Gry komputerowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(99)
Forma i typ
Książki
(92)
Proza
(23)
Publikacje naukowe
(19)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(13)
Poradniki i przewodniki
(13)
Publikacje popularnonaukowe
(9)
Komiksy i książki obrazkowe
(6)
Publikacje fachowe
(4)
Audiobooki
(3)
Filmy i seriale
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(88)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(4)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(88)
Biblioteka Austriacka
(5)
Biblioteka Obcojęzyczna
(6)
Czytelnia BG
(1)
Autor
Czartoryski Bartosz
(3)
Jankowski Andrzej (anglista)
(3)
Kluska Bartłomiej (1980- )
(3)
Liu Cixin (1963- )
(3)
Batylda Marcin (1979- )
(2)
Cawthon Scott (1971- )
(2)
Cawthon Scott (1971- ). Five nights at Freddy's
(2)
Cooper Elley
(2)
Harris Blake J
(2)
Kearney Kirsten
(2)
Kleszcz Tomasz
(2)
Kosman Marcin
(2)
Krzyżanowski Krzysztof (tłumacz)
(2)
Kushner David (1962- )
(2)
Lipińska Joanna
(2)
Liu Cixin (1963- ). Wspomnienie o przyszłości Ziemi
(2)
Marecki Piotr (1976- )
(2)
Poznanski Ursula (1968- )
(2)
Prajzner Katarzyna
(2)
Pratchett Terry (1948-2015)
(2)
Schreier Jason
(2)
Szczygielski Marcin (1972- )
(2)
Abriszewski Krzysztof (1972- )
(1)
Androsiuk Łukasz
(1)
Argasiński Jakub (1981- ). Dema
(1)
Arobal Bartek (1984- )
(1)
Baddiel David (1964- )
(1)
Bargiel Nina G
(1)
Bartosz Czartoryski
(1)
Berlanti Greg (1972- )
(1)
Bischof Ulrike
(1)
Blaźniak Maciek (1984- )
(1)
Boiret Alex
(1)
Bordizzo Natasha Liu (1994- )
(1)
Bowler Grant (1968- )
(1)
Brazelton T. Berry (1918-2018)
(1)
Brown Box (1980- )
(1)
Błaszczyk Tomasz
(1)
Carteron Marine (1972- )
(1)
Chaloner Paul (1971- )
(1)
Chamielec Grażyna
(1)
Cieślewicz Tomasz
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Ciupek Stefan (1976- )
(1)
Collins Mike
(1)
Comer Jodie (1993- )
(1)
Cube Kid (1983- )
(1)
Cube Kid (1983- ). Pamiętnik 8-bitowego wojownika
(1)
Darby Rhys (1974- )
(1)
De Peuter Greig (1974- )
(1)
Dennehy Ned (1965- )
(1)
Dolle-Weinkauff Bernd
(1)
Dramczyk Bartłomiej
(1)
Droga Katarzyna (1965- )
(1)
Droga Katarzyna (1965- ) Seria uczuć
(1)
Dyer-Witheford Nick (1951- )
(1)
Dąbkowska-Kowalik Małgorzata
(1)
Ewers Hans-Heino (1949- )
(1)
Fajfer Zenon (1970- ). Hiperteksty
(1)
Feibel Thomas (1962- )
(1)
Fenrich Wojciech
(1)
Filiciak Mirosław (1976- )
(1)
Flamma Adam
(1)
Frelik Paweł (1969- )
(1)
Gerasimova Žanna
(1)
Gibson William (1948- )
(1)
Godzic Wiesław (1953- )
(1)
Goldstone Will
(1)
Gout Leopoldo
(1)
Gout Leopoldo. Geniusz
(1)
Greb Ingo
(1)
Grudniak Paweł
(1)
Gutowski Maksymilian
(1)
Górniak Mateusz (1996- )
(1)
Gąska Paweł
(1)
Hamilton Ross
(1)
Heidtmann Hort
(1)
Hern Tom (1984- )
(1)
Hikiert-Bereza Anna
(1)
Hill Nathan (1975- )
(1)
Hiztel Stefan
(1)
Howden Jason Lei (1984- )
(1)
Howery Lil Rel (1979- )
(1)
Irzykowski Jarosław
(1)
Isaacson Walter (1952- )
(1)
Jakubowiak Maciej (1987- )
(1)
Janicki Paweł (1974- ). Conditional arts
(1)
Janik Justyna (kulturoznawca)
(1)
Janusz Jacek
(1)
Jarosz Agnieszka
(1)
Jelley Craig
(1)
Jones Darran
(1)
Jones Gethin Wyn (1984- )
(1)
Jóźwiak Michał (tłumacz)
(1)
Jüngst Heike Elisabeth (1967- )
(1)
Jędrasiak Kamil
(1)
Kalus Agnieszka
(1)
Kardaras Nicholas (1964- )
(1)
Kaulen Heinrich
(1)
Kava Zuzanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(46)
2010 - 2019
(45)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(87)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(90)
Niemcy
(5)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(83)
niemiecki
(5)
angielski
(4)
rosyjski
(1)
ukraiński
(1)
Odbiorca
9-13 lat
(14)
Dzieci
(13)
Młodzież
(11)
14-17 lat
(8)
6-8 lat
(4)
Szkoły wyższe
(3)
Rodzice
(2)
6-8
(1)
9-13
(1)
Producenci gier komputerowych
(1)
Programiści
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(12)
Literatura polska
(8)
Literatura angielska
(4)
Literatura chińska
(3)
Film amerykański
(2)
Literatura austriacka
(2)
Literatura francuska
(2)
Literatura niemiecka
(2)
Film angielski
(1)
Film kanadyjski
(1)
Film niemiecki
(1)
Film nowozelandzki
(1)
Literatura meksykańska
(1)
Temat
Kobieta
(6651)
Język angielski
(3434)
Rodzina
(3383)
Język niemiecki
(3176)
Relacje międzyludzkie
(3094)
Gry komputerowe
(-)
II wojna światowa (1939-1945)
(2777)
Przyjaźń
(2617)
Płyty gramofonowe
(2615)
Tajemnica
(2257)
Film fabularny
(2183)
Muzyka rozrywkowa
(2119)
Miłość
(2118)
Żydzi
(2040)
Literatura polska
(2011)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1997)
Śledztwo i dochodzenie
(1983)
Powieść polska
(1943)
Życie codzienne
(1911)
Pisarze polscy
(1878)
Zabójstwo
(1877)
Dzieci
(1736)
Muzyka rozrywkowa polska
(1715)
Polacy za granicą
(1592)
Mężczyzna
(1561)
Kościoły i kaplice
(1492)
Wojsko
(1456)
Kultura
(1438)
Język polski
(1356)
Filozofia
(1330)
Zamki i pałace
(1283)
Politycy
(1279)
Tematy i motywy
(1270)
Historia
(1262)
Policjanci
(1257)
Powieść amerykańska - 20 w.
(1246)
Polityka
(1235)
Podróże
(1230)
Dziewczęta
(1188)
Nastolatki
(1129)
Małżeństwo
(1102)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1091)
Władcy
(1077)
Magia
(1064)
Powieść angielska
(1062)
Zwierzęta
(1061)
Sztuka
(1056)
Uczucia
(1052)
Literatura
(1049)
Jazz
(1026)
Dramat filmowy
(1017)
Trudne sytuacje życiowe
(1005)
Film amerykański
(995)
Literatura niemiecka
(977)
Rodzeństwo
(976)
Język angielski - podręcznik
(965)
Dziennikarze
(947)
PRL
(919)
Polityka międzynarodowa
(919)
Powieść amerykańska
(910)
Powieść angielska - 20 w.
(889)
Kościół katolicki
(877)
Poezja polska - 20 w.
(864)
Wielkanoc
(864)
Holokaust
(854)
Muzyka polska
(853)
Rock
(853)
Sekrety rodzinne
(852)
Społeczeństwo
(849)
Powieść francuska
(832)
Sztuka polska
(816)
Ludzie a zwierzęta
(787)
Osoby zaginione
(782)
Duchowieństwo katolickie
(773)
Młodzież
(770)
Arystokracja
(762)
Boże Narodzenie
(759)
Śmierć
(740)
Przestępczość zorganizowana
(720)
Wojna
(712)
Relacja romantyczna
(708)
Gramatyka
(704)
Matki i córki
(698)
Teatr polski
(696)
Pisarze
(690)
Chłopcy
(681)
Poszukiwania zaginionych
(678)
Język francuski
(677)
Literatura austriacka
(665)
I wojna światowa (1914-1918)
(662)
Nauka
(662)
Samorealizacja
(658)
Obyczaje i zwyczaje
(655)
Polacy
(642)
Miasta
(639)
Budownictwo miejskie
(637)
Film obyczajowy
(631)
Psy
(624)
Wybory życiowe
(620)
Świadomość społeczna
(614)
Uprowadzenie
(613)
Temat: dzieło
Doom (gra komputerowa)
(1)
Jet Set Willy (gra komuterowa)
(1)
Saga o wiedźminie
(1)
Wiedźmin
(1)
Temat: czas
2001-
(32)
1901-2000
(24)
1989-2000
(19)
1945-1989
(11)
1801-1900
(4)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Stany Zjednoczone (USA)
(5)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Chicago (Stany Zjednoczone)
(1)
Mokotów (Warszawa ; część miasta)
(1)
Moskwa (Rosja)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Śląsk
(1)
Gatunek
Powieść
(19)
Monografia
(13)
Opracowanie
(11)
Poradnik
(11)
Publikacja bogato ilustrowana
(9)
Science fiction
(8)
Podręcznik
(7)
Praca zbiorowa
(5)
Fantastyka
(4)
Thriller
(4)
Komedia
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Powieść przygodowa
(3)
Publicystyka
(3)
Adaptacja komiksowa
(2)
Autobiografia
(2)
Biografia
(2)
Fantasy
(2)
Film akcji
(2)
Film fabularny
(2)
Film przygodowy
(2)
Grafika komputerowa
(2)
Horror
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Antologia
(1)
Artykuł problemowy
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Encyklopedia
(1)
Encyklopedie
(1)
Esej
(1)
Fanfikcja (fan fiction)
(1)
Film animowany
(1)
Film familijny
(1)
Informator
(1)
Instrukcja
(1)
Komiks
(1)
Komiks historyczny
(1)
Literatura fantastyczna polska
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Przewodnik tematyczny
(1)
Raport z badań
(1)
Reportaż
(1)
Romans
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(31)
Kultura i sztuka
(13)
Hobby i czas wolny
(11)
Etnologia i antropologia kulturowa
(10)
Historia
(10)
Literaturoznawstwo
(8)
Media i komunikacja społeczna
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Filozofia i etyka
(3)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Psychologia
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Inżynieria i technika
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
99 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 193-207. Indeks.
Projekt został sfinansowany ze środków Narodowego Centrum Nauki.
Znacząca część krytycznej uwagi, jaką otrzymuje science fiction, skierowana jest na narracyjnie zorientowane formy gatunku: literaturę, film, telewizję, rzadziej komiksy. Jednak SF od zawsze była również obecna w całym szeregu mediów „mniejszych”, zaś eksplozja cyfrowych narzędzi produkcji i dystrybucji jedynie poszerzyła i skomplikowała ten multimedialny krajobraz gatunku. Jako głos w badaniach nad science fiction, korzystający jednocześnie z narzędzi groznawstwa, medioznawstwa i studiów nad wizualnością, książka proponuje spojrzenie na trzy wybrane media wizualne science fiction: gry wideo, film krótkometrażowy i grafikę komputerową. Każdy z rozdziałów nakreśla kontury wybranego medium, sytuuje je w kontekście tradycyjnych form science fiction oraz sugeruje możliwe podejścia badawcze wybiegające poza obecne wciąż w badaniach pobłażliwe traktowanie ich jako epatującą obrazem i dźwiękiem rozrywkę. Chociaż ich oddziaływanie kulturowe znacząco różni się od tradycyjnych mediów science fiction, gry, krótkometraże i grafika stanowią nie mniej ważny element science fiction, która we współczesnym świecie z pozycji jednego z gatunków popularnych stała się dominującym dyskursem kulturowym obecnym w wielu dziedzinach życia oraz stanowi wyjątkowo aktualny rezerwuar metafor, ikon i tropów pomagających w zrozumieniu współczesnego świata.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 343592 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Peryferal / William Gibson ; przełożył Krzysztof Sokołowski. - Wydanie III. - Warszawa : Wydawnictwo MAG, 2022. - 502, [9] stron ; 21 cm.
(Uczta Wyobraźni)
Tytuł oryginału: The Peripheral.
Flynne Fisher żyje w pierwszej przyszłości, tak bliskiej, że tu i tam jest już naszą teraźniejszością. Jak prawie wszyscy nie ma pracy, chyba że bogaty gracz wynajmie ją na zastępstwo w rozgrywanej on-line symulacji wojennej. Jej brat, Burton, eksmarine ze skromną rentą za neurologiczne rany odniesione w nienazwanej wojnie, dorabia jako wirtualny ochroniarz tajemniczej sieciowej przygodówki. Dziwnej, bardzo dziwnej. Druga przyszłość, za siedemdziesiąt lat, jest dla Willa Nethertona dobra. Jest dobra dla wszystkich bogaczy, a poza bogaczami na Ziemi nie został prawie nikt. Dwie przyszłości dzieli kataklizm, którego nikt nie rozpoznał, aż było za późno. Łączy chiński serwer, którym informacja może podróżować w czasie. I morderstwo pięknej celebrytki lubiącej nieodpowiednie towarzystwo. W grze? Wirtualne? A może jednak nie?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 377952 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Technologia i Rozwiązania)
Indeks.
Jeżeli jesteś projektantem gier lub masz dobry pomysł na grę, który chciałbyś wcielić w życie, z pomocą przyjdzie Ci ta książka. Dzięki niej błyskawicznie przygotujesz prototyp lub nawet całościowe rozwiązanie! W trakcie lektury nauczysz się projektować gry z wykorzystaniem silnika Unity 3, skryptów w języku C# oraz JavaScriptu. Niezwykle istotne jest to, że książka da Ci solidne podstawy w zakresie rozumienia kluczowych koncepcji związanych z projektowaniem gier - od fizyki świata gry aż do systemu cząstek. Ponadto dowiesz się, jak zapewnić najwyższą wydajność Twoim rozwiązaniom, budować interakcje oraz dzielić się z graczami gotowym rozwiązaniem. Żeby zacząć przygodę z tworzeniem gier, nie musisz posiadać żadnej specjalistycznej wiedzy, wystarczy Ci tylko ta książka! Brzmi kusząco? Spróbuj sam!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 324666 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Geniusz / Leopoldo Gout)
Stanowi 1. część cyklu pt.:Geniusz. Część 2 pt.: Przekręt, część 3. pt.: Rewolucja.
Dwustu geniuszy w walce na umysły. Mają trzy dni i trzy noce, aby rozwiązać dwa zadania. Ten, kto zwycięży w Godzinie Zero, uzyska wszystkie potrzebne środki, aby założyć własne laboratorium badawcze w dowolnym miejscu na świecie.
REX: jeden z najlepszych programistów na świecie. Właśnie stworzył program do odnajdywania osób zaginionych jednym kliknięciem. Ma szesnaście lat. TUNDE: inżynier samouk, który do nigeryjskiej wioski, gdzie ludzie mieszkają w lepiankach, doprowadził internet. Lokalny wojskowy zleca mu budowę broni. Ma czternaście lat. LIKAON: blogerka-szpieg, która ujawnia korupcję wśród chińskich urzędników. Jest na czele czarnej listy ludzi z Szanghaju. Ma szesnaście lat.
Nie martwcie się przygotowaniem. Jeżeli zostaliście wybrani, jesteście gotowi. Ekscytująca, prowokująca, przełomowa, nowatorska i bardzo inteligentna powieść.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 361935 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trash Story / Mateusz Górniak. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Ha!art, 2022. - 117, [3] strony ; 20 cm.
(Seria Prozatorska)
Współfinansowanie: Urząd Gminy (Kraków)
Trash Story to kołysanka dla epoki telewizji i pępkowe społeczeństwa katastrofy. Historię zaczyna opowiadać Mati, chłopak z małego miasteczka na Śląsku, który pragnie wyjść poza mówienie ja i rozsadzić dostępne mu formy snucia opowieści. Narrację przechwytują więc przedmioty, śmieci, postaci z kreskówek i filmowe konwencje. Toster opowiada o dojrzewaniu, brudna fałdka na pościeli o miłości, Krowa żegna się z Kurczakiem, paranoiczny detektyw prowadzi dochodzenie dotyczące konkursu na esej katyński dla podstawówek, a Walduś Kiepski fantazjuje o wielkim wybuchu. Logiką tej fikcji literackiej są nieustające zmiany perspektywy, a recykling, wywrotowy humor i kulturowe przechwycenia pracują na rzecz strategii czułościowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376874 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 227822 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The history of the future: Oculus, Facebook, and the revolution that swept virtual reality.
Wiele firm, które później stały się najpoważniejszymi graczami Doliny Krzemowej, rodziło się w garażach. Historia Oculusa łamie ten schemat - jej założyciel, Palmer Luckey, pragmatyczny ekscentryk, inżynier samouk i wizjoner, stworzył swój start-up w zdezelowanej, sześciometrowej przyczepie kempingowej. Młody człowiek chciał sprawić, aby wirtualna rzeczywistość wreszcie zaistniała. Sklecony niegdyś naprędce start-up, wspierany przez charyzmatycznego, seryjnego przedsiębiorcę, błyskotliwego rosyjskiego programistę i wiele innych barwnych postaci, rozpoczyna rewolucję związaną z wirtualnym światem. Z czasem przeradza się ona w niesamowitą podróż - obfitującą w niezliczone zwroty akcji, wygrane bitwy, bolesne porażki, przełomy i intrygi.[nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 364462 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Thriller korporacyjny o historii konfliktu, który na zawsze odmienił przemysł gier wideo. W 1990 roku rynek gier wideo należał do Nintendo. Sega była słabnącą firmą z wielkimi aspiracjami. Wtedy na scenę wkroczył Tom Kalinske – człowiek, który o grach nie wiedział nic, ale miał rzadki talent do zwyciężania batalii skazanych na porażkę. Oto Dawid postanowił zmierzyć się z Goliatem, a świat zapłonął. Bezlitosne starcie przerodziło się w globalną wojnę korporacyjną prowadzoną na wielu frontach: od domowych salonów i szkolnych placów, przez sale zarządów, po Kongres Stanów Zjednoczonych. Brat wystąpił przeciwko bratu, dziecko buntowało się przeciw rodzicowi, Mario starł się z Sonikiem, Ameryka ponownie walczyła z Japonią. Wojny konsolowe to oparta na ponad dwóch setkach wywiadów z byłymi pracownikami wstrząsająca opowieść o przełomie na rynku gier. To także historia o tym, jak skromny, rodzinny człowiek z ponadprzeciętną wyobraźnią zainspirował zespół straceńców do stworzenia interesu wartego 60 miliardów dolarów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360195 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niksy to demony, które oszałamiają i uwodzą, wciągają do swojego świata i nie pozwalają o sobie zapomnieć. Każdy widzi je inaczej. Niksa to ktoś, kogo kochałeś, ale nie potrafiłeś przy sobie zatrzymać, albo coś nieuchwytnego, czego szukasz przez całe życie, o czym marzysz, choć jest nieosiągalne. Każdy ma swoją niksę.
Samuel ze szczegółami zapamiętał dzień, w którym opuściła go matka. Podobnie jak noc, kiedy pocałował ukochaną, i popołudnie w lesie, gdzie ostatni raz widział najlepszego przyjaciela. Wszyscy oni nagle zniknęli z jego życia...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346061 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The innovators : how a group of hackers, geniuses, and geeks created the digital revolution.
W roku 2011 znakomita biografia założyciela firmy Apple, Steve’a Jobsa, stała się międzynarodowym bestsellerem i zarazem jedną z najlepiej sprzedających się biografii wszech czasów. Jej autor, Walter Isaacson, w książce "Innowatorzy" pisze o ludziach, którym zawdzięczamy nadejście i rozkwit ery informacji i cyfrowego świata. "Innowatorzy" to fascynująca, obejmująca ponad półtora wieku opowieść o tym, jak dochodzi do innowacji oraz jak współpraca i współdziałanie wyzwalają pokłady kreatywności, prowadząc do rewolucyjnych zmian w naszym codziennym życiu. To opowieść o ludziach, którzy wymyślili komputery i internet. Dzieło Isaacsona jest nie tylko historią cyfrowej rewolucji, ale jedyną w swoim rodzaju lekcją, jak w rzeczywistości dochodzi do innowacji. Jakie talenty i zdolności sprawiły, że niektórzy wynalazcy i przedsiębiorcy swoimi wizjami tak silnie wpłynęli na świat? Co wyzwoliło w nich pokłady kreatywności? Dlaczego udało się właśnie im?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 354770 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ostatni ludzie : wymyślanie końca świata / Maciej Jakubowiak. - Wydanie I. - Wołowiec : Wydawnictwo Czarne, 2021. - 300, [4] strony ; 22 cm.
Bibliografia na stronach 291-[301].
Fantazje o końcu świata towarzyszą nam od samego początku. „Skończone, skończyło się, kończy się już, to chyba się już kończy”, powtarzamy bez przerwy za bohaterami Becketta. Ale skąd w nas właściwie ta nieustająca potrzeba, żeby likwidować świat?
Maciej Jakubowiak wyrusza do źródeł współczesnej wyobraźni i przedziera się przez gąszcz powieści, filmów, seriali, gier komputerowych, memów, doniesień medialnych i scen z życia codziennego, po drodze mijając scenariusze katastrofy klimatycznej, fobie technologiczne, lęki demograficzne i obrazy wojny. A wszystko po to, by zbadać naturę tej dziwnej potrzeby kończenia ze wszystkim. Rzeczywistość miesza się tu ze zmyśleniem, nieskrępowana erudycja z osobistymi końcami świata, fikcyjni politycy komentują działania istniejących prezydentów, a pewien mężczyzna spaceruje w towarzystwie psów i czarnych myśli o przyszłości. "Ostatni" ludzie to wnikliwe kompendium apokaliptycznej wiedzy i wiwisekcja poetyki katastrofy. Na szczęście opowieść o końcu dopóty pozostaje nieprawdziwa, dopóki można ją sobie opowiadać.
"Jakubowiak wiąże koniec z końcem. Są to końce świata. Jest ich dużo, supeł puchnie. Puchnie od tekstów religijnych, od książek, filmów i teorii naukowych. Ów supeł unieruchamia też czytelnika, starą sztuczką dobrej literatury sprawia, że nie sposób się oderwać: co będzie na końcu końców świata? Autor rozplątuje ten węzeł na naszych oczach, apokalipsa po apokalipsie. Co nie znaczy, że uda nam się uciec albo przetrwać. Przerażająca, wspaniała książka." (Paweł Sołtys)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 367981 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gra jako obiekt oporny : performatywność w relacji gracza i gry cyfrowej / Justyna Janik. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, copyright 2022. - 232, [2] strony : faksymilia, fotografie, ilustracje ; 25 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 199-215. Indeksy.
Streszczenie w języku angielskim.
Co się dzieje, gdy spotka się gracz z grą? Zazwyczaj – nic przewidywalnego. Książka Justyny Janik koncentruje się na relacji między graczem a grą cyfrową, która jest opisywana w kontekście krytycznych pism Tadeusza Kantora i nowomaterialistycznej filozofii Karen Barad. Teorie te zostają wykorzystane w serii wnikliwych i krytycznych analiz różnych zjawisk, które pojawiają się w grach cyfrowych, takich jak glitche, speedruny, wewnątrzgrowe duchy oraz ruiny porzuconych gier sieciowych. Efektem takiego podejścia jest nowe rozumienie gry oparte na materialności i relacjach, gdzie gracz i gra są współtwórcami znaczeń płynących z aktu grania. Fenomen cyfrowej rozgrywki ujęty więc zostaje w odmiennym świetle, skłaniając do zastanowienia się, w jaki sposób gry mogą doprowadzić nas do wniosków na temat transformacyjnej siły spotkania z nie-ludzkim Innym.
„Autorka wprowadza do dyskursu groznawczego nowy poziom refleksji ontologicznej, który znacząco różni się od obecnych w literaturze specjalistycznej badań formalnych i egzystencjalnych. Traktując gry jako «obiekty oporne», oferuje nowatorski opis złożonego i multimodalnego fenomenu, jakim jest bio-obiekt gry cyfrowej." (z recenzji dra hab. Michała Kłosińskiego)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378446 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Minecraft dungeons : księga naklejek / [written by Craig Jelley ; illustrations by Ryan Marsh ; tłumaczenie: Anna Hikiert]. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Harperkids, 2021. - 32 strony, [12] kart tablic : ilustracje ; 29 cm.
Tytuł oryginału: Minecraft dungeons : sticker book.
Na książce: Mojang wydanie oficjalne, na okładce: ponad 500 fantastycznych naklejek.
Kolejna fantastyczna propozycja dla fanów jednej z najpopularniejszych gier wszech czasów! Dzięki tej niezwykłej książce pełnej zadań i łamigłówek wszelkiego rodzaju przeniesiesz się do świata gry Minecraft: Dungeons. Tu czeka na ciebie masa atrakcji i niebezpiecznych przygód: walka z mobami, wyzwania związanez ochroną niewinnych osadników, a może nawet starcie z samym Arcyzłosadnikiem! Rozwiązuj sudoku, układaj wyrazy z rozsypanych liter, szukaj dróg w labiryntach, przyklejaj naklejki i baw się dobrze w świecie Minecrafta!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 371455 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gracze w kulturze / Kamil Jędrasiak. - Wydanie I. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2023. - 283 strony ; 24 cm.
(Sztuka, Media, Kultura)
Bibliografia, netografia na stronach 265-280. Indeks.
Autor podejmuje się niezwykle trudnego zadania, jakim jest możliwie jak najszersze zaprezentowanie nie tylko gier wideo i konstytuującej się wokół nich kultury, lecz także tego, co sam nazywa „ugrowieniem” kultury w ogóle. Swój wywód ujmuje w ramy struktury, która prowadzi od przybliżenia tła teoretycznego i rozwoju aktualnej akademickiej refleksji nad grami przez bliższe przyjrzenie się kulturze gier i grania po opis przywołanego już „ugrowienia” kultury. Oryginalność książki polega na – jak do tej pory w polskim piśmiennictwie – najbardziej wszechstronnym i wieloaspektowym ujęciu kultur grania, włącznie z otaczającymi je dyskursami obecnymi w mediach głównego nurtu oraz w kształtujących się dyskursach medialnych integralnie złączonych z grami [...]. To bardzo wartościowa pozycja, dokumentująca pewien istotny etap w kulturze gier wideo. Z recenzji prof. dr hab. Anny Nacher
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 384434 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Audiovisuelles Übersetzen : ein Lehr- und Arbeitsbuch / Heike Elisabeth Jüngst. - 2., überarbeitete und erweiterte Auflage - Tübingen : Narr Francke Attempto, 2020. - 333 strony ; 24 cm.
(Narr Studienbücher)
Die zweite, überarbeitete Auflage dieses praxisorientierten Lehr- und Arbeitsbuchs bietet einen Überblick über Verfahren, Arbeitsabläufe und technische Möglichkeiten der Filmübersetzung. Der bewährte Aufbau mit den Themen Untertitelung, Synchronisation, Voice-over, Audiodeskription für Blinde, Songübersetzung und Filmdolmetschen wurde beibehalten und um neue Arbeitsformen und -abläufe ergänzt. Neu hinzugekommen ist eine kurze Einführung in die Game-Lokalisierung. Deutlich erweitert wurden die Kapitel zu Untertitelung und Audiodeskription, wo neue Techniken, Softwareprodukte und neue Aufgaben beim Übersetzen eine besonders wichtige Rolle spielen. Der Fokus des Buches liegt auf praktischen Übungen und Informationen zur Arbeitswelt, dabei bleibt die aktuelle Forschungssituation aber stets im Blick. Das Buch eignet sich sowohl zum Selbststudium als auch zum Einsatz im Unterricht.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 803.0 TR (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [319]-325.
Wszyscy je widzieliśmy: dzieci hipnotycznie wpatrzone w jarzące się ekrany w restauracjach, na placach zabaw i w domach naszych przyjaciół - a ich liczba wciąż rośnie. Oświetlone przez jarzący się blask buzie - dzieci ekranu - mnożą się niczym wirtualna plaga. Lecz za jaką cenę? Czy jest to jedynie nieszkodliwa rozrywka lub chwilowy szał, coś jak cyfrowe hula-hop? Niektórzy twierdzą, że jarzące się ekrany mogą nawet być dobre dla dzieci - stanowiąc rodzaj interaktywnego narzędzia edukacyjnego. Nie wierz im.
W tej książce, dr Nicholas Kardaras bada ogromny wpływ technologii - zwłaszcza technologii ekranowej, nieodpowiedniej dla młodego wieku, z całą tą jarzącą się wszechobecnością - na mózgi całego pokolenia. Badania przeprowadzone metodą neuroobrazowania dowodzą, że stymulujące jarzące się ekrany są tak samo dopaminergiczne (aktywujące dopaminę) dla ośrodka przyjemności w mózgu jak seks. Rosnąca liczba badań klinicznych koreluje technologię ekranu z takimi zaburzeniami jak ADHD, uzależnienia, niepokoje, depresja, wzmożona agresja, a nawet psychoza. Co jednak szokuje najbardziej, najświeższe badania przeprowadzone metodą neuroobrazowania nie pozostawiają wątpliwości, że nadmierne obcowanie z ekranem może neurologicznie uszkodzić rozwijający się mózg młodej osoby tak samo jak uzależnienie od kokainy. Kardaras zanurza się w socjologiczne, psychologiczne, kulturowe i ekonomiczne czynniki związane z globalną epidemią technologiczną, mając na celu zbadanie wpływu całej naszej wspaniałej, lśniącej nowej technologii na dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349759 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 30158 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Wiek 9+.
Minecraft® jest jedną z najbardziej pomysłowych i elastycznych gier na świecie, która oferuje graczom nieskończoną liczbę możliwości budowania i eksplorowania wirtualnych światów.
W dzisiejszych czasach Minecraft® to coś znacznie więcej niż prosta gra: jej użytkownicy są w stanie tworzyć własne gry w obrębie gry - tzw. mapy przygodowe - do których wstęp ma każdy. Ten tryb pozwala budowniczym na budowanie pięknych i fantazyjnych krain, które same w sobie są grą dla jednego lub wielu graczy. To ukazuje tysiące możliwości, jakie Minecraft® daje skupionej wokół siebie społeczności. Obejmująca ponad trzydzieści wciągających gier i scenariuszy. "Przygoda w świecie bloków" zachęca graczy na dowolnym poziomie zaawansowania do podjęcia prób zaprojektowania i zbudowania ich własnych map przygodowych. Ułatwiają to zawarte w niej liczne przewodniki i wskazówki budowniczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347841 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
"Minecraft", prosta gra komputerowa o układaniu sześcianów.
Książka zawiera wyjatkowe miejskie krajobrazy wykreowane przez mistrzów gry. Zawiera także instrukcje "krok po kroku". Mistrzowie konstruowania prezentują 36 niesamowitych projektów : od wspólczesnych metropolii, przez dawne cywilizacje i fantastyczne królestwa, na futurystycznych zonach kończąc. Po raz pierwszy te niesamowite krajobrazy zostały zebrane w jednej kolekcji. Towarzyszy im bogaty materiał graficzny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 342692 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce i stronie tytułowej: PSX Extreme.
„Była końcówka 1993 roku, sobota, a ja jak co tydzień z rozpalonym wzrokiem wszedłem na teren naszej lokalnej giełdy komputerowej. Od razu zwróciłem uwagę na entuzjastyczne okrzyki dobiegające od strony stoiska, na którym swoją ofertę prezentował jeden z ostatnich handlarzy wyspecjalizowanych w grach na Commodore 64. Zdziwiłem się, bo fani tego modelu nie mieli ostatnio zbyt wielu powodów do radości". [fragm. tekstu]
Commodore 64 jest najpopularniejszym komputerem domowym wszech czasów. Dzierży pierwsze miejsce z wynikiem 17 milionów sprzedanych egzemplarzy. Z pewnością znajduje się również na podium pod względem ilości wydanych gier. Niniejsza publikacja pokazuje, że twórcy nie odstawili swojej ulubionej maszyny do lamusa i nadaj śrubują ten wynik.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 385349 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej