Programowanie (informatyka)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(72)
Forma i typ
Książki
(70)
Publikacje fachowe
(20)
Publikacje dydaktyczne
(18)
Poradniki i przewodniki
(9)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(5)
Publikacje naukowe
(3)
Audiobooki
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Proza
(2)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Dostępność
dostępne
(62)
tylko na miejscu
(5)
nieokreślona
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(64)
Biblioteka Obcojęzyczna
(1)
Czytelnia BG
(5)
Księgozbiór Podręczny
(2)
Autor
Sikorski Witold (1950- )
(4)
Rajca Piotr (1970- )
(3)
Wiejak Urszula
(3)
Althoff Cory
(2)
Dąbkowska-Kowalik Małgorzata
(2)
Fenrich Wojciech
(2)
Grandek Karol (1949- )
(2)
Gutowski Maksymilian
(2)
Marecki Piotr (1976- )
(2)
Panasiuk Jarosław
(2)
Partyka Marian Antoni
(2)
Piwko Łukasz
(2)
Rogalińska Halina
(2)
Wojciechowski Adrian
(2)
Adzic Gojko
(1)
Antosiewicz Agnieszka
(1)
Argasiński Jakub (1981- ). Dema
(1)
Banachowski Lech (1948- )
(1)
Baranowski Maciej (tłumacz)
(1)
Barker Tom (1977- )
(1)
Bartoszuk Marian
(1)
Baszuro Paweł
(1)
Bereza-Jarociński Bogdan
(1)
Bhargava Aditya Y
(1)
Bielecki Jan (1942-2001)
(1)
Borys Szymon
(1)
Błaszczyk Tomasz
(1)
Chojnacka-Gościniak Hanna (1964- )
(1)
Chounlamany-Turalska Natalia
(1)
Cieślewicz Tomasz
(1)
Coldwind Gynvael
(1)
Collins Larry. Czy Nowy Jork płonie?
(1)
Cyganek Bogusław
(1)
Dabit Nader
(1)
Darnowska Agata
(1)
Davis Cornelia
(1)
Derengowska Joanna
(1)
Dickey Jeff
(1)
Diks Krzysztof
(1)
Dmoch Katarzyna
(1)
Dobrowolski Bolesław (1951- )
(1)
Dooley Jenny
(1)
Duka Mariusz
(1)
Essinger James (1957- )
(1)
Essinger James (1957- ). Algorytm Ady
(1)
Evans Claire Lisa
(1)
Evans Virginia
(1)
Fajfer Zenon (1970- ). Hiperteksty
(1)
Farrell Peter (1966- )
(1)
Faszczewska Katarzyna (1994- )
(1)
Flagg Fannie (1944- ). Boże Narodzenie w Lost River
(1)
Flanagan David
(1)
Freeman Eric (1965- )
(1)
Grudniak Paweł
(1)
Górczyński Robert
(1)
Haase Chet
(1)
Halbersztat Jan
(1)
Hall Sandy. Daj mi odpowiedź
(1)
Hellman Erik
(1)
Howard Michael (1965- )
(1)
Hubisz Jakub
(1)
Hutt Sarah
(1)
Janicki Paweł (1974- ). Conditional arts
(1)
Jassem Krzysztof (1965- )
(1)
Jurczyk Mateusz (programista)
(1)
Kabza Zdzisław (1939- )
(1)
Kaczmarek Wojciech
(1)
Kaczmarek Wojciech (mechanika)
(1)
Kakkonen Kari
(1)
Kapustka Krzysztof
(1)
Kaufeld John
(1)
Kim Gene
(1)
Konrad Sebastian (1971- )
(1)
Kosik Rafał (1971- ). Amelia i Kuba
(1)
Krzyżanowski Krzysztof (tłumacz)
(1)
Kucharska Nikola
(1)
Kuchta Jarosław (informatyk)
(1)
Kulesza Radosław
(1)
Kunze Thomas (1963- ). Ceauşescu : piekło na ziemi
(1)
Kurasiński Artur
(1)
LaMothe Andre
(1)
Ladziński Adam
(1)
Langa Sebastian
(1)
Lapierre Dominique (1931-2022)
(1)
LeBlanc David (1960- )
(1)
Leśniakiewicz Dawid
(1)
Lipowski Jacek
(1)
Mann Charles C. (1955- )
(1)
Marozzi Justin (1970- ). Bagdad
(1)
Martin Robert C
(1)
Moch Wojciech
(1)
Montfort Nick (1972- )
(1)
Mosurek Michalina
(1)
Mysior Marian
(1)
Najman Marta
(1)
Niaklajeu Uładzimir (1946- ). Automat z wodą gazowaną i syropem lub bez
(1)
Niederliński Antoni
(1)
Niemira Karolina
(1)
Nowakowski Zdzisław (informatyk)
(1)
Nowakowski Zdzisław (informatyk). Informatyka bez tajemnic
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(30)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(47)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(68)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(61)
angielski
(1)
Odbiorca
Programiści
(12)
Dzieci
(7)
9-13 lat
(6)
6-8 lat
(5)
Szkoły wyższe
(4)
0-5 lat
(3)
Inżynierowie
(3)
Rodzice
(3)
14-17 lat
(2)
Młodzież
(2)
Przedszkola
(2)
Chorzy
(1)
Dziewczęta
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Niewidomi
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Poziom średniozaawansowany
(1)
Producenci gier komputerowych
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura fińska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura białoruska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura hebrajska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura polska
(1)
Literatura serbska
(1)
Literatura żydowska
(1)
Temat
Kobieta
(6651)
Język angielski
(3434)
Rodzina
(3383)
Język niemiecki
(3176)
Relacje międzyludzkie
(3094)
Programowanie (informatyka)
(-)
II wojna światowa (1939-1945)
(2777)
Przyjaźń
(2617)
Płyty gramofonowe
(2615)
Tajemnica
(2257)
Film fabularny
(2183)
Muzyka rozrywkowa
(2119)
Miłość
(2118)
Żydzi
(2040)
Literatura polska
(2011)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1997)
Śledztwo i dochodzenie
(1983)
Powieść polska
(1943)
Życie codzienne
(1911)
Pisarze polscy
(1878)
Zabójstwo
(1877)
Dzieci
(1736)
Muzyka rozrywkowa polska
(1715)
Polacy za granicą
(1592)
Mężczyzna
(1561)
Kościoły i kaplice
(1492)
Wojsko
(1456)
Kultura
(1438)
Język polski
(1356)
Filozofia
(1330)
Zamki i pałace
(1283)
Politycy
(1279)
Tematy i motywy
(1270)
Historia
(1262)
Policjanci
(1257)
Powieść amerykańska - 20 w.
(1246)
Polityka
(1235)
Podróże
(1230)
Dziewczęta
(1188)
Nastolatki
(1129)
Małżeństwo
(1102)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1091)
Władcy
(1077)
Magia
(1064)
Powieść angielska
(1062)
Zwierzęta
(1061)
Sztuka
(1056)
Uczucia
(1052)
Literatura
(1049)
Jazz
(1026)
Dramat filmowy
(1017)
Trudne sytuacje życiowe
(1005)
Film amerykański
(995)
Literatura niemiecka
(977)
Rodzeństwo
(976)
Język angielski - podręcznik
(965)
Dziennikarze
(947)
PRL
(919)
Polityka międzynarodowa
(919)
Powieść amerykańska
(910)
Powieść angielska - 20 w.
(889)
Kościół katolicki
(877)
Poezja polska - 20 w.
(864)
Wielkanoc
(864)
Holokaust
(854)
Muzyka polska
(853)
Rock
(853)
Sekrety rodzinne
(852)
Społeczeństwo
(849)
Powieść francuska
(832)
Sztuka polska
(816)
Ludzie a zwierzęta
(787)
Osoby zaginione
(782)
Duchowieństwo katolickie
(773)
Młodzież
(770)
Arystokracja
(762)
Boże Narodzenie
(759)
Śmierć
(740)
Przestępczość zorganizowana
(720)
Wojna
(712)
Relacja romantyczna
(708)
Gramatyka
(704)
Matki i córki
(698)
Teatr polski
(696)
Pisarze
(690)
Chłopcy
(681)
Poszukiwania zaginionych
(678)
Język francuski
(677)
Literatura austriacka
(665)
I wojna światowa (1914-1918)
(662)
Nauka
(662)
Samorealizacja
(658)
Obyczaje i zwyczaje
(655)
Polacy
(642)
Miasta
(639)
Budownictwo miejskie
(637)
Film obyczajowy
(631)
Psy
(624)
Wybory życiowe
(620)
Świadomość społeczna
(614)
Uprowadzenie
(613)
Temat: dzieło
FORTRAN
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(6)
1989-2000
(5)
1801-1900
(3)
1945-1989
(3)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1918-1939
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
701-800
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Wielka Brytania
(2)
Alabama (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Bagdad (Irak)
(1)
Finlandia
(1)
Imperium Osmańskie
(1)
Izrael
(1)
Jerozolima (Izrael)
(1)
Kenia
(1)
Mińsk (Białoruś)
(1)
Rumunia
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Syria
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Podręcznik
(27)
Poradnik
(11)
Podręczniki
(8)
Opracowanie
(7)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Komiks
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(2)
Biografia
(1)
Esej
(1)
Fantasy
(1)
Grafika komputerowa
(1)
Kryminał
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradniki
(1)
Powieść
(1)
Powieść biograficzna
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Reportaż
(1)
Sensacja (rodzaj/gatunek)
(1)
Thriller
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(51)
Edukacja i pedagogika
(7)
Historia
(7)
Kultura i sztuka
(3)
Matematyka
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Archeologia
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Językoznawstwo
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
72 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Kod : ukryty język komputerów / Charles Petzold ; przekład: Krzysztof Sawka. - Gliwice : Helion, copyright 2021. - V, [1], 384, [2] strony : ilustracje, portret ; 24 cm.
Wcześniejsze wydanie ukazało się pt.: "KOD: Ukryty język sprzętu komputerowego i oprogramowania", 2003.
Ukryty kod maszyny. Wróć do źródeł!
Początki techniki komputerowej obfitowały w zaskakujące szczegóły. Zagłębianie się w historię odkryć i wynalazków, dzięki którym obecnie możemy się cieszyć wyrafinowaną technologią, jest świetną rozrywką, jednak cofnięcie się do korzeni świata komputerów niesie ze sobą wiele dodatkowych korzyści. Najważniejszą z nich jest łatwiejsze zrozumienie zasad działania komputerów i innych urządzeń związanych z procesorami. W końcu dziś nawet zwykły użytkownik powinien wiedzieć, jaka jest różnica między pamięcią operacyjną a masową, znać koncepcję plików i folderów czy mieć choćby podstawową wiedzę z zakresu grafiki komputerowej.
Ta książka jest fascynującą i nieco sentymentalną opowieścią o tajemnym życiu toczącym się wewnątrz komputerów i innych inteligentnych urządzeń. Mówi też o historii poszczególnych wynalazków. Dzięki niej zrozumiesz, co w ciągu ostatnich dwustu lat doprowadziło ludzi, chcących po prostu sprawniej się porozumiewać, do wynalezienia różnych urządzeń. Przeczytasz również o rzeczywistych mechanizmach działania komputerów osobistych, multimediów cyfrowych i internetu. Nie musisz posiadać zaawansowanej wiedzy technicznej, aby zrozumieć, czym jest tranzystor, jak działają systemy operacyjne i czym się różnią bity od bajtów. Książka jest napisana w przystępny sposób, a jej lektura sprawi Ci ogromną przyjemność!
Dowiedz się, czym w istocie są: różne rodzaje kodów; systemy dziesiętny, binarny i szesnastkowy; bramki logiczne, sumowanie i przerzutniki; pamięć, mikroprocesor, magistrala; system operacyjny i języki programowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 382093 (1 egz.)
Książka
W koszyku
{Code with me} : zostań game developerem / Krzysztof Pianta. - Gliwice : Helion, 2020. - 352 strony : ilustracje ; 24 cm.
Projektuj, programuj, promuj! Zostań twórcą gier komputerowych!
Nie zaglądaj tu, nie warto! Stracisz tylko czas, na sto procent nie dowiesz się niczego ciekawego, znudzisz się i będziesz rozczarowany, bo... z pewnością nie chcesz dołączyć do prawdziwej elity programistów, zdobyć poszukiwanych na rynku umiejętności, nauczyć się czegoś naprawdę ekscytującego ani uzyskać wpływu na jedną z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi przemysłu komputerowego, prawda?
Jeśli jednak mocno pragniesz zostać twórcą gier komputerowych, dobrze trafiłeś! Ta książka powstała właśnie z myślą o tych, którzy chcą rozpocząć karierę profesjonalnego game developera. Bezboleśnie wprowadzi Cię w zagadnienia związane z tworzeniem gier sieciowych 2D w językach: HTML5, PHP i MySQL. Nauczysz się projektować oprogramowanie, dbać o jakość rozwiązania, opracowywać niezbędne materiały graficzne i dźwiękowe, a nawet promować i sprzedawać swoje dzieło.
Zrób pierwszy krok na drodze do profesjonalnej kariery!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360465 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tworzyć gry / Patryk Polewiak. - Kraków : Insignis, copyright 2020. - 240 stron : ilustracje ; 21 cm.
Game development jest jedną z najprężniej rozwijających się współcześnie branż. Dzięki sukcesom naszych rodzimych twórców wielu pasjonatów zainteresowało się pracą w gamedevie i wiąże z nią nadzieje na karierę i świetlaną przyszłość. Patryk Polewiak to menedżer, producent i projektant gier wideo z niemalże dekadą doświadczenia. Współpracował między innymi z Bloober Team i One More Level. Jako współzałożyciel studia Polyslash ma na swoim koncie produkcję ciepło przyjętej przez graczy i krytyków gry We. The Revolution. Tworzyć gry to wyjątkowa książka, jakiej na naszym rynku wydawniczym jeszcze nie było. Na jej stronach Patryk oraz inni przedstawiciele branży - graficy, programiści, scenarzyści, twórcy studiów, a także specjaliści od marketingu i bussines developerzy - dzielą się swoją wiedzą na temat gemedevu, udzielają zarówno praktycznych porad, od czego zacząć, czego się nauczyć, a czego unikać, jak i komentują zjawiska, np. crunch. Od zalet i wad branży, przez pierwsze kroki i wybór specjalizacji, szukanie pracy, tworzenie portfolio, aplikowanie i rozmowy kwalifikacyjne, po branżowe anegdoty - Tworzyć gry to potężna dawka wiedzy przekazana w lekki i przyjemny sposób, z solidną dawką motywacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 369925 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 228657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Fundamenty Informatyki)
Bibliogr. s. 394-409 oraz przy rozdz. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 310009 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
(Audiobook)
Nagranie na podstawie edycji książkowej: wydanie I, Wydawnictwo Wilga, Warszawa 2018.
Czas nagrania: 3 godz. 43 min.
Czyta Paulina Raczyło.
Wiek 8+.
Nagranie w formacie mp3.
"Naprawdę wierzę, że technologia może zainspirować dziewczyny do tego, aby wzięły sprawy w swoje ręce i wcielały w życie wizjonerskie pomysły. Cieszę się, że powstała książka, która wskaże im tę drogę." (John Legend )
"Nie wiem, jak się programuje, ale ta książka skłoniła mnie do zgłębiania tej wiedzy. Zachęcam wszystkie dziewczyny do lektury i do podjęcia próby zmiany świata za pomocą technologii." (Malala Yousafzai)
"Dziewczyny zasługują na szansę, by zakochać się w komputerach. Ta książka sprawi, że wiedza o technologii stanie się dostępna i zrozumiała. I nie będzie to tylko z korzyścią dla dziewczyn." (Melinda Gates, filantropka i bizneswoman)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. T 19633 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podręczna Pamięć Programisty)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 201646, 201647 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 325757 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla dzieci od lat 10 (i ich rodziców).
Minecraft to bardzo popularna gra komputerowa, która na całym świecie sprzedała się w milionach egzemplarzy. Teraz możesz wykorzystać ją także do nauki programowania. W książce "Kodowanie z Minecraftem®" znajdziesz instrukcje, dzięki którym napiszesz programy komputerowe, które pozwolą Ci zautomatyzować swoją grę - szybciej wydobywać minerały, wytwarzać przedmioty i budować, co tylko przyjdzie Ci do głowy! W swojej pracy będziesz korzystał z Lua, czyli języka programowania, którym posługują się profesjonalni twórcy gier. Z jego pomocą zaprogramujesz roboty, które mogą uprawiać dowolne rośliny, stworzysz fabrykę produkującą materiały budowlane i wiele innych!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 356416 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gdzie się ukrył kod? Jak go znaleźć? Jak go stworzyć? Co on właściwie oznacza? Od września 2017 nauką programowania objęci zostaną wszyscy uczniowie szkół podstawowych. Jak mogą wyglądać takie zajęcia? Czy zawsze do ich przeprowadzenia niezbędny jest sprzęt komputerowy? Absolutnie nie, podstawowe zagadnienia programistyczne można wdrażać podczas zabaw bazujących na aktywności uczniów - bez użycia tabletów, smartfonów czy komputerów. Zabawy wprowadzające dzieci w świat kodowania sprawdzą się zarówno w przedszkolu, szkole jak i w domu, trzeba je tylko starannie dobrać do potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci. Każdy rozdział to propozycja zabaw z wykorzystaniem innego materiału dydaktycznego. Zabawy pogrupowane są i oznaczone symbolami, podzielone na odpowiednie dla dzieci w wieku przedszkolnym, uczniów klas 1-3 i zabawy do wykorzystania w domu, z rodzicami. Podział jest umowny, przygotowany na bazie uśrednionych możliwości dzieci w danym wieku, nie uwzględnia specyfiki danej grupy, potrzeb i możliwości rozwojowych konkretnego dziecka, warto więc przejrzeć wszystkie propozycje aktywności i wybrać te, które będą najlepiej odpowiadać naszym potrzebom. Ostatni rozdział to zabawy wprowadzające dzieci do pracy z wykorzystaniem komputerów, to łącznik między "kodowaniem na dywanie", a pracą w aplikacjach tabletowych lub na komputerze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Księgozbiór Podręczny
Brak informacji o dostępności: sygn. IM 3385 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podręczna Pamięć Programisty)
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 200688 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Koderzy : / Clive Thompson ; tłumaczenie Agnieszka Sobolewska. - Wydanie I. - Kraków : Znak Litera Nova, 2019. - 495, [1] strona ; 21 cm.
Dowiedz się, kim są najbardziej wpływowi dzisiaj ludzie na świecie. Programiści, koderzy, specjaliści IT. Jak ich praca oddziałuje na nasze życie? Czy stereotyp zamkniętego w sobie nerda w grubych okularach jest prawdziwy? Dlaczego tak mało jest w tej grupie kobiet, choć na początku to one zdominowały tę dziedzinę?
Programowanie pozwala wyczarować wszystko. Dzięki niemu można zrobić przelew bankowy w smartfonie, wysłać znajomemu śmiesznego gifa, ale też stworzyć sztuczną inteligencję, która sama podejmuje decyzje, może być narzędziem wojny i zmienić wyniki wyborów. Czy życie programisty przypomina to z serialu Mr Robot? Czy koder może napisać aplikację, która znajdzie mu idealną partnerkę? Dlaczego twórcy przycisku „lubię to” go nie lubią i unikają Fejsa? Jedno jest pewne: koderzy, siedząc za ekranami komputerów, właśnie programują naszą przyszłość. Ale czy mają pod kontrolą to, co tworzą? Dlaczego więc sztuczna inteligencja tak samo szybko, jak uczy się rozpoznawać zdjęcia kotów, zaczyna wspierać neonazistów, rasistów i seksistów? Jak wymknęły się spod kontroli algorytmy mediów społecznościowych, które przyniosły popularność antyszczepionkowcom i wybrały Donalda Trumpa na prezydenta? Czy koderzy rzeczywiście zmieniają świat na lepsze?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 357704 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowa Biblioteka Programisty)
Nazwa aut. na okł.
Tyt. oryg.: "Pro C# 2008 and the .NET 3.5 platform", 2007.
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 004-27 (1 egz.)
Książka
W koszyku
DDD : kompendium wiedzy / Vaughn Vernon ; [tłumaczenie Maksymilian Gutowski]. - Gliwice : Helion, 2018. - 128 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronie 125. Indeks.
Dla programistów, ekspertów dziedzinowych, menedżerów, analityków biznesowych, architektów informacji i testerów.
Modelowanie oprogramowania jest kojarzone z pojęciem programowania dziedzinowego, w skrócie zwanego DDD. Jest to dość nowatorskie podejście do tworzenia architektury oprogramowania, a jego największą zaletą jest wysoka pewność uzyskiwania bardzo dobrych rezultatów. Programiści często błyskawicznie dostrzegają zalety DDD i korzyści płynące ze stosowania odpowiednich narzędzi, stąd technika ta cieszy się coraz większym uznaniem. Dopiero jednak pełne zrozumienie zasad stosowania wzorców projektowych DDD przez wszystkich zaangażowanych w projekt pozwala na osiągnięcie imponujących wyników przy projektowaniu skomplikowanych systemów oprogramowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 348807 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 272-275. Indeks.
Istnieje niewiele innych wynalazków człowieka, które mogą mieć tak wielki wpływ na nasze życie, jak maszyny, które potrafią myśleć… Maszyna parowa wyzwoliła nasze muskuły; komputery są gotowe do uwolnienia naszych umysłów. Rozwój sztucznej inteligencji (SI) to dla człowieka przygoda tak odważna i ambitna jak żadna inna. I prawdą jest, że myślące maszyny są już teraz nieusuwalną częścią naszego życia. Bez nich Google nie mógłby odpowiedzieć na nasze pytanie w ułamku sekundy. Autonomiczne samochody istniałyby tylko w powieściach science fiction. A nasz smartfon byłby… tylko telefonem. SI kształtuje nasz świat i zmienia jego kształt. Ale dokąd technologie SI zaprowadzą nas w przyszłości? Czy myślące maszyny zniszczą nasze miejsca pracy? Czy rozwój SI zagrozi samej egzystencji ludzi?
Toby Walsh zabiera nas w zaskakującą i inspirującą podróż przez historię sztucznej inteligencji i pokazuje, jak już zmieniła nasze społeczeństwo, naszą gospodarkę i nas samych. W swojej książce prezentuje dziesięć fascynujących przepowiedni dotyczących osiągnięć SI w 2050 roku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 350698 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Programowanie dla najmłodszych / Urszula Wiejak. - Gliwice : Helion, 2019. - 174, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
(Seria Komputrilo Edu : Akademia Komputerowa)
Na okładce: CODE w ruchu, z tabletem, przez zabawę.
Dla dzieci w wieku 5 lat i starszych rozpoczynających naukę programowania.
Przyszli inżynierowie i programiści na start! Programowanie to wspaniała, pełna przygód zabawa. Ty i Twoje dziecko możecie się o tym przekonać dzięki tej wyjątkowej książce. Została opracowana na bazie kilkuletnich doświadczeń zgromadzonych przez Akademię Komputerową Komputrilo podczas przedszkolnych warsztatów programowania. Szczególny nacisk położono na przedstawienie trudnych zagadnień w sposób przystępny dla każdego dziecka oraz na naukę przez zabawę i w ruchu. Proste, interesujące aplikacje. Efektywna nauka z tabletem. Wskazówki dla rodziców. Zagadnienia przydatne do zrozumienia różnych języków programowania. Rozwój myślenia analitycznego oraz kompetencji cyfrowych. Elementy matematyki. Nawiązania do podstawy programowej zajęć komputerowych i informatyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 355935 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Komputrilo Edu : Akademia Komputerowa)
Przyszli inżynierowie i programiści na start!
Programowanie to wspaniała, pełna przygód zabawa. Przedstawione w niej treści zostały opracowane na bazie kilkuletnich doświadczeń zgromadzonych podczas warsztatów programowania dla dzieci i młodzieży w Komputrilo Akademii Komputerowej. Szczególny nacisk położono na przedstawienie trudnych zagadnień w sposób przystępny dla każdego dziecka.
Książka uczy programowania w języku Lua. Przeznaczona jest dla dzieci w wieku od 8 roku życia. Znakomicie nadaje się także dla dzieci starszych, jako wstęp do nauki programowania. Zadania opisane są w sposób jasny zarówno dla dziecka, jak i dla rodzica rozpoczynającego przygodę z programowaniem. Każde zadanie ma na końcu książki podane rozwiązanie, a trudniejsze zadania wykonujemy wspólnie. Zawarte w książce ćwiczenia przeznaczone są wyłącznie do użytku domowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 356268 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Komputrilo Edu)
Przyszli inżynierowie i programiści na start! Programowanie to wspaniała, pełna przygód zabawa. Ty i Twoje dziecko możecie się o tym przekonać dzięki tej wyjątkowej książce. Przedstawione w niej treści zostały opracowane na bazie kilkuletnich doświadczeń zgromadzonych podczas warsztatów programowania dla dzieci i młodzieży w Komputrilo Akademii Komputerowej. To wydanie stanowi kontynuację naszej wcześniejszej publikacji, "Programowanie z Minecraftem dla dzieci : poziom podstawowy". Książka uczy programowania w języku Lua. Jest przeznaczona dla dzieci w wieku od 10 lat; znakomicie nadaje się również dla nastolatków rozpoczynających przygodę informatyczną. Szczególny nacisk położono na to, by trudne zagadnienia przedstawić w sposób przystępny dla każdego dziecka. Zadania są wykonywane w edytorze tekstowym, co daje przedsmak profesjonalnego pisania kodu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 355165 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(BP)
Bibliogr. s. 433-445. Indeks.
Dla studentów informatyki, zawodowych informatyków i kierowników projektów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 295361 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej, okładce i grzbiecie także nazwa wydawcy oryginału: O'Reilly. W książce także ISBN oryginału.
Dla początkujących i doświadczonych programistów.
Młody programista szybko sobie uzmysławia, że opanowanie języka programowania nie oznacza umiejętności pisania dobrego kodu. Zanim się jej nabędzie, trzeba spędzić wiele bezsennych nocy na próbach usunięcia błędów czy rozwiązania innych problemów. Programowanie jest po prostu trudną sztuką. Czy istnieje sposób, aby choć trochę ją ułatwić? W książce znajdziesz inspirujące spostrzeżenia zarówno dla początkującyc, jak i doświadczonych programistów!
Właśnie w tym celu powstał ten przewodnik po filozofii oprogramowania. Znajdziesz w nim 21 pragmatycznych reguł, którymi kierują się najlepsi programiści. Dzięki spostrzeżeniom zawartym w książce zmienisz podejście do programowania i szybko się przekonasz, że pozwoli Ci to na pisanie lepszego, czytelniejszego i niezawodnego kodu. Poszczególne reguły zostały zilustrowane jego rzeczywistymi przykładami, ułatwiającymi zrozumienie prezentowanych treści. Ten zajmująco i zabawnie napisany przewodnik nie tylko zainspiruje Cię do programistycznego rozwoju, ale również będzie nieocenioną pomocą przy szkoleniu nowych członków zespołu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 386355 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej