Zieziula Grzegorz
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Muzyka
(1)
Nuty
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Biblioteka Muzyczna
(5)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2481)
Kozioł Paweł
(2012)
Bekker Alfred
(1688)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(795)
Zieziula Grzegorz
(-)
Kowalska Dorota
(671)
Doyle Arthur Conan
(646)
Wallace Edgar
(586)
Konopnicka Maria
(544)
Kochanowski Jan
(505)
Cartland Barbara
(496)
Shakespeare William
(474)
Dickens Charles
(448)
Buchner Friederike von
(438)
Hackett Pete
(435)
Maybach Viola
(434)
Waidacher Toni
(423)
Verne Jules
(392)
Poe Edgar Allan
(367)
Twain Mark
(367)
Christie Agatha (1890-1976)
(362)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(352)
May Karl
(345)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(336)
Siemianowski Roch (1950- )
(333)
Shakespeare William (1564-1616)
(328)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(321)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(315)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
London Jack
(299)
Leśmian Bolesław
(291)
Słowacki Juliusz
(288)
Boy-Żeleński Tadeusz
(287)
Dönges Günter
(286)
Sienkiewicz Henryk
(286)
Mahr Kurt
(284)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(284)
Kraszewski Józef Ignacy
(281)
Darlton Clark
(280)
King Stephen (1947- )
(280)
Ewers H.G
(278)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(277)
Orzeszkowa Eliza
(277)
Донцова Дарья
(270)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(267)
Krasicki Ignacy
(265)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(259)
Kühnemann Andreas
(259)
Калинина Дарья
(257)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(254)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(250)
Mickiewicz Adam
(241)
Francis H.G
(240)
Montgomery Lucy Maud
(238)
Conrad Joseph
(236)
Austen Jane
(234)
May Karol
(232)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(232)
Vlcek Ernst
(231)
Prus Bolesław
(230)
Barner G.F
(229)
Autores Varios
(228)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(228)
Kürschner Joseph
(228)
Domańska Joanna (1970- )
(226)
Andersen Hans Christian
(224)
Balzac Honoré de
(222)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(219)
Stevenson Robert Louis
(218)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Wells H. G
(214)
Kipling Rudyard
(212)
Voltz William
(211)
Goethe Johann Wolfgang von
(210)
Howard Robert E
(205)
Cieślik Donata
(203)
Zimnicka Iwona (1963- )
(203)
Braiter-Ziemkiewicz Paulina (1968- )
(201)
Evans Virginia
(201)
Goliński Zbigniew
(201)
Hałas Jacek "Stranger"
(201)
Bazán Emilia Pardo
(200)
Baczyński Krzysztof Kamil
(199)
Dug Katarzyna
(198)
Mark William
(195)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(195)
Popczyński Marcin (1974- )
(195)
Czechowicz Józef
(189)
Kienzler Iwona (1956- )
(189)
Dickens Charles (1812-1870)
(187)
Alcott Louisa May
(186)
Hoffmann Horst
(186)
Kinder-Kiss Hanna (1958- )
(184)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1801-1900
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(4)
brak kontekstu językowego (dokument nietekstowy)
(1)
Przynależność kulturowa
Muzyka polska
(2)
Temat
Muzyka polska
(3)
Muzyka poważna
(2)
Opera (przedstawienie)
(2)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(1)
Opera (utwór muzyczny)
(1)
Teatr operowy
(1)
Teatr polski
(1)
Żeleński, Władysław (1837-1921)
(1)
Życie muzyczne
(1)
Temat: dzieło
Dziady
(1)
Temat: czas
1801-1900
(4)
1901-1914
(3)
1901-2000
(3)
1701-1800
(2)
1914-1918
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Muzyka poważna
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Kantata świecka
(1)
Monografia
(1)
Muzyka na głosy solowe, chór mieszany i orkiestrę
(1)
Muzyka na skrzypce i fortepian
(1)
Muzyka sceniczna
(1)
Muzyka wokalna
(1)
Partytura i głosy
(1)
Romans (utwór muzyczny)
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Taniec
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(3)
Kultura i sztuka
(3)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografie przy pracach. Indeks.
Współfinansowanie: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Polska)
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
"Oddajemy w ręce Czytelników drugi tom naszej cyklicznej publikacji zbiorowej zatytułowanej "Długi wiek XIX w muzyce : pytania – problemy – interpretacje". Idea tej serii, zainicjowanej w roku 2020, zrodziła się w gronie organizatorów ogólnopolskich „Sympozjów historyków muzyki XIX wieku”, odbywających się od 2019 r. Nasze założenia pozostają od początku niezmienne: pragniemy, by każdy wolumin zawierał nie tylko najwybitniejsze prace będące pokłosiem naszych corocznych obrad (których wstępne wersje zaprezentowane zostały w postaci referatów), ale chcielibyśmy także publikować artykuły zgłaszane niezależnie od konferencyjnych programów przez przedstawicieli szeroko pojętego polskiego środowiska tzw. diznewiemistów muzycznych, pozytywnie nam zarekomendowane przez kompetentnych recenzentów. Nasze zaproszenie do współpracy kierujemy zwłaszcza w stronę badaczy młodych, rozpoczynających swoją ścieżkę kariery naukowej. To właśnie ich optymizm, niespożyta energia, szczere zaangażowanie i ogromny entuzjazm od początku pomagają w urzeczywistnianiu wszystkich naszych oddolnych inicjatyw.
Pomimo dużej rozpiętości problemowej i niejednorodnego podglebia metodologicznego prac, które złożyły się na całość niniejszego tomu – czemu towarzyszy różnorodność naukowych i pisarskich temperamentów poszczególnych autorów – układ książki zdaje się odzwierciedlać cztery najistotniejsze kierunki badań obierane w ostatnich latach przez polskich diznewiemistów muzycznych. Oczywiście, z uwagi na przypadające w roku 2021 obchody związane ze stuleciem śmierci Władysława Żeleńskiego, o treści pierwszej części naszej publikacji zadecydowały poniekąd względy rocznicowe. Postać Żeleńskiego – kompozytora, dyrygenta, krytyka i publicysty, zasłużonego pedagoga warszawskiego Instytutu Muzycznego, późniejszego pomysłodawcy, założyciela i wieloletniego dyrektora krakowskiej uczelni muzycznej – scala bowiem symbolicznie cztery prace otwierające książkę, poświęcone życiu i twórczości autora Goplany oraz jego trzech współczesnych: Henryka Melcera-Szczawińskiego, a także Zygmunta Stojowskiego i Henryka Opieńskiego. Dwaj ostatni wyszli zresztą ze „szkoły Żeleńskiego”, toteż związani są ze swym mistrzem dyskretną, a zarazem bardzo mocną i – jak się okazuje – wyjątkowo trwałą nicią pokrewieństwa artystycznego.
Mamy nadzieję, że lektura treści, które włączyliśmy do niniejszej książki, okaże się dla Czytelnika wystarczająco ciekawa, by prześledził z niesłabnącą uwagą całość od pierwszej do ostatniej strony. Jesteśmy głęboko przekonani, że prezentowane artykuły, pomimo swej różnorodności tematycznej i metodologicznej, staną się dla Czytelników źródłem wielu inspiracji, a w przyszłości stanowić będą zachętę do konstruktywnego i zaangażowanego – oby jednak pozbawionego nadmiaru emocji, co zdarzało się przecież w trakcie naszych sympozjów – naukowego dialogu z autorami." (z Wprowadzenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Muzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 5576 (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Widma = Phantoms : kantata, sceny liryczne według II części Dziadów Adama Mickiewicza / Stanisław Moniuszko. - Wrocław : Narodowe Forum Muzyki, copyright 2017 ; [Warszawa] : CD Accord, p2017. - 1 płyta audio (CD) (1 godz 05 min 18 s) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
Dodatek drukowany w opakowaniu zawiera komentarze Grzegorza Zieziuli i Macieja Prochaski, tekst utworu w języku polskim i angielskim oraz biogramy wykonawców.
Rekonstrukcja oryginalnej partytury Stanisława Moniuszki Maciej Prochaska.
Reżyseria partii mówionych Paweł Passini.
Tytuł z opakowani verso.
Reżyseria nagrania i mastering: Andrzej Sasin, Aleksandra Nagórko.
Aleksandra Kubas-Kruk, sopran (Dziewczyna) ; Joanna Rot, mezzosopran, Anna Wieczorek (Sowa) ; Dominik Kujawa, baryton, Mariusz Bonaszewski (Starzec) ; Jarosław Bręk, bas-baryton, Paweł Janyst (Guślarz) ; Jerzy Butryn, bas-baryton, Przemysław Wasilkowski (Widmo, Głos) ; Bogdan Makal, bas-baryton, Mariusz Bonaszewski (Kruk) [oraz inni] ; Chór NFM ; Agnieszka Franków-Żelazny, kierownik chóru ; Wrocławska Orkiestra Barokowa ; Andrzej Kosendiak, dyrygent.
Nagrano między 26 a 28 sierpnia 2017 r. w Sali Głównej Narodowego Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Muzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39765 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, bibliografie muzyczne, netografie przy pracach. Indeks.
Współfinansowanie: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Polska)
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
"Mimo bezsprzecznie fundamentalnego wpływu twórczości powstałej w „długim wieku XIX” na ukształtowanie się rozpoznawalnego obrazu sztuki polskiej w naszej ojczyźnie i poza jej granicami, w naszych badaniach muzykologicznych ostatnich dekad zauważalne było swoiste przeprofilowanie kierunków zainteresowań naukowych na muzykę dawną. […] Świadomi wieloletnich zaniedbań w zakresie badań nad muzyką polską „długiego wieku XIX”, podjęliśmy kroki mające na celu – w naszej opinii niezwykle potrzebną – konsolidację szeroko rozumianego środowiska historyków muzyki XIX wieku, reprezentujących wszystkie generacje, różne ośrodki naukowe i odmienne perspektywy badawcze.
Tom podzielony został na cztery uzupełniające się części oddające specyfikę prowadzonych w Polsce badań. Na pierwszą z nich, zatytułowaną Dzieła zapomniane i na nowo odkrywane, składają się teksty autorstwa Jakuba Chachulskiego, Małgorzaty Sułek, Grzegorza Zieziuli, Ewy Boguli i Miłosza Bazelaka, prezentujące nieznany współcześnie romantyczny repertuar muzyczny lub też ukazujące utrwalone już w artystycznym obiegu kompozycje w zupełnie nowym ujęciu. Część druga, Materiały do dyskusji, którą w całości wypełnia mający skłaniać do refleksji tekst Ryszarda Daniela Golianka, poświęcona jest ciągle aktualnemu pytaniu o status i wyznaczniki muzyki polskiej. Trzecie ogniwo tomu, opatrzone tytułem Nieznane karty kompozytorskich biografii, stanowią teksty Mateusza Melskiego, Ewy Chamczyk i Wiktorii Antonczyk, poświęcone wybranym aspektom ciągle jeszcze niedostatecznie rozpoznanych życiorysów dziewiętnastowiecznych twórców. Zamykająca tom część Muzyka – kultura – życie społeczne obejmuje teksty Małgorzaty Woźnej-Stankiewicz, Magdaleny Oliferko, Michała Jaczyńskiego i Michała Brulińskiego, podejmujące zagadnienia dziewiętnastowiecznej twórczości muzycznej w kontekście szeroko rozumianej kultury artystycznej i życia społecznego tamtej epoki." (fragment Wprowadzenia Zespołu Redakcyjnego)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Muzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 5633 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozprawa doktorska. Uniwersytet Warszawski, 2004.
Bibliografia na stronach 617-639. Indeks.
Współfinansowanie: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Polska)
Streszczenie w języku angielskim.
"Wielu zachodnich autorów, referujących muzyczne dokonania krajów słowiańskich w XIX wieku, nastawiało się – jak dotąd – niemal wyłącznie na tropienie manifestacji domniemanej „narodowości w muzyce”. To jednostronne ukierunkowanie perspektywy poznawczej skutecznie wykluczyło jednak z pola naukowej refleksji pokaźną część kompozytorskiego dorobku twórców działających w naszej części Europy. Dla historyka polskiej twórczości operowej okoliczność ta jest poważnym wyzwaniem: nie tylko zmusza go do refleksji, ale także prowokuje do podjęcia ryzyka wiążącego się z propozycją całkowicie nowego podejścia do problemu. W przypadku „operowego kosmopolityzmu” pole eksploracji przedstawia się nader obiecująco – całe przedsięwzięcie porównać można do odkrywania prawdziwej terra incognita. Nasuwa się zarazem nieodparte, a przy tym szalenie intrygujące pytanie: co kryją w sobie czy też jakie w istocie są owe marginalizowane dotychczas, „nienarodowe” opery polskich twórców II połowy XIX wieku?" (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Muzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 5537 (1 egz.)
Nuty
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Muzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. MN 8543 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej