Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, który jest wiodącą wyższą uczelnią w Polsce. Treści zawarte w monografii są przydatne w dyskusjach o rozwoju jakości kształcenia, a przytoczone przykłady z różnych dziedzin i dyscyplin naukowych mogą być inspiracją do wprowadzenia podobnych rozwiązań w innych szkołach wyższych. Publikacja jest skierowana do różnych grup interesariuszy uczelni na czele z pracodawcami, a także do ekspertów z zakresu szkolnictwa wyższego oraz instytucji publicznych zajmujących się procesem doskonalenia jakości kształcenia." (z recenzji dra hab. Tomasza Papaja, prof. UE w Katowicach)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376369 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Z Dziejów Kultury Chrześcijańskiej na Śląsku / Uniwersytet Opolski. Wydział Teologiczny ; nr 98)
Bibliografia na stronach 99-106.
Streszczenie w języku angielskim.
Świętując pierwsze ćwierćwiecze istnienia Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego powinniśmy umieć docenić to, co jest nam dane, budzić poczucie wielkiej wartości Uniwersytetu w Opolu i wskazywać nowe kierunki działań, oparte jednak na trwałych fundamentach. Temu służą zawarte w niniejszym jubileuszowym opracowaniu teksty, przypominające początki naszego Wydziału i stawiające pytania o to, czemu ma dziś służyć teologia, stawiane przez ojców-założycieli Wydziału". bp Andrzej Czaja (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22776 Ś (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przeznaczony przede wszystkim dla studentów, którzy wybierają się na studia do Niemiec, ale nie tylko, gdyż adresujemy go również do wszystkich zainteresowanych realiami życia codziennego w Niemczech oraz j. niemieckim. W części dialogowej studentkę z polski - Martę, wprowadza w życie studenckie w Niemczech Jens. W dalszej części zawarte są praktyczne informacje dotyczące formalności związanych z wyjazdem, szukaniem miejsca zamieszkania oraz organizacją życia studenckiego w Niemczech.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czasopismo
W koszyku
Miesięcznik.
R. 1, nr 1 (maj/czerw. 1920) - R. 4, nr 3 (marz./kwiec. 1923)
Od 1922 r. redakcja W.J. Chwalewik.
Od R. 3, nr 4 (list. 1922) podtyt.: organ centralny Młodzieży Wszechpolskiej.
W R. 4, nr 3 (marz/kwiec. 1923) redakcja Jan Jodzewicz.
KOLEKCJA EMILA KORNASIA
Zawartość zasobu Czytelnia
R. 3, nr 1 (1922)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 3556)
(Publikacje Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych UŚ)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Część prac w języku angielskim, francuskim. Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 392494 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Językoznawstwo Stosowane / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0137-1444 ; nr 31)
Bibliografia, netografia na stronach 151-163.
Finansowanie: Szkoła Nauk o Języku i Literaturze (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań)
Streszczenie w języku angielskim.
Publikacja ma charakter monografii trójautorskiej, przygotowanej we współpracy międzyuczelnianej (Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Uniwersytet Marii Skłodowskiej-Curie w Lublinie i Uniwersytet im. Adama Mickiewicza). Programy studiów filologicznych polskich uczelni podlegają ciągłej ewolucji, aby dopasować się do oczekiwań zmieniającego się rynku pracy i zwiększyć szanse zatrudnienia swoich absolwentów. Zmiany w profilu kształcenia filologów są niekiedy bardzo istotne. W niniejszej publikacji analizowane są trzy obszary, w których otwarcie się filologii na karierę zawodową absolwentów w, szeroko rozumianym, przedsiębiorstwie jest szczególnie widoczne: są to współpraca uczelni z otoczeniem gospodarczym, przygotowanie studentów do porozumiewania się w JO w kontekstach specjalistycznych oraz kształcenie nauczycieli LSP, umiejących odpowiedzieć na oczekiwania specyficznych grup odbiorców. Analizie poddano programy studiów sześciu popularnych filologii, tj. anglistyki, germanistyki, romanistyki, iberystyki, italianistyki oraz rusycystyki. Autorki podjęły się próby opisu form i sposobów kształcenia uniwersyteckiego na kierunkach neofilologicznych przez pryzmat głównych założeń glottodydaktyki specjalistycznej. Monografia jest więc z jednej strony zapisem faktycznego stanu rzeczy, jaki można zaobserwować na przykładzie oferty programowej studiów neofilologicznych w Polsce, ale z drugiej ilustracją, w jaki sposób i w jakim wymiarze teoretyczne i metodyczne założenia glottodydaktyki specjalistycznej ważą na kształcie każdego programu kształcenia przygotowującego do zawodu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379094 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111928/II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Einen Job zu haben ist heute alles andere als selbstverständlich. So stehen also alle Jahre wieder Tausende von Schulabgänger vor den gleichen Fragen: Was will ich eigentlich werden? Soll ich studieren oder eine Ausbildung machen? Die Anforderungen des Arbeitsmarktes und die eigenen Vorlieben und Fähigkeiten müssen in Einklang gebracht werden, denn die Richtung, die einmal eingeschlagen wird, prägt das gesamte spätere Leben. Berufswahl für Abiturienten ermöglicht einen Überblick über alle Ausbildungs- bzw. Studienwege im deutschsprachigen Raum und ist damit eine wichtige Entscheidungs- und Orientierungshilfe auf dem Weg zum ?Traumberuf?. Der bereits in der 14. Auflage erscheinende Ratgeber wurde völlig neu konzipiert und überarbeitet. Ergänzend beschäftig er sich auch mit der Überbrückung zwischen Schulzeit und Ausbildungs- bzw. Studienbeginn und alternativen Ausbildungsangeboten, wie z.B. Berufsakademien. AUTOR: Jens O. Homberg ist Diplom-Pädagoge und studierte Berufs- und Betriebspädagogik, Personalwesen und Psychologie. Er ist als Berufsberater für Abiturienten und Hochschüler am Arbeitsamt Wilhelmshaven tätig.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
[Dla studentów szkół wyższych o profilu ekonomicznym, handlowym i menedżerskim].
Wstęp po polsku.
Zawiera 6 rozdziałów poświęconych ekonomii, handlowi wewnętrznemu i zagranicznemu oraz stosunkom biznesowym.
Operuje nowoczesnymi metodami nauczania, zawiera najbardziej aktualne słownictwo oraz wzory autentycznych dokumentów stosowanych w bankach, organizacjach handlowych i organach państwowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 34115 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 390261 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Rektorski czek [Dokument dźwiękowy] / Joanna Jodełka. - Warszawa : Biblioteka Akustyczna ; [Piaseczno] : Storybox.pl, copyright 2021. - 1 płyta audio (CD) (10 godz. 26 min) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
(Audiobook)
Czas trwania: 10 godz. 26 min.
Nagranie na podstawie edycji książkowej: Wydanie I. - Wydawnictwo W.A.B., 2019.
Czyta Grzegorz Feluś.
Nagranie w formacie mp3.
Niezwykły indeks sprzed stu lat, wspomnienia służącego jego Magnificencji Rektora, wycinki z kronik kryminalnych - to wszystko trafia w ręce Karoliny Rosady nieśmiałej pracownicy archiwum uniwersyteckiego w Poznaniu. Niespodziewanie te stare dokumenty wciągają ją w sam środek fałszerskiej afery, gdzie stawką staje się nie tylko kamienica przy ulicy Mickiewicza, ale i jej własne życie.
"Rektorski czek" to kryminał, w którego tle toczy się niezwykła opowieść o młodzieńczej miłości, wielkich pieniądzach, wyjątkowych ludziach. I czasach, w których spełniały się marzenia. To historia ambitnych studentek, bohaterskich pilotów i nieprawdopodobnych filantropów, którzy w pół roku potrafili stworzyć Uniwersytet.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. T 21185 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Deutsch für das Studium)
Der Band "Wissenschaftssprache verstehen" hilft Ihnen, sprachliche und interkulturelle Gepflogenheiten an deutschen Hochschulen zu verstehen. gibt Ihnen Tipps für die Selbstorganisation Ihres Studiums; vermittelt Ihnen den Wortschatz und die sprachlichen Strukturen der deutschen Wissenschaftssprache; fördert das Leseverstehen authentischer wissenschaftlicher Texte.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P-803.0(07) B-72/2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kształtowanie relacji uczelni z przedsiębiorstwami w warunkach transformacji cyfrowej / Marcin Lis. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, copyright 2021. - 242 strony : ilustracje, tabele ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 213-238.
Finansowanie: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Polska)
Zarządzanie relacjami to ważny element dialogu uczelni wyższych w Polsce z grupą interesariuszy instytucjonalnych jaką są przedsiębiorstwa. Stanowi ono "twórcze" rozszerzenie teorii zarządzania (w tym marketingu) polegające na kształtowaniu długotrwałych relacji poprzez tworzenie związków emocjonalnych w oparciu o oferowaną wartość. Kształtowanie bazującej na wartości relacji na linii nauka - biznes nie jest jednak proste. Jest to bowiem wymagający bieżących korekt i modyfikacji złożony proces, uzależniony zarówno od aktualnej pozycji i wizerunku uczelni wyższej w jej otoczeniu, jak i zmian związanych z dokonującą się transformacją cyfrową. Oznacza to, że uczelnie chcące skutecznie nawiązywać i wzmacniać więzi z interesariuszami instytucjonalnymi (przedsiębiorstwami) powinny stale dostosowywać swoje struktury i instrumenty (w tym również rozwiązania z obszaru nowoczesnych technologii) do wymagań stawianych przez zmieniający się układ sił na dynamicznym rynku usług szkolnictwa wyższego. Bardzo pomocne w tych działaniach będzie procesowe, systemowe podejście do kształtowania relacji. Podejście takie zaprezentowane i szczegółowo omówione zostanie w niniejszej książce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 369565 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The coddling of the American mind : how good intentions and bad ideas are setting up a generation for failure, 2018.
Bibliografia na stronach 513-526.
Celna diagnoza problemów, z którymi mierzy się współczesne społeczeństwo, a także próba znalezienia drogi wyjścia z tego kryzysu.
W ciągu ostatnich kilku lat na uniwersytetach, i nie tylko, coś poszło w złą stronę. Mówcy są wykrzykiwani. Studenci i profesorowie mówią, że czują się, jakby chodzili po cienkim lodzie i boją się wypowiadać szczerze. Wzrasta liczba samobójstw i ludzi cierpiących na lęki i depresję. Jak do tego doszło?
Publicysta i prawnik Greg Lukianoff oraz psycholog społeczny Jonathan Haidt pokazują w swojej głośnej książce, że te problemy mają swoje źródło w trzech nieprawdziwych teoriach, które coraz mocniej oddziałują na wychowanie i edukację młodych ludzi: co cię nie zabije, uczyni cię słabszym; zawsze ufaj swoim uczuciom; życie to wojna między dobrymi i złymi ludźmi.
Te trzy Wielkie Nieprawdy są sprzeczne zarówno z wynikami współczesnych badań psychologicznych poświęconych zdrowiu psychicznemu, jak i z wiedzą starożytną, znaną nam z mitów wielu kultur. Przyjęcie tych nieprawd - i wynikającej z nich kultury „bezpieczeństwa” - ingeruje w rozwój społeczny, emocjonalny i intelektualny młodych ludzi. Utrudnia im stanie się niezależnymi jednostkami, które potrafią samodzielnie zmierzyć się ze światem.
Lukianoff i Haidt analizują wiele zjawisk społecznych, które stały za upowszechnieniem tych nieprawd, rozpatrują je w kontekście szybko rosnącej polaryzacji politycznej i pokazują, w jaki sposób możemy się uwolnić od tych szkodliwych idei.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 385249 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 30492 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 119-126.
Niniejsza publikacja została poświęcona poznaniu motywów wyboru zawodu nauczyciela przez studentki kierunków pedagogicznych. Przeprowadzone badania poszukiwały odpowiedzi na pytania: Jakimi motywami kierowały się kandydatki przy wyborze zawodu nauczyciela? Jakie czynniki odgrywały rolę przy wyborze zawodu? Na ile był to świadomy wybór? Czy była to decyzja przemyślana oraz jakie nadzieje i obawy wiążą się z przyszłym zawodem?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 24589 Ś (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 229-230 i bibliografia na stronach 87-137.
„Publikacja, która trafia do rąk Czytelników, została wydana z okazji 50. rocznicy powstania Instytutu Pedagogiki, który zinstytucjonalizował i organizował działania ówczesnych pedagogów w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Opolu. Dzień 14 maja 1973 r. był ważnym wydarzeniem dla środowiska pedagogicznego WSP w Opolu. Minister Nauki, Szkolnictwa Wyższego i Techniki - Jan Kaczmarek - zarządzeniem nr 50/Org/73 powołał od 1 października 1973 r. Instytut Pedagogiki w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Opolu (Dz. Urz. Ministra Nauki, Szkolnictwa Wyższego i Techniki nr 11 z 14 lipca 1973 r., poz. 108). Ustalone historycznie formy działania akademickiego sformalizowały układ pozycji zawodowych i ról społecznych opolskich pedagogów, którzy działając w „organizacji”, wykorzystali środki organizacyjno-prawne i materialne, jakie zostały im przekazane do dyspozycji. Pedagodzy funkcjonowali od początku powstania Wyższej Szkoły Pedagogicznej we Wrocławiu (1950) i po jej przeniesieniu do Opola (1954)". [Ze Wstępu, fragm.]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25529 ŚM, 25396 ŚM (2 egz.)
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 25061 Ś (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej