Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje naukowe
(10)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(14)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(16)
Autor
Kozicka Dorota
(3)
Galant Arleta (1977- )
(2)
Mackiewicz Paweł (1980- )
(2)
Mizerkiewicz Tomasz (1971- )
(2)
Orska Joanna (1973- )
(2)
Skurtys Jakub (1989- )
(2)
Trzeciak Katarzyna (1987- )
(2)
Świerkosz Monika (1981- )
(2)
Cieślak-Sokołowski Tomasz (1980- )
(1)
Cieślak-Sokołowski Tomasz (1980- ). Konstelacja tomów Niepodlegli nicości i Magnetyczny punkt Ryszarda Krynickiego
(1)
Dutka Elżbieta (1972- )
(1)
Galant Arleta (1977- ). Konstelacja Kapuścińskiego non-fiction
(1)
Gleń Adrian (1977- )
(1)
Kałuża Anna (1977- )
(1)
Koza Michał (1987- )
(1)
Koza Michał (1987- ). Konstelacja Absolutnej amnezji
(1)
Kozicka Dorota. Konstelacja Miazgi
(1)
Małochleb Paulina
(1)
Małochleb Paulina. Konstelacja Zasypie wszystko, zawieje
(1)
Mizerkiewicz Tomasz (1971- ). Konstelacja W czerwieni
(1)
Mus Malwina
(1)
Nolbert Kamil
(1)
Orska Joanna (1973- ). Konstelacja Poematu dla dorosłych
(1)
Polewczyk Aleksandra (1977- )
(1)
Sepielak Paweł
(1)
Skrendo Andrzej (1970- )
(1)
Skrendo Andrzej (1970- ). Konstelacja Pieska przydrożnego
(1)
Skurtys Jakub (1989- ). Konstelacja wierszy Aleksandra Wata
(1)
Szaruga Leszek (1946- )
(1)
Szmidt Olga (1989- )
(1)
Szmidt Olga (1989- ). Konstelacja Wojny polsko-ruskiej pod flagą biało-czerwoną
(1)
Szopa Katarzyna (1986- )
(1)
Szopa Katarzyna (1986- ). Konstelacja Jestem baba
(1)
Szumna Małgorzata (1984- )
(1)
Szybowicz Eliza (1977- )
(1)
Szybowicz Eliza (1977- ). Konstelacja Jeżycjady
(1)
Trzeciak Katarzyna (1987- ). Konstelacja Pałuby
(1)
Uniłowski Krzysztof (1967-2019)
(1)
Uniłowski Krzysztof (1967-2019). Konstelacja Bohini
(1)
Urbanowski Maciej (1965- )
(1)
Urbanowski Maciej (1965- ). Konstelacja Ferdydurke
(1)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(1)
Śliwiński Piotr (1962- )
(1)
Świerkosz Monika (1981- ). Konstelacja Nocy i dni
(1)
Świeściak Alina (1969- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Temat
Literatura polska
(10)
Poezja
(5)
Krytyka literacka
(4)
Tematy i motywy
(3)
Esej
(2)
Wpływ i recepcja
(2)
Analiza dyskursu
(1)
Artyści polscy
(1)
Czasopismo literackie
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Czasopismo społeczno-kulturalne
(1)
Formy autobiograficzne
(1)
Hartwig, Julia (1921-2017)
(1)
Korespondencja sztuk
(1)
Kornhauser, Julian (1946- )
(1)
Krytyka feministyczna
(1)
Krytyka literacka polska
(1)
Kultura
(1)
Literatura kobieca
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Metodologia
(1)
Miłosz, Czesław (1911-2004)
(1)
Pisarze polscy
(1)
Przekłady polskie
(1)
Przestrzeń
(1)
Sommer, Piotr (1948- )
(1)
Teoria literatury
(1)
Wyka, Kazimierz (1910-1975)
(1)
Świetlicki, Marcin (1961- )
(1)
Temat: dzieło
Brulion (czasopismo)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(11)
2001-
(8)
1989-2000
(7)
1945-1989
(6)
1901-
(3)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Rosja
(1)
Gatunek
Monografia
(4)
Antologia
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Artykuł naukowy
(2)
Esej
(2)
Poezja polska
(2)
Recenzja literacka
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Felieton
(1)
Literatura polska
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Pamflet polski
(1)
Proza polska
(1)
Publicystyka
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Literaturoznawstwo
(10)
Kultura i sztuka
(2)
Historia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Krytyka XX i XXI Wieku ; 27)
Bibliografia na stronach 277-294. Indeks.
Publikacja współfinansowana przez Uniwersytet Śląski w Katowicach.
Streszczenie angielskie, niemieckie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 344198 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Krytyka XX i XXI Wieku, ISSN 2543-5833 ; 30)
Indeks.
Publikacja dofinansowana przez Uniwersytet Szczeciński
Streszczenie w języku angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 392233 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Krytyka XX i XXI Wieku ; 23)
Bibliogr. s. 339-358. Indeks.
Współfinansowanie: Miejska Biblioteka Publiczna im. Jana Pawła II (Opole)
Książka ta, to wyjątkowo kompetentne i przemyślane wprowadzenie w twórczość Juliana Kornhausera. Wybitny polski poeta trafił na znakomitego krytyka, któremu nie po raz pierwszy udaje się przekonać czytelników, że warto czytać wiersze, i że można robić to w sposób niebanalny. Jestem pewien, że interpretacje Adriana Glenia to świetny punkt wyjścia do rozmowy o miejscu Kornhausera, ale także rozmowy o miejscu poezji w naszym życiu i o drodze, jaką ta ostatnia nieustannie w nas przemierza. Jacek Gutorow
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 329040 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Krytyka XX i XXI Wieku ; 13)
Noty o Autorach na stronach 519-522.
Indeks.
Książka dofinansowana przez Uniwersytet Śląski z projektu badawczego MNiSW
Koncepcja tomu, który proponujemy czytelnikom, [...] opiera się na założeniu, że historia polskiej poezji powojennej domaga się ciągle nowych odczytań, uwzględniających nie tylko zmiany historyczne, ale również nieustanne przekształcenia świadomości estetycznej i metodologicznej. [...]
Omawiane tu tomy poetyckie są prezentowane jako całościowe projekty, skończone dzieła, a nie zbiory pojedynczych wierszy. Mamy wrażenie, że dotychczasowe publikacje albo zwracały uwagę na mistrzowskie interpretacje pojedynczych tekstów, albo skupiały się na całościowym opracowaniu twórczości danego poety; chcąc wyjść poza ujęcia monograficzne i te, które w centrum zainteresowania sytuują wiersz, zaproponowałyśmy autorom zaprezentowanie historii poetyckiego języka, idei, różnych koncepcji poezji przez pryzmat książek, które dziś wzbudzają kontrowersje, zachwyt, w dalszym ciągu ekscytują. Wybrałyśmy trzydziestu czterech poetów, bez których naszym zdaniem polska poezja powojenna nie może się obyć i którzy wydatnie wpłynęli na kształtowanie się polskiej świadomości kulturowej.
Chcąc uzyskać efekt polifonii i zwiększyć szanse odczytań poza utrwalonymi już w świadomości sposobami lektury, zaprosiłyśmy do współpracy nie tylko naukowców akademickich, polonistów, ale również osoby spoza tego kręgu: poetów, krytyków, niekoniecznie zajmujących się poezją polską specjalistycznie i zawodowo [...].
Tom "Interpretować dalej..." jest wynikiem pewnego eksperymentu - na wzór zbioru opowiadań "On with the Story Bartha" ("Opowiadać dalej", w tłumaczeniu Macieja Świerkockiego) chcemy "interpretować dalej" [...], podjąć próbę czytania "znanych" rzeczy "inaczej" i sprawdzenia, na ile to "inaczej" modyfikuje utrwalony już obraz twórczości danego autora oraz poetycki układ w latach 1945-1989. (Ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 381519 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 313228 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Krytyka XX i XXI Wieku, ISSN 2543-5833 ; 33)
Bibliografie przy pracach. Indeks.
Finansowanie: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Polska)
Streszczenie w języku angielskim.
Pomysłodawczynie Konstelacji krytycznych odwołują się do tradycji Benjaminowskiej, wyszukując kontynuacje, przejęcia i modernizacje tej epistemologiczej metafory. Założenia teoretyczne są tu bardzo istotne, albowiem tytułowe pojęcie istnieje w postaci rozproszonej lub bywało używane intuicyjnie w humanistyce. Choć założona we wstępie metodologiczna rewolucja korzysta miejscami z dość klasycznego sposobu porządkowania, mieszczącego się w historii recepcji, analizie pola i komunikacji, a nawet w dziejach arcydzieł, idei i postaci, to wprowadza wiele nowych wątków, poza samym założeniem konstelacyjności. Staje się „inną historią kultury”, a także zatrzymuje uwagę na samej krytyce, o której w ostatnich latach rozmawiamy głównie w poetyce kryzysu, udowadniając, iż zapaść jest jednym jeszcze mitem dyskursywnym. prof. dr hab. Inga Iwasiów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 380262 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Krytyka XX i XXI Wieku, ISSN 2543-5833 ; 33)
Dziedzina i ujęcie
Indeks.
Zawiera: Konstelacja Pałuby / opracowanie i redakcja: Katarzyna Trzeciak. Konstelacja Nocy i dni / opracowanie i redakcja: Monika Świerkosz. Konstelacja Ferdydurke / opracowanie i redakcja: Maciej Urbanowski. Konstelacja Poematu dla dorosłych / opracowanie i redakcja: Joanna Orska. Konstelacja wierszy Aleksandra Wata / opracowanie i redakcja: Jakub Skurtys. Konstelacja Jestem baba / opracowanie i redakcja: Katarzyna Szopa. Konstelacja Zasypie wszystko, zawieje... / opracowanie i redakcja: Paulina Małochleb. Konstelacja Jeżycjady / opracowanie i redakcja: Eliza Szybowicz. Konstelacja Miazgi / opracowanie i redakcja: Dorota Kozicka. Konstelacja Bohini / opracowanie i redakcja: Krzysztof Uniłowski. Konstelacja Absolutnej amnezji / opracowanie i redakcja: Michał Koza. Konstelacja tomów Niepodlegli nicości i Magnetyczny punkt Ryszarda Krynickiego / opracowanie i redakcja: Tomasz Cieślak-Sokołowski. Konstelacja W czerwieni / opracowanie i redakcja: Tomasz Mizerkiewicz. Konstelacja Pieska przydrożnego / opracowanie i redakcja: Andrzej Skrendo. Konstelacja Wojny polsko-ruskiej pod flagą biało-czerwoną / opracowanie i redakcja: Olga Schmidt. Konstelacja Kapuścińskiego non-fiction / opracowanie i redakcja: Arleta Galant.
Finansowanie: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Polska)
Streszczenie w języku angielskim.
Obydwa tomy Konstelacji krytycznych – zbiór rozpraw i antologia – wzajemnie się oświetlają, są sobie potrzebne. Autorki i autorzy artykułów w tomie Teorie i praktyki zasadniczo odwołują się do wypowiedzi krytycznych z antologii, będących bazą dla układanych konstelacji. To świetne rozwiązanie praktyczne, mające m.in. zalety dydaktyczne w ramach edukacji uniwersyteckiej: o strategiach i dyskursach krytyki literackiej XX i XXI wieku ciekawie i kompetentnie powiadamiają autorzy szesnastu artykułów zgromadzonych w tomie pierwszym, ale też w owych strategiach i dyskursach dobrze orientują teksty zgromadzone w szesnastu blokach (tom drugi), które przecież mogą być przedmiotem osobnych lektur i podstawą „autonomicznych” studiów czy dociekań. dr hab. prof. UŚ Dariusz Nowacki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 380263 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Krytyka XX i XXI Wieku ; 17)
Bibliogr. s. 291-296. Indeks.
Książka Pawła Mackiewicza w sposób niezwykle ciekawy, kompetentny i odkrywczy omawia dokonania Kazimierza Wyki, jako krytyka poezji, a przy okazji ukazuje jego działalność w okresie II wojny i po jej zakończeniu, tym samym uzupełniając już istniejące prace na temat przedwojennego okresu...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 324055 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Krytyka XX i XXI Wieku ; 21)
Bibliogr. s. 385-387. Indeks.
Współfinansowanie: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza (Poznań). Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej. Instytut Filologii Polskiej.
Pojęcie "literatury obecnej", nieco zadłużone w refleksji filologicznej Hansa Ulricha Gumbrechta, rozumiem na dwa sposoby naraz. Po pierwsze, odnosić się ma do niejasnej ontologii tego, co literackie (i nie tylko) we współczesności. Literatura jako obiekt dzisiaj istnieniowo niepewny, chwilami nieobecny, innym razem podejrzanie oczywisty, wreszcie - najczęściej - ujawniający się jako coś spektralnego, widmowego. Do tej problematyki i dynamiki objawiania się, odchodzenia oraz znikania należą wszelkie pytania o miejsca zajmowane przez literaturę, a ściślej: o jej sposoby zajmowania i wytwarzania miejsc własnych. (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 326412 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Krytyka XX i XXI Wieku, ISSN 2543-5833 ; 31)
Bibliografia na stronach 229-240. Indeks.
Współfinansowanie: Wydział Polonistyki (Uniwersytet Jagielloński)
Podstawową kategorią interpretacyjną jest dla mnie figura określona jako „osobowość artystyczna Marcina Świetlickiego” - tożsamość spajająca poszczególne działania artysty oraz figurę tekstową i rzeczywistą osobę. Oznacza to, że w obrębie moich zainteresowań znajdują się nie tylko wiersze i powieści autora Zimnych krajów, nie tylko jego piosenki i cały kontekst aktywności na muzycznej scenie niezależnej, ale również role filmowe, wypowiedzi medialne, sposób prezentowania się wobec publiczności (kreacja), całkiem zewnętrzny wizerunek (image), rysunki, teatralne adaptacje jego utworów itd. Punktem dojścia moich odczytań zawsze pozostaje jednak literatura. Podjęte badania szeroko wykraczające poza jej obszar są reakcją na zaobserwowane niezrozumienie lub negatywną ocenę niektórych wątków praktyki poetyckiej i powieściowej Świetlickiego, wynikające właśnie z ograniczenia się badaczy i krytyków do zakresu ściśle literackiego czy nawet - tekstowego. W tym kontekście moje stanowisko rysuje się następująco: można czytać pewne wiersze Świetlickiego autonomicznie, można skutecznie badać konkretne aspekty jego twórczości, ale nie sposób zrozumieć istoty jego propozycji artystycznej bez wychylenia się w stronę bogatej działalności pozaliterackiej. (Ze wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 355395 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Krytyka XX i XXI Wieku, ISSN 2543-5833 ; 34)
Materiały z konferencji naukowej, 20-21 marca 2019 r., Wrocław.
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Indeks.
Współfinansowanie: Wydział Filologiczny (Uniwersytet Wrocławski)
Twórczość Piotra Sommera zasługuje na kolejne lektury, lektury powrotne, w wydaniu osób, które zajmują się jego pisarstwem od lat, a także lektury pierwsze – ze strony czytelników, dopiero wciągających się w jego pisarstwo. […] Paradoksalny charakter tej twórczości polega właśnie na tym, że z pozoru prosta i komunikatywna, w nieomal każdym utworze zaprzecza temu wrażeniu. Jest przemyślnie, dyskretnie, delikatnie złożona. Sommer wywija się mocnym uchwytom, poniekąd zmuszając kolejnych interpretatorów do testowania przydatności propozycji zastanych. Jeśli mam słuszność, to Ulubione kawałki są książką, która przynosi wiele świetnych analiz, zwraca uwagę na niezauważane dotąd składniki rzemiosła (np. poetykę tytułów), wyrównuje zaległości […]. Jej ukazanie się uważam za szczęśliwą konieczność. Z recenzji prof. dr. hab. Piotra Śliwińskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 393404 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Krytyka XX i XXI Wieku, ISSN 2543-5833 ; 28)
Bibliografia na stronach 333-350. Indeks.
Publikacja dofinansowana przez Wydział Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Streszczenie w języku angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 392244, 345864 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Krytyka XX i XXI Wieku, ISSN 2543-5833 ; 32)
Bibliografia na stronach 359-373. Indeks.
Współfinansowanie: Wydział Filologiczny (Uniwersytet Wrocławski)
Streszczenie w języku angielskim.
"W książce tej próbuję zdać relację z przesunięć estetycznych i programowych w ostatnich trzech dekadach, uzupełniając obraz liryki zaangażowanej, opisanej przeze mnie we "Wspólnym mianowniku" (2020), o jego drugie skrzydło: neoliberalną, centrową poezję nowego mieszczaństwa, wyrosłą z buntu przeciwko polityczności literatury i alegorycznym językom wysokiego modernizmu. Część pierwszą poświęcam w większości twórcom uznanym w późnych latach dziewięćdziesiątych za towarzyszy lub bezpośrednich spadkobierców „brulionu” (Śliwka, Sośnicki, Siwczyk, Wolny-Hamkało). Mierzę się w niej z problemami stabilizowania się i kostnienia wiersza około- i postbrulionowego. Jest to model poezji, który splótł indywidualistyczną perspektywę i ironiczny dystans z apokryficzną tęsknotą za metafizyką. Chociaż z początku stwarzał szansę uwolnienia jednostkowego głosu od obciążeń etycznych i politycznych, z czasem stał się wykładnią zachowawczej filozofii rodzącej się właśnie klasy średniej. W drugiej części książki skupiam się na poetyckich i krytycznoliterackich konsekwencjach zwrotu politycznego sprzed dekady. Staram się prześledzić zmiany związane ze zdynamizowaniem form podawczych wiersza i zwiększeniem ich politycznego potencjału (u Pietrek, Góry czy Taranka), ale też opisać ostatnie spory wokół liryki, a więc strategie społecznego angażowania się lub klerkowskich uników w samej krytyce."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 367856 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 294277, 294842 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Krytyka XX i XXI Wieku ; 29)
Bibliografia na stronach 217-235. Indeks.
Publikacja dofinansowana przez Wydział Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego ze środków MNiSW przyznanych na finansowanie badań naukowych w 2017 r.
Rosja nie dawała Miłoszowi spokoju, wracał do tego tematu przez całe życie, dopisując nowe komentarze, uzupełniając bądź korygując wcześniejsze spostrzeżenia. Przykładał do tej problematyki rozmaite klucze interpretacyjne - szukał wyjaśnień w tworzywie własnego życiorysu; nie stronił od kontekstu komparatystycznego, który pozwalał mu na zderzanie kultury polskiej i rosyjskiej; cofał się do doświadczeń wieku XIX, by - dzięki ich reinterpretacji - lepiej zrozumieć następne stulecie. Wchodził przy tym w różne role: bywał pisarzem trudzącym się nad oddaniem paradoksów wschodniej mentalności, krytykiem zastanawiającym się nad sukcesami współczesnej mu literatury rosyjskiej, sowietologiem i historiozofem badającym zależności między rewolucją a totalitaryzmem czy też wykładowcą akademickim starającym się objaśnić amerykańskim studentom meandry poetyki Dostojewskiego. Przymus powtórzenia jest zaś rozpisaną na pięć szkiców próbą przyjrzenia się temu, jakie to uzależnienie od Rosji niosło ze sobą konsekwencje dla jego intelektualnej biografii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347397 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Krytyka XX i XXI Wieku ; 24)
Indeks.
Felietony Kazimierza Wyki podzielone zostały na pięć części. Pierwszą z nich stanowi artykuł opublikowany przed wojną w „Tygodniku Ilustrowanym” – Felietonomania. W artykule tym Wyka objaśnia swój stosunek do gatunku, nieświadomie oświetlając późniejszą własną praktykę felietonistyczną. Część drugą, najobszerniejszą, zajmuje – po raz pierwszy zebrana w całości – Szkoła krytyków, publikowana w „Odrodzeniu”. Po likwidacji Szkoły… jeszcze na łamach tygodnika pojawiają się inne, efemeryczne rubryki: Sprawy, książki, zaczepki. Ich zawartość prezentuje część trzecia książki. Czwarta – to obszerny felieton Dedykacje, czyli salon literatury, jeden z ostatnich tekstów Wyki opublikowanych za życia autora. Jeżeli młodzieńczą Felietonomanię uznamy za wprowadzenie w felietonowe pasmo tej twórczości, to Dedykacje… wypadnie potraktować jako jego symboliczne zamknięcie. Po części czwartej następuje część piąta, nazwana tu Appendiksem. Składa się na nią siedem krótkich felietonów, publikowanych w „Przekroju” w 1945 roku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 333119 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej