Metodologia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(151)
Forma i typ
Książki
(150)
Publikacje naukowe
(66)
Publikacje dydaktyczne
(15)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(122)
tylko na miejscu
(27)
nieokreślona
(12)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(121)
Biblioteka Austriacka
(9)
Biblioteka Obcojęzyczna
(5)
Czytelnia BG
(19)
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
(3)
Dział Informacji
(4)
Rogów
(1)
Biblioteka Muzyczna
(2)
Autor
Kartezjusz (1596-1650)
(4)
Amsterdamski Stefan (1929-2005)
(3)
Kmita Jerzy (1931-2012)
(3)
Kostera Monika (1963- )
(3)
Kuhn Thomas S. (1922-1996)
(3)
Pomorski Jan (1954- )
(3)
Popper Karl R. (1902-1994)
(3)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(3)
Ajdukiewicz Kazimierz (1890-1963)
(2)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(2)
Chmielewski Adam (1959- )
(2)
Choynowski Mieczysław (1909-2001)
(2)
Czekanowska Anna (1929-2021)
(2)
Gawecki Bolesław Józef (1889-1984)
(2)
Hajduk Zygmunt (1935- )
(2)
Jevons William Stanley (1835-1882)
(2)
Ostromęcka Helena
(2)
Pawłowski Tadeusz (1924-1996)
(2)
Pieter Józef (1904-1989)
(2)
Spiechowski Przemysław
(2)
Toeplitz Krzysztof Teodor (1933-2010)
(2)
Topolski Jerzy (1928-1998)
(2)
Watkins John (1924-1999)
(2)
Zamiara Krystyna (1940-2012)
(2)
Abriszewski Krzysztof (1972- )
(1)
Alasuutari Pertti (1956- )
(1)
Antończak-Świder Katarzyna
(1)
Arciszewska-Leszczuk Aleksandra
(1)
Baczała Ditta
(1)
Barańska Edyta (1980- )
(1)
Barker Chris (1955- )
(1)
Bartschat Brigitte (1937-2016)
(1)
Beißwenger Michael (1973- )
(1)
Benetti Giovanna
(1)
Bernheim Ernst (1850-1942)
(1)
Biela Adam
(1)
Bigaj Tomasz (1964- )
(1)
Biłat Andrzej
(1)
Bolton Sibylle
(1)
Borkowska Aneta (psycholog)
(1)
Bornat Joanna
(1)
Bożewicz Marta
(1)
Brożkowska Agnieszka
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Budniak Alina
(1)
Buksiński Tadeusz
(1)
Bury Agnieszka Natalia
(1)
Butowski Leszek (1965- )
(1)
Butowski Stanisław
(1)
Bytniewski Paweł (1954- )
(1)
Bönsch Manfred (1935- )
(1)
Bąk Ewa (rynek pracy)
(1)
Bąk Janina
(1)
Błach Jacek (1980- )
(1)
Błajet Piotr
(1)
Cackowski Zdzisław (1930- )
(1)
Casellato Mariarita
(1)
Chmielecka Ewa
(1)
Chmielecki Andrzej (1949- )
(1)
Chwedeńczuk Bohdan (1938- )
(1)
Chwistek Leon (1884-1944)
(1)
Cichowicz Stanisław (1939-2000)
(1)
Creswell John W. (1945- )
(1)
Czekalski Stanisław (historyk sztuki)
(1)
Czeżowski Tadeusz (1889-1981)
(1)
Dawidczyk Andrzej
(1)
Domańska Ewa (1963- )
(1)
Drożdż Anna
(1)
Dybiec Julian (1940- )
(1)
Dygul Jolanta
(1)
Fabiański Marcin (1956- )
(1)
Feyerabend Paul K. (1924-1994)
(1)
Filipkowski Piotr (1977- )
(1)
Flak Olaf
(1)
Fonck Leopold
(1)
Francik Anna
(1)
Gardner Dan (1968- )
(1)
Gałganek Andrzej
(1)
Geier Manfred (1943- )
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Goćkowski Janusz (1935-2010)
(1)
Grobler Adam (1949- )
(1)
Grzyb Tomasz (psycholog)
(1)
Gąska Paweł
(1)
Hacking Ian (1936- )
(1)
Hönig Hans G. (1941-2004)
(1)
Iwankowski Paweł
(1)
Iwanowski Paweł (statystyka)
(1)
Jankowiak Barbara (pedagog)
(1)
Japola Józef
(1)
Jaźwierski Jacek
(1)
Jurczak Justyna
(1)
Józefacka Natalia
(1)
Jędrzejewski Sławomir
(1)
Kalinowska Katarzyna (1984- )
(1)
Karas Marcin (1971- )
(1)
Karpiński Jakub (1940-2003)
(1)
Kasperowicz Ryszard (1968- )
(1)
Kawalec Paweł
(1)
Kaźmierska Kaja (1964- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(45)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(31)
1970 - 1979
(11)
1960 - 1969
(6)
1950 - 1959
(1)
1930 - 1939
(1)
1920 - 1929
(1)
1910 - 1919
(1)
1900 - 1909
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(67)
1901-2000
(18)
1945-1989
(8)
1989-2000
(6)
1901-1914
(2)
1901-
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(130)
Niemcy
(12)
Wielka Brytania
(3)
Hiszpania
(1)
Język
polski
(124)
niemiecki
(12)
angielski
(4)
hiszpański
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(25)
Studenci
(11)
Doktoranci
(3)
Filozofowie
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele języków
(2)
Poziom zaawansowany
(2)
Tłumacze
(2)
B1 poziom biegłości językowej
(1)
Menedżerowie
(1)
Muzykolodzy
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Psycholodzy
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Temat
Kobieta
(6651)
Język angielski
(3434)
Rodzina
(3383)
Język niemiecki
(3176)
Relacje międzyludzkie
(3094)
Metodologia
(-)
II wojna światowa (1939-1945)
(2777)
Przyjaźń
(2617)
Płyty gramofonowe
(2615)
Tajemnica
(2257)
Film fabularny
(2183)
Muzyka rozrywkowa
(2119)
Miłość
(2118)
Żydzi
(2040)
Literatura polska
(2011)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1997)
Śledztwo i dochodzenie
(1983)
Powieść polska
(1943)
Życie codzienne
(1911)
Pisarze polscy
(1878)
Zabójstwo
(1877)
Dzieci
(1736)
Muzyka rozrywkowa polska
(1715)
Polacy za granicą
(1592)
Mężczyzna
(1561)
Kościoły i kaplice
(1492)
Wojsko
(1456)
Kultura
(1438)
Język polski
(1356)
Filozofia
(1330)
Zamki i pałace
(1283)
Politycy
(1279)
Tematy i motywy
(1270)
Historia
(1262)
Policjanci
(1257)
Powieść amerykańska - 20 w.
(1246)
Polityka
(1235)
Podróże
(1230)
Dziewczęta
(1188)
Nastolatki
(1129)
Małżeństwo
(1102)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1091)
Władcy
(1077)
Magia
(1064)
Powieść angielska
(1062)
Zwierzęta
(1061)
Sztuka
(1056)
Uczucia
(1052)
Literatura
(1049)
Jazz
(1026)
Dramat filmowy
(1017)
Trudne sytuacje życiowe
(1005)
Film amerykański
(995)
Literatura niemiecka
(977)
Rodzeństwo
(976)
Język angielski - podręcznik
(965)
Dziennikarze
(947)
PRL
(919)
Polityka międzynarodowa
(919)
Powieść amerykańska
(910)
Powieść angielska - 20 w.
(889)
Kościół katolicki
(877)
Poezja polska - 20 w.
(864)
Wielkanoc
(864)
Holokaust
(854)
Muzyka polska
(853)
Rock
(853)
Sekrety rodzinne
(852)
Społeczeństwo
(849)
Powieść francuska
(832)
Sztuka polska
(816)
Ludzie a zwierzęta
(787)
Osoby zaginione
(782)
Duchowieństwo katolickie
(773)
Młodzież
(770)
Arystokracja
(762)
Boże Narodzenie
(759)
Śmierć
(740)
Przestępczość zorganizowana
(720)
Wojna
(712)
Relacja romantyczna
(708)
Gramatyka
(704)
Matki i córki
(698)
Teatr polski
(696)
Pisarze
(690)
Chłopcy
(681)
Poszukiwania zaginionych
(678)
Język francuski
(677)
Literatura austriacka
(665)
I wojna światowa (1914-1918)
(662)
Nauka
(662)
Samorealizacja
(658)
Obyczaje i zwyczaje
(655)
Polacy
(642)
Miasta
(639)
Budownictwo miejskie
(637)
Film obyczajowy
(631)
Psy
(624)
Wybory życiowe
(620)
Świadomość społeczna
(614)
Uprowadzenie
(613)
Temat: dzieło
Polski Atlas Etnograficzny
(1)
Temat: czas
2001-
(24)
1901-2000
(21)
1801-1900
(9)
1945-1989
(9)
1989-2000
(8)
1601-1700
(4)
1939-1945
(4)
1701-1800
(3)
1918-1939
(3)
1901-1914
(2)
1914-1918
(2)
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-
(1)
1401-1500
(1)
1901-
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
501-600
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Województwo opolskie (1999- )
(2)
Europa
(1)
Francja
(1)
Niemcy
(1)
Słowacja
(1)
Gatunek
Opracowanie
(28)
Podręcznik
(23)
Monografia
(15)
Praca zbiorowa
(8)
Antologia
(5)
Esej
(5)
Podręczniki akademickie
(4)
Raport z badań
(4)
Case study (studium przypadku)
(2)
Poradnik
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuły
(1)
Encyklopedia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Muzyka ludowa, etniczna i tradycyjna
(1)
Referat
(1)
Stan badań
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Źródła historyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Nauka i badania
(32)
Historia
(19)
Filozofia i etyka
(17)
Etnologia i antropologia kulturowa
(16)
Edukacja i pedagogika
(14)
Socjologia i społeczeństwo
(14)
Językoznawstwo
(12)
Kultura i sztuka
(10)
Psychologia
(9)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(8)
Literaturoznawstwo
(7)
Zarządzanie i marketing
(7)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Inżynieria i technika
(2)
Matematyka
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Archeologia
(1)
Architektura i budownictwo
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
151 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 3883)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie przy pracach.
Część prac w języku angielskim i słowackim. Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Publikacja skierowana jest do grona odbiorców zajmujących się szeroko rozumianymi badaniami pedagogicznymi i poszukujących rozwiązań dylematów natury metodologicznej.
Zmieniająca się rzeczywistość społeczna i edukacyjna wywołuje zmiany także w celach badań i formułowaniu problemów, podejściu do procedury eksploracyjnej, wyborze metod i technik badawczych czy wreszcie w ustaleniu przedmiotu i terenu badań. Nowe potrzeby edukacji, warunki funkcjonowania placówek oświatowych, stosowane media dydaktyczne czy uaktualniane cele wychowania, odmienne zadania różnych instytucji wychowawczych, zmieniający się odbiorcy wychowawczych oddziaływań, wyzwalają potrzebę namysłu nad efektywnymi sposobami poznawania różnorodnych aspektów działalności pedagogicznej.
Przygotowana publikacja stanowi zbiór rozważań na temat procesu badawczego, jego przygotowania, realizacji i możliwości wykorzystania uzyskanych wyników w modyfikowaniu działań wychowawczych. Niniejsze opracowanie obejmuje dwie, powiązane ze sobą, części: W poszukiwaniu adekwatnych podejść metodologicznych i Wybrane analizy aktualnych wyników badań w Polsce i na Słowacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 393348 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Filozofia i Logika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ISSN 0083-4246 ; Nr 60)
Tekst częśc. niem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 207823 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 125-145.
Współfinansowanie: Wydział Nauk Geograficznych (Uniwersytet Łódzki)
Część tekstu tłumaczona z języka angielskiego. Streszczenie w języku angielskim. Spis treści także w języku angielskim.
Głównym celem pracy jest próba określenia podstaw metodologicznych badań nad turystyką, ze szczególnym uwzględnieniem ich aspektów ontologicznych oraz epistemologicznych. Wydaje się bowiem, że szczególnie w zakresie teoretycznych studiów nad tą dziedziną panuje znaczny regres. Wychodząc z powyższych przesłanek, zaproponowano zakres rzeczowy niniejszej książki, który w swojej zasadniczej części odnosi się do filozoficzno-metodologicznych podstaw badań nad turystyką. Złożyły się na niego dwie główne perspektywy: ontologiczna i epistemologiczna. Zdaniem autora w największym stopniu wpływają one bowiem na sytuację poznawczą poszczególnych dziedzin wiedzy.
W pierwszej części pracy (rozdział 1) postawiono fundamentalne pytania o naturę rzeczywistości turystycznej jako przedmiotu badań. Z kolei w jej drugiej części (rozdział 2) podjęto dyskusję na temat możliwości jej poznania, a tym samym uzyskania (możliwie pełnej i pewnej?) wiedzy o turystyce w rozumieniu episteme. Ujmując te zagadnienia bardziej szczegółowo, w zakresie podstaw ontologicznych badań nad turystyką poszukiwano przede wszystkim odpowiedzi na pytania o przedmiot poznania, to jest: czym jest i jaka jest najgłębsza natura rzeczywistości turystycznej (jako części rzeczywistości społecznej), a w tym kontekście: czym jest turystyka? Na czym polega jej istota? Jakie są jej cechy konstytutywne i konsekutywne? Z kolei w perspektywie epistemologicznej uwagę skupiono na możliwościach (ale także ograniczeniach) i kierunkach naukowego poznawania turystyki – w zakresie przedmiotowym określonym na poziomie ontologicznym. W tym kontekście starano się znaleźć odpowiedzi na pytania o obiektywizm i subiektywizm poznania, przede wszystkim w odniesieniu do głównych stanowisk ontologiczno-epistemologicznych w naukach społecznych, którymi są realizm i relatywizm. Przy czym, dostrzegając zasadnicze różnice między nimi, podjęto jednak próbę znalezienia stanowiska kompromisowego w formie podejścia realistyczno-humanistycznego – jako podstawy metodologicznej badań nad turystyką (rozdział 3). Rozważania natury epistemologicznej kończy rozdział 4, w którym podjęto tematykę dorobku teoretycznego studiów nad turystyką. Analizę przeprowadzono w odniesieniu do różnych dyscyplin prowadzących badania w tym zakresie – w świetle obowiązujących w nich głównych paradygmatów metodologicznych, to jest neopozytywizmu oraz podejścia humanistyczno-interpretacyjnego. Całość opracowania uzupełniają rozważania natury instytucjonalno-organizacyjnej. Dotyczą one ewolucji badań nad turystyką w ujęciu historycznym, również w kontekście wkładu różnych szkół narodowych do osiągnięć w tym zakresie (rozdział 5). W rozdziale 6 przeprowadzono zaś dyskusję nad problemem (multi-? inter-? post-?) dyscyplinarności akademickiej studiów nad turystyką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 372326 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teksty pomieszczone w książce nie mają charakteru informacyjno-popularyzującego, więc nie spełnią funkcji standardowo podręcznikowej. Z drugiej strony niosą znaczny ładunek informacyjny, bardzo klarownie podany, wyraźny dla osób już z podstawową wiedzą na temat filozofii, który zostaje ściśle powiązany z podnoszonymi problemami (np. kwestia błędu, metody w humanistyce, rozumienia tradycji, bliskości i oddalenia w etyce itd.), prowokując do dyskusji, zastanowienia się nad wskazanymi problemami oraz ich sposobem ujęcia. [...] Całość jest napisana językiem, który określiłbym jako elegancki: przejrzystym, jednocześnie gęstym i ładnym. Z pewnością daleko odbiega on od dominującej dziś formy szybkiego, skrótowego, często niepoprawnie podanego przekazu. Forma ta bardzo mi odpowiadała, czytało się z dużą przyjemnością, uważam ją też za bardzo odpowiednią dla niespiesznych, filozoficznych rozważań. Nie jest to język suchego, informacyjnego przekazu naukowego, a raczej język filozofowania, które nie zapomina o swoim bogatym dziedzictwie, w którym znajduje się równoprawne miejsce dla rzeczowej analizy, zderzania argumentów, eseju i literatury pięknej. (dr hab. Krzysztof Abriszewski, prof. UMK)
Skupione tu w jednym tomie teksty powstawały w różnych czasach. Niektóre z nich były publikowane wcześniej, inne ukazują się po raz pierwszy. Jako próby autorskie mają też zróżnicowane "zacięcie" - jeśli można użyć tego słowa jako określenia genologicznego. Filozoficzne, retoryczne, literackie ich nachylenie czynią zeń próby także i w tym sensie, że są rezultatami poszukiwań najlepszej formy dla myśli. (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 368445 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 1-39 (1 egz.)
Dział Informacji
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B 1-6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CM 262595 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Enchiridion)
Bibliografia na stronach 251-260. Indeksy.
Dla studentów i doktorantów.
Bestsellerowy podręcznik Johna W. Creswella umożliwia porównanie trzech podejść badawczych – jakościowego, ilościowego i mieszanego – w jednej książce poświęconej metodologii. Te trzy podejścia autor zestawia ze sobą w procesie badawczym, począwszy od pierwszego etapu założeń filozoficznych aż do pisemnego raportu z badań. Przystępnie napisana książka prezentuje swoje idee w systemie hierarchicznym, dzięki czemu czytelnik może opanować pojęcia od najprostszych do najbardziej skomplikowanych. Niniejsze wydanie zawiera m.in.: szerokie omówienie zagadnień etycznych, uaktualnione informacje o procedurach badań mieszanych, słowniczek terminologiczny, wyróżnione „wskazówki badawcze” będące owocem 35 lat doświadczeń autora
Dzięki uwypukleniu pewnych wzorów i standardów postępowania badawczego, wspólnych dla badaczy reprezentujących różne dyscypliny naukowe, a w ich ramach specjalizacje badawcze, a także posługiwania się bardzo różnorodnymi egzemplifikacjami, podręcznik J.W. Creswella jawi się jako „uniwersalne” źródło - materiał do wykorzystania w różnych, często odległych kontekstach edukacyjnych i badawczych. W związku z tym dyrektywy i opisy Creswella mogą być użyteczne zarówno dla socjologów, kulturoznawców, pedagogów, etnologów - antropologów kultury, psychologów, prawników, a także przedstawicieli wielu innych dyscyplin oraz istniejących w ich ramach specjalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 386948 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Historia Sztuki / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0556-1019 ; nr 47)
Bibliografia na stronach 411-418. Indeks.
Finansowanie: Rektor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Nauk o Sztuce (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań)
Streszczenie w języku angielskim.
Książka przynosi syntezę problematyki metodologicznej historii sztuki jako dyscypliny, która w XX wieku za jedno ze swoich naczelnych zadań obrała metodyczne i obiektywne wyjaśnianie obrazów. Od czasu wyodrębnienia nauk humanistycznych w metodologii W. Diltheya najwybitniejsi historycy sztuki próbowali umocnić jej pozycję wśród tych nauk przez oparcie się na rygorach naukowego obiektywizmu i empiryzmu, ścisłości i poprawności, sprawdzalności i poznawczej pewności, których wzorzec wyznaczały nauki przyrodnicze. Czy i jak interpretacja może zbliżyć się do modelu eksplanacyjnego, w jaki sposób może spełnić rolę historycznego wyjaśnienia dzieł malarstwa? Jak należy ją umocować na pewnym gruncie faktów i na logice wnioskowań? Jaka metodyka badawcza może zapewnić prawidłowość wyjaśnień, sprawdzalność i prawdziwość wyników? Tego rodzaju metodologiczne kwestie wiązały namysł szeregu uczonych, a wśród nich szczególną rolę odegrał E. Gombrich, najpierw jako rzecznik zwrotu ikonologii w stronę Popperowskiego dedukcjonizmu, a następnie jako inspirator i punkt odniesienia dla kolejnej generacji badaczy, z których jedni podążali dalej drogą rygorów metodologii normatywnej, a inni szukali dla niej alternatyw lub rozwinęli metodologię narratywistyczną. Książka przedstawia istotne związki łączące metodologicznie zorientowaną historię sztuki nie tylko z różnymi koncepcjami metodologii ogólnej i filozofii nauki, lecz także z innym ważnym źródłem inspiracji, jakim były modele wnioskowań stosowane przez książkowych detektywów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379084 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Etnografia muzyczna : metodologia i metodyka / Anna Czekanowska. - Bydgoszcz : "Pomorze", 1988. - 207, [1] strona : nuty, rysunki, tabele, wykresy ; 21 cm.
Bibliografia s. 197-198 ; Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Muzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 2388 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Muzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 2341 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111895, 254586 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Bezpieczeństwo)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 169-176.
W publikacji przedstawiono strategiczne problemy bezpieczeństwa państwa w nadchodzącej, trudno przewidywalnej przyszłości, projekcje i prognozy zmian w jego systemowym otoczeniu. Omówiono w niej wizje funkcjonowania państwa w złożonych, odmiennych od dotychczasowych warunkach, a także koncepcje działania i wybory strategiczne. Dokonano strategicznych przeglądów bezpieczeństwa, obronności i wojskowości jako narzędzi planowania strategicznego - wymiar narodowy i w odniesieniu do reprezentatywnych w tej mierze krajów świata.
Książka przedstawia istniejący stan bezpieczeństwa, a także propozycje funkcjonowania systemu strategii w państwie wraz z zależnościami funkcjonalnymi, na tle identyfikowanych problemów przyszłości. Dodatkowo wskazano propozycje zmian w zakresie opracowywania przeglądów, strategii, struktur ze względu na stosowane metody, techniki i narzędzia badawcze, a zatem wizję nowej metodologii.
Jest to książka dla osób, którzy myślą poważnie o przyszłości państwa, intelektualistów, potrzebujących głębszego osadzenia swoich refleksji na temat bezpieczeństwa obronności i wojskowości w szerszym, wychodzącym poza wyłącznie szczegółowy aspekt kontekście. Publikacja o przyszłości państwa, planowaniu i metodologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 355029 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Informacje o autorach na stronach 549-550.
Bibliografie, netografie przy częściach. Indeksy.
Współfinansowanie: Polskie Towarzystwo Historyczne, Wydział Historii (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań), Towarzystwo Historiograficzne
"Wprowadzenie do metodologii historii" jest pierwszym od lat na polskim rynku wydawniczym podręcznikiem akademickim, adresowanym do studentów historii i pokrewnych kierunków studiów humanistycznych, którzy zainteresowani są problematyką teorii i metodologii historii oraz nowymi tendencjami w badaniach historycznych i sposobami ich uprawiania. Zadaniem podręcznika jest przystępne zaprezentowanie wybranych zagadnień związanych z metodologicznymi aspektami wiedzy historycznej. Ma on przede wszystkim pokazać w praktyce, jak ważną rolę odgrywa refleksja metodologiczna w rozumieniu historii jako dziedziny wiedzy i w realizowaniu jej społecznych funkcji oraz jak nieodzowna jest pomoc metodologii w zapewnieniu historii statusu wiedzy naukowej, prowadzeniu profesjonalnych badań oraz w pisaniu logicznie skonstruowanych i krytycznych tekstów akademickich. (Ze "Wstępu" Ewy Domańskiej i Jana Pomorskiego)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 380477 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 381-392. Indeks.
Publikacja powstała w ramach realizacji Działania naukowego finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki nr DEC-2017/01/X/HS3/00902
"Anna Drożdż w swej książce podejmuje się dwóch zadań. Po pierwsze, rekonstrukcji zaplecza metodologicznego badań prowadzonych w ramach "Polskiego Atlasu Etnograficznego" (PAE) oraz analizy tychże badań w odniesieniu do przesłanek współczesnej antropologii społeczno-kulturowej oraz memory studies, po drugie, prześledzenia przemian kulturowych polskiej wsi w oparciu o materiały zgromadzone w ramach Atlasu. Owe na pierwszy rzut oka nie do końca zborne cele podyktowane są zarówno potrzebą krytycznego zrelacjonowania metody etnogeograficznej na gruncie współczesnej antropologii społeczno-kulturowej oraz na gruncie współczesnego stanu memory studies, jak i potrzebą wykazania, że trudno przeoczyć wnioski płynące z analizy materiałów PAE, nawet jeśli sceptycznym okiem patrzymy na sposoby i warunki ich pozyskiwania. Nie da się ich wstecznie poprawić, lecz trudno je zignorować zwłaszcza komuś, kto zajmuje się historią kultury." (prof. Jan Kajfosz)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 350864 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 930-38 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 229500, 242947 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 3699)
Bibliografia, netografia na stronach 425-470.
Streszczenie w języku angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 392521 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Veröffentlichungen des biblisch-patristischen Semi- nars zu Innsbruck ; 1
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rogów
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. D 5089 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kapitał ludzki w organizacji opartej na wiedzy / Anna Francik, Magdalena Kot-Radojewska. - Wydanie I. - Warszawa : Difin, copyright 2020. - 144 stron : ilustracje ; 24 cm
Bibliografia na stronach 133-142.
Projekt finansowany w ramnach programu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego pod nazwą "Regionalna Inicjatywa Doskonałości" w latach 2019-2022 nr projektu 018/RID/2018/19
Współczesne organizacje funkcjonują w bardzo dynamicznym, zmiennym, określanym jako turbulentne, otoczeniu. Niesie to szereg konsekwencji dla zarządzania tym organizacjami, w szczególności zaś dla zarządzania najcenniejszym zasobem tych organizacji – kapitałem ludzkim. Konieczna jest redefinicja starych modeli zarządzania ludźmi. Przetrwanie i rozwój organizacji funkcjonujących w gospodarce opartej na wiedzy w dużej mierze zależy od docenienia ludzi będących właścicielami wiedzy.
Istotne jest zwrócenie uwagi na konieczność przekształceń tradycyjnych organizacji w organizacje uczące się, czyli takie, które nie tylko korzystają z dostępnej wiedzy, ale również ją kreują, transmitują i przetwarzają. Biorąc pod uwagę fakt, że to zatrudnieni w organizacjach są właścicielami wiedzy (zarówno tej jawnej, jak i ukrytej) – ważne staje się odpowiednie ich traktowanie oraz docenienie. Od tego bowiem zależy, czy posiadana przez nich wiedza będzie stanowiła istotny zasób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 359483 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 381-401. Indeks.
Dla badaczy, doktorantów i studentów stosunków międzynarodowych.
Współfinansowanie: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza (Poznań), Fundacja Rozwoju Rynku Kapitałowego
Autor zajmuje się problemami metateoretycznymi, które są przedmiotem namysłu w światowej nauce o stosunkach międzynarodowych. Książka ukazuje najważniejsze dylematy filozoficzne w tej dziedzinie i argumenty formułowane w propozycjach ich rozumienia i rozwiązywania. Proponuje ona filozofię nauki o stosunkach międzynarodowych, która mówi innym dyscyplinom o znaczeniu międzynarodowości w ich próbach zrozumienia świata społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 369417 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej