Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(7)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Audiobooki
(1)
Poezja
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(7)
Autor
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Czerwińska-Rydel Anna (1973- )
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Hockuba Jadwiga
(1)
Kalka Dorota
(1)
Kamińska Barbara (logopeda)
(1)
Krzykowski Grzegorz
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Milewski Stanisław (1956- )
(1)
Okrasińska Agnieszka
(1)
Szewczyk Małgorzata
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(1)
Wysocka Marta (filolog)
(1)
Zaczkowski Mariusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Klasa 0.
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 4.
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Badania naukowe
(1)
Czytanie
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Etyka (przedmiot szkolny)
(1)
Fonetyka akustyczna
(1)
Jąkanie
(1)
Język dziecka
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Logopedia
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Mowa
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Prozodia
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Skala Ryzyka Dysleksji
(1)
Uczniowie
(1)
Wartości
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wiersze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Językoznawstwo
(3)
Psychologia
(2)
Filozofia i etyka
(1)
7 wyników Filtruj
Audiobook
CD
W koszyku
Płyta zawiera: Odgłosy zwierząt, Rymowanki i wierszyki, Opowieści dziadka Leona.
Czas trwania: 28 min.
Realizacja nagrania: Mariusz Zaczkowski.
Czytają: Anna Czerwińska-Rydel, Mariusz Zaczkowski.
Nagranie w formacie audio.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. T 18766 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 141-148.
Zaprezentowane w niniejszej publikacji badania wykazały, że Skala Ryzyka Dysleksji jest metodą, która pozwala na wczesne rozpoznanie dzieci zagrożonych niepowodzeniami w nauce czytania i pisania. Książka ta jest cenną pomocą dla osób pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym bądź uczęszczającymi do klas I-III. Przedstawiono w niej procedurę korzystania ze skali oraz sposób oceniania i interpretowania wyników w celu ustalenia, czy występuje ryzyko dysleksji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352127 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Bibliografia na stronach 279-284.
Sprawny odbiór informacji przekazywanych za pomocą języka pisanego, czyli umiejętność czytania, jest najważniejszą umiejętnością, jaką powinni opanować uczniowie w młodszych klasach szkoły podstawowej. Jest to warunek co prawda nie wystarczający, ale bezwzględnie konieczny do radzenia sobie na kolejnych etapach edukacji. Książka ta adresowana jest zarówno do terapeutów pedagogicznych prowadzących zajęcia korekcyjno-kompensacyjne i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, jak i do rodziców chcących pomóc swoim dzieciom w opanowaniu trudnej sztuki czytania. Zawiera ona szereg praktycznych wskazówek do pracy z dziećmi ryzyka dysleksji i z każdym dzieckiem mającym trudności w czytaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 344607 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Drugie miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Bibliografia na stronach 585-686. Indeks.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
"W polskiej XX-wiecznej lingwistyce prozodia wypowiedzi należała do zaniedbanych obszarów badawczych. W badaniach logopedycznych była ciągle na etapie postulatów. Sytuacja zaczęła się zmieniać wraz z rozwojem fonetyki akustycznej i z niezwykłym przyspieszeniem badań nad przetwarzaniem słuchowym. [...] Prezentowany tom wypełni poniekąd lukę wynikającą z niedostatków badawczych nad prozodią w języku polskim. Umożliwi praktykom [...] podejmowanie terapii budowanej na wiedzy. Logopedzi zawsze pracowali nad prozodią mowy. Realizacja rozmaitych jej składników jest bowiem wyrazistym symptomem zaburzeń. Jednakże działania specjalistów wynikały z intuicji i umiejętności zdobytych w praktyce. Niniejszy tom przynosi gruntowną wiedzę teoretyczną i dostarcza podstaw do racjonalnego programowania terapii. Jest niewątpliwie osiągnięciem środowiska polskich badaczy, także pomysłodawców projektu i jego redaktorów." (z recenzji prof. dra hab. Stanisława Grabiasa)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 363438 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jąkanie w wieku szkolnym : terapia metodą Tarkowskiego / Zbigniew Tarkowski, Agnieszka Okrasińska. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis ; Elbląg : PWSZ w Elblągu, 2020. - 280 stron : ilustracje, tabele, wykresy ; 25 cm.
Bibliografia na stronach 269-280.
Tematem niniejszej książki jest jąkanie - widziane inaczej, w ujęciu systemowym.
Jest to spojrzenie oparte na wynikach badań, w tym własnych, oraz wieloletnim doświadczeniu w prowadzeniu terapii skoncentrowanej na problemie osoby jąkającej się. Skupiono się na przyczynach jąkania oraz ukazano je w kontekście innych zaburzeń. Omówiono wyniki eksperymentów zmierzających do zmiany postaw wobec osób jąkających się i ich terapii.
W książce podano różne metody rozwiązywania problemów dzieci i młodzieży jąkającej się oraz ich otoczenia szkolnego i rodzinnego. Przedstawiono warunki i determinanty prowadzenia efektywnej terapii, opartej na połączeniu treningu płynnego mówienia, psychoterapii i socjoterapii. Wyróżniona w podtytule monografii metoda Tarkowskiego została przedstawiona w sposób wyjątkowy. Ukazano bowiem przebieg i dynamikę procesu terapeutycznego, którego fundamentem jest dialog. Opis zawiera liczne przykłady rozmów z pacjentami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 367210 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drugie miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 431-484.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Książka jest wynikiem współpracy różnych specjalistów: głównie logopedów, ale także psychologów, pedagogów specjalnych i lekarzy. Są oni nie tylko badaczami zaburzenia ze spektrum autyzmu, ale także praktykami (diagnostami i terapeutami), którzy na co dzień pracują z dziećmi z zaburzeniami o różnym patomechanizmie. W publikacji opisano dostępne na polskim rynku narzędzia (w tym również autorskie), które można wykorzystywać podczas diagnozowania logopedycznego.
Recenzowana praca w sposób kompleksowy porusza problematykę diagnozowania trudności w obszarze komunikacji oraz wspierania rozwoju w tym zakresie u małych dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ang. autism spectrum disorders, ASD). Na polskim rynku wydawniczym problematyka ta jest wciąż reprezentowana w niewielkim, niewystarczającym stopniu. […] Biorąc pod uwagę rolę diagnozy i terapii logopedycznej we wspieraniu osób z ASD, należy tę rozbudowaną, wielowątkową, przygotowaną z dużą erudycją i znajomością rzeczy propozycję wydawniczą powitać z uznaniem i radością. […] Z książki będą mogli skorzystać przede wszystkim logopedzi, ale także wielu innych profesjonalistów pracujących z dziećmi z ASD. (Z recenzji prof. dr hab. Ewy Pisuli)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 364264 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej