Programy nauczania
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(13)
Forma i typ
Publikacje fachowe
(8)
Książki
(7)
Publikacje informacyjne
(2)
Audiobooki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(11)
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(2)
Biblioteka Austriacka
(1)
Biblioteka Obcojęzyczna
(1)
Czytelnia BG
(1)
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
(10)
Autor
Karolak Czesław (1946- )
(3)
Boszulak Urszula
(1)
Brewińska Ewa
(1)
Ciemnicka Ewa
(1)
Herder Johann Gottfried von (1744-1803)
(1)
Kin Danuta
(1)
Krasicki Adam
(1)
Kurkowska Magdalena
(1)
Lin Xu
(1)
Machowiak E. Danuta
(1)
Namowicz Tadeusz (1938-2003)
(1)
Raczyński Krzysztof
(1)
Sonsała Bernadeta
(1)
Szudy Irena
(1)
Traba Robert (1958- )
(1)
Zawadzka Elżbieta (1943- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
1989-2000
(6)
2001-
(4)
1901-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(11)
Chiny
(1)
Język
polski
(11)
chiński (mandaryński)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele języka niemieckiego
(6)
Nauczyciele
(4)
Temat
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(10)
Nauczanie języków obcych
(10)
Herder, Johann Gottfried von (1744-1803)
(1)
Historiozofia
(1)
Język chiński
(1)
Nauka
(1)
Oświecenie
(1)
Regionalizm
(1)
Szkolnictwo
(1)
Temat: czas
1701-1800
(1)
Temat: miejsce
Opole (woj. opolskie ; okręg)
(1)
Gatunek
Powieść
(22393)
Opracowanie
(11478)
Biografia
(7696)
Opowiadania i nowele
(7111)
Wiersze
(6977)
Programy nauczania
(-)
Pocztówka
(6328)
Poradnik
(5955)
Antologia
(5534)
Powieść obyczajowa
(4701)
Kryminał
(4410)
Publikacja bogato ilustrowana
(4363)
Podręcznik
(4033)
Praca zbiorowa
(3542)
Dokumenty audiowizualne
(3518)
Monografia
(3505)
Pamiętniki i wspomnienia
(3456)
Wydawnictwa popularne
(3323)
Podręczniki akademickie
(3320)
Album
(2818)
Thriller
(2779)
Esej
(2555)
Muzyka rozrywkowa
(2551)
Poezja polska
(2514)
Pieśń i piosenka
(2479)
Podręczniki
(2449)
Pamiętniki polskie
(2336)
Przewodnik turystyczny
(2317)
Powieść angielska
(2168)
Materiały konferencyjne
(2154)
Składanka muzyczna
(1955)
Reportaż
(1917)
Muzyka instrumentalna
(1908)
Ćwiczenia i zadania
(1891)
Film fabularny
(1803)
Powieść polska
(1748)
Powieść amerykańska
(1744)
Fantastyka
(1725)
Powieść historyczna
(1657)
Publicystyka polska
(1614)
Komiks
(1582)
Fantasy
(1502)
Literatura polska
(1500)
Katalog wystawy
(1457)
Materiały pomocnicze
(1419)
Nagranie studyjne
(1415)
Encyklopedia
(1383)
Wywiad dziennikarski
(1346)
Publicystyka
(1119)
Rock
(1096)
Sensacja (rodzaj/gatunek)
(1069)
Dramat (gatunek literacki)
(1063)
Bajki i baśnie
(1062)
Powieść przygodowa
(1033)
Opowiadanie polskie
(1022)
Informator
(991)
Jazz
(989)
Muzyka na fortepian
(973)
Romans
(969)
Bibliografia
(964)
Książka obrazkowa
(935)
Science fiction
(931)
Czasopismo polskie
(922)
Muzyka poważna
(901)
Źródła historyczne
(899)
Fotografie
(823)
Film polski
(812)
Adaptacja literacka
(808)
Powieść francuska
(801)
Dramat filmowy
(799)
Przepisy kulinarne
(743)
Powieść psychologiczna
(704)
Słownik biograficzny
(695)
Muzyka wokalna
(676)
Analiza i interpretacja
(651)
Powieść biograficzna
(649)
Relacja z podróży
(648)
Aranżacja i transkrypcja
(643)
Publikacje dla dzieci
(642)
Dane statystyczne
(635)
Saga rodzinna
(633)
Księga pamiątkowa
(632)
Muzyka na orkiestrę
(615)
Autograf
(614)
Portrety
(590)
Literatura
(582)
Horror
(575)
Fotografia polska
(503)
Wywiad-rzeka
(496)
Malarstwo polskie
(495)
Listy
(488)
Fotografia portretowa
(483)
Powieść rosyjska
(480)
Komedia
(469)
Rocznik statystyczny
(453)
Autobiografia
(446)
Powieść niemiecka
(437)
Katalog zbiorów
(436)
Raport z badań
(432)
Aforyzmy
(425)
Adaptacja filmowa
(424)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Językoznawstwo
(6)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Program nauczania języka niemieckiego w liceum ogólnokształcącym, liceum profilowanym i technikum powstał jako odpowiedź na inne posunięcia programowe, które prowokują, by nie powiedzieć wymuszają, zmiany w metodach, treściach, a nawet podejściu do rozwiązań stosowanych dotychczas w nauczaniu języka obcego na poziomie licealnym. Zadaniem programu jest więc zdefiniowanie celów nauczania języka niemieckiego w nowej sytuacji edukacyjnej, jaką tworzy reforma szkolnictwa ponadgimazjalnego oraz zinterpretowanie dokumentów, które determinują dobór form i sposobów nauczania wszelkich przedmiotów szkolnych na określonym etapie nauki. Realizując to zadanie, nie sposób pominąć kwestii związanych z nowoczesnymi koncepcjami nauczania języka obcego. Program nauczania jest swoistą wykładnią metod nauczania, które jego autorzy uznają za efektywne. Można w nim znaleźć wiele wskazówek dydaktycznych i metodycznych, co nie oznacza, że należy traktować program jak podręcznik metodyczny. Związek między programem nauczania a koncepcjami metodycznymi polega na tym, że każdy program stanowi próbę przełożenia założeń teoretycznych (w tym wypadku metodycznych) na język praktyki, dalszym krokiem w przechodzeniu od teorii do praktyki jest podręcznik, który powinien stanowić spójną całość z programem nauczania, Generalnie można powiedzieć, że każdy program nauczania jest również opisem zmian w nauczaniu danego przedmiotu, będących konsekwencją przemian w funkcjonowaniu systemu edukacyjnego. Te z kolei wprowadzane są w związku ze stawianiem szkole nowych wymagań i oczekiwań będących odbiciem dokonujących się przemian społecznych i cywilizacyjnych. Z tego powodu program nauczania każdej ze szkolnych dyscyplin jest przedsięwzięciem kompleksowym, dotykającym różnych dziedzin wiedzy i życia. Stanowi to poważne wyzwanie dla autorów, którzy kończąc pracę, nie są wolni od wątpliwości i niepokojów, czy udało im się uwzględnić wszelkie czynniki zmieniającej się rzeczywistości cywilizacyjnej i oświatowej. Te nastroje towarzyszyły także powstawaniu tego programu. Jeśli więc użytkownicy dostrzegą pewne niedostatki w proponowanym opisie rozwiązań programowych, uprzejmie prosimy o potraktowanie ich jako zachęty do uzupełniania i modyfikowania. Samodzielność nauczyciela w podejmowaniu decyzji programowych stanowi wszak jeden z wyznaczników całej reformy i awansu zawodowego nauczycieli. Układ programu jest spójny z wypracowaną przez Wydawnictwo Szkolne PWN koncepcją programów nauczania języków obcych. Koncepcja ta powstała jako efekt współpracy konsultantów wydawnictwa, przedstawicieli środowisk akademickich o wybitnym dorobku oraz doświadczonych nauczycieli - mistrzów i autorów podręczników. Przyjęty przez wydawnictwo ogólny układ programu zyskał też uznanie bezpośrednich odbiorców programów- nauczycieli oraz Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu - urzędu dopuszczającego program do użytku szkolnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P-803.0 M-45 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Efektywność nauczania zależy między innymi od stworzenia uczniowi możliwości systematycznego powtarzania i utrwalania wiedzy w całym procesie kształcenia. Utrwalania, ale nie wprowadzania. Nauczyciele korzystający z tego programu oraz ci, którzy w oparciu o nową podstawę programową stworzą własne progra-my nauczania powinni uświadomić sobie tę ważną zmianę: nauka na kolejnym etapie edukacyjnym musi uwzględniać wiedzę i umiejętności, które uczeń zdobył na etapie poprzednim. I tak jak matematycy w gimnazjum nie uczą tabliczki mnożenia, tak nauczyciele języków obcych nie mogą rozpoczynać nauki języka obcego od początku, przyjmując założenie, że uczniowie nicze-go się wcześniej nie nauczyli.W oparciu o niniejszy program można organizować proces nauczania/uczenia się od pierwszej klasy szkoły podstawowej aż do matury, zapewniając kontynuację uczniom, którzy wcześniej rozpoczęli naukę języka niemieckiego i gwarantując właściwą progresję początkującym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P-803.0 M-50 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274497 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program pozwoli Państwu szczegółowo zaplanować kolejne etapy pracy poczynając od konspektu lekcji oraz- ze względu na zamieszczenie uwag o jego realizacji i sposobie oceniania pracy uczniów i wyszczególnieniu umiejętności, jakie powinni posiąść uczniowie- ułatwi Państwu pracę. Na podstawie tego programu mogą Państwo tworzyć własne programy- w ten sposób twórczo rozwijając zawarte w nim idee i propozycje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P-803.0 M-43 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst pol.- niem.
Program pozwoli Państwu szczegółowo zaplanować kolejne etapy pracy poczynając od konspektu lekcji oraz- ze względu na zamieszczenie uwag o jego realizacji i sposobie oceniania pracy uczniów i wyszczególnieniu umiejętności, jakie powinni posiąść uczniowie- ułatwi Państwu pracę. Na podstawie tego programu mogą Państwo tworzyć własne programy- w ten sposób twórczo rozwijając zawarte w nim idee i propozycje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P-803.0 M-47 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program nauczania dla gimnazjum Program ten został opracowany zgodnie z założeniami reformy oświaty. Jego przejrzysty układ i logiczna struktura umożliwiają i ułatwiają nauczycielowi nowoczesne zorganizowanie procesu nauczania, zgodnego z wymogami czasu. Autorzy preferują podejście komunikacyjne w ścisłym powiązaniu z kognitywnym. Oznacza to, że uczniowi na każdym poziomie nauczania języka przekazywane są tylko takie treści i sytuacje, które mogą mu być przydatne do porozumiewania się w języku obcym. Na każdym poziomie naucznia aktywność ucznia powinno się wyzwalać przez rozbudzenie motywacji i zainteresowań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P-803.0 M-44 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 803.0 M-D (1 egz.)
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P-803.0 M-54/2x (1 egz.)
Audiobook
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 25590, O 25589 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Przedstawiony program jest niezwykłą pozycją do nauczania języka obcego. Jego niezwykłość polega na podporządkowaniu całej koncepcji programowej idei autonomizacji uczniów. Autorka proponuje nauczycielom i uczniom wypróbowanie nowej drogi polegające na znacznym zwiększeniu samodzielności osób zaangażowanych w proces uczenia się- nauczycieli kształtujących cały proces i odpowiedzialnych za jego przebieg oraz uczniów traktowanych w tym procesie podmiotowo. Program wyposażony został w wiele znakomitych narzędzi ułatwiających monitorowanie przebiegu procesu nauczania uczenia się. Należą do nich bardzo szczegółowe opisy celów/ założonych osiągnięć uczniów, kryteriów opisu i oceny zakresu słownictwa, poprawności gramatycznej, wymowy i intonacji, ortografii. Są też tabele służące samoocenie poziomu kompetencji językowej...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P-803.0 M-42 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20827/I ŚM (1 egz.)
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16630/I Ś (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P-803.0 M-51 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P-803.0 M-48 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program uwzględnia opracowane przez MEN podstawy programowe dla języka niemieckiego oraz ogólne założenia Reformy Systemu Edukacji. Jest on przeznaczony dla nauczycieli w gimnazjum, posiadających kompetencje zawodowe na poziomie licencjatu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P-803.0 M-46 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej