Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(14)
Forma i typ
Książki
(13)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje informacyjne
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Czasopisma
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(7)
dostępne
(4)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(6)
Czytelnia BG
(4)
Dział Informacji
(1)
Czytelnia Zbiory Specjalne
(1)
Rogów
(1)
Autor
Majoch Sławomir (1974- )
(2)
Olszewska-Świetlik Justyna
(2)
Bachórz Józef (1934- )
(1)
Borkowska Grażyna (1956- )
(1)
Chojnacka Marta Agata
(1)
Czyżak Marta (1972- )
(1)
Gorzka Cezary (1955- )
(1)
Jadczak Ryszard (1951-1998)
(1)
Jakubek-Raczkowska Monika (1976- )
(1)
Jarocki Mariusz
(1)
Kant Immanuel (1724-1804)
(1)
Kostkiewiczowa Teresa (1936- )
(1)
Kwiatkowska Anna Beata
(1)
Majoch Sławomir
(1)
Malinowski Kazimierz (1907-1977)
(1)
Miazek Jan (1941- )
(1)
Rudkowska Magdalena (1976- )
(1)
Strzyżewski Mirosław (1961- )
(1)
Suski Andrzej (1941- )
(1)
Sysło Maciej Marek (1945- )
(1)
Tyburski Włodzimierz (1943- )
(1)
Wagner Arkadiusz (1976- )
(1)
Żelazny Mirosław (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(9)
1990 - 1999
(1)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
1901-2000
(2)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(12)
Odbiorca
Konserwatorzy zabytków
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Artyści plastycy polscy
(3)
Grafika polska
(3)
Malarstwo polskie
(3)
Muzeum Uniwersyteckie (Toruń)
(3)
Polacy za granicą
(3)
Rysunek polski
(3)
Zbiory muzealne
(3)
Akwarela
(2)
Badania konserwatorskie
(2)
Biblioteki akademickie
(2)
Kolaż
(2)
Konserwacja zabytków
(2)
Konserwatorstwo
(2)
Werner, Aleksander (1920-2011)
(2)
Zbiory biblioteczne
(2)
Abstrakcjonizm
(1)
Archiwum Emigracji (Biblioteka Uniwersytecka ; Toruń)
(1)
Biblioteka Uniwersytecka (Toruń)
(1)
Ceramika artystyczna
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Ekoetyka
(1)
Ekofilozofia
(1)
Filozofia
(1)
Filozofowie
(1)
Grafika książkowa
(1)
Grafika użytkowa
(1)
Gumański, Leon (1921-2014)
(1)
Informatyka
(1)
Kant, Immanuel (1724-1804)
(1)
Krytyka literacka
(1)
Kształcenie
(1)
Liturgia katolicka
(1)
Logika
(1)
Malarstwo europejskie
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Oprogramowanie open source
(1)
Psychologia środowiskowa
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Rysunek gwaszem
(1)
Rysunek tuszem
(1)
Rzeźba europejska
(1)
Rzeźba polska
(1)
Rękopisy
(1)
Rękopisy łacińskie
(1)
Szkło artystyczne
(1)
Sztuka
(1)
Sztuka europejska
(1)
Wyroby z metalu
(1)
Wyroby ze skóry
(1)
Żuławski, Marek (1908-1985)
(1)
Temat: dzieło
Rituale
(1)
Temat: czas
1901-2000
(5)
2001-
(4)
1401-1500
(3)
1701-1800
(3)
1801-1900
(3)
1101-1200
(2)
1201-1300
(2)
1301-1400
(2)
1501-1600
(2)
1001-1100
(1)
1601-1700
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
Temat: miejsce
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(4)
Wielka Brytania
(3)
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Katalog zbiorów
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Katalog twórczości
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo o sztuce
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Encyklopedia
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Listy
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(8)
Kultura i sztuka
(6)
Historia
(5)
Filozofia i etyka
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Religia i duchowość
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 263-282.
"Wolne i otwarte oprogramowanie (ang. Open Source Software - OSS) stanowi jeden z ważnych segmentów obecnego rynku technologii komputerowych. Programy o otwartym kodzie źródłowym znajdują zastosowanie zarówno w biznesie, sektorze publicznym, jak i sferze prywatnej, a także w biliotekarstwie. Zarówno w wydawnictwach zwartych, artykułach publikowanych w czasopismach fachowych, jak i sieci Internet, OSS traktuje się wyłącznie fragmentarycznie. Intencją autora książki jest [...] dokładne określenie aktualnego stanu przedsięwzięć OSS oraz planów dotyczących rozwoju tego oprogramowania na potrzeby bibliotek. Pozwoliło to na nadanie książce również "poradnikowego" charakteru." (Z recenzji prof. dr hab. Wiesława Babika)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Informacji
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B 02-385 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 325005 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 250647 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Tekst tłumaczony z języka niemieckiego.
"Chyba najbardziej znaczącą w sensie historyczno-filozoficznym część korespondencji Kantowskiej w ogóle stanowią listy odnoszące się do ukształtowania krytycyzmu, a więc powstania dysertacji (Lambert, Lavater, Herz, Sulzer, Mendelssohn) i Krytyki czystego rozumu. Jest to głównie słynna wymiana korespondencji z M. Herzem. W kontekście historii powstania Krytyki czystego rozumu ważny jest napisany z prawie 20-letniego dystansu list do Garvego z 21 września 1798 [820]. Dowiadujemy się z niego, że Kant w badaniach, które w efekcie przyniosły Krytykę czystego rozumu, wyszedł od problemu antynomii. - Bardzo wyraźnie można też w korespondencji prześledzić powstawanie Prolegomenów. Ukazał to już Schöndörffer w swym omówieniu pierwszego tomu wydania Akademii. Niejedną informację przynosi korespondencja także na temat historii powstania, edycji i oddziaływania wielu dalszych pism, np. rozprawy polemicznej przeciw Eberhardowi, rozprawy o religii, Sporu fakultetów i Opus postumum. Korespondencja dostarcza ponadto wiedzy o współpracy Kanta z różnymi czasopismami, o jego stosunku do ich wydawców, jak też relacjach z własnymi wydawcami, drukarzami i księgarzami. Ta część listów zawiera szereg danych, które mają znaczenie zarówno ogólne dla historii humanistyki, jak i szczegółowe dla biografii Kanta."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351781 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Konserwacja: Nauka i Sztuka ; t. 3)
Na grzbiecie wyłącznie odmienny tytuł serii: Nauka i Sztuka - Seria Wydawnicza.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Konserwacja dzieł sztuki wymaga ciągłych badań naukowych i konserwatorskich. Prawidłowe przeprowadzenie zabiegów konserwatorskich nie jest możliwe bez rozpoznania rodzaju materiałów użytych do jego wykonania oraz zastosowanej techniki. Nie mniej ważnym zagadnieniem jest określenie rodzaju i przyczyn zniszczeń. Na podstawie szeroko zakrojonych analiz dzieł sztuki wytyczany jest zakres i rodzaj prac konserwatorskich oraz dobór odpowiednich materiałów. Szeroki wachlarz problematyki badawczej wymaga od konserwatora międzydyscyplinarnej wiedzy łączącej różne gałęzie nauki i sztuki. Trzeci tom serii wydawniczej Konserwacja: Nauka i Sztuka / Conservation: Science and Art pt. Technologia i badania konserwatorskie dzieł sztuki zawiera szesnaście artykułów. W monografii przedstawiono najnowsze wyniki prac badawczych i konserwatorskich prowadzonych przez pracowników i badaczy związanych z Wydziałem Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Publikację podzielono na działy problemowe dotyczące: malarstwa, rzeźby z kamienia i terrakoty, zabytków z metalu, skóry, fotografii, innych technik, architektury oraz wartościowania dzieł sztuki. Autorzy artykułów omawiają różnorodną tematykę, począwszy od badań zabytków w aspekcie ich budowy technicznej, stanu zachowania, przekształceń powstałych na przestrzeni lat, poprzez analizy konserwatorskie związane z określeniem rodzaju i przyczyn zniszczeń, testowaniem metod oraz materiałów konserwatorskich, kończąc na zagadnieniach teoretycznych związanych z wartościowaniem zabytków. Wiele prac jest efektem wielodyscyplinarnych analiz łączących takie dziedziny nauki, jak: historia sztuki, architektury, fizyka, chemia, biologia. W monografii poruszono wielorakie zagadnienia poszerzające aktualny stan wiedzy dotyczącej ważnych gałęzi badań służących konserwacji dzieł sztuki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 394808 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Konserwacja: Nauka i Sztuka ; t. 1)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Wstęp / 7 MALARSTWO / 9 Jarosław Rogóż, Elżbieta Basiul, Adam Cupa, Witold Nowik / 10 Komplementarność metod obrazowania wielospektralnego i analizy próbek w opisie warstw oryginalnych i dawnych konserwacji malowidła ściennego Pietà Eugene’a Delacroix z kościoła św. Dionizego od Najświętszego Sakramentu w Paryżu Marta Dymowska, Justyna Olszewska-Świetlik / 36 Warsztat malarski obrazu Święta Rodzina ze św. Janem Chrzcicielem, dat. 1680 rok, z Muzeum Uniwersyteckiego w Toruniu Roksolana Kosiv, Andriana Vavrychuk, Justyna Olszewska-Świetlik / 68 Analiza materiałów malarskich wybranych ikon przypisanych szkole rybotyckiej (1670–1750) Klaudia Rajmann / 112 Polichromie dwóch stropów autorstwa Ferdinanda Wilhelma Sidawa z 1747 roku z kamienicy przy ul. Szerokiej 16 w Toruniu w świetle nowych badań Elżbieta Szmit-Naud / 140 Iluzjonistyczne malowidła sceniczne ze szwedzkich teatrów królewskich – paleta pigmentów w świetle badań wybranych elementów osiemnastowiecznych scenerii Karolina Jasińska, Robert Rogal / 166 Rekonserwacja fragmentu malowidła ściennego przeniesionego z pałacu w Luboradzu RZEŹBA, ZABYTKI Z METALU / 191 Piotr Niemcewicz / 192 Konserwacja i restauracja nagrobka arcybiskupa i prymasa Wawrzyńca Gembickiego autorstwa Sebastiana Sali z katedry w Gnieźnie Andrzej Podgórski, Alina Tomaszewska-Szewczyk / 228 Badania i problematyka konserwatorska skarbów epoki brązu ZABYTKI ZE SKÓRY / 245 Dorota Jutrzenka-Supryn, Aleksandra Trybuła, Katarzyna Górzyńska / 246 Skóry zdobione marmoryzowaniem. Możliwości badań w zakresie identyfikacji techniki INTERDYSCYPLINARNE BADANIA KONSERWATORSKIE / 271 Magdalena Iwanicka, Magdalena Kowalska, Tatiana Matwij, Marcin Sylwestrzak / 272 Nieinwazyjne badanie obrazów sztalugowych za pomocą spektroskopii fluorescencji rentgenowskiej w odmianie skanującej (makro XRF) oraz koherencyjnej tomografii optycznej (OCT) Elżbieta Basiul, Joanna Borowiec, Marta Chylińska, Joanna Karbowska-Berent, Piotr Niemcewicz, Andrzej Podgórski, Ewa Skorupska / 290 Nowe impregnaty hydrofobizujące, superhydrofobizujące i oleofobizujące dedykowane do różnego typu porowatych podłoży mineralnych Jarosław Rogóż, Adam Cupa, Solongo Gansukh / 310 Wizualizacja za pomocą techniki radarowej GPR podziemnych struktur występujących w miejscu historycznej lokalizacji dawnego klasztoru na Łąkach Bratiańskich w Nowym Mieście Lubawskim Daria Zasada-Kłodzińska, Monika Szypczyńska, Zbigniew Łukasik, Michał Szumski / 330 Zastosowanie miniaturowych technik rozdzielania do identyfikacji barwników naturalnych w zabytkowych ornatach z Muzeum Diecezjalnego we Włocławku Tomasz Ważny, Ellen Hanspach-Bernal / 348 Ujawniona ukryta strona obrazu Taniec weselny Bruegla i badania jego drewnianego podłoża
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 395059 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach XLIX-LVIII i przy rozdziałach. Indeksy.
Opracowanie sfinansowano w części z dotacji statutowej z funduszu Biblioteki Uniwersyteckiej (2009 r.) oraz z grantu UMK nr 357-Bibl. "Katalog rękopisów średniowiecznych Biblioteki Uniwersyteckiej w Toruniu" ; publikacja dofinansowana przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego ze środków na Działalność Upowszechniająca Naukę (umowa nr 1110/P-DUN/2015)
Wstęp także w języku niemieckim.
Katalog rękopisów średniowiecznych Biblioteki Uniwersyteckiej w Toruniu to pierwsze kompleksowe opracowanie najcenniejszych toruńskich zbiorów, należących do polskiego i europejskiego dziedzictwa kulturowego. Obejmuje opisy 72 rękopisów średniowiecznych, powstałych od przełomu XI i XII do końca XV wieku.
Prawie wszystkie opisywane rękopisy pochodzą z poniemieckich zbiorów zabezpieczonych, większość (66) z dawnej Państwowej i Uniwersyteckiej Biblioteki w Królewcu, dziedziczącej zbiory książnicy zamkowej księcia Albrechta Hohenzollerna, założonej w 1529 r. Wraz z nimi w toruńskiej bibliotece znalazły się także rękopisy krzyżackie, przejęte przez księcia Albrechta po sekularyzacji państwa zakonnego w Prusach. Opracowanie ukazuje się 70 lat od chwili, kiedy zbiory te trafiły do Torunia (1946 r.), po trwających ponad pół wieku pracach nad zespołem. Łączy wyniki najnowszych badań nad kodeksami - zarówno nad tekstami, zawartymi w manuskryptach, jak i zdobieniami, oprawami oraz historią poszczególnych tomów. Zostało wzbogacone o liczne fotografie ukazujące detale opisywanych cymeliów: incipity i kolofony utworów, noty i znaki własnościowe, iluminacje, cenne oprawy. Pozwala poznać nie tylko bogactwo treściowe, ale także artyzm średniowiecznej książki; wprowadza w świat średniowiecznej kultury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Zbiory Specjalne
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Sp 017.1/.2-65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Uniwersytecka w Toruniu. Archiwum Emigracji : źródła i materiały do dziejów emigracji polskiej po 1939 roku ; t. 60)
(Katalogi Zbiorów Muzeum Uniwersyteckiego i Archiwum Emigracji w Bibliotece Uniwersyteckiej w Toruniu ; t. 9)
Bibliografia, netografia, filmografia na stronach 483-505.
Publikacja zrealizowana w ramach grantu nr 0127/FNiTP/H11/80/2011 "Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki" pt. "Inwentaryzacja i opracowanie spuścizn archiwalnych i kolekcji dzieł sztuki polskich artystów w Wielkiej Brytanii w XX wieku w zbiorach Biblioteki Uniwersyteckiej w Toruniu - Kolekcja Archiwum Emigracji i Muzeum Uniwersyteckiego"
Marek Żuławski urodził się w 1908 r. Rzymie; dorastał w zakopiańskim, a następnie toruńskim środowisku bohemy artystycznej (w domu bywali m.in. Witkacy, Tymon Niesiołowski, Stanisław Przybyszewski i Bronisław Malinowski). Ukończył warszawską Szkolę Sztuk Pięknych, uzyskując dyplom z malarstwa (1933), a rok później z malarstwa dekoracyjnego. W 1935 r. wyjechał na stypendium do Paryża, a potem do Londynu, gdzie pozostał aż do śmierci w 1985 r. Obok malarstwa sztalugowego i monumentalnego uprawiał grafikę (jest autorem słynnego plakatu Poland: First to fight) i rzeźbił. Był także pisarzem oraz krytykiem sztuki; współpracował z polską sekcją radia BBC. Opublikował w 1944 r. wspólnie z Tadeuszem P. Potworowskim „Polish Artists in Great Britain" – pierwszą tego typu publikację w języku angielskim, i samodzielnie: „Dawn, Noon and Night" (1958), „Od Hogartha do Bacona" (1973), „Romantyzm, klasycyzm i z powrotem" (1976) oraz „Studium do autoportretu" (t. 1: 1980, t. 2: 1990, t. 1-3: 2009). Należy do najważniejszych polskich artystów XX w. tworzących poza granicami.
W twórczości artystycznej i literackiej był szczery do bólu. W jego pracach plastycznych, centralnym punktem zainteresowania był człowiek skonfliktowany z otaczającą go rzeczywistością, przedstawiany często jako jednostka ukazana w większej społeczności, uwikłana w codzienną monotonię życia. Malował oschłe martwe natury, przejmujące obrazy o tematyce religijnej (cykl Ecce Homo wystawiony w londyńskiej Tate Gallery) , przesycone zmysłowością akty kobiet oraz tematy mitologiczne, które były tylko pretekstem do ukazania niepokojów i tęsknot (Orestes, Gilgamesz). Miał dwadzieścia sześć wystaw indywidualnych m.in. w warszawskim Muzeum Narodowym (1946) i Galerii Zachęta (1956) oraz uczestniczył w ponad stu pięćdziesięciu wystawach zbiorowych. W tekstach bezlitośnie krytykował płytkość współczesnej sztuki i rozprawiał się z mitem emigranta pisząc, że emigracja może, co najwyżej, przechować to, co wyniosła z kraju. Sam uważał się za obywatela świata.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GR 7338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aleksander Werner (1920-2011) : katalog prac ze zbiorów Muzeum Uniwersyteckiego w Toruniu. T. 1 / Sławomir Majoch. - Wydanie pierwsze. - Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, copyright 2017. - 377 stron : faksymile, fotografie, ilustracje, portrety ; 23 cm.
(Biblioteka Uniwersytecka w Toruniu. Archiwum Emigracji : źródła i materiały do dziejów emigracji polskiej po 1939 roku ; 60)
(Katalogi Zbiorów Muzeum Uniwersyteckiego i Archiwum Emigracji w Bibliotece Uniwersyteckiej w Toruniu ; t. 8)
Finansowanie: Narodowy Program Rozwoju Humanistyki
Aleksander Werner (30 IX 1920 Brwinów – 11 IX 2011 Margatte /Kent/, Wielka Brytania) – rzeźbiarz, malarz, grafik i pedagog, urodzony w rodzinie o artystycznych korzeniach sięgających XVII w., związany był w młodości z Toruniem, Legionowem i Lwowem. Po wybuchu drugiej wojny światowej został deportowany w głąb Związku Radzieckiego i osadzony w obozie pracy. W 1941 r., po umowie Sikorski–Majski, dostał się do Polskiej Armii na Bliskim Wschodzie, pod dowództwem gen. Władysława Andersa. Wraz z 2. Korpusem przebył kraje Bliskiego Wschodu i Egipt, skąd następnie trafił do Włoch, gdzie walczył pod Monte Cassino. W 1945 roku podjął studia malarskie w utworzonej przez profesora Mariana Bohusza-Szyszko, Sekcji Artystów i Studentów Sztuk Pięknych Żołnierzy 2. Korpusu Kompanii Kresowej na Akademii Sztuk Pięknych w Rzymie. Rok później wyjechał do Wielkiej Brytanii, gdzie kontynuował naukę u Bohusza-Szyszki w obozach w Sudburry i w Kingwood Common – w ramach Studium Malarstwa i Grafiki Użytkowej. Studia graficzne doskonalił w Sir John Cass’ School of Art w Londynie, a następnie został zatrudniony w Camberwell School of Arts and Crafts. Był współzałożycielem tzw. Grupy 49, skupiającej polskich artystów plastyków. Prócz grafiki i malarstwa interesował się (od lat 60. XX w.) również rzeźbą w wypalanej glinie i szkle. Zajmował się także kolażem, projektowaniem okładek i szat graficznych książek (m.in. Seaforth Mackenzie, Dead men rising, 1951; Robert Ardrey, African Genesis. A personal Investigation into the Animal Origins and nature of Man, 1961), aranżacją wnętrz. (m.in. kawiarni „Kon-Tiki”) oraz reklamą (m.in. plakaty „Marocco” i „Africa” dla Air France). Od udaru w 1996 r., który spowodował częściowy paraliż i utrudniony kontakt z otoczeniem, przebywał w szpitalu. Zmarł krótko przed ukończeniem 91 roku życia. Miał kilka wystaw indywidualnych, m.in. w londyńskim Victoria and Albert Museum oraz w Library of Congress w Waszyngtonie. Największą wystawę jego prac pokazała w 1972 r. londyńska Drian Gallery, prowadzona przez Halimę Nałęcz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GR 7685 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Uniwersytecka w Toruniu. Archiwum Emigracji : źródła i materiały do dziejów emigracji polskiej po 1939 roku ; 60)
(Katalogi Zbiorów Muzeum Uniwersyteckiego i Archiwum Emigracji w Bibliotece Uniwersyteckiej w Toruniu ; t. 8)
Bibliografia, filmografia, netografia na stronach 293-300.
Finansowanie: Narodowy Program Rozwoju Humanistyki
Aleksander Werner (30 IX 1920 Brwinów – 11 IX 2011 Margatte /Kent/, Wielka Brytania) – rzeźbiarz, malarz, grafik i pedagog, urodzony w rodzinie o artystycznych korzeniach sięgających XVII w., związany był w młodości z Toruniem, Legionowem i Lwowem. Po wybuchu drugiej wojny światowej został deportowany w głąb Związku Radzieckiego i osadzony w obozie pracy. W 1941 r., po umowie Sikorski–Majski, dostał się do Polskiej Armii na Bliskim Wschodzie, pod dowództwem gen. Władysława Andersa. Wraz z 2. Korpusem przebył kraje Bliskiego Wschodu i Egipt, skąd następnie trafił do Włoch, gdzie walczył pod Monte Cassino. W 1945 roku podjął studia malarskie w utworzonej przez profesora Mariana Bohusza-Szyszko, Sekcji Artystów i Studentów Sztuk Pięknych Żołnierzy 2. Korpusu Kompanii Kresowej na Akademii Sztuk Pięknych w Rzymie. Rok później wyjechał do Wielkiej Brytanii, gdzie kontynuował naukę u Bohusza-Szyszki w obozach w Sudburry i w Kingwood Common – w ramach Studium Malarstwa i Grafiki Użytkowej. Studia graficzne doskonalił w Sir John Cass’ School of Art w Londynie, a następnie został zatrudniony w Camberwell School of Arts and Crafts. Był współzałożycielem tzw. Grupy 49, skupiającej polskich artystów plastyków. Prócz grafiki i malarstwa interesował się (od lat 60. XX w.) również rzeźbą w wypalanej glinie i szkle. Zajmował się także kolażem, projektowaniem okładek i szat graficznych książek (m.in. Seaforth Mackenzie, Dead men rising, 1951; Robert Ardrey, African Genesis. A personal Investigation into the Animal Origins and nature of Man, 1961), aranżacją wnętrz. (m.in. kawiarni „Kon-Tiki”) oraz reklamą (m.in. plakaty „Marocco” i „Africa” dla Air France). Od udaru w 1996 r., który spowodował częściowy paraliż i utrudniony kontakt z otoczeniem, przebywał w szpitalu. Zmarł krótko przed ukończeniem 91 roku życia. Miał kilka wystaw indywidualnych, m.in. w londyńskim Victoria and Albert Museum oraz w Library of Congress w Waszyngtonie. Największą wystawę jego prac pokazała w 1972 r. londyńska Drian Gallery, prowadzona przez Halimę Nałęcz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GR 7686 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Vademecum Humanisty)
Bibliografia przy hasłach.
Praca naukowa finansowana przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Narodowe Centrum Nauki w Zespole Nauk Humanistycznych, Społecznych i o Sztuce w latach 2009-2012, grant nr 3191/B/H03/2009/37, kierownik projektu: prof. dr hab. Mirosław Strzyżewski ; książka dofinansowana w ramach środków na działalność upowszechniającą naukę Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, grant nr 559/P-DUN/2015, kierownik projektu: prof. dr hab. Mirosław Strzyżewski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 884(091)-157/IA-M (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Fontes Scrutari ; 5)
Bibliografia selektywna prof. Manlio Soldiego na stronach 530-565 i bibliografia na stronach 39-83. Indeksy.
Współfinansowanie: Samorząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Urząd Miejski (Toruń)
"Katalog opracowany przez biskupa Andrzeja Suskiego wyszczególnia przedtrydenckie libri ordinarii i ich fragmenty w łącznej liczbie 858 rękopisów przechowywanych w archiwach i bibliotekach kościelnych lub państwowych oraz w zbiorach różnych instytucji, zwłaszcza uczelnianych (razem w ok. 260 miejscach). Poszczególne jednostki katalogu zawierają sumaryczny opis rękopisu z odnośną bibliografią. W licznych przypadkach precyzyjnie podano zawartość treściową manuskryptu. Pozwala to na uzyskanie podstawowych danych, które mogą być poziomem wyjściowym do dalszych badań i opracowań. Na bibliografię przedmiotową, oprócz ogólnej, składa się ok. 800 pozycji. Wielce użyteczne są też dwa indeksy: chronologiczny (od XI do XVI wieku) oraz topograficzny, wskazujący miejsca pochodzenia kodeksów z 16 krajów europejskich. W odróżnieniu od wykazów cząstkowych, sporządzanych według przynależności tych ksiąg do określonych kościołów, diecezji lub zakonów, niniejszy katalog jest wykazem znacznie poszerzonym, ułożonym według miejscowości przechowania rękopisów." (ks. prof. Jerzy Stefański)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rogów
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 118362 podr. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z XVII Konferencji "Informatyka w Edukacji" IwE2020.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy większości referatów.
Streszczenia w języku angielskim przy referatach.
XVII Konferencja "Informatyka w Edukacji", IwE2020, odbyła się w dniach 22-25 września 2020 roku. Tematem przewodnim IwE2020 była: "Edukacja informatyczna a rozwój społeczeństwa. Kształcenie na odległość".
Tematyka wystąpień: Merytoryczne i metodyczne aspekty nauczania informatyki; Merytoryczne i metodyczne aspekty kształcenia na odległość; Organizacja zajęć na odległość z punktu widzenia dyrektora szkoły, nauczyciela, rodzica, ucznia; Informatyka i kształcenie na odległość a potrzeby szkół, nauczycieli, uczniów, rodziców; Przygotowanie nauczycieli do nauczania informatyki i pracy na odległość; Wizja nowej szkoły.
XVII edycja konferencji "Informatyka w Edukacji" koncentruje się kwestiach związanych ze zdalnym kształceniem. Lockdown był dla edukacji ogromnym wyzwaniem i swoistym eksperymentem, do którego nie wszyscy byli przygotowani. Postawił przed nauczycielami i szefami placówek wyzwania organizacyjne, techniczne i metodyczne. Prelegenci konferencji opowiedzą, jak można wyjść zwycięsko z tej próby - dzięki zastosowaniu odpowiednich narzędzi i strategii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 367546 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej