Podstawa programowa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(4)
Czytelnia BG
(1)
Autor
Białokur Marek (1974- )
(1)
Gawlik Danuta
(1)
Gołębiowska Anna
(1)
Jamrozowicz Barbara
(1)
Jeśman Mieczysław
(1)
Kubis Barbara Krystyna
(1)
Kust Izabella
(1)
Kłosek Helena
(1)
Majewski Stanisław
(1)
Michalak-Dawidziuk Joanna
(1)
Pieczka Otmar
(1)
Piwońska Maria
(1)
Suchoński Adam (1933- )
(1)
Waśko Andrzej (1961- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Klasa 10
(1)
Klasa 11
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Klasa 9.
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele geografii
(1)
Nauczyciele historii
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele śpiewu
(1)
Temat
Kobieta
(6651)
Język angielski
(3434)
Rodzina
(3383)
Język niemiecki
(3176)
Relacje międzyludzkie
(3094)
Podstawa programowa
(-)
II wojna światowa (1939-1945)
(2777)
Przyjaźń
(2617)
Płyty gramofonowe
(2615)
Tajemnica
(2257)
Film fabularny
(2183)
Muzyka rozrywkowa
(2119)
Miłość
(2118)
Żydzi
(2040)
Literatura polska
(2011)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1997)
Śledztwo i dochodzenie
(1983)
Powieść polska
(1943)
Życie codzienne
(1911)
Pisarze polscy
(1878)
Zabójstwo
(1877)
Dzieci
(1736)
Muzyka rozrywkowa polska
(1715)
Polacy za granicą
(1592)
Mężczyzna
(1561)
Kościoły i kaplice
(1492)
Wojsko
(1456)
Kultura
(1438)
Język polski
(1356)
Filozofia
(1330)
Zamki i pałace
(1283)
Politycy
(1279)
Tematy i motywy
(1270)
Historia
(1262)
Policjanci
(1257)
Powieść amerykańska - 20 w.
(1246)
Polityka
(1235)
Podróże
(1230)
Dziewczęta
(1188)
Nastolatki
(1129)
Małżeństwo
(1102)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1091)
Władcy
(1077)
Magia
(1064)
Powieść angielska
(1062)
Zwierzęta
(1061)
Sztuka
(1056)
Uczucia
(1052)
Literatura
(1049)
Jazz
(1026)
Dramat filmowy
(1017)
Trudne sytuacje życiowe
(1005)
Film amerykański
(995)
Literatura niemiecka
(977)
Rodzeństwo
(976)
Język angielski - podręcznik
(965)
Dziennikarze
(947)
PRL
(919)
Polityka międzynarodowa
(919)
Powieść amerykańska
(910)
Powieść angielska - 20 w.
(889)
Kościół katolicki
(877)
Poezja polska - 20 w.
(864)
Wielkanoc
(864)
Holokaust
(854)
Muzyka polska
(853)
Rock
(853)
Sekrety rodzinne
(852)
Społeczeństwo
(849)
Powieść francuska
(832)
Sztuka polska
(816)
Ludzie a zwierzęta
(787)
Osoby zaginione
(782)
Duchowieństwo katolickie
(773)
Młodzież
(770)
Arystokracja
(762)
Boże Narodzenie
(759)
Śmierć
(740)
Przestępczość zorganizowana
(720)
Wojna
(712)
Relacja romantyczna
(708)
Gramatyka
(704)
Matki i córki
(698)
Teatr polski
(696)
Pisarze
(690)
Chłopcy
(681)
Poszukiwania zaginionych
(678)
Język francuski
(677)
Literatura austriacka
(665)
I wojna światowa (1914-1918)
(662)
Nauka
(662)
Samorealizacja
(658)
Obyczaje i zwyczaje
(655)
Polacy
(642)
Miasta
(639)
Budownictwo miejskie
(637)
Film obyczajowy
(631)
Psy
(624)
Wybory życiowe
(620)
Świadomość społeczna
(614)
Uprowadzenie
(613)
Temat: czas
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1918-1939
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Województwo opolskie (1950-1975)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Monografia
(1)
Program nauczania
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 211-247.
Współfinansowanie: Instytut Pedagogiki (Uniwersytet Jagielloński)
Szkolna edukacja seksualna jest jednym z kontrowersyjnych tematów współczesnego dyskursu społecznego. Analizy zaprezentowane w książce koncentrują się wokół dyskusji o edukacji seksualnej w polskim kontekście kulturowym i na tle praktyk pedagogicznych w tym zakresie. Podręczniki do wychowania do życia w rodzinie, weryfikowane i dopuszczone do praktyk edukacyjnych w latach 1999-2014, są traktowane jako rezultat dominacji konkretnej wizji porządku seksualnego. Nie bez znaczenia dla konstrukcji i legitymizacji analizowanych treści okazują się także intertekstualne relacje między podręcznikami a szerszą rzeczywistością społeczną oraz procesy produkcji, dystrybucji i konsumpcji tekstów.
Książka Barbary Jamrozowicz jest nowatorska i wykorzystuje niezagospodarowaną jeszcze przestrzeń dyskursu naukowego dotyczącego konstruowania znaczeń na temat młodzieżowej seksualności i edukacji opartej na tych znaczeniach. Rozważania Autorki znacznie wyprzedzają inne tego typu wywody. W pogłębiony sposób analizuje ona historyczne i społeczne uwarunkowania edukacji seksualnej, następnie przedstawia, w jaki sposób znaczenia zagadnień związanych z wychowaniem seksualnym są konstruowane na poziomach makro-, mezo- i mikrokontekstu. (Z recenzji dr hab. Anny Perkowskiej-Klejman)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 365726 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Streszczczenie angielskie przy niektórych pracach. Wstęp i spis treści także ang.
"Wśród wielu publikacji znajdujących się na półkach księgarskich jest bardzo mało prac z dziedziny tak ważnej, jaką jest przygotowanie i wychowanie młodych ludzi do pracy. (...) Niniejsza publikacja jest próbą wskazania kilku z możliwych obszarów refleksji naukowej i zarazem praktycznej na temat podstawy programowej kształcenia ogólnego i jej wdrażania oraz refleksji nad własną pracą, nad ustawicznym kształceniem." (z recenzji dr hab. prof. APS Urszuli Jeruszki)
"Permanentne kształcenie staje się nie tylko potrzebą, ale również wyzwaniem dla wszystkich środowisk, w tym zarówno edukacyjnych, jak i akademickich. Przedstawiona do recenzji publikacja jest próbą refleksji naukowej i praktycznej w zakresie wdrażanych w Polsce przemian edukacyjnych. Dotyczą one wdrażania podstawy programowej kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół. Wartościowe jest upowszechnienie w środowisku akademickim treści nowej podstawy programowej oraz metodyki jej wdrażania, jak również doskonalenia kompetencji kadry pedagogicznej." (z recenzji dr. hab. prof. WSM Włodzimierza Rudenki)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 342328 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 23958 Ś (1 egz.)
Książka
W koszyku
Hucznie obchodzony w 2018 roku jubileusz stulecia odzyskania niepodległości przez Polskę był doskonałą okazją do przypomnienia tych ludzi oraz oceny procesów i przemian mających wpływ na to jedno z najważniejszych wydarzeń w historii narodu i państwa polskiego. Po 1918 roku historia Polski i Polaków choć zwolniła tempo, to jednak nieznacznie, o czym przekonuje nagromadzenie ważnych wydarzeń w pierwszym pełnym roku niepodległości - 1919. Większość z nich, w tym działalność rządu Ignacego Jana Paderewskiego, wybory do Sejmu Ustawodawczego, powstanie wielkopolskie czy pierwsza z trzech śląskich insurekcji - stanowią nie tylko przedmiot badan historyków, ale także „żelazne punkty” współczesnej szkolnej edukacji historycznej, o czym przekonują choćby zapisy z trzech ostatnich obowiązujących w Polsce podstaw programowych kształcenia ogólnego. Podstawa programowa jest jednak dokumentem, z którego korzystają nauczyciele oraz autorzy szkolnych podręczników. Znacznie rzadziej, by nie powiedzieć, że wręcz incydentalnie, zaglądają do niej uczniowie. Trudno mieć jednak o to do nich pretensje, gdyż dla nich na bazie podstawy programowej przygotowywane są podręczniki szkolne do nauczania historii, które od lat stanowią przedmiot pogłębionych badań dydaktyków historii z Uniwersytetu Opolskiego. I nie inaczej jest w prezentowanym tomie, który stanowi kontynuację analizy zaprezentowanej w książce "Polski rok 1918 w podręcznikach do nauczania historii i literaturze dokumentu osobistego (Opole 2018)". Tym razem, o czym już powyżej wspomniano, tematem jest Polski rok 1919.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 358782 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"O edukacji literackiej" jest zbiorem szkiców określających podstawowe wymagania, jakim powinno sprostać szkolne nauczanie języka polskiego.
„To, czego uczą i czego wymagają od młodzieży poloniści w szkołach, a humaniści na uniwersytetach, ma kluczowe znaczenie dla stanu polskiej tożsamości i kultury. Dlatego mam nadzieję, że publikacja ta trafi nie tylko do rąk nauczycieli języka polskiego, ale także do innych czytelników, w jakikolwiek sposób zainteresowanych teraźniejszą i przyszłą kondycją polskiego intelektu i polskiej duszy”. (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 355082 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej