Bastek Grażyna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(10)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Audiobooki
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
dostępne
(3)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(5)
Czytelnia BG
(4)
Czytelnia Oddziału Zbiorów Obcojęzycznych
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1679)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(794)
Bastek Grażyna
(-)
Kowalska Dorota
(672)
Doyle Arthur Conan
(643)
Wallace Edgar
(585)
Konopnicka Maria
(543)
Kochanowski Jan
(505)
Cartland Barbara
(494)
Shakespeare William
(473)
Dickens Charles
(448)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(433)
Waidacher Toni
(423)
Verne Jules
(391)
Twain Mark
(365)
Poe Edgar Allan
(364)
Christie Agatha (1890-1976)
(361)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(352)
May Karl
(345)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(336)
Siemianowski Roch (1950- )
(329)
Shakespeare William (1564-1616)
(328)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(321)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(315)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
London Jack
(298)
Leśmian Bolesław
(291)
Boy-Żeleński Tadeusz
(289)
Słowacki Juliusz
(288)
Dönges Günter
(286)
Sienkiewicz Henryk
(286)
Mahr Kurt
(284)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(284)
Darlton Clark
(280)
Kraszewski Józef Ignacy
(280)
King Stephen (1947- )
(279)
Ewers H.G
(278)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(277)
Orzeszkowa Eliza
(277)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(267)
Krasicki Ignacy
(265)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(259)
Kühnemann Andreas
(258)
Калинина Дарья
(257)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(254)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(248)
Mickiewicz Adam
(241)
Francis H.G
(240)
Montgomery Lucy Maud
(238)
Conrad Joseph
(237)
Austen Jane
(234)
May Karol
(232)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(232)
Vlcek Ernst
(231)
Prus Bolesław
(230)
Barner G.F
(229)
Autores Varios
(228)
Kürschner Joseph
(228)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(227)
Domańska Joanna (1970- )
(226)
Andersen Hans Christian
(225)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(219)
Stevenson Robert Louis
(218)
Balzac Honoré de
(217)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Wells H. G
(215)
Kipling Rudyard
(212)
Voltz William
(211)
Goethe Johann Wolfgang von
(209)
Howard Robert E
(204)
Cieślik Donata
(203)
Zimnicka Iwona (1963- )
(203)
Braiter-Ziemkiewicz Paulina (1968- )
(201)
Evans Virginia
(201)
Goliński Zbigniew
(201)
Hałas Jacek "Stranger"
(201)
Bazán Emilia Pardo
(200)
Baczyński Krzysztof Kamil
(199)
Dug Katarzyna
(198)
Mark William
(195)
Popczyński Marcin (1974- )
(195)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(194)
Czechowicz Józef
(189)
Kienzler Iwona (1956- )
(188)
Dickens Charles (1812-1870)
(187)
Hoffmann Horst
(186)
Alcott Louisa May
(185)
Kinder-Kiss Hanna (1958- )
(184)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(7)
angielski
(1)
Temat
Malarstwo (sztuka)
(4)
Muzeum Narodowe (Warszawa)
(4)
Kunsthistorisches Museum Wien
(2)
Muzeum Narodowe (Gdańsk)
(2)
Anatomia człowieka
(1)
Anatomia plastyczna
(1)
Bellini, Giovanni (ca 1430-1516)
(1)
Giorgione (ca 1476-1510)
(1)
Historia sztuki
(1)
Leonardo da Vinci (1452-1519)
(1)
Malarstwo europejskie
(1)
Rysunek włoski
(1)
Sztuka
(1)
Tintoretto (1518-1594)
(1)
Tycjan (ok. 1488-1576)
(1)
Temat: czas
1401-1500
(6)
1501-1600
(6)
1601-1700
(5)
1701-1800
(4)
1801-1900
(4)
1901-2000
(4)
1301-1400
(2)
1401-
(1)
1501-
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Warszawa
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wenecja (Włochy)
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Antologia
(4)
Esej
(3)
Album
(2)
Malarstwo (szt.plast.)
(2)
Katalog wystawy
(1)
Katalogi zbiorów
(1)
Malarstwo (sztuka)
(1)
Malarstwo europejskie
(1)
Malarstwo włoskie
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(5)
Kultura i sztuka
(5)
Medycyna i zdrowie
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GR 6144 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozmowy obrazów. T. 1 / Grażyna Bastek. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2020. - 340 stron : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografie przy rozdziałach.
Dostępne także jako audiobook.
Obrazy mówią, choć nie zawsze wprost. Podobnie jak poezja, do każdego mogą przemówić inaczej. Uważne patrzenie, a w konsekwencji widzenie, to najprostszy sposób, aby przełamać onieśmielenie wobec sztuki i pokonać dystans dzielący widza i „milczący” obraz. A zatem obrazy mówią do zaciekawionych nimi widzów, ale czy mogą ze sobą rozmawiać? W książce jest wiele przykładów, w których malarze nowocześni i współcześni nawiązują do dzieł dawnych mistrzów, np. Éduard Manet w Śniadaniu na trawie bawi się motywem z Koncertu pasterskiego Tycjana. Są również zestawienia mniej oczywiste, ze względu na podobieństwo tematów, wyrazu albo funkcji. W rozdziale Dyptyki. Dewocja i adoracja jest mowa o piętnastowiecznym dyptyku służącym prywatnej dewocji i dziele Warhola, w którym powszechnie adorowana celebrytka Marilyn Monroe zastąpiła Madonnę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 361690/I (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Rozmowy obrazów. T. 1 [Dokument dźwiękowy] / Grażyna Bastek. - Warszawa : PWN, copyright 2020. - 1 płyta audio (CD) (9 godz. 23 min) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
Czas trwania: 9 godz. 23 min.
Czyta Grażyna Bastek.
Nagranie w formacie mp3.
Obrazy mówią, choć nie zawsze wprost. Podobnie jak poezja, do każdego mogą przemówić inaczej. Uważne patrzenie, a w konsekwencji widzenie, to najprostszy sposób, aby przełamać onieśmielenie wobec sztuki i pokonać dystans dzielący widza i „milczący” obraz. A zatem obrazy mówią do zaciekawionych nimi widzów, ale czy mogą ze sobą rozmawiać? W książce jest wiele przykładów, w których malarze nowocześni i współcześni nawiązują do dzieł dawnych mistrzów, np. Éduard Manet w Śniadaniu na trawie bawi się motywem z Koncertu pasterskiego Tycjana. Są również zestawienia mniej oczywiste, ze względu na podobieństwo tematów, wyrazu albo funkcji. W rozdziale Dyptyki. Dewocja i adoracja jest mowa o piętnastowiecznym dyptyku służącym prywatnej dewocji i dziele Warhola, w którym powszechnie adorowana celebrytka Marilyn Monroe zastąpiła Madonnę.
Książka jest zachętą do słuchania obrazów i przysłuchiwania się ich rozmowom. Mosty pomiędzy dziełami z odległych epok albo dyskretne dialogi malowideł, które powstały w podobnych czasach, to inspiracje do tego, aby patrzeć i czerpać przyjemność ze skojarzeń i własnych interpretacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. T 21249 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozmowy obrazów. T. 2 / Grażyna Bastek. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2020. - 335 stron : fotografie, ilustracje ; 21 cm.
Publikowane w tym tomie eseje ukazywały się w miesięczniku, a następnie dwumiesięczniku "Newsweek Historia", a także w "Dwutygodniku.com". Na potrzeby tej książki zostały zaktualizowane, a niekiedy zmienione w związku z nowym kontekstem, w jakim tu występują.
Bibliografie przy pracach.
Dostępne także jako audiobook.
W drugim tomie "Rozmów obrazów" obrazy połączono są ze sobą za sprawą artystycznych wyzwań i środków wyrazu. Są to nie tylko kwestie koloru, światła i faktury, ale też perspektywa oraz optyczne i iluzjonistyczne triki. Zabawy polegające na oszukaniu widza, tak aby nie wiedział, gdzie kończy się świat realny, a gdzie zaczyna namalowany. Przedstawione są popisy artystycznej wirtuozerii wykonane za pomocą anamorfozy, a także próby namalowania niemożliwego, jak o odwzorowywaniu burzy napisał Pliniusz Starszy.
Kluczem doboru obrazów w pierwszym tomie były tematy, motywy i ich reinterpretacje, w drugim natomiast są to głównie środki malarskie. To jednak tylko arbitralny klucz, sposób na połączenie ze sobą dzieł powstałych w różnych ośrodkach lub w odległych od siebie epokach. W istocie bowiem tematu i sposobu jego wykonania nie da się rozdzielić. Emocje widza są budowane zarówno za pomocą tego, co jest przedstawione, jak i tego, jak to jest zrobione.
Zebrane w obu tomach eseje są zaproszeniem do samodzielnego patrzenia i gry skojarzeń. W historii sztuki nie ma jednej właściwej interpretacji poszczególnych dzieł. Jest tyle obrazów, ilu odbiorców. Sztuką należy się cieszyć niezależnie od posiadanej wiedzy. Wystarczy tylko mieć odwagę, żeby patrzeć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 364352 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Rozmowy obrazów. T. 2 [Dokument dźwiękowy] / Grażyna Bastek. - Warszawa : PWN, copyright 2021. - 1 płyta audio (CD) (10 godz. 48 min) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
Czas trwania: 10 godz. 48 min.
Publikowane w tym tomie eseje ukazywały się w miesięczniku, a następnie dwumiesięczniku "Newsweek Historia", a także w "Dwutygodniku.com". Na potrzeby tej książki zostały zaktualizowane, a niekiedy zmienione w związku z nowym kontekstem, w jakim tu występują.
Czyta Grażyna Bastek.
Nagranie w formacie mp3.
W drugim tomie "Rozmów obrazów" obrazy połączono są ze sobą za sprawą artystycznych wyzwań i środków wyrazu. Są to nie tylko kwestie koloru, światła i faktury, ale też perspektywa oraz optyczne i iluzjonistyczne triki. Zabawy polegające na oszukaniu widza, tak aby nie wiedział, gdzie kończy się świat realny, a gdzie zaczyna namalowany. Przedstawione są popisy artystycznej wirtuozerii wykonane za pomocą anamorfozy, a także próby namalowania niemożliwego, jak o odwzorowywaniu burzy napisał Pliniusz Starszy.
Kluczem doboru obrazów w pierwszym tomie były tematy, motywy i ich reinterpretacje, w drugim natomiast są to głównie środki malarskie. To jednak tylko arbitralny klucz, sposób na połączenie ze sobą dzieł powstałych w różnych ośrodkach lub w odległych od siebie epokach. W istocie bowiem tematu i sposobu jego wykonania nie da się rozdzielić. Emocje widza są budowane zarówno za pomocą tego, co jest przedstawione, jak i tego, jak to jest zrobione.
Zebrane w obu tomach eseje są zaproszeniem do samodzielnego patrzenia i gry skojarzeń. W historii sztuki nie ma jednej właściwej interpretacji poszczególnych dzieł. Jest tyle obrazów, ilu odbiorców. Sztuką należy się cieszyć niezależnie od posiadanej wiedzy. Wystarczy tylko mieć odwagę, żeby patrzeć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. T 21250 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GR 6760 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Leonardo Da Vinci : anatomist, 2011.
Bibliografia na stronach 256-257. Indeks.
Niniejsza publikacja zawiera 87 najważniejszych studiów anatomicznych wybitnego twórcy renesansu. Grafiki anatomiczne opatrzone są wyczerpującymi komentarzami i interpretacjami autorstwa specjalistów z zakresu medycyny i historii sztuki. To niezwykle wartościowa pozycja dla entuzjastów Leonarda, a także wyjątkowe źródło wiedzy na temat anatomii człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 354173 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Oddziału Zbiorów Obcojęzycznych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O 18893 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Skarby Sztuki)
Bibliogr. s. 404-407. Indeks.
Współfinansowanie: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Skomponowanie albumu poświęconego arcydziełom ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie nie jest zadaniem prostym i oczywistym, zwłaszcza w czasach, kiedy pojęcie arcydzieła jest kwestionowane i wszelkie sądy artystyczne są poddawane daleko idącej rewizji. Czy arcydziełem jest dzieło najwyżej oceniane na rynku sztuki, czy najczęściej reprodukowane, czy to, które zajmuje ważne miejsce w muzeum wyobraźni największej liczby odbiorców? Każde z tych kryteriów jest pozornie słuszne, lecz trudno je zastosować w naszych rozważaniach: pozornie proste przyjęcie wartości z bieżącego rynku sztuki zawodzi, ponieważ w muzeum mamy do czynienia ze skarbami, które są poza tym rynkiem. Bo jak wycenić freski z Faras czy wielkie obrazy Jana Matejki?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GR 6974 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej