Społeczeństwo wiedzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(5)
Autor
Aleksandrowicz Renata
(1)
Batorowska Hanna
(1)
Bińczyk Ewa (1976- )
(1)
Collins H. M. (1943- )
(1)
Giera Magdalena
(1)
Grygieńć Janusz (1980- )
(1)
Jabłoński Arkadiusz (1963- )
(1)
Motylińska Paulina
(1)
Szarek-Orlecka Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Kobieta
(6626)
Język angielski
(3431)
Rodzina
(3365)
Język niemiecki
(3174)
Relacje międzyludzkie
(3077)
Społeczeństwo wiedzy
(-)
II wojna światowa (1939-1945)
(2767)
Płyty gramofonowe
(2615)
Przyjaźń
(2594)
Tajemnica
(2245)
Film fabularny
(2183)
Muzyka rozrywkowa
(2118)
Miłość
(2110)
Żydzi
(2036)
Literatura polska
(2003)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1995)
Śledztwo i dochodzenie
(1960)
Powieść polska
(1946)
Życie codzienne
(1901)
Pisarze polscy
(1872)
Zabójstwo
(1864)
Dzieci
(1727)
Muzyka rozrywkowa polska
(1715)
Polacy za granicą
(1591)
Mężczyzna
(1556)
Kościoły i kaplice
(1490)
Wojsko
(1454)
Kultura
(1432)
Język polski
(1345)
Filozofia
(1323)
Politycy
(1277)
Zamki i pałace
(1267)
Tematy i motywy
(1260)
Historia
(1259)
Powieść amerykańska - 20 w.
(1246)
Policjanci
(1241)
Polityka
(1224)
Podróże
(1219)
Dziewczęta
(1184)
Nastolatki
(1117)
Małżeństwo
(1097)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1087)
Władcy
(1074)
Powieść angielska
(1062)
Magia
(1060)
Sztuka
(1051)
Zwierzęta
(1049)
Literatura
(1045)
Uczucia
(1042)
Jazz
(1025)
Dramat filmowy
(1017)
Trudne sytuacje życiowe
(997)
Film amerykański
(995)
Literatura niemiecka
(975)
Rodzeństwo
(972)
Język angielski - podręcznik
(966)
Dziennikarze
(945)
PRL
(915)
Polityka międzynarodowa
(914)
Powieść amerykańska
(910)
Powieść angielska - 20 w.
(889)
Kościół katolicki
(876)
Poezja polska - 20 w.
(867)
Wielkanoc
(865)
Holokaust
(853)
Rock
(853)
Muzyka polska
(852)
Sekrety rodzinne
(843)
Społeczeństwo
(841)
Powieść francuska
(833)
Sztuka polska
(813)
Ludzie a zwierzęta
(783)
Osoby zaginione
(778)
Duchowieństwo katolickie
(770)
Młodzież
(765)
Arystokracja
(757)
Boże Narodzenie
(753)
Śmierć
(736)
Przestępczość zorganizowana
(716)
Wojna
(708)
Relacja romantyczna
(707)
Gramatyka
(704)
Matki i córki
(694)
Teatr polski
(691)
Pisarze
(683)
Chłopcy
(678)
Język francuski
(675)
Poszukiwania zaginionych
(672)
Literatura austriacka
(664)
I wojna światowa (1914-1918)
(662)
Nauka
(660)
Samorealizacja
(654)
Obyczaje i zwyczaje
(651)
Polacy
(640)
Budownictwo miejskie
(636)
Film obyczajowy
(631)
Miasta
(630)
Psy
(619)
Świadomość społeczna
(612)
Wybory życiowe
(611)
Uprowadzenie
(607)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Czechy
(1)
Słowacja
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Monografia
(4)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 196)
Bibliografia, netografia na stronach 247-264. Indeksy.
Spis treści także w języku angielskim.
Publikacja składa się z dwóch części: pierwszej - teoretycznej, wprowadzającej w problematykę starości na tle przemian społeczno-kulturowych oraz drugiej - opartej na badaniach empirycznych, dotyczącej zachowań lekturowych ludzi starszych. Część pierwszą rozpoczyna wprowadzenie w problematykę trzeciego wieku opisujące psychospołeczne determinanty starości, konsekwencje starzenia się społeczeństw oraz teorie dotyczące sposobów starzenia się i stylów życia w tym okresie. Część druga oparta jest na badaniach empirycznych przeprowadzonych przez Autorkę wśród słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Ich lekturowe przeżycia, emocje i refleksje tworzą jedyną w swoim rodzaju panoramę czytelniczych doświadczeń, której część, czy choćby okruch, Autorka - oprócz naukowego opisu - starała się w ten sposób zatrzymać w kadrze upływającego czasu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 365869 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 195)
Bibliografia, netografia na stronach 243-266. Indeksy.
Współfinansowanie: Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej (Kraków)
Spis treści także w języku angielskim.
Publikacja pod red. naukową Hanny Batorowskiej i Pauliny Motylińskiej prezentuje spectrum zagadnień dotyczących bezpieczeństwa informacyjnego i medialnego w czasach nadprodukcji informacji. Monografia adresowana jest do osób zainteresowanych problematyką szeroko pojętego bezpieczeństwa informacyjnego m.in. bibliotekarzy, informatologów oraz studentów kierunków związanych z zarządzaniem informacją, wykorzystujących osiągnięcia nauki o informacji, w tym także do studentów bibliologii i informatologii oraz praktyków w tym zakresie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 365860 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 159-164. Indeks.
Dla przeciętnego człowieka nauka zwykła wydawać się nieomylna. Naukowcy byli bohaterami, bezinteresownie dążącymi do zdobywania wiedzy dla wspólnego dobra. Jednak niedawno seria naukowych skandali, oszustw i porażek skłoniła nas do kwestionowania prymatu nauki. Awantury takie jak Climategate lub debaty na temat bezpieczeństwa szczepionki MMR podkopały nasze zaufanie do nauki. W tej prowokacyjnej książce Harry Collins dąży do odkupienia wartości naukowej ekspertyzy i przypomina o szczególnym statusie nauki. Pomimo pewnego chaosu obecnego w codziennej działalności nauki, podkreśla on jej moralną i epistemologiczną wyższość nad rzekomymi alternatywami, odrzucając wątpliwą "domyślną" wiedzę eksponowaną przez wielu spoza środowiska naukowego. Jak twierdzi, to nauka powinna służyć zwykłym obywatelom za przykład, jak należy myśleć i działać ­– a nie na odwrót.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351032 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 603-665. Indeks.
Streszczenie angielskie. Spis treści także w języku angielskim.
"W niniejszej pracy zamierzam przedstawić teorię społeczną Poppera za pomocą metod właściwych jego koncepcji badania wytworów wiedzy. Zaproponuję logiczną i historyczną analizę pism Poppera jako powiązania problemowego jego twierdzeń i postulatów. Będę odkrywał wszelkie możliwe formy zamazywania faktów i kryteriów, które prowadzą do upraszczania jego tez, czynione także przez samego autora. Chodzić mi będzie o przezwyciężenie paradoksu kłamcy, do którego sprowadza się twierdzenia i postulaty Poppera, za pomocą zestawień znaczeń. Czyni to jego stanowisko albo formą obrony dogmatycznego sejentyzmu, albo formą proklamacji konstruktywistycznego relatywizmu w teorii nauki. Odrywanie powiązań problemowych jego twierdzeń i postulatów pozwala badać poziom ich krytycyzmu, a zarazem jakości reguł kulturowych, kontrolujących i chroniących dziedzictwo racjonalności.
Teoria społeczna, której projekt przedstawię w tej pracy, pozwala odkrywać związki między wiedzą a społeczeństwem, które wyznaczane są miarą krytycyzmu wytworów wiedzy. Taki ogląd nowoczesnego społeczeństwa służy ujawnianiu sfer rzeczywistości opanowanej przez pseudowiedzę (symulakry), a zarazem zabezpieczeniu i rozwijaniu prawa ludzi do dokonywania racjonalnych i wolnych wyborów opartych na wiedzy. Jest to jedna z wielu, ale ciekawa, z punktu widzenia konkretnych zadań badawczych socjologii, propozycja ujawniania zagrożeń ludzkiej racjonalności i wolności, a zarazem możliwości ich ochraniania i rozwijania. W niniejszej pracy przedstawiam zatem interpretację teorii wiedzy Poppera jako ciekawej propozycji badań nad społecznymi mechanizmami rozwiązywania problemów. Chciałbym jednak wyraźnie zaznaczyć, że nie jest to praca "popperologiczna", czyli zajmująca się ujawnianiem niuansów myśli Poppera. Jest to praca, której celem jest przedstawienie ciekawej propozycji teoretycznej badań na kondycją społeczeństwa nowoczesnego, warunkowanego rozwojem wiedzy. Wyrasta ona z badań powiązań problemowych twierdzeń i postulatów zawartych w dziełach Poppera." [Autor]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 358864 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gospodarka oparta na wiedzy w Europie Środkowo-Wschodniej / Joanna Szarek-Orlecka ; [projekt okładki Magdalena Giera]. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2022. - 252 strony : ilustracje, mapy, wykresy ; 24 cm.
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia na stronach 221-237.
Dla studentów ekonomii, zarządzania, politologii oraz wykładowców kierunków związanych z ekonomią, rozwojem regionów i zasobami wiedzy.
Współfinansowanie: Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja (Kraków)
Streszczenie w języku angielskim.
Książka stanowi wieloaspektowe studium badawcze z solidnym warsztatem metodycznym i bogatym materiałem empirycznym, w którym autorka podejmuje tematykę regionalnej gospodarki opartej na wiedzy z perspektywy ekonomii rozwoju z uwzględnieniem współczesnych determinant wzrostu gospodarczego i rozwoju ekonomiczno-społecznego, makroekonomii, teorii innowacji i kapitału ludzkiego, ekonomii regionalnej, polityki i integracji europejskiej. Obszarem badań szczegółowych są regiony transgraniczne, czterech państw Grupy Wyszehradzkiej o zbliżonych uwarunkowaniach geograficzno-historycznych i celach gospodarczo-społecznych. Większość regionów państw Grupy Wyszehradzkiej z trudem odnajduje się w nowej rzeczywistości kreacji gospodarki opartej na wiedzy. Dlaczego tak się dzieje i jakie są tego przyczyny? Jaką ścieżką rozwoju gospodarki opartej na wiedzy będą podążać regiony V4? Jak efektywnie gospodarować zasobem wiedzy? Na te i inne pytania odpowiedzi można szukać na łamach tej książki.
Jest to obowiązkowa lektura dla osób zainteresowanych transformacją gospodarki w kierunku gospodarki opartej na wiedzy, a także studentów ekonomii, zarządzania, politologii i wykładowców kierunków związanych z ekonomią, rozwojem regionów i zasobami wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378643 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej