Kompetencje kulturowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(2)
Biblioteka Obcojęzyczna
(1)
Czytelnia BG
(1)
Autor
Camilleri Antoinette Grima
(1)
Dyczek Berenika
(1)
Jawor Anna (1984- )
(1)
Kołodziej Piotr
(1)
Markowska-Manista Urszula (1979- )
(1)
Pietrusińska Marta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(3)
Francja
(1)
Język
polski
(3)
angielski
(1)
Temat
Kobieta
(6669)
Język angielski
(3446)
Rodzina
(3391)
Język niemiecki
(3177)
Relacje międzyludzkie
(3097)
Kompetencje kulturowe
(-)
II wojna światowa (1939-1945)
(2781)
Przyjaźń
(2626)
Płyty gramofonowe
(2615)
Tajemnica
(2261)
Film fabularny
(2183)
Miłość
(2123)
Muzyka rozrywkowa
(2120)
Żydzi
(2045)
Literatura polska
(2021)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1997)
Śledztwo i dochodzenie
(1986)
Powieść polska
(1943)
Życie codzienne
(1914)
Pisarze polscy
(1883)
Zabójstwo
(1880)
Dzieci
(1744)
Muzyka rozrywkowa polska
(1715)
Polacy za granicą
(1599)
Mężczyzna
(1573)
Kościoły i kaplice
(1496)
Wojsko
(1455)
Kultura
(1443)
Język polski
(1357)
Filozofia
(1330)
Zamki i pałace
(1286)
Politycy
(1280)
Tematy i motywy
(1275)
Historia
(1264)
Policjanci
(1261)
Powieść amerykańska - 20 w.
(1245)
Polityka
(1241)
Podróże
(1237)
Dziewczęta
(1193)
Nastolatki
(1131)
Małżeństwo
(1103)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1092)
Władcy
(1080)
Zwierzęta
(1067)
Magia
(1066)
Powieść angielska
(1062)
Sztuka
(1057)
Uczucia
(1056)
Literatura
(1053)
Jazz
(1027)
Dramat filmowy
(1017)
Trudne sytuacje życiowe
(1007)
Film amerykański
(995)
Literatura niemiecka
(979)
Rodzeństwo
(978)
Język angielski - podręcznik
(965)
Dziennikarze
(948)
PRL
(921)
Polityka międzynarodowa
(921)
Powieść amerykańska
(909)
Powieść angielska - 20 w.
(888)
Kościół katolicki
(878)
Wielkanoc
(864)
Sekrety rodzinne
(856)
Społeczeństwo
(856)
Holokaust
(855)
Muzyka polska
(855)
Poezja polska - 20 w.
(855)
Rock
(853)
Powieść francuska
(831)
Sztuka polska
(818)
Ludzie a zwierzęta
(788)
Osoby zaginione
(783)
Duchowieństwo katolickie
(774)
Młodzież
(772)
Arystokracja
(765)
Boże Narodzenie
(761)
Śmierć
(742)
Przestępczość zorganizowana
(723)
Wojna
(714)
Relacja romantyczna
(709)
Gramatyka
(704)
Matki i córki
(699)
Teatr polski
(696)
Pisarze
(694)
Chłopcy
(683)
Poszukiwania zaginionych
(682)
Język francuski
(677)
Literatura austriacka
(666)
Nauka
(663)
I wojna światowa (1914-1918)
(662)
Samorealizacja
(661)
Obyczaje i zwyczaje
(659)
Polacy
(643)
Miasta
(640)
Budownictwo miejskie
(637)
Film obyczajowy
(631)
Psy
(624)
Wybory życiowe
(623)
Świadomość społeczna
(615)
Uprowadzenie
(614)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Śląsk Cieszyński
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Monografia
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 28462 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie redakcyjnej błędny ISBN, poprawny na stronie 4 okładki.
Bibliografia, netografia na stronach 227-236.
Monografia autorstwa Bereniki Dyczek jest pracą wartościową i godną popularyzacji. Z perspektywy socjologii prezentuje niezmiernie interesujące wyniki badań. Z jednej strony monografia wpisuje się w obszar współczesnych zainteresowań i dociekań nauk socjologicznych, z drugiej nie brak w niej odniesień do tradycji, z trzeciej - umiejętnie przekracza granice określonej subdyscypliny, czy nawet dyscypliny naukowej, tak jak wykracza poza ramy socjologii ilościowej. [Z recenzji dr hab. Katarzyny Dojwy-Turczyńskiej]
Korzystając z ugruntowanej ogólnej wiedzy socjologicznej, autorka w sposób oryginalny i kreatywny pomnaża empirycznie udokumentowaną wiedzę socjologiczną o współczesnych procesach społecznych zachodzących na Śląsku Cieszyńskim w środowiskach młodzieży ponadgimnazjalnej. Tym samym można uznać jej wkład w rozwój polskiej socjologii młodzieży i kultur regionalnych. [Z recenzji prof dr. hab. Wojciecha Świątkiewicza]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 25259 Ś (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 177-186.
Współfinansowanie: Wydział Pedagogiki (Uniwersytet Warszawski)
Streszczenie w języku angielskim. Spis treści także w języku angielskim.
Zarówno same badania, jak i efekty ustaleń teoretycznych mają u podstaw podejście interdyscyplinarne, w którym łączą się doświadczenia socjologii, kulturoznawstwa i pedagogiki. Jest to niewątpliwy atut tej książki (...). Istotną zaletą zaproponowanego w niej terminu „konkultura" jest zwrócenie uwagi na szczególne usytuowanie kultury migranckiej w kraju przyjmującym. Kultura ta ciąży niekiedy ku gettoizacji, ale nosi też znamiona daleko posuniętej płynności, tymczasowości. Z drugiej strony wprowadzenie nowego terminu daje impuls do dyskusji o zmieniających się relacjach między migrantami a ich kulturowym (społeczno- -kulturowym) otoczeniem w kraju przyjmującym. Ważne wydaje się też w tym kontekście wykorzystanie koncepcji skryptu kulturowego, użytecznej zwłaszcza w badaniach różnic międzykulturowych. (dr hab. Mirosław Pęczak)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 368942 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 373-392. Indeks.
Finansowanie: Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej (Kraków)
Ze Wstępu: Wiesław Myśliwski, zapytany w jednym z wywiadów, jak w praktyce wygląda jego praca, odpowiedział po namyśle: "Piszę ołówkiem, mażę gumką. Właściwie więcej mażę, niż piszę". Jest w tym lapidarnym stwierdzeniu głęboka prawda na temat aktu tworzenia i finalnego dzieła. Powieść, którą wreszcie dostajemy do ręki, to tylko ostatni ślad długiego procesu myślenia i przemyśliwania po wielokroć, ciągłego konstruowania i rekonstruowania, dodawania nowego lub rezygnacji. Gotowa książka to także ostateczny wyraz większej całości, która jako taka bezpośrednio do utworu nie trafia, co nie znaczy, że nie istnieje. Na tę całość składa się wszystko to, co przez autora przeżyte, oraz wszystko to, co z przeżytego w nim zostaje i określa jego tożsamość w danym momencie.
Niniejsza książka też jest końcowym wyrazem pewnej większej całości. Jeśli w ogóle wypada odwołać się do Myśliwskiego, to można by powiedzieć, że więcej niż napisane, zostało w tej książce wymazane lub nienapisane wcale. Czasem z braku słów, czasem z ich nadmiaru, ale zawsze, przynajmniej w założeniu, w trosce o czytelność. Do tego, czego w książce napisać się nie dało lub co trzeba było wymazać, będzie jeszcze okazja powrócić na końcu (Podziękowania). Teraz natomiast kilka uwag o tym, co w tej książce na pewno jest. Jak wynika z podtytułu, za główny cel publikacji uznać należy prezentację całościowej koncepcji czytania dzieł malarskich w praktyce kształcenia kulturowo-literackiego, pomyślanego jako proces, a nie działania incydentalne. Oznacza to, że nie skupiam się na formułowaniu kolejnych diagnoz stanu rzeczy lub postulatów koniecznych do zrealizowania, ale w odwołaniu do konkretnych przykładów pokazuję przede wszystkim, na czym polega praktyczna realizacja założeń i ustaleń teoretycznych, opisuję także warunki organizacyjne tak rozumianej edukacji oraz przedstawiam możliwe do uzyskania efekty działań według wypracowanych reguł. W książce znajduje się ponadto zestaw studiów kulturowo-literackich, które stanowią problemowy, merytoryczny i kontekstualny fundament proponowanych rozwiązań lekturowych.
Podtytuł niniejszej książki należy rozumieć również i tak, że wszystkie zaprezentowane w niej przypadki lektury oraz wszystkie rozważania metalekturowe i teoretyczne obliczone są na praktykę oraz z działań praktycznych wyrastają. Korzystam przy tym z ponaddwudziestoletniego doświadczenia pracy w charakterze nauczyciela-wykładowcy na różnych kierunkach studiów humanistycznych, jak również licealnego nauczyciela polonisty i współautora podręczników (To lubię! dla szkół średnich). Podsumowuję jednocześnie kolejny etap poszukiwań naukowych. Oznacza to, iż opisywana w książce praktyka podbudowana jest studiami z zakresu literaturoznawstwa i różnych dyscyplin pokrewnych, na przykład filozofii, wiedzy o sztukach plastycznych, antropologii, semiotyki czy historii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360086 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej