Kompetencje zawodowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(30)
Forma i typ
Książki
(29)
Publikacje naukowe
(25)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Filmy i seriale
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(27)
wypożyczone
(2)
tylko na miejscu
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(28)
Biblioteka Obcojęzyczna
(2)
Dział Informacji
(1)
Autor
Ciećwierz Agnieszka (zarządzanie)
(2)
Filipowicz Grzegorz (zarządzanie)
(2)
Agena Keiko
(1)
Barwińska-Małajowicz Anna
(1)
Bińczycki Bernard
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Chrupała-Pniak Małgorzata
(1)
Dorocki Sławomir (1974- )
(1)
Fafiński Michał
(1)
Flak Olaf
(1)
Galus Krzysztof (grafik)
(1)
Grabowska Sandra
(1)
Grebski Michalene Eva
(1)
Grebski Wiesław
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Hounsou Djimon (1964- )
(1)
Jastrzębowska-Tyczkowska Agata
(1)
Jegier Aneta
(1)
Knapková Miroslava
(1)
Kocór Marcin
(1)
Kononiuk Tadeusz
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Kożusznik Barbara
(1)
Kwiatkowski Stefan T
(1)
Lach Marta
(1)
Lamri Jérémy
(1)
Lanier Kate
(1)
Latifah Queen (1970- )
(1)
Leszczyńska Małgorzata
(1)
Leśniak-Moczuk Krystyna
(1)
Linka Anna
(1)
Majewska Ewa
(1)
Majzner Rafał (1976- )
(1)
Matušíková Daniela
(1)
Miodowski Mikołaj
(1)
Motoryn Ruslan
(1)
Nizioł Sylwia
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Oleś Piotr (1955- )
(1)
Pieczka Aneta
(1)
Ploch Leszek
(1)
Prykhodko Kataryna
(1)
Puchalska Katarzyna (ekonomia)
(1)
Pyszka Adrian
(1)
Rafałowski Wojciech (1986- )
(1)
Rosiński Jerzy
(1)
Sarnacka-Smith Anna
(1)
Schön Donald A. (1930-1997)
(1)
Silverstone Alicia (1976- )
(1)
Smith Bradley (1959- )
(1)
Smorczewska Barbara
(1)
Stańczyk Izabela
(1)
Sury Zuzanna
(1)
Suvari Mena (1979- )
(1)
Szara Katarzyna
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Szydlik-Leszczyńska Agata
(1)
Trost Brandon (1981- )
(1)
Turska Elżbieta (psycholog)
(1)
Uramová Mária (1952- )
(1)
Van de Sande Theo (1947- )
(1)
Vance Jr. Norman
(1)
Więcek-Jakubek Katarzyna
(1)
Wolniak Radosław (organizacja i zarządzanie)
(1)
Woodard Alfre (1953- )
(1)
Woodruff Bille
(1)
Węgrzyn Anna (prawniczka)
(1)
Young Christopher (1957- )
(1)
Zadoâ Anatolìj Oleksandrovič (1953- )
(1)
Zadoâ Oleksandr Anatolìjovič
(1)
Zając Martyna
(1)
Zręda Agnieszka
(1)
Łuczak Paweł
(1)
Łukasiński Wiesław
(1)
Ślawska Magdalena (lingwista)
(1)
Ślusarczyk Bogusław L
(1)
Šambronská Kristína
(1)
Żegleń Patrycja
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(20)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(2)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(28)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(28)
Stany Zjednoczone
(2)
Język
polski
(28)
angielski
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Menedżerowie
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Doradcy zawodowi
(1)
Dyrektorzy HR
(1)
Inżynierowie
(1)
Językoznawcy
(1)
Medioznawcy
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pracodawcy
(1)
Specjaliści ds. kadr
(1)
Specjaliści ds. rekrutacji
(1)
Studenci
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Przynależność kulturowa
Film amerykański
(1)
Temat
Kobieta
(6626)
Język angielski
(3431)
Rodzina
(3366)
Język niemiecki
(3174)
Relacje międzyludzkie
(3078)
Kompetencje zawodowe
(-)
II wojna światowa (1939-1945)
(2767)
Płyty gramofonowe
(2615)
Przyjaźń
(2594)
Tajemnica
(2245)
Film fabularny
(2183)
Muzyka rozrywkowa
(2118)
Miłość
(2110)
Żydzi
(2036)
Literatura polska
(2003)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1995)
Śledztwo i dochodzenie
(1960)
Powieść polska
(1946)
Życie codzienne
(1901)
Pisarze polscy
(1872)
Zabójstwo
(1864)
Dzieci
(1727)
Muzyka rozrywkowa polska
(1715)
Polacy za granicą
(1591)
Mężczyzna
(1556)
Kościoły i kaplice
(1490)
Wojsko
(1454)
Kultura
(1432)
Język polski
(1345)
Filozofia
(1323)
Politycy
(1277)
Zamki i pałace
(1267)
Tematy i motywy
(1260)
Historia
(1259)
Powieść amerykańska - 20 w.
(1246)
Policjanci
(1241)
Polityka
(1224)
Podróże
(1219)
Dziewczęta
(1184)
Nastolatki
(1117)
Małżeństwo
(1097)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1087)
Władcy
(1074)
Powieść angielska
(1062)
Magia
(1060)
Sztuka
(1051)
Zwierzęta
(1049)
Literatura
(1045)
Uczucia
(1042)
Jazz
(1025)
Dramat filmowy
(1017)
Trudne sytuacje życiowe
(998)
Film amerykański
(995)
Literatura niemiecka
(975)
Rodzeństwo
(972)
Język angielski - podręcznik
(966)
Dziennikarze
(945)
PRL
(915)
Polityka międzynarodowa
(914)
Powieść amerykańska
(910)
Powieść angielska - 20 w.
(889)
Kościół katolicki
(876)
Poezja polska - 20 w.
(867)
Wielkanoc
(865)
Holokaust
(853)
Rock
(853)
Muzyka polska
(852)
Sekrety rodzinne
(843)
Społeczeństwo
(841)
Powieść francuska
(833)
Sztuka polska
(813)
Ludzie a zwierzęta
(783)
Osoby zaginione
(778)
Duchowieństwo katolickie
(770)
Młodzież
(765)
Arystokracja
(757)
Boże Narodzenie
(753)
Śmierć
(736)
Przestępczość zorganizowana
(716)
Wojna
(708)
Relacja romantyczna
(707)
Gramatyka
(704)
Matki i córki
(694)
Teatr polski
(691)
Pisarze
(683)
Chłopcy
(678)
Język francuski
(675)
Poszukiwania zaginionych
(672)
Literatura austriacka
(664)
I wojna światowa (1914-1918)
(662)
Nauka
(660)
Samorealizacja
(655)
Obyczaje i zwyczaje
(651)
Polacy
(640)
Budownictwo miejskie
(636)
Film obyczajowy
(631)
Miasta
(630)
Psy
(619)
Wybory życiowe
(612)
Świadomość społeczna
(612)
Uprowadzenie
(607)
Temat: czas
2001-
(18)
1901-2000
(5)
1989-2000
(5)
1945-1989
(2)
Temat: miejsce
Polska
(13)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Gatunek
Monografia
(12)
Raport z badań
(9)
Opracowanie
(8)
Praca zbiorowa
(4)
Poradnik
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Komedia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Publikacje
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(8)
Edukacja i pedagogika
(7)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Zarządzanie i marketing
(6)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Nauka i badania
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rozwój osobisty
(1)
30 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Współfinansowanie: Uniwersytet Rzeszowski
Część prac w języku angielskim. Streszczenia w języku angielskim, polskim przy pracach.
Autorzy wskazali na konieczne kierunki zmian podejścia ekonomistów w zakresie postrzegania i traktowania nieodpłatnej pracy w gospodarstwie domowym, na ograniczenia i możliwości rozwiązań w zakresie gromadzenia danych w systemach statystycznych oraz na potrzebę zmian w makroekonomicznym systemie pomiaru dochodu narodowego. Przedstawiono także ważne argumenty na rzecz tworzenia elastycznych form zatrudnienia, z których mogą korzystać zwłaszcza kobiety wychowujące dzieci. Formy te sprzyjają z jednej strony wypełnianiu przez kobietę jej roli w rodzinie, z drugiej zaś wspierają samorealizację zawodową kobiety, jej potrzebę rozwoju i spełnienia zawodowego. Kolejny istotny problem podjęty w monografii dotyczy imigracji pracowników z Ukrainy do Polski. Autorzy zjawisko imigracji postrzegają pozytywnie, zarówno z perspektywy Ukrainy, jak i Polski, bowiem imigranci z Ukrainy przyczyniają się do zwiększenia podaży siły roboczej na polskim rynku pracy oraz wzrostu udziału czynnika pracy w tworzeniu produktu narodowego. Procesy migracji przyspieszają dynamizację procesów cywilizacyjnych, jak również generują możliwości uzyskania większej swobody i bezpieczeństwa socjalnego, wolności politycznej oraz sprzyjają procesom samorealizacji jednostek i grup społecznych. Ponadto wskazano na wątek o charakterze ponadnarodowym, dotyczący wypalenia zawodowego pracowników, stres oraz zmęczenie związane ze zjawiskiem sezonowości w turystyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360642 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 135-149.
Dla praktyków zajmujących się wdrażaniem i doskonaleniem funkcjonowania Przemysłu 4.0 w organizacjach.
Współfinansowanie: Uniwersytet Ekonomiczny (Kraków), Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 393199 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O psychologii i psychologach : między uniwersytetem a praktyką społeczną / Jerzy M. Brzeziński, Piotr Oleś. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2021. - XIII, [3], 563, [1] strona : ilustracje, mapy ; 21 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 517-544. Indeksy.
Psychologia jest dynamicznie rozwijającą się dziedziną nauki. W ślad za poszerzaniem się zakresu wiedzy psychologicznej, postępującym rozwojem teorii oraz badań naukowych, powinno - przynajmniej w założeniach - postępować doskonalenie oddziaływań profesjonalnych. Psychologia, za sprawą szczególnego przedmiotu badań naukowych i profesjonalnych oddziaływań, stawia przed uprawiającymi ją specjalistami ogromną odpowiedzialność, także etyczną. Jednocześnie psycholog jako zawód zaufania społecznego pozostaje wciąż zawodem prawnie nieuregulowanym. Dodatkowo administracyjne zmiany w obszarze nauki i szkolnictwa wyższego nie pozostają bez wpływu na jakość kształcenia przyszłych psychologów.
Jerzy M. Brzeziński i Piotr K. Oleś stawiają pytanie: jak uprawiać niełatwy zawód psychologa, by był nieustannym wyzwaniem - dla siebie i innych, jak nie popadać w rutynę i nie dokonywać nieuzasadnionych uproszczeń?
Czytelnik znajdzie w tej książce kompendium wiedzy na temat ścieżki kształcenia psychologów, możliwości poszerzania kompetencji zawodowych po dyplomie czy rozwoju kariery akademickiej. Autorzy wskazują na standardy prowadzenia badań naukowych, nauczania psychologii, a także dobre praktyki prowadzenia działalności profesjonalnej - czy to w gabinecie, czy to w roli eksperta lub popularyzatora wiedzy. Nie unikają przy tym krytyki zjawisk i procesów, które negatywnie wpływają na tożsamość zawodową psychologów oraz społeczne zaufanie do nich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 369723 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poszukiwanie nowej pracy to... ciężka praca. Ciężka, stresująca i zazwyczaj mozolna. Ogłoszenia rekrutacyjne nierzadko przybierają skomplikowaną formę. Nazwa oferowanego stanowiska brzmi na pierwszy rzut oka atrakcyjnie, ale gdy uważnie się wczytać, lista oczekiwań pracodawcy względem przyszłego pracownika okazuje się nierealna. Ludzie o tak szerokich kompetencjach po prostu nie istnieją! Może zatem, skoro choć część wymogów udaje się spełnić, warto odpowiedzieć na ogłoszenie, wysłać CV i czekać? Przecież - wiadomo - jakoś to będzie!
Zaraz, zaraz, to nie tak. Do szukania pracy, tak jak do każdego innego projektu, trzeba się porządnie przygotować. Po pierwsze - zastanowić się, jakie zdolności, predyspozycje, umiejętności i doświadczenia możemy zaproponować przyszłemu pracodawcy. Po drugie - spisać je w formie krótkiego, konkretnego życiorysu. Po trzecie - ustalić, jak rozwinąć poszczególne jego punkty w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej. Po czwarte - być gotowym na spotkanie z rekruterem. Osobą, która wbrew pozorom jest po naszej stronie. Chce jak najszybciej znaleźć dla firmy odpowiedniego pracownika. Właściwie przygotowany kandydat jest w stanie w trakcie rozmowy przekonać rekrutera, że to właśnie jego kompetencje są tymi, których firma potrzebuje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 363143 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rekrutacja oparta na kompetencjach : znajdź i rozwijaj idealnego pracownika / Agnieszka Ciećwierz. - Gliwice : Onepress - Helion S.A., copyright 2021. - 159 stron : ilustracje, tabele, wykresy ; 21 cm.
Na okładce: Niezbędnik każdego rekrutera; Sama praktyka, zero teorii; Stwarzasz model - wybierasz narzędzie - zdobywasz pracownika!
W poszukiwaniu idealnego kandydata...
Rekruter powinien dysponować zestawem HR-owych narzędzi pozwalających mu wybrać idealnego kandydata spośród wielu życiorysów i listów motywacyjnych, które nadeszły w odpowiedzi na ofertę pracy. Jednym z takich narzędzi - kluczowych według autorki - jest rekrutacja oparta na kompetencjach. Chodzi w niej o to, by osoba wytypowana do pracy na danym stanowisku była tą, która w największym stopniu spełni oczekiwania pracodawcy, a co za tym idzie - będzie najskuteczniej realizować powierzone jej zadania. Dlaczego to niezwykle istotne? Ponieważ jeśli zrekrutowany się nie sprawdzi, przyniesie to firmie straty i stanie ona przed koniecznością uruchomienia na nowo procesu rekrutacyjnego. A to oznacza kolejne wydatki; wraz z wdrożeniem i ze szkoleniami koszt przygotowania nowej osoby do pracy sięga nawet stu tysięcy złotych.
Niestety, w wielu przypadkach rekrutacja oparta na kompetencjach ogranicza się do zadania kandydatowi kilku standardowych pytań, bazujących na informacjach, jakie wymienił on w swoim CV. Jednak pytania w stylu "Dlaczego chce pan/pani u nas pracować?" albo "Gdzie pan/pani widzi się za pięć lat?" to zdecydowanie za mało, by mówić o skutecznej rekrutacji opartej na kompetencjach. Prawda jest taka, że odpowiedzi na tego typu pytania niczego do procesu rekrutowania nie wnoszą. Może poza wzbudzeniem u pytającego sympatii lub antypatii do kandydata. A przecież prywatne odczucia rekrutera nie powinny mieć tu nic do rzeczy. Co zatem powinno stanowić czynniki warunkujące wytypowanie kandydata do pracy? Jak realnie sprawdza się kompetencje i cechy charakteru w trakcie procesu rekrutacyjnego? Czy już podczas rozmowy o pracę można przewidzieć, jak dany kandydat będzie się zachowywał w obliczu trudności, które spotkają go na danym stanowisku? Okazuje się, że tak! Tego wszystkiego dowiesz się z książki Agnieszki Ciećwierz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 368081 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 270703 (1 egz.)
Dział Informacji
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B Bz-114 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 225-237.
Czytelnicy dowiedzą się m.in.: jakich umiejętności oczekuje się od przyszłego inżyniera, jaką wiedzę mieć powinien, w jaki sposób matematyka, fizyka i chemia wykorzystywane są w procesie projektowania inżynierskiego, jak innowacyjność, kreatywność oraz umiejętność pracy w zespole i zarządzania nim wpływają na karierę inżynierską. Celem podręcznika jest zaprezentowanie zawodu inżyniera jako zawodu przyszłości – inżyniera przemysłu 4.0– dającego satysfakcję oraz przyczyniającego się do coraz szybszego rozwoju globalnej gospodarki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 364861 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnoza w socjoterapii / redakcja naukowa Ewa Grudziewska ; [projekt okładki Mikołaj Miodowski]. - Wydanie I. - Warszawa : Difin, 2017. - 160 stron : ilustracje, tabele ; 23 cm.
(Engram)
Noty biogrficzne autorów na stronach 159-160.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Dla osób, które zawodowo zajmują się socjoterapią, a także nauczycieli i wychowawców.
Książka ma na celu wzbogacenie warsztatu diagnostycznego wszystkich osób, które zawodowo zajmują się socjoterapią, a także nauczycieli i wychowawców na co dzień pracujących z dziećmi i młodzieżą oraz studentów, którzy wiążą swoją zawodową przyszłość z pracą o charakterze wychowawczo-terapeutycznym.
Publikacja zawiera propozycje konkretnych narzędzi diagnostycznych, które można wykorzystać w trakcie procesu diagnostycznego dzieci w wieku przedszkolnym, szkolnym oraz młodzieży, a także w diagnozie kompetencji osoby socjoterapeuty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378648 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dopasowanie kompetencyjne człowieka do pracy / Agata Jastrzębowska ; Uniwersytet SWPS. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2020. - 211 stron : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Przyjęta nazwa autora: Agata Jastrzębowska-Tyczkowska.
Bibliografia, netografia na stronach 176-200. Indeks.
Współfinansowanie: Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej (Warszawa)
W psychologii wyróżnia się trzy możliwe przyczyny zadowolenia z pracy. Po pierwsze, środowisko. Jeżeli w pracy są jasno postawione cele, systematyczne wsparcie przełożonego i współpracowników, a także poczucie kontroli nad realizowanymi zadaniami – wówczas będziemy czuli się w niej lepiej. Po drugie, człowiek. Jeżeli pracownik posiada przykładowo wyższe kompetencje transferowalne, które dotyczą ogólnych relacji międzyludzkich i organizacji pracy własnej (potocznie nazwane kompetencjami „miękkimi”), to spostrzega swoją pracę bardziej pozytywnie niż pracownik o niskim poziomie tych kompetencji. Po trzecie, dopasowanie, czyli interakcja obu powyższych przyczyn. Twierdzi się, że „nie ma ludzi idealnych, lecz są ludzie idealni dla siebie”. Okazuje się, że analogicznie jest z pracą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360238 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 232-240.
Współfinansowanie: Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
Książka dla nauczycieli, studentów, wykładowców akademickich prowadzących przedmioty z zakresu przygotowania do zawodu, pedeutologii, psychologii, dydaktyki, samokształcenia itp. Publikacja wpisuje się w politykę edukacyjną (gdzie coraz częściej podkreślane są ważne zmiany w kształceniu i pracy zawodowej nauczycieli), ponieważ poruszane są takie tematy, jak znaczenie praktyk w kształceniu, edukacja włączająca i praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwój emocjonalny i społeczny, radzenie sobie ze stresem, zagrożenia cyberprzestrzeni oraz zagrożenia związane z uzależnieniami od alkoholu i narkotyków, zaburzeniami odżywiania, agresją i przemocą rówieśniczą. Czytelnik otrzyma oprócz podstaw teoretycznych, również wskazówki metodyczne i propozycje rozwiązań, które z pewnością okażą się przydatne zarówno w pracy, jak i w organizacji kształcenia (np. modelowe rozwiązania dotyczące organizacji i przebiegu praktyk).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 371467 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [209]-224.
Publikacja dofinansowana przez Uniwersytet Jagielloński ze środków Wydziału Filozoficznego.
Praca mieści się w nurcie zainteresowań problematyką kapitału ludzkiego, zaś jej zasadniczym tematem jest problem dopasowania wykształcenia i kompetencji pracowników do potrzeb rynku pracy. Autor koncentruje rozważania na sytuacji, gdy między wykształceniem i kompetencjami pracowników a potrzebami rynku pracy pojawia się rozbieżność, nazywana niedopasowaniem. Odwołując się do teorii oraz wyników badań, stara się wskazać przyczyny owego niedopasowania oraz określić jego skutki dla jednostek, społeczeństwa i gospodarki. Następnie na podstawie zaproponowanych przez siebie wskaźników dokonuje oceny zjawiska niedopasowania na polskim rynku pracy.
"Spojrzenie na zagadnienie niedopasowania z perspektywy polskiego rynku pracy stanowić może dla nauki atrakcyjną propozycję. Gospodarka rynkowa w Polsce ma specyficzne korzenie i stosunkowo niedługą historię, a przez to wiele zjawisk na rynku pracy zachodzi w innych warunkach i w szybszym tempie niż w krajach, w których gospodarka rynkowa ma trwalsze podstawy. Pozwala to wyciągnąć wnioski, które trudniej uzyskać gdzie indziej. Badanie zjawiska niedopasowania w Polsce kryje więc w sobie potencjał, który przełożyć można na wkład do wiedzy naukowej." (z recenzji dr. hab. Zbigniewa Sawińskiego, prof. IFiS PAN
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 353665 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 259-277. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim. Spis treści także w języku angielskim.
Monografia Tadeusza Kononiuka jest studium z zakresu etyki normatywnej podsumowującym jego wieloletnie badania dotyczące etyki dziennikarskiej. Jest solidnym dziełem naukowym, podejmującym niezwykle ważną problematykę etycznego wymiaru dziennikarstwa.
Autor wskazuje, że rzetelne dziennikarstwo i rzetelność w dziennikarstwie stanowią podstawowe wartości zawodu określające nie tylko tożsamość dziennikarzy, lecz także dające im moc i unikalną pozycję w społeczeństwie, dzięki której zdobywają zaufanie obywateli. Eksploracja tego tematu wymagała od Autora pogłębionej wiedzy medioznawczej dotyczącej zagadnień nauki o moralności, filozofii i socjologii, znajomości prawa prasowego i autorskiego oraz metodyki dziennikarskiej, a także ogromnej wrażliwości i empatii, połączonych z rzetelnością badawczą, jasnością i stanowczością sądów.
Wszystkim tym wyzwaniom Autor sprostał, prezentując swoje rozważania w sposób oryginalny, logiczny i precyzyjny, dzięki czemu książka powinna spotkać się z zainteresowaniem przede wszystkim dziennikarzy, ale także medioznawców, politologów, etyków, filozofów i prawników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 359605 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia na stronach 441-444.
Książka opisuje źródła i sposoby kształtowania autorytetu nauczyciela oraz przedstawia pozycję nauczyciela w kontekście debaty nad znaczeniem współczesnej edukacji. Omawiane zagadnienia dotyczą m.in.: formalnych podstaw autorytetu nauczyciela, kompetencji zawodowych niezbędnych w procesie edukacji, samooceny i motywacji nauczyciela oraz planowania kariery, skutecznej współpracy z innymi nauczycielami oraz rodzicami, kodeksu etyki nauczyciela, tworzonego przez szkołę.
Książka pokazuje, że istnieje silna korelacja między osobą i zachowaniem uczącego, a sposobem organizacji szkoły. Czynniki te znajdują odzwierciedlenie w efektywności nauczania. Treści teoretyczne uzupełnione są szeregiem informacji oraz gotowych rozwiązań pozwalających wzmacniać samoocenę nauczyciela oraz przykładami pracy nauczycieli wyróżniających się w swoim środowisku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 361809 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 135-144.
Streszczenie w języku angielskim.
Przedstawione w niniejszej publikacji wyniki badań potwierdzają złożoność omawianych zagadnień. W sposób szczególny dotyczy to poszukiwań zależności między kompetencjami a efektywnością na poziomie poszczególnych pracowników, zespołów badawczych (wraz ze wspierającymi ich pracownikami) jak i całych uczelni. Warto zacząć od stwierdzenia, że kompetencje społeczne stanowią znaczący komponent w zbiorze kompetencji zawodowych - zarówno kadry badawczej jak i kadry wsparcia. Można zaobserwować dość wyraźne zróżnicowanie ocen, a także występowanie różnicy między oczekiwaniami a oceną (czyli tzw. "luka kompetencyjna"). Ważne są także wnioski dotyczące nie tylko poziomu oczekiwań i ocen poszczególnych kompetencji, lecz także ich związku z efektywnością. Okazuje się na przykład, że w przypadku stanowiska asystenta największe znaczenie przy osiąganiu wysokiej efektywności miały takie kompetencje, jak myślenie analityczne, sumienności i współpraca. natomiast w przypadku adiunkta kluczowe znaczenie miały ponadprzeciętne kompetencje w zakresie dążenia do rezultatów i organizacji pracy własnej. Naszym zdaniem potwierdza to tezę, że rozwój pracowników naukowych jest wielowątkowym procesem, w którym różne kompetencje odgrywają kluczową rolę na różnych etapach tego procesu. Nie wystarczy być wyłącznie "silnym merytorycznie", aby osiągnąć sukces.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 388169 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały - Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 108)
Bibliografie, netografie przy referatach.
Współfinansowanie: Biblioteka Śląska (Katowice)
Spis treści także w języku angielskim.
Niniejsza publikacja zawiera artykuły z wystąpień prelegentów oraz osób prowadzących warsztaty. Autorzy zaprezentowali tematy, które leżą w kręgu zainteresowań współczesnego bibliotekarstwa. Przedstawiają oni architekturę i estetykę pomieszczeń, a także zagadnienie projektowania uniwersalnego w bibliotece. Bibliotekarze w książce znajdą również wskazówki jak wykorzystać komiksy oraz nowoczesne technologie na zajęciach. Poza tym pracownicy bibliotek zapoznają się z możliwościami wyjazdów zagranicznych oraz, jak zarządzać sobą w czasie. Wydawnictwo porusza również nowatorską problematykę o zmianach pokoleniowych w zawodzie bibliotekarza.
Pomysłodawcą Forum Młodych Bibliotekarzy jest Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich. Konferencje odbywają się cyklicznie od 2006 roku. Niezwykle ważne w tym wydarzeniu jest to, iż forum organizują młodzi pracownicy bibliotek z danego województwa dla młodych bibliotekarzy z całej Polski. Na Forum Młodych Bibliotekarzy poruszono wiele istotnych kwestii, które dotyczą pracy bibliotekarskiej. Jak wskazuje hasło "Biblioteka w sercu", myślą przewodnią konferencji było postrzeganie tego zawodu, jako pasji oraz misji. Uczestnicy zastanawiali się czy praca w bibliotece może być drogą do spełnienia zawodowego, a także możliwością wszechstronnego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 382726 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Les compétences du 21e siécle.
Bibliografia na stronach 203-209.
Umiejętności, które gwarantują sukces zawodowy w XXI w., różnią się znacznie od tych, które były pożądane jeszcze niedawno. Podczas gdy profesjonaliści XX w. stosowali tzw. kompetencje rutynowe, ostatnie dwie dekady pokazały, że wzrosło zapotrzebowanie na umiejętności interakcji i analizy. Pracodawcy cenią obecnie osoby potrafiące się uczyć i adaptować do nowych ról w organizacji, kreatywne i wykazujące inicjatywę. W obliczu szybkości i różnorodności informacji, aby osiągać ponadprzeciętne rezultaty, powinniśmy nauczyć się efektywnej komunikacji oraz sprawnej pracy zespołowej. Autor nakreśla kierunek działania, który ułatwi zarówno pracownikom, jak i pracodawcom sprostać wyzwaniom XXI wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 365645 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. (1146) 1072)
Na stronie tytułowej także tom 1146. oznaczający numer kolejny serii Rozprawy i Studia do numeru 74. wydawanej przez Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Szczecinie.
Praca doktorska.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 391-405.
Nagroda Prezesa Rady Ministrów za Wyróżnione Rozprawy Doktorskie, 2018
Migracje i ich konsekwencje są jednymi z najbardziej aktualnych problemów, przed którymi stają dziś służby społeczne. To także wyzwania zarówno dla migrantów, bo wymagają oni adaptacji do nowych sytuacji, jak i osób z nimi pracujących. Charakte­ryzujące szok kulturowy poczucie zagubienia i niepewności w kontakcie z obcym kul­turowo światem i jego przedstawicielami dotyka nie tylko przybyszów, ale także osoby podejmujące z nimi pracę.
Do skutecznego radzenia sobie z tymi problemami potrzeb­ne są wiedza, umiejętności, predyspozycje i doświadczenia, składające się na kompeten­cję międzykulturową, a ponieważ w relacji migrant–pracownik służb społecznych ten pierwszy jest stroną potrzebującą wsparcia i pokierowania, to kwestią szczególnie istotną jest, aby zatrudniona do działania z nim osoba była międzykulturowo kompetentna. Stąd narodził się pomysł podjęcia badań dotyczących kompetencji międzykulturowej pracowników służb społecznych pracujących z migrantami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 359474 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Internetowe narzędzia rozwoju zasobów ludzkich organizacji / Paweł Łuczak. - Wydanie I. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020. - 177, [4] strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Zarządzanie / [Uniwersytet Łódzki])
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 165-177.
Internetowe narzędzia rozwoju zasobów ludzkich z roku na rok zyskują znaczenie. Stają się łatwiejsze i bardziej intuicyjne w użytkowaniu, są przyjazne dla uczących się i nauczających, pozwalają „uczyć się na życzenie”. W praktyce jednak rozwój zasobów ludzkich nie zawsze dokonuje się na skutek wcześniej planowanych organizacyjnych lub indywidualnych działań. Coraz częściej ma on charakter spontaniczny (a tym samym często nieformalny bądź pozaformalny). Jest rezultatem „surfowania” po sieci w czasie pracy albo w wolnych chwilach, w trakcie których jednostka wzbogaca swoją wiedzę lub umiejętności niejako przez przypadek. Sukcesywnie rośnie również uznawalność wiedzy i umiejętności zdobytych w procesie nieformalnego kształcenia z wykorzystaniem narzędzi internetowych. W prezentowanej monografii autor przedstawia przegląd narzędzi i technik rozwoju zasobów ludzkich z użyciem Internetu z szerokiej perspektywy, obejmującej zarówno zorganizowane formy rozwoju, jak i samodzielne działania pracowników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 367947 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Współfinansowanie: Akademia Techniczno-Humanistyczna (Bielsko-Biała)
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Recenzowana publikacja wpisuje się szeroko w nurt rozważań pedeutologicznych - refleksji nad nauczycielską profesją, która w ostatnim czasie coraz częściej stanowi przedmiot badań w pracach wielu naukowców.
Dokonujący się na naszych oczach proces transformacji, zmian w łonie edukacji, często o charakterze niekontrolowanym, pociąga za sobą ewolucję społecznej roli nauczyciela. Jej konsekwencją jest konieczność modyfikacji teorii i praktyki kształcenia kandydatów do zawodu nauczyciela. Chodzi zatem o nowe spojrzenie na pełnione przez nauczyciela funkcje, posiadane przez niego kompetencje, realizowane role i zadania. Splot rozważań prowadzonych wokół społecznych oczekiwań wobec nauczyciela, przeobrażeń jego zawodowych funkcji, posiadanych kompetencji i dążeń w kierunku postępującej profesjonalizacji wyznacza problematykę pierwszej części recenzowanej książki.
Część druga poświęcona jest nauczycielskim działaniom o charakterze edukacyjno-artystycznym i stanowi swoiste dopełnienie oraz rozwinięcie wątków i analiz wcześniej prezentowanych. Zamieszczone w tej części opracowania teksty uwypuklają szczególną rolę nauczyciela w procesie edukacji artystycznej, eksponują dodatkowe kwalifikacje niezbędne do jej pełnienia, a także ujawniają specyficzne problemy związane z kształceniem tej grupy nauczycieli. (Z recenzji wydawniczej dr hab. Aliny Górniok-Naglik, prof. MUP)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 371219 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; 3999)
W książce wyłącznie numeracja serii.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 127-133.
Streszczenia w języku angielskim i czeskim.
W monografii ukazano teoretyczne, metodologiczne i empiryczne aspekty codziennej pracy nauczyciela na I etapie kształcenia. Praca dotyczy swoistej refleksji i autorefleksji nauczyciela, który na co dzień powinien umieć optymalnie zaprojektować, zaplanować i zorganizować, a następnie zrealizować, skontrolować i ocenić nie tylko pracę uczniów (w ramach procesu nauczania-uczenia się), ale i swoją własną. Podjęto próbę ukazania nowego ujęcia refleksji i autorefleksji nauczyciela w kontekście teorii uczenia się przez działanie Wojciecha Kojsa i ukazanej w jej ramach istoty działania badawczego podmiotu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 388234 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej