Reżyserzy amerykańscy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(55)
Forma i typ
Książki
(52)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(20)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Audiobooki
(1)
Filmy i seriale
(1)
Proza
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Dostępność
dostępne
(50)
tylko na miejscu
(3)
nieokreślona
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(45)
Biblioteka Austriacka
(2)
Biblioteka Obcojęzyczna
(7)
Czytelnia BG
(3)
Autor
Allen Woody (1935- )
(4)
Berowski Mariusz
(4)
Ackroyd Peter (1949- )
(3)
Chaplin Charles (1889-1977)
(2)
Jabłoński Mirosław Piotr (1955- )
(2)
Lax Eric (1944- )
(2)
Lynch David (1946- )
(2)
Shone Tom (1967- )
(2)
Tarantino Quentin (1963- )
(2)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(2)
Łoziński Jerzy (1947- )
(2)
Żyto Kamila
(2)
Aixala Pep
(1)
Augustyniak Anna (1976- ). Irena Tuwim : nie umarłam z miłości
(1)
Baberowski Jörg (1961- ). Stalin : terror absolutny
(1)
Baldacci David (1960- ). Kolekcjonerzy tajemnic
(1)
Banaszek Jarosław (1972- )
(1)
Barciś Artur (1956- )
(1)
Barney Richard A. (1955- )
(1)
Baxter John (1939- )
(1)
Belczyk Arkadiusz
(1)
Bieńkowski Zbigniew (1913-1994)
(1)
Björkman Stig (1938- )
(1)
BlackeEdith
(1)
Bocianiak Marek (1958- )
(1)
Bowen James (1979- ). Kot Bob i ja
(1)
Brown Pam
(1)
Carroll Tim
(1)
Craigie Emma. Czekoladowy tort z Hitlerem
(1)
Cussler Clive (1931-2020). Skarby grobowców
(1)
Czarniecki Adam
(1)
Czwojdrak Aleksandra
(1)
Dano Paul (1984- )
(1)
Derengowska Joanna
(1)
Deveraux Jude (1947- ). Dziedziczka
(1)
Doleżal-Nowicka Irena (1923-2017)
(1)
Duncan Isadora (1878-1927)
(1)
Duncan Paul
(1)
Duncan Paul (1964- )
(1)
Dunham Lena (1986- )
(1)
Dzierzgowski Jan
(1)
Evanier David
(1)
Fabisińska Liliana (1971- ). Burza z piorunami
(1)
Filipowski Robert
(1)
Fitzek Sebastian (1971- ). Ostatnie dziecko
(1)
Fryczkowska Anna (1968- ). Żony jednego męża
(1)
Furczyk Bożena (1970- )
(1)
Gerritsen Tess (1953- ). Sobowtór
(1)
Gilliam Terry (1940- )
(1)
Glasenapp Małgorzata
(1)
Green John (1977- ). 19 razy Katherine
(1)
Hirsch Foster
(1)
Hoover Colleen (1979- ). November 9
(1)
Hopp Glenn
(1)
Hrycak Beata
(1)
Huyssen Daniel A
(1)
Jabłoński Maciej (tłumacz)
(1)
Kapsis Robert E
(1)
Karasek Hellmuth (1934-2015)
(1)
Kennedy Philippa
(1)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(1)
Konieczka Alka
(1)
Konrad Sebastian (1971- )
(1)
Kosecka Barbara
(1)
Kowalik Maciej (1984- )
(1)
Kozłowski Jerzy (1969- )
(1)
Kołodyński Andrzej
(1)
Krawczyk Agnieszka (1972- ). Przyjaciele i rywale
(1)
Kreczmar Agnieszka (1939-2010)
(1)
Kubrick Stanley (1928-1999)
(1)
Kwaśniewska Anna
(1)
Kępiński Marcin (1970- )
(1)
LaBelle Gabriel (2003- )
(1)
Levy Shawn (1961- )
(1)
Levy Shawn (1968- )
(1)
Lindsay-Hogg Michael (1940- )
(1)
Lumet Sidney (1924-2011)
(1)
Lutz John (1939- ). Mrok
(1)
Madejski Radosław
(1)
Martin Marcel
(1)
Mazierska Ewa (1964- )
(1)
Mazurkiewicz Robert (1954- )
(1)
Metz Piotr (1957- )
(1)
Michalski Czesław (1910-1977)
(1)
Miller Kelsey
(1)
Minney Rubeigh James (1895-1979)
(1)
Nomańczukowa Irena
(1)
Nowak Ewa (1966- ). Niewzruszenie
(1)
Nurowska Maria (1944- ). Dziesięć godzin
(1)
Okrasko Katarzyna
(1)
Peary Gerald
(1)
Phillips Gene D. (1935- )
(1)
Pieńkowski Marcin
(1)
Piotrowska Anita
(1)
Plesnar Łukasz A. (1951- )
(1)
Plewako-Szczerbiński Krzysztof (1978- )
(1)
Radkiewicz Małgorzata
(1)
Rebello Stephen
(1)
Rinzler J. W. (1962-2021)
(1)
Robinson David (1930- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(2)
1950 - 1959
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
1945-1989
(1)
2022
(1)
Kraj wydania
Polska
(44)
Niemcy
(2)
nieznany (us)
(2)
Wielka Brytania
(2)
nieznany (de)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(35)
angielski
(6)
niemiecki
(1)
Odbiorca
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Chorzy
(1)
Młodzież
(1)
Niewidomi
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(11)
Film amerykański
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(6651)
Język angielski
(3434)
Rodzina
(3383)
Język niemiecki
(3176)
Relacje międzyludzkie
(3094)
Reżyserzy amerykańscy
(-)
II wojna światowa (1939-1945)
(2777)
Przyjaźń
(2617)
Płyty gramofonowe
(2615)
Tajemnica
(2257)
Film fabularny
(2183)
Muzyka rozrywkowa
(2119)
Miłość
(2118)
Żydzi
(2040)
Literatura polska
(2011)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1997)
Śledztwo i dochodzenie
(1983)
Powieść polska
(1943)
Życie codzienne
(1911)
Pisarze polscy
(1878)
Zabójstwo
(1877)
Dzieci
(1736)
Muzyka rozrywkowa polska
(1715)
Polacy za granicą
(1592)
Mężczyzna
(1561)
Kościoły i kaplice
(1492)
Wojsko
(1456)
Kultura
(1438)
Język polski
(1356)
Filozofia
(1330)
Zamki i pałace
(1283)
Politycy
(1279)
Tematy i motywy
(1270)
Historia
(1262)
Policjanci
(1257)
Powieść amerykańska - 20 w.
(1246)
Polityka
(1235)
Podróże
(1230)
Dziewczęta
(1188)
Nastolatki
(1129)
Małżeństwo
(1102)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1091)
Władcy
(1077)
Magia
(1064)
Powieść angielska
(1062)
Zwierzęta
(1061)
Sztuka
(1056)
Uczucia
(1052)
Literatura
(1049)
Jazz
(1026)
Dramat filmowy
(1017)
Trudne sytuacje życiowe
(1005)
Film amerykański
(995)
Literatura niemiecka
(977)
Rodzeństwo
(976)
Język angielski - podręcznik
(965)
Dziennikarze
(947)
PRL
(919)
Polityka międzynarodowa
(919)
Powieść amerykańska
(910)
Powieść angielska - 20 w.
(889)
Kościół katolicki
(877)
Poezja polska - 20 w.
(864)
Wielkanoc
(864)
Holokaust
(854)
Muzyka polska
(853)
Rock
(853)
Sekrety rodzinne
(852)
Społeczeństwo
(849)
Powieść francuska
(832)
Sztuka polska
(816)
Ludzie a zwierzęta
(787)
Osoby zaginione
(782)
Duchowieństwo katolickie
(773)
Młodzież
(770)
Arystokracja
(762)
Boże Narodzenie
(759)
Śmierć
(740)
Przestępczość zorganizowana
(720)
Wojna
(712)
Relacja romantyczna
(708)
Gramatyka
(704)
Matki i córki
(698)
Teatr polski
(696)
Pisarze
(690)
Chłopcy
(681)
Poszukiwania zaginionych
(678)
Język francuski
(677)
Literatura austriacka
(665)
I wojna światowa (1914-1918)
(662)
Nauka
(662)
Samorealizacja
(658)
Obyczaje i zwyczaje
(655)
Polacy
(642)
Miasta
(639)
Budownictwo miejskie
(637)
Film obyczajowy
(631)
Psy
(624)
Wybory życiowe
(620)
Świadomość społeczna
(614)
Uprowadzenie
(613)
Temat: dzieło
Alien (film)
(1)
Friends (serial filmowy)
(1)
Jaws (film)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(36)
1945-1989
(15)
2001-
(13)
1945-
(9)
1989-2000
(9)
1801-1900
(8)
1939-1945
(2)
1901-
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(7)
Wielka Brytania
(2)
Boston (Stany Zjednoczone, stan Massachusetts)
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Niemcy
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Polska
(1)
Waszyngton (Stany Zjednoczone, DC)
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Biografia
(22)
Film amerykański
(18)
Filmografia
(5)
Pamiętniki i wspomnienia
(5)
Autobiografia
(4)
Opracowanie
(4)
Pamiętniki amerykańskie
(4)
Publikacja bogato ilustrowana
(4)
Esej
(3)
Wywiad dziennikarski
(3)
Film angielski
(2)
Monografia
(2)
Album
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Film biograficzny
(1)
Film fabularny
(1)
Kalendarium
(1)
Kryminał
(1)
Listy amerykańskie
(1)
Listy angielskie
(1)
Powieść
(1)
Powieść historyczna
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Powieść polityczna
(1)
Publicystyka szwedzka
(1)
Reportaż
(1)
Romans
(1)
Sensacja (rodzaj/gatunek)
(1)
Szkic literacki
(1)
Thriller
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(26)
Historia
(12)
Praca, kariera, pieniądze
(11)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
55 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Przyjaciele : ten o najlepszym serialu na świecie / Kelsey Miller ; tłumaczenie Magda Witkowska. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Sine Qua Non, 2019. - 365, [3] strony, [12] stron tablic : fotografie ; 21 cm.
Szóstka przyjaciół, którzy stali się rodziną. Serial telewizyjny, który stał się fenomenem.
Przyjaciele to ikona, najchętniej oglądany serial telewizyjny. Kiedy w 1994 roku debiutował na ekranach, nikt nawet nie przypuszczał, jak wielki odniesie sukces. W jakich okolicznościach Jennifer Aniston, Matthew Perry i reszta otrzymali swoje role? Kto spośród nich zarabiał najwięcej? I czy w rzeczywistości również byli przyjaciółmi?
Książka przywołuje nieznane dotąd fakty na temat kultowej produkcji, wspomina najważniejsze i przełomowe sceny, wyjaśnia genezę niektórych wątków oraz pokazuje, jak serial kształtował nowe trendy. Zabiera czytelników za kulisy i zdradza, jak zmieniali się aktorzy, a wraz z nimi Ross, Rachel, Monica, Chandler, Joey i Phoebe. Książka Kelsey Miller to pozycja obowiązkowa dla fanów serialu, a także dla tych, którzy jakimś cudem jeszcze go nie znają i są ciekawi, o co tyle zamieszania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 358097 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 255889 (1 egz.)
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 791.4-34 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Mistrzowie Kina Amerykańskiego.)
Filmogr. przy biogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 308895 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kino Muzeum)
Bibliografia na stronach 257-258. Indeksy.
Współfinansowanie: Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej (Uniwersytet Jagielloński)
Streszczenie w języku angielskim.
Założeniem książki jest prezentacja różnorodnych głosów twórczych kobiet w kinie, by ukazać podejmowaną przez nie refleksję, a tym samym podkreślić ich obecność i znaczenie w historii myśli filmowej. Kolejne rozdziały poświęcone są przemyśleniom Alice Guy-Blaché, Germaine Dulac, Mai Deren, Laury Mulvey, Trinh T. Minh-ha oraz Alexandry Juhasz, odnoszącym się do własnego dorobku filmowego, jak i do znacznie szerszej problematyki, związanej z określonymi nurtami artystycznymi i intelektualnymi oraz realiami społeczno-kulturowymi. W przywołanych tekstach przewijają się tematy nawiązujące do czterech głównych zagadnień. Pierwsze dotyczy formy filmowej oraz kina jako medium, instytucji, obszaru kultury popularnej, a drugie praktyki reżyserskiej kobiet – używanego przez nie warsztatu, stylu i indywidualnych zainteresowań. W trzecim chodzi o związki omawianej refleksji z feminizmem, postkolonializmem, teorią queer i innymi koncepcjami, które dostarczyły piszącym przydatnych pojęć czy definicji. Natomiast czwarte zagadnienie skupia się na relacji między twórczością kobiet a tradycją kultury wizualnej w jej wymiarze technologicznym i komunikacyjnym, a nie tylko estetycznym.
Każda z zaprezentowanych reżyserek-teoretyczek nieco odmiennie wyjaśnia potrzebę równoczesnego uprawiania twórczości filmowej i pisarskiej. Dla Alice Guy-Blaché zapisywanie wspomnień było sposobem na odniesienie się do epoki pionierskiej, a równocześnie na zaznaczenie w niej swojej obecności jako kreatorki kinowego warsztatu oraz prekursorki w zakresie pracy na planie w wielofunkcyjnej roli metteur en scène. Liczne, różnorodne formy przekazu, używane przez Germaine Dulac pozwalały jej podjąć najważniejsze kwestie dla rozwoju kina jako sztuki oraz artystycznych ruchów awangardowych, w których widziała miejsce na swobodę twórczą, nieskrępowaną wymogami komercji. Maya Deren w swojej książce zastosowała konwencję anagramu, starając się powiązać w całość rozważania na temat sztuki, formy i filmu oraz fascynujących ją zjawisk kulturowych. W dorobku Laury Mulvey przewijają się wątki związane z jej najbardziej znaną koncepcją męskiego władcy spojrzenia, ale też z kwestią ukazywania i problematyzowania doświadczeń kobiet, zwłaszcza aktywnych artystek. Motyw twórczości kobiet powraca w pracach Trinh T. Minh-ha, łączącej wątki postkolonialne i queerowe w refleksji nad tożsamością oraz jej obrazami, zwłaszcza w kontekście doświadczeń migracji i przemieszczenia. Do problematyki tożsamości nawiązuje również Alexandra Juhasz, która w swoich rozważaniach teoretycznych odnosi się do, jak to określa, feministycznej historii mediów (oraz kina amerykańskiego), a także do aktywizmu związanego z AIDS i środowiskiem queerowym.
Równie ważna, co sama twórczość kobiet, jest dla Juhasz jej archiwizacja, pozwalająca stworzyć lub/i podtrzymać więzi międzypokoleniowe oraz przepływ wiedzy i doświadczeń. Włączenie do książki sześciu różnych reżyserek-teoretyczek również jest próbą połączenia przedstawicielek odmiennych generacji, by zaznaczyć ciągłości tradycji uprawiania przez kobiety refleksji o kinie i formie filmowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 383540, 382310 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Fascynująca historia zza kulis "Psychozy" - prekursora wszystkich thrillerów psychologicznych.
Na podstawie książki zrealizowano film biograficzny ilustrujący burzliwy związek reżysera z żoną, uchwycony na tle powstającej właśnie "Psychozy".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 325011 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak powstał Obcy / J.W. Rinzler ; przełożył: Robert Filipowski. - Wydanie I. - Czerwonak : Vesper, wrzesień 2021. - 334, [2] strony : ilustracje, fotografie ; 28x31 cm.
Tytuł oryginału: "The Making of Alien", 2021.
Bibliografia i netografia na stronach 332-333.
"Jak powstał OBCY" to przepięknie wydany, pasjonujący album opowiadający o kulisach powstania jednego z najbardziej niezwykłego filmu w historii kina - "Obcego. Ósmego pasażera Nostromo" z 1979 roku z Sigourney Weaver w roli Ellen Ripley, arcydzieła, które na nowo zdefiniowało gatunek science fiction. "Obcy" przez wielu uważany jest za wzór horroru science fiction. Długa i zawiła historia jego powstawania zaczyna się od wizji Dana O'Bannona (zainspirowanych jego przewlekłymi bólami żołądka), doskonale oddających napięcie i atmosferę hollywoodzkiego przeboju.
Autor książki - J. W. Rinzler - na jej potrzeby przeprowadził zupełnie nowe wywiady z Ridleyem Scottem oraz jego kluczowymi partnerami z planu, którzy pomogli mu opowiedzieć wyjątkową historię tego przełomowego dzieła współczesnego kina.
Książka zawiera niepublikowane dotąd zdjęcia, ilustracje oraz dokumenty z archiwów wytwórni FOX, a Ridley Scott rzucił nowe światło na cały proces twórczy, omawiając wiele trudności i niezwykłych chwil, których doświadczył.
Książka jest wzbogacona o fascynujące materiały graficzne, w tym słynne "Ridleygramy", i stanowi obowiązkową lekturę dla każdego miłośnika tego klasycznego filmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 369454 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 227721 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 238166 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Autobiografie)
Filmogr. M. Scorsese s. 238-245. Indeksy.
Oryg. : Scorsese, Martin. Scorsese on Scorsese. 1989.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 226846 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tarantino : nieprzewidywalny geniusz / Tom Shone ; tłumaczenie Alka Konieczka. - Wydanie I. - Kraków : Znak Koncept, 2022. - 270, [2] strony : fotografie, ilustracje, portrety ; 24 cm.
Na stronie tytułowej: Zawiera ponad 250 zdjęć.
Tytuł oryginału: Tarantino : a retrospective.
Bibliografia, filmografia na stronach 264-[271].
Wrażliwy szaleniec, nieokiełznany geniusz - taki właśnie jest Tarantino! W młodości Quentin Tarantino był zwykłym, nierzucającym się w oczy pracownikiem wypożyczalni kaset wideo i nic nie wskazywało na to, że stanie się ikoną amerykańskiej popkultury. Dziś lubi szokować przemocą na ekranie, ma bzika na punkcie wizualnej precyzji, a także kocha igrać z przyzwyczajeniami widzów, dzięki czemu przyciąga do kin zarówno tłumy zapalonych fanów, jak i grono zagorzałych krytyków. Uwielbiany i znienawidzony jednocześnie. Obok jego filmów nie można przejść obojętnie. Swoim ciętym językiem od lat wzbudza kontrowersje. Jaką piosenkę śpiewali do białego rana John Travolta i Quentin Tarantino w mieszkaniu reżysera, zanim zaczęli kręcić Pulp Fiction? Które dzieła musiał obejrzeć Brad Pitt podczas filmowych czwartków organizowanych na planie Bękartów wojny? Dlaczego twórca Wściekłych psów uwielbia podglądać publiczność w kinie? Tarantino. Nieprzewidywalny geniusz przybliża sylwetkę najbardziej ekscentrycznego twórcy w Hollywood! „Gdybym miał stworzyć postać opartą na Quentinie, powstałby facet głośny, uroczy, wrażliwy i tak słodki, że aż niewiarygodny - ale przede wszystkim szalony byłby z niego skur&%!@” - powiedział w jednym z wywiadów Paul Thomas Anderson. Oto przed państwem the one and only - Quentin Tarantino!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 374586 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Woody Allen : portret mistrza / Tom Shone ; przekł. Maciej Jabłoński. - Warszawa : Grupa Wydawnicza Foksal, cop. 2015. - 287 s. : il. (w tym kolor.) ; 30 cm.
Filmogr. s. 278-283.
Bibliogr. s. 286-287.
Pierwsza pełna retrospektywa filmów Allena na polskim rynku wydawniczym. Książka opisuje szczegółowo wszystkie filmy Woody’ego Allena, zawiera także eseje o reżyserze, jego twórczości, kobietach i ulubionych aktorach. Album zawiera ponad 250 wspaniałych fotografii, w tym niepublikowane zdjęcia z planów filmowych, kadry oraz liczne materiały archiwalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336259 (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Produkcja: USA, 2022.
Bonusmaterial: Die Fabelmans: Eine persönliche Reise.
Regie Steven Spielberg ; Drehbuch Tony Kushner, Steven Spielberg ; Produktion Tony Kushner, Kristie Macosko Krieger, Steven Spielberg ; Musik John Williams ; Kamera Janusz Kamiński ; Schnitt Sarah Broshar, Michael Kahn.
Wykonanie: Gabriel LaBelle, Michelle Williams, Paul Dano, Seth Rogen.
DVD-9; Dolby Digital 5.1, format 1.85:1, 16:9.
Ścieżka dźwiękowa w języku niemieckim, angielskim, francuskim. Napisy w języku niemieckim, angielskim, francuskim.
Als der kleine Sammy Fabelman (Meteo Zoryon Francis DeFord) von seinen Eltern Burt (Paul Dano) und Mitzi (Michelle Williams) das erste Mal ins Kino mitgenommen wird, hinterlässt dies einen bleibenden Eindruck. Die Bilder verängstigen wie faszinieren ihn. Eine eigene Kamera hilft ihm dabei, die Eindrücke zu verarbeiten. Jahre später ist Sammy (nun: Gabriel LaBelle) ein Teenager, der kaum mehr von seiner Kamera zu trennen ist. Zur Freude seiner selbst künstlerisch tätigen Mutter und mit Mitwirkung seiner drei kleinen Schwestern dreht er immer mehr Filme, die bald immer größer werden und die ganze lokale Pfadfindergruppe involvieren. Doch durch die Kameralinse wird er auch auf die Probleme aufmerksam, die zwischen seinen Eltern schwelen. Als die Familie aufgrund eines neues Jobs des Vaters erneut umziehen muss, scheinen diese kaum mehr unterdrückbar. Steven Spielbergs Film ist stark autobiografisch und eine Verarbeitung seiner eigenen Kindheit und Jugend.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. DVD 3021 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sharon Tate miała wszystko - Romana Polańskiego u swojego boku, nominację do Złotego Globu i światową karierę filmową przed sobą. Skończyła 26 lat i była w 8. miesiącu ciąży. 9 sierpnia 1969 rok. Ten dzień wstrząsnął całym światem. Do domu Sharon Tate wtargnęła Rodzina Mansona i dokonała bestialskiego zabójstwa. Do dziś ta sprawa budzi wielkie kontrowersje i pozostawia więcej pytań niż odpowiedzi. Jak wyglądałoby życie młodej aktorki, gdyby tego dnia nie została zamordowana? Alisa Statman sięga do archiwum rodzinnego, by prześledzić każdy aspekt tej makabrycznej historii. Razem z siostrzenicą Sharon - Brie - przedstawia tragiczną walkę rodziny o skazanie jednego z najokrutniejszych zabójców wszech czasów. Czy po 50 latach można dotrzeć do prawdy?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 355220 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Quentin Tarantino : rozmowy / zebr. Gerald Peary ; [tł.: Mariusz Berowski]. - [Warszawa] : Axis Mundi, 2014. - 301 s., [8] s. tabl. : il. kolor. ; 21 cm.
Filmogr. s. 290-299.
Książka jest zbiorem wywiadów z Quentinem Tarantino przeprowadzonych w różnych momentach jego kariery. Otwarty, entuzjastyczy i chętny do dzielenia się swoją miłością do filmu jest wymarzonym rozmówcą dla dziennikarzy. W chronologicznie postępujących po sobie wywiadach opowiada o własnych filmach, o fascynacji innymi reżyserami i filmami, a także o swoim niezwykłym życiu. Szczerze mówi o tym, jak dorastał w Los Angeles, wychowany przez samotną matkę, pół Indiankę z plemienia Cherokee. O powodach, dla których rzucił szkołę i poszedł na kursy aktorskie. O tym kiedy postanowił zostać reżyserem. I dodaje, że gdyby nie pasja filmowa, na pewno nie pracowałby na poczcie ani nie byłby sprzedawcą telefonów... skończyłby w więzieniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331558, 331626 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Spekulacje o kinie / Quentin Tarantino ; przełożył Jan Dzierzgowski. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Marginesy, 2024. - 388, [4] strony : fotografie, portrety ; 22 cm.
Indeks.
Książka dostępna także jako e-book.
Filmy, które ukształtowały bezkompromisowego artystę Quentin Tarantino jest nie tylko jednym z najsłynniejszych współczesnych twórców filmowych, lecz także prawdopodobnie największym pasjonatem kina na świecie. Przez lata w wywiadach przekonywał, że w końcu zajmie się pisaniem książek o filmach. Wreszcie nadszedł ten moment: długo oczekiwane Spekulacje o kinie są tak dobre, jak tylko fani reżysera i miłośnicy kinematografii mogli sobie wymarzyć. Tarantino skupia się na najważniejszych amerykańskich filmach lat siedemdziesiątych, które po raz pierwszy obejrzał w młodości i które przyczyniły się do jego rozwoju artystycznego. Proponuje własne spojrzenie na kino: łączy elementy krytyki filmowej, teorii filmu i reportażu ze wspaniałą historią osobistą, a całość napisana jest charakterystycznym, niepodrabialnym głosem, który mógł wybrzmieć dzięki brawurowemu przekładowi Jana Dzierzgowskiego. W którym filmie pojawił się pierwszy filmowy seryjny morderca? Jak Tarantino zakończyłby Ucieczkę gangstera, gdyby miał ją reżyserować? Ile Steve McQueen liczył sobie za przeczytanie scenariusza i dlaczego? Dlaczego Brian de Palma nie wyreżyserował Taksówkarza? Debiutancka książka non fiction autora Pewnego razu w Hollywood jest intymnym, zabawnym i błyskotliwym wyrazem obsesji na punkcie kina, wyjątkowym jak wszystko, co tworzy Tarantino.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 393967 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 285088 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Smak : życie i jedzenie / Stanley Tucci ; przełożyła Małgorzata Glasenapp. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Marginesy, 2023. - 317, [3] strony ; 21 cm.
Tytuł oryginału: Taste : my life through food.
Stanley Tucci, uznany aktor i maniak kulinarny, przedstawia czarujący, osobisty pamiętnik swojego życia w kuchni i poza nią. Zanim Tucci zdobył sławę dzięki rolom w Diabeł ubiera się u Prady czy Igrzyskach śmierci oraz internetowemu tutorialowi, w którym uczy, jak przyrządzić negroni, wychowywał się w amerykańskiej rodzinie o włoskich korzeniach i co wieczór siadał do rodzinnej kolacji. Magią tych posiłków podzielił się z czytelnikami w dwóch książkach kulinarnych, a teraz postanowił opowiedzieć historie, które kryją się za jego ulubionymi przepisami. Tucci snuje więc opowieści o dorastaniu w miasteczku w stanie Nowy Jork, o kręceniu poświęconych jedzeniu filmów Wielkie otwarcie oraz Julie i Julia, o zakochaniu przy obiedzie i o gotowaniu dla licznej rodziny. Smakowity jest każdy kąsek tej gastronomicznej podróży przez dobre i złe czasy, wspaniałe kolacje i przypalone dania. Książka, napisana z typowym dla Tucciego cierpkim poczuciem humoru, spodoba się każdemu, kto docenia moc posiłku ugotowanego w domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 385471 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304294 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 314101 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filmo!znawcy)
Bibliografia, netografia na stronach 321-331. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim.
Czym jest kino noir? Jakie relacje zachodzą między kinem noir a neo-noir? W jaki sposób bracia Coen czerpią z tradycji klasycznego filmu noir? Czy ich filmy jedynie „pasożytują” na historii kina, czy jednak stanowią coś więcej niż tylko próbę reanimacji nobliwego przodka?
Czytelnik otrzymuje do rąk pierwszą polską monografię, w której tak gruntownie podejmuje się tematykę filmu noir i próbę doprecyzowania tego pojęcia. Zarówno w części pierwszej, dotyczącej rozważań teoretycznych na temat kina noir i neo-noir, jak i w drugiej, na którą składają się interpretacje wybranych filmów braci Coen (Śmiertelnie proste; Ścieżka strachu; Fargo; Człowiek, którego nie było), autorka stara się wypracować własne stanowisko.
na szczególne podkreślenie i docenienie zasługuje teza autorki, w myśl której noir (w jej rozumieniu) nie mógł w okresie klasycznym, jako nurt historyczny w kinie amerykańskim lat czterdziestych, zrealizować w pełni swojego potencjału z racji ograniczeń narzuconych przez producentów, cenzurę i autocenzurę, limitujące to, co w kinie uznawano za dozwolone i eliminujące to, co zakazane. Tym samym późniejsze nawiązania do noir były nie tylko sui generis kontynuacjami tego, co zostało już zrealizowane i utrwaliło się w powszechnej świadomości jako noir właśnie, lecz także twórczym rozwijaniem niewykorzystanego potencjału.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 357035 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej