Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje naukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(12)
Czytelnia BG
(1)
Autor
Stróżyński Tomasz (1953- )
(3)
Abrams Meyer Howard (1912- )
(1)
Arnheim Rudolf (1904-2007)
(1)
Belaid Krystyna
(1)
Bodzińska-Bobkowska Jadwiga
(1)
Brahmer Mieczysław (1899-1984)
(1)
Béguin Albert (1901-1957)
(1)
Deleuze Gilles (1925-1995)
(1)
Deleuze Gilles (1925-1995). Obraz-czas
(1)
Deleuze Gilles (1925-1995). Obraz-ruch
(1)
Fedewicz Maria Bożenna
(1)
Genette Gérard (1930- )
(1)
Hanulanka Danuta
(1)
Janion Maria (1926-2020)
(1)
Kristeva Julia (1941- )
(1)
Mach Jolanta
(1)
Margański Janusz (1956- )
(1)
Milecki Aleksander (1931-1993)
(1)
Praz Mario (1896-1982)
(1)
Richard Jean-Pierre (1922- )
(1)
Starobinski Jean (1920- )
(1)
Swoboda Tomasz (1977- )
(1)
Sygietyński Antoni (1850-1923)
(1)
Taine Hippolyte Adolphe (1828-1893)
(1)
Wölfflin Heinrich (1864-1945)
(1)
Żaboklicki Krzysztof (1934- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(6)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(10)
Przynależność kulturowa
Literatura szwajcarska
(1)
Temat
Romantyzm
(3)
Intertekstualność
(2)
Sztuka
(2)
Aluzja literacka
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Czas
(1)
Diabeł
(1)
Erotyzm
(1)
Filozofia kultury
(1)
Historia sztuki
(1)
Literatura
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura polska
(1)
Medycyna
(1)
Melancholia
(1)
Nowoczesność
(1)
Odbiór dzieła sztuki
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Poezja
(1)
Poezja francuska
(1)
Polifoniczność (literatura)
(1)
Psychologia
(1)
Ruch
(1)
Semiotyka
(1)
Spostrzeganie
(1)
Szkice literackie francuskie
(1)
Teoria filmu
(1)
Teoria literatury
(1)
Wyobrażenia
(1)
Wzrok
(1)
Śmierć
(1)
Temat: czas
1801-
(5)
1701-
(1)
1901-
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(3)
Antologia
(1)
Esej
(1)
Literatura
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura romantyzmu
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Poezja francuska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Filozofia i etyka
(3)
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
12 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 278721 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Klasyka Światowej Humanistyki)
Bibliogr. s. 485-498. Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 275624 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 319622 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 309646 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Klasyka Światowej Humanistyki)
Indeks.
Palimpsest to pergamin, z którego wydrapano pierwszy tekst, by nanieść w jego miejsce inny, który jednak nie całkiem go zakrywa, tak że ten dawny, prześwitując, daje się wciąż odczytać. W znaczeniu przenośnym palimpsestami (a dosłowniej: hipertekstami) nazywa Gérard Genette wszystkie utwory wywiedzione - przez przekształcenie lub naśladowanie - z jakiegoś utworu wcześniejszego. Na ogół nie docenia się miejsca i siły sprawczej owej literatury drugiego stopnia, którą pisze się, czytając. Ta książka to próba zbadania tego obszaru. Tekst może zawsze czytać inny tekst, i tak w nieskończoność, aż do końca tekstów. Ten również podlega tej regule: objaśnia ją i wystawia się na jej działanie. Ten czyta, kto czyta ostatni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 327632 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gorączka romantyczna / Maria Janion. - Wyd. 2. - Gdańsk : Wydawnictwo Słowo/obraz Terytoria, 2007. - 595, [5] s. ; 25 cm.
(Klasyka Światowej Humanistyki)
Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 301264 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Klasyka Światowej Humanistyki.)
Tytuł oryginału: Séméiotikè : recherches pour une sémanalyse.
Indeksy.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
W połowie lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku we Francji rozpoczyna się nie tylko rewolucja społeczna i obyczajowa, której kulminacją jest maj 1968 roku, ale również prawdziwa rewolucja w dziedzinie badań humanistycznych, przebiegająca pod znakiem strukturalizmu i semiotyki. Niepoślednią rolę odgrywa w tej rewolucji młoda Bułgarka, która kilka lat wcześniej przybyła do Paryża, aby pracować nad doktoratem. Séméiotike to jej pierwsza książka, opublikowana w roku 1969. Kristeva wnosi w posagu do francuskiej myśli koncepcję dialogowości i polifoniczności tekstu literackiego Michaiła Bachtina. Przeciwstawia się strukturalistycznej koncepcji dzieła jako obiektu zamkniętego, skończonego, samowystarczalnego, rozpatrując je jako obszar wzajemnego oddziaływania wielu kodów, języków i podmiotów wypowiedzi. W tym kontekście wprowadza termin „intertekstualność”, który zrobi niebywałą karierę w całym świecie i stanie się zaczynem dla wielu kierunków i szkół badawczych.
Kristeva od początku była odbierana jako autorka niełatwa w lekturze, posługująca się hermetycznym niekiedy językiem, zaskakująca zbijającymi z tropu odwołaniami do rozmaitych dziedzin wiedzy i teorii naukowych – marksizmu, filozofii, językoznawstwa czy wyższej matematyki. Z jednej strony budziło to respekt dla jej wszechstronnego wykształcenia, z drugiej – zniechęcało do dokładnej lektury jej tekstów, a także ograniczało liczbę przekładów na języki obce. Zawsze jednak towarzyszyło jej przekonanie, że jest to książka historycznie ważna, prawdziwie klasyczna, która wywarła na badania literackie bardzo istotny wpływ.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 345663 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 305928, 310315 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 295558 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Klasyka Światowej Humanistyki)
Tytuł oryginału: L'Encre de la mélancolie.
Bibliografia pracy doktorskiej z 1960 roku na stronach 109-115. Indeks.
Zrealizowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Z czego wynikają głęboki smutek, rozpacz, obłęd, szał, samobójstwo? Wbrew tym, którzy przywołują jakąś przyczynę nadprzyrodzoną czy karę boską, myśl medyczna już od czasów starożytnych przyznawała pierwszeństwo pewnej przyczynie naturalnej, jednemu z płynów w ciele – czarnej żółci, to znaczy melancholii. Jej czarna barwa, porównywana często do barwy węgla czy atramentu, była oznaką jej szkodliwej mocy. Ten płyn nie istnieje. Lecz czyż to nie atramentem pisze się wiersze? Przez ponad pół stulecia tematy związane z melancholią nadawały kierunek niektórym pracom Jeana Starobinskiego. Wszystkie one zostały zebrane w tej książce z nadzieją, że badanie różnych aspektów melancholii może zrodzić „radosną wiedzę”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 343292 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Klasyka Światowej Humanistyki)
Indeks.
Podręcznik akademicki.
W „Filozofii sztuki” (1865) Hippolyte Taine bada w sposób całościowy historię sztuki europejskiej na przestrzeni wieków. Filozofia sztuki nie jest jednak pracą wpisującą się w obszar krytyki sztuki, ale szeroko pojętej estetyki, a więc służyć ma rozpoznaniu, zrozumieniu i odkryciu zasad wartościowania Piękna. Zastosowana w tym celu metoda krytyczna i historyczna zakłada, że doskonałe, czyli mimetyczne dzieło sztuki nie jest wynikiem zbiegu przypadkowych okoliczności, czy nagłym przebłyskiem geniuszu, ale efektem ściśle określonych warunków. Analiza tych warunków, która prowadzić ma do zrozumienia dzieł sztuki i dostarczyć narzędzi ich hierarchizacji, jest głównym tematem tej pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 313042 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Klasyka Światowej Humanistyki)
Indeks.
Znaczenie wydanej w 1915 roku książki Heinricha Wölfflina porównać można jedynie do przełomu rewolucji Kopernikańskiej. Wniosła ona bowiem do warsztatu historyka sztuki cały szereg nowych narzędzi badawczych, zwłaszcza analizę strukturalną i opisową koncepcję metody historycznej, oraz dokonała po raz pierwszy podziału na styl klasycystyczny i barokowy na podstawie pojęć odnoszących się do cech formalnych obrazu bądź rzeźby. Jednocześnie Wölfflin wykazał, że to właśnie forma, a nie treść – jak powszechnie sądzono – opisuje świat, w którym powstaje dzieło sztuki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279815, 279816 (2 egz.)
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 7.03(091)-32 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej