Majnusz-Stadnik Mariola
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Biblioteka Austriacka
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2480)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1693)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(794)
Majnusz-Stadnik Mariola
(-)
Kowalska Dorota
(671)
Doyle Arthur Conan
(644)
Wallace Edgar
(584)
Konopnicka Maria
(543)
Kochanowski Jan
(505)
Cartland Barbara
(496)
Shakespeare William
(474)
Dickens Charles
(448)
Buchner Friederike von
(438)
Hackett Pete
(434)
Maybach Viola
(434)
Waidacher Toni
(423)
Verne Jules
(392)
Poe Edgar Allan
(367)
Twain Mark
(366)
Christie Agatha (1890-1976)
(362)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(352)
May Karl
(345)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(336)
Siemianowski Roch (1950- )
(330)
Shakespeare William (1564-1616)
(328)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(321)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(314)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
London Jack
(299)
Leśmian Bolesław
(291)
Słowacki Juliusz
(288)
Boy-Żeleński Tadeusz
(287)
Dönges Günter
(286)
Sienkiewicz Henryk
(286)
Mahr Kurt
(284)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(284)
Kraszewski Józef Ignacy
(281)
Darlton Clark
(280)
King Stephen (1947- )
(279)
Ewers H.G
(278)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(277)
Orzeszkowa Eliza
(277)
Донцова Дарья
(268)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(267)
Krasicki Ignacy
(265)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(259)
Kühnemann Andreas
(259)
Калинина Дарья
(257)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(254)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(248)
Mickiewicz Adam
(241)
Francis H.G
(240)
Montgomery Lucy Maud
(238)
Conrad Joseph
(236)
Austen Jane
(234)
May Karol
(232)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(232)
Vlcek Ernst
(231)
Prus Bolesław
(230)
Barner G.F
(229)
Autores Varios
(228)
Kürschner Joseph
(228)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(227)
Domańska Joanna (1970- )
(226)
Andersen Hans Christian
(224)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(219)
Stevenson Robert Louis
(218)
Balzac Honoré de
(217)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Wells H. G
(215)
Kipling Rudyard
(212)
Voltz William
(211)
Goethe Johann Wolfgang von
(209)
Howard Robert E
(205)
Cieślik Donata
(203)
Zimnicka Iwona (1963- )
(203)
Braiter-Ziemkiewicz Paulina (1968- )
(201)
Evans Virginia
(201)
Goliński Zbigniew
(201)
Hałas Jacek "Stranger"
(201)
Bazán Emilia Pardo
(200)
Baczyński Krzysztof Kamil
(199)
Dug Katarzyna
(198)
Mark William
(195)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(195)
Popczyński Marcin (1974- )
(195)
Czechowicz Józef
(189)
Kienzler Iwona (1956- )
(189)
Dickens Charles (1812-1870)
(187)
Alcott Louisa May
(186)
Hoffmann Horst
(186)
Kinder-Kiss Hanna (1958- )
(184)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
niemiecki
(2)
Temat
Afazja
(1)
Angelus Silesius (1624-1677)
(1)
Bernard Lichtenberg (bł. ; 1875-1943)
(1)
Eichendorff, Joseph von (1788-1857)
(1)
Frazeologia
(1)
Grabowski, Elisabeth (1864-1929)
(1)
Huch, Ricarda (1864-1947)
(1)
Janosch (1931- )
(1)
Język niemiecki
(1)
Język polski
(1)
Językoznawstwo porównawcze
(1)
Krajobraz kulturowy
(1)
Langner, Ilse (1899-1987)
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Nathan, Joseph Martin (1867-1947)
(1)
Nauczanie
(1)
Reklama
(1)
Reklama prasowa
(1)
Religia
(1)
Romantyzm
(1)
Schindler, Heinrich Bruno (1797-1859)
(1)
Wander, Karl Friedrich Wilhelm (1803-1879)
(1)
Wernicke, Carl (1848-1905)
(1)
Zweig, Arnold (1887-1968)
(1)
Ślązacy
(1)
Temat: dzieło
Mutter Berlin an ihre Töchter
(1)
Temat: czas
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Branice (woj. opolskie, pow. głubczycki, gm. Branice ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie ; okolice)
(1)
Śląsk
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografie przy pracach.
Das Studienbuch enthält elf Beiträge über die Stadt Oppeln sowie berühmte Persönlichkeiten aus der Region Schlesien. Es stellt eine reiche Quelle literarischen sowie sprach- und kulturwissenschaftlichen Wissens dar. Durch ihren Bezug zu Schlesien weisen die hier vereinigten Texte auf die äußerst vielfältige Tradition dieser Region hin, die im Laufe der Jahrhunderte von vielen Nationen mit unterschiedlichen Ansichten und Religionen bewohnt wurde, was nicht ohne Einfluss auf deren gegenwärtigen Charakter blieb. Mit den vielfältigen didaktischen Anregungen, Verweisen auf literatur- oder sprachwissenschaftliche Arbeitsfelder richtet sich das Studienbuch an interessierte Leser_innen und insbesondere Studierende, um ihnen anhand von authentischen Textauszügen Einblicke in die Geschichtlichkeit der schlesischen Kulturlandschaft zu gewähren und sie zu weiterer Lektüre, Reflexion und Recherche anzuleiten. Die Publikation richtet sich an Didaktiker, Studierende und den breiten Leserkreis von Personen, die an der Vermittlung der deutschen Sprache, an sprach- und literaturwissenschaftlichen sowie schlesienbezogenen Fragen allgemein interessiert sind.
Prezentowany podręcznik akademicki zawiera jedenaście artykułów na temat miasta Opola i znanych osobistości związanych ze Śląskiem. Stanowi on bogate źródło wiedzy literackiej, językowej i kulturowej. Dzięki odniesieniu do Śląska zgromadzone tu teksty wskazują na niezwykle zróżnicowaną tradycję tego regionu, zamieszkiwanego przez wieki przez wiele narodów o różnych poglądach i religiach, co nie pozostało bez wpływu na jego obecny charakter. Autorzy stosują różnorodne sposoby dydaktyzacji, wskazują także na językoznawcze i literaturoznawcze dezyderaty badawcze, kierując tym samym podręcznik do zainteresowanych czytelników, zwłaszcza studentów, by na podstawie fragmentów tekstów źródłowych dać im wgląd w historyczność śląskiego krajobrazu kulturowego i zainspirować do dalszej lektury, refleksji i badań. Książka skierowana jest do dydaktyków, studentów oraz szerokiego grona osób, zainteresowanych nauczaniem języka niemieckiego oraz aspektami językoznawczymi, literaturoznawczymi i śląskoznawczymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 830(091) Z (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 500.)
Zugl. leicht veränd. und gekürzte Fassung von: Opole, Univ., Diss., 2013.
Bibliografia stronyl 241-254, netogrRAFIA STRONY: 254.
Streszczenie w języku polskim
Praca jest doskonałym źródłem wiedzy na temat frazeologii i języka reklamy. Pokazuje jak działa reklama i jakich mechanizmów perswazyjnych (w szczególności z zastosowaniem frazeologizmów, czyli stałych połączeń wyrazowych) używa. Praca przedstawia konfrontatywną analizę różnych klas frazeologizmów i ich modyfikacji w niemieckich i polskich reklamach prasowych. Materiał badawczy został podzielony na dwie główne kategorie: frazeologizmy tradycyjne i modyfikacje frazeologiczne. W oparciu o 1124 przykłady pochodzące z polskich i niemieckich ogłoszeń reklamowych niniejsza praca obrazuje najważniejsze cechy charakterystyczne frazeologizmów i ich modyfikacji, klasyfikuje je, wyjaśnia kwestię uprzywilejowanej pozycji w reklamie prasowej i preponderancję tych środków językowych, jak również dostarcza porównania sąsiadujących języków reklamy. Praca skierowana jest do wszystkich osób zainteresowanych językiem reklamy, studentów filologii germańskiej piszących pracę z perswazji i frazeologii reklamy oraz strategii reklamowych, a także do osób, które pragną bardziej świadomie odczytywać przekazy reklamowe oraz osób zainteresowanych badaniami porównawczymi języków, znających język niemiecki w stopniu zaawansowanym.
Die vorliegende Arbeit illustriert, wie Werbung funktioniert und welche Mechanismen sie anwendet, um die Aufmerksamkeit des potenziellen Kunden zu gewinnen. Im Fokus der wissenschaftlichen Betrachtung stehen Phraseologismen, denen in der Anzeigenwerbung eine besondere Rolle zukommt. Die konfrontative Arbeit stellt anhand von 1124 Belegen verschiedene Phraseologismen-Klassen und deren Modifikationen in deutschen und polnischen Werbeanzeigen dar, klassifiziert diese und erläutert ihre Stellung in der Werbeanzeige. Ein Vergleich zu anderen sprachlichen Mitteln verdeutlicht dabei, welchen Mehrwert Phraseologismen für die Werbung haben.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 803.0 FR (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej